Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam wszystkich, Mam pytanko czy ktos ma moze jakis pomysł na zrobienie pompki do spuszczania paliwa z baku auta do beczki. Czesto musze spuszczać paliwo i ciagnać caly czas wezyk to jest troche nie zdrowe, czy ktos ma moze jakis pomysl na spuszczanie paliwa moze być elektryczne np. na max 12V do polaczania pod zapalniczke czy o cos podobnego, chodzi...
Iskrzenie to nie problem, w zamkniętym zbiorniku po prostu nie ma warunków do zapłonu - za mało tlenu. W benzyniakach iskrzy na szczotkach pompy paliwa i jeszcze żaden od tego nie wybuchł.
Wstaw go do garażu na jakieś 2-3 godzinki jeśli pużniej będzie to samo to radziłbym wyczyścić szczotki z pompy paliwa
Miszko ja bym na twoim miejscu podpiął równelegle do pompy paliwa kontrolkę , najlepiej przy samej pompie i pociągnął tak abyś mógł widzieć ją w czsie jazdy wtedy wiedziałbyś czy pompa ma zasilanie czy nie. Następnie gdzyby to nic nie dało należało by podpiąć manometr na szyną paliwową i poobserwować co się dzieje z ciśnieniem szczegulnie kiedy silnik...
] A pro po tej pompy ze zmywarki - jest cicha? Ja jej nie słyszę, gdyż mam ją za ścianą, jednak z pewnością pracuje ciszej od pompek spryskiwaczy i innych zasilanych prądem stałym - silnikiem ze szczotkami.
Jeżeli komutator nie jest mocno zjechany-podmień szczotki. Ryzyko wybuchu jest znikome,pomijalne.
ktoś kto ma pojęcie w diagnostyce da Ci logi z odpowiednich bloków No ty go nie masz na pewno. Jakie logi, skoro silnik nie podejmuje pracy? Co to znaczy nic? Nie pytamy o błędy. Następny. A co miała wykazać? Brak zasilania sterownika? Czy zawieszone szczotki w pompie paliwa? Nie ma takich kodów OBD.
Witam. Czasami jak pompa się zużywa a konkretnie szczotki to mogą się zawieszać i się nie kreci. Podłącz żarówkę do zasilania pompy i będziesz widział czy dociera do niej napięcie a ona nie działa czy jest poprostu brak napięcia i trzeba szukać gdzie indziej. Albo jak masz efekt że nie działa to spróbuj postukać w okolicy pompy o może szczotki się odwiesza......
aby zaoszczędzić na prądzie (który produkuje alternator),lożyskach i szczotkach pompy
Witam Nasuwają mi się tylko takie wnioski: - pompa się kończy nie dając ciśnienia (lub syf w zbiorniku) - coś nie tak z WN (czasami potrafi się dziwnie zachowywać....) - szczotki w pompie paliwa się zawieszają - wtedy jest objaw , że nie można odpalić, ciężko mu się zebrać, itd (chociaż mało prawdopodobne) pozdrawiam
przekaznik sprawdzałem i cyka w srodku jak sie przekreca stacyjka .. autoalarm mam ale imobilaizera :p nie mam . to jak mozna rozwiazac ten problem ?? Dodano po 3 byłem u mechanika i mi powiedział ze moxe to byc czujnik halla , szczotki w pompie paliwa badz kostka w stacyjce mam nadzieje ze to pomoze ...
Pompa się skończyła. A konkretniej pewnie szczotki się jej skończyły. Tak czy owak do wymiany. Tylko nie kupuj najtańszej na alledrogo bo to badziew straszny.
Następnie zalałem wszystkie przewody, które można była zalać ( oprócz wysokociśnieniowych do wtrysków) i kręciłem rozrusznikiem. Dodawałem samostartu. Próbowałem odpowietrzać poprzez mały zaworek przy samym przewodzie na wlocie do pompy, ale widziałem tylko bańki w przewodzie paliwowym. Bańki wracały do filtra. Zaworek jest na wlocie do pompy (czyli...
Jest kilka charakterystycznych uszkodzeń pompy paliwa : - za niskie ciśnienie tłoczonego paliwa i jednocześnie za mała wydajność w ilości podawanego paliwa, spowodowane to jest ogólnym zużyciem pompy i często zużytymi szczotkami. Charakterystyczne objawy to brak mocy przy przyśpieszaniu. - zatrzymująca się pompa z przyczyną zużytych szczotek lub częściowego...
W układzie paliwowym niema czujnika informującego sterownik silnika o ciśnienie na szynie paliwowej. Na te 2 s. po przekręceniu sterownik silnika wystawia masę na przekaźnik pompy paliwa. Jeżeli przekręcasz kilkakrotnie kluczyk bez uruchomienia silnika to w końcu sterownik przestaje wystawiać masę i musisz odczekać. Najczęstszym powodem takiego objawu...
To co zauważył SASKIA należy powtórzyć ! Wszelkie elektryczne pompki do paliwa powinny mieć dopuszczenie do pracy w strefie zagrożonej wybuchem. Stosowanie wiertarki (iskrzące szczotki) to igranie z ogniem.
Tak sobie czytam i czytam - i nikt o Citroenach nie pisze? Przecież to ponoć taaaaaakie awaryjne i "tam panie gaz jest w tych butlach, jak pier...nie to zabije"... Żeby nie było OT - Renault Kangoo D55 1,9 Diesel wolnossący, bardzo wolno ssący paliwo - 54KM. Nie idzie tym jechać. Padające sterowniki centralnego zamka - koszt 700 PLN. Wpadający do środka...
Witam, staram sie pozamykac wszystkie moje zaczete posty :) Problem w moim samochodzie byl z pompa paliwa w zbiorniku tzw pompa niskiego cisnienia. Pompa miala starty komutator ( dziwne ze zamiast szczotek starl sie komutator ). W czasie sprawdzania pompa niby dawala paliwo i dlatego szukalem dalej, ale potem sie okazalo ze pracowala "skokami" - raz...
Zmieniłem pompę i jest OK. Przy okazji rozebrałem starą, a tam praktycznie brak komutatora. Dziwi mnie to trochę, bo szczotek trochę było jeszcze.
Rozpocznę od maszan. Mam Fabię z silnikiem czeskim 1,4 44kw (60KM) 8-zaworowym. Ja tym samochodem zrobiłem około 100 000 km pompę nie wymieniałem nigdy a czy poprzedni właściciel wymienił tego nie wiem.Samochód ma przejechane 310 000 km.Dzięki za informację w sprawie uszczelki kolektora ssącego przyjrzę się temu w wolnej chwili. Zastanawiam się nad...
Tak. Podłącz żarówkę do tych przewodów i obserwuj w czasie jazdy czy nie gaśnie. Zacierajaca się pompa, na początku, ma problemy ze startem. Tak samo jak kończące się szczotki, dadzą taki objaw.
Tak rozpylacze były czyszczone na szczotce zamontowanej na szlifierce. Ale pompiarz by tego nie wyłapał. No to jak tak czyścił końcówki to szukaj drugich wtryskow na koszt pompiarza, a jemu poleć tarcie chrzanu, bo do obsługi wtryskiwaczy się nie nadaje. Dodano po 1 Dajcie spokój pompie, szarpie bo jeden cylinder pod obciążeniem za mało paliwa dostaje.
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
Ponadto takie objawy może dawać padająca pompa paliwa.(kończące się szczotki) . Czujnik położenia wału we Francuzach występuje na górze koła zamachowego. (przykręcony na 2 śrubach).
Witam A jakiego silikonu z branży "moto" użyłeś kiedyś do uszczelnienia pompy w zbiorniku ? Może to nie był właściwy silikon....lub niepoprawnie wykonana procedura uszczelniania.. OEM (numer oryginału) tej uszczelki to 7680624 poszukaj w sieci ..może jeszcze gdzieś ..ktoś ją posiada...a jeżeli nie to zrób jak opisałem poniżej. Procedura uszczelnienia...
Kolego ileż można tłumaczyć. Jak po zwarciu w gnieździe przekaźnika jest prąd na wtyczce pompy, a pompa nie pompuje paliwo nie leci na listwę ,to jest pompa do wymiany. Pisałem że przy zużytym komutatorze/szczotkach wystarczy wstrząs i po wyjęciu pompa wydaje się być dobra. Czasem wystarczy ostukać zbiornik by pompa chwilowo ruszyła .Na wtyczce wtryskiwacza...
2,0Hdi. Silnik zapala mi dopiero przy drugim przekręceniu stacyjką. Obroty dochodzą tylko do 2100 i dalej niechcą. po przejechaniu 0,5kilometra gaśnie silnik i niemożna odpalić dopuki niezdejmę klemy z akumulatora. gdy na działającym silniku zgasić chcę to nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pracuje przez około 5sekund. Wymieniłem pompe paliwa w zbiorniku...
Witam. 1 - solidna masa na pokrywie silnika . 2- solidna masa na klapie tylnej jeśli jest tam antena . 3- świece zapłonowe zalecane przez producenta [z opornikiem lub bez ],i dobrej marki przewody zapłonowe do danego samochodu,palec rozdzielacza zapłonu i kopułka. 4- alternator najczęściej szczotki i wytarty komutator. 5- dobra masa na obudowie pompy...
chodzila na sucho bez paliwa ???? !!!!!! czlowieku pompa bez smarowania (paliwem) nie pochodzi za dlugo, zalecane jest aby zbiornik byl w polowie zalany paliwem, w takiej sytuacji jest spore podejzenie ze szczotki sie zawieszaja - za wytarte, badz pompa przegrzana/uszkodzona (poprzez prace na sucho)
Rozrusznik na stół i szczotki do wymiany.Przy okazji tulejki.
No pewnie pompa ci się kończy,zdarte szczotki.
Rozumiem że to "analogowy" piec, i masz komplet okablowania i sterownik zegarowy alias "zegarek". Piec ma programowo blokadę na 3 nieudane odpalenia i się blokuje aby nie narobić szkód, jeśli tak się stało znaczy że piec do rozebrania wyczyszczenia : - sprawdzić wentylator czy się swobodnie kręci palcami czy przy 8V ma więcej jak 10000rpm , - wentylator...
W baku nigdy nie ma mieszanki palnej, pompa paliwa sobie radośnie iskrzy na szczotkach i działa bez wybuchów, potrafi się nawet stopić, jak tuman jeździ na gazie z pustym bakiem, więc czym sie przejmujesz ?
Pewnie trapi cię ta sama przyczyna co większość elektrycznych pomp paliwa - skończyły się szczotki. Trzaśnięcie drzwiami, wstrząs spowodowało inne ich ułożenie i jeszcze zadziałały. Uważaj, bo pojedziesz gdzieś dalej i nie odpalisz. Nie wiem jak z dostępem do niej, zobacz pod tylną kanapą czy jest klapka do niej. Jak jest to łatwo można sprawdzić żarówką...
Można to także określić jako falowanie obrotów ale gwałtowne żadnych innych odgłosów nie ma , spróbuje nieco przestawić zapłon a jak to nic nie da to podmienię pompę paliwa na inna. I jeszcze inne pytanie macie jakiś sprawdzony inny rozrusznik do tego ciągnika bo ten R11 to do zawału może doprowadzić akumulatory zdrowe a wystarczy lekki mróz i kicha...
W tych silnikach problemy z odpalaniem to: pompa paliwa, nieszczelny układ paliwowy. Może być jeszcze rozrusznik, wczoraj akurat robiłem w x20DTH (101KM) to szczotki były przygrzane i nie miał tej sprawności. Bo pompa była już robiona. Po zrobieniu odpala bardzo miło.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Witam Co można zrobić: - przeczyścić klemy na akumulatorze specjalną szczotką lub papierem żeby zapewnić jak najlepsze połączenie. - dolewać dodatku zimowego do paliw diesel-a. - pozostaje jeszcze pytanie w jakim stanie jest pompa wysokiego cieśnienia i wtryskiwacze.
możliwe że filtr nie ma swojej przepustowości i nie ma siły zaciągnąć paliwa. Swoją droga to paliwo powinno zostać w pompie także załapać powinien.
Prawdopodobnie pompa paliwa powiedziala dosc - objawy identyczne jak mial ojciec w Felce .Po wymianie i rozbiorce strarej komutator mial krater, a szczotki byly za krotkie.
Ja mam opla kadetta 1,6. Też z nim miałem problemy. A jednym z najgorszych do wykrycia była zużyta pompa paliwa ( wytarte szczotki). Jak się zagrzała to auto szarpało , gasło tip. Też jeździłem po serwisach i nie udało się wykryć. Aż w końcu podłączyłam do obwodu paliwowego manometr i z tym jechałem. Po 2 km ciśnienie paliwa to co idzie na wtrysk zamiast...
Witam. Wymień szczotki w alternatorze, posprawdzaj przewody WN, może to też być elektryczna pompa paliwa. Pomóc może też założenie na w/w urządzenia kondensatorów odsprzęgających. Czasem pomaga przewleczenie przewodów zasilających radio przez pierścionek ferrytowy. Musisz pokombinować.
Wiesz ze ona może pracować poprawnie, ale to że nie mogłeś odpalić mogło być spowodowane tym iż zawiesiły się np szczotki w pompce, których już nie wiele zostało, i przy kolejnym starciu szczotek pompa może nie ruszyć, i zostaniesz z ręką w nocniku, gdzieś na środku polski ;], wtedy może pomóc terapia wstrząsowa w zbiornik paliwa, pompa może ruszyć.
Ja u siebie w Agili podejrzewam wtryski lub pompę wysokiego. Mam nowy aku i przy -20 po całej nocy stania na dworze pali bez zająknięcia. Wystarczy, że przejadę jakiś odcinek, wyłączę auto i po 20-30 minutach jest problem z paleniem. Postoi 3-4h i pali normalnie. Bendix wymieniony podczas wymiany dwumasy i sprzęgła. Rozrusznik także po przeglądzie -...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Dzięki za podpowiedzi.Już wiem co jest. Wyjąłem pompke, podłączyłem napięcie i nie ruszyła.Jednak kiedy w nią stuknąłem zadziałała.Wygląda na wytarte szczotki w silniku czy coś takiego. Założyłem ją spowrotem i działała przez chwilę, lecz znowu się zawiesiła. Jeszcze jedno pytanie!!!Czy ciśnienie jakie powinna dawać pompa jest zależne od rodzju wtryskiwacza.Zastanawiam...
Jak założyłeś najtańszy chiński zamiennik tej pompki to tak się dzieje. Te sprzedawane po 100 pare złotych są niebezpieczne dla użytkowników. Potrafią paść bardzo szybko. Weź probówkę i sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pojawia się na chwile 12v na bezpieczniku F2 na module bsm pod maską. Jak jest to winna nowa pompka. Możesz postukać w zbiornik...
Pompa przeważnie pada z powodu przegrzania, wytarcia się komutatora, zużycia szczotek ale co do sterowania to inna sprawa a powodów jest mnóstwo...czasem tak błachych że aż wstyd się przyznać a jednak.?! Pozdro..
Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem....
Witam ponownie wyciagnalem pompe po podpienciu jej do aku zaczęła działać Wcześniej sprawdziłem napięcie na wtyczce pompy napięcie było I tu mam pytanie czy powodem tego mogły byc konczonce sie szczotki i pompa sie zawiesiła czy moze cos innego ??? Z góry dziękuje za odpowiedzi
pompa szczotka szczotka pompa wyciek paliwo pompa paliwo
wypaleniu matrycy karta grafiki artefakty moduł zigbee
5742z sterowniki samsung ue40f6400aw
Siła dokręcania zbiornika pralki Bosch - wartości Nm Napięcie prostownika 12V EFB – ładowanie akumulatorów EFB, AGM, Bosch, CTEK, NOCO