Dzień dobry, Bosch VXAS012V18 odkurzacz pionowy akumulatorowy 18V. Nie działa elektro szczotka. Silniczek w elektro szczotce 16,8V. Na schemacie w elektro szczotce jest termistor PTC, który zaginał w akcji. Podpowie ktoś wartość?
Komutator bez smaru. Musisz sobie dopiłować szczotki z czego kolwiek.
Tego typu elektrody powinny być wykonane z materiału nie ulegającego elektrolizie. Dobrym rozwiązaniem będzie elektroda węglowa, np. szczotka silniczka elektrycznego, z odpowiednio uszczelnionym podłączeniem.
Ten dźwięk może pochodzić z wytartych szczotek silniczka. Spróbuj go odłączyć (odlutuj jeden przewód) i obserwuj czy "skwierczenie" ustało?
silniczek jest dwubiegowy i coś jest z pierwszym biegiem ,może być szczotka w silniczku
Te szczotki w tym silniczku, to tylko wygięta blaszka. Po pewnym czasie pracy te blaszki się przecierają i niszczą komutator. Jak widać na zdjęciu jedna się już nawet odłamała. Ten silniczek może nawet nie jest spalony, ale po pierwsze nie uratujesz komutatora, a po drugie trudno by było wymienić te szczotki Aby uzyskać dłuższy czas użytkowania należy...
Wycieraczki przednie działają , na tył nie miałem czasu , powodem była zawieszona szczotka w silniczku . Zamykam temat.
Szyba z takimi objawami to z reguły szczotki w silniczku.
Biały i żółty to biegi szybki i wolny sterowane plusem. Masa brązowy. Możliwe że "wisi" szczotka masowa i jak podałeś zasilanie na szczotki od 2 biegów jednocześnie to silniczek ruszył na krótko mimo że jest niesprawny.
Cześć. Mam pytanie, nie działa mi nawiew. Bezpieczniki mam dobre. Chcę zobaczyć może szczotka na silniczku się zawiesiła ale nie wiem gdzie on jest?
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Kupię albo całą uszkodzoną szczoteczkę albo sam silniczek , szczotka to Braun 4712 lub 4713 i temu podobne o zasilaniu 2,4 V
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Możliwe że szczotka biegu wolnego wisi. Ostukaj silniczek na włączonym 1biegu , on też odpowiada za powrót i pracę przerywaną. Jak ruszy po stuknięciu to do rozebrania silniczek i do wyczyszczenia prowadnice szczotkotrzymaczy i szczotki.
Najprawdopodobniej winny jest silniczek od napędu szyberdachu. Sprawdż czy dochodzi napięcie z włącznika do silniczaka, jeśli tak to możliwe że zaśniedział jakiś styk albo zawisła szczotka w silniczku. Posprawdzaj profolaktycznie i pokryj sprayem wszystkie złączki. Pozdrawiam
Ja też mam problem z tym odkurzaczem, włącza się tylko silniczek ssawki, a szczotka nie rusza się. Sprawdziłem i po włączenia nie wychodzi napięcie z płytki na M2. Czy ktoś ma schemat, i co tam mogło paść po drodze?
Skąd wiesz, że to silniczek. Zmierz napięcie czy do niego dochodzi. Jak dochodzi to potem można próbować dobrać silniczek.
Wygląda jak by się szczotka w silniczku zawiesila albo zużyla, pasowalo by rozebrać i sprawdzic. Zdaża się też że w sterowniku wycieraczek zawodzi przekaźnik, taki do druku lutowany, ale tu mi raczej objaw nie pasuje. Stawiam na opcję No1.
koledzy, jak już temat szczotek, ma ktoś namiar na szczotki? Alternatory/rozruszniki/silniczki.
były uszkodzone 2 siłowniki a w nich silniczki , jeden nie miał przejścia płytka metalowa była zaśniedziała , a w drugi silniczku szczotka nie przylegała i co jakiś czas nie łączyło :)
Styk F to styk hamowania ramion na dole szyby; Styk C to doprowadzenie prądu do silniczka tak długo, pomimo "wyłączenia" wycieraczek dźwignią przełącznika, by ramiona doszły w położenie spoczynkowe. W tej chwili krzywka na przekładni (to właśnie oznacza linia przerywana na rysunku, mechaniczne przełączanie sobie styków przez silniczek) przełącza uzwojenia...
Żaden przekaźniki, silniczek do roboty, to silnik z trzema szczotkami, sczotkotrzymacze są mosiężne i zapieka się szczotka.
Nie ,nie-trzecia szczotka to bieg wolny silniczka wycieraczek.
zdarta szczotka biegu szybkiego w silniczku, to silnik z trzema szczotkami.
w Ford Fiesta miałem podobny problem, również ułamała mi się szczotka przy rozbieraniu silniczka, ale dzięki poradzie SOW4 szybko i tanio naprawiłem thx xD
Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego. Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci...
Jedyne co jeszcze nie działa to dolna szczotka zbierająca i ledy oświetlające podłogę. W Elektroluksie, czerwona dioda oznaczała, że dolna szczotka jest zablokowana. Jak rozwiążesz problem zabezpieczenia układu po zablokowaniu silniczka dolnej szczotki?
U mnie szczotki w silniczku się wytarły. Podaj napięcie bezpośrednio na silnik i bedzie wiadomo.
Posiadam jednakże moje umiejętności są na poziomi entry level. Zastanawiające jest to, że jedynie ta "umyta" szczotka daje taki efekt. Pozostałe, które również posiadają silniczki wewnątrz, działają całkowicie normalnie.
Od roku posiadam odkurzacz pionowy Electrolux Pure Q9 Allergy (PQ92-ALGS). Jakiś czas temu zalałam go jakąś dziwną cieczą z pochłaniacza wilgoci - wygląda jak woda, ale jest tłusta i co gorsze, nie wysycha. Czyściłam odkurzacz kilka razy, wycierałam wszędzie, gdzie się dało. Działał właściwie bez problemu. Ostatnio dwa razy się przewrócił i dosłownie...
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Witam. W odkurzaczu nie działa boczna szczotka. Sam silniczek jest ok. Styk pomiędzy płytą główną a silniczkiem również poprawny. Zasilanie jednak nie przychodzi. Wizualnie znalazłem które sekcję tranzystorów odpowiadają za silnik napędowy lewy oraz prawy i główny silnik szczotki. Znalazłem również sekcję odpowiedzialną za boczna szczotkę jednak ze...
Związałem nitkę na szczotkę główną i po uruchomieniu odkurzacza przetestowałem, czy szczotka będzie zwijać, nic i się okazało, że nie zwija, więc kupiłem silniczek, założyłem i sprzęt działa, błąd wewnętrzny 104 zniknął.
moze tez byc przytopiona 3 szczotka komutatora , trzeba rozebrac silniczek i przy odrobinie delikatniosci da sie zrobic o ile nie jest przegrzane zbytnio uzwijenie silniczka
Ze zdjęć wydaje się, że elektronika jest zasilana beztransformatorowo. Zasilanie silniczka często jest pełnookresowo przez diody z odczepów grzałki. Może sprawdzić napięcie wyprostowane, czy któraś nie traci kontaktu? Co ze szczotkami silniczka? Jeżeli ma przebłyski sprawności podejrzewam jakieś styki. Jednak tam wszędzie jest napięcie sieciowe!
Masz rację, podłączyłem silnik na krótko i ruszał dopiero po przekręceniu. Jedna szczotka urwana, druga na wykończeniu. Zamówiłem silniczek
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Co ma usterka / zjechany / komutator silnika z pozycją położenia silnika. W tym przypadku "ułożyskowanie".
Te przekaźniki są do załączenia głównego trafa spawalniczego - jak włączysz spawarkę i naciśniesz spust w uchwycie słychać kliknięcie przekaźników? Własnie nie słychać. Silniczek i tak rozbiorę bo moze szczotka sie kończy albo zawiesiła od kurzu. Pierwsze co zrobie to wymienie te przekazniki jak przyślą.Pozniej za silniczek jak by co... Ps.Silnik zasilany...
Witam, ma ktoś procedurę wejścia w tryb serwisowy do Saeco intelia, zablokował się młynek i poszły szczotki, wyskoczył kluczyk z nr 1. Po wymianie szczotek silniczek młynka chodzi bezproblemowo jednak po po podłączeniu do ekspresu jak dochodzi do funkcji zmielenia kawy wyskakuje kluczyk z nr 1, jak wykasować ten błąd z pamięci ekspresu?
Możesz mieć rację kolego Motronic, ale w fiacie bardzo często jest tak że szczotka masowa ma swój przewód nie jest umasowana na obudowie silniczka, najlepiej rozebrać silniczek i sprawdzić ile jest szczotek, jeśli dwie to tylko jeden bieg, jeśli trzy to dwa biegi.
czy taki silniczek może się spalić Naturalnie. Wystarczy przekroczyć jego dopuszczalne napięcie,a zapas prądu spali uzwojenie, choć najcześciej w tych zabawkach pali się "szczotko-trzymacz"
Sprawdzić przewody w gumowej przelotce drzwi. Jak okażą się całe, to naprawa lub wymiana zamka. Typowe ich usterki to: zimne luty, zabrudzone komutatory silniczków, zużyte szczotki węglowe tychże silniczków, no i uszkodzenia mikrostyków.
Zimne luty,szczotki silniczka,mikro przełącznik itp.Albo uszkodzenie mechaniczne.
Przyczyny mogą być różne, jak i kombinowane między sobą. Między innymi takie jak poprzerywane przewody w gumowych przelotkach drzwi, zabrudzone komutatory silniczków zamków, zużyte szczotki silniczków, zimne luty na płytkach drukowanych zamków, czy też uszkodzone(wytarte) mikrostyki(krańcówki) zamków. Było kilka podobnych tematów na forum.
Komutator czyściutki z zewnątrz i wewnątrz. Przerwy jak należy. Zabrudzony komutator objawiać się raczej będzie przerwą w obwodzie, a zwarcie między lamelkami to iskrzenie na szczotkach. Mój silniczek nie rusza a prąd sięga 20A!!!Podkreślam, że na dwóch szczotka ustawionych pod kątem 90 st idzie głako tylko coś jakby słabawy.
Pewnie w silniczku kończą się szczotki/komutator, ruszy jak się ustawi w odpowiedniej pozycji
U mnie identyczny przypadek jak u autora wątku. Urządzenie 8 miesięcy po zakupie, użyte może z 10 razy. Silniczek stanął zatarty na łożysku koło szczotek, obudowa silniczka posiada widoczne ślady korozji podczas gdy w obudowie silniczka sucho. Czyżby kolejny przykład tzw. spisku żarówkowego ? Bo na to wygląda.
weź delikatnie opukaj młotkiem w obudowę siłownika sprzęgła, jak problem ustąpi, to kończą się szczotki na silniczku.
Podłączałeś poza autem ? Podaj napięcie od razu na szczotki na próbę.
Kable w drzwiach, mikrowyłącznik, zimny lut, zużyte szczotki\silniczek - wybierz sobie. Komfort to raczej będzie dobry.
o ołówkach myślałem, ale wydały mi się zbyt miękkie, może faktycznie szczotki z małych silniczków Najprościej byłoby przełożyć z jakiegoś innego ale domyślam się że nie masz. Ołówek ( grafit ) też stosowałem z dobrym skutkiem, trzeba tylko dobrać twardość grafitu. Natomiast skala twardości szczotek silnikowych jest większa niż skala ołówków.
W moim przypadku za nie działający silniczek tylnej wycieraczki były szczotko trzymacze ( jedna szczotka się zawiesiła ), po wyczyszczeniu szczotko trzymaczy wszystko śmiga jak trzeba i cieszę się działającą tylną wycieraczką skoda octavia 2 lift
Np. krótkie szczotki
Długo masz tą zabawkę ? Mogą być zużyte szczotki silniczka , uszkodzona elektronika. Akumulator 9,6V 800 mAh i ładowarka bardzo kiepskiej jakości.
Witam ponownie . Problem rozwiązany . Zacząłem od przełącznika który okazał się być dobry . Idąc za poradą rozebrałem cały mechanizm wycieraczek i silniczek . Okazało się że dostała się wilgoć do środka silniczka i jedna szczotka była zawieszona . Porządne czyszczenie i konserwacja dały pozytywny rezultat . dziękuje za cenne porady i przepraszam za...
Mogą to być kończące się szczotki silniczka tyle że nie wiem czy w tym modelu wymienialne....raczej wątpię
Nie wiem jak jest w MANie, ale miałem dokładnie taki sam przypadek w Actrosie MP2 z 2008r. U mnie po naciśnięciu na przełącznik słychać było, że sterownik umieszczony w boczku działa (było kliknięcie takie jak daje przekaźnik) jednak szyba nie reagowała. Rozebrałem silniczek, wyczyściłem papierkiem 1000 bieżnię szczotek i wymieniłem szczotki w silniczku...
przy wyjmowaniu igły musiałem zaczepić o jedną ze szczotek i silniczek odmówił współpracy. A dostaje teraz w ogóle napięcie z drivera? Dalej - pierwsze zdjęcie - prawa szczotka jest nieco bardziej oddalona od osi niż lewa. Dognij ją. - nie piszesz nic o kondycji komutatora. Ma być czysty - RÓWNIEŻ w miejscach pomiędzy lamelkami komutatora. Silnik po...
Silniczek raczej ciężko dostać. Postaraj się znależć jakiś używany od innego sony. Ale najlepiej naprawić ten co jest. Do oważnych świat należy! Jeżeli masz lutownicę to wylutuj go i może da się rozebrać.Obejżyj dokładnie co się stało. Niekoniecznie jest to silniczek ze szczotkami. Może wtstarczysama regulacja. Pozdrawiam.
Czas na podsumowanie. W samochodzie konieczna była wymiana szczotek silniczków sterujących skrzynią i sprzęgłem. Podczas tej operacji uszkodzony został sterownik. Czy to była wina elektronika czy zbieg okoliczności tego nie udało się rozwiązać. Część została wysłana do regeneracji do firmy "eltronic24". Naprawa przebiegła szybko i skutecznie. Po zamontowaniu...
Możliwe że szczotki nie stykają odpowiednio dobrze Nie pisz bzdur, od kiedy to w silniku synchronicznym sa szczotki :?:
Silniczkowi trzeba się przyglądnąć od strony gdzie przylutowane były przewody. Wygląda jakby na dekielku ze szczotkami była maleńka płytka drukowana. Jeśli rezystor się odlutował, to może jakieś połączenie też "się odlutowało". Wysoka temperatura mogła spowodować nadtopienie dekielka w wyniku czego szczotki silniczka nie dotykają do komutatora.
Szczerze nie wiem, jak to najlepiej sprawdzić? Jak będę drugi raz podmieniał moduł to spróbuje odkręcić silniczek i sprawdzić go bez oporu mechanizmu czy działa bez problemu. Dodano po 8 Silniczek sprawdzony odłączony od mechanizmu i też po kilku kliknięciach zaczął przerywać i w końcu stał w miejscu, czyli prawdopodobnie mechanizm jest ok. Silniczek...
Co do tłoka to można w USA kupić gotowe zestawy szklany cylinder i tłok. a w Polsce trzeba kombinować. Duża szczotka (jakiś duży silnik przemysłowy) albo pręt grafitowy, kawałek szklanej też można kupić. Możesz też zrobić silniczek z membraną zamiast tłoka.
jezeli masz mozliwosc nagrania co dzieje sie z robotem po wlaczeniu to nagraj i wstaw np na yt i daj link to sprobuje pomóc) Udało mi się uruchomić tryb testów. Problem z robotem polega na tym, że wszystkie silniki wolno się kręcą. Czyli po włączeniu robota, zaczyna powoli się przemieszczać (powinien o wiele szybciej) ale po kilku/ kilkunastu sekundach...
Po włożeniu kluczyka do stacyjki nie słychać rygla Skoro nie słyszysz odblokowania rygla blokady kierownicy, to może być, że uszkodzony jest silniczek rygla i on dalej blokuje stacyjkę Drugim powodem jest uszkodzony silniczek rygla. Doraźnie (ale nie zawsze) pomaga postukanie w rygiel młotkiem. Jak wyrobią się szczotki silniczka to nie zawsze kontaktują....
No i dotarłem do serca młynka czyli silniczka .Okazało się ,że jedna szczotka była ukruszona i miała z 5mm długości. Ponieważ szczotka jest o wym 4x5mm "dorobiłem' 2 szt przez zeszlifowanie z większej takiej 6x7mmx15mm.Przeczysciłem trochę komutator drobnym papierem ściernym i złożyłem. I tu kolejna niespodzianka; po pierwsze ;nie zawsze chce się włączyć...
Witam wszystkich zadowolonych użytkowników iLIFE. Myślałem że spalił się silnik od szczotki, ale na szczęście to tylko kurz, włosy i inne zanieczyszczenia w układzie przeniesienia napędu z silniczka na szczotkę: !!! wyłączamy i odłączamy baterię (osobna klapka tuż za kółkiem prowadzącym) !!! 1) odkręcamy śruby od spodu 2) wysuwamy zderzak (ostrożnie...
KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.
Ryszard 49 dobrze Tobie radzi. Elektrycznie musisz zmienić kierunek przepływu prądu w komutatorze. Najlepiej na szczotkach, ale silniczek i tak trzeba rozebrać. Przy okazji możesz go przekonserwować (szczotki, komutator). Pozdro 8)
Cześć wszystkim. Odświeżę temat, potrzebuje wymienić silnik w takiej zaciskarce bądź komutator ze szczotkami. Gdzie dostane taki silniczek wie może ktoś? Oraz ile oleju i jakiego dolać, gdyż trochę tak jak by się wylało. Dziekuje za wszelkie sugestie.
Szczotki silniczka mają tą przewagę że mają wprasowany giętki przewód miedziany, i niema problemów z polutowaniem do drutów czujnika. Oczywiście może być dowolny grafit, pozostaje tylko do zrealizowania sposób trwałego i hermetycznego podłączenia.
Witam Posiadam mini wkrętarkę Bosch, przywiozłem ją sobie z Niemiec no i pięknie działała lecz przemogłem ją za dużo bo kręciła cały dzień płyty karton-gips, była tak mocna no i po tym dniu nie działa. Rozebrałem ją no i najprawdopodobniej silnik się spalił . No i znalazłem o to silnik i teraz tak. Sprawdziłem dla pewności jaka jest wartość napięcia...
No to akurat intencjonalne zastosowanie ścieżki jako bezpiecznika. I o ile nie pochwalam ;) to w dobie cięcia kosztów na wszystkim jest w tym jakiś sens... W motoryzacji w przepustnicach DBW ( Drive By Wire ) to nagminnie stosowane rozwiązanie. Przykład : przepustnica EGR w BMW. Po kilku latach użytkowania komutator silniczka zapełnia się pyłem ze...
korodują styki opornicy lub zdarte szczotki w silniczku.
Sprawdź po pierwsze czy są jeszcze szczotki przy silniczku wentylatora ,to jest najczęstszą przyczyną takich awarii. Pozdrawiam. Dodano po 3 Sprawdź po pierwsze czy są jeszcze szczotki przy silniczku wentylatora ,to jest najczęstszą przyczyną takich awarii. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany przeczyściłem szczotki i silniczek od środka i zaczęło działać normalnie
Problem rozwiązany. Zastały się szczotki w silniczkach wentylatorów. Trzeba rozebrać delikatnie papierem ściernym aby się ruszały i jest ok.
Witam Ja raczej zastosował bym szczotki z silniczka pracujacego w samochodzie, typu wycieraczki, dmuchawa.
a ja mam taki problem :( przestał mi dziłac silniczek dmuchawy skończyły się szczotki... rozebrałem silniczek,wymieniłem szczotki, zamontowałem silniczek ladnie chodził nagle przestał:( co sie okazało niema prądu na kostce która dochodzi do silniczka, prąd czasem się pojawia jak poruszam na boki kluczykiem w stacyje o co chodzi? jeszcze jest coś bardzo...
Prawdopodobnie koniec szczotek w silniczku.
kolego chodzi mi o szczotki w silniczkach do szyb
a sprawdzili silniczek? komutator? szczotki? duzo zaoszczedzisz z wymiana samego silniczka?
Szczotki ? W takich silniczkach nie wymienia się szczotek. Przewód zasilający sprawdzony ? Włącznik sprawdzony ? Bezpiecznik termiczy w grzałce?
Witam, Mam problem z centralnym zamkiem drzwi pasażera z przodu. Siłownik zachowuje się jakby nie miał siły domknąć czy otworzyć rygli - guzik w drzwiach zapada się tylko do połowy i za drugim razem wraca do góry, otwieranie podbija go tylko do połowy i za drugim tylko odrobinę w górę. Tak samo kluczykiem czy pilotem. Rozkręcałem już drzwi 2x i mam...
Witam. Ostatnio przewinąłem taki mały silniczek od zabawki 2 razy grubszym drutem, więc weszło mniej zwoi, następnie zwiększyłem strumień magnetyczny stojana (dla zwiększenia momentu obrotowego) przez zastosowanie magnesów neodymowych. Do takiego silnika zamontowałem śmigło i miał sporo większą moc niż w oryginale, jednak po 10 min zabawy szczotki się...
witaj jak kolega wspomniał sprawdź wiązkę przewodów co lecą do drzwi... najlepiej jest rozkręcić tapicerke drzwi, sprawdzić czy zasilanie dochodzi do przelącznika otw.zam.szyby,oraz silniczka mechanizmu opuszczania szyby, jak jest ok to szukać przyczyny w samym silniczku ( zawieszenie szczotek albo ich koniec)
Zrób najprostszy regulator na LM317. Reguluj, aż uzyskasz satysfakcjonujące obroty. Tylko nie przesadź bo sie silniczek zjara. Jak trochu przesadzisz z napięciem to znacznie zwiększy sie iskrzenie na szczotkach (o ile to silniki szczotkowe). Jak zauważysz taki objaw to obniż trochu napięcie. Silniczki od zabawek są zazwyczaj na 6/9V, te z modeli helikopterów...
Sprawdź szczotki i komutator. Po prostu otwórz silnik i zobacz czy szczotki nie są zużyte, bo prawdopodobnie są...
Proszę sprawdzić szczotki w silniczku ,czy nie są zużyte ,czy dotykają do komutatora,czy się nie zawieszają.
Witam! We wrzecionie frezarki do paznokci zużyły się szczotki. Silniczek rozebrałem, jednak nie mogę nigdzie znaleźć takiego rozmiaru szczotek. Długość 5mm, szerokość 1,6mm wysokość 2,4mm. Miał ktoś do czynienia z tak małymi szczotkami? Szukałem na portalach aukcyjnych i nic nie znalazłem. Ma ktoś dostęp do takich maleństw lub wie gdzie można kupić?...
Witam Kolegów... Przepraszam że się wtrącam do nie swojej rozmowy ale pompka JEST we wszystkich TDI po 2000 roku (a przynajmniej w Sharanach) i potrzebny tylko zegar (i/lub zdalne sterowanie) i przekaźniki. Osobnym zagadnieniem jest żywotność pompki obiegowej - BOSCH niestety wsadza marne szczotki do silniczka i po jakimś czasie pompka najpierw wolniej...
najłatwiej to obrócic biegunowosc szczotek w silniczku ale to druciarstwo....
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów Co to da? A z ciekawości - jak działa spowalnianie z użyciem dodatkowej szczotki?
Sprawdź stan szczotek w silniczku, zobacz, czy któraś się nie zawiesza, sprawdź jak wygląda komutator, czy nie jest zapaćkany kurzem, opalony... V.
W odtwarzaczach dvd nie ma silników krokowych raczej są to silniki ze szczotkami.
Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji elementu. Najprawdopodobniej jest to opornik. Element był włączony szeregowo do zasilania jednej ze szczotek silniczka od wysuwania anteny samochodowej. Oznaczenie na obudowa to N109 lub CN 109. pod spodem cyfry 987 T1 114st.C 2A. W trójkącie (tak jak znak ustąp pierwszeństwa przejazdu) jest pozioma...
wymień żarna powinno pomóc ale sprawdź jeszcze szczotki na silniczku tak dla pewności ale jak piszesz ze około 5 sekund to powinien być ok.
Sorry!!! Faktycznie nie zauważyłem odczepów.Wybacz pomyłkę.Zresztą sam rysunek nieco "naćkany" więc może dla tego...Jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie zamieszania. Co do podłączenia masy silnika- zależy od konstrukcji.W większości wypadków jednak stosuje się oddzielną masę na układy mogące wprowadzać zakłócenia (szczotki silniczka!) Jeśli to ma...
szczotka silniczek siłownik szczotka dyson szczotka makita
revox tuner wygłuszanie drzwi rezystor xsara
Land Rover Discovery Sport - brak wskazań temperatury silnika Kody błędów MAN TGX 480 2016 - lista i opisy