Svx7 lub bx213.
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Nic nie ładuje, w tych alternatorach mankamentem są szczotki często ich łapie w prowadnicach najlepiej rozbierz go i myślę że wyczyszczenie pomoże. Chociaż chyba jest już wiekowy więc może być wszystko.P
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Trzeba sprawdzić czy nie zawieszają ci się szczotki, lub się nie kończą, to mi wygląda na taka własnie typową przypadłość alternatorów. Pozdr.
Witam Wiem ze temat byl juz opisywany ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie w mojej skodzie z 89 roku padł alternator magneton 55A. Kontrolka ładowania zarzy sie na wolnych obrotach a na wysokich sie swieci. Pasek jest napiety diody wzbudzenia wymieniłem szczotki i łozyska i nic nie pomogło. Podczas jazdy czasem cos dziwnie...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
hej ma autko skode i obojetnie jakie radyjko zamontuje to slychac a w glosnikach jak pracuje alternator ,jest to okropny swist jak to usunac i zlikwidowac ?
Witam. W kole pasowym alternatora (pod gumową zaślepką) jest śruba na imbus 8. Zachowuje się ona jak tzw. "wolne koło", w lewo opór, w prawo luz. Stąd moje pytanie, jaką rolę pełni ta śruba ?. P.S. Alternatora nie wyciągałem, dlatego ciężko jest zobaczyć co tam jest. Pozdrawiam :).
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
witam/ czy ktoś wymieniał rolkę lub całe łożysko w alternatorze w silniku 1,6 102 KM? ile taka rolka wytrzymuje/ bo mnie chyba padła mając przebieg 37 tyś. czy to możliwe? jaki koszt? pzd. Darek/
Witam mam problem ze skodą felicją 2001 r jestem pierwszym właścicielem . mianowicie problem zaczą się od pracy silnika jak by w pół - niskie obroty, słabo świecące światła , świecąca się dioda aku lecz objawy te zanikały po pewnym czasie dluższm lub krótszym nie wiem od czego to zależało. Problem zaczą się pewnego poranka co mroz pożadny przyszedł...
Witam wszystkich. Przejrzałem większość postów na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam skode felicje z 1996 r. Przez ok 6 lat było wszystko ok ale potem padł akus.Po wymianie sypnęły się szczotki w alternatorze i teraz na zmianę pojawia sie nalot na klemach i pojawiają sie problemy z alternatorem. Ostatnio był w naprawie i wymieniono...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Po wymianie regulatora napięcia, zaczęło pobierać prąd na postoju 0.0380mA Na odpalonym ładowanie nawet do 14.6 czyli ok. https://obrazki.elektroda.pl/7185515000_... Miernik podłączony szeregowo i wtedy pobiera ten prąd. Ale jak na chwilę zostanie odłączone przewód od akumulatora ,wtedy na mierniku pokazuje 0.001. Proszę o jakąś podpowiedź....
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Witam Od paru dni zmagam się z problemami dotyczącymi alternatora, już prawie jest wszystko cacy pozostało mi dokupić łożysko do alternatora. Mówiąc szczerze nie mam pojęcia jakie ono ma być więc jeśli ktoś mógłby mnie oświecić - będe wdzięczny. Alternator Bosch 70 a 0123310019 Z góry dziękuje z odpowiedzi
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do wymiany?
Po tylu latach ze szczotek została połowa, do tego mogą być końcówki kabla ładowania zaśniedziałe co po włączeniu urządzeń powoduje duże straty spadek napięcia nawet ponad 0.6 V a powinno wynosić około 0.1 V bez obciążenia. Ja mam trochę młodsze auto o dwa lata, kupiłem drugi alternator miałem napięcie ładowania niecałe 14 V, po włączeniu świateł dmuchawy...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora. Dzięki TZOK, rzeczywiście w jednym z bloków pomiarowych VCDS napięcie spadało do blisko 11V... Czy masz może sugestię co może ów problem powodować? regulator napięcia? szczotki ? dioda?... Czy myślisz że regeneracja...
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
napięcie "dodatnie" jakie płynie przez żaróweczkę sygnalizacyjną wzbudza alternator i od tej chwili powinien ładować. Pisałeś, że wymieniłeś regulator to i szczotki sądzę masz dobre w tej sytuacji wygląda , że czeka Cię rozbiórka alternatora powinno być widać coś luźnego (luty na diodach)
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
pierścienie możemy jedynie wygładzic drobnym papierkiem celem przeczysczenia minimalnego wygładzenia druga sprawa pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora ale regulatory napięcia razem z szczotkotrzymaczami niestety ale gęsto i często są produkcji made in china także same szczotki niewiadomo z czego są wykonane i do czego można to...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Nie musisz wyciagać alternatora, tylko wykręć regulator jest na dwóch śrubkach i wymień szczotki bo to najprawdopodobniej wina braku ładowania.Pozdr.
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
regulator i alternator jest na zdjęciu wyżej, tam nie ma żadnych szczotek a w tych regulatorach skody są.
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
ja osobisie niemam skutecznego sposobu czy cewka zapłonowa jest sprawna, można tylko sprawdzic czy działa i czy nie działa. musisz wymienic aby sprawdzic, chyba ze ktos ma inny pomysł. W skodzie miałem taki przypadek, że po wcisnieciu gazu do konca było szarpniecie strzelanie, i wogóle nierówna praca, przy powolnym przyspieszaniu bez problemów. Też...
Spadki napięcia to rzecz normalna. Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
witam.Co moze byc przyczyno tego że na wysokich obrotach ładowanie się zapala a na wolnych gaśnie.Wymieniłem szczotki. Proszę o radę.
Witam Ostatnio u elektryka wymieniano w mojej Skodzie szczotki w alternatorze. Po jakimś tygodniu zorientowałem się, że nie działa elektryczna regulacja lusterek. Lusterka działały wcześniej bez zarzutu. Wcześnie również wymieniany był akumulator. W związku z powyższym mam pytanie czy możliwe jest, że wymiana szczotek oraz wymiana akumulatora mogła...
...Szczotki w alternatorze ? Prędzej Ci silnik zdechnie. I tu się mylisz. Podczas 10 lat eksploatacji Skody Felicji wymieniałem szczotki co najmniej raz (jak nie dwa) z powodu zużycia.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Problem z alternatorem zapewne. Należało by go wyjąć i sprawdzić stan wirnika szczotek itp
Witam wszystkich,przeczytałem te wszystkie posty i wczoraj też sie wziołem za dogrzewacz,zaczołem od dodatkowej pompki wody,była wniej rzeczywiście totalna kaszana,zobaczcie fotkę,pewnie w większości u wszystkich tak jest,udało misie wymienić te szczotki bez wyjmowania tej pompki,szczotki kupiłem od alternatora do skody , jeden wymiar pasował pozostałe...
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Skody felicie miały ten problem z nap.ładowania nawet po wymianie regulatora na nowy nie można było osiągnąć 14V. Ciekawe czy reg. z malucha wydoli prądowo bo kosztuje jakieś 16zł i ma ten plus że występuje sam bez szczotek a więć możnaby go w prosty sposób dołączyć.
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
z tego co mi wiadomo nie może tak być masz pewnie coś z alternatorem a wręcz z regulatorem albo z szczotkami. Powinno zaraz po odpaleniu silnika być ok 14V na akumulatorze.
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku,...
Witam kolegów możne opisze co ja zaobserwowałem u siebie. Kilka dni temu zakupiłem Harego II ASC i Dakote V2 na Wyłączonym ASC są trzaski od silnika tzn. radio pracuje z silnikiem z efektem wydawania pierdzeń jak przyspieszam albo robię przegazuwkę automatycznie zakłócenia wzrastają. Przekręcam gałką na ASC jest cisza z tym ze wycina mi wszystko i odbieram...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
podaje link z tum regulatorem http://www.bazarek.pl/produkt/17066/1687... tylko teraz gdie te kable powpinac z podpiolem tak 54 podpiołem do stacyjki B- do masy DF do szczotki od alternatora a D+ dolamki od ładowania ktory łaczy sie z przewodem alternatora i nie ładuje...
wymienić szczotki alternatora skoda szczotki alternatora podłączyć szczotki alternatora
uszkodzić grzałka zmywarka prestigio android brudne paliwo
aneng an870 siemens zdjąć obudowa komputer
Blade kolory w drukarce OKI MC573 - przyczyny i rozwiązania Schemat głośników Tracer Swing USB - analiza i naprawa