Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
Svx7 lub bx213.
Jutro postaram się wyjąć alternator i zobaczę, ciekawy jestem tylko czy dostanę w sklepie takie szczotki do tego alternatora ;/
Nie musisz wyciagać alternatora, tylko wykręć regulator jest na dwóch śrubkach i wymień szczotki bo to najprawdopodobniej wina braku ładowania.Pozdr.
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do wymiany?
Ale to zmieniłeś sam regulator a szczotki i bieżnia podejrzałeś sobie? Ilu amperowy ten alternator masz?
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
witam.Co moze byc przyczyno tego że na wysokich obrotach ładowanie się zapala a na wolnych gaśnie.Wymieniłem szczotki. Proszę o radę.
witam maje autko ma 22 lata , nic nie robione ;) ale zauważyłem że w nocy mrugają mi kontrolki na desce kontrolnej , czy to już czas na wymianę szczotek w alternatorze ?
Hej, nie wiem czym to mierzysz ale jak na głównym przewodzie z alter B+ nie masz ładownia to wina jest w nim lub regulatorze, sprawdż szczotki
Trzeba sprawdzić czy nie zawieszają ci się szczotki, lub się nie kończą, to mi wygląda na taka własnie typową przypadłość alternatorów. Pozdr.
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora. Dzięki TZOK, rzeczywiście w jednym z bloków pomiarowych VCDS napięcie spadało do blisko 11V... Czy masz może sugestię co może ów problem powodować? regulator napięcia? szczotki ? dioda?... Czy myślisz że regeneracja...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
napięcie "dodatnie" jakie płynie przez żaróweczkę sygnalizacyjną wzbudza alternator i od tej chwili powinien ładować. Pisałeś, że wymieniłeś regulator to i szczotki sądzę masz dobre w tej sytuacji wygląda , że czeka Cię rozbiórka alternatora powinno być widać coś luźnego (luty na diodach)
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Witam Ostatnio u elektryka wymieniano w mojej Skodzie szczotki w alternatorze. Po jakimś tygodniu zorientowałem się, że nie działa elektryczna regulacja lusterek. Lusterka działały wcześniej bez zarzutu. Wcześnie również wymieniany był akumulator. W związku z powyższym mam pytanie czy możliwe jest, że wymiana szczotek oraz wymiana akumulatora mogła...
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
Ja używam starych w których skończyły się szczotki. Możesz się przejść po firmach które naprawiają alternatory i prawdopodobnie dostaniesz za friko . Chodzi o taki regulator http://www.iparts.pl/czesc/regulator-nap...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
podaje link z tum regulatorem http://www.bazarek.pl/produkt/17066/1687... tylko teraz gdie te kable powpinac z podpiolem tak 54 podpiołem do stacyjki B- do masy DF do szczotki od alternatora a D+ dolamki od ładowania ktory łaczy sie z przewodem alternatora i nie ładuje...
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Mam taki sam problem z alternatorem,zapala się lampka z ładowania Akumulatora i też się słabo świeci,Sprawdziłem czy ładuje go akumulator i ładował ale dzisiaj zacdzeły pomału chodzić wycieraczki i światła się słabo świeciły i jeszcze silnik czasami jak to się robi przygasa.Założyłem nowy akumulator i dalej świeciła się lampka Ładowania AKumulatora.A...
Witam Wiem ze temat byl juz opisywany ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie w mojej skodzie z 89 roku padł alternator magneton 55A. Kontrolka ładowania zarzy sie na wolnych obrotach a na wysokich sie swieci. Pasek jest napiety diody wzbudzenia wymieniłem szczotki i łozyska i nic nie pomogło. Podczas jazdy czasem cos dziwnie...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Witam... W zasadzie to na pytanie które zadałeś sam sobie odpowiedziałeś.... Akumulator się wyczerpuje, ponieważ pobierany jest z niego zbyt duży prąd... Jakbyś napisał coś więcej byłoby prościej Ci pomóc, ale bez szczegółów można się tylko domyślać... U mnie np. akumulator się razładowywał z powodu braku ładowania (wytarte szczotki na alternatorze)......
Mogłem coś pokręcić w tym opisie. Musiałem wysłuchać wykładu i wyłowić z niego kilka ważnych słów. :) Zresztą sam już nie wiem ile tak na prawdę powinien pokazać nowy akumulator. Z samej ciekawości sprawdzę kika w z domowego garażu. Dla mnie ważne że odpala ;) Ogólnie autko sprawne, a kontrolka ładowania świeci się powyżej 3200 obrotów. z tego co czytałem...
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
regulator i alternator jest na zdjęciu wyżej, tam nie ma żadnych szczotek a w tych regulatorach skody są.
Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie To nie samochód, że alternator ma 10000 obr/min - łożyska "chodzą" nawet i ponad 10lat - tak samo szczotki. Wytartych pierścieni jeszcze nie widziałem, a kilka tych alternatorów przeszło mi przez ręce. Części są dostępne wszystkie, jeśli nie w Agromie, to w motoryzacyjnym - chyba nawet jeszcze Favoritka...
Witam wszystkich. Przejrzałem większość postów na ten temat i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam skode felicje z 1996 r. Przez ok 6 lat było wszystko ok ale potem padł akus.Po wymianie sypnęły się szczotki w alternatorze i teraz na zmianę pojawia sie nalot na klemach i pojawiają sie problemy z alternatorem. Ostatnio był w naprawie i wymieniono...
Witam. Od pewnego czasu mam problemy z ładowaniem, przed wymianą regulatora było 11,8V na wolnych i 12,5V przy 3000obr. Wymieniłem szczotki z regulatorem nic się nie zmieniło. Pomyślałem więc że szczotki muszą się dotrzeć i ułożyć i tak też było ładowanie wzrosło do 13,5 przy pełnym obciążeniu. Dzisiaj jednak miałem problemy z odpaleniem, po sprawdzeniu...
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
pierścienie możemy jedynie wygładzic drobnym papierkiem celem przeczysczenia minimalnego wygładzenia druga sprawa pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora ale regulatory napięcia razem z szczotkotrzymaczami niestety ale gęsto i często są produkcji made in china także same szczotki niewiadomo z czego są wykonane i do czego można to...
witam mam taki problem niby wszystko jest ok przekrecam zaplon wszystko jest ok kontrolki zapalaja sie normalnie gdy przekrecam kluczyk na rozruch rozrusznik sie nie odzywa nie ma nic zadnego zgrzytu pukniecia doslownie nic,gdy cofne kluczyk i prubuje jeszcze raz normalnie zapala i tak mam co jakis czas. dodam ze nie damno wymienilem wkladke stacyjki,akumulator...
Drodzy forumowicze zepsuła mi się moja kochana skodzina, Powymieniałem w nim czujnik położenia wału , bezpieczniki, wyregulowałem zawory, szczotki od alternatora,auto odpala ale nie jest w stanie jechać, obawiam się, że to może być któryś z czujników, wiem , że pod spodem silnika znajduje się czujnik, którego nigdy nie wymieniałem. Jak nazywa się, proszę...
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Szczotki regulatora można wymienić (nie jest to proste ale wole orginał Boscha bo na nim nie faluje napiecie jak na no Magnet Marnelli)Tak samo pierscienie ślizgowe Wszystko dostępne na allegro. A co do używki to musi być z tdi pasuje od passata B5,golfa 4 ,seata leona 1m, polo 4 ,ibizy audi a3 skoda octavia 1 itp tylko musi być z tdi 1.4 czy 1.9 nie...
Miałem okazję pomierzyć na kilku autach z tym alternatorem. Mój egleplarz jest nowy i ma dopiero 5 mieś. więc wątpię aby szczotki lub pierścienie. Akumulator padł po 1,5 roku TAB. teraz włożyłem Centre Future i jest ciut lepiej tzn. trzyma dłużej napięcie, ale i tak w korkach spada. Alternator na wolnych obrotach przy nawiewie 1b i światłach (oryginalne)...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Ładowanie 14.3 ok i jak dobry aku i alternator nic nie trzeba gazować. Na wolnych z włączonymi mijania i stopem musi być ponad 14V i basta . Strata rzędu 0,3V do przełknięcia. Natomiast jak Ci się rozładowuje nawet po trasie 100k najprawdopodobniej szczotki się zawieszają i masz kompletny brak ładowania. Do wymiany regulator , ale najlepiej zmiana na...
To prawda że wgłębienie 1mm to nie problem. Problem pojawia się kiedy pierścienie nie sa okrągłe a sa juz jajkami wtedy niszczą sie szczotki i jak kolega wspomniał że przy 300 obr nie miał ładowania to właśnie najprawdopodobniej winy zniekształconych pierścieni. Przetoczenie pierścieni często pomaga. A Magnetron 70A ma rzeczywiście solidne pierścienie.
Witam wymieniałem wczoraj alternator na regenerowany bez żadnego obciążenia mam 14,1-14,4 V na wolnych obrotach ale gdy włączę światła i nawiew na maksa to już mam 13,4 V a jak załączę dodatkowo podgrzewanie tylnej szyby to napięcie potrafi spaść na 12,5 V i stąd moje zapytanie czy to normalne czy na przykład szczotki musza się ułożyć czy coś w tym...
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Spadki napięcia to rzecz normalna. Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
Kiedy coś takiego ma miejsce - pierwszy strzał : sprawdzam czystość klem akumulatora , masy silnika , połączenie aku - rozrusznik - alternator . Drugi strzał : Jeśli wszystko ok , sprawdzam szczotki , stan naładowania akumulatora , gęstość elektrolitu . Naładowany akumulator ma napięcie powyżej 12,6V , a napięcie ładowania ma się zawierać pomiędzy 13,9...
Kolego piszczenie spod maski, to zbyt ogólne określenie, bo może piszczeć łożysko w alternatorze, szczotki lub któraś z rolek w rozrządzie, bądź pasek osprzętu. Piszczeć może też łożysko wyciskowe sprzęgła. Na odległość trudno udzielić jednoznacznej diagnozy, trzeba to osłuchać. Nic nie mówisz o wskaźniku temperatury tj. czy wskazywał "gotowanie" się...
Mój akumulator zwierał jedyny objaw to był taki ze czasami szybko sie ładował zamiast 8-10 godzin ze 6. Też mi takie numery walił jechałem ładowanie zaświeciło i światła po woli przygasały, zjechałem na parking pochodził trochę i jechałem dalej. Zimno było to myślałem że już jest słaby niedoładowany a on miał 3-4 lata. Jak sie na to nałoży jeszcze usterka...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
Witam wszystkich,przeczytałem te wszystkie posty i wczoraj też sie wziołem za dogrzewacz,zaczołem od dodatkowej pompki wody,była wniej rzeczywiście totalna kaszana,zobaczcie fotkę,pewnie w większości u wszystkich tak jest,udało misie wymienić te szczotki bez wyjmowania tej pompki,szczotki kupiłem od alternatora do skody , jeden wymiar pasował pozostałe...
http://obrazki.elektroda.net/77_12390498... tak - dioda zenera , chyba że się przewidziałem, ale na alternatorze jest biała kostka właśnie z symbolem diody zenera. W każdym razie nieważne. Okazało się, że jednak winny był regulator napięcia. Dwa lata temu jak mi się zepsuł oryginał kupiłem polski zamiennik, był trochę droższy niż chiński, więc kupiłem...
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
...Szczotki w alternatorze ? Prędzej Ci silnik zdechnie. I tu się mylisz. Podczas 10 lat eksploatacji Skody Felicji wymieniałem szczotki co najmniej raz (jak nie dwa) z powodu zużycia.
Witam mam następujący problem moje auto po 1-2 dniach nie odpala kontrolki przygasają i nic sugerowało by to problem z aku lecz kupiłem nowy 5 miesięcy temu w takim razie udałem się do elektryka aby to sprawdził no i wnioski sprawdzony akumulator jest ok alternator wyjęty wyczyszczony sprawdzone diody i uzwojenie ładuje 13,8 czyli wszystko ok lecz nie...
Problem z alternatorem zapewne. Należało by go wyjąć i sprawdzić stan wirnika szczotek itp
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
Przy zmianie regulatora z polskiego na oryginalny ,pamiętaj że jest inaczej sterowany.Polski daje (+)na DF czyli wzbudzenie,druga szczotka zmasowana,natomiast oryginalny podaje (-),więc druga szczotkę musisz zasilić(+). Dodano po 1 Jedynie czeskie regulatory 14V podawały (+)na wzbudzenie w Skodach .
z tego co mi wiadomo nie może tak być masz pewnie coś z alternatorem a wręcz z regulatorem albo z szczotkami. Powinno zaraz po odpaleniu silnika być ok 14V na akumulatorze.
Skody felicie miały ten problem z nap.ładowania nawet po wymianie regulatora na nowy nie można było osiągnąć 14V. Ciekawe czy reg. z malucha wydoli prądowo bo kosztuje jakieś 16zł i ma ten plus że występuje sam bez szczotek a więć możnaby go w prosty sposób dołączyć.
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
Witam kolegów możne opisze co ja zaobserwowałem u siebie. Kilka dni temu zakupiłem Harego II ASC i Dakote V2 na Wyłączonym ASC są trzaski od silnika tzn. radio pracuje z silnikiem z efektem wydawania pierdzeń jak przyspieszam albo robię przegazuwkę automatycznie zakłócenia wzrastają. Przekręcam gałką na ASC jest cisza z tym ze wycina mi wszystko i odbieram...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Generalnie robota o kant d... obić. 1.- Pomiar napięcia zrobiłeś na altku i akumulatorze >14V ??? 2.- Jak masz słabo naładowany akumulator plus dogrzewanie świecami w tdi podczas pracy zimnego silnika to alternator się grzeje normalka. 3.- Sprawdziłeś stan pierścieni ślizgowych i szczotek?? 4.-Masz 7V napięcia na styku W alternatora (kabelek z nasuwką...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V, co skończy się z czasem uszkodzeniem akumulatora....
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
wymienić szczotki alternatora skoda szczotki alternatora podłączyć szczotki alternatora
ogniwo fotowoltaiczne dioda termet czujnik ciśnienia pokrętło regulacji głośności
Długość kapilary termostatu wewnątrz zamrażarki Navitel MS700 - Co oznacza komunikat "ładuje skórki"?