Szczotki wentylatora.
Pewnie wypalił się styk masowy przy rezystorze dmuchawy albo skończyły szczotki. Rozumiem, że bezpiecznik sprawdzony przed napisaniem na forum...
Witam! Mam problem. W moim scenicu nie działa dmuchawa i wszystko co jest z nią związane (klimatyzacja itd). Sprawdzałem bezpieczniki pod kierownicą i są w porządku. Gdzie dalej szukać awarii i jak dostać się do tych miejsc? pozdrawiam Piotr Sterownik , szczotki , termik.
Nie ma sensu w tym grzebac, tylko kupic uzywki niebieskie po 50zl i wymienic. Po wymianie mierzymy orad obowiazkowo ma sie rozkladac po rowno na kazdy regukator. Oczywiscie szczotki do sprawdzenia. Jezt film na yutubie o tym.
To nie tyle szczotki, co tulejki się zacierają. Ostatnio robiłem to samo w Seacie Altea. Tam udało się rozmontować wentylator, wymyć i nasmarować tulejki. Spróbuj, może i w Renault to przejdzie
sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia oraz z obciążenie, (światła, dmuchawa, radio). Prawdopodobnie będzie regulator/szczotki/diody do wymiany..
prawdopodobnie szczotki dmuchawy, ale tu nie jest łatwo , pedał gazu do wyjęcia , ale najpierw moze zimne luty w module tranzystorowym...
Będzie działał, tyklo krucej Dodano po 2 kąt 25 stopni nie zrobi różnicy tylko szczotki wytrzymają jakieś 2 lata
No , tak , filtr kabinowy zmieni i silnik dmuchawy się naprawi! Dostać się do silnika i sprawdzić na krótko , podejrzewam łożyska lub szczotki.
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Pewnie szczotki w dmuchawie się kończą
Jedyną możliwą przyczyną przepalania tego bezpiecznika jest zwiększona moc pobierana przez silnik lub zwarcie wiązki na odcinku rezystor - dmuchawa. Prawdopodobnie masz jedno uzwojenie w silniku uszkodzone i gdy szczotki podczas rozruchu silnika na nim się zatrzymają, siada bezpiecznik bo zwiększa się moc odłożona na rezystorze.
Co do świateł, to możliwe że uszkodzona jest manetka albo gdzieś jest przerwa, zły styk, co do szyby, to prawdopodobnie wina leży w przełączniku w drzwiach kierowcy, a co do dmuchawy, to trzeba by uderzyć w deskę czy się nie uruchomi, jeżeli tak to szczotki się kończą, a jeżeli nie to trzeba się do niej dostać i zmierzyć żarówką (dużej mocy) czy dochodzi...
Wprawdzie nie w tym aucie, ale przyczyna może być podobna - nie: zbyt wielkie opory, tylko luzy na wirniku i / lub kończące się szczotki. Powoduje to iskrzenie na komutatorze i przepięcia zabijające tranzystory MOSFET . Typ który podajesz ma max nap. 55V co nie jest oszałamiającą wartością. Podstawa to sprawdzenie stanu komutatora, szczotek i ew. wymiana...
Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu. Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik. To samo dotyczy dmuchawy Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu. W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew. W...
Witam jakiś czas temu naprawiałem nawiew sprawdzałem wszystkie styki oraz wymieniłem rezystor dmuchawy i szczotki, wszystko działało pewnego dnia przestał działać, po oględzinach zauważyłem że jest wręcz stopiony kawałek kostki (ta która jest podpięta pod skrzynkę bezpieczników, odpowiadająca za dmuchawę). Oczyściłem wszystko i z powrotem podpiąłem...
Jeśli kolega dał do naprawy silnik to sprawa chyba nie tak znowu skomplikowana. Kolega sam pisze, że uzwojenia sprawne a więc jeszcze szczotki. Wprawdzie tego rozwiązania nie trenowałem ale do silnika jest dołączony regulator obrotów na tranzystorach (klimatyzacja automatyczna) który jest zasilany/sterowany z modułu klimatyzacji. A więc tranzystory...
ostrą igłą wydłubać nagromadzony pył ze szczotek ktory się zbiera pomiędzy wycinkami komutatora-robi skrót. Zastosowac tranzystory uznanego pruducenta,nie dalekowschodnie podróbki
Dużo kłopotu żeby się do tego dobrać? Niepokoi mnie głośna praca na 4 zakresie (działa tylko 3 i 4 bieg, z czego 3 normalnie) i obawiam się, że konieczna będzie weryfikacja silnika stanu silnika dmuchawy oraz szczotek. Przypominam, że w aucie jest klima.
Często pył miedziano-grafitowy ze startych szczotek zakleja szczeliny komutatora w silniczku i stąd znacznie większy pobór prądu
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
W silniku nie ma nic poza szczotkami. Po zrobieniu opornicy sprawdz, czy masz zasilanie na kablach do dmuchawy.
Witam, chciałem nawiązać a nawet trochę rozszerzyć do wcześniej pisanego już wątku http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?f=1... w sprawie przycinającego się wentylatora dmuchawy w Renault Clio III u mnie z 2008 r 1,5 dci. Udało mi się wyciągnąć wentylator dmuchawy, jestem przy wyjmowaniu szczotek i pytanie do Was czy mogą takie zostać mają ok 6...
Musisz sprawdzić miernikiem lub próbnikiem czy dochodzi napięcie do wtyczki. Jeśli dochodzi to mogą być upalone lub nadłamane przewody w silniku. Mogą być też zużyte szczotki w silniku. Jeśli nie dochodzi napięcie to może być uszkodzony rezystor (co wątpię,bo by nie chodził na jakiejś pozycji) lub przełącznik. Dodano po 1 Jeszcze jedno. Można pokombinować...
szczotki dmuchawy dmuchawy szczotki szczotki renault
klimatyzacja zasilanie kondensatory sprzężenia zwrotnego pompa wspomagać renault laguna
Sonda do termostatu bojlera Ariston Pro1 Eco 120V Jak usunąć kod błędu "Stop Service" w piecu Marisa 9 kW?