Tak jak pisze Michu , tylko wyjęcie. Ja obstawiam szczotki.
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Tak może byc rozrusznik np. szczotki.
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Tzn ?? opisz to dokładniej, rozrusznik posiada chyba 8 (lub 6?)magnesów stałych i 4 szczotki.
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Rozrusznik popsuty, szczotki zjechane, bendiks nie odbijal
Miałem kiedys podobny problem rok temu w golfie Iv 1,9 tdi ALH i były to szczotki w rozruszniku, po wymianie wszystko działa i odpala za pierwszym razem.
Sprawdź, czy za każdym razem automat rozrusznika dostaje sterowanie. Jak będziesz pewien na 100%, ze tak to rozrusznik na stół bo wieszają się szczotki, jak nie, trzeba zacząć od stacyjki
Witam. 2 tyg temu wymieniłem szczotki w rozruszniku na nowe,jak je wymieniłem to rozrusznik głosno pracuje ,słychac głosne tarcie,czy szczotki muszą się dotrzec czy pada coś innego? ładowanie mam dodre. Poz.
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
U mnie w Golfie miałem ten sam efekt odpalał na zimnym na ciepłym trzeba było parę sekund potrzymać. Okazało się że winne były szczotki od rozrusznika (spuchły) wiec ich wymiana rozwiązała cały problem.
Właśnie rozkręciłem rozrusznik, wirnik wygląda ok ale 2 szczotki się wysypały jedna wykruszona do polowy druga popękana
Nie wiem czy pomoge ale miałem podobny problem w golfie IV 1,9 TDI ALh, okazało sie ze to szczotki w rozruszniku były wytarte po wymianie ciepły pali za kazdym razem i nie był to duzy
Do wymiany elektromagnes, działa on jak przekaźnik prądowy. Szczotki silnika też sprawdź.
W golfie 2 regulator jest razem ze szczotkami także ElectroTom ojciec 10 pisze że szczotki wymienił to ta wersja odpada.Stawiam na diody prostownicze.Proponuje jeszcze sprawdzić ładowanie od razu za alternatorem tam gdzie przewody są skręcone przy rozruszniku .Bywa czasem że ładowanie dochodzi do rozrusznika i tam ginie mogą być za oksydowane przewody...
Wyrobiona kostka stacyjki lub sama stacyjka,problem z rozrusznikiem(cewka szczotki),problem z zasilaniem rozrusznika (skorodowane lub nie łączące przewody),problem z masą silnika,wybierz se coś.[/quote]
Jeżli słychać strzelanie to szczotki muszą być dobre, bo przez nie zamyka się obieg uzwojenia wciągającego, ale nie zaszkodzi tam zaglądnąć. Elektromagnes jest rozbieralny, ale trzeba posiadać oprzyrządowanie do rozwalcowania obudowy. Jako że kol. Predator uczył się w szkole j. rosyjskiego, to będzie dużym ułatwieniem: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=sta...
Witam Na początek to proponuje standardową obsługę, filtry, oleje,płyny, sprawdzenie układu hamulcowego, rozrząd, jak niewiadomo kiedy zmieniony. Co do pierwszego problemu to piszesz o rozruszniku a pokazujesz fotkę filtra. Co do rozrusznika to można by go poprzeglądać, szczotki, tulejkę prowadzącą itp. Problem nr 2 nie było żadnego pierścienia bynajmniej...
Masz rację nowa taśma jest na szczotkach wymień wymień szczotki będzie dobrze.Plus do urwanego końca i rozrusznik powinien zakręcić,jeżeli łożyska są dobre.
Jak łączyłem na krótko, to tylko plus podałem na elektromagnes. Napięcie z kabla rozruchowego rozrusznik sprawdzałem, masę na obudowie rozrusznika sprawdzałem. Albo się będiks zawiesił, albo szczotki się wysypały. Ale jak szczotki to dlaczego do końca palił bez zarzutów. Jeszcze jedna myśł że jeśli kostka się psuła, to mogła rozrusznik w trakcie jazdy...
To "iłłł" to na ogol dzwiek pracujacego rozrusznika bez sprzegniecia z silnikiem. Czyli pewnie pada bendix. Calego rozrusznika nie trzeba wymieniac, ale jak juz bedzie wyjety to dobrze sprawdzic stan pozostalych elementow. Tuleje, szczotki, komutator, automat. Lepiej zrobic raz a dobrze niz co chwila wyciagac ;)
Kup zestaw naprawczy i wymień tulejki i szczotki w zależności od potrzeb. W obudowie też jest tulejka do wymiany jeśli się nie mylę.
Jeżeli nie potrafisz dokładnie zdjagnozować to podmień ako na próbę inne ale sprawne i sprawdz ładowanie jak błażej pisał i zobaczysz jak rozrusznik będzie się zachowywał jeżeli będzie głupkował to do naprawy pewnie tulejki i szczotki też przy okazji.
Wszystko fajnie, ja wczoraj robiłem rozrusznik ze sparka który ma przebieg 44 tys km i gość ma go z salonu. Szczotki zajechane do warkocza.
Szczotki ze szczotkotrzymaczem wymienione na nowe. Masa poprawiona, przejście między klemą minusową a dowolnym miejscem bloku silnika jest idealne.
Witam panowie, mam problem z rozrusznikiem w golfie MK3 1.8. mianowicie słychać że rozrusznik kręci ale nie wyskakuje. Czasami zapala od pierwszego a czasami trzeba próbować kręcić rozrusznikiem. Miałem już w zeszłym roku podobny problem, wymieniłem elektromagnes wyczyściłem cały rozrusznik poskładałem i jeździł. Teraz znowu powraca ten problem, rozebrałem...
ok, juz dziala . kable mi sie przepalily bo bylo zwarcie a przy okazji szczotki do wymiany . dlatego tez olej swiecil i piszczal bo stan awaryjny sie wlaczyl. jakos tak ;)
Jaką dawkę??? Nie zaczynajcie od d..y strony... Wymontuj rozrusznik, wymień szczotki, wszystko dokładnie wyczyść, dokładnie nasmaruj i będzie palił od strzała. pozdrawiam
Skoro napięcie na cewkę rozrusznika dochodzi, to trzeba niestety szukać. Oczywiście rozrusznik. Może cewka, może szczotki, może tulejki. Jak go uruchomisz kluczykiem, to wtedy szukaj dalej. Ale spróbuj faktycznie podłączyć rozrusznik na krótko kabelkiem z akumulatora. Tylko uważaj, wajcha na luz ! :D
Posiadam golfa 4 1.9 TDI ASZ 2004 rok wariant i mam problem z odpalaniem rano nawet nieraz na ciepłym silniku rozrusznik mój ma strasznego doła tak jakby nie miał siły ale jak odpalę i pochodzi z 3 minuty to ponowne odpalenie jest już bezproblemowe akumulator w 100 % sprawny rozrusznik wyjmowałem z 4 razy wymieniłem wirnik szczotki jeszcze polowa jest...
wystarczy wyjąć rozrusznik wyczyścic nasmarować ale nie koniecznie problemem jest szczotkotrzymacz a dokładnie zużyte szczotki koszt naprawy 30-40zł pali po tym zabiegu na dotyk
Przeciętny rozrusznik ma 3 wyprowadzenia. Z rguły 2 są w postaci śrub a trzecie w postaci małej śrubki lub wsówki. Pierwsze wyprowadzenie to taki gruby kabel z wnętrza rozrusznika. Tu powinien pojawić się "+" po załączeniu się elektromagnesu. Do drugiego wyprowadzenia idzie gruby kabel zasilania bezpośrednio z akumulatora - sprawdź czy jest tam napięcie....
Witam Mam vw golf II 1.3 na wtrysku.Mój problem polega na tym że auto raz odpala a raz nie.Nie ma żadnej reguły że na przykład na zimnym nie odpala lub na gorącym..Objawy są następująceo przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać jak bendix wybija ale nie kręci...a po kolejnym (czasem 2,3,4) przekręceniu kluczyka silnik zapala bez żadnych trudności..Wymieniłem...
Rozrusznik że starterem wymieniony, bo i tak nadawał się do wymiany (korozją, szczotki, kiedyś naprawiałem w nim już sam starter) a to tanie rzeczy są to wydałem te 130 zł na nowy org (po pełnej regeneracji z 2 let gwarancja). Kostka w stacyjce za 30 zł też nie zaszkodziła, więcej roboty miałem już niż to kosztuje. Pomiary robiłem, spadków jak pisałem...
A stary zamek można jak najbardziej naprawić tylko potrzeba czasu i chęci. Czy masz czas i chęci to zależy od ciebie. Jestem z tego pokolenia które 3 razy naprawi, zanim kupi i nie chodzi tylko o kasę ;) . Ale z drugiej strony są tam elementy naturalnie się zużywające szczotki i komutator. A ponadto gdyby to był rozrusznik, alternator to pikuś a tutaj,...
Witam, rozrusznik Bosch'a 0001113001 (036 911 023M) po wymianie szcztkotrzymacza, smarowaniu bendiksa, łożysk i szlifowaniu komutatora. Sprawdzam: Po podłączeniu "+" od razu na zacisk 45 czyli omijając zworę silnik kręci prawidłowo a włącznik nie działa. Po podłączeniu "+" na zacisk 50 i 30 też działa prawidłowo: wysuwa się i zaczyna obracać wirnik...
Mam mały (wielki problem) otóż postaram się go trochę przytoczyć ... kupiłem golfa II 1.6 na gażniku 1991 rok. otóż jeśli postoi mi całą noc na dworzu albo ze 2-3 dni w garażu to potem mam problemy z odpaleniem. tak jakby się rozrusznik zacinał czy coś by go naciskało (nie ma siły). akumulator nowy, rozrusznik rozkręcany, przeczyszczony , szczotki dobre...
Witam ostatnio mój Golfik ciężko odpalał na zimnym z rana Doszedłem do wniosku, że to wina rozrusznika ponieważ nawet na naładowanym akumulatorze działo się tak samo tzn. rozrusznik jakby się przycinał, aż w końcu całkiem nawet nie zakręcił. Wziąłem się do roboty, po wyciągnięciu rozrusznika okazało się że tulejka która wchodzi w skrzynię jest pęknięta....
Kolego sprawdź jak widzisz, czy przy rozruszniku nie urwał się, czy też upalił przewód do szczotek, ten łączący elektromagnes z rozrusznikiem. Miałem tak u siebie w Golfie. Objaw taki sam, rozrusznik nie kręci, a nawet nie załączał elektromagnes. pzdr
Kostkę odpinam to grzeję cały czas do puki nie zapale auta, ... kisielek007 podejrzewam też aku albo rozrusznik bo szczotki inna robotę robią jak ciepło a inną jak zimno ale to jest zbyt proste wydaję mi się, nie wiem...
Z dużym prawdopodobieństwem uszkodzony jest włącznik elektromagnetyczny rozrusznika przy sprawnej cewce elektromagnesu, ewentualnie wypracowane szczotki. Jak sprawdzić - to już musisz poszukać na forum ( a jest b. łatwo). Gdyby był słaby styk z masą - kontrolki na tablicy przygasałyby po przekręceniu kluczyka na rozruch.
Dzięki, tyle chciałem wiedzieć. Tulejka w skrzyni również jest do wymiany. Odebrałem dziś rozrusznik po regeneracji. Odmalowany z nowo nabitymi numerami i tabliczką znamionową. Co prawda wysiadły tylko szczotki, ale fachowiec wymienił dosłownie wszystkie bebechy i jest jak nowy. Do tego brał jeszcze tulejkę. Całość 120 zł. Polecam: ELEKTROMECHANIKA...
Witka, Mam taki problem z rozrusznikiem ze czasem po przekręceniu kluczyka auto zapala bez problemu, innym razem słychać tylko "cyknięcie". Dodam ze szczotki w stanie bardzo dobrym. Jakieś 2 miechy temu padł mi bendix w starym rozruszniku a że miałem drugi rozrusznik w zapasie to go rozebrałem wyczyściłem sprawdziłem stan szczotek, komutatora i po nasmarowaniu...
Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc bo sprawa jest dość trudna, a jako studenta nie stać mnie na kosztowne naprawy:) Otóż, od jakiegoś czasu miałem rano, lub po dł uższym postoju problemy z odpalaniem. Rozrusznik kręcił, auto podrygiwało miarowo coraz szybciej i szybciej, dławiło się, z tyłu buchały kłęby czarnego dymu i po kilku podgrzaniach...
Witam, proszę o podpowiedź, ponieważ ugrzązłem w martwym punkcie. Pewnego dnia nie odpalił samochód (golf 1.8 benzyna 90 kM), nic się nie "poruszyło", a jedyną oznaką życia było "cykanie" z rozrusznika. Po wymontowaniu i rozkręceniu okazało się ze jeden z 6 magnesów w stojanie pękł a reszta się odkleiła. Wymieniłem na inny używany, w sumie miałem trzy...
Witam VW Golf IV 1.9 TDI 90 km 2000r. Dzisiaj mam takie nie typowe pytanie od jakiegoś czasu trapi mnie przygoda, mianowicie wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk w stacyjce, zapalają się kontrolki gasną przekręcam kluczyk do końca i cisza..... nic nie cyka rozrusznik nie kręci po wyciągnięciu kluczyka i powtórce tych samych czynności to samo. Po...
Witam. Spotkałem kiedyś rozrusznik z uzwojeniem bocznikowym . Ale była to tylko jedna z 4, cewka nawijana cienkim drutem. I połączona równolegle do zasilania. Pozostałe 3 były łączone w szereg, i dalej w szereg z wirnikiem. jednak rozruszniki z magnesami stałymi są o wiele sprawniejsze.Niestety żaden z nich nie ma magnesów neodymowych. A zwykłe czarne...
Witam. A czemu nie chcesz naprawić swojego o ile się da jak np tylko tulejki i szczotki to może być taniej? Jak coś to chyba lepiej regenerowane by zazwyczaj to oryginały w których zostało wymienione to co trzeba i zostały sprawdzone. Najlepiej zamówić po zdemontowaniu po numerze części powinien być widoczny a dostawy do sklepów teraz 4 razy dziennie...
Witam Kolega nie napisał jaki alternator ale sadząc po samochodzie to Bosch po pierwsze musi świecić kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka później sprawdź klemy na akumulatorze czyste mają być ,przewody z alternatora na rozrusznik lub akumulator , no jeszcze mostki między silnikiem a karoserią (przewód , lub taka plecionka płaska). Mogą być też...
Kolego, problem jest owiele bardziej trywialny niż to, co mówisz. Przerobiłem ten temat w Golfie IV kombi 1.9 TDI - samochód którym kolega wozi krew między szpitalami. Oddaj do regeneracji rozrusznik, niech wymienią łożyska i szczotki, skontrolują bendix. Przyczyna kiepskiego odpalania to zbyt małe obroty rozrusznika. Silnikidiesla aby odpalić mieszankę...
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Witam szczotki sprawdzałem są dobre i tak jak pisałeś pistarter55 właśnie ten miedziany kabel się po prostu rozleciał na razie odpala muszę pojeżdżić to się okaże czy będzie dobrze pozdrawiam i dzięki.
Witam Mam następujący problem: Auto raz odpala a raz nie, tzn bendix wybija ale rozrusznik nie kręci Wymieniłem juz szczotki,tulejki i automat rozrusznika i dalej to samo :( Dodatkowo wymieniłem też kostke stacyjki. Akumulator mam nie całe dwa lata tak więc myśle że to nie z jego winy Prosze o pomoc Z góry dziękuje
Pierwszy rozrusznik rozbieralem kilka razy, i nic tulejki powymieniane, szczotki ok. nowy bediks, na krótko krecil jak szalony, w aucie kiszka. Wtedy konczyly mi sie juz pomyly wiec postanowilem zakupic nowy i na nowym jest to samo, nowego nie bede rozbieral bo ma gwarancje. o co tu chodzi???
Rozrusznik co prawda rozbierałem jakiś czas temu. Nie kręcił tylko było słychać "pyknięcie", postawiłem ,że to elektromagnes. Jednak tak nie było. Wymieniłem szczotki na nowe (przy starych było coś w postaci grafitów ale przy nowych już nie) Okazało się ,że do wirnika "przyklejone" były części magnezów które są w obudowie rozrusznika. Dlatego ,że nie...
tak jak w temacie mam do was ogromną prośbe a mianowicie mam golfa II 1.3 benzyna.kiedy auto postoi dłużej to nie moge go zapalić tzn tak ciężko kręci jakbym miał akumulator słaby ale akuma jest nowa i naładowana.w rozruszniku zmieniłem szczotki kiedyś niedawno bendiks też zmieniłem.jeszcze jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali sprawdziłem...
bendix to koszt 30zł (regenerowany, cargo lub inna podróbka) i tylko w górę plus wymontowanie i zamontowanie rozrusznika plus naprawa rozrusznika w sensie wymiana bendixu (oczywiście może się okazać że do wymiany nadają się również inne części rozrusznika np: szczotki, tulejki ... wtedy koczty rosną 150-250 powinno wystarczyć. ale nie mamy 100% pewności...
Koledzy, ja też przerabiam podobny temat na dieslu mamy. Po sprawdzeniu i wymianie wszystkiego, co wydawało mi się przyczyną (filtry, świece żarowe, przewody doprowadzające, uszczelnienia, pomiar kompresji, wymiana akumulatora..) doznałem załamania. Auto paliło jak przedtem i dostawało drgawek. :idea: Przyczyny, które stanowiły sedno problemu: - nieodpowiedni...
Nie uwazasz chyba ze postukanie go kluczem go naprawi.Moze na krotki okres.Zablokowal ci sie automat postukales i zaskoczyl.A moze juz szczotki do wymiany.Radzilbym ci go wykrecic i naprawic poki jeszcze sie porzadnie nie zepsul.Potem sa wieksze koszty.A to owe zaciecie napewno bedzie sie powtarzac (i to w najmniej oczekiwanych sytuacjach). pozdrawiam
Witam! Trzeba sprawdzić rozrusznik skoro nie pali, na początek sprawdź kable idące do niego i oczywiście masę, próbuj na "krótko" uruchomić rozrusznik, jeśli są prawidłowe prądy to mógł paść elektromagnes, szczotki w rozruszniku albo wirnik (jak auto zapali to będziesz mógł szukać przyczyny dlaczego gaśnie po włączeniu świateł) a co do sprzęgła to może...
Jak przyszedłem dziś rano (-10 C) to po dwukrotnym zagrzaniu świec i próbie zakręcenia. Doszło do sytuacji która wystepuje bardzo często gdy auto stoi przez noc. Rozrusznik ma tak cięzko że robi dosłownie "łeeeełeeeeeee" bendiks zeskakuje, rozrusznik wyje. Jednak wystarczy ponowić próbe i zaczyna sie kręcenie coraz szybsze, w miare nawet przyzwoite....
Tzn to zależy,mogą byc różne przyczyny,szczotki, komutator wirnika, byś musiał zobaczyć czy przy tym jak próbujesz zapalić czy kontrolki delikatnie przygasają :) Tylko nie próbuj w niego pukać młotkiem czy czymkolwiek...to nie Maluch...podejrzewam ze masz rozrusznik z magnesami stałymi i możesz uszkodzić rozrusznik jeszcze bardziej. Ale najpierw sprawdź...
Witam problem zaczął się gdy golfik przestał odpalać za pierwszym razem... Rozrusznik słabo kręcił lub wcale nie kręcił...Więc wymieniłem szczotki i tulejke w rozruszniku od tego momentu odpalał ok..Po ok. tygodniu znowu to samo się stało myślałem że coś z układem paliwowym tak więc sprawdziłem pompe czy daje paliwko no i daje ok...przeczyściłem również...
witam, wiem że ten samochód to już prawie jak zabytek, niemniej jeszcze dobrze jeździ....ale jeździ....jak go się uruchomi. Problem jest taki: przy większych ujemnych temp w ogóle ciężko go odpalić, czasami nawet jak postoi 2-3 miesiące to już ma ogromny problem. W czym rzecz? Zauważyłem że dosyć często muszę ładować akumulator (ma 1 rok, zawsze dbany,...
Dać kondensator tak jak napisał kolega Leszek, tyle że przed nim diodę szeregową. Kondensator ma być na kablu podtrzymania pamięci. Przed nim od strony samochody ma być dioda szeregowa. Na krótką metę pomoże pod warunkiem, że prąd podtrzymania będzie rzędu kilkudziesięciu mA. Jeśli zrobiłeś te końcówki, o których pisalem to masz albo rozrusznik do roboty,...
Takie zdjęcie znalazłem ( tak wygląda zepsuty przekaźnik 109 ). Zrobiłem mały test ( póki odpala auto ) wyciągnąłem ten przekaźnik i włączyłem stacyjkę, kontrolka od świec świeci . Przekręcam zapłon, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala bo nie ma przekaźnika 109. to rozumie . Ja mam zaś inaczej to co pisałem na samym początku o tym mruganiu kontrolki...
Witam, dzis podłączyłem przewod od masy do karoserii prąd bezposrednio mierzony na na koncowce alternatora to 14.3V i nie spada przy dodawaniu gazu ale mierzony na akumulatorze to 14.0-14.1 i przy wyzszych obr spadado 13.97V jeszcze przewody od rozrusznika sprawdze moze cos pomorze POZDRO Dodano po 2 pierscienie przeczysciłem szczotki sa ok dopiero...
Ale głupoty wypisujecie. To że ładowanie rośnie po kilku minutach to normalne - w dieslu świece żarowe grzeją do 70 stopni, dlatego początkowo po uruchomieniu silnika np. światła są ciemniejsze. Wpierw trzeba zacząć od zmiany paska klinowego, w dalszej kolejności należy posprawdzać przewody od alternatora i akumulatora, masy w szczególności. Ponadto...
mój kolega ma identycznego golfa 4 1.9SDI jak ten co dałeś w ogłoszeniu i jest z niego bardzo zadowolony, jest całkowicie bezawaryjny i na prawdę mało pali, a że dość lekki to i dobrze idzie, także to dobry wybór NAJWAŻNIEJSZE PO ZAKUPIE TO WYMIENIĆ PASEK ROZRZĄDU I OLEJ Z FILTREM!!!! pasek 70zł (Contitech lub dayco. NIE GATES!!,) olej Mobil 10w40 80zł...
Koledzy już wyjaśniam żeby nie było sprzeczek, rozrusznik dobry bo był wyjęty i miał nowe szczotki zakładane i działał około rok sam nie jestem w stanie sprawdzać wężyków i wszystkiego innego jak go odpalam jeszcze o 5:30 jak wszyscy śpią, jednak wczoraj miałem wolny dzień więc jeszcze raz sprawdziłem wszystkie kable jeszcze raz poczyściłem , kostkę...
Wymieniłem paski od wspomagania i od alternatora. Po wymianie obydwu pasków na nowe, próbowałem odpalić silnik i okazuje się, że po przekręceniu stacyjki siada napięcie. Rozrusznik nie kręci, jakby miał jakieś opory. Więc robię lekki popych, auto odpala od razu. Później już bez problemu odpala z kluczyka. Rozebralem rozrusznik, wszystko w nim okej,...
Miałem to samo w Golfie 2 i nie chciało mi się zrobić bo i tak jeździłem na gazie... :D Przyczyną zalewania świec jest najczęściej w przypadku zagazowanego Golfa 2, przedziurawiony, uszkodzony pływak w gaźniku. Chyba że kolega ma benzynę na wtrysku, to wtryskiwacz/e...albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn chłodniczy leci do cylindrów... Obstawiam...
Witam. Alternator Bosch 45A Akumulator 62AH 300A nie wiem ile ma lat. W samochodzie po odpaleniu silnika pali sie kontrolka od ładowania, a na akumulatorze napiecie wynosi ok. 12,6V (takie jak przed odpaleniem) po dodania gazu kontrolka gasnie a napiecie ładowania wskakuje na ok.13,8V i powoli dorosnie do ok.14V. Taki wynik zostaje juz na kazdych obrotach....
Oprócz szczotek alternator składa się jeszcze z kilku elementów, których niesprawność powoduje brak ładowania, w tym samochodzie warto oglądnąć również kabel łączący śrubę B+ alternatora z rozrusznikiem
Stan elektrolitu trzymaj ok. 1-1,5 cm nad płytami, więcej nie trzeba lać. Trzeba czyścić klemy drobnym papierem i całą "drogę elektryczną" do rozrusznika i na masę warto dobrze wyczyścić. Roczne akumulatory nie powinny być zasiarczone. Odsiarczanie możesz podejrzeć tu: https://www.youtube.com/watch?v=bhatXmGq... - po rosyjsku po polsku https://www.youtube.com/watch?v=q5jvbj2S...
Dzięki kol. Zbych282 za zwrócenie uwagi na BU407, pierwotnie miał tylko sterować przewiniętą cewka stycznika TSM1, w ferworze przeprojektowywania schematu zapomniałem, że jeszcze dojdzie cewka od elektrowłącznika „wysokoprądowego”. Trzeba będzie poszukać cos gotowego wśród darlingtonów na 20-30A. Musi wytrzymać dość duży prąd, ponieważ w...
Poczekam na przypływ gotówki i kupię na pewno większy taki jak piszecie około 70 Ah a jak narazie to muszę się ratować prostownikiem co jakiś czas. Jak zwykle mocno pozdrawiam i jeszcze zajmę się regeneracją rozrusznika np. wymianą szczotek jak i tulejek.
Auto zgasło na postoju. Nie można było przekręcić rozrusznikiem (przygasały kontrolki). Okazało się że akumulator jest rozładowany bo skończyły się szczotki w alternatorze i był brak ładowania. Dziwne jest ze nie zapaliła się kontrolka ładowania na desce. Być może nie tylko szczotki były uszkodzone. Sprawdziłbym, czy prawidłowo działa wzbudzenie. Kontrolka...
Gaźnik nie jest zapchany?dostaje paliwo?zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane? Nie jest zapchany, próbowalismy palić na Plaka zapłon ustawiony, przerwa, rozrząd zawory mniej więcej wyregulowane. Dodano po 2 Jeśli masz możliwość, to podmień rozrusznik, może się już "kończyć"(np. szczotki). Sprawdź, może masz zaśniedziałą instalację np. "słabą" masę...
Witam. Podobny kłopot miałem ale w Golfie II. Okazał się problem z odpalaniem po czyszczeniu rozrusznika i wymianie szczotko-trzymacza. Jednak usterka była już widocznie wcześniej. Mianowicie przycierał czy zacierał się elektromagnes.Po wyczyszczeniu i użyciu smaru litowego wszystko wróciło do normalnej pracy. P.S.Jeśli kolega ma "malucha" palonego...
Ja mialem tak z vw bora, pierw na cieplym dlugo krecil a ostatnimi miesiacami i na zimnym tak jakby akumulator byl na wylocie. Akumulator roczny, a co mechanik to inna diagnoza i tak sie meczylem pare lat. Juz miala byc wgrywana mapa itd a powod byl banalnie prosty, jedna szczotka byla krzywa w rozruszniku. Po ich wymianie czy na mrozie czy goracy pali...
Nawet jak założysz dużo za duży to nic sie niestanie. Ja w golfie IV 1.9 tdi mam 75 ah i 760 en rozruchu. Jezdziłem mietkiem z aku 180ah od kombajbu zadnych problemów lacz za duże udeżenie =szybsze zużycie wieńca na kole zamachowym, po kilku latach do wymiany. Gdy za mały aku to szybko padnie. Jeśli 1.9 ciezko pali rozrusznik przeczyścić nasmarować...
w TDI jest tak, że świece nie są grzane powyżej pewnej temperatury (chyba -5 stopni C), dlatego jak stoii w garażu odpala trudniej, istotny dla dobrego odpalania jest tez bardzo stan rozrusznika, u mnie po wymiane szczotek, bieżni oraz lożysk znacznie poprawiło sie odpalanie (w Golfie TDI), jeśli auto ma znaczny przebieg, negatywny wpływ na odpalanie...
Może dziwnie to zabrzmi, ale rozrusznik do roboty... Wymiana szczotek (nawet jak stare jeszcze w miarę długie) wymiana tulejek, czyszczenie i nasmarowanie i będzie palił od strzała...
Kolego miałem podobny problem i przyczyną był rozrusznik on na postoju jest cały czas pod napięciem pozostałości z opiłków szczotek które się nagromadziły w rozruszniku robiły mi przebicie można to sprawdzić odłączając przewód od rozrusznika na jakiś czas i sprawdzić czy jest ten sam efekt rozładowywania akumulatora
Miałem ten sam problem wykonałem pare czynności które przeczytałem na forum 1. Wgranie mapy rozruchowej mała poprawa. 2. Poprawa mapy u innego elektronika brak efektu. 3. Wymiana akumulatora na większy był 62 AH na 72 AH brak różnicy. 4. Rozebranie rozrusznika wyczyszczenie odtłuszczenie przesmarowanie delikatne wyrównanie szczotek przez szlifowanie...
rozrusznik szczotki szczotki rozrusznik peugeot megane szczotki rozrusznik
wymuszenie sinusoidalne ikona stanu naładowania baterii sterownik ducati
usterki bramy garażowej suszarka remington
Lokalizacja bezpieczników młynka w ekspresie Bosch WD-40 a usuwanie kamienia w toalecie: skuteczność i alternatywy