Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
Możesz zmienić same szczotki oznaczenie bx213.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Tak jak pisze Michu , tylko wyjęcie. Ja obstawiam szczotki.
Kończące się szczotki lub zzieleniał przewód od wzbudzenia.
Tak może byc rozrusznik np. szczotki.
Może to być skończenie się szczotek w alternatorze Tak , mogą to być kończące się szczotki.
Gdzie szukać problem. Najczęściej wentylator do wymiany. Włącz klimę i delikatnie postukaj w silnik prawego wentylatora, jak rusza to koniec szczotek.
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
ale najpierw zmierz napiecie na aku jak jest na wolnych i kontrolka sie zazy, i na wyzszych, gdy gasnie. Zobaczysz, czy rzeczywiscie cos nie tak z napieciami. A potem to uz tak jak mowiono - na poczatek sprawdzic kable, oczyscic wszystkie kontakyu, ewentualnie sprawdzic szczotki.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Szczotki się kończą
Rozbierałem już, tapicerkę silnik rozbierałem szczotki wszystko ok
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Szczotki w silniku
Tzn ?? opisz to dokładniej, rozrusznik posiada chyba 8 (lub 6?)magnesów stałych i 4 szczotki.
Jak napięcie dociera do silnika a ten "nie kręci" to wymiana silnika się kłania bo pewnie kończą się szczotki.
Czesc Jak stary Ci nie laduej to sprawdz szczotki! A tak pozatym to moze byc przebicie na uzwojeniu wtornym Pozdro
Rozrusznik popsuty, szczotki zjechane, bendiks nie odbijal
Regulator napięcia lub wytarte szczotki, pierścienie ślizgowe.
Można na próbę zmienić regulator napięcia. Może szczotki się kończą.
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
sprawdzałem to ładowanie jest w granicach 9,8V czyli nie ładuje , kontrolka świeci czy nie ? może to tylko szczotki krótkie
W golfie 2 regulator jest razem ze szczotkami także ElectroTom ojciec 10 pisze że szczotki wymienił to ta wersja odpada.Stawiam na diody prostownicze.Proponuje jeszcze sprawdzić ładowanie od razu za alternatorem tam gdzie przewody są skręcone przy rozruszniku .Bywa czasem że ładowanie dochodzi do rozrusznika i tam ginie mogą być za oksydowane przewody...
Ale się z tym pier.. Tern stary zamek wygląda jak czajnik nie oryginał. Widzisz teraz co tam jest tak? Wyczyść szczotki sprawdź switche i tyle. Masz program, to możesz podejrzeć w parametrach co widać, i masz cały obraz sytuacji.
wolał bym zrobić to samemu Nie da się jej podnieść ręcznie - trzeba rozkręcić cały mechanizm. Jedyną radą to zasilić na krótko silniczek, żeby ją domknął - ale to trzeba miec minimum wiedzy, same chęci nie wystarczą. Doraźnie można odkręcić ją od uchwytów i podeprzeć kawałkiem kija od szczotki.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Zaczął bym od sprawdzenia akumulatora ewentualnie wymienić i po prostu sprawdzić ładowanie miernikiem. Prawdopodobnie wysiadł Ci akumulator. Co do ładowania to sprawdzić szczotki w alternatorze.
Miernik i sprawdź poziom napięcia w instalacji kiedy lampka się pali mimo uruchomienia silnika i kiedy się nie pali. Podejrzewam zużyty alternator - szczotki, pierścienie ślizgowe...
Gdy trzymam spryskiwacz to owa wycieraczka nawet sie nie zatnie. Dla tego szczotki moim zdaniem odpadają
Jak to przekaźnik i jakie szczotki czyżby w golfie była jakaś elektryczna turbina? Kumpel w swoim Golfie III ma standardowa czyli napędzana jest spalinami i zamontowana na kolektorze wydechowym, napędza wirnik który pompuje powietrze przez intercooler do silnika.
udało się golfik śmiga. przyczyną były wytarte szczotki na regulatorze napięcia.
Nic to nie da. Zakłócenia są od alternatora. Kończą się szczotki i/lub pierścienie.
Odnośnie bezpieczników na aku Są okej one idą bezpośrednio do sterownika wentylatorów i tam prąd dochodzi No to jeszcze same wiatraki na krótko czy działają. Może szczotki się skończyły - moduł mierzy czy one biora prąd.
przy stałych obrotach są takie skoki?, szczotki wymieniłeś z reglerem?
Więc polutuj to i montuj. Lutownica transformatorowa nawet 75W (sprawna) wystarczy żeby to było dobrze. Pierścienie będą miały oczywiście bicie,ale przeważnie akceptowalne. Przy starszego typu pierścieniach (30/32mm) szybko by się skończyły szczotki,ale jakimś cudem przy tych średnicach to działa poprawnie.
Używany alternator 120A do Golfa, to koszt ok 100-120zł, trzeba się z tym liczyć, iż jest to sprzęt używany i możliwe że trzeba będzie wymienić łożyska i szczotki (kolejna stówka)
rzeczywiście dziwoląg. W sumie ta pompa wykorzystuje silnik komutatorowy, więc jedyna awaria to wytarte szczotki. Renault Clio 2ph2 ma taką fajną pompe eletryczną, można próbowac zaadoptować. Co do zastosowania mechanicznej mogą byc problemy z listwą, mechaniczna ma trochę wyższe ciśnienie.
Tutaj zdejmujesz chyba tylko poszycie zewnętrzne. A np są takie fury że trzeba rwać tapicerkę ,demontować szybę ,klamkę zewnętrzną a do tego rozwiercać poszycie wewnętrzne by dostać sie do takiego samego zamka. Najważniejsze to ocenić ,i koniecznie wyczyścić szczotki i komutator w silniczkach . Potem switche i luty. Są jeszcze zewnętrzne switche zamka...
Miałem kiedys podobny problem rok temu w golfie Iv 1,9 tdi ALH i były to szczotki w rozruszniku, po wymianie wszystko działa i odpala za pierwszym razem.
Do wymiany elektromagnes, działa on jak przekaźnik prądowy. Szczotki silnika też sprawdź.
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
Sprawdź szczotki w alternatorze albo uszkodzony regulator w alternatora..
A przepustnica nowa czy nowa w sensie używka bo jak to drugie to uderz z wyczuciem w silnik na tej przepustnicy bo może szczotki nie łączą tak z diagnostyki golfa IV
Jak sprawdzić regulator w golfie III. Jest tam tylko masa, wzbudzenie i szczotki, nie ma połączenia z B+ Czy podawać napięcie na wzbudzenie i sprawdzać żarówką na szczotkach tak jak w innych regulatorach.
Problem rozwiązany okazało się że jest uszkodzony zespół prostowniczy w alternatorze a w drugim zwieszaly się szczotki. Bardzo dziękuję wszystkim za informację. Pozdrawiam
Witam. Przez wymianę szczotek mam rozumieć, że same szczotki Jeśli tak to wymień cały regulator napięcia.
Pierścienie szczotki łożyska 150 jak jest wyjęty.
Miałem to samo - alternator Valeo, nowy akumulator - zmieniłem cały regulator (60zł) i po kłopocie. Dodam, że stary jest sprawny (przynajmniej kiedy go sprawdzam na zasilaczu regulowanym z podpięta odpowiednio żarówką) tylko ma zużyte szczotki. Powodzenia i pozdrawiam
Szczotki, ale także pierścień ślizgowy sprawdzić
blokada rodzicielska odpada reszte sprawdzę i jak co to dam znać a może ktoś ma link jak rozebrać tapicerkę i sprawdzić ten silniczek (szczotki) z góry dziękuje
U mnie w Golfie miałem ten sam efekt odpalał na zimnym na ciepłym trzeba było parę sekund potrzymać. Okazało się że winne były szczotki od rozrusznika (spuchły) wiec ich wymiana rozwiązała cały problem.
a szczotki to jeszcze tam są?
Nie wiem czy pomoge ale miałem podobny problem w golfie IV 1,9 TDI ALh, okazało sie ze to szczotki w rozruszniku były wytarte po wymianie ciepły pali za kazdym razem i nie był to duzy
Takie objawy dają też zuzyte szczotki alternatora
Kole3go napoczatku sprawc szczotki i regulator.Zreguły jet to wina szczotek zaterte lub sie skonczyły.
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator.
Wymiana wentylatora - najprawdopodobniej kończą Ci się w nim szczotki. Jak jest głośny to łożyskowanie uszkodzone.
Sprawdź, czy za każdym razem automat rozrusznika dostaje sterowanie. Jak będziesz pewien na 100%, ze tak to rozrusznik na stół bo wieszają się szczotki, jak nie, trzeba zacząć od stacyjki
Pewnie kończą się szczotki/ pierścienie ślizgowe w alternatorze i raz ładuje, a raz nie
1 i 2 bieg mają osobne szczotki w silniku, mogła się po prostu jedna skończyć.
Dzięki za pomoc... Faktycznie szczotki się zacięły i nie łapały... ;) już po problemie...
Przecież przy 1500 to Ci nawet turbo nie wstaje, najlepiej jeździć tak 1700-3000 obrotów. Chyba, że wyścig, to pod czerwone pole, ale potem, powyżej 3500 wszystko leci na łeb na szyje w dieslu. Golf VI 2,0 TDI chip 186/370 Nm, od 1800 - ok 3000 obrotów i wtedy najlepiej leci.
w tych modelach miganie kontrolki oleju jest spowodowane albo brakiem ciśnienia lub usterką alternatora sprawdz szczotki i styki złącza w alternatorze
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
Kable w drzwiach, mikrowyłącznik, zimny lut, zużyte szczotki\silniczek - wybierz sobie. Komfort to raczej będzie dobry.
Passat B3 nie ma takiej samej dmuchawy jak golf 3. Koszt nowej dmuchawy do passata z klimą to ok 150 zł. Wymienisz szczotki a co z luzami na tulejkach które napewno są.
Witam serdecznie. Problem leży najprawdopodobniej w alternatorze a dokładniej w kończących się szczotkach regulatora. Do wymiany same szczotki lub cały regulator(w zależności od modelu).
Słuchaj-krótko-zmierz rezystancje silnika nastawczego, powinno być około 8om. Jezeli jest mniej, sterownik wchodzi w tryb ochrony i robi takie checa. Owo mniej się robi dlatego, że się zasyfiają szczeliny międzywycinkowe komutatora pyłem ze szczotek który mostkuje.
Właśnie rozkręciłem rozrusznik, wirnik wygląda ok ale 2 szczotki się wysypały jedna wykruszona do polowy druga popękana
Golf II 1,8 ginie ładowanie, powyżej 3000obr/min. Na wolnych obrotach , ładowanie jest około 13,5V a przy około 3000 zaczyna ginąć i zapala się kontrolka ładowania. Pasek nowy dobrze napięty szczotki wymienione. Co to może być?
Pewnie szczotki się skończyły, ale nie widzę problemu żeby to sprawdzić czy do silnika dochodzi prąd.P
Witam. 2 tyg temu wymieniłem szczotki w rozruszniku na nowe,jak je wymieniłem to rozrusznik głosno pracuje ,słychac głosne tarcie,czy szczotki muszą się dotrzec czy pada coś innego? ładowanie mam dodre. Poz.
Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli...
Wszystko fajnie, ja wczoraj robiłem rozrusznik ze sparka który ma przebieg 44 tys km i gość ma go z salonu. Szczotki zajechane do warkocza.
zuzyte szczotki w pompie, jak nie dziala to kopnij w kolo
Odłączenie alternatora sądzę, że zlikwidowało by świst. Jednakże może szczotki sieją i kondensator by może tu pomógł. Dla tego o nim pomyślałem.
Jajowate i wytarte pierścienie na wirniku, zazwyczaj trafia na jeden a jego stan łatwo będzie rozpoznać po różnej długości szczotek w regulatorze.
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
Witam Kolega nie napisał jaki alternator ale sadząc po samochodzie to Bosch po pierwsze musi świecić kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka później sprawdź klemy na akumulatorze czyste mają być ,przewody z alternatora na rozrusznik lub akumulator , no jeszcze mostki między silnikiem a karoserią (przewód , lub taka plecionka płaska). Mogą być też...
Tak jak koledzy wczesniej pisali napiecie ladowania masz za niskie. Musi ono oscylowac w granicach 14.4 V. Nizsze napiecie ladowania sprawia, ze akumulator jest niedoladowywany! Sprawdz regulator napiecia. Jezeli masz altka Boscha to regulator masz zintegrowany ze szczotkami.
Jeżeli nie potrafisz dokładnie zdjagnozować to podmień ako na próbę inne ale sprawne i sprawdz ładowanie jak błażej pisał i zobaczysz jak rozrusznik będzie się zachowywał jeżeli będzie głupkował to do naprawy pewnie tulejki i szczotki też przy okazji.
Cześć, posiadam problem z alternatorem w Golfie 4 1.6 AKL. W marcu wymieniłem łożyska wraz z regulatorem napięcia, który również ma zintegrowane szczotki oraz przewód od alternatora do akumulatora 25mm2 spawalniczy. Wszystko działało, napięcie 14,4V. Zapaliła się ikona akumulatora po przekroczeniu 2 tys. obrotów, ładowanie znowu działało po odłączeniu...
Może być tak jak pisał wcześniej archanioł40 że wzbudzenie siadło albo poprostu zawieszają Ci się szczotki. Wymień szczotki i jeśli będzie Ci się to powtarzało to wtedy coś innego.
Wyjmij akumulator i zobacz gdzie jest minusowy kabel przykręcony do nadwozia a co do alternatora to na początek przeczyść kostki i przesmaruj jakimś kontaktem (spray) ewentualnie jak dasz radę wymień regulator napięcia ( jest przykręcony do alternatora dwoma lub trzema śrubkami razem ze szczotkami )
do kolegi enauto sory się ja pomyliłem jednak z golfa II pasuje, napisałeś że mam włożyć regulator Boscha, taki jak do Golfa II. Ja sprawdzałem z golfa II diesla (chyba ma mocniejszy alternator i przez to jest większy) i nie mieściło się to w obudowie mojego alternatora, ale z golfa benzyniaka pasuje, tylko szczotki muszą być trochę zużyte bo inaczej...
mam golfa 2 1.3 HK i objawem swiecenia były za młle szczotki i dwa ze zmieniono diodę na jasno swieconcą o małym poboże prądu w porównaniu z czerwona standartową po zastosowaniu większego renzystora problem znikł
wystarczy wyjąć rozrusznik wyczyścic nasmarować ale nie koniecznie problemem jest szczotkotrzymacz a dokładnie zużyte szczotki koszt naprawy 30-40zł pali po tym zabiegu na dotyk
Słychać przy tym piszczenie w kabinie, gdy miga kontrolka (sygnał dźwiękowy)? A co dzieje się z obrotomierzem? Ja miałem kiedyś tak w Golfie 3 1,9 TD i przyczyna były szczotki na alternatorze. Jak oleje, odma i filtr ok to sprawdź szczotki.
Wiatrak maly wymieniony , kupilem podrobkę albo jak kto woli zamiennik (wlochy) .Mialem 150W zalozylem 200 W zadnych blędów vag nie pokazuje wiec chyba wszystko ok bedzie.W moim starym padly szczotki rozebralem z ciekawosci
Ok ! Dzięki, już sprawdzam :) Dodano po 54 Dzięki ale to były wytarte szczotki na komutatorze alt. Dałem nowe i już działa :)
Witam. Mam podobny problem z ładowaniem tylko ze u mnie wygląda on tak: Na wolnych obrotach swiatła bledna, gdy zwiekszy sie obroty swieca mocniej lecz pulsuja. Czym moze byc wywołany problem. Napiecie wlasnie sprawdziłem i pokazuje 14,2 -14,3. Czy moga to byc to zuzyte szczotki alternatora czy tez cos innego? Dziękuję.
Witam Na początek to proponuje standardową obsługę, filtry, oleje,płyny, sprawdzenie układu hamulcowego, rozrząd, jak niewiadomo kiedy zmieniony. Co do pierwszego problemu to piszesz o rozruszniku a pokazujesz fotkę filtra. Co do rozrusznika to można by go poprzeglądać, szczotki, tulejkę prowadzącą itp. Problem nr 2 nie było żadnego pierścienia bynajmniej...
To w silniczku siłownika zamka skończyły się szczotki. Mocne uderzenia w okolicach rygla zamka czasami pomagają, by silniczek ruszył i dało się odryglować zamek.
Witam. Posiadam VW Polo 86C 1,3i (wielopunkt) z 1990r. Jaki typ (numer) alternatora posiada to auto? Czy trudno jest wymienić w takim alternatorze szczotki i regulator napięcia? Podobno alternator pasuje z golfa 2, ale czy to prawda? Dziękuję za informację i pozdrawiam.
Ja proponowałbym sprawdzic pierscienie i szczotki bo przy wiekszych predkosciach moze nie byc kontaktu
wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza odwrotnie szczotki
panel dotykowy nawigacja cyklon zrobić transformator buderus
sterownik ebike myjka ciśnieniowa stanley
Ustawienie gaźnika w pilarce Faworyt RG 5300 18 Tryb serwisowy telewizora Majestic SM22 - jak wejść?