Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego. Dokladnie tak. Probuj oklepywac i otwierac i zamykac centralny. Zobaczysz ze pusci...
O, patrz... Nie napisałeś poprzednio, że był przytarty. Mogłem założyć, że szczotki się wytarły lub komutator wypalił...
Walczę z tymi drzwiami od jakiegoś czasu. Temat w sumie ładnie opisany, ale brakuje jednego. Opisu gdzie znajduje się sam siłownik który dociąga drzwi. U mnie, właściwie to u brata w samochodzie z tym jest problem. Jest to ten siłownik z wtyczką 4 pinowa. A znajduje się w słupku B w okolicy zwijacza pasa przedniego. Troche się naszukalismy. Ale mamy...
weź delikatnie opukaj młotkiem w obudowę siłownika sprzęgła, jak problem ustąpi, to kończą się szczotki na silniczku.
Jednak w dalszym ciągu nie ma jak to spalić instalacji,a nawet doprowadzić do jej zapłonu. Jedyne styki to czujnik zamknięcia klapy i szczotki w silniku. Te pierwsze nie pociągną łuku ,nie ma szans. Szczotki w silniku siłownika (o ile jest) też niczego nie podpalą,nawet jak zablokujesz silnik. Po pierwsze to czas działania,po drugie amperaż za mały,po...
Jeżeli dochodzi napięcie do siłownika a on nie działa, to raczej jest on do wymiany. Być może da się oczyścić komutator silniczka w siłowniku i może jeszcze pochodzi, chyba że się szczotki skończyły. Jeżeli nie da się tak łatwo zdjąć mechanizmu, to sprawdź może czy da się otworzyć sam siłownik. To znaczy się, rozpołowić go na tych zatrzaskach w tej...
Witam! Wiem, że temat stary, ale może komuś przyda się moja podpowiedź. Miałem zablokowane tylne prawe drzwi. Do siłownika dochodziło napięcie, ale nie ruszał. Domyśliłem się, że to może być wina szczotek. Podgrzałem więc suszarką cały siłownik. Zamek otworzył się normalnie z pilota. Wymontowałem i rozebrałem zamek (szczegółowy opis pomocny przy demontarzu...
Komutator bez smaru. Musisz sobie dopiłować szczotki z czego kolwiek.
Te siłowniki maja marne komutatory i silniki , szczotki zawieszają sie albo palą. Zamień siłowniki i sprawdź czy to wina siłownika czy sterowania. Jak siłownik, to doraźnie pomoże rozebranie obudowy silnika i czyszczenie komutatora/ wymiana szczotek itp. Możesz tez zmostkować wejścia od krańcówek na płycie i sprawdzić, czu nie jest to wina kontaktronów...
Daj WYRAŹNE zdjęcie centralki dokładnie od przodu - może być sam dół pod transformatorem (żeby były widoczne WSZYSTKIE opisy). Co do zacinania - faktycznie jak napisał przedmówca - do rosołu go, sprawdzić szczotki w silnikach, łożyska, wyczyścic wszystko do połysku, nowy smar.
Nie pamiętam, jeden bez problemu otworzył mi się po podważeniu go tapeciakiem. Dokładnie to rozsypują się szczotki w silniczku od wilgoci, ja montowałem drugi silniczek ze starego elektrycznego lusterka. Otworzyłem, nie było łatwo ale bez uszkodzeń. Jak ktoś byłby zainteresowany to otworzyłem to za pomocą noża (ale nie do tapet, troszkę grubszego)...
I jakie są minusy siłownika 24V? Mniejsza siła ciągu to minus? Żadnych minusów użytkowych. Są lepsze pod każdym względem ( no może trwałość - szczotki w silniku 24V, ale i tak zanim się zetrą pewnie trzeba będzie coś mechanicznego serwisować, z drugiej strony kondensatory w silnikach 220V sypią się jeszcze szybciej...). Jedyny minus to ekonomiczny...
Na dzień dzisiejszy moje bramy działają bez zarzutu, jeżeli miało miejsce zatrzymywanie się przy ruchu skrzydeł to przyczyna była w złej jakości styku na linii krańcówka sterownik lub może mieć miejsce wadliwe działanie krańcówek, jeżeli następuje zatrzymywanie jednego ze skrzydeł to przyczyna może leżeć w samym silniku siłownika np. zawieszone szczotki...
Jest taka sprawa że nie dało się zamknąć szyby jak się odtworzyło ,ale jakoś mi się udało ją zamknąć po długim czasie . Następnego dnia rozebrałem całe drzwi wyjąłem cały mechanizm szyby .Wszystkie kable posprawdzane prąd dochodzi do siłownika . Silnik kręci się w jedną stronę tzn szyba idzie w dół ,a jak brać szybę w górę to zero reakcji . Przeczyszczone...
OK, rdt , nie jesteśmy w parlamencie, koniec ze złośliwościami. Od początku. Nie chodziło mi o pomoc w przystosowaniu silnika z przekładnią od wycieraczek samochodowych do pracy w podajniku drutu w Migomagu, tyle to potrafię; chodziło mi o możliwość zakupu rolki ciągnącej drut, pasującej bezpośrednio na stożek w/w przekładni (sam silnik ma, jak wiesz...
Radziłbym szanownemu Autorowi tematu sprawdzić dokładnie czy element będący przyczyną kłopotów jest włączony szeregowo czy równolegle do servomotora siłownika - bo niestety nic z tego jak na razie nie wynika oprócz bicia piany na próżno. Bo jeżeli to "na bank" ma być kondensator to nie może być połączony w szereg z silnikiem wykonawczym (kondensator...
Śrubokręt w dłoń i rozkręć silnik , zazwyczaj nic się nie dzieje strasznego , po wymianie szczotek , oczyszczeniu komutatora siłownik wraca do życia .
Po pierwsze sprawdź szczotki w silniku siłownika. Fabrycznie mają kiepską sprężynkę na szczotkach wystarczy podmienić na taką np. z długopisu. A po drugie zwiększ zasilanie siłowników na 24v będą dużo szybciej chodzić
Najczęściej, po latach pracy padają szczotki.
A nie dasz rady oskrobać z dostępnej strony kilka zwojów i do nich z boku przylutować przewód, lub jeśli się da, przeciąc zwój na samym końcu, ociupinkę odwinąc i do tej "końcówki" przylutować przewód? Po udanej operacji - wszystko w koszulkę termokurcza. Jej brak nic nie zmieni w działaniu silnika (jak napisał przedmówca), tylko (jeśli zjechany komutator...
Może coś w rodzaju szczotek ?
To są obiecane filmiki ;super power jack 12volt;Zawierają otwieranie-stop-zamykanie.Działanie siłowników, oraz działanie pilota na jedno kliknięcie do każdej funkcji..Ponadto wstawiłem jeden przekaznik 12volt kontrolujący poprzez fotokomórkę wjazd i wyjazd pojazdu podczas zamykania czy otwierania bramy.Przecięcie wiązki fotokomórki zatrzymuje pracę...
Kociebury czy spotkałeś się z zawieszonymi szczotkami w siłownikach na 24V???? Lukpio3 najbardziej prawdopodobną przyczyna twoich problemów to tryb który jest pod dźwignią wyprzęgania. Jest tak taki metalowy "talerz" który pewnie wychodzi z aluminiowego korpusu.Otóż musisz go zamocować w tym korpusie i będzie po problemie.
Wymontować, rozebrać i zweryfikować. Prawdopodobnie skończyly się szczotki w silniku.
Sprawdziłem wiązkę przewodów w przelotce drzwi, zewnętrznie wygląda ok., czy zamawiać siłownik/silnik centralnego zamka, czy też jak wskazują na innych forach czasami pomaga przelutowanie "zimnych lutów". Jeżeli przewody zostały wyeliminowane, to błędy powodowane przeważnie są następującymi usterkami: wspomniane już zimne luty, uszkodzenia mikrostyków...
Tu zbytnio nie ma co porównywać, nie chodzi nawet o śrubę, te super power itd nie nadają się do bram zwłaszcza wersja 12V. Silniki się mocno grzeją, magnesy się odklejają, szczotki rozsypują do tego siłowniki bardzo wolno się poruszają.
Jaka centrala ? MC824 ? Siłowniki z enkoderem czy bez? Twoja brama to właśnie ciężka (limit wagi skrzydła dla Toony to 200 kg). Zwiększ siłę na maksa, jak nie ruszy to może wada silnika w siłowniku (szczotki itp...). Może to centralka - zamień podłączenia siłowników do centrali - jak rzecz się powtórzy na drugim siłowniku po drugiej stronie to centrala,...
Rozebrałem siłownik c. zamka. Spalony komutator silniczka i wypalone szczotki , tylko dlaczego go spaliło ???
To w silniczku siłownika zamka skończyły się szczotki. Mocne uderzenia w okolicach rygla zamka czasami pomagają, by silniczek ruszył i dało się odryglować zamek.
Silnik do wymiany.Można się bawić w wymianę szczotek,ale po takiej operacji wytrzymuje 3 miesiące.
Mam tylko dostęp do 2 sztuk POPa (poprzednika HOOPa). Od 10 lat cisza. Mechanicznie tam się nie ma co psuć - niemal wszystko jest na mało stratnych przekładniach zębatych (w odróżnieniu od mocno ciernych i zużywających się przekładni ślimakowych w siłownikach liniowych). Co najwyżej za kilkanaście lat wytrą się szczotki w silniku. A płynność ruchu i...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Kolega Dyzio 1 ma rację, że są zimne luty w tych siłownikach. Może być również objaw zawieszania się silniczka (trafione szczotki i raz działa, a raz nie). Z jednym i drugim przypadkiem miałem do czynienia kilka razy.
Silniczek jest szczotkowy - rozkręć do rosołu i skontroluj/popraw szczotki/komutator/łożyska. No i przy okazji sprawdź WSZYSTKIE łożyska i zębatki samego siłownika. Ale i skontroluj oba siłowniki (dla porównania) pod napięciem zewnętrznym z np. akumulatora samochodowego (albo zamień podłączenia siłowników). Może się okazać że to jednak elektronika.
Faktycznie mam na myśli wejścia fotokomórek. Bo co ma do rzeczy zapalenie się się doidy DANGER !, która informuje o zadziałaniu fotokomórki do ustawienia siłownika, ale to już takie moje subiektywne odczucie. Myślę ,że problemem jest zakłócanie układów logicznych 74hc14 przez iskrzenie na szczotkach silnika oraz zakłócenia z przetwornicy. Spróbuję pójść...
Witam . W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi właściwe napięcie do siłownika.Jeżeli tak ,to sprawdź połączenie w samym siłowniku ,stan silnika.Silnik według instrukcji jest silnikiem prądu stałego 24V ,więc może być problem ze szczotkami .Możesz dla pewności sprawdzić czy jest to wina silnika ,czy sterownika ,przez zamianę siłowników miejscami.
Do sprawdzenia siłownik sprzęgła (hydrauliczny) ,sprzęgło , wymiana płynu i ponowna adaptacja punktu styku sprzęgła ..
Zauważyłem że napięcie na wyjściu silnika 2 z uporem maniaka 24v a na 1 silniku daje te 15 w zależności jak pracuje siłownik. Sprawdzałeś to na wyjściu centrali? A na samym silniku? Sam silnik sprawdzałeś? Może po prostu przewód "szlag trafił"? A może silnik ? Kilka/kilkanaście tysięcy cykli... Przewód w izolacji mógł się przełamać. W silniku chyba...
Cześć, usterce uległ centralny zamek w Kia Rio III 2012. Po rozebraniu okazało się, że nie działa siłownik. W siłowniku popsuł się silniczek. Kręci się, ale nie ma mocy. Komutator, uzwojenie i szczotki są ok. Winna za brak mocy jest prostokątna płytka o wymiarach około 5mm x 5mm, połączona szeregowo z jedną ze szczotek. Płytka jest widoczna jest na...
Siłowniki przyszły podłączyłem wszystko działało wysunęły się i schowały i na tym koniec. Nie reagują na nic pstyka tylko kontrolka w puszce jak naciskam pilotem i nic więcej. Pilot programuje na wszystkie sposoby żaden nie chce poruszyć siłownikami. Okazało się że w jednym pokruszyły się szczotki i zauważyłem że dolne styki krańcowe nie są zamknięte...
"Ale jak ci działa, tak ogólnie, to powinno być dobrze podpięte." jakby działało to bym nie pytał:) Ok widzę, że się chyba nie dowiem, bo inaczej dawno byś napisał że to oznaczenie na orbitrolu to pompa inne to powrót a jeszcze inne to odbiorniki A,B czyli silownik, wcześniej kazałeś używać szczotki teraz piszesz ze farby nie ma grubo, a chyba nie o...
Tylko sprawdź czy masz Wingo na 220 czy na 24V - w tych na 220V jeden przewód sieciowy do wspólnego, drugi na zmianę do kierunkowych i obserwować bieg siłownika. W tych na 24V konkretny zasilacz 24V (może być też dobrze naładowany akumulator 12V) i kable raz z jedną polaryzacją , raz z drugą. Jeśli siłownik - W 220V może paść wbudowany kondensator lub...
Witam odnośnie Power Jack - służę pomocą ponieważ miałem taki zestaw i próbuję aktualnie zmienić na inne siłowniki tylko trochę komplikacji mam. Rozebrałem całe siłowniki na części pierwsze i tak power jack ma śrubę bardzo małego skoku 2- 2.5 , do tego nakrętka w środku jest teflonowa i jeśli będzie jakieś większe obciążenie to nakrętka się obrabia...
Mercedes A-klasa (stary) - demontujesz elektronikę sterującą i zostaje Ci sam silnik DC na szczotkach który zasilasz przez duży przekaźnik/mały stycznik bezpośrednio z akumulatora. Niestety ale obawiam się że te pompy z elektrohydraulicznych układów wspomagania będą miały za małą wydajność dla orbitrola i większego siłownika.
Niebieski i zielony to szczotki silniczka.Pozostałe jak sądzę słuzą do sterowania(to siłownik master)Mozesz tymi trzema pozostałymi kombinować z czrnym,białym,brązowym az zadziała.Raczej nic nie uszkodzisz.
Witam!!! Miałem taki sam objaw w Tico. Uszkodzony był jeden z siłowników (tzw.Master) zawieszały się szczotki w silniku, który blokował centralny zamek, bo nie potrafił się ruszyć i nie wyłączał wyłączników krańcowych. Proponowałbym odłączyć na chwilę siłownik typu Master ten z dużą ilością przewodów (zazwyczaj jest to 5 przewodów ) i wtedy sprawdzić...
1 temat. Brak obrotów wentylatora nadmuchu. Jeżeli jest możliwość podania napięcia na silnik wentylatora nadmuchu na krótko, to je podać! Gdy wentylator chodzi, to winę mogą ponosić: włącznik, bezpiecznik, przekaźnik lub przewody. Gdy nie chodzi - wina jest po stronie silnika, komutator, szczotki itd. 2 temat. Jeżeli z modułu komfortu nie wychodzi impuls...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Taaa, bo ,,krokowiec" zasilany jest na środku z 12 VDC, czyli ze stacyjki. MOSFETy (?), przewodzą w cyklu PWM i reguluje to wydatek paliwa. Wobec tego, gdzie w takim razie podłączony jest ten Twój nieszczęsny regulator ? Bo się jeszcze okaże, ze to regulator napięcia wzbudzenia i podłączony jest do do szczotek, :D ,,okrągły" siłownik gasił silnik, (stacyjką)...
szczotki silniczek siłownika wkrętarka szczotki szczotki membrana siłownika
temperatury transit ekranowanie przystawki cieknie pralka bosch
naprawa udaru makita samsung połowa ekranu
Instrukcja obsługi i serwisowa Melex - gdzie znaleźć? Gniazdo coaxial w dekoderze TV – funkcje, zastosowanie, różnice wejście RF i S/PDIF