Irmot w Katowicach powinien mieć, oni robią chyba wszystkie. Cena 60zł/kpl, to cena detaliczna i nie jest wygórowana.
wybrał coś więc pytam czy może być jakiś inny podobny rozrusznik od innego modelu, czy będzie pasował?? A jakiż to problem? Do starego opla benzyniaka masz dwa typy rozruszników-na dwie śruby ósemki lub na dziesiątkę z gwintem w głowiczce i dziesiątkę bez gwintu. I tyle. Najwyższy, najwyższy czas skończyć z zasadą, że forum jest dla każdego, nawet...
Ja myśle że szczotki się kończą
Szczotki nie są na wykończeniu? I komutator obczyścić.
To co wykręciłeś jest regulator napięcia z szczotkami ,jeśli szczotki nie dolegają do pierścieni fachowo komutatora to kontrolka sie nie zaświeci. sprawdź czy masz sprawną kontrolkę odkręć przewód od kontrolki i podaj na niego masę powinna się oświecić kontrolka .
Jezu,temat walkowany milony razy.Masz uszkodzony alternator. Ja bym był skłonny powiedzieć że masz zepsuty samochód kup sobie nowy ;-) Tak na poważnie sprawdź wszystkie połaczenia elektryczne i spróbuj delikatnie opukać alternator młotkiem jeżeli to szczotki może się zdarzyć że opadną i zaskoczy ale to rozwiązanie na bardzo krutką metę.
Sprawdz jakie masz ladowanie w tym samochodzie ( 13,8 - 14,4 V ). Jesli za duze to zwykle do wymiany kwalifikuje sie regulator napiecia, jesli za male to zwykle sa to szczotki ale nie tylko. Co do drugiej sprawy to wydaje mi sie ze swieci ona podczas usterki, np za niski poziom plynu hamulcowego. Pozdrawiam.
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Niestety nie orientuje się.Możesz poszukać na szrocie albo w powypadkowych chociarz do vectry nic nie spotkałem.Przy wymianie tego ustrojstwa zwróć uwagę jeszcze na szczotki
Rozrusznik jest z tyłu silnika jakimi subami to nie wiem ale pewnie jakimiś 10 , były montowane przeważnie valeo i miały po 2 szczotki :)
Kostka w Vectrze? Szczotki w rozruszniki, ewentualnie skorodowane połączenia na nim.
Witam. Może komuś poniższy post pomoże. Miałem problemy z odpalaniem (jak w temacie). Chciałem się podzielić swoją wiedzą na ten temat i doświadczeniami, bo rozwiązałem problem definitywnie. Otóż, co zrobiłem w samochodzie po kolei, co miało pomóc a tak naprawdę po każdej naprawie problem pozostawał: 1. zregenerowałem wtryski i założyłem nowe uszczelki...
Dokładnie jak kolega pisze sprawdz ,stawiam na zużyte szczotki .
Wykręć go i sprawdź szczotki węglowe.
Witam Kolegów. Dzisiaj się wezmę za wyciągnięcie silniczka z auta i zobaczę. Jeśli będą szczotki do wymiany, gdzie można takie kupić. A jeśli komutator to chyba opłacało by się kupić drugi. Tak mi się wydaje. Dziękuje.
Nie, ma pewne zdarte szczotki w rozruszniku.
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
cześć mam problem z alternatorem w opel vectra 2.0 16v 1999r zmieniałem szczotki i przed zmianą było wszystko okej a po zmianie gdy mam minus i na zapłonie podłącze te kable gdzie jest narysowane i tak jak powinno być robi się zwarcie wszystko gaśnie nie wiem co może być grane pomocy
Mialem cos takiego Opel Vectra 1,8 benzyna klimatronic przestal dzialac wentylator nawiewu.Myslalem ze skonczyly sie szczotki bo bezpieczniki wszystkie sprawne.Wyjalem silnik podlaczylem do akumulatora i chodzil. Myslalem ze czujka wewnatrz przy przelacznikach , ale chyba nie .Na kablach do silnika nie przychodzilo napiecie i dalem spokuj. Mechanik...
Lub zużyte szczotki. Kilka razy to naprawiałem wymieniając same szczotki w module regulatora.
Szczotki trzeba było wymienić w alternatorze
Autor pisał o lużnym kablu od akumulatora do automatu ,szlag trafił automat rozruchu bo został przegrzany,albo się po prostu szczotki skończyły w rozruszniku.
A widziałeś żeby na szrocie były sprawne. Możesz kupić 10 i sytuacja będzie taka sama. Są to przeważnie rzeczy naturalnie skończone, więc zacznij naprawiać a nie kupować. Jeżeli kupiłeś Bosha to tam się kończą przede wszyskim szczotki komutatory ewentualnie regulator i oczywiście łożyska.P
pierwsze primo to sprawdź jakimś woltomierzem czy jest na odpalonym silniku ładowanie na akumulatorze. 2. jak nie ma to na śrubie od plusa alternatora. 3.jak nie ma to weź młotek i popukaj w niego bo mogły ci sie szczotki zawiesić (miałem tak w passku). 4. jeśli nic nie pomogło to kup nowy stabilizator ze szczotkami i wymień
Ładowanie to dopiero będzie jak naprawisz alternator. Sprawdź czy alternator ma masę, czy przewody są dokręcone i całe, czy szczotki się nie skończyły.
problem rozwiązany, zawiesiły sie szczotki w rozruszniku, dzięki za cheć pomocy
Zobacz czy nie skończyły ci się szczotki bądź komutator na wirniku alternatora. Elementy te muszą mieć ze sobą dobry kontakt. Sprawdź również czy uzwojenie wirnika jest uszkodzone.
Bo szczotki są asymetrycznie rozmieszczone. Najlepiej zamontować od wersji europejskiej.
Witam. Dziś padł mi rozrusznik i po rozebraniu okazało się że są doszczętnie zużyte szczotki. Pytanie tylko czy mają być tylko 3? bo szczotko trzymacz ma tylko 3 miejsca na szczotki? Kupiłem komplet szczotek do tego rozrusznika i okazało się że są 4ry w komplecie. Po założeniu trzech rozrusznik chodzi normalnie tak jak przedtem...Jak to jest bo na schematach...
nie zdążyłem zamontować rozrusznika w aucie ale jak kupiłem nowe szczotki a raczej cały tak jakby pierścień ze szczotkami, szczotkotrzymacz - może później zdjęcie dodam - to od razu widać różnicę - dłuższe szczotki i sprężyny dużo ciężej działają
wogóle nie kręci (tylko cyka) Kiedy wymieniałeś szczotki w rozruszniku ? Czyściłeś główny zacisk kabla zasilającego ?
Uszkodzony silnik dmuchawy. Szczotki się skończyły albo wirnik ma niewłaściwą oporność
A jak działa elektrowłącznik ? Bo tak jak już pisałem kontrolki przygasają, co świadczy o dużym poborze prądu z akumulatora. Tuleje zostały wymienione; szczotki też. Obawiam się, że jak nie podsunę mechanikowi gotowego rozwiązania, to nic z tego nie będzie. Pozdrawiam Mariusz
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
temet mozna zamknąć okazało się że na pierścieniach ślizgowych "porobiły sie ząbki" i przy schodzeniu z wysokich obrotów ułamywały szczotki .po wymianie pierścieni wszystko gra :)
Da radę w ogóle odłączyć alarm? Może to on coś miesza. Ten przełącznik w takim razie też wypadałoby sprawdzić. Można też delikatnie popukać rozrusznik - może szczotki się zawieszają? Akumulator był podmieniany na 100% sprawny?
Witam. Miałem też problem z tym pokrętłem. Impulsator rozebrałem, przeczyściłem, podważyłem szczotki i jak na razie działa. Czas operacyjny 2godz. Pozdrawiam.
Witam Mam Vectrę z 92 roku 1,8E (C18NZ) i problem z rozrusznikiem. Otóż wczoraj rano nagle zaczął ciężko kręcić rozrusznik-szybko więc doszedłem do wniosku że to wina akumulatora.Podładowałem go więc z godzinkę i do dzieła.Po przekręceniu stacyjki odpalił.Pojechałem więc sobie tu i ówdzie ale przy każdym odpalaniu słuchać było inną pracę rozrusznika-taki...
witam!! mam problem z ładowaniem chodzi oto ze jak jest zimny silnik to ładowanie wynosi 14.5 po 5 minutach spada do 12.60/12.00 kontrolki ładowania oczywiście nie gasną regulator napiecia wymieniony i szczotki Proszę o pomoc Dziękuje!!
Mam problemy z wentylatorem nawiewu (dmuchawą). Zdarza się sporadycznie,, że działa, ale zazwyczaj nie reaguje na nic. Zdemontowałem silnik, wyczyściłem, sprawdziłem na krótko - działa, szczotki ok. I dalej nic. Gdzie szukać??
Witam, te objawy wskazują że wieniec zębaty bendiksa jest uszkodzony, za moło się zazębiają wieniec koła zamachowego z bendiksem. Należy wymienić bendiks a przy okazji sprawdź szczotki i tuleiki.
Valeo DR6A? miedzy szczotkami a sprężyną ma być izolacja. Ale ona jest mała, często w kolorze szczotki od brudu więc jak można ją zauważyć? No jak. :( Więc samodzielna naprawa wychodzi bokiem czasami.
Wczoraj wieczorem rozładowałem cały swój akumulator. Trwało to może minutę. Później podpiąłem akumulator od Passata 2.5 V6 także dość duży i też padł po około minucie. Chyba trochę za szybko padają te akumulatory nie sądzicie? Jakieś zwarcie ten rozrusznik może robić ? Mechanik bedzie wstanie mi wymienić tylko szczotki pewnie. Czy to coś da ?
A jakie zalozyles szczotki ? Ja testowo zalozylem weglowe i bylo tak samo jak u ciebie. Potem zalozylem miedziano weglowe i bylo OK.
Witam. W mojej Viktorii zaczęło coś się dziać ze światłami choć ładowanie jest 14V zaczeły pulsować, więc altek na stół i tu lipa żadnych info o altku. W dokumentach jakie mi przekazał gostek co mi auto sprzedawał jest faktura na zakup nowego altka 550 zł czyli chinol. Po odkręceniu regulatora jedna szczotka jest wysoka...
W tych silnikach problemy z odpalaniem to: pompa paliwa, nieszczelny układ paliwowy. Może być jeszcze rozrusznik, wczoraj akurat robiłem w x20DTH (101KM) to szczotki były przygrzane i nie miał tej sprawności. Bo pompa była już robiona. Po zrobieniu odpala bardzo miło.
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
Od oświetlenia wnętrza powinien być przekaźnik, tak jest a astrze 2 także są to podobne auta, zobacz czy się nie skleja albo coś, dmuchawa - prosty temat, skoro opornicę mierzyłeś i jest dobra, to pozostaje wyjąć wentylator i na krótko podłączyć oczywiście po sprawdzeniu czy dochodzi + - i czy przełącznik reguluje prądem, może poprostu szczotki się...
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
Witam mamy Opla Vectre A 1991 rok raz jechaliśmy zaświeciła się kontrolka od oleju w silniku zatrzymaliśmy sie i zostało sprawdzone olej był czyżby czujnik ma zwarcie na następny dzień po tej awarii dalej się zaświeca lampka od oleju mało że to to dodatkowo od akumulatora lampka się zaświeca ładowanie było robione 2 lata temu czyżby się znowu szczotki...
Witam kolegów Jak w temacie, moja Viki nie chce gadać. Wczoraj podjechałem nią w parę miejsc, na koniec dnia skoczyłem na myjkę. Umyłem auto, odpaliłem normalnie , pojechałem do domu, zgasiłem i zakluczyłem samochód, ale zauważyłem ,że stoję na miejscu sąsiada, więc otwieram auto, próbuje odpalić i zonk. Przekręcam kluczyk, zapalają się i gasną kontroli,...
czyli kupie juz 3 wentylator. Tutaj upalilo mocowanie szczotki i jest ok 2cm krotsza. co spowoduje ze jak nowa szczotke zaloze to w miare zuzycia wypadnie i bedzie to samo. nie ma jak sie do srodka dostac zeby odbudowac to mocowanie. z tego wzgledu nie ma jak zablokowac wirnika zeby odkrecic plastik
Oki nafta mu nie zaszkodzi, rozumiem iż benzyna ekstrakcyjna też nie,bo nafty nie mam pod ręką a bene mam. Przyczyną ciężkiego kręcenia był chyba raczej brud w tulejkach bo teraz jak wymyłem jedną to wirnik zaczął tak jakby lżej się kręcić.Wymyje drugą i powiem już co dokładnie było przyczyną. Szczotki raczej odrzucam aby były przycyzną bo są bardzo...
Witam. Pewnie wszyscy zaraz będą mi pisać, że trzeba poszukać na forum ale szukałem już i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mam parę pytań odnośnie mojego samochodu. 1. Czy centralny zamek może robić zwarcie do kompletnego rozładowania akumulatora? 2. Jak odłączyć centralny zamek? 3. Co zrobić gdy brak ładowania a wszystkie połączenia kabli...
wracając do tematu ciężko odpalany silinik miał problem z rozrusznikiem ponieważ skończyły się szczotki na rozruszniku. Przez co w czasie mrozu nie było odpowiedniej kompresji na tłoki, po wymianie szczotek rozrusznik pracuje dwa razy szybciej i auto odpala. W dalszym ciągu nie wiem jaka była przyczyna krótkiego grzania świec żarowych , mechanik mi...
a te szczotki znajduja sie w srodku rozrusznika ? mam go wykrecic i rozlozyc na czesci i sprawdzac ? czy jak ? Uważajmy temat za zamknięty, kolega posłucha rad bardziej doświadczonych od siebie.
ładowanie jak mierzyłem miało ok. 14 , tylko gdy mierzyłem to "na oko" było wszystko dobrze gdyż jak wcześniej pisałem zdarzyło sie to dwukrotnie przez kilka minut a potem wraca wszystko do normy, próbuje czyścić co sie da i jeżdże obserwując co sie będzie dalej działo.Poza tym zastanawiałem sie czy np. szczotki w alternatorze nie mogą się czasem wieszać...
Witam Panowie mój problem polega na tym, że z nawiewów z kabiny bardzo słabo leci powietrze. Byłem wczoraj wymienić czynnik i olej w klimatroniku i nawet serwisant powiedział że klima pięknie zbija tylko co z tego skoro nie ma siły nadmuchu do kabiny. Nawet na najwyższym biegu i kratkach ustawionych na wprost ledwo co dmucha. Co może być przyczyną?...
Chciałem odświeżyć ten temat. Mam Astrę 1.8 v8 identyczny licznik i identyczne zachowanie się kontrolek jak u przedmówcy. Wymieniany kabelek od masy, wymieniany regulator, wymieniane szczotki w alternatorze i NIC. Ładowanie niby jest super (mówimy o napięciu). Proszę pomóżcie bo już nie mam zielonego pojęcia co może być. Mam taką sugestię, nie wiem...
Witam problem polega na tym że wyjąłem zegary i nagle okazało się ze rozładowała się akuma i nie wiedziałem że nie mam ładowania, przewody i cyka w domu miernik i okazuje się że jest 8v przycisnąłem gazu i nagle wskoczyło 14.2. wyciągnąłem alternator i do elektryka na stół sprawdził i na stole 14.2 szczotki niezłe do niczego się nie mógł doczepić ....
Witam. Mam problem z Vectrą A, mianowicie czasami przy odpaleniu silnika wskazówka obrościomierza skoczy mi z dużą prędkością na 7000 obr. Gdy już silnik pracuję przez chwilę zachowuję się normalnie, a następnie znowu faluje. Dodam że silnik nie zwiększa przy tym obrotów. Zauważyłem że jeśli coś takiego się zdarza przy uruchamianiu silnika to światełko...
Vectra A, lampka ladowania się nie spaliła, wziąłem ten przewód od lamki przy alternatorze i zwarłem z masą i lamka świeci. właśnie nie wiadomo czy regulator czy ten mostek prostowniczy. Szczotki są dobre, patrzałem miernikiem bo tych diodach prostowniczych, jest ich tam 6 więc w jedną stronę miernik mi piszczał, a gdy zmieniłem bieguna miernika to...
musi być Simtecu 56.5 obojętnie z jakiego modelu ale koniecznie w komplecie z immo o ile sam chcesz to ogarnąć a nie programować kluczyki czy podczas krecenia kontrolka check engine ci mruga? jesli tak to immo blokuje iskre czujnik polozenia wałka olej, w przypadku jego braku a przy sprawnym czujniku wału auto odpala ale w trybie awaryjnym (check engine...
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
akumulator jest podłączony dobrze nie da się inaczej, mógł być rozłączony na włączonym zapłonie, nie był odłączony w czasie pracy silnika bo auto nie chciało mi zapalić ( samochód stał dwa tygodnie po tym jak normalnie zjechałem na parking, chciałem je odpalić, kontrolki po włożeniu kluczyka z początku ładnie świeciły, próbowałem przekręcić ale nie...
Witam. Mam Vectre z 99r z climatronikiem i nie działa mi dmuchawa, pali każdy bezpiecznik. W internecie znalazłem że to od dmuchawy ale wyjąłem ją i jest w porządku, normalnie pracuje szczotki jeszcze dobre. Gdzie mam dalej szukać problemu? I przy okazji zapytam jak zdemontować panel climatronika? Czy jest mocowany jak w omedze?
Kiedy on rozbierze wentylator i oczyści komutator i szczotki?
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
Wygląda jak problem z samym silnikiem dmuchawy: szczotki, stykologia..
Z tego co zauwazyłem,w tym modelu taka przypadłość sopwodowana jest dwiema rzeczami- -koroduje poczwórna złaczka zaraz na silniku (dostęp od podszybia) -korodują oprawy szczotek (szczotkotrzymacze),przez co spręzyny dociskowe "niechętnie" je dociskają.Nie mozna wykluczyć zuzycia samych szczotek.
Czy nie powinno to być sterowane na regulatorze PWM? To jest sterowane PWM , pobór prądu do 15A. Ale to bipolary i tak już mają. Tranzystory malowanki, albo zatarty wentylator, lub końcówka szczotek/ komutatora.
Masa albo zawieszone szczotki. Masz alternator Bosha czy Delco ?
No fajnie, a właściwie niefajnie. Tylko co sprawdziłeś do tej pory? Stan połączeń? Poziomy napięć, jak jest dobrze i jak jest źle? Stan szczotek alternatora? Cokolwiek?
No, już po zabiegu. Wymieniłem na odbudowany- nowy. W starym skończyły się szczotki, łożyska już miały luz, komutator bieda. Dziękuję za pomoc wszystkim. Podsumowanie: kontrolka ładowania świeciła tym jaśniej im niższe obroty i mniejsze obciążenie. Diagnoza- szczotki/ komutator niedomagają.
Witam. Mam pytanko, gdzie znajduje się silniczek nawiewu kabiny w Vectrze b 1.6 16v 97r. Chcę go wymienić, bo szczotek nadszedł kres. Słyszałem kilka wersji co do jego położenia i nie wiem, gdzie szukać? ;)
Witam. Mam problem z moją vectrą a sprawa wygląda tak że ładowanie raz jest a raz nie ma i wczasie jazdy potrafi zginąć.. Cały alternator był robiony (na nowo nawijany,regulator,szczotki,łożyska).Czy... to była wina przekaźnika od ładowania??? Dziękuje za odpowiedzi...
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
Regulator, to ten, z którego wychodzą szczotki. Co było naprawiane w aucie? Sprawdź masy na alternatorze i silniku.
Sandamiano, powinieneś wiedzieć, że w cdti zawsze padał mostek prostowniczy. Cóż, uroda fiatowskiego silnika. Zadne szczotki. Ale i tak on sam sobie go nie wymieni.
w boschu raczej nie padają diody,ale jest powazny problem z szczotkami i pierścieniami.
Wymieniłem tranzystory. Ten duży i ten mały. Dwa razy bo po podłączeniu do auta paliło mi je. Zbyt duży był pobór prądu przez wentylator. Wcześniej jeszcze wymieniłem w wentylatorze szczotki na nowe bo były krótkie i wydawało mi się że powodują iskrzenie i w tym leży problem(wiem wentylator jest nierobieralny ale polak potrafi ;) ). Jednak to nie pomogło...
Witam , oporność wirnika ok, jak to jest sześcio diodowy do zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania , jest przy prawym przednim słupku, 08mm rowek na wirniku to nie tragedia. Jak chcesz założyć regulator od poloneza ,lub dużego fiata 6D to 15 jest to plus po zapłonie, 67 to szczotki, takie tam są oznaczenia
Ostatnio w Vectrze B 2.0 DTI robiłem rozrusznik. Bo jak odpalał to dopiero gdzieś za 4- 5 zakręceniem. Wymienione tuleje, łożyska, szczotko-trzymacz ze szczotkami. Teraz w zasadzie za pierwszym pełnym obrotem odpala. Problemem były przegrzane szczotki.
Witam. Standardowo w wentylatorze pojawiła się rdza na łożyskach ślizgowych i słychać stuki, jęki. Dzisiaj rozebrałem silnik, wyczyściłem rdzę i przesmarowałem łożyska. Sam silnik chodzi lekko i bezgłośnie, dopóki nie założę szczotek. Po podłączeniu silnika słychać głośne szorowanie szczotek. Szczotki jak były na środku komutatora, pomiędzy jego wybrzuszeniami,...
W Vectra-ch C i Signum-ach dość typową usterką są zacierające się silniki wentylatora, dlatego ja na początku sprawdził bym silnik i szczotki.
W dieslach ważny też jest rozrusznik. U szwagra po wymianie szczotko trzymacza kręci w zasadzie od razu (cały układ paliwowy miał naprawiany, włącznie z pompą). A przed naprawą rozrusznika czasami kręcił po 5 sekund zanim odpalił. A samochód to Vectra B 1999 2.0 DTI (X20DTH)
Ni ema tam silniczka krokowego, jest zwykły silniczek komutatorowy (ze szczotkami). Ile lat wam dyletanci trzeba to tłumaczyć? No i problem nie w nim, problem jest w innym miejscu.
W taki razie zadam pytanie. Czy był sprawdzany chociażby stan szczotek regulatora napięcia albo sam komutator? Proponuje również, uzupełnić wątek, tak, jak stoi w regulaminie, nim poleci do kosza.
no i...problem był z rozrusznikiem... krótko mówiąc szczotki.. któraś nie stykała, a przy większym obciążeniu - po prostu nie dawał rady.. dusił się... wymiana i śmiga... narazie spokoj.. jeszcze tylko jedno muszę wyeliminować - długie kręcenie , może jakieś błędy się porobiły, ale to na dniach..
Delikatne bicie ( w granicach 5 setek) jest korzystne w tych alternatorach które mają tendencję do zanieczyszczania węzła szczotkowego, a takim jest ten hitachi ( wątpliwa praca simmeringa). Owo bicie powoduje podłużny ruch szczotek uniemożliwiający się zakleszczenie ich w szczotkotrzymaczu.
Pompa przeważnie pada z powodu przegrzania, wytarcia się komutatora, zużycia szczotek ale co do sterowania to inna sprawa a powodów jest mnóstwo...czasem tak błachych że aż wstyd się przyznać a jednak.?! Pozdro..
Zobacz czy rozrusznik już się nie kończy. Miałem podobny objaw w Vectra B 1.7 td. Kręcił ciężko mimo że akumulator był wzorowy i nie chciał odpalić. Po rozebraniu rozrusznika okazało się że szczotek już prawie nie ma. Wymiana i wszystko ok.
Witam. Mam takie same objawy. Ale zaobserwowałem pewną zależność. Jeśli przy odpalaniu silnika wskazówka mi się wychyli to w czasie pracy silnika będzie skakać natomiast ładowanie na alternatorze jest ok 9.0V. Dodatkowo lampka wewnątrz pojazdu ledwo co się pali. Po przegazowaniu wszystko wraca do normy.(ładowanie i lampka wewnątrz) Natomiast gdy auto...
A czy Astra 2 nie ma przypadkiem H4? Bo wtedy prąd świateł się nie zmienia przy drogowych i mijania. Jeśli jest problem ze szczotkami to należałoby włączyć ogrzewanie tylnej szyby - efekt powinien być identyczny. Nigdy nie miałem Astry (ale Vectrę niestety tak) ale wartao także sprawdzić sam przełącznik świateł mijania / drogowe. Miałem kiedyś problem...
Witam ;) Kontrolka ładowania akumlatora na wolnych obrotach delikatnie się jaży , przy dodaniu gazu mocniej świeci . włączając np. światła na wolnych obrotach zaczyna świecić mocniej . Wymieniony został regulator napięcia bo wcześniej za dużo ładował, szczotko trzymacz też . Ładowanie przy wolnych obrotach i dodaniu gazu jest bardzo dobre ok 14,7 V...
Zegary padły ponieważ uszkodzeniu uległ alternator z powodu zużytych szczotek, naprawiłem alternator niestety zegarów mój elektronik nie mógł naprawić . Rozwiązanie - kupiłem używane od anglika , przełożyłem tarczę prędkościomierza od starych zegarów, przeprogramowałem licznik z mil na km. koszt ok. 120 zł wszystko razem
Witam Temat wałkowany już na forum wielokrotnie. Sprawdź elektrykę auta (szczotki alternatora, przewody WN itp.) oraz tor antenowy CB (mocowanie anteny - czy ma dobry kontakt z masą, przewód, wtyczki). Piszesz że problem pojawia się podczas jazdy, nawet jak rozpedzę auto i wrzucę na luz np. 120 km/h obroty spadają do 900 to też słychać okropne szumy,...
Przed naprawą alternator (vectra b 1.7TD isuzu) dawał napięcie około 13-13,5V, ostatnio padł obrotomierz, i zaczeła się stale świecić kontrolka od ładowania akmulatora. Kontrolka czasem gasła, obrotomierz wskakiwał na swoją pozycję. Wymieniłem mostek diodowy i regulator napięcia. Szczotki były ok. Po złożeniu wszystkiego obrotomierz działa, jednak jest...
vectra szczotki rozrusznika wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
baterie prysznicowe kasowanie przegląd serwisowy odbieranie danych bluetooth
zdalne załączanie pompy moment dokręcania wtryskiwacza
Samsung WF 1602 kod 3E - problem z silnikiem Segway Ninebot - brak połączenia z zewnętrznym akumulatorem