Mogą być szczotki w wentylatorze do wymiany.
Zastanówcie się co będzie w przypadku butanu jak się rozszczelni parownik i zaiskrzą szczotki wentylatora. Już chyba wolałabym airbagiem w pysk dostać niż całą deską
Czy szczotki w wentylatorach są wymienne? Dowiedz się, jak rozpoznać zużycie szczotek w silnikach komutatorowych i kiedy wymiana jest konieczna.
Jak nie ma śladów we wtyczce, a raz działa raz nie, to pewnie kończą się szczotki w wentylatorze. Jak stanie jeszcze raz, stuknij go czymś parę razy, czy ruszy.
Witam, po 27 latach, może szczotki wentylatora się skończyły.
Jeśli dobrze pamiętam w Lagunie z climatronikiem jest moduł na tranzystorach (taki miałem w scenicu II ) u mnie też nie działał nawiew, przyczyną były szczotki w wentylatorze-skończyły się.
Moze problem tkwi w agregacie tzn. zuzyte szczotki wentylatorów i luzy w ich łozyskach, zasniedziałe styki a to wszystko powoduje wzrost pobieranego pradu i dlatego siada przetwornik. Mozna kupic przetworniki 24V-12V ale szukaj takich co maja prad obciazenia stały min 25A ( uwazaj na te co maja prad chwilowy podawany)
Kolega się upewni jak je ułożył i ułoży inaczej. Kolega me pewność, że problemem nie są szczotki?
Może być bezpiecznik, przekaznik, opornica i na końcu szczotki taka układanka
Szczotki wentylatora.
Ja myśle że szczotki się kończą
Witam miałem podobnie jak mondeo kończyły się szczotki wentylatora nawiewu. Tak na marginesie klimatyzacja to nie to sam co nawiew.
sprawdziłeś szczotki wentylatora ? tak wentylator jest sprawny szczotki i komutator. Pisałem wyzej ze nie ma sterowania z modułu
Długą i ostra igłą to zrobisz, ja tak robię. Drugie-tam muszą być szczotki miedziografitowe a nie weglowe, miedziografitowe mają mniejszą rezystancję poprzeczną.
DO Grala1. Dziekuję za rozumiałe i merytoryczne wyjaśnienie tematu działania wentylatorów espace. Wniosek jest jeden ubity "mały"(skończone szczotki) wentylator skutecznie uniemożliwia, eliminuje chłodzenie na niskim biegu (dwa szeregowo załączone wentylatory przez przekaźnik R9 nie działają bo jeden z nich ma przerwę.
Szczotki i bieżnia są w wentylatorze, żeby się do nich dostać trzeba go wykręcić. Jeśli nie czujesz się na siłach to może warto poszukać całego na wymianę.
Pewnie skończyły się szczotki w wentylatorze. Jeżeli pomożesz mu ręcznie ruszyć to zacznie działać do następnego wyłączenia.
Witam z tego co Panowie opisujecie to wentylator nie chodzi na 1 biegu, obstawiam ze szczotki w wentylatorze są zacięte, jeżeli tak jest wentylator nie chodzi to ciśnienia się wyrównują i Klima zaraz przestaje działać.
A jak zanim poczujesz napełni komorę nagrzewnicy w stężeniu wybuchowym? Iskrzą przełączniki, iskrzą szczotki wentylatora.
Wyjaśniło się szczotki wentylatora się zawiesiły.
Ok, ale nadal do sprawdzenia szczotki, możesz opukać wentylator jak zadziała to szczotki, ale nie zawsze to może zadziałać.
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
A co szczotki poszły? Dobrałeś sie chociarz do kabli w wentylatora w konsoli?
W Vectra-ch C i Signum-ach dość typową usterką są zacierające się silniki wentylatora, dlatego ja na początku sprawdził bym silnik i szczotki.
Wymieniłem tranzystory. Ten duży i ten mały. Dwa razy bo po podłączeniu do auta paliło mi je. Zbyt duży był pobór prądu przez wentylator. Wcześniej jeszcze wymieniłem w wentylatorze szczotki na nowe bo były krótkie i wydawało mi się że powodują iskrzenie i w tym leży problem(wiem wentylator jest nierobieralny ale polak potrafi ;) ). Jednak to nie pomogło...
Zużyte szczotki w silniku wentylatora. Oficjalnie nienaprawiale (trzeba wymienić całość) ale można rozebrać i wymienić szczotki.
Może być tak, że są już wytarte szczotki w wentylatorze dlatego nie działa. A klima bez wentylatora nie działa więc pokazuje błąd.
Witam. Jeżeli zasilanie na wentylator zostało sprawdzone i faktycznie dochodzi to może być to wina samego wentylatora, spalony, lub skończyły się szczotki. Jeżeli jesteś pewien że zasilanie dochodzi to zdemontuj wentylator i sprawdź go na stole czy działa w sumie możesz sprawdzić też w samochodzie. Jak okaże się że wentylator nie działa na stole to...
Szczotki nie są na wykończeniu? I komutator obczyścić.
Panel podmieniony - brak rezultatów, Jak ustawię nawiew ręcznie - dzieje sięto samo Stawiam na szczotki wentylatora, lub osuszacz - chyba najtaniej :-D Jak powymieniam - napisze Dodano po 1 Może inne pomysły?!
Zrobić test wyjść ? . Jeżeli nie zakręci wentylatorami to pewnie dojdą jeszcze szczotki do wymiany ?
Zastosować fiterek na zasilaniu radia. Mogą też kończyć się szczotki w wentylatorze.
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Na początek sprawdziłbym w dmuchawie szczotki. Szczotki jakieś tam są, ale jak podnoszę szczotki to coś drgnie wentylator a jak są opuszczone to już nie
Witam, co do przekaźnika to nie wiem, ale czy zostały sprawdzone szczotki silnika?.
Wydrzyj wentylator i sprawdz w jakim stanie sa szczotki i komutator, albo sie przyjaral albo wpadly Ci jakies liscie i inne syfy.
Acha. Słuchaj, to opcje są dwie-albo osad na szczotkotrzymaczu zakleszczył szczotki i sprężynka nie ma siły docisnąć albo szczotki są za krótkie.
Witam. Orientuje się ktoś z kolegów jaki rozmiar mają szczotki wentylatora nawiewu w CLIO3, wentylator najprawdopodobniej VALEO GMV B85.Sam sobie odpowiem,mam już na miejscu silnik,szczotki z pomiaru to 5.9x7,3mm,wysokośc coś koło 13mm..Głębokość otworu na szczotkę to 19mm, ściśnięta sprężynka ma ok.6mm.Wyprowadzenie linki tylne boczne na mniejszej...
Nie, tam jest tak, że w momencie rozruchu stacyjka odcina zasilanie na deskę, no i na światła, wentylator.. Ma po prostu zdarte szczotki w rozruszniku, typ szczotek PSX148-149 :)
Witam Proponowałbym sprawdzic szczotki silnlka wentylatora.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Sprawdź szczotki na wentylatorze jeśli są mocno zużyte i sprężyna nie dociska do komutatora i przez to raz działa a raz nie.
Miałem identycznie w jakimś fordzie. Przyczyną był zużyty wentylator chłodnicy (szczotki). W pewnym momencie przestaje kręcić i ciśnienie idzie na ful. Usterka występuje tylko na postoju, w korkach.
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem samochodu golfa 4 z roku 1999. Mam problem z klimatyzacja (climatronik). Otóż po włączeniu klimatyzacji (auto) klima dmucha ładnie pięknie tylko czasami coraz częściej wydobywa się hałas, taki warkot tak jak by z pod schowka. Sytuacja jest o tyle dziwna, że dzieje się to zazwyczaj na wolnych obrotach i podczas nabierania...
witam wszystkich, ja niestety też mam problem z nadmuchem w BMW e 39 z 2001 r . na wyświetlaczach wszystko działa, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w schowku oraz dwa 64,65 wszystkie są dobre, nawet wymieniłem tak zwanego jeża i nadal nie działa mi nadmuch. czy ktoś ma pomysły co dalej można robić??????????. nie wiem czy nie zabierać sie za rozbieranie...
Sprawdź po pierwsze czy są jeszcze szczotki przy silniczku wentylatora ,to jest najczęstszą przyczyną takich awarii. Pozdrawiam. Dodano po 3 Sprawdź po pierwsze czy są jeszcze szczotki przy silniczku wentylatora ,to jest najczęstszą przyczyną takich awarii. Pozdrawiam.
A sprawdzałeś szczotki na silniku?
Sprawdź szczotki w silniku wentylatora, demontaż banalny.
moze szczotki w wentylatorze sie koncza, albo sie przywiesily, a sprawdzales wentylator na krotko czy chodzi ?
Problem rozwiązany. Zastały się szczotki w silniczkach wentylatorów. Trzeba rozebrać delikatnie papierem ściernym aby się ruszały i jest ok.
Zdecyduj się. Ciśnienie rośnie a sprężarka nie działa? Zobacz czy dochodzi zasilanie na 1 bieg wentylatorów jeżeli sprężarka pracuje. Czasem kończą się szczotki w wentylatorach lub siadają rezystory od pierwszego biegu.
Silnik owszem od strony turbiny nierozbieralny, ale do szczotek idzie się dostać, po zdjęciu "całej" białej góry i wcześniejszym wyciśnięciu czerwonego wentylatora. Silnik podłączony na krótko na innym niż oryginalny przewód rozumiem ?
Kiedy on rozbierze wentylator i oczyści komutator i szczotki?
Co do szczotek to możliwe ale jeszcze istnieje możliwość że bedzie przegrzany (przepalony) a wtedy to tylko nowy lub urzywany. Jeśli chodzi o naprawę to zapewne sie da tylko czasami z marnym skutkiem :) Napisz do jakiego auta i jak masz numer z wentylatora to też napisz bedzie komus łatwiej określic czy da sie zrobic czy nie :)
Witam kolegów na forum. W moim Citroenie C5 również był nie sprawny wentylator. Powodem tego były zużyte szczotki w silniku wentylatora, 4 sztuki wchodzą. Naprawa u znajomego elektryka 60 zł. Dodano po 1 Witam kolegów na forum. W moim Citroenie C5 również był nie sprawny wentylator. Powodem tego były zużyte szczotki w silniku wentylatora, 4 sztuki wchodzą....
Brak wszystkich biegów?Jak tak to brak zasilania na wentylatorze,wytarte szczotki,padła opornica.Sprawdź czy masz napięcia przy wentylatorze opornica też tam jest.
A czy potrafisz jeszcze go rozmontować, odkleić te magnesy? Trzeba by sprawdzić wirnik... Czy ten silnik ma komutator i szczotki, jak są rozmieszczone?
Witam, wiem że temat stary, ale komus może się jeszcze przydać. Więc tak: mój błąd to 4F9, jak się dowiedziałem jest to błąd związany ze szczotkami wentylatora. Rozbierałem wentylator i szczotki są OK. Kostka jest jak nowa, nie ma żadnych śladów przepalenia. Po skasowaniu błędu na razie dmuchawa chodzi. Pozdro
Jak tak bardzo chcesz go odkręcić to pod schowkiem pasażera bliżej drzwi są trzy wkręty odkręcając je odkręcasz cały wentylator, jak skrzypiało i coś strzeliło to nie wkluczone, że silniczek się zatarł lub skończyły się szczotki.
Szczotki pewnie sie kończą w wentylatorze.
kodipar25 mogą się kończyć lub zawieszają szczotki,stan komutatora sprawdziłeś?
Chciałbym wymienić szczotki w wentylatorze Webasto Termo Top C: http://obrazki.elektroda.pl/4537693400_1... Ostatnia śrubka jest pod tymi plastikowymi łopatkami wentylatora. Próbowałem je ściągnąć z ośki, ale boję się, że się połamią. Czy jest jakaś specjalna metoda na ściągnięcie, czy mam jednak użyć przemocy fizycznej :shii:
szczotki, sterowanie silnika wentylatora, wyciagnij wentylator i luknij dokladnie jak sprawa wyglada
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
,Twoja zamiast wdmuchiwać, wydmuchuje powietrze na zewnątrz No nie do końca tak. Normalna ciągnie z góry i dmucha w lewo a anglik dmucha w prawo gdzie jest ścianka, W efekcie powietrze tylko się kotłuje w miejscu. Gdyby choć turbinę zmienić na prawidłową i odwrócić zasilanie to by chodziło jakoś, choć nie do końca bo szczotki inaczej są ustawione.
Pewnie szczotki się skończyły.
Zaraz zaraz to jest sterownik wentylatorów chłodnicy znajdziesz go chyba przy lewej podłużnicy. Ale jak Ci chodzi o nawiew w środku to nie tego powinieneś szukać tylko opornicy we wnętrzu pojazdu itp...sprawdzić zasilanie wentylatora za schowkiem jak i sam silniczek na krótko czy szczotki się nie kończą. Określ się.
To nie tyle szczotki, co tulejki się zacierają. Ostatnio robiłem to samo w Seacie Altea. Tam udało się rozmontować wentylator, wymyć i nasmarować tulejki. Spróbuj, może i w Renault to przejdzie
Szczotki są dobre podpinam pod prostownik i lata jak szalony wentylator Powiedz mi jak mam zbadać oporność na rezystorze ? Masz taki sam jak na zdjęciu, które dodałem do Twojego wątku?
Podłącz dmuchawę na krótko jeśli będzie stał wentylator ręcznie wspomóż jeśli ruszy i będzie działał szczotki do wymiany. Gdzie w ogóle szukać tego wentylatora? Pod maską czy gdzieś pod deską rozdzielcza?
Witam Miałem taki sam problem jak Państwo z robotem sprzątającym Tefal z tą różnicą ze to seria 40. Po kilkunastu sekundach pracy robot zatrzymywał się. Wyczyszczone szczotki, kółko przednie wyjęte wyczyszczone, nowy akumulator i bez zmian. Rozkręciłem odkurzacz i sprawdziłem czy silniki poszczególnych podzespołów pracują zasilane z poza płyty. Silni...
Pod warunkiem,że komutator nie est nadmiernie zużyty. Szczotki tam są raczej na takich łapkach, dociskanych sprężynami.
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
Gdzie mogę kupić szczotki do silnika wentylatora Eberspacher D1LC orginalne oraz turbinki wentylacji.Proszę o szybką informację.
Witam Często ten błąd pojawia się gdy kończą się szczotki w silniku wentylatora. Po uderzeniu w silnik jakiś czas działa ale może nie osiągać zadanych obrotów, i wtedy pojawia się błąd.
Trzeba było wymienić szczotki w silniku.
Witam Zmieniłem wczoraj szczotki w silniku elektrycznym od wentylatora nagrzewnicy w BMW. To dość duży i silny wentylator. Szczotki dałem używane utwardzane, przypiłowałem je przed założeniem. Zmieniłem je przy okazji bo musiałem naprawić mu łożyskowanie. Szczotki były niskie to wymieniłem... a akurat były używane pod ręką to takie złożyłem. Wentylator...
Do wirnika można się dostać bardzo prosto zdejmujesz osłonę wentylatora u dołu wraz z wentylatorem i wyciągasz szczotki teraz zabierasz się za górę jeśli idzie zdjąć same plastiki to fajnie (nie pamiętam) jak nie to rozbierz zaznaczoną 1 następnie 2 gdyż ona chyba trzyma 3 element. Następnie zobaczysz dwa amortyzatory po obu stronach wyciągnij je w...
Renault Clio 3 Grande Tour III 2008 rok.Renault Clio 3 Grande Tour 3.Wymieniłem szczotki w wentylatorze nawiewów,po podłączeniu okazało się że wentylator nie działa (wcześniej nie działał tylko na 4 prędkości) .Przy podłączeniu bezpośrednio do akumulatora wentylator działa.Przemierzyłem wtyczkę i faza przychodzi,ale jest brak masy.
Wentylator nawiewu miałem na myśli, ale spoko ,dałem właśnie radę go wyciągnąć podpielem to pod akumulator i działa, to znaczy że jeszcze może być wina rezystora ?!
Witam komutator i szczotki w wentylatorze ci zaśniedziały miałem to samo w su a900 nikt tak głośno muzy nie słucha prawie na połowie mocy wzmacniacza aby ten wentylator się włączył słuchasz normalnie wentylator nie ruszał się i teraz po czasie wychodzi jego nie praca to jest dziwnie w tych technicsach wymyślone naprawdę rozbierz cały wentylator wyczyść...
Chlopaki pomocy!.Gdzie mogę kupić szczotki do silnika wentylatora D1LC.Kąpletny silnik to 300-1000 PLN.Potrzebuję też do kupienia mniejszy wentylator bo jest nadszczypany.Nigdzie nie modę znalezć adresu sklepu.
stawiam na to że wytarły się szczotki w tym silniku.
No więc takie pomyłki mają swoje konsekwencje. Z tym fantem nic raczej nie zrobisz. Kocioł taktuje na c.o. z uwagi na podwyższona moc minimalna w obrotach wentylatora a gdy chcemy moc tę ograniczyć to cwu pada na łeb i na szyję. Nie jest to wina producenta że termet to badziewie lecz błąd odpowiedniego doboru urządzenia względem potrzeb. Pozdrawiam.
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Dla pracy silnikowej trzeba połączyć 16 z 18 i do plusa z zasilania akumulatora a 10 to do minusa tegoż akumulatora Te prądnice były robione dla plusa na masie i w takim układzie silnikowym będzie się kręcić odwrotnie czyli szczotki "pod prąd" i wentylator "z wiatrem". Najprościej obrócić dekielek z szczotkami o 180st. i wtedy będą prawidłowe obroty...
witam ja przerabialem ten temat trzeba tylko wyjąć wentylator na bokach są plastikowe osłonki trzeba je odchylić i przedmuchać spręzonym powietrzem prowadnice szczotek, pod warunkiem że są jeszcze szczotki
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
Sprawdź wentylator nawiewu. Zużyty komutator i/lub szczotki , iskrzenie powoduje zakłócenia. Możesz odpiąć kostkę wentylatora pod "trumienką" z przodu.
kostka z 4-ma kablami to zespół oporników, jeśli działa tylko ostatni tzn. spałiły się oporniki i należy je wymienić na nowe (używane czasami działają tylko chwile i znowu to samo). Miernik oszukuje w momencie kiedy jest pęknięty lub pośniedziały wewnątrz przewód, słaba masa. Sprawdź cały układ lampką, zobacz jak wyglądają szczotki w wentylatorze.
Witam. Sorry zapomniałem odp. Tak rezystor opornik dmuchawy się przepalił który znajduje się pod nogami pasażera w głębi , dostęp jest w miarę. Ale niestety też padł silnik wentylatora. Rezystor zamostkowałem i działa bo ma też bezpiecznik wlutowany,ale ciężko go dostać. A wentylatorze trzeba było szczotki wymienić i łożysko do tego trzeba by było wyważyć...
Kończą się szczotki w silniku wentylatora nawiewu, lub dużo tam brudu/kurzu. Proponuję tam zaglądnąć. Włącznik w konsoli (pokrętła) jest sprawny (inaczej klima by się nie załączała).
Dziękuję za podpowiedz... udało mi się to naprawić bez wyciągania całości..jest to zrowiązanie tymczasowe ale poskutkowało :D "wystarczyło popukać po obudowie wentylatora i zaczoł działać...musiały się pewnie szczotki zawiesić :D pozdrawiam
a sprężarka się załącza? jak tak to weź pierdyknij kluczem albo czymś metalowym. Powinien ruszyc. i zacznij sie rozglądac za nowym silnikiem do wentylatora. ;] albo cały wentylator. szczotki ci się zacieły albo się kończą ;]
szczotki gorące, komutator czyszczony drobnym papierem.
Prawdopodobnie skończyły się szczotki w silniku.
Maile podobny problem niedawnow do wymainy szczotki do silnika wentylatora nawiewu. Bezpiecznik od opornicy rezytorowej do sprawdzenia, w pierwszej kolejności. Jak bezpiecznik przy oporniku jest spalony to niedzialaj w recznym sterowaniu trzy nastawy. Jesli juz sprawdziles i to nie to. To trzeba wyciąg nac wentlator. Szczotki sa od strony wentylatora....
To normalne w tych wentylatorach, po odklejeniu blokują wirnik powodując duży opór podczas obrotów. Przez to niedawno się mi jeden spalił w Nubirce. Drugi zregenerowałem na razie jakimś szybkim klejem cyjanoakrylowym ale najlepszy będzie epoksydowy typu distal itp. Koniecznie przyklej ten magnes nim się spali wirnik. Pamiętaj by oczyścić klejone powierzchnie...
Witam Podczas długiej pracy na wyższych obrotach prądnica może być znacznie ciepła ,niż w innych warunkach pracy.Możesz sprawdzić wówczas ładowanie czy nie ulega przypadkiem zmianie.Myślę ze łożyska masz dobre (cicha praca prądnicy),co również wpływa na jej temperaturę.Istotna sprawa czy nie są zatkane otwory przez które jest chłodzona,również te na...
szczotki wentylatora klimatyzacji wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza
renault laguna kokpit ustawienia skanowania smród paliwo
powietrzna pompa ciepła pioneer instrukcja obsługi polski
Centra akustyczne i przesunięcia fazowe w głośnikach basowych i driverach Centra akustyczne głośników - lokalizacja i znaczenie