Najprosciej to wymontować alternator lub sam regulator który jest zespolony często ze szczotkami. Bądź sam szczotkotrzymacz.
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi...
Stary Bosch G1 z zewnętrznym regulatorem. Proponuję wywalić ten szczotkotrzymacz,i w to miejsce wsadzić szczotkotrzymacz z regulatorem,uprości to układ.
Slowem wyjasnienia. Szczotkotrzymacz jest tam gdzie oznaczenie 18 (rysunek) - zdjecie po prostu zapozyczylem, ale moj jest identyczny i ma oczywiscie szczotkotrzymacz w tym miejscu co zaznaczylem na rysunku. Do kompletu byl przekaznik podpiety w taki sposob, ze na pewno sterowal kontrolka od ladowania....
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek...
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy...
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault...
MASA (-) na obudowie, + na grubej śrubie z tyłu alternatora (po przeciwnej niż jest koło pasowe napędzające alternator) Może też być jeszcze z tyłu wpinka opisana D , ale ona jest używana głównie w dieslach do obrotościomierza czyli przy benzynie nieużywana. Regulator...
Na to wychodzi bo jak mówię wszystko jest ok - każda linia i element a alternator się nie wzbudza. Jako że sam pozbawiłem się gwarancji - montaż w warsztacie elektromechanicznym - (:( - pytanie co się mogło zepsuć i dlaczego ? Biorąc pod uwagę że kontrolka się nie świeci. Regulator ?...
po przeczytaniu tych wszystkich fachowych porad serwisowych stwierdzam że jak tak bedziecie naprawiać alternatory to narobicie sie jak woły i pieniędzy z tego nie bedzie bo przy naprawie alternatora trzeba powymieniać wszystkie elementy na nowe czyli regulator mostek komutator łożyska ewentualnie...
Witam! Zamienniki sa rozego rodzaju, niekiedy nr arternatora nie pasuja do zamiennikow, ostatnio np u siebie wymienialem regurator napiecia (szczotkotrzymacz) poniewaz, kiedy wracalem ze szkoly, auto zaczelo mi gasnac, a pozneij juz nawet nie moglem go odpalic, poprzez ciagniecie go innym autem, przy...
Nie. TE alternator nie mają wbudowanych regulatorów. Niemniej są one nieporównywanie mniejsze od tego do rosyjskiego alternatora, który zaprezentowałeś (chyba, że zrobiono jakiś postęp i wprowadzono elektronikę). Nawet na zdjęciach widać, że jest tylko szczotkotrzymacz. Nie wiem też,...
Zdejmij pokrywę a potem szczotkotrzymacz z osłonką kolektora i zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe kolektora. Jak metal jest już przetarty i widać izolator to oddaj to do majstra albo poszukaj innego alternatora. Sam kolektora nie wymienisz. Tu Ci zibi dobrze pisze ten altek bez...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć?...
Na alternatorze w maluchu jest sruba do ktorej jest podpiety grubszy kabel. maluch ma problemy z ładowaniem. miernik na stykach akumulatora nie pokazuje zmian napiecia przu wchodzeniu na obroty.kontrolka lekko sie zazy. na wyłaczonym silniku na srubie alternatora nie ma zadnego napiecia. a po właczeniu...
Dziękuję za symbole łożysk,zaraz po świętach zabieram się za wymianę. Oglądałem alternator z kanału i jak do tej pory jest cały, chociaż i tak wszystko okaże się po jego wyjęciu. Ostatnio naciągałem pasek od alternatora i chyba nie jest tak strasznie trudno go wyjąć (tak myślę)...
Zrobiłem zdjęcie jak wygląda mój szczotkotrzymacz z regulatorem oraz jego schemat. Z mojego regulatora odchodzi 6 końcówek, z tego co wiem z regulatora np. z poloneza odchodzą 2 na szczotki i jedna masa. Jak w takim razie mam go połączyć z moim alternatorem? Porównywałem sobie schemat alternatora...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem...
Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz....
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc...
Z tym regulatorem bez kontrolki alternatora nie wzbudzisz, i żeby wszystko grało musiałbyś zmienić szczotkotrzymacz. Najprostszym rozwiązaniem masz dokupić regulator do tego typu alternatora czyli Zuka albo 125 p i podłaczasz do regulatora tylko szczotkę na 67 i na regulator 15 zasilanie po...
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :) Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem,...
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak:...
Rozmiar szczotek do alternatora to 5mmx7mm przerobione z BX204 ( Bosch) 5mmx8mm. A Pomiar napięcia bez włączania urządzeń B Pomiar z włączonymi urządzeniami światła długie,ogrzewanie dwóch szyb,dwa nawiewy,oświetlenie wewnętrzne,światło przeciwmgielne radio. rpm A...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie...
A szwagrowego sąsiada koń to mi opowiadał bardziej niesamowite historie: .Podpinamy zewnętrzny regulator . Niemal 95% teraźniejszych alternatorów ma szczotkotrzymacz razem z regulatorem. Fordy tak. Drugie: dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora Niewykonalne, to nie silnik, że...
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Czy aby nie uda się doczytać typu alternatora? Ze zdjęcia wynika, że coś nie pasuje. Raczej w tym ciągniku na masie mamy minus. W alternatorze jakby brakuje regulatora wewnętrznego i być może z tego powodu zastosowano zewnętrzny. Ale złącze do którego podłączasz lampkę kontrolną to mnie...
Witam.Mam problem z doładowywaniem akumulatora .Samochód Fiat uno 1.4.Akumulator nowy Exide 44 Ah 360 A.Pobierany prąd na postoju 0.03 A czyli niedużo.Wczesniej Napięcie ładowania alternatora bez obciążenia mialem13.8 bez obciazenia i 13.6-13.7 z obciazeniem.Dziś wymieniłem szczotkotrzymacz...
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to...
Uszkodzony lub zawieszony szczotkotrzymacz, możliwe że nowy regulator jest wadliwy. U mnie testując alternatory żeby poprawnie zaskoczył ładowaniem, bądź zgasła kontrolka to trzeba dać minimum 2000 obrotów dla alternatora.
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód....
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator...
Witam :) Mam mały problem...Jaki dobrać regulator napięcia do alternatora A-124...Najlepiej taki zamontowany na samym alternatorze...Wiem że były takowe...Niestety w internecie nie można się dowiedzieć jednoznacznych informacji o takim altku i jego regulatorach... Szczotkotrzymacz zamontowany...
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; Regulator...
Witam. Mam do wymiany w alternatorze regulator i szczotkotrzymacz, jednak na necie nie mogę znaleźć podobnie wyglądających a numery seryjne na obudowie są starte. Niżej podsyłam zdjęcia. Wiem tylko tyle, że alternator to Magneti Marelli
bez problemu inne regulatory pasują, ze starego zostawiasz tylko szczotkotrzymacz , a do szczotek przylutowywujesz z nowego przewody wyprowadzone z wyjścia na szczotki, tylko nowy dobierz też z alternatora na ok 70 A
Citroen C-15 Ten regulator jest zalany jakimś takim różowym miękkim czymś :) co wyłazi częściowo na szczotkotrzymacz właśnie tam gdzie jest druga szczotka. Pewnie można to jakoś zdrapać, ale na razie nie próbowałem w obawie że uszkodzę regulator na amen. Co do tego nieszczęsnego gwizdania...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem,...
w tych alternatorach nic się nie działo,oprócz wytartych pierścieni i zdartych szczotek. Zobasz na szczotkotrzymacz,jeżeli tam jest ok,całość napewno też. No-i czy tylne łożysko nie ma luzu w deklu
Na pierwszy rzut oka wygląda na regulator napięcia....sprawdź jeszcze napięcie paska alternatora i szczotki (szczotkotrzymacz jest tam chyba osobno)....
Witam! Panowie mam podobny problem z maluchem, tyle, ze u m,nie na wolnych swieci sie kontrolka, a na wysokich jest normalnie. Regulator napiecia nowy, ale sprawdzalem dla pewnoscim na 2 róznych. ładowanie: na wyłączonym, 12,6 na włączonym 12,7 przy dodaniu gazu 14,4 na altku i na aku albo...
Pierścienie 17, szczotkotrzymacz 12, łożyska przednie około 30 tylne około 17 (NTN, FAG), no chyba że ktoś zakłada CX, ale nie radzę. Pierścieni sie nie narzewa, plastik chcecie grzać? Pierścienie trzena porządnie zlutowac, siła odśrodkowa słaby lut urwie. Silnik należy koniecznie...
z golfa nie pasuje, dzisiaj sprawdzałem szczotkotrzymacz jest za długi i nie mieści się w obudowie alternatora
A wiesz po co to chcesz robić i ile kosztują części. Jaki przebieg.P Przestańcie się uważać za najmądrzejszych na świecie bo to do niczego nie prowadzi (chyba że was dowartościowuje). Kilka pierwszych postów było bardzo pomocnych ale kolejne to już totalny bezsens. Czy jest to dział...
A więc tak. Dzisiaj dokonałem kolejnych prób, najpierw wziąłem plus od rozrusznika i nic się nie zmieniło pozatym, ż napięcie jeszcze bardziej zaczęło skakać. Pierścienie prawie w ogóle nie są wytarte, co najwyżej 0,1-0,2mm I co jeszcze zrobiłem, wziąłem i wymieniłem szczotkotrzymacz...
Witam! Problem jak w temacie. Już opisuje o co chodzi dokładniej. Jakiś miesiąc temu "skończyły" mi się szczotki w alternatorze a że byłem w trasie to niejako rozładował się akumulator (prawie kompletnie). Na drugi dzień kupiłem nowy szczotkotrzymacz, założyłem (przez noc ładował...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć...
Witam i uprzejmie proszę o pomoc. Po zamontowaniu alternatora valeo lampka ładowania żarzyła się na niskich obrotach i sprawdziłem że nie ma wtedy ładowania, więc pomyślałem że szczotki kończą swój żywot. Rzeczywiście, okazało się że jednej prawie w ogóle już nie ma, teoretycznie...
Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami Zdarzyło mi się, w samochodach, w których pompa wtryskowa jest nad alternatorem i lał się do niego ON, po naprawie pompy (uszczelnieniu) ropa wysycha i szczotkotrzymacz jest zaklejony glutem z pyłu szczotek i gnojówki
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
A może kupić same diody (...) bo wyjdzie taniej? Nie wiem czy taniej, na pewno dodatkowa praca czeka Kolegę; czy warto? Jeśli jednak muszę zmieniać diody (no, czasem trzeba) - mam metodę prawie instruktażową. Duże imadło, płytkę ołowianą (jeszcze po ś.p. dziadku) i kilka nasadek...
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba...
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
szczotkotrzymacz juz dostałem jakbyco to powinien pasowac taki 130696 cargo, zastanawiam sie czy nie wymienic alternatora na wiekszy niz 35 A, zeby miec wieksze dostawy energi w czasie jazdy, a co do regulatora - to może podpowiesz jak go zrobic?
Rozumiem, że tam nie ma regulatora napięcia, tylko sam szczotkotrzymacz. W takim układzie alternator na stół probierczy, zewnętrzne wzbudzanie i można sprawdzić jego działanie. Wtedy będziesz na 100% wiedział, że usterka jest w elektronice.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A sam jaki by nie był regulator koniecznie dokręcić do masy Popieram. Do regulatora RNC z dwoma przewodami zółty-zielony potrzeba izolowany szczotkotrzymacz typu: A do regulatora RNA szczotkotrzymacz z jedną...
Mam problem z głośną pracą alternatora. Wymieniłem łożyska, sprzęgło i dalej. Na filmie słychać gdy odepnę wtyczkę regulatora to hałas ustaje. Czy ktoś wie co to może być? Dodam, że tylne łożysko było lekko zużyte, ale generalnie przed i po wymianie efekt jest ten sam. Co sugeruje,...
może nieświecić też gdy poprostu złącze do lampki sie luzuje, albo gdy np. szczotki sie zawieszaja. U mnie tak bylo. Prad przez regulator płynie pobierany z akumulatora via lampka - ale dalej przez szczotki, komutator i wirnik. Jak szczotki nie kontaktuja... A swoja droga tu kupilem szczotkotrzymacz...
Problem polega na tym,że gdy jadąc na światłach wyrzucę na luz one bardzo przygasają.Sprawdziłem szczotkotrzymacz,diody,stan uzwojeń i wszystko jest sprawne. Czy przyczyną może być regulator ładowania ( około 6 miesięcy temu wymieniałem na nowy) ? Jak sprawdzić regulator domowym sposobem...
zalecałbym jakis lepszy reg.ale pyt czy masz oryginalny szczotkotrzymacz?mozna zawsze cos dopasowac,podłączyc reg do szczotkotrzymacza to nie problem, mam reg od malucha w Ładzie.
Nie powinno sie zdejmowac klemy z akumulator podczs pracy silnika. Raczej wynien szczotki lub caly 'szczotkotrzymacz';przeczysc komutator papierem sciernym conajmniej 800 do 1000 Powodzenia.
Jeśli nie ma innego wyjścia spoko możesz lutować. Pierw przyjrzyj sie dokładnie regulatorowi napięcia już trafiłem na alternatory gdzie jednak dało się oddzielić szczotkotrzymacz od regulatora, wykręcając trzy śrubki z regulatora.
Szkoda, ze nie wiem gdzie mieszkasz, bo bym ci podesłał taki regulator, bo mam kilka alternatorów, chyba maja podobne mocowania na dwie śrubki, ale nie wiem czy sprawne, ale regulatory mają. Dziś niedziela to odpuść już go sobie, ale jutro zakup nowy ten regulatorek i sądzę, że w końcu...
już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) Powiedz jeszcze czy wymieniłeś wirnik czy nie, bo to nie wynika...
A o co ci chodzi z tą obudową? Chodzi cio szczotkotrzymacz? Opisz tą obudowę.
Potrzebuje jakieś fachowej wskazówki w jaki najleprzy sposób zdjąć łożyska z wirnika alternatora w fiacie uno model alternatora to magneti marelli aa125r-14v-55a no i jak założyć nowe może zna ktoś domowy sposób na przprowadzenie tej czynności. Druga sprawa dotycząca tego tematu to czy...
witam nie wiemy czy jest to alt 6 czy 9 diod wg szczotkotrzymacz 9 diod ale to połaczenie z masa wygl na 6diod wg ozn na tylnej tarczy a124.... 9 a 12....6 lub sprawdzic miernikiem zacisk 61 czy to srodek gwiazdy czy wyjcie diod wzbudz lepszy...
no tak sie spodzieałem bo mniej wiecej to si eorientuje jak działa, regiel ma wejście z diód podłaczone do jednej ze szczotek wejście na drugą i wejście pradowe i próbkowania chyba jest razem, no i jeszcze jest wyjście na kabelek który idzie do stacyjki oznaczone jako D+, mam nadzieje ze...
A po co odkrącać tą dużą śrubę? Szczotkotrzymacz często ma otworek w który wkładasz igłę albo drut po wsunięciu szczotek a jak nie ma otwirku to zwiąż szczoteczki nitką tak żeby ją później wyciągnąć.
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P
Podłączyłeś odwrotnie ,jeżeli masz oryginalny szczotkotrzymacz z wyizolowanymi szczotkami to do jednej szczotki podłączasz przewód zielony a do drugiej żółty ,kontrolkę i diody wzbudzenia.P
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma...
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą...
Same regulatory są zamienne natomiast szczotkotrzymacz jest parowany z mostkiem.P
Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ? I tu właśnie jest pies "podgrzewany"
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Są dwa rodzaje z diodami i bez wtedy jest inny regulator i inny szczotkotrzymacz.P
janusz, z tyłu szczotkotrzymacza masz aluminiowy dekiek, to regulator. Z drugiej strony luty. Wyrywasz dekielek, wyprowadzasz kable na nowy regulator i montujesz szczotkotrzymacz jak był. Do kalbli zapinasz nowy regulator.
Był jeszcze 60A, konstrukcyjnie zbliżony do 44A ( A 124 F). Różnił się grubością drutu w stojanie. 55A mapodobne obudowy co 44, róznica jest w średnicy wirnika i wewnętrznej średnicy stojana.No i ma inny szczotkotrzymacz.
Kup nowe szczotki lub szczotkotrzymacz . lub przelutuj nowe szczotki do starej obudowy , naciagnij tez troche sprezynki dociskowe , skoro daje Ci 12,9 V to ten zabieg powinien poprawic wartosc napiecia ładowania . Daj znac czy cos uleglo zmianie po wymianie szczotek.
Powinienem zrobić drugi alt? Przewinąć wirnik tak aby miał ze 4ohmy, nawinać stojan faliście i podłączyć regulator jako szczotkotrzymacz włączając zewnętrzny regulator od malucha. Nie wiem czy muszę w takim razie dolutować diody wzbudzenia, czy wykorzystać ten przewód A który jest z...
Taki szczotkotrzymacz trzeba założyć. Tak jak w tym temacie -
Dostał się olej (lub paliwo) na szczotkotrzymacz.
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu...
Sprawdź szczotkotrzymacz i szczotki
Gratulacje. Może zatem zamknij temat żeby nie ciągnął się w nieskończoność. A piszę głównie z powodu iż po ponownym obejrzeniu zdjęć brakuje mi właśnie tego wolnego złącza. Z tego powodu miałem wątpliwości co do jego działania. Podejrzewam, że będzie to szczotkotrzymacz, lecz...
Zrób no zdjęcie zawartości tej puszki z boku. Bo pewnie się okaże, że to tak ładnie zabudowany szczotkotrzymacz.
Nic się nie stało,daj regulator stosowany do 9-cio diodowego,lub zamontuj inny szczotkotrzymacz by zastosować regulator na alternatorze ten z Malucha.
Z nieizolowaną szczotką w alternatorem dziewięciodiodowym też nie ma przekaźnika lampki kontrolnej. Patrz schemat, który zamieściłem. Oczywiście można zamieniać szczotkotrzymacz i robić inne przeróbki.
Witam! Szukajka po sieci od 2 dni nic nie dała... ;-( Mam taki oto alternator: i z opisem pinów: Alternator ten jest zamontowany w silniku 903cc w samochodzie Fiat 900T (mikrobusik z lat 70) i do wczoraj chodził bardzo dobrze. Witz w tym, że musiałem wyjąć rozrusznik, który...
Nie chodzi o długość szczotek tylko czy nie mają śladów otarcia o szczotkotrzymacz. Takie podtarczie jest efektem bicia pierścieni co skutkuje słabym świeceniem kontrolki podczas pracy i spadkiem napięcia.
D+ to wsuwka odizolowana. Jeśli masz przerwę pomiędzy B+ (śruba) a D+ (konektor odizolowany) w dwie strony to masz alternator 9 diodowy. Nie potrzebujesz więc przekaźnika. Regulator masz z dwoma końcówkami 15 i 67 więc: Pod 67 podłączasz szczotkotrzymacz Pod 15 podłączasz kontrolkę...
Jak przeładowuje to tylko regulator jest winowajcą. Oj Oluś Oluś, w Focusie tylko regulator? Bo ja wiem, że nie tylko. Może PCM tak ustawia napięcie, może ugnity szary i niebieski kabel? Dlaczego nie wymieniłeś tylko szczotek w poprzednim, tylko poszedłeś po najdroższej linii ? Widać,...
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane,...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie...
Dla mnie ani jeden ani drugi tajemnicą nie jest ale autor tematu się na tym nie zna, więc inny szczotkotrzymacz i regulator może być trudny do zrozumienia.
Plus widze jest. Przewód idący z regulatora z pinu 67 na szczotkotrzymacz. Drugi do masy. Styk z białego konektora pozostaje wolny.
Tu bliźniaczy temat: W trzecim poście jak poradziłem sobie 13 lat temu. Jeśli podłaczenia są dobre i jesteś pewny regulatora, to tak jak radzi przedmówca kol. andrzej20001 miernik do reki i szukaj. Możesz wymontować szczotkotrzymacz i dajac plusa na małą zarówkę (2-4W) dotknąć...
Majster129 DZIĘKI Kupię szczotkotrzymacz to podłącze jak doradzałeś ,co do regulatora to mam jeszcze jeden taki sam w razie jak by ten kopyta wyciągnął przez te moje eksperymenty.Dzieki jeszcze raz . Powinien być nadwyrężony, ale jeśli długo go maltretowałeś mógł wyciągnąć kopyta ...
wymieniłem szczotkotrzymacz po nr boshowskich, udało się taki dostać na 55A
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora,...
ten temat jest na pewno zakóńczony sukcesem. Ale dziś u mnie podobne objawy spowodowane były - szczotkotrzymacz alternator , najpierw przejrzałem sobie forum i stad ten wpis, dla korzystających z "szukaj" :-)
Do Miszko. Jeśli ten silniczek[ktury pracuje jako prądnica] stawia opór-- to dobrze. tak ma być. Ale bez obciążenia powinien kręcić się kekko. Alternatory ci kręcą się lżej.Ale dołącz do szczotek prąd ,żeby pojawiło się pole magnetyczne. To juz moze być inaczej. Choć...
Motronic Nie bardzo rozumiem jak przesunięte pierścienie skoro alternator nie był w ogóle rozbierany. Wymienione zostały tylko szczotki razem ze szczotkotrzymaczem co mechanik zrobił przy mnie w połowie roku.Byłem przy tym jak wymontowywał alternator wymieniał szczotkotrzymacz i założył...
Alternatory w ładach były na ogół sterowane (+),tak jak polonez lub fiat 125P.. 2107 tzw belgijka miała alternator bułgarski 9 diod (bodaj Γ221) i miała kontrolkę ładowania (plus voltomierz) 2107 żiguli miala alternator rosyjski 6 diod (bodaj Γ222) i tylko voltomierz. Przerobienie...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją...
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno...
dziś jeszcze raz spojrzałem z miernikiem na to... sytuacja mnie trochę przytłacza :(. Zmierzyłem masę silnika (głowicy), alternatora i klemy akumulatora a różnica to zaledwie 0,2 ohma. Czyli masa zkładam że jest. Posłuchałem dłużej rozgrzanego silnika i pojawia sie jeszcze delikatnie...
I znowu co niektórych trzeba naprostować. Alternator (i do tego każdy) składa się z 5 (słownie - pięciu) elementów (stojan, wirnik, szczotkotrzymacz, mostek, regulator) i średnio inteligentna małpa w ciągu jednego dnia wie o co chodzi. Każdy mechanik może go spoko naprawić pod warunkiem...
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony....
Dzis wyjalem alternator i sprawdzilem szczotkotrzymacz. Szczotki wygladaja na dobre, nie sa nadmiernie starte, zuzywaja sie rownomiernie. Zmontowalem wszystko ale nic sie nie poprawilo. Jutro sprawdze co bedzie sie dzialo po wlozeniu innego akumulatora. Jesli to nie pomoze to w piatek postaram sie wyjac...
Witam! Zamienniki sa rozego rodzaju, niekiedy nr arternatora nie pasuja do zamiennikow, ostatnio np u siebie wymienialem regurator napiecia (szczotkotrzymacz) poniewaz, kiedy wracalem ze szkoly, auto zaczelo mi gasnac, a pozneij juz nawet nie moglem go odpalic, poprzez ciagniecie go innym autem, przy...
Hej , w żadnym wypadku nie powinno spadać napięcie poniżej 13,7-14.2 V , a jeżeli masz 10 V tylko to : alternator [prądnic już dawno sie nie stosuje] uszkodzony i jedziesz na akumulatorze. W alternatorze sprawdz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, dziwne ,że nic nie piszesz o...
Po pierwsze regulator napięcia i szczotkotrzymacz. Po drugie mostek prostowniczy. Żaden schemat ci nie będzie potrzebny. Trochę się nagimnastykujesz wyjmująć alternator. Aha, alternator jest włoski - Magneti Marelli.
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A...
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze...
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
I tak problem się powtarza, tzn rozebrałem cały alternator, przetoczyłem pierścienie na wirniku kupiłem nowy szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia i nowe łożyska. Wydałem 50 zł i nic to nie dało. Pomierzyłem napięcia, na aku było 13,75v a gdy dodałem gazu to spadało do nawet 7V, co...
Moge darować sobie takie porady ale pare lat temu uratowałem w ten sposób alternator w amerykańcu, pozostał tylko szczotkotrzymacz. Nie sądze aby to był tranzystor lub tyrystor, wg mnie poprostu specjalizowany monolityczny regulator napiecia. Podobne układy zabudowane są np w samochodowych...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej...
Witam. Otóż mam problem z elektryką w golfie 2 ,1989r,1,6CL Po wsadzeniu bezpiecznika 10A czy większego jest on po wciśnięciu biegu wstecznego przepalany (nr 15). Możliwe że brak podświetlenia tablicy ma coś z tym związane ,czy może to wina zwarcia na czujniku cofania (świateł wstecznych)...
Podczepię się do tematu. Mam te same objawy. Rano, gdy jest zimny to nie ma problemu (kontrolka zapala się, po uruchomieniu autka gaśnie). Po nagrzaniu auta ładowanie pojawia sie i znika, ale częściej znika. Wnioskuję po spadku napięcia w instalacji. W trakcie jazdy po mieście (światła,...
Ładowanie OK, ostatnio był wyciągany alternator i wymieniałem szczotkotrzymacz z regulatorem, bo kończyły się szczotki. No i standard czyli kółko ze sprzęgłem jednokierunkowym wymieniałem :) Ładowanie jest OK. A nie bierze przypadkiem z czujnika tego co jest w bloku i liczy obroty wału...
Panowie kombinuje nad obrotem wieżyczki... Mam 2 drogi : Albo zrobic organicznik obrotu ( wada to walenie o zderzaki ) no i ponad 6kg wagi gondoli moze w koncu go urwać/zgiąć/ Lub puscic pierścienie slizgowe + szczotki.Pierscien to z alternatora ale na szczotkotrzymacz wytrzymujacy do 10A-15A...
Motronic. We wczesniejszym moim temacie napisales cyt. "Post 16 Gru 2009 08:33 Re: seicento 900 99r. zapala się kontrolka ładowania akumula Odpowiedz z cytatem Cez_mezo-bardzo bym cię prosił abyś nie pisał o sprawach o któych nie masz pojęcia. ebe75-sprawdzić dwie rzeczy-czy nie gonią...
Po krótce: Marka-Ford mondeo mk1 1.8td 96r. Alternator Motorcraft Problem: Ładuje ale dopiero pow 2000 obr./min. Wymienione części na fabrycznie nowe: Szczotkotrzymacz, regulator napięcia, rolki ślizgowe,płytka diodowa(prostownicza) Wydane 150zł i nie wiem ile to już popołudni w garażu. Poradźcie...
Wiem, ze późno odpowiadam ale: - dodałem masę - szczotkotrzymacz na rozruszniku - nowy akumulator - regenerowałem alternator i dalej rozładowywałem akumulator - jeden elektryk,2 elektryk i problem się powtarzał? Pewnego mroźnego dnia zauważyłem, że coś mi kapie pod silnikiem - przetarł...
Witam Po przejechaniu kolejnego 1000 km regulator chiński padł ( wbudowany w szczotkotrzymacz ) Rozdłubałem stary spalony regulator w alternatorze ( alternator Mitshubishi Patrol Y60 ) i zakupiłem regulator Elmot do Malucha ( Fiat 126P ) i chcę go wyprowadzić na zewnątrz z tym że nie do końca...
Witam. Mam ww. problem. W czasie jazdy zabrakło mi paliwa i samochów zgasł. Kupiłem paliwo zalałem przekręciłem kluczyk i kontrolka od ładowania nie świeciła się. Po odpaleniu dalej brak kontrolki oraz ładowanie. Silnik jest raczej przekładany bo w dowodzie wpisane jest 115KM w ubezpieczeniu...
Dla wyjaśnienia problemu okazało się że w tym alternatorze jest całkiem inny regulator niż wszyscy "sprzedawcy" twierdzili, skończyło się na zakupie używki za 130zł. Mój alternator miał 6 diod, a ten "nowy" już 9 i zupełnie inny szczotkotrzymacz i z tego co wyczytałem w innym temacie...
Probując rozwiązac problem z niedostatecznym ładowaniem (13,8V przy zimnym alternatorze i 13V przy rozgrzanym), wymiana już klilku regulatorów i to markowych nie przyniosła rezultatu Też już się z tym problemem dwukrotnie spotkałem - w Mercedesie 124 i w Fordzie (ten sam typ regulatora) Przyznam...
Witajcie, pacjent Alfa 156 2.5 V6 1999 rok. Alternator jest po regeneracji właściwie kompletnej - nowy stojan, łozyska, plastiki, szczotkotrzymacz ze szczotkami i regulator. Rozrusznik również po regeneracji, wszystkie połączenia prądowe przewodzą poprawnie. Masa na karoserii i na silniku...
Golf 3 AAM 1.8 benz Rozrusznik - nowy szczotkotrzymacz, nowy elektro magnes, tulejki, bendix. Aku - nie nowy ale ok warta 50ah lub bosch s4 60ah - podmieniane aby wykluczyć aku. Na obydwu akumulatorach ta sama sytuacja - rozrusznik czasami nie kreci - tak jak by blokuje sie po pół obrotu, przy...
Witam, Przyszło trochę zimno i już problem z ładowaniem... . Silnik to Z22SE. Akumulator (Centra Futura) wymieniony w listopadzie czyli można by rzec, że jest nowy. Sprawa ma się tak, że nap. ładowania na odpalonym, zimnym silniku mam 14,3V. Na ciepłym silniku 14.1V. Jak na ciepłym...
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Uzupełnię tylko, iż jeśli mimo poprawnych połączeń mas i klem taki efekt daje uszkodzony alternator (szczotkotrzymacz z reglerem). No chyba, że bez odpalonego silnika też poteafią być "skoki napięcia) przy kołysaniu autem no to wtedy na 100% jakieś połączenie puściło. Pozdrawiam.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny...
Do akumulatora to się nie czepiaj jest dobrze. Policz - ile jest korków ( tak korków do każdej celi ) jedna cela to teoretycznie 2,2V . A jest ich 6. Czyli 6x2,2 daje 13,2V. Utarło sie powiedzenie, iż samochód ma akumulator 12voltowy, 6 voltowy 24 voltowy a w rzeczywistości to napięcie jest...
W alternatorze jest szczotkotrzymacz z regulatorem i to ten regulator moze byc padniety. Najlepiej sprawdzic czy napiecie wzrasta wraz z wzrostem obrotow. Jezeli tak to pewnie caly ten modol do wymiany. Normalnie powinno byc w granicach 14,4 V w calym zakresie obrotow (na wolnych obrotach moze byc mniej...