Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Najprosciej to wymontować alternator lub sam regulator który jest zespolony często ze szczotkami. Bądź sam szczotkotrzymacz.
Był jeszcze 60A, konstrukcyjnie zbliżony do 44A ( A 124 F). Różnił się grubością drutu w stojanie. 55A mapodobne obudowy co 44, róznica jest w średnicy wirnika i wewnętrznej średnicy stojana.No i ma inny szczotkotrzymacz.
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów.
ten temat jest na pewno zakóńczony sukcesem. Ale dziś u mnie podobne objawy spowodowane były - szczotkotrzymacz alternator , najpierw przejrzałem sobie forum i stad ten wpis, dla korzystających z "szukaj" :-)
Jedna tak ,bo taką blaszkę z oczkiem przez którą się przekłada śrubę by przykręcić szczotkotrzymacz.
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Kolego wymień cały szczotkotrzymacz w alternatorze i będzie po problemie.Po prostu szczotki się zużyły.Trochę ci współczuje bo to gówniana robota.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
a rożni się czymś ten rna1 o rna2?a jakby zastosować szczotkotrzymacz z alternatora tam chyba jest też regulator?
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Motronic Nie bardzo rozumiem jak przesunięte pierścienie skoro alternator nie był w ogóle rozbierany. Wymienione zostały tylko szczotki razem ze szczotkotrzymaczem co mechanik zrobił przy mnie w połowie roku.Byłem przy tym jak wymontowywał alternator wymieniał szczotkotrzymacz i założył alternator z powrotem. Może po prostu jakoś krzywo założył szczotkotrzymacz?...
Co to za model alternatora i jaki to szczotkotrzymacz? Jak można w prosty sposób sprawdzić co tutaj jest zepsute?
Dostał się olej (lub paliwo) na szczotkotrzymacz.
Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ? I tu właśnie jest pies "podgrzewany"
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
To już faktycznie lepiej zamiast tych kulek dać pierścienie ślizgowe i szczotkotrzymacz z alternatora. A sprawdź, co siedzi w efektach świetlnych do dyskotek. Bo tam też są chyba takie podzespoły stosowane.
[syntax=bash]Witam. Mam problem z ładowaniem Polonez caro+/ 1997r . Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca. Myślałem że szczotkotrzymacz w alternatorze ale nie pomogło. Po włączeniu wszystkich świateł i wiatraka zaczyna tak słabnąć że w końcu gaśnie. Czy to ma jakieś bezpieczniki od tego czy coś?? co mogło by spowodować że...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :) Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach. Pozdrawiam
Na pierwszy rzut oka wygląda na regulator napięcia....sprawdź jeszcze napięcie paska alternatora i szczotki (szczotkotrzymacz jest tam chyba osobno)....
Szkoda, ze nie wiem gdzie mieszkasz, bo bym ci podesłał taki regulator, bo mam kilka alternatorów, chyba maja podobne mocowania na dwie śrubki, ale nie wiem czy sprawne, ale regulatory mają. Dziś niedziela to odpuść już go sobie, ale jutro zakup nowy ten regulatorek i sądzę, że w końcu tym sposobem, problem Twój zostanie rozwiązany. Nie wiem, jakie...
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; https://obrazki.elektroda.pl/7513964400_... Regulator napięcia...
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
Jaki jest szczotkotrzymacz?
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Witam. Mam do wymiany w alternatorze regulator i szczotkotrzymacz, jednak na necie nie mogę znaleźć podobnie wyglądających a numery seryjne na obudowie są starte. Niżej podsyłam zdjęcia. Wiem tylko tyle, że alternator to Magneti Marelli https://obrazki.elektroda.pl/4035490300_... https://obrazki.elektroda.pl/3505505100_...
Tak macie rację mam taki alternator "elmotu" który ma szczotkotrzymacz przykręcany z drugiej strony stąd moja pomyłka (jeszcze dziś byłem go obejrzeć i śrubkę ma z drugiej strony). Ten zaproponowany prze kolegę Andrzeja20001 będzie pasował.
Alternator zaczął działać poprawnie. Wymieniłem mostek i jeszcze zauważyłem że szczotki nie dolegają zbytnio do komutatora więc trzeba było troche przeszlifować szczotkotrzymacz i same szczotki. Dziękuje bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Pasuje regulator napięcia RNc-12.
Zmień szczotkotrzymacz na ten bez masy i połącz ja na rys a). Sposób gaszenia w tym przypadku nie ma wpływu na pracę układu ładowania jeśli aku jest na stałe połączony z alternatorem.
Panowie kombinuje nad obrotem wieżyczki... Mam 2 drogi : Albo zrobic organicznik obrotu ( wada to walenie o zderzaki ) no i ponad 6kg wagi gondoli moze w koncu go urwać/zgiąć/ Lub puscic pierścienie slizgowe + szczotki.Pierscien to z alternatora ale na szczotkotrzymacz wytrzymujacy do 10A-15A nie mam pomysłu..( myślę o szczotkotrzymaczu z alternatora...
Rozumiem, że tam nie ma regulatora napięcia, tylko sam szczotkotrzymacz. W takim układzie alternator na stół probierczy, zewnętrzne wzbudzanie i można sprawdzić jego działanie. Wtedy będziesz na 100% wiedział, że usterka jest w elektronice.
już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) Powiedz jeszcze czy wymieniłeś wirnik czy nie, bo to nie wynika jednoznacznie z tego co napisałeś .
Spróbuję najpierw na tym starym regulatorze. A jak nie zadziała, to wymienię ten szczotkotrzymacz i podłączę regulator co jest przy alternatorze. Wielkie dzięki za pomoc.
Jeśli mogę wtrącić parę groszy to akumulatory Yuasa (srebrne) są bardzo dobre i godne polecenia. Taki właśnie był zamontowany i przeżył 4 lata. Już po 1 roku miał parametry -100A poniżej deklaracji i rezystancję za wysoką jak na 65Ah. Pytanie było o alternator, nie chcę zamieniać tego tematu na wojenki akumulatorowe jakich pełno w internecie i na YT....
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami Zdarzyło mi się, w samochodach, w których pompa wtryskowa jest nad alternatorem i lał się do niego ON, po naprawie pompy (uszczelnieniu) ropa wysycha i szczotkotrzymacz jest zaklejony glutem z pyłu szczotek i gnojówki
Sprawdź szczotki. Szczotkotrzymacz można wyciągnąć bez odkęcania alternatora. Może być też regulator, przykręcony do bloku.
Jeśli nie ma innego wyjścia spoko możesz lutować. Pierw przyjrzyj sie dokładnie regulatorowi napięcia już trafiłem na alternatory gdzie jednak dało się oddzielić szczotkotrzymacz od regulatora, wykręcając trzy śrubki z regulatora.
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
Plus widze jest. Przewód idący z regulatora z pinu 67 na szczotkotrzymacz. Drugi do masy. Styk z białego konektora pozostaje wolny.
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
Uzupełnię tylko, iż jeśli mimo poprawnych połączeń mas i klem taki efekt daje uszkodzony alternator (szczotkotrzymacz z reglerem). No chyba, że bez odpalonego silnika też poteafią być "skoki napięcia) przy kołysaniu autem no to wtedy na 100% jakieś połączenie puściło. Pozdrawiam.
A o co ci chodzi z tą obudową? Chodzi cio szczotkotrzymacz? Opisz tą obudowę.
Nic się nie stało,daj regulator stosowany do 9-cio diodowego,lub zamontuj inny szczotkotrzymacz by zastosować regulator na alternatorze ten z Malucha.
Sprawdź szczotkotrzymacz i szczotki
https://obrazki.elektroda.pl/8061406400_... Witam Wszystkich Czy może kogoś się orientuje jakie szczotki należy kupić do tego Alternatora ? A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? Z góry dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam .
Nie chodzi mi o te trzy konektory , tylko o ten samotny w koszyczku z tworzywa tam jest wyjście z diód wzbudzenia , A mała śrubka trzyma . trzymająca szczotkotrzymacz łączy jednocześnie szczotkę ( - ) do masy alternatora . Chyba żebym źle rozpoznał altka .
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
Stary Bosch G1 z zewnętrznym regulatorem. Proponuję wywalić ten szczotkotrzymacz,i w to miejsce wsadzić szczotkotrzymacz z regulatorem,uprości to układ.
Z tym regulatorem bez kontrolki alternatora nie wzbudzisz, i żeby wszystko grało musiałbyś zmienić szczotkotrzymacz. Najprostszym rozwiązaniem masz dokupić regulator do tego typu alternatora czyli Zuka albo 125 p i podłaczasz do regulatora tylko szczotkę na 67 i na regulator 15 zasilanie po zapłonie. Oczywiście 30 swoją drogą.P
A szwagrowego sąsiada koń to mi opowiadał bardziej niesamowite historie: .Podpinamy zewnętrzny regulator . Niemal 95% teraźniejszych alternatorów ma szczotkotrzymacz razem z regulatorem. Fordy tak. Drugie: dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora Niewykonalne, to nie silnik, że sobie możesz go rozkojarzyć. Poza tym większośc teraźniejszych biega...
Dla mnie ani jeden ani drugi tajemnicą nie jest ale autor tematu się na tym nie zna, więc inny szczotkotrzymacz i regulator może być trudny do zrozumienia.
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
Tak jest to alternator od Fiata. Nie wiem jaki masz pasek klinowy, ale podejrzewam, że jest to szerokość 17 mm, więc najlepiej jak zamontujesz alternator, który pracował w samochodzie żuk, bo miały ten sam rozmiar paska. Wcześniej te alternatory pracowały z mechanicznymi regulatorami (zarówno w żuku czy polonezie, lub fiacie), później stosowano elektroniczne...
W alternatorze jest szczotkotrzymacz z regulatorem i to ten regulator moze byc padniety. Najlepiej sprawdzic czy napiecie wzrasta wraz z wzrostem obrotow. Jezeli tak to pewnie caly ten modol do wymiany. Normalnie powinno byc w granicach 14,4 V w calym zakresie obrotow (na wolnych obrotach moze byc mniej nawet 12V). Pozdrawiam
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
Miałem trochę podobną usterkę w favoritce (niestety to nie poldek). Kontrolka czasami podpalała się trochę , czasami było ok. Pod koniec występował kaczan w postaci świecenia pełną mocą przy wzroście obrotów. Jedna ze szczotek na alternatorze szybko ulegała zjedzeniu. Podejrzewałem oczywiście diody ale okazało się, że uszkodzeniu uległ jeden ze szczotkotrzymaczy...
Uszkodzony lub zawieszony szczotkotrzymacz, możliwe że nowy regulator jest wadliwy. U mnie testując alternatory żeby poprawnie zaskoczył ładowaniem, bądź zgasła kontrolka to trzeba dać minimum 2000 obrotów dla alternatora.
Witam!!! Może wystarczy wymienić szczotki jeśli się da lub cały szczotkotrzymacz.
z golfa nie pasuje, dzisiaj sprawdzałem szczotkotrzymacz jest za długi i nie mieści się w obudowie alternatora
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
Moge darować sobie takie porady ale pare lat temu uratowałem w ten sposób alternator w amerykańcu, pozostał tylko szczotkotrzymacz. Nie sądze aby to był tranzystor lub tyrystor, wg mnie poprostu specjalizowany monolityczny regulator napiecia. Podobne układy zabudowane są np w samochodowych alternatorach nap Bosch'a, właśnie zintegrowanych ze szczotkotrzymaczem....
Alternator wyjmij i wyczyść pierścienie ślizgowe i szczotkotrzymacz,będzie sie kopcić od płynu,podobnie od ropy lub glikolu z płynu chłodniczego
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne"itp. manta
Gratulacje. Może zatem zamknij temat żeby nie ciągnął się w nieskończoność. A piszę głównie z powodu iż po ponownym obejrzeniu zdjęć brakuje mi właśnie tego wolnego złącza. Z tego powodu miałem wątpliwości co do jego działania. Podejrzewam, że będzie to szczotkotrzymacz, lecz jakoś nie potrafię wypatrzeć.
Dziękuję za symbole łożysk,zaraz po świętach zabieram się za wymianę. Oglądałem alternator z kanału i jak do tej pory jest cały, chociaż i tak wszystko okaże się po jego wyjęciu. Ostatnio naciągałem pasek od alternatora i chyba nie jest tak strasznie trudno go wyjąć (tak myślę) , acha jeszcze pytanie ... czy przy okazji wymienić szczotki tz. szczotkotrzymacz,...
Same regulatory są zamienne natomiast szczotkotrzymacz jest parowany z mostkiem.P
w tych alternatorach nic się nie działo,oprócz wytartych pierścieni i zdartych szczotek. Zobasz na szczotkotrzymacz,jeżeli tam jest ok,całość napewno też. No-i czy tylne łożysko nie ma luzu w deklu
Są dwa rodzaje z diodami i bez wtedy jest inny regulator i inny szczotkotrzymacz.P
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
Mam problem z głośną pracą alternatora. Wymieniłem łożyska, sprzęgło i dalej. Na filmie słychać gdy odepnę wtyczkę regulatora to hałas ustaje. Czy ktoś wie co to może być? Dodam, że tylne łożysko było lekko zużyte, ale generalnie przed i po wymianie efekt jest ten sam. Co sugeruje, że to nie wina łożysk. Mi skończyły się pomysły (jedyne co jeszcze mogę...
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to do wymiany. Moim zdaniem to było najlepsze rozwiązanie
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
O ... Zielony szczotkotrzymacz, żółty i kontrolka pod tą białą kostkę obok szczotek.
Zegary w Stilo "chodzą" po CAN... ok- zatem co zalecasz w związku z tym? Akolei dzisiaj kumpel, co też jest mechanikiem i też Fiatem jeździ twierdzi, że zna temat, że obroty są zczytywane z alternatora, czyli szczotkotrzymacz wraz z regulatorem napięcia wymienic by należało, a ja już wadę tego urządzenia wstępnie wykluczyłem... Jeszcze nic nie rozbieram...
Taką pobieżną kontrolę zrobisz bardzo łatwo. Wymontuj szczotkotrzymacz, poluzuj pasek i go ściągnij. Zakręć alternatorem. Jeśli usłyszysz jakies piski, zgrzyty, dość głośne szumy, to łożyska do wymiany. Robota nie skomplikowana. I jeśli masz troche umiejętności, to sobie z tym poradzisz. W sumie do większego alternatora można dać większy akumulator.
Hej , w żadnym wypadku nie powinno spadać napięcie poniżej 13,7-14.2 V , a jeżeli masz 10 V tylko to : alternator [prądnic już dawno sie nie stosuje] uszkodzony i jedziesz na akumulatorze. W alternatorze sprawdz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, dziwne ,że nic nie piszesz o kontrolce ładowania czy sie pali czy nie, jak nie to bankowo...
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. Ależ to musi być gość, ma taką specjalizację "tylko rozruszniki i alternatory". Idę o duży zakład że dostaje trzy pytania z zasady działania i odchodzi z płaczem. Jak słyszę o takiej specjalizacji to zawsze mówię że jestem w...
Podjedz na diagnostyke i sprawdza baterie. Mi ostatnio akumulator spalil alternator bo cela robila zwarcie. Jesli akumulator wyjdzie dobrze to wymien szczotkotrzymacz z regulatorem.
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
po przeczytaniu tych wszystkich fachowych porad serwisowych stwierdzam że jak tak bedziecie naprawiać alternatory to narobicie sie jak woły i pieniędzy z tego nie bedzie bo przy naprawie alternatora trzeba powymieniać wszystkie elementy na nowe czyli regulator mostek komutator łożyska ewentualnie zależy od modelu szczotki szczotkotrzymacz wziąć 350...
Podczas regeneracji alternatora wyszło, że po prostu przejechał swoje :) wymienione zostały pierścienie, łożyska i szczotkotrzymacz.
Witam. Mam ww. problem. W czasie jazdy zabrakło mi paliwa i samochów zgasł. Kupiłem paliwo zalałem przekręciłem kluczyk i kontrolka od ładowania nie świeciła się. Po odpaleniu dalej brak kontrolki oraz ładowanie. Silnik jest raczej przekładany bo w dowodzie wpisane jest 115KM w ubezpieczeniu wpisane jest 130KM a poprzedni właściciel mówił że ma 150KM....
Wiem, ze późno odpowiadam ale: - dodałem masę - szczotkotrzymacz na rozruszniku - nowy akumulator - regenerowałem alternator i dalej rozładowywałem akumulator - jeden elektryk,2 elektryk i problem się powtarzał? Pewnego mroźnego dnia zauważyłem, że coś mi kapie pod silnikiem - przetarł się wąż od wody nad alternatorem i na niego kapał. Dodano po 14...
Na odpalonym to raczej 14,5 V jest odpowiednie. Najprawdopodobniej masz alternator do sprawdzenia a podejrzewam że wystarczy wymienic szczotkotrzymacz wraz z regulatorem. Ale ja zawsze wole byc pewny i sprawdzam całość. No chyba że widać ewidetnie że jest brak szczotek:)
agregat szczotkotrzymacz szczotkotrzymacz alternatora kupiłem szczotkotrzymacz
ospel schemat reloop active pomiar rezystancja uziemić odgromowy
shelly dotykowy wideodomofon dahua
Skrypt do wylogowania z Windows 10: CMD, PowerShell, VBScript Skrypt Python do rejestracji czasu bezczynności klawiatury i myszy