Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami Zdarzyło mi się, w samochodach, w których pompa wtryskowa jest nad alternatorem i lał się do niego ON, po naprawie pompy (uszczelnieniu) ropa wysycha i szczotkotrzymacz jest zaklejony glutem z pyłu szczotek i gnojówki
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Czyli wniosek że zakłócenia powoduje alternator a konkretnie bieżnie po których ślizgają sie szczotki. W prostych samochodach stosuje się zewnętrzne kondesatory przeciwzakłóceniowe a w wielu zachodnich szczotkotrzymacz jest połączony z regulatorem napięcia i jest już fabrycznie odkłócony. Możesz dołożyć dodatkowo taki kondesator o ile pamiętam przelotowy...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Jeśli mogę wtrącić parę groszy to akumulatory Yuasa (srebrne) są bardzo dobre i godne polecenia. Taki właśnie był zamontowany i przeżył 4 lata. Już po 1 roku miał parametry -100A poniżej deklaracji i rezystancję za wysoką jak na 65Ah. Pytanie było o alternator, nie chcę zamieniać tego tematu na wojenki akumulatorowe jakich pełno w internecie i na YT....
Alternator zaczął działać poprawnie. Wymieniłem mostek i jeszcze zauważyłem że szczotki nie dolegają zbytnio do komutatora więc trzeba było troche przeszlifować szczotkotrzymacz i same szczotki. Dziękuje bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Witam wszystkich, mam od ponad roku problem z ładowaniem w moim Ducato 2,3 177 koni 250, a mianowicie za każdym razem, jak odpalę auto, lampka ładowania zgaśnie i mam ładowanie w granicach 14,5 V, a za około 40 sekund zapala się z powrotem i ładuję tylko 12,5 V. Wymieniłem już cały szczotkotrzymacz i to samo, akumulator też nowy. Ma ktoś może pomysł,...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie. http://obrazki.elektroda.pl/9629746600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3452799000_1...
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
TEMAT dyskusji Ładowanie - Alternator Po ok 5 godz pracy ciągnika na wolnych obrotach nie pali sie ani nie ża rz y kontrolka ładowania tylko pulsuje z częstotliwością co 1-2 sekundy jak obroty wzrastaja to przestaje swiecić, lub po zapaleniu np świateł postojowych (na wolnych obrotach) Czekam na opinie Pozdrawiam Marka sprzętu? Marka alternatora? Może...
Witam, mam problem z brakiem ładowania w minikoparce typu "bobcat". Alternator z zewnętrznym mechanicznym regulatorem napięcia. Alternator oraz regulator był sprawdzany w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją tego typu urządzeń - po testach wychodzi że są sprawne. Po założeniu do maszyny pomiar napięcia na mierniku wykazuje brak ładowania....
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam , dziś jadąc ponad 120 km/h zauważyłem że zaświeciła mi się kontrolka od ładowania, jak obroty trochę spadły to zgasła , na postoju to samo ! jak wkręcę auto na 3 tys obrotów to zaczyna świecić kontrolka od ładowania i świeci coraz bardziej jak obroty wzrastają, napięcie ładowania +- 14,5 V jak się świeci kontrolka to 5 V , nie ładuje. Około 2...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Spróbuję najpierw na tym starym regulatorze. A jak nie zadziała, to wymienię ten szczotkotrzymacz i podłączę regulator co jest przy alternatorze. Wielkie dzięki za pomoc.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Witam, Przyszło trochę zimno i już problem z ładowaniem... . Silnik to Z22SE. Akumulator (Centra Futura) wymieniony w listopadzie czyli można by rzec, że jest nowy. Sprawa ma się tak, że nap. ładowania na odpalonym, zimnym silniku mam 14,3V. Na ciepłym silniku 14.1V. Jak na ciepłym silniku dam jakieś obciążenie, np. dmuchawę na max lub włączę przeciwmgłowe...
Motronic Nie bardzo rozumiem jak przesunięte pierścienie skoro alternator nie był w ogóle rozbierany. Wymienione zostały tylko szczotki razem ze szczotkotrzymaczem co mechanik zrobił przy mnie w połowie roku.Byłem przy tym jak wymontowywał alternator wymieniał szczotkotrzymacz i założył alternator z powrotem. Może po prostu jakoś krzywo założył szczotkotrzymacz?...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :) Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach. Pozdrawiam
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
Z nieizolowaną szczotką w alternatorem dziewięciodiodowym też nie ma przekaźnika lampki kontrolnej. Patrz schemat, który zamieściłem. Oczywiście można zamieniać szczotkotrzymacz i robić inne przeróbki.
Tu bliźniaczy temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W trzecim poście jak poradziłem sobie 13 lat temu. Jeśli podłaczenia są dobre i jesteś pewny regulatora, to tak jak radzi przedmówca kol. andrzej20001 miernik do reki i szukaj. Możesz wymontować szczotkotrzymacz i dajac plusa na małą zarówkę (2-4W) dotknąć drugim przewodem do pierściemi....
Szczotkotrzymacz wymieniony i regulator napięcia. Na stole pod obciążeniem ładuje do 14.8. 2 elektryków daje gwarancję na alternator że jest 100% sprawny.
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Wyciagnalem alternator i bardzo dobrze zrobilem. Okazalo sie ze rozsypal sie szczotkotrzymacz , Wyskoczyla z zabkow mocujacych blaszka zlutowana z drucikiem idacym przez sprezynkę do szczotki . Przy drganiach silnika nastepowalo zwieranie do masy tej szczotki polaczonej z zielonym kabelkiem idacym do regulatora napiecia . Sadze ze wlasnie wtedy pojawialo...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Podjedz na diagnostyke i sprawdza baterie. Mi ostatnio akumulator spalil alternator bo cela robila zwarcie. Jesli akumulator wyjdzie dobrze to wymien szczotkotrzymacz z regulatorem.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Sprawdź szczotkotrzymacz i szczotki
Znalazłem wywiad z jakimś elektrykiem, który mówi że jednak alternator cierpi... Ludzie, gdy tylko trochę źle się poczują pędzą do lekarza, tymczasem o samochody zupełnie nie dbają. Przypominają sobie o pewnych mechanizmach dopiero, kiedy nadejdą mrozy. Moim zdaniem to tak samo jakbyśmy chodzili w dziurawych kozakach, w których jest przyjemnie dopóki...
Nic się nie stało,daj regulator stosowany do 9-cio diodowego,lub zamontuj inny szczotkotrzymacz by zastosować regulator na alternatorze ten z Malucha.
Chce podłączyć Alternator Stara o oznaczeniu A120e stara instalacja była w fatalnym stanie, kable powypinane ze spękana izolacja robię wszystko od zera i mam problem z podłączeniem układu ładowania. Alternator jest na 24v ma wyjście na śrubę o oznaczeniu "19" Jeden konektor bez oznaczenia w kwadratowej osłonce, szczotkotrzymacz to "18" oraz konwektor...
szczotkotrzymacz juz dostałem jakbyco to powinien pasowac taki 130696 cargo, zastanawiam sie czy nie wymienic alternatora na wiekszy niz 35 A, zeby miec wieksze dostawy energi w czasie jazdy, a co do regulatora - to może podpowiesz jak go zrobic?
A szwagrowego sąsiada koń to mi opowiadał bardziej niesamowite historie: .Podpinamy zewnętrzny regulator . Niemal 95% teraźniejszych alternatorów ma szczotkotrzymacz razem z regulatorem. Fordy tak. Drugie: dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora Niewykonalne, to nie silnik, że sobie możesz go rozkojarzyć. Poza tym większośc teraźniejszych biega...
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Na odpalonym to raczej 14,5 V jest odpowiednie. Najprawdopodobniej masz alternator do sprawdzenia a podejrzewam że wystarczy wymienic szczotkotrzymacz wraz z regulatorem. Ale ja zawsze wole byc pewny i sprawdzam całość. No chyba że widać ewidetnie że jest brak szczotek:)
W alternatorze jest szczotkotrzymacz z regulatorem i to ten regulator moze byc padniety. Najlepiej sprawdzic czy napiecie wzrasta wraz z wzrostem obrotow. Jezeli tak to pewnie caly ten modol do wymiany. Normalnie powinno byc w granicach 14,4 V w calym zakresie obrotow (na wolnych obrotach moze byc mniej nawet 12V). Pozdrawiam
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
Kup nowe szczotki lub szczotkotrzymacz . lub przelutuj nowe szczotki do starej obudowy , naciagnij tez troche sprezynki dociskowe , skoro daje Ci 12,9 V to ten zabieg powinien poprawic wartosc napiecia ładowania . Daj znac czy cos uleglo zmianie po wymianie szczotek.
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak: "pomoc", "problem", "pilne"itp. manta
Witam i uprzejmie proszę o pomoc. Po zamontowaniu alternatora valeo lampka ładowania żarzyła się na niskich obrotach i sprawdziłem że nie ma wtedy ładowania, więc pomyślałem że szczotki kończą swój żywot. Rzeczywiście, okazało się że jednej prawie w ogóle już nie ma, teoretycznie powinienem kupić cały nierozbieralny szczotkotrzymacz z regulatorem, ale...
po przeczytaniu tych wszystkich fachowych porad serwisowych stwierdzam że jak tak bedziecie naprawiać alternatory to narobicie sie jak woły i pieniędzy z tego nie bedzie bo przy naprawie alternatora trzeba powymieniać wszystkie elementy na nowe czyli regulator mostek komutator łożyska ewentualnie zależy od modelu szczotki szczotkotrzymacz wziąć 350...
Powody takich zakłóceń mogą być różne: 1. Instalacja przewodów wysokiego napięcia mają lekkie przebicie (nadużyte przewody) - wymienić na jakieś w miarę markowe! 2. Stan świec zapłonowych (ich prawidłowe ustawienie) 3. Alternator - szczotkotrzymacz może być również już zużyty co powoduje iskrzenie na komutatorze, który też może być zapchany grafitem...
Hej , w żadnym wypadku nie powinno spadać napięcie poniżej 13,7-14.2 V , a jeżeli masz 10 V tylko to : alternator [prądnic już dawno sie nie stosuje] uszkodzony i jedziesz na akumulatorze. W alternatorze sprawdz szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia, dziwne ,że nic nie piszesz o kontrolce ładowania czy sie pali czy nie, jak nie to bankowo...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to do wymiany. Moim zdaniem to było najlepsze rozwiązanie
janusz, z tyłu szczotkotrzymacza masz aluminiowy dekiek, to regulator. Z drugiej strony luty. Wyrywasz dekielek, wyprowadzasz kable na nowy regulator i montujesz szczotkotrzymacz jak był. Do kalbli zapinasz nowy regulator.
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Wiem, ze późno odpowiadam ale: - dodałem masę - szczotkotrzymacz na rozruszniku - nowy akumulator - regenerowałem alternator i dalej rozładowywałem akumulator - jeden elektryk,2 elektryk i problem się powtarzał? Pewnego mroźnego dnia zauważyłem, że coś mi kapie pod silnikiem - przetarł się wąż od wody nad alternatorem i na niego kapał. Dodano po 14...
agregat szczotkotrzymacz szczotkotrzymacz alternatora kupiłem szczotkotrzymacz
laptop bateria actina zrobi crossa sterowanie wtryskami benzyny
c6200 grundig mikrokomputer cobra1
HCF4053 vs 74HC4053 – porównanie przełączników analogowych, różnice parametrów, zamienność Opel Insignia A Kombi – nie działa tylna prawa lampa, żarówka, bezpiecznik, BCM