Jedna tak ,bo taką blaszkę z oczkiem przez którą się przekłada śrubę by przykręcić szczotkotrzymacz.
Spróbuję najpierw na tym starym regulatorze. A jak nie zadziała, to wymienię ten szczotkotrzymacz i podłączę regulator co jest przy alternatorze. Wielkie dzięki za pomoc.
Pewno zużyty albo solidnie zabrudzony szczotkotrzymacz.
Aha sprawdzę ale takie pytanko jeszcze mam czy jak miałem szczotkotrzymacz źle podłączony to regulator mógł się popsuć. A no i czy da się od czegoś wstawić prostownik do jawy?
Silnik do wyrzucenia ... Szczotkotrzymacz lub wirnik ma przebicia
Majster129 DZIĘKI Kupię szczotkotrzymacz to podłącze jak doradzałeś ,co do regulatora to mam jeszcze jeden taki sam w razie jak by ten kopyta wyciągnął przez te moje eksperymenty.Dzieki jeszcze raz . Dodano po 5 Majster129 Mam jeszcze jedno pytanie czy pod szczotkę z trzema jako trzeci podłączyć kabel od kontrolki???
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
Kable czarne od stojana podłączyć do szczotkotrzymaczy natomiast kable czerwone od stojana aby lepiej zobrazować to podłącz np do zewnętrznych konektorów włącznika natomiast kable czarne od kondensatora (ten biały element) podłącz do wewnętrznych konektorów włącznika. Biła dotykał stojana.
Plus widze jest. Przewód idący z regulatora z pinu 67 na szczotkotrzymacz. Drugi do masy. Styk z białego konektora pozostaje wolny.
Stary Bosch G1 z zewnętrznym regulatorem. Proponuję wywalić ten szczotkotrzymacz,i w to miejsce wsadzić szczotkotrzymacz z regulatorem,uprości to układ.
Witam Jeśli Twój start wygląda jak na fotce wyżej, to na wyjście wyłącznika podłączasz "niebieski" i "czerwony". W orginale pod ten miękki start podłączone od strony silnika był szczotkotrzymacz i cewka stojana Te przewody łączysz z "niebieskim" i czarnym". Nie ma znaczenia który kolor gdzie dasz, czy na szczotkotrzymacz czy na stojan. Skoro taki schemat...
A jak mogę sprawdzić regulacje obrotów? Są tam trzy przewody bialy, niebieski i czarny. Biały jest podłączony pod szczotkotrzymacz. Czarny połączony jest ze stojanem, a niebieski połączony jest z białym przewodem, który wychodzi z takiej czarnej kosteczki, niewiem co to jest czy to kondensator czy coś nie mam pojęcia
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
Witam - proszę napisać z którymi przewodami ( czarny , czarny A ,brąz ,niebieski ) występują przejścia do szczotkotrzymaczy oraz jaka jest rezystancja tych przejść . Dodano po 2 Czy obecnie jest przejście między brąz - niebieski ?
Witam - To jest silnik szczotkowy ( na fotce z tyłu widać szczotkotrzymacz ) , proszę sprawdzić czy ten regulator ( SPEED CONTROL ) nadaje się do tego silnika ?
Podłączyłeś odwrotnie ,jeżeli masz oryginalny szczotkotrzymacz z wyizolowanymi szczotkami to do jednej szczotki podłączasz przewód zielony a do drugiej żółty ,kontrolkę i diody wzbudzenia.P
Halo,witam :D byłem prawie pewien że temat umarł... Tak,mierzyłem,mało tego,dwóch znajomych ma takie same praktycznie agregaty tyle że sprawne,porównałem rezystancje z tamtymi i prawie identyczne,więc napewno są OK... Sprawdzałem szczotki,okablowanie,wszystko wydaje się być OK, właśnie dla tego to takie dziwne,niby wszystko ok,a jednak nie działa......
Ten płaski element umieszczony na stojanie to opornik 3 omy . Aby wyjąc uzwojenie stojana , nalezy mechanicznie usunąc tą jak piszesz "masę " , następnie przeciąc uzwojenia na czołach i wyjąc delikatnie połówki uzwojenia ( można podgrzac ) , jednak zywice mocującą uzwojenie usuwamy uprzednio na zimno . Przejściami wyprowadzeń mozna się w momencie demontarzu...
Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ? I tu właśnie jest pies "podgrzewany"
Tak, pod szczotkotrzymaczem jest styk i zdarza sie, że to połączenie zostaje zanieczyszczone i silnik nie działa. Z doświadczenia wiem, że szybciej rozebrać jest cały silnik, niż bawić się z wyjmowaniem szczotkotrzymaczy i potem jeszcze dostepem do owych styków. Zbijasz blaszana obudowe turbiny. Blokujesz wirnik płaskim wkretakim od góry, odkrecasz...
Okazało się, że winny był silniczek w blokadzie, skończyły się szczotki. Udało się dobrać szczotkotrzymacz od jakiegoś silniczka, prawdopodobnie od zamka drzwi. Nie zgadzało się wejście zasilania, ale dało się podłączyć silniczek kabelkami.
O ... Zielony szczotkotrzymacz, żółty i kontrolka pod tą białą kostkę obok szczotek.
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
A o które Ty się pytasz, wskaż czymś aby było wiadome, bo ja tam nie widzę żadnego opornika, ani nic niepokojącego. Ot, szczotkotrzymacz
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
zalecałbym jakis lepszy reg.ale pyt czy masz oryginalny szczotkotrzymacz?mozna zawsze cos dopasowac,podłączyc reg do szczotkotrzymacza to nie problem, mam reg od malucha w Ładzie.
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; https://obrazki.elektroda.pl/7513964400_... Regulator napięcia...
Wyjścia są dwa: 1. Regulator "6d" i przekaźnik ładowania (chyba 7V ~) i trochę inaczej połączyć układ 2. Rozebrać alternator, dolutować 3 diody prostownicze, wyprowadzić D+ i zmienić szczotkotrzymacz. Pamiętam że kiedyś takowe mutacje robiłem. Można też zmienić szczotkotrzymacz na ten bez masy, podłączyć +15 na jedną szczotkę i zasilić regulator prosto...
to tak b+ na ''+'' od aku, - na ramę, szczotkotrzymacz na kontrolkę , i to wszystko?? kontrolkę trzeba ze szczotkotrzymacza na żarówkę i ''-'' z ramy??
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
zauważyłem , że w p20d uzwojenie ze stojanoa połączone jest jedną ze szczotek , a w p20c (tą co mam obecnie ) jest połączone z masą obudowy. Szczotkotrzymacz nie ma żadnych podłączeń. W takim razie czy tylko wystarczy odpiąć ten kabelek od masy i podłączyć do szczotki (tylko której?)?. Czy wymiana regulatora na wersje rg-15c nie spowoduje jeszcze wiekszych...
Trzeba poszukać w starym motorze par przewodów stojanu, wirnika i tacho i adekwatnie w nowym, pozostała para to będzie prawdopodobnie termik który będzie do odrzucenia. Swoją drogą w nowim starym silniku nie widać szczotkotrzymaczy....
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Powinienem zrobić drugi alt? Przewinąć wirnik tak aby miał ze 4ohmy, nawinać stojan faliście i podłączyć regulator jako szczotkotrzymacz włączając zewnętrzny regulator od malucha. Nie wiem czy muszę w takim razie dolutować diody wzbudzenia, czy wykorzystać ten przewód A który jest z akumulatora. Trochę to nienaturalne, żeby mając wszystko nowe jeszcze...
http://obrazki.elektroda.pl/6476471300_1... Taki szczotkotrzymacz trzeba założyć. Tak jak w tym temacie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Witam! A co jeśli się podłączy odwrotnie. bo zrozumiałem ze jedna ze szczotek zostaje podłączona jedynie do szczotkotrzymacza bez żadnego z odczepów. Chodzi mi Co będzie jeśli odwrotnie założe szczotkotrzymacz, czy będzie spadek mocy rozrusznika czy nie ruszy wogóle?
Witam Stojan musisz połączyć do tych szczotkotrzymaczy odizolowanych ,to łatwo zobaczyć .
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
Witam - to proszę połączyć tak ; Przewód sieciowy pod śrubki czyli 1 strzałka oraz 2 strzałka ,kondensator pod C1 oraz C2 linka do rdzenia stojana . Na przełączniku obrotów zacisk 1 oraz 2 do szczotek ( szczotkotrzymacz ) , zacisk 3 oraz 4 do cewek stojana . Następnie proszę rozłączyć zmostkowanie cewek i te przewody podłączyć do M1 oraz M2 .
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Kolego Tos 18 , nie chce rezygnować z jednej fazy , wole mieć pełna kontrolę nad siłą żywiołu napiecie w uzwojeń pradnicy 3 fazy przekazywane przez szczotkotrzymacz - czyli pierścienie ślizgowe - marnej jakości wg. mnie ,,chinskie,, plastelina - dlatego gdyby soś sie wydarzyło podczas porywów wiatru i jedna faza mogła by nawalic to wtedy klapa z ogonem...
Kolego Tamin - ważna jest polaryzacja napięcia wychodzącego z AVR (2 kabelki), a szczotkotrzymacz też powinien mieć oznaczenia + i -. Wirnik posiada diody, które ulegają awarii - sprawdź je. Ponadto AVR ma możliwość regulacji napięcia (stałego) kierowanego na wirnik.
W VW T4 pojawił się problem z odpalaniem. Po sprawdzeniu - podaniu zasilania bezpośrednio na rozrusznik okazało się, że po podaniu na niego napięcia nie działa. Po zdemontowaniu i rozkręceniu wymieniony został szczotkotrzymacz, z uwagi na zużycie szczotek. Przy okazji rozrusznik został wyczyszczony, w szczególności elementy podłączenia zasilania (śruby...
wygląda tak samo Ale szczotkotrzymacz jest inny, są pewne różnice. Ma Kolega podane przez sprzedawcę podłączenie i ma działać. Wbudowany, znaczy dołączony, dokręcony itd, w przeciwieństwie do innych z np. Fiata, gdzie regulator leży sobie na błotniku a przy zakupie alternatora - kupuje się go osobno...
albo silnik w tym projekcie też ma służyć jako "prądnica". A może też producent zestawu nie przewidział takiego nasłonecznienia... ;) W każdym razie silnik do utylizacji - zarówno upalenie szczotek jak i spalone uzwojenie (czy też nadtopiony szczotkotrzymacz) jest nie do naprawienia... w każdym razie nieopłacalne.
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Jak go przykręcisz do śruby M6 prądowej podłącz gruby przewód zasilania + . Do szczotkotrzymacza dajesz 1 przewód z regulatora zewnętrznego który musisz zamontować najlepiej w kabinie. Styk 15 regulatora pod bezpiecznik po stacyjce, styk 67 idzie na szczotkotrzymacz. Nie wiem czy masz zegar czy chcesz kontrolkę jak co to pisz. Atak przy okazji nowy...
Dzięki za info :) Zapomniałem dodać że jestem kompletnym laikiem w temacie ;) https://obrazki.elektroda.pl/5639518000_... Ma się rozumieć taki? Pytanie jeszcze jak go podłączyć?...Gdzie zielony a gdzie żółty przewód?
Zdjęcie to dopiero w poniedziałek mogę zrobić. Choć na tym które wstawiłem widać też o co chodzi. Mam identyczny na którym często robię. Rozwiązanie tego podłączenia to talerz stalowy pomiędzy wałkiem i płytą którą widać na zdjęciu. Linki miedziane podpięte do szczotkotrzymaczy. Szczotki do wypolerowanego talerza. Ot tyle wystarcza. Regulator najlepiej...
Okej. Dostałem nowe szczotki, stare były kompletnie zużyte. Jeden szczotkotrzymacz był uszkodzony a silnik miał już robioną chałupniczą naprawę - mały odłupany element szczotkotrzymacza był zaizolowany folią. Silnik podłączony bezpośrednio do napięcia odpala i niby działa prawidłowo, dosyć mocno kręci, ale neonówka na obudowie pokazuje napięcie. Szczotki...
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
Witam . Z ostatniego postu wynika że jest to silnik szeregowy . Wystarczy połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika . Czyli połączyć jedno wyprowadzenie wychodzące z uzwojenia stojana z jednym z wyprowadzeń stojana . Pozostałe dwa wyprowadzenia (1-stojan i drugie szczotkotrzymacz ) podłączamy do sieci . Aby zmienić kierunek obrotów wystarczy...
Witam. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Passata B5 diesel z 2000 roku. przez dwa tygodnie było wszystko ok. a teraz zaczynam żałować tego zakupu. Zaczęło się od problemu z odpaleniem auta i rozładowaniem akumulatora. Wymieniłem więc szczotkotrzymacz w rozruszniku, kostkę w stacyjce i regulator napięcia w alternatorze. Teraz wymieniłem też...
Witam po przerwie. Oczyściłem wirnik, przeszlifowałem papierkiem komutator i wyglądało na to że silnik jest ok., ale jak wziąłem się za szczotkotrzymacz okazało się że cały czas robi zwarcie. Nie znam się na elektryce, ale te cewki w szczotkotrzymaczu powodują to, że po podłączeniu prądu pod którykolwiek przewód ten prąd jest na każdej szczotce i na...
Chce podłączyć Alternator Stara o oznaczeniu A120e stara instalacja była w fatalnym stanie, kable powypinane ze spękana izolacja robię wszystko od zera i mam problem z podłączeniem układu ładowania. Alternator jest na 24v ma wyjście na śrubę o oznaczeniu "19" Jeden konektor bez oznaczenia w kwadratowej osłonce, szczotkotrzymacz to "18" oraz konwektor...
Właśnie dlatego chyba zrezygnuję z regulatora. Czerwony, czarny i brązowy . Jak te przewody połączyć. One szły do regulatora i jeszcze ten cienki podwójny, który podejrzewam był zasilaniem dla układu regulacji. Szkoda sprzętu wyrzucać, bo reszta wygląda na prawdę dobrze. Te "sprężynki" zdjąłem ze szczotkotrzymaczy, to je ponownie tam założę. 2000 wat...
Witam - to jest silnik szeregowy komutatorowy ( szczotkowy ) , łączymy ; Uzwojenie stojana ( połowa ) do szczotkotrzymacz następnie ze szczotkotrzymacz po drugiej stronie do uzwojenia stojana ( druga połowa ). Proszę napisać co to jest , czy to jest plecionka ze szczotki i blaszka stykowa ? Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/5595513900_...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Cześć Parę razy miałem okazję naprawiać różne elektronarzędzia, ale z taka przypadłością jezcze się nie spotkałem: Polerka dewalt Gdy nie ma szczotek, to na szczotkotrzymaczu jest 230v, ale w momencie wsadzenia obu szczotek prąd znika (+/- 3V). Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jak podłączam prąd bezpośrednio pod szczotkotrzymacz z zewnątrz,...
Witam, mam problem z pracą auta na benzynie, na gazie jest ok. Toledo 1.8 90km 96 rok. Jak zauważyłem są dwie pompy paliwa lecz ta zewnętrzna jest ominięta jeśli chodzi o instalacje paliwową. Kostka od tej pompy wisi sobie obok i napięcie podaje, po podłączeniu pompa pracuje lecz nie wiem czy jest w pełni sprawna oraz w jaki sposób powinny być do niej...
nie mozesz sie podłączac do starego regulatora mozesz jedynie wykorzystac szczotkotrzymacz i dopiero tam sie podłączyc
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Witam!!! Nawiązując do wcześniejszego tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... problem rozwiązałem jednak nie do końca. Po przejechaniu kilkudziesięciu km problem niezmieniania biegów powrócił. Przyczyną były zużyte szczotki mniejszego silnika wybieraka więc postanowiłem wymienić je na własną rękę. Z racji braku części na rynku...
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
Podłączyłem właśnie po przekątnej, dokładniej to puściłem przewody w oryginalne mocowania - skoro stojan przezwwoiłem dokładnie tak samo to się powinno zgadzać - i jest dobrze, nie ciągnie już łuku po komutatorze. Zastanawiam się, czy przyczyną uszkodzenie nie był czasem krzywy szczotkotrzymacz - to znaczy jedna ze szczotek była krzywo zamontowana pewnie...
.... czy sam wpinałeś do wyłącznika zmiany kier. obrotów wyprowadzenia ze stojana???? Spróbuj przełączyć miejscami podłączenia stojana na ww. przełączniku zmiany kier. obrotów. Tak wygląda ,że cewki stojana pracują przeciwko sobie! Jeżeli nie umiesz obrócić wirnikiem to zobacz czy pod szczotkotrzymacz ( to białe w wiertarce ) nie podlazł ci dołem kabel...
podłącz na krutko rozrusznik i zobacz czy kręci takie "cyknięcie" jak piszesz występuję przy zepsutym bendiksie tzn, wysuwa się a nie kręci jeżeli wszystko wcześniej było ok to mechnik powinien sprawdzić gdzie uciekł prąd ze starego aku bo może jeszcze być dobry a prąd gdzieś uciekać i każdy nawet nowy się rozładuje w diagnostyce rozrusznika do sprawdzenia...
Sam bendix działa po podłączeniu napiecia. Dlaczego uważasz, że przewody są kiepskie? Mam jeszcze 3x 2,5 mm^2 ale to za mały przekrój, elektromagnes tymi przewodami sprawdzałem.
Witam - czy te białe przewody z konektorem oczkowym były przykręcone do szczotkotrzymacza ( szczotek ) ? Te czarne przewody są od uzwojenia cewek stojana . Proszę podać typ tego nowego przełącznika . Dodano po 42 https://obrazki.elektroda.pl/8670414600_...
Dziś w końcu znalazłem chwilę żeby zrobić te pomiary. Odkreciłem przewody z szczotkotrzymaczy tak, ze pomiar byl robiony tylko miedzy pierscieniami. I tutaj zagwozdka... albo mam multimetr uwalony, albo sam niewiem. Wskazywal co rusz inna rezystancję na tych samych zaciskach, w ogóle wynik nie był stabilny w zaleznosci jak mocno przycisnałem koncowki...
http://obrazki.elektroda.net/78_12814592... Silniki są różne, ja tak narysowałem na pałę. Są bocznikowe, szeregowe, szeregowo bocznikowe, ale nie ważny układ połączeń, ważne aby zachować ideę zmiany początku uzwojenia w wirniku z końcem, nie zmieniając stojanu, lub odwrotnie, bo czasem trzeba zmienić stojan względem wirnika. Przy zmianie na...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
https://obrazki.elektroda.pl/9132293800_... Jeśli masz tak podłaczone jak domalowałem - czyli niebieski kabelek idzie do kontrolki ładowania, to powinno wszystko działać jak należy. Możesz jeszcze zdjąć niebieski kabel i na chwilę podłączyć żarówkę 4 W tak jak na fotce poniżej. Przy normalnej pracy powinna zgasnąć. https://obrazki.elektroda.pl/4674384100_...
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
włożyłem nowe szczotki i stwierdziłem że jedna ze szczotek mocno iskrzy, mocniej grzeje się i szybciej ściera, jest podłączona bezpośrednio do styku w gniazdku , zaznaczyłem ją czerwona ramką, druga szczotka jest podłączona do styku w gniazdku przez "coś" czego nie potrafię zidentyfikować i nie iskrzy . Zamiana szczotek i sprężyn szczotkotrzymacza...
witam nie wiemy czy jest to alt 6 czy 9 diod wg szczotkotrzymacz 9 diod ale to połaczenie z masa wygl na 6diod wg ozn na tylnej tarczy a124.... 9 a 12....6 lub sprawdzic miernikiem zacisk 61 czy to srodek gwiazdy czy wyjcie diod wzbudz lepszy jest ukł 9 diod i nawet warto zamont płytk diod wzbudz 14 zł i reg elektr rna przykr na tylna scianke
Uszkodzenie cewki stojana również powoduje podobne objawy . Tak że warto sprawdzić wirnik brzęczykiem , a stojan choćby prostownikiem , zwierająć szczotkotrzymacze i podając napięcie na wyprowadzenia stojana , mierzymy napięcie między zwartymi szczotkotrzymaczami , a końcówkami cewek . Napięcia powinny mieć podobną wartość . Napięcie należy podłączyć...
Witam Po przejechaniu kolejnego 1000 km regulator chiński padł ( wbudowany w szczotkotrzymacz ) Rozdłubałem stary spalony regulator w alternatorze ( alternator Mitshubishi Patrol Y60 ) i zakupiłem regulator Elmot do Malucha ( Fiat 126P ) i chcę go wyprowadzić na zewnątrz z tym że nie do końca wiem jak go podłączyć by wszystko działało. http://obrazki.elektroda.pl/5409970800_1...
Witam. Padł silniczek tylnej wycieraczki (spaliła się płytka - szczotkotrzymacz) , kupiłem drugi, używany, okazał się ze spalonym wirnikiem. Z dwóch złożyłem jeden, ale ... Pierwotny miał dwa przewody, obecny ma trzy. W przewodach w aucie na jednym "opisany 1 - ciągłe napięcie"- jest stałe napięcie, na drugim nie ma napięcia, napięcie między przewodami...
Metoda może być skuteczna ja stosuję troszeczkę inną metodę -potrzebny jest mA spolaryzowany /magnetoelektryczny/ i akumulator. mA podłącz do obw. twornika/pierscień poluzowany-można obracać/ a akumulator do uzwoj. wzbudz. -zmożliwoscią przerywania obwodu .W momencie przerywania obw miernik wskazuje przep. prądu -dalej jak w postach kolegów -ust. na...
Silnik obracał się luźno oczywiście po dokręceniu szczotkotrzymaczy odrobine ciężej ale to przecież docisk szczotek z obrotów też schodził płynnie po odłączeniu napięcia.Turbinka była czysta ale oczywiście na wszelki wypadek przedmuchna powietrzem przed montażem.Stojan przebadany na wszystkie znane mi sposoby również z podłączeniem zasilania i pomiaru...
W tym odkurzaczu pewnie masz silnik z foto. Jeżeli podłączyłeś napięcie do czerwonych punktów i nie ma reakcji lub była przez chwilę teraz wiesz, że problem jest po stronie silnika. Do sprawdzenia długość szczotek, poprzez odkręcenie śrubki i wyjęcie szczotkotrzymaczy. Wystawać musi co najmniej 1cm, szczotki mają luźno poruszac sie w prowadnicach. Sprawdzenie...
Lożysk nie wymienisz to sa silniki nierozbieralne .. Rozumiem... pewnie są wciskane. Wtedy możesz zobaczyć czy szczotki nie sa zawieszone Masz na myśli sytuację w której szczotki nie stykają się z komutatorem w wyniku...... no właśnie.... w wyniku czego? -Tego że sprężynki dociskające szczotki nie są w stanie właściwie docisnąć szczotek? -Tego że prowadnica...
odkurzacz jest bardzo prosty w budowie posiada tylko włącznik który jest sprawny i silnik który nie chce się uruchomić Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Możesz podłączyć żarówkę w miejsce silnika i zobaczyć, czy od strony zasilania na pewno wszystko ok. Inne opcje: Wykręć szczotkotrzymacze i zobacz, czy szczotki nie...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem z mercedesa w124 3.0D. Jest to to Bosch 0001218108. Rozrusznik był przeze mnie naprawiany z powodu nie kręcenia (tylko cykał). Wymieniłem w nim szczotkotrzymacz, tulejkę (miałem pod ręką tylko jedną od strony komutatora) i stoczyłem komutator bo był w kiepskim stanie. Po tym wszystkim objawy są następujące: na stole...
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Po przejechaniu kliku kilometrów i wyłączeniu silnika, przy próbie ponownego uruchomienia silnika świeci się kontrolka ślinka (nie gaśnie), po odczekaniu około 30 minut silnik można uruchomić bez problemu. W późniejszym czasie doszło do tego że nie mogłem czasami uruchomić silnika jak był całkiem zimny. Samochód był podłączony pod komputer który nie...
Szeregowo uzwojenia stojana że szczotkotrzymaczami. Uwaga na początki i końce uzwojen. Uwaga druga, silnik bez obciążenia prawdopodobnie dostanie dzikich obrotów i się rozsypie
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam. Otóż mam problem z elektryką w golfie 2 ,1989r,1,6CL Po wsadzeniu bezpiecznika 10A czy większego jest on po wciśnięciu biegu wstecznego przepalany (nr 15). Możliwe że brak podświetlenia tablicy ma coś z tym związane ,czy może to wina zwarcia na czujniku cofania (świateł wstecznych) ??? Po zalożeniu bezpiecznika 30A pomimo że nie powinno się takiego...
W temacie pojawił się zbędny wątek konstrukcji przekładni ślimakowej, nie mający związku z podstawowymi problemami prawidłowego podłączenia i opisanymi, obserwowanymi objawami przeciążeń silnika. Brak potwierdzenia używania silnika we właściwym układzie połączeń, obciążanego zgodnie z jego możliwościami. http://obrazki.elektroda.pl/2114999200_1...
I mam nadzieje jest to jeden z ostatnich postów. Otóż, chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w objawach uszkodzeniach silnika komutatorowego przy: a) zwarciu międzyzwojowym/ zwarciu do masy (wirnika) b) przerwie w uzwojeniu wirnika Kiedyś mi padł wirnik w rozruszniku mojego auta, nie pamiętam mocy te silnika, ale wizualnie było widać uszkodzenie,...
angielo :arrow: Powinieneś odłączyć przewody od wirnika (najlepiej odłącz cały regulator) i w to miejsce podłączyć obce napięcie wzbudzenia ok. 21-24V = , wcześniej uruchamiając agregat! Na szczotkotrzymaczu podany jest + i - więc nie pomyl. Powinno pojawić się napięcie znamionowe- wtedy upewnisz się, czy to wina regulatora czy prądnicy/wirnika. Zmierz...
Nie bede sie sprzeczal, bo pisze z pamieci, a Horizon to juz prehistoria. Tym nie mniej, jak dlugo siegam w przeszlosc pamiecia, u Talbota (grupa PSA - kolega wyzej ma Talbota Horizon, a nie Simce Horizon, choc nic to zmienia) alternatory zawsze mialy diody wzbudzenia, nawet kiedy jeszcze regulator nie byl zintegrowany ze szczotkotrzymaczem.
"2-majac cewke wykonana w ksztalcie podkowy i podlaczajac ja do sieci 230v sprawdzisz czy wirnik nie ma przebicia do masy" Opisałbym to nieco inaczej, żeby było jasne. Przebicie uzwojenia do masy można najłatwiej sprawdzić za pomocą miernika izolacji, bądź użyć do tego celu żarówki 230V podłączonej do prądu tak by jeden przewód był podłączony do blach...
agregat szczotkotrzymacz szczotkotrzymacz alternatora kupiłem szczotkotrzymacz
dolna grzałka przypala uszkodzi czujnik spaliny muzyka przez bluetooth
czujnik temperatury czujnik temperatury
Brother MFC-J6510DW - Błąd zacięcia papieru (przód, tył) po usunięciu papieru Oznaczenia funkcji piekarnika - wyjaśnienie symboli