Kolego Tos 18 , nie chce rezygnować z jednej fazy , wole mieć pełna kontrolę nad siłą żywiołu napiecie w uzwojeń pradnicy 3 fazy przekazywane przez szczotkotrzymacz - czyli pierścienie ślizgowe - marnej jakości wg. mnie ,,chinskie,, plastelina - dlatego gdyby soś sie wydarzyło podczas porywów wiatru i jedna faza mogła by nawalic to wtedy klapa z ogonem...
Spróbuję najpierw na tym starym regulatorze. A jak nie zadziała, to wymienię ten szczotkotrzymacz i podłączę regulator co jest przy alternatorze. Wielkie dzięki za pomoc.
Okazało się, że winny był silniczek w blokadzie, skończyły się szczotki. Udało się dobrać szczotkotrzymacz od jakiegoś silniczka, prawdopodobnie od zamka drzwi. Nie zgadzało się wejście zasilania, ale dało się podłączyć silniczek kabelkami.
Witam - To jest silnik szczotkowy ( na fotce z tyłu widać szczotkotrzymacz ) , proszę sprawdzić czy ten regulator ( SPEED CONTROL ) nadaje się do tego silnika ?
Powinieneś mieć inny szczotkotrzymacz (obydwie szczotki odizolowane) choć pewnie z tym też da się pokombinować. Lenistwo przez kolegę przemawia. Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie zapożyczone z internetu (dodam, że przewód czerwony i żółty są podłączone razem do jednej szczotki) do tego punktu należy też podłączyć kontrolkę (czyli w sumie 3 kable). https://obrazki.elektroda.pl/5753365400_...
Silnik do wyrzucenia ... Szczotkotrzymacz lub wirnik ma przebicia
Witam - to proszę połączyć tak ; Przewód sieciowy pod śrubki czyli 1 strzałka oraz 2 strzałka ,kondensator pod C1 oraz C2 linka do rdzenia stojana . Na przełączniku obrotów zacisk 1 oraz 2 do szczotek ( szczotkotrzymacz ) , zacisk 3 oraz 4 do cewek stojana . Następnie proszę rozłączyć zmostkowanie cewek i te przewody podłączyć do M1 oraz M2 .
W orginale pod ten miękki start podłączone od strony silnika był szczotkotrzymacz i cewka stojana .Trzeci przewód podłączony pod wyłącznik . Skąd podłączyć zasilanie ? Z przed wyłącznika czy za wyłącznikiem ? Podłaczenie silnika będzie bez różnicy pod którą szczotkę dam i pod którą cewkę ? Mało tego czy po jednej stronie czy na przemian ? Gdzie prądowy...
Alternator też ma określony kierunek obrotów. Chodzi tu o chłodzenie alternatora, czasem też szczotkotrzymacz nie jest umieszczony symetrycznie.
Kolego Tamin - ważna jest polaryzacja napięcia wychodzącego z AVR (2 kabelki), a szczotkotrzymacz też powinien mieć oznaczenia + i -. Wirnik posiada diody, które ulegają awarii - sprawdź je. Ponadto AVR ma możliwość regulacji napięcia (stałego) kierowanego na wirnik.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
to tak b+ na ''+'' od aku, - na ramę, szczotkotrzymacz na kontrolkę , i to wszystko?? kontrolkę trzeba ze szczotkotrzymacza na żarówkę i ''-'' z ramy??
Chce podłączyć Alternator Stara o oznaczeniu A120e stara instalacja była w fatalnym stanie, kable powypinane ze spękana izolacja robię wszystko od zera i mam problem z podłączeniem układu ładowania. Alternator jest na 24v ma wyjście na śrubę o oznaczeniu "19" Jeden konektor bez oznaczenia w kwadratowej osłonce, szczotkotrzymacz to "18" oraz konwektor...
Wyjścia są dwa: 1. Regulator "6d" i przekaźnik ładowania (chyba 7V ~) i trochę inaczej połączyć układ 2. Rozebrać alternator, dolutować 3 diody prostownicze, wyprowadzić D+ i zmienić szczotkotrzymacz. Pamiętam że kiedyś takowe mutacje robiłem. Można też zmienić szczotkotrzymacz na ten bez masy, podłączyć +15 na jedną szczotkę i zasilić regulator prosto...
Chyba pisze że do fergusona a nie ursusa, mógłbyś go podpiąć jak wymienisz szczotkotrzymacz i będziesz miał obie szczotki odizolowane od masy. Po drugie nie wiem co chcesz osiągnąć w fergusonie też musi być przegazówka pomimo większych obrotów bo jest bez koła pasowego tylko na sprzęgiełku. Albo masz za duże koło na alternatorze albo żarówkę 2W zamiast...
Witam - to jest silnik szeregowy komutatorowy ( szczotkowy ) , łączymy ; Uzwojenie stojana ( połowa ) do szczotkotrzymacz następnie ze szczotkotrzymacz po drugiej stronie do uzwojenia stojana ( druga połowa ). Proszę napisać co to jest , czy to jest plecionka ze szczotki i blaszka stykowa ? Dodano po 40 https://obrazki.elektroda.pl/5595513900_...
Powinienem zrobić drugi alt? Przewinąć wirnik tak aby miał ze 4ohmy, nawinać stojan faliście i podłączyć regulator jako szczotkotrzymacz włączając zewnętrzny regulator od malucha. Nie wiem czy muszę w takim razie dolutować diody wzbudzenia, czy wykorzystać ten przewód A który jest z akumulatora. Trochę to nienaturalne, żeby mając wszystko nowe jeszcze...
http://obrazki.elektroda.pl/6476471300_1... Taki szczotkotrzymacz trzeba założyć. Tak jak w tym temacie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
zauważyłem , że w p20d uzwojenie ze stojanoa połączone jest jedną ze szczotek , a w p20c (tą co mam obecnie ) jest połączone z masą obudowy. Szczotkotrzymacz nie ma żadnych podłączeń. W takim razie czy tylko wystarczy odpiąć ten kabelek od masy i podłączyć do szczotki (tylko której?)?. Czy wymiana regulatora na wersje rg-15c nie spowoduje jeszcze wiekszych...
Witam . Z ostatniego postu wynika że jest to silnik szeregowy . Wystarczy połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika . Czyli połączyć jedno wyprowadzenie wychodzące z uzwojenia stojana z jednym z wyprowadzeń stojana . Pozostałe dwa wyprowadzenia (1-stojan i drugie szczotkotrzymacz ) podłączamy do sieci . Aby zmienić kierunek obrotów wystarczy...
Witam Po przejechaniu kolejnego 1000 km regulator chiński padł ( wbudowany w szczotkotrzymacz ) Rozdłubałem stary spalony regulator w alternatorze ( alternator Mitshubishi Patrol Y60 ) i zakupiłem regulator Elmot do Malucha ( Fiat 126P ) i chcę go wyprowadzić na zewnątrz z tym że nie do końca wiem jak go podłączyć by wszystko działało. http://obrazki.elektroda.pl/5409970800_1...
I mam nadzieje jest to jeden z ostatnich postów. Otóż, chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w objawach uszkodzeniach silnika komutatorowego przy: a) zwarciu międzyzwojowym/ zwarciu do masy (wirnika) b) przerwie w uzwojeniu wirnika Kiedyś mi padł wirnik w rozruszniku mojego auta, nie pamiętam mocy te silnika, ale wizualnie było widać uszkodzenie,...
Jedna tak ,bo taką blaszkę z oczkiem przez którą się przekłada śrubę by przykręcić szczotkotrzymacz.
Aha sprawdzę ale takie pytanko jeszcze mam czy jak miałem szczotkotrzymacz źle podłączony to regulator mógł się popsuć. A no i czy da się od czegoś wstawić prostownik do jawy?
Plus widze jest. Przewód idący z regulatora z pinu 67 na szczotkotrzymacz. Drugi do masy. Styk z białego konektora pozostaje wolny.
Bardzo możliwe ale myślę, że jeśliby miał luz taki na łożysku to coś by ocierało przy obracaniu ręką. Albo ma uszkodzony regulator i na wirnik idzie od razu 12V i faktycznie stawia taki opór. Ewentualnie ma luz wzdłużny wirnika i haczy mu o szczotkotrzymacz po podaniu napięcia.
nie mozesz sie podłączac do starego regulatora mozesz jedynie wykorzystac szczotkotrzymacz i dopiero tam sie podłączyc
zalecałbym jakis lepszy reg.ale pyt czy masz oryginalny szczotkotrzymacz?mozna zawsze cos dopasowac,podłączyc reg do szczotkotrzymacza to nie problem, mam reg od malucha w Ładzie.
Stary Bosch G1 z zewnętrznym regulatorem. Proponuję wywalić ten szczotkotrzymacz,i w to miejsce wsadzić szczotkotrzymacz z regulatorem,uprości to układ.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Będzie to prawdopodobnie alternator 9 diodowy z jedną szczotką masową. Zmierz co jest pomiędzy B+ a D+ na teście diody w dwóch kierunkach oraz sprawdź połączenie szczotek w szczotkotrzymaczu aby się upewnić. Jeśli to 9d z jedną szczotką masową to dotakiego alternatora podejdzie Ci regulator typu RNA/RA. B+ główne zasilanie D- masa D+ wzbudzenie (odpowiednik...
O ... Zielony szczotkotrzymacz, żółty i kontrolka pod tą białą kostkę obok szczotek.
Wyrzucasz mostek A i lutujesz bezpośrednio szczotkotrzymacz z diodami / sam się domyślisz/ a przewód B lutujesz do wolnego styku na kostce przyłączeniowej.P http://obrazki.elektroda.net/72_11837089...
A jak mogę sprawdzić regulacje obrotów? Są tam trzy przewody bialy, niebieski i czarny. Biały jest podłączony pod szczotkotrzymacz. Czarny połączony jest ze stojanem, a niebieski połączony jest z białym przewodem, który wychodzi z takiej czarnej kosteczki, niewiem co to jest czy to kondensator czy coś nie mam pojęcia
Podłączyłeś odwrotnie ,jeżeli masz oryginalny szczotkotrzymacz z wyizolowanymi szczotkami to do jednej szczotki podłączasz przewód zielony a do drugiej żółty ,kontrolkę i diody wzbudzenia.P
Tak, pod szczotkotrzymaczem jest styk i zdarza sie, że to połączenie zostaje zanieczyszczone i silnik nie działa. Z doświadczenia wiem, że szybciej rozebrać jest cały silnik, niż bawić się z wyjmowaniem szczotkotrzymaczy i potem jeszcze dostepem do owych styków. Zbijasz blaszana obudowe turbiny. Blokujesz wirnik płaskim wkretakim od góry, odkrecasz...
Halo,witam :D byłem prawie pewien że temat umarł... Tak,mierzyłem,mało tego,dwóch znajomych ma takie same praktycznie agregaty tyle że sprawne,porównałem rezystancje z tamtymi i prawie identyczne,więc napewno są OK... Sprawdzałem szczotki,okablowanie,wszystko wydaje się być OK, właśnie dla tego to takie dziwne,niby wszystko ok,a jednak nie działa......
Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ? I tu właśnie jest pies "podgrzewany"
A o które Ty się pytasz, wskaż czymś aby było wiadome, bo ja tam nie widzę żadnego opornika, ani nic niepokojącego. Ot, szczotkotrzymacz
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
Dzięki za info :) Zapomniałem dodać że jestem kompletnym laikiem w temacie ;) https://obrazki.elektroda.pl/5639518000_... Ma się rozumieć taki? Pytanie jeszcze jak go podłączyć?...Gdzie zielony a gdzie żółty przewód?
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
B+ są połączone razem i jest to + akumulatora, minus na obudowie a na D+ podajesz napięcie po zapłonie poprzez żarówkę 4W. Żarówka pełni dwie funkcje, umożliwia wzbudzenie alternatora oraz sygnalizuje jego pracę( zgaśnięcie po uruchomieniu silnika). Spójrz na poniższy obrazek; https://obrazki.elektroda.pl/7513964400_... Regulator napięcia...
Witam! A co jeśli się podłączy odwrotnie. bo zrozumiałem ze jedna ze szczotek zostaje podłączona jedynie do szczotkotrzymacza bez żadnego z odczepów. Chodzi mi Co będzie jeśli odwrotnie założe szczotkotrzymacz, czy będzie spadek mocy rozrusznika czy nie ruszy wogóle?
Czarny A - prawy szczotkotrzymacz - 18.5 niebieski - prawy szczotkotrzymacz - 0.9 Czarny - lewy szczotkotrzymacz - 0.4 brązowy - lewy szczotkotrzymacz - 1.3 Czarny A i niebieski nie łączą się z lewym szczotkotrzymaczem, analogicznie czarny i brązowy z prawym. Po wyjęciu szczotek jedyne przejścia między kablami to: Czarny A - niebieski - 19 Ohm Czarny...
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
W VW T4 pojawił się problem z odpalaniem. Po sprawdzeniu - podaniu zasilania bezpośrednio na rozrusznik okazało się, że po podaniu na niego napięcia nie działa. Po zdemontowaniu i rozkręceniu wymieniony został szczotkotrzymacz, z uwagi na zużycie szczotek. Przy okazji rozrusznik został wyczyszczony, w szczególności elementy podłączenia zasilania (śruby...
Jak go przykręcisz do śruby M6 prądowej podłącz gruby przewód zasilania + . Do szczotkotrzymacza dajesz 1 przewód z regulatora zewnętrznego który musisz zamontować najlepiej w kabinie. Styk 15 regulatora pod bezpiecznik po stacyjce, styk 67 idzie na szczotkotrzymacz. Nie wiem czy masz zegar czy chcesz kontrolkę jak co to pisz. Atak przy okazji nowy...
agregat szczotkotrzymacz szczotkotrzymacz alternatora kupiłem szczotkotrzymacz
licznik modułowy politechnik łódzki napęd faac740
lodówka whirlpool lodówka whirlpool
Czy w zabieraku od kopniaka potrzebny jest jlin? Schemat punktów masy Mercedes-Benz W163 (ML-Class)