Potrzebuję ładować akumulator 24V (dwa aku 12V połączone szeregowo) z alternatora. Alternator powinien być w miarę lekki i niedrogi, a więc zakup alternatora 24V od samochodu ciężarowego odpada. Z tego co wiem, na alternatorze 12V (14,4V), wyposażonym w regulator, po odłączeniu akumulatora napięcie rośnie w sposób niekontrolowany. A więc po wpięciu...
Prądnica prądu stałego działa jako silnik (alternator nigdy) ale na rozrusznik się nie nadaje.Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i ma b. duży moment obrotowy.Silnik równoległy jaki można zrobić z prądnicy nie ma takiego momentu.Ciekawe jest odpalenie silnika szeregowego(alternatora) bez obciążenia.Rozbiega się on i jego obroty dążą do nieskończoności...
Tyle, że ja nie potrzebuję regulatora w tym generatorze, gdyż mam go już do solarnej instalacji i mogę do niego podpiąć do 160V dc, a i mostek z altka w tym momencie testów mam wywalony i mierze AC. Mostek miałby być zewnętrzny trójfazowy. Jeśli chodzi o sam wirnik to zasiliłbym go z np akumulatora, zasilacza itp. Z tym przezwajaniem to trochę jeszcze...
W żadnym wypadku nie wolno zdejmować klem przy pracującym alternatorze , może popalić wszystko . A że nie popaliło , to mieliście dużo szcęścia . Napięcie sprawdza się woltomierzem i powinno być w granicach do 14,7 V , prąd ładowania sprawdza się amperomierzem włączonym szeregowo pomiędzy alternator a akumulator i powinien wynosić bez obciązenia do...
nie bardzo rozumiem jak zmieżyć te amperki bo niestety nieznam się zbytnio na tym ale mam się wpiąć szeregowo amperomierzem w kabel od alternatora??? i chyba powinienem zobaczyć ile amper idzie do akumulatora sprawdze to jutro i napisze co mi wyszło Dodano po 3 jeszcze jedno pytanie czy na włączonym silniku wolno odpinać kabel od alternatora???????????
Dzień dobry, mam taki problem. Na przyczepce samochodowej mam dwa 7Ah akumulatory podłączone szeregowo czyli w sumie dają 24V. Chciałbym poprzez alternator ładować je w trakcie jazdy samochodem. W jaki sposób podłączyć? Domyślam się, że trzeba byłoby użyć jakiś prosty układ na diodach, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. pozdrawiam dr_Markower
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj
Miernik na ampery -akumulator, wirnik szeregowo.P
Te jednostki ?/1447/ , to LED - a lub dwie szeregowe diody prostownicze.
Po prostu napinacz jest ostatnią rolką w łańcuszku odbioru mocy. Super dzięki, bardzo mi pomogłeś zgłębić tajniki działania paska alternatora. Spróbowałem obliczyć korzyść tej instalacji. Jeżeli popełniłem błędy to proszę poprawić albo uzupełnić obliczenia. Akumulatory trakcyjne 3 szt 6V 225Ah, Połączenie szeregowe - napięcie 18V, poj. 225Ah -> energia...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
Auto zrobione, przyczyna - brak masy alternatora. Nie do wiary jak moze wygladajace pozornie polaczenie alternator-silnik na dobre okazac sie slabym. Bardzo Ci dziekuje ladamaniac za objasnienie:) Mysle tylko nad jedna rzecza, spadek napiecia mierze na kablu masy(-), podlaczam sie szeregowo i miernik ustawiony na DC20V. Wykazywalo mi 1.2V, czy moze...
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
Wlacz amperomierz szeregowo miedzy zacisk alternatora a akumulator po uprzednim odlaczeniu przewodu z alternatora do aku
Witam :) "Skonstruowałem", bazując na kilku projektach z elektrody tester alternatorów. Mam problem z kontrolką od ładowania. Realizacja jest prosta, jak w dwóch znalezionych na elektrodzie projektach: dajemy +12V szeregowo przez żarówkę na zacisk wzbudzenia altka. Gdy potencjały po obu stronach żarówki się zrównają - przestanie świecić. Jednak jest...
Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
Mogło by być troszkę lepsze ładowanie ale nie jest źle. Teraz weź amperomierz i włącz sie szeregowo w instalację i sprawdź jaki pobór ma samochód w takim stanie w jakim pozostawiasz go na noc.
Łączyć możesz dowolnie a wyniki będą do tego adekwatne. Nie zdradzasz celu który chcesz uzyskać a oczekujesz potwierdzenia pomysłów. W końcu jak dotychczas traktujesz to urządzenie jako maszynę trójfazową . Nie wiemy co zrobisz z twornikiem ani z uzyskaną energią. Ambitne podejście do tematu. Falownik może przysporzyć kłopotów. Bo to mocy trochę trzeba,...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju przed odpaleniem. Kolejne to sprawdzenie poboru prądu na postoju - miernik masz to kwestia wpięcia się szeregowo pomiędzy plusową kleme akumulatora a odpięty plusowy kabel. Podaj wartość amperów z miernika. A kręcił w ogóle coś czy odrazu wszystkie podświetlenia przygasały jak nie chciał...
Jeśli w samochodzie sa dwa akumulatory 12V płączone szeregowo, to problem masz rozwiązany, bo można podłączyć sie do jednego tego bliżej masy.
Witam-pozwole sobie 'odkopac' troszke juz podstarzały wątek:) A wiec mam bardzo podobny problem - zakłócenia saniezależnie od podpiecia anteny a wiec od zasilania. Slychac autko kiedy przyspiesza a dodatkowo cb (alan 28) wariuje kiedy zalacze dmuchawe. Autko to poldek 92 r. I teraz moze glupie pytanie (ale podobno takie tez sie zadaje) - jak wpiac kondensatorek...
witam chciałbym zamontować w busie brata drugi akumulator który będzie obsługiwał dodatkowe oświetlenie w aucie (reflektor z tyłu - VW T2), moze jakis maly TV, pare neonów i jeszcze moze jakies tam bzdety :) nie wiem tylko jak rozwiązać problem ładowania obu akumulatorów, myślałem nad jakimś automatycznym przełącznikiem, takim że raz ładuje się jeden...
Ładowania nie sprawdzałem bo dopatrzyłem się że jest napisane 12V jak mi padł alternator. Akumulatory mam 2 - 12V 100Ah połączone szeregowo. Myślę że polonez15 ma rację z tymi bebechami.
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Bardzo prosto i przejrzyscie wytlumaczone. Bardzo dziekuje. Dodano po 30 Czyli mozna w tej sytuacji powiedziec ze skorodowane zlacze jest "rezystorem" podlaczonym szeregowo w obwod?
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
Albo biorąc pod uwagę raczej niewielką ( z racji wymiarów) wydajność takiego alternatoran prosty stabilizator szeregowy na tranzystorach mocy.
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Akumulator litowo polimerowy w początkowej fazie ładowania wymaga ograniczenia prądu (faza ładowania prądem o stałej wartości ang. CC) a w końcowej wymaga ograniczenia napięcia do wartości 4,2V (4,2V na jedno ogniwo w baterii akumulatorów połączonych szeregowo). Bateria trzech akumulatorów lipo osiągnie maksymalne napięcie 3x4,2=12,6V. Bateria czterech...
Witam. Moim zdaniem znacznie łatwiej zmienić kierunek wirowania rozrusznika. Rozrusznik jest silnikiem szeregowym i do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić podłączenia szczotek (w przypadku bocznikowego lub obcowzbudnego lepiej zamienić końce uzwojenia wzbudzenia). W przypadku dostosowania alternatora musiałbyś odizolować całe zawieszenie od masy...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
Do takiego alternatora stosowany jest regulator rownoległy np. na tyrystorch ktore są polaczone przed mostkiem prostowniczym rownolegle z uzwojeniami , w momencie gdy amplituda sinusa przekroczy okreslona na dzielniku wartosc nastepuje przebicie zenerki i tyrystor sie otwiera zwierajac do masy uzwojenie jednaj z faz, przejmujac na siebie nadmiar napiecia...
Witam.Mam następujący problem.W kombajnie zbożowym który posiadam jest zamontowana prądnica.Ma zbyt małą wydajnosć i przy włączonym pełnym oświtleniu podczas pracy nocą akumulator rozładowuje się .Chcę wstawić alternator i nie wiem co jeszcze trzeba będzie wymienić wprowadzajac taką modyfikację.Jak duży alternator dobrać ? Dodam że akumulatory mają...
A dlaczego przy P= 50W i U= 15V akurat alternator ? Ja dałbym jakikolwiek silnik prądu stałego ( np od dmuchawy samochodowej) plus stabilizator szeregowy ( z seri LM...), i po kłopocie.
w ten obwod: w alternatorze pod zacisk" D+" 12V szeregowo jak wepne amperomierz to bedzie pokazywal +12 lub - 12V ??? tak>>> a ten 3ci przewod od alternatora to gdzie ma isc?? a moze tak: ??? przewód od szczotek do zacisku 67 regulatora. Wyjście z diód wzbudzenia (ta końcówka w plastikowej obudowie w alternatorze) łączysz z zaciskiem 15 regulatora....
Te od wzbudzenia są "standardowe" a pozostałe są metalowe wciskane w obudowę i półksiężyc, diody sprawdzaj najlepiej podłączając ją szeregowo przez żarówkę np. 4W do 12 wolt ponieważ miernik już mnie kilka razy oszukał i darmo składałem alternator, prąd wzbudzenia wynosi ok 3A więc gdyby była uszkodzona dioda to możesz zastosować 5A.
W domowych warunkach trudno jest to zmierzyć, najlepiej dokonać tego w zakładzie obsługi akumulatorów. Dysponują oni specjalistycznymi urządzeniami bez demontażu czegokolwiek. Mając w domu multimetr (miernik cyfrowy ewentualnie analogowy) z możliwością pomiaru do 20A można przeprowadzić próbę pomiaru. Zdjąć klemę z plusa i włączyć szeregowo wspomniany...
mistrzu jeśli rozładowuje akumulator na zimnym i nie można go po 5 min odpalić to chyba go rozładowuje. Mam specjalne urządzenie do mierzenia natężenia płynącego prądu do akumulatora podpinane szeregowo z klemą masową. Silnik się zagrzeje i ładowanie jest ok. tak jakby coś bardzo dużo prądu pobierało i alternator nie nadąża. jeszcze raz od początku....
bmw opracowalo intligentne sterowanie alternatorem IGR. rozszerzenia sieci pokladowej obejmuje rozwiniety interfejs obslugi sterowania napieciem w alternatorze regulator BSD ( szeregowe zlacze wymiany danych) i czujnika stanu naladowania akumulatora IBS (inteligentny czujnik akumulatora) jest on zintegrowany z ujemna klema akumulatora mierzy stale prad...
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
Witam. Posiadam maszynę która posiada instalację 24V. Ostatnio padł mi alternator i pomyślałem o podłączeniu alternatora 12V. Mam dwa akumulatory 12V połączone szeregowo. Co myślicie jakbym zrobił wzbudzenie z jednego aku i alternator podłączył pod jeden akumulator pod + i -. Nie zaszkodziło to by akumulatorom? Myślę że prąd rozpływał by się równo bo...
Zgadzam sie pradnice i alternatory to porażka w takim zastosowaniu. MOje ogniwa kosztowały mnie około 100zł kupiłem 3 surowe ogniwa na allegro po 20zł mają one wymiary 12,5cmx12,5cm i powiedzmy, że mają deklarowane przez sprzedającego parametry tj 5,5A z jednego. Połączyłem je szeregowo w 1,8V do tego przetwornica na 14V i akumulator 45Ah. I daje to...
Mam jeszcze takie pytanie jakiego regulatora użyć do tego alternatora ? Ma lądować 2 akumulatory połączone szeregowo.Jeden akumulator ma parametry 6 V 165 Ah.
Witam! Jakie były orginalnie stosowane alternatory w ursusach C-385? 6 czy 9 diodowe? Pytam o to gdyż w moim jest 9 diodowy. I tu kolejne moje pytanie: Jak w tym ursusie powinna być podłączona kontrolka od ładowania? W alternatorach 9 diodowych jest ona wpinana szeregowo w obwód wzbudzenia, ale w moim Ursusie biegnie do niej tylko jeden kabel. Patrzyłem...
z schematu który znalazłem w pliku przesłanym przez ratajroman wynika że gdy alternator zaczyna pracować wybudzany jest poprzez włączoną szeregowo razem z włącznikiem zapłonu zaróweczke i gdy się wzbudzi różnica potencjałów między +Akuu a + z alternatora wynosi 0 więc prócz zgaśniecia kontrolki wzbudze alternator z akumulatora. Z moich przemyśleń wynika...
Były takie przypadki, kiedy alternatory pracowały szeregowo lub równolegle i był układ wyrównywania napięć.
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
nie nie nie.. + plus akumulatora - masa... 1 pod cewke zaplonową na cewce tezr masz jedynke 1 1 1 1 1 1 1 Dodano po 4 a sorry diesl to zamiast na cewke to na {W} w alternatorze.. wolna srubka.. i tak niebedzie dobrze działało chyba ze przerobisz. daj potencjometr szeregowo od alternatora.. ok 150 kilo ohm ii kondziora ok 0,1 mikro do masy .. pr_kem...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Kontrolka powinna byc bo alternator szybciej sie wzbudzi, bez kontrolki potrzebuje wyzszych obrotow; dwa wieksze konektory to B+, trzeci to L, do L mozesz wpiac zarowke (np 5W 12V) w sposob szeregowy. pozdrawiam
Ok, lecz nie bardzo rozumiem kiedy piszesz odłączyć przewód B+ od alternatora, zabezpieczyć go by nie dotknął masy i powtórzyć pomiar. Odłączyć kable od alternatora, wpiąć miernik szeregowo i zmierzyć prąd? Co wtedy zmierzę? To wiem, ale po odpaleniu bez alternatora okazałoby się czy coś przy pracującym silniku nie robi zwarcia w instalacji. Mój miernik...
Jeśli chodzi o podłączenie tej opornicy to plus z aku do pierwszego zwoju ( pierwszej śruby jak widać na rys 1) a następnie kabelek przylutować do suwaka i do plusa na alternatorze do śruby M6 tak? Czy coś pokręciłem;-) Pokręciłeś i to mocno. Trzeba ją dołączyć równolegle, a nie szeregowo. Tylko zaczynaj od dużych rezystancji i obserwuj bo nie wiem...
Gdyby kolega wyłuszczył nam przyczyny stosowania takich pomysłów to może warto by myśleć. Tymczasem stwierdzenie, że mają być ładowane 2 akumulatory 12 V i łączone szeregowo to jest mało logiczne. A niby dlaczego nie podłączyć ich równolegle ewentualnie z jakąś kompensacją (jeśli nie są jednakowe)? Ale jeśli nie są jednakowe to łączenie szeregowe też...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Obroty ze zdawczego niby ok, o ile z nich będzie sterowany altek... Połącz je równolegle będzie ok. diody w alternatorach nie cofną prądu. co do walki, do alternatora z motocykla dołącz szeregowo diodę 20A. Najlepiej o niewielkim napięciu złącza. Germanowa 0,4V ale na 20A chyba niema.... Nie wiem na 100% czy dobrze kombinuje :(
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć, jak mógłbym podłączyć dodatkowy Alternator i Akumulator. Miało by to wyglądać następująco: Silnik od hulajnogi/skutera elektrycznego dający 2800 obrotów/min, kręcący Alternatorem, który jest bezpośrednio podłączony pod akumulator. Jest możliwość, bezpośredniego podłączenia Alternatora z Akumulatorem bez stacyjek i instalacji...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Wiąże się to z przeróbka instalacji, ale w teorii tak. Altek musiałby ładować 2 akumulatory 12V w połączeniu szeregowym (zakładam, że 2 akumulatory już są, tylko ładowane jednym alternatorem 12V).
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Witam. Drodzy forumowicze, mam taki problem, otóż muszę zaprojektować w miarę prosty napęd hybrydowy skutera, o ile część wyliczeń już wykonałem z których wyszło, że silnik elektryczny prądu stałego który będzie napędzał koło skutera będzie posiadał moc 2 kW 48v, akumulatory zastosowane to 4x12v 50Ah połączone szeregowo. Hybryda ma być typu szeregowego...
Niestety tego nie sprawdziłem, jutro zrobię pomiary we wszystkich miejscach i w trzech opcjach. Przeczytałem w innym temacie,że te alternatory mają problemy same w sobie i,że można szeregowo wpiąć diodę 3A w żółty przewód oszukując regulator i uzyskując lepsze ładowanie?
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
Szanowni Koledzy, po co te emocje? Tekst z książki jest swoistą nadinterpretacją. Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy (a "częste" odpalanie można do takiej przyrównać). Z przymrużeniem oka oczywiście;) Autorze tematu: obwód ładowania w cinquecento jest prymitywny jak konstrukcja cepa. Wzbudzenie alternatora jest szeregowo przez żarówkę...
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Włącz szeregowo diodę 1A w obwód przewodu od kontrolki, białym paskiem w stronę alternatora D+. Jaki masz regulator, mechaniczny czy elektroniczny ?
Witam Jak w temacie potrzebuję przezwoić uszkodzony (uzwojenia z mechanicznie uszkodzoną izolacją) zmasowany iskrownik na pełen alternator, czyli kompletne 6 cewek do ładowania aku 12v. Dobierając się do cewek policzyłem zwoje jest po 80 i narysowałem schemat w jaki sposób były one pierwotnie nawinięte (5 z nich pomijając cewkę zapłonową) Gruby marker...
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Te żarówki nie świeciłyby się skoro mówisz, że na wyjściu jest max 4A, więc ich trwałość zależy jedynie od uszkodzeń mechanicznych. Zresztą zamiast żarówek można dać coś innego. Kwestia stabilizacji prądu zmiennego rozwiązuje się samoczynnie. Po prostu prądnica będzie prawie zwarta. To samo dzieje się przy podłączonym akumulatorze bo różnica miedzy...
Czy ten alternator jest 6 diodowy? Wyjście W jest podłączone do uzwojenia stojana przed diodami i jest na nim napięcie przemienne w czasie pracy i po nim regulator rozpoznaje kiedy ma zacząć pracować. Można spróbować zrobić wyjście W z zasilacza. Trzeba do uzwojenia wtórnego transformatora, tam gdzie jest niskie napięcie przemienne 12V podłączyć szeregowo...
Zmartwię Cię ale jeden pasek klinowy nie da rady w pełni przenieść mocy na alternator ~100A. Z tego co zauważyłem to na jednym pasku ciągnie gdzieś do 60A. Możesz mi wyjaśnić jak udało się wam pogodzić 12V alternator z rozruchem na 24V ? Normalnie, instalacja normalnie pracuje pod 12V a w momencie rozruchu przekaźnik łączy szeregowo akumulatory. Popularne...
To nie jest przekaźnik. To rezystor połączony szeregowo z diodą, który to układ bocznikuje kontrolkę ładowania. Przy uszkodzeniu tego elementu alternator wzbudza się przy wyższych obrotach niż powinien.
Witam. Zainspirowany tematem chciałbym popełnić podobne urządzenie, ale w większej skali i większej mocy. Potrzebuję przerobić wózek widłowy elektryczny i wpadłem na pomysł że taniej niż akumulatory wyszłoby przerobienie na "hybrydowy" z użyciem jednego bądź kilku mocnych alternatorów 24 lub 48 V. Czy tego typu przeróbka ma rację bytu? Wózek to Balkancar...
Czy mogę w ten sposòb sprawdzić diody alternatora, akumulator 12V, żaròwka 55W (H7) podłączam szeregowo do śruby B+, przewòd minusowy od akumulatora do końcòwki diody. Potem zamieniam bieguny przewodu na akumulatorze. W jedną stronę żaròwka powinna świecić, po zmianie biegunòw na akumulatorze już nie... I drugie pytanie,...
tylko interesuje mnie kwestia co jeśli akumulatory się naładują, a pobór prądu z instalacji będzie minimlany, żędu 5 - 10A Nic, to samo co w sprawnej instalacji auta. rozumiem że wzbudzenie alternatora nie wymaga ciągłego napięcia (ciągłego wzbudzania) wystarczy raz na początku wymusić impulsem? Lepiej wzbudzenie podłączyć szeregowo z kontrolką ładowania,...
Dzień dobry posiadam samochód dostawczy Mercedes 316 z 2009r (kontener + winda). Samochód posiada 2 akumulatory, jeden pod nogami kierowcy odpowiada za zasilanie silnika (rozrusznika itp). Drugi akumulator jest pod maską i odpowiada za zasilanie windy. Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Jak można doprowadzić ładowanie...
Witajcie Może ktoś miał problem z BMW może innym modelem. Mój pacjent to F10 525d 2010r Auto przyjechało na problemy z wspomaganiem EPC po wykonaniu kalibracji wspomaganie działa i jest ok tylko mam problem z drugim akumulatorem. Ponieważ auto posiada dwa jeden duży i obok mały :) Wspomaganie w tym aucie jest na 24V ponieważ jest przekaźnik który załącza...
Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam. Chcę zamontować alternator 24V 55A do zasilania dwóch akumulatorów 12V 60Ah połączonych szeregowo w kosiarce. Będzie zasilał dwa silniki 24V po 300W każdy. Stacyjki i rozrusznika nie będzie. Czy schemat jaki załączyłem jest poprawny? Czy od akumulatora powinna iść masa na obudowę kosiarki? Co z masą alternatora? Czy trzeba jakieś bezpieczniki...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd ma być b. mały tzn. mniejszy od 1 mA lub żaden (ideał). można...
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Witam. W schemacie od RSP jest blad, wirnik czyli uzwojenie wzbudzenia nie moze byc polaczone szeregowo z zarowka kontrolna ladowania. Rozjasnianie lampki ladowania podczas zwiekszania obrotow moze wskazywac na uszkodzenie regulatora (za duze napiecie ladowania) Podstawowa rzecz: przed zadaniem pytania "co jest uszkodzone" nalezy zrobic chociaz podstawowy...
Zasada jest zawsze taka sama zmieniające się natężenie pola magnetycznego jak i zmiana kierunku wywołuje w przewodniku uporządkowany ruch elektronów ( prąd elektryczny).W związku z tym jeśli np. do silnika trójfazowego wstawisz wirnik z magnesami to będziesz miał prąd trójfazowy z uzwojeń. Jedyny problem to dopasowanie tych magnesów nie tylko pod względem...
Silniki synchroniczne i asynchroniczne małych mocy mają bardzo małą sprawność. Zobacz jak wygląda silnik klatkowy z polskiej starej pralki automatycznej, model PS660. Moc jego to aż 73W!! Lepiej byłoby wziąć silnik szeregowy (lub uniwersalny) lub bocznikowy. One mają dużą sprawność i można zastosować hamowanie odzyskowe. Łatwiej jest też zbudować PWM...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Zapomniałem dodać że ten układ nadaje się do sprawdzania regulatorów w których nie ma sterowania PWMem, lub transmisji szeregowej bo takich wynalazków jest coraz więcej.