Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Panowie czytam i śmieję się sam do siebie. Powiedzcie mi co ma termostat do rdzawej wody w układzie chłodzenia i do pękniętej głowicy? Otóż rdzawa woda to normalne bo gościu całe życie jeżdzi na wodzie. A że ma ubytki więc dolewa ciągle świeżej - obficie natlenionej, co sprzyja powstawaniu nalotu korozji na ściankach bloku i głowic żeliwnych. Nie jest...
Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł...
Witam Kolego marian1981.02 widzę że jesteś "cyfrowy" dla Ciebie są dwie wartości albo jest albo nie ma, czyli albo jest białe albo czarne otwórz oczy świat jest kolorowy i szklanka czasami jest w połowie pełna - ja lubię kiedy poziom szumu jest na odpowiednio niskim poziomie i dźwięk nie jest zniekształcony, proponuję czytać ze zrozumieniem, było napisane...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Oczywiście, że głowice są różne. W tym modelu (jeśli dobrze pamiętam) powinien siedzieć ALPS stożkowy ("szklanka"). I to trochę niepokojące, ponieważ te głowice słyną z długowieczności... Głowica powinna wyglądać jak lustro - to najlepsze opisanie stanu dobrej głowicy. Co do linków... Jest coś takiego jak "szukaj". Więcej samodzielności można wykazać...
Jeden warsztat twierdzł, że pęknięcia są normalne w tych silnikach i mozna tak jeździć...w drugim że głowica to złom... Kto ma rację?Ja wymieniłem ...Wymień uszkodzoną szklankę i składaj
Cześć przy rozbiórce głowicy napotkałem problem żeby wyjąc dwie szklanki wydechowe, lekko się wysunęły i zablokowały, po obejrzeniu z bliska pomiędzy tymi szklankami jest stopka na wałek, jest ona trochę zniszczona, po bokach wyrownalem papierem ściernym delikatnie żeby dało się wyjąc szklankę, glowica na złom czy mogę to jakoś delikatnym papierem ściernym...
Pokaż no fotkę tej szklanki.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Nawet jeśli po rozebraniu będzie wyglądał na niepostrzelony, radzę wymienić chociażby komplet "szklanek", cena 10x niższa niż potem remont głowicy. Wiem, bo u mnie mechanik tego nie zrobił. Sam nie wiem, czy powienienem go nazywać mechanikiem.
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
PS Lokalny warsztat proponuje regulację luzów z wymianą koniecznych szklanek ok 1000 zł Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy) lub czy konieczna będzie regeneracja głowicy (przy zaworach podpartych - brak luzu). Regeneracja lub wymiana głowicy może być konieczna, jeżeli okaże się,...
czy mogę bez problemu w tej głowicy zamienić wałki oraz szklanki Tak, bez problemowo. osłony łożysk czy mogę bez problemy wrzucić moje Jeśli mówimy o stopkach, to nie, chyba, że zajmie się tym profesjonalny warsztat. To są elementy indywidualnie dopasowywane do głowicy i każda musi się znajdować na swoim, ściśle określonym miejscu. Owszem, czasami...
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
w bloku powinien być zaworek zwrotny który trzyma olej w szklankach. Może ma ktoś zdięcie takiego elementu bo mogli go zgubić.
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Prawdopodobnie nie wiedziałeś że wyjęte szklanki trzyma się położone do góry nogami. Powinno samo ustąpić po odczekaniu parę godzin ale podsuszyłeś szklanki to nie gwarantuję, może lepiej wyjmij zalej olejem na noc położone jak należy
w imadle nie dają się ruszyć Są po prostu wypełnione olejem, a do ściśnięcia sprawnej szklanki trzeba dość dużej siły.
Witam, czy mógł bym dostać jakiś namiar na Pani mechanika? Mam dokładnie taki sam przypadek man tga 410 03r. Ubytki płynu około 7l. na 150 km, sprawdzony recyrkulator spalin, w chwili obecnej zrzucone głowice, szklanki, blok, głowica wszystko ok. Płyn nie ucieka na zewnątrz, a co jakiś czas z wydechu wydobywają się białe chmury pary wodnej.
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
Dodam jeszcze, ze niedawno wymieniłem popychacze tzw. Szklanki w głowicy bo już zaczynały klepac..Może to ma coś z tym wspólnego? Przez uszczelniacze zaworów miałby się olej dostawać? Jeśli tak to ile trzeba czekać aby stan oleju spadł ?
Czy ktoś spotkał się z problemem mechanicznym głowicy w tym silniku. Dzwoniłem do opla do Niemiec i mówili coś o problemie na I cylindrze, tzn. nieprawidłowe dopasowanie szklanki pod głowicę pierwszego cylindra...
Ogólnie szklanki wyglądają ładnie tak jak i wałek i są raczej twarde tylko ten luz na boki. Chyba zaryzykuję i wymienię szklanki.
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
Zamień szklanki miejscami lub wymień te na 4. Głowica robiona nie za bardzo opuszczone zawory.
Tylko jedna uwaga: silniki z hydraulicznymi popychaczami mają dodatkowy kanał spływu oleju z przodu między cyl 1 i 2, natomiast głowica z szklankami i regulacją na płytkach nie ma, trzeba na to zwrócić uwagę przy zakupie
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
W głowicy są szklanki więc za bardzo nie ma co regulować.
Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem. Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie. Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych...
Szklanki na 100% są w tych samych miejscach, śruby głowicy nowe, każda z podkładką identyczna, moment i kąty wg. producenta... Przejechałem już 7 tys. i żadnych negatywnych skutków nie ma. W przyszłym tygodniu kupię szklanki i zrywam pokrywę w górę....
Szklanki wałek jak sprawdzane? Gniazda w głowicy sprawdzone? Pompo wtrysków sie nie ustawia, tylko robi sie luz roboczy , 3x 90 stopniu też jest ok. Do tego parametry do kontroli jest jeszcze grupa 18,23 i cała masa innych danych. A do tego sam "soft "może być trefny bo już wspomniałeś że nasi tam byli. Potrzebny ci diagnosta nie wymieniacz.
Tylko pomiar sprężania. Dodano po 4 Muszę uniknąć sytuacji że po zdjęciu głowicy mechanik zacznie wymieniać To jedź do takiego co umie robić francje dobrze, ja np. umiem. PO co szklanki mienciać jak nie klepią??? No po co?
To musiałem trafić ich co najmniej kilkanaście, mogę wstawić fotki. Poza tym co znaczy intensywnie? Intensywnie używałem magnetofon ponad 20 lub 25 lat temu tj. kilka a nawet kilkanaście godzin na dobę i właśnie w takich warunkach głowice miały widoczne wyzlobienia. Fakt - polskie już po miesiącu bywały do wymiany. Alps to jedynie utwardzane czoła rdzeń...
coś co pracuje w oleju przez cały czas nie powinno rdzewiec ,jedyne wytłumaczenie to,że wałek lub głowica pochodzi od innego silnika i jakiś czas po myciu był nie zabezpieczony wałek i skorodował.
Jak dla mnie wygląda to na przycinający się zawór w prowadnicy, ewentualnie zacinająca się szklanka w głowicy. Łatwo to można sprawdzić. W momencie gdy będzie suw ssania spróbujcie wcisnąć wkrętakiem zawór wydechowy. Wtedy zobaczycie czy cofnie się on od razu czy po chwili, i czy będzie słychać ten charakterystyczny dźwięk.
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
Pytam czy to ma związek z czujnikiem położenia wału jak wskazuje błąd, bo to forum o elektronice, a jak ten czujnik szwankuje to jest inny kąt wtrysku i dlatego słyszę szklanki w głowicy... Silnikiem nie telepie na lewo i prawo więc to nie rozrząd... Wiesz lepiej to napisz a jak masz tak odpisywać to nie pisz w tym temacie i tyle ;-)
Zredukowałem wczoraj obroty sprężarki z ify z 1950 na 1450 i wydajność pozostała na tym samym poziomie, wcześniej zbiornik pompowała 2 min a teraz 2 min 10 sek więc jak widać nie ma co przesadzać z obrotami bo wydajność i tak nie wzrasta tylko temperatura :D Za to w dużej na głowicy i płycie zaworowej z szklanka syfu, pył z farby płatami się odrywał,...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Uroki drukarki z wbudowaną głowicą, przychodzi czas że ją zatyka i bez perswazji się nie obchodzi, wymontować karetkę, nalać udrażniacza do spodka od szklanki, postawić karetkę w udrażniaczu na co najmniej godzinę (pilnować żeby czasami nie odparował - nalać z zapasem). W między czasie wkropić kilka kropel od góry. Nie ma rady. Musisz się po babrać....
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Tak jak kolega ^^ puszcza Tulejka wtryskiwacza, tzw. szklanka. Przerdzewiała lub miejsce styku z głowicą puszcza. Wprawny mechanik wymieni to bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/6497973800_1... Koszt samej szklanki to 15zł. Do tego uszczelki "pod głowice, 3x kolektor, podkładka pod wtryskiwacz, podkładki nadmiaru". Jeżeli nikt...
No to ja mam jakiś dziwnie ten silnik poskładany, ale to Koreańczyk, to może dlatego.. Przy okazji rozejrzę się za jakimś miejscem w bloku do wkręcenia świec i spróbuję dojść, co też skłoniło producenta, żeby wałki i popychacze, a w zasadzie szklanki, umieścić w głowicy. I czemu, w imię Stwórcy, ja nie mam głowicy w skrzyni korbowej? Swoją drogą......
Moze mial ktoś do czynienia z tym silnikiem i mogl by mnie oświecić, czy da radę wymienić szklanki , bez demontażu głowicy
Czy ja mam deja vu czy ten temat już tu kiedyś był? Adin, zawór nie może stukać bo nie ma w co stukać. Dwa, tam nie ma "szklanek". Tri, popychacze są w głowicy. Cietyrie, jak sprawdzasz kolego amm212 sprawność takich popychaczy?
Bo widocznie masz prawdziwe 330 tyś km. Ale na twoim miejscu zajrzał bym profilaktycznie pod dekiel zaworów bo ekstremum wałek potrafi zjeść szklankę i ciśnienie oleju w głowicy spada do 0. Tak samo uszczelnienie pompowtryskiwaczy. Jak się rozszczelnią to paliwo z głowicy spływa na tłoki a potem trzeba kręcić i kręcić by napełnić kanały w głowicy i...
wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystkie szklanki - 2,000zł brutto
Moim zdaniem to siadają zawory a nie gniazda Nie jestem mechanikiem samochodowym, wg mnie, gdyby siadały zawory to tylko one byłyby wymieniane, a nie głowica. co do szklanek to do corolli w ASO kosztowały mnie 96 zł. Moim zdaniem głowica też nie musi być od razu wymieniana czy regenerowana jak nie są wypalone gniazda zaworowe (kontrola i ewentualna...
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
Qujav a wiesz ile opraw na rynku jest wykonanych w pierwszej klasie ochronności czyli wymaga przewodu PE? Pełna zgoda. Montowałem ostatnio u znajomej oprawy sufitowe (tzw. szklanki) z obrotową i przechylaną "głowicą". Po zamontowaniu i włączeniu zadziałało zabezpieczenie. Wykręcam "żarówki" i znów to samo. Co się okazało? Przewód fazowy wewnątrz lampy...
Ha ha łople 1.6 8v nie raz po montażu głowicy miałem brak sprężania.
bo tam są szklanki- jedna kosztuje ok 25/30zł za sztukę czyli kpl wydechowych kosztuje 200-300 zł (najczęsciej regulowanych) ale ... robocizna powala- trzeba zdjąć wałki rozrządu + nowy pasek. czasami dojdzie nowa pompa wody. Regulację oficjalnie trzeba regulować co 30-45kkm ale ... można zrobić inaczej- jezdzić aż padnie głowica- koszt jest podobny...
Witam, mam problem z moim Sharanem... Sprawa wygląda następujaco: auto po wymianie turbiny, remoncie generalnym silnika: walek popychacza, szklanki, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, pompotryski, zawór na rurze od intercoolera. Generalnie auto podłączone pod komputer, w testach drogowych pokazuje ze auto w stanie serwisowym czy coś takiego, żadnych...
No ja mam podobny przyrząd, tylko samoróbkę. Da się to zrobić samemu, ale trzeba się nagimnastykować, no i dłużej schodzi. Ale np. w silnikach bmw nie daję rady sam, za mało miejsca żeby precyzyjnie założyć zamek. Wiesz, wyjąć zawszę dasz radę, przytrzymasz dźwignię ramieniem, zamki rozchylisz śrubokrętem i wyjmiesz magnesem, albo same wyskoczą i masz...
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
wymieniam bo spaliny dostają się do układu chłodzenia A czy popychacze ( szklanki) też należy wymieniać?
[syntax=text]( robione było: pierścienie, regeneracja głowicy szklanki, no i wszytskie uszczelki) [/syntax] Jak mechanik robil pierścienie to musiał korby z tłokami zdejmować i panewki. Jak pomieszał, źle, niechlujnie złożył to... Jedź do tego mechanika, drąż temat.
Powiedz przede wszystkim czy to silnik 16 czy osiem zaworów. Jesli szesnastka np 18 XE ona mają to wrodzone takie klekotanie . samo osobisbie walczyłem z 16V zmieniłem na całkiem nowe szklanki, zrobiłem zawory , głowice i dalej klekotał. Naomiast w 8 moze padła płytka(dzwigienka ) miedzy walkiem i popychaczem?
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź. Pozdr.
przepraszam że piszę po takiej przerwie, powodem całego zamieszania były wybite szklanki popychaczy w głowicy po ich zmianie jak ręką odjął, zimny silnik ma gęsty olej i nie było słychać stukotu. Temat rozwiązany więc zamykam. dzięki za pomoc
Poprawiam się więc na Twoją prośbę i sugestię - głowice amorficzne, nazywane też "szklanki", a w niektórych sklepach, (choć rzadziej) "powlekane szkłem".
Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D4D 2200 zł. Wczoraj skończyłem S-Maxa 2,5 turbo (silnik Volvo) po urwanym pasku, z uwagi, że silnik był w wyjątkowo fajnej kondycji (230tyś bez gazu, i wyraźne ślady honowania) postanowiłem sam zrobić głowicę. Wymiana i docieranie zaworów, zwymiarowanie...
Silnik jest po remoncie: głowica, pierścienie, panewki, szklanki. Zarówno przed jak i po remoncie silnika bez zmian, a remont robiłem ze względu na spore spalanie oleju. Wykluczam usterkę mechaniczną.
W zeszłym tygodniu podczas jazdy zerwał mi się napinacz paska rozrządu, więc w samochodzie została zregenerowana głowica po wymieniane szklanki, wymieniony rozrząd, uszczelka pod głowicą i wszystkie części które ucierpiały. Wszystko zostało złożone do 'kupy', rozrząd ustawiony prawidłowo, wszystko jest na znakach, no, ale samochód nie chce odpalić,...
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
Teraz mamy już tak dokładne i zaawansowane sterowniki jak i wtryskiwacze gazu że nie ma się co bać silników bez hydrauliki tym bardziej w Japońcu który ma naprawdę bardzo mocne głowice. W wielu silnikach aby dobrać się do szklanek trzeba zdjąć połówkę głowicy co wiąże się z rozpięciem rozrządu (albo to) co automatycznie generuje koszty a w wielu silnikach...
Zaworu nie ma, szklanki nie ma, wałka nie ma, głowicy nie ma Jest to sens naprawiać ?
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie głowicy. Czy w tym silniku są hydropopychacze czy zwykłe szklanki? Na internecie nie mogę znaleźć takiej informacji. kod silnika K9k 702.
To jest w pokrywie. Ma to jakiś związek z odmą i separacją oleju. Racja, ale nie kojarzę teraz na 100% czy wpokrywie niema żadnego kanały tylko sama sprężyna i szklanka.
Głowice zawiozłem do sprawdzenia. W jaki sposób można sprawdzić szklanki od popychaczy?
W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
Właśnie endoskopem nic nie widać że zawory odbiły się na tłokach. Póki jak nie odkręcę głowicy nie będę pewien w 100% Na pierwszych trzech licząc od rozrządu to 4rty nie ma kompresji. Wiem jak odkręcic głowice ale jeżeli okaże sie ze po odreceniu głowicy tłoki są całe to czy wymiana zaworów i szklanek wystarczy + sprawdzenie szczelności po wymianie?...
Odkopuje temat przez jakiś czas było cicho od niedawna znowu Jest takie cia-cia-cia jakby zawory źle ustawione były sprawdzane 2 tyg temu były bardzo rozjechane poprawiłem są książkowo klepie dalej Wyczytałem że klawiatura już zużyta-jak sprawdzić? Ew. szklanki jak wyjąć? uda się bez zdejmowania głowicy wyjąc do góry?
Wracam z tematem, z którym dalej sobie nie poradziłem. W aucie tłoki nowe, pierścienie nowe, dopasowane według starych, w których były dziury. Głowica po obróbce, zawory szczelne a ten gruz wypluwa tylko 15bar na każdym cylindrze. Szklanki wyciskałem, rozrząd na znakach. Gdzie szukać dalej bo już powoli siwieje
To co pokazałeś na filmie to zupełnie co innego,u mnie krzywki na wałku nie są wyjechane a na dwóch krzywkach ma ryski poprostu ,i jeszcze raz napisze że to co wali i ociera to między skrzynią a blokiem,nic nie stuka przy wałku w głowicy,być może szklanki swoje już przeszły ale ja na początku myślałem o wtryskiwaczach aż całkiem coś się nie urwało i...
Skoro myjesz wiele różnych naczyń i przyborów kuchennych a jednocześnie chce Ci sie zmieniać półki, głowice itp kup zwywarkę z dodatkami typu: - kosz do długich noży - kosz do wysokich szklanek - głowica do mycia blach itp. Jam ma zmywarkę zbudowaną i jest to świetny pomysł, czyli polecam do zabudowy lub do wsunięcia pod blat. Jednocześnie pamiętaj...
astra jest mniejsza a wiec powinna być tańsza lub w lepszym stanie niż vectra. w podobnej cenie możesz poszukać chevroleta cruze- odpowiednik astry (na bazie której powstał) z silnikiem 1,8 140KM ale z opcją k7 - przystosowany do lpg (utwardzone gniazda zaworowe) ale w tych silnikach (opla i chevroleta) występują szklanki w głowicy ale już są poprawione...
Sam nie będe ich zakładał bo nie mam zaciskacza. Wolę dać znajomemu do roboty ale mimo wszystko czytam o tym w sieci bo dobrze wiedzieć. ;) Rozumiem, że im większe rozwarcie na zamku pierścienia tym większe zużycie. Tylko nie wiem do czego się odnieść a doświadczenia nie mam żeby okiem widzieć (o ile się tak da). Rozbierając go myślałem, że na 1 tłoku...
Nie bedę poganiał, tylko: -możesz dobić wałek rozrządu i jego obudowę -szklanki popychaczy mogą wybić swoje gniazda w głowicy Wtedy nawet sprzedać będzie trudno bo właściwie cała góra pójdzie do wymiany. Popychacze o nadwymiarowych średnicach szklanek chyba bardzo trudno dorwać(jeśli w ogóle można) i m. in. dlatego wymieniałem głowicę. Popychacze (niektóre)...
Czy na podstawie pomiaru rezystancji cewek można coś więcej powiedzieć? Pomiar wynosi 0.4ohm, prąd na kostce od sterownika 1.3v , sprawdzone też dioda LED czy mruga daje impuls i jest . Dziwne u mnie to że auto zachowywało się w porządku, wygasilem i po kilku godzinach już nie szło odpalić , sprawdzone pompa tandemowa , w zbiorniku, nowa wiązka orginalna...
Szklanki miałem już szlifowane (LPG),teraz wymieniałem uszczelkę pod głowicą i zrobiłem zawory,na 3,4 cylindrze mam troszke zadurzą przerwe i chciałbym dokupić szklanki,cena w ASO 110 zł szt. , w sklepie dopasują za 40 tylko potrzebują wymiary...dlatego były mi potrzebne..Jeszcze raz rozkręce i zmierze,a tak dla ciekawości to z 4 i 3 szklanki w yarisce...
rozrząd na pewno nie przeskoczył bo by wcale nie chodził albo byle jak, ale na wszystkie cylindry odepnij przewody od pompy wtryskowej i zakręć go rozrusznikiem - jeśli nie ma kompresji na jednym garku to będziesz słyszał chwilową różnicę w pracy rozrusznika (jeśli nie spręża to rozrusznik kręci z dużo mniejszym oporem) jeśli już zdejmowałeś dekiel...
A ja zacytuje problem kolegi z innego forum: " Niedawno u "fachowca" wymieniałem pasek rozrządu wraz z rolkami(po ok. 85 tys.km - samochód skoda octavia tdi 90 koni kupiłem przy 75tys. km). Po przejechaniu kilkuset kilometrów - awaria silnika. Co się okazało, rozleciały się "szklanki", powyginały zawory 4szt lekko uszkodzona głowica przy jednej ze szklanek....
Jak pisałem wcześniej, szklanki wymieniałem od spodu silnika, nie trzeba rwać głowicy do tego. Do weryfikacji wałka wystarczy zdemontować miskę olejową i zakręcić wałem, wałek rozrządu widać idealnie i wszystkie krzywki. Dodano po 4 Czwarte zdjęcie, pierwszy cylinder widać na nim koło od paska, jak się dobrze przyjrzysz to widać w dole zdjęcia wałek...
teraz mnie zaskoczyłeś bo ja byłem święcie przekonany ze tam są hydrauliczne zawory, nie ściągałem wałka do planowania głowicy a szklanki wyglądają jak hydrauliczne. Pasek jest założony na 100% dobrze, wszystkie znaki sie zgadzają i kreski na pasku
Jeśli szklanki nie chodzą to na 100% zaworki zgięte - głowica out.
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Obejrzyj bardziej głowice. Niestety w tym motorze trwałość to nieznane zagadnienie inżynierów z bmw. Zapychaja się tam kanały olejowe, wycieraja i zacierają walki, szklanki podobnie i dochodzi jeszcze valvetronic. Od 2009 montowane poprawione głowice, przynajmniej teoretycznie. N52 to chyba największy szesciocylindrowy niewypał w bmw. Zmierz kompresję...
Ale dalej mam takie duże wartości: Wartość kąta wałka: 655° Duty Cycle zaworu VVT: 327% Dodano po 8 A ecu ? Dodano po 1 Bo na sterowniku jest napisany jakiś numer jakby telefonu ( markerem) I cylinder 3 i 4 Może ktoś tam grzebał ja mam to auto kilka miesięcy dopiero Dodano po 8 Kompresję na tłokach mam na dwóch 11 i na dwóch 12 ale ponoć to się zmieni...
Przykładowo produkcję przyzwoitych grotów można by było uruchomić w Polsce. Niestety kasa idzie na projekty zbyt trudne jak np. Izera. Z tymi grotami jest tak, że wszyscy wiedzą jak są zrobione, ale tylko nieliczni umieją to zrobić dobrze. Przykłady: 1. W jednej z firm w której pracowałem miałem "osobistą" lutownicę Wellman'a i groty do niej (wersja...
Ciśnienie oleju na zimnym ok 5 bara, na rozgrzanym 2,5 bara Może dlatego? Patrzyłeś czy głowica nie ma zbytnich luzów na szklankach. Czy po dodaniu obrotów idzie ciśnienie na 5 bar na gorącym?
Nalej do szklanki 1cm płynu do udrażniania głowic a jak nie masz to spirytus salicylowy i włóż głowicę czarnego tuszu na noc. Następnie wyciągnij odciągnij trochę tuszu odsysaczem i przetrzyj dysze. Teraz powinno durkować.
Witam. Po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą klekocze. Co może być przyczyną? Rozrząd na znakach szklanki wymienione
Oleju jest tyle ile ma być. Dziś pojechałem zrobiłem 30km spalił 0,5l oleju ale ma tak ze na wyższych obrotach mniej kopci niż na niskich a i nieraz mocniej dymi a nieraz mniej... a jakie mniej więcej powinny być luzy na zaworach... ma 4 zawory regulowane podkładkami i szklanki.
szklanka zaworowy pęknięta szklanka szklanka silnik
ekspres bosch wyczyść zaparzacz gorący elektrozawór sprzedam głośniki eminence
sterownik smarta sterownik smart
Kompatybilność piły spalinowej Oleo-Mac 937 z innymi modelami Czy można zamienić rezystor 820Ω 1W na 2W?