Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Panowie czytam i śmieję się sam do siebie. Powiedzcie mi co ma termostat do rdzawej wody w układzie chłodzenia i do pękniętej głowicy? Otóż rdzawa woda to normalne bo gościu całe życie jeżdzi na wodzie. A że ma ubytki więc dolewa ciągle świeżej - obficie natlenionej, co sprzyja powstawaniu nalotu korozji na ściankach bloku i głowic żeliwnych. Nie jest...
Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł...
Witam Kolego marian1981.02 widzę że jesteś "cyfrowy" dla Ciebie są dwie wartości albo jest albo nie ma, czyli albo jest białe albo czarne otwórz oczy świat jest kolorowy i szklanka czasami jest w połowie pełna - ja lubię kiedy poziom szumu jest na odpowiednio niskim poziomie i dźwięk nie jest zniekształcony, proponuję czytać ze zrozumieniem, było napisane...
Po nocnym staniu jest wszystko ok, mniej więcej muszę przejechać 10-15 km , i mam takie wrażenie jak by klekotały sprężyny wtedy też pojawia się dudnienie , na mocno narzanym silniku jak otworzę dolot do kolektora i zblirzę rękę czuć "gorącą kompresję " . Jak jadę w trasie z ustaloną prędkością ok 80km/h jest moment że nagle silnik cichnie wyrażnie...
Oczywiście, że głowice są różne. W tym modelu (jeśli dobrze pamiętam) powinien siedzieć ALPS stożkowy ("szklanka"). I to trochę niepokojące, ponieważ te głowice słyną z długowieczności... Głowica powinna wyglądać jak lustro - to najlepsze opisanie stanu dobrej głowicy. Co do linków... Jest coś takiego jak "szukaj". Więcej samodzielności można wykazać...
Jeden warsztat twierdzł, że pęknięcia są normalne w tych silnikach i mozna tak jeździć...w drugim że głowica to złom... Kto ma rację?Ja wymieniłem ...Wymień uszkodzoną szklankę i składaj
Cześć przy rozbiórce głowicy napotkałem problem żeby wyjąc dwie szklanki wydechowe, lekko się wysunęły i zablokowały, po obejrzeniu z bliska pomiędzy tymi szklankami jest stopka na wałek, jest ona trochę zniszczona, po bokach wyrownalem papierem ściernym delikatnie żeby dało się wyjąc szklankę, glowica na złom czy mogę to jakoś delikatnym papierem ściernym...
Pokaż no fotkę tej szklanki.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Nawet jeśli po rozebraniu będzie wyglądał na niepostrzelony, radzę wymienić chociażby komplet "szklanek", cena 10x niższa niż potem remont głowicy. Wiem, bo u mnie mechanik tego nie zrobił. Sam nie wiem, czy powienienem go nazywać mechanikiem.
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
PS Lokalny warsztat proponuje regulację luzów z wymianą koniecznych szklanek ok 1000 zł Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy) lub czy konieczna będzie regeneracja głowicy (przy zaworach podpartych - brak luzu). Regeneracja lub wymiana głowicy może być konieczna, jeżeli okaże się,...
czy mogę bez problemu w tej głowicy zamienić wałki oraz szklanki Tak, bez problemowo. osłony łożysk czy mogę bez problemy wrzucić moje Jeśli mówimy o stopkach, to nie, chyba, że zajmie się tym profesjonalny warsztat. To są elementy indywidualnie dopasowywane do głowicy i każda musi się znajdować na swoim, ściśle określonym miejscu. Owszem, czasami...
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
w bloku powinien być zaworek zwrotny który trzyma olej w szklankach. Może ma ktoś zdięcie takiego elementu bo mogli go zgubić.
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Prawdopodobnie nie wiedziałeś że wyjęte szklanki trzyma się położone do góry nogami. Powinno samo ustąpić po odczekaniu parę godzin ale podsuszyłeś szklanki to nie gwarantuję, może lepiej wyjmij zalej olejem na noc położone jak należy
w imadle nie dają się ruszyć Są po prostu wypełnione olejem, a do ściśnięcia sprawnej szklanki trzeba dość dużej siły.
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
Witam, czy mógł bym dostać jakiś namiar na Pani mechanika? Mam dokładnie taki sam przypadek man tga 410 03r. Ubytki płynu około 7l. na 150 km, sprawdzony recyrkulator spalin, w chwili obecnej zrzucone głowice, szklanki, blok, głowica wszystko ok. Płyn nie ucieka na zewnątrz, a co jakiś czas z wydechu wydobywają się białe chmury pary wodnej.
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
Dodam jeszcze, ze niedawno wymieniłem popychacze tzw. Szklanki w głowicy bo już zaczynały klepac..Może to ma coś z tym wspólnego? Przez uszczelniacze zaworów miałby się olej dostawać? Jeśli tak to ile trzeba czekać aby stan oleju spadł ?
Czy ktoś spotkał się z problemem mechanicznym głowicy w tym silniku. Dzwoniłem do opla do Niemiec i mówili coś o problemie na I cylindrze, tzn. nieprawidłowe dopasowanie szklanki pod głowicę pierwszego cylindra...
Ogólnie szklanki wyglądają ładnie tak jak i wałek i są raczej twarde tylko ten luz na boki. Chyba zaryzykuję i wymienię szklanki.
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
Zamień szklanki miejscami lub wymień te na 4. Głowica robiona nie za bardzo opuszczone zawory.
Tylko jedna uwaga: silniki z hydraulicznymi popychaczami mają dodatkowy kanał spływu oleju z przodu między cyl 1 i 2, natomiast głowica z szklankami i regulacją na płytkach nie ma, trzeba na to zwrócić uwagę przy zakupie
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
W głowicy są szklanki więc za bardzo nie ma co regulować.
Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem. Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie. Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych...
Szklanki na 100% są w tych samych miejscach, śruby głowicy nowe, każda z podkładką identyczna, moment i kąty wg. producenta... Przejechałem już 7 tys. i żadnych negatywnych skutków nie ma. W przyszłym tygodniu kupię szklanki i zrywam pokrywę w górę....
Szklanki wałek jak sprawdzane? Gniazda w głowicy sprawdzone? Pompo wtrysków sie nie ustawia, tylko robi sie luz roboczy , 3x 90 stopniu też jest ok. Do tego parametry do kontroli jest jeszcze grupa 18,23 i cała masa innych danych. A do tego sam "soft "może być trefny bo już wspomniałeś że nasi tam byli. Potrzebny ci diagnosta nie wymieniacz.
Tylko pomiar sprężania. Dodano po 4 Muszę uniknąć sytuacji że po zdjęciu głowicy mechanik zacznie wymieniać To jedź do takiego co umie robić francje dobrze, ja np. umiem. PO co szklanki mienciać jak nie klepią??? No po co?
coś co pracuje w oleju przez cały czas nie powinno rdzewiec ,jedyne wytłumaczenie to,że wałek lub głowica pochodzi od innego silnika i jakiś czas po myciu był nie zabezpieczony wałek i skorodował.
To musiałem trafić ich co najmniej kilkanaście, mogę wstawić fotki. Poza tym co znaczy intensywnie? Intensywnie używałem magnetofon ponad 20 lub 25 lat temu tj. kilka a nawet kilkanaście godzin na dobę i właśnie w takich warunkach głowice miały widoczne wyzlobienia. Fakt - polskie już po miesiącu bywały do wymiany. Alps to jedynie utwardzane czoła rdzeń...
Jak dla mnie wygląda to na przycinający się zawór w prowadnicy, ewentualnie zacinająca się szklanka w głowicy. Łatwo to można sprawdzić. W momencie gdy będzie suw ssania spróbujcie wcisnąć wkrętakiem zawór wydechowy. Wtedy zobaczycie czy cofnie się on od razu czy po chwili, i czy będzie słychać ten charakterystyczny dźwięk.
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Pytam czy to ma związek z czujnikiem położenia wału jak wskazuje błąd, bo to forum o elektronice, a jak ten czujnik szwankuje to jest inny kąt wtrysku i dlatego słyszę szklanki w głowicy... Silnikiem nie telepie na lewo i prawo więc to nie rozrząd... Wiesz lepiej to napisz a jak masz tak odpisywać to nie pisz w tym temacie i tyle ;-)
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Uroki drukarki z wbudowaną głowicą, przychodzi czas że ją zatyka i bez perswazji się nie obchodzi, wymontować karetkę, nalać udrażniacza do spodka od szklanki, postawić karetkę w udrażniaczu na co najmniej godzinę (pilnować żeby czasami nie odparował - nalać z zapasem). W między czasie wkropić kilka kropel od góry. Nie ma rady. Musisz się po babrać....
Zredukowałem wczoraj obroty sprężarki z ify z 1950 na 1450 i wydajność pozostała na tym samym poziomie, wcześniej zbiornik pompowała 2 min a teraz 2 min 10 sek więc jak widać nie ma co przesadzać z obrotami bo wydajność i tak nie wzrasta tylko temperatura :D Za to w dużej na głowicy i płycie zaworowej z szklanka syfu, pył z farby płatami się odrywał,...
Tak jak kolega ^^ puszcza Tulejka wtryskiwacza, tzw. szklanka. Przerdzewiała lub miejsce styku z głowicą puszcza. Wprawny mechanik wymieni to bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/6497973800_1... Koszt samej szklanki to 15zł. Do tego uszczelki "pod głowice, 3x kolektor, podkładka pod wtryskiwacz, podkładki nadmiaru". Jeżeli nikt...
No to ja mam jakiś dziwnie ten silnik poskładany, ale to Koreańczyk, to może dlatego.. Przy okazji rozejrzę się za jakimś miejscem w bloku do wkręcenia świec i spróbuję dojść, co też skłoniło producenta, żeby wałki i popychacze, a w zasadzie szklanki, umieścić w głowicy. I czemu, w imię Stwórcy, ja nie mam głowicy w skrzyni korbowej? Swoją drogą......
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Moze mial ktoś do czynienia z tym silnikiem i mogl by mnie oświecić, czy da radę wymienić szklanki , bez demontażu głowicy
Czy ja mam deja vu czy ten temat już tu kiedyś był? Adin, zawór nie może stukać bo nie ma w co stukać. Dwa, tam nie ma "szklanek". Tri, popychacze są w głowicy. Cietyrie, jak sprawdzasz kolego amm212 sprawność takich popychaczy?
szklanka zaworowy pęknięta szklanka szklanka silnik
aktualizacja firefox internet radiowy instalacja schemat woltomierz icl7107
pilot bramy zasięg różnicówka wyrzuca
Skoda Felicia 1.3 MPI – zimny nawiew na 3-4 biegu, gorący na 1-2. Przyczyny i diagnostyka Audi Q7 4L/4M – niedziałające lampy w klapie, wiązka, BCM, czujnik zamka