Musi sprawdzic czy typ - rodzaj symbol silnika jest taki sam, jesli tak na pewno mozna zastosowac te same szklanki. Podejrzewam jednak ze symbole tych silników sa inne pomimo ze pojemnośc i symbol tdi taki sam. Proponowałbym sprawdzic w katalogu w sklepie z czesciami. Pozdrawiam
założyłem czarne szklanki INA
Jako amator, w którego rodzinie od lat są samochody grupy VAG powiem w ten sposób - zwykły KKL + CAN z Viakena w zupełności wystarczy. Nawet jak przyjdzie Ci kiedyś potrzeba zczytać EEPROM z zegarów czy ECU to ten spokojnie powinien wydać. Do podstawowej diagnostyki VCDS, bo do kombinowania musisz już poszukać bardziej wyspecjalizowanych programów....
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze trochę...
Było by słychać tłuczenie ale silnik by chodził na wszystkie gary.Duża korekta to może sam wtrysk a może ciśnienie,może szklanka. Wykonaj pomiar ciśnienia, zdejmij pokrywę zaworów,obejrzyj wałek i szklanki. Bo z pisania nic się nie zrobi.
Czyli szklanki?
AVF do 1.9 TDI PD (pompowtryski). Czyli kiedy ostatnio sprawdzany stan wałka czy krzywki nie zjedzone razem ze szklankami. Kiedy zmieniane uszczelki pompowtryskiwaczy i ocena stanu gniazd? Intercooler nie ma dziury? Biały dym to przeważnie zły kąt wtrysku za mało powietrza słabe rozpylanie przez pompo wtryski (leją).
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Witam. Chciałbym coś doradzić, załatw sobie szklanki od TDI 1.9 (TYLKO DOBRE) I załóż do swojego 1.6TD . Różnica jest kolosalna w pracy silnika,będzie chodził cicho,prawie jak w TDI-ku ;-) ja tak zrobiłem w swoim 1.6 TD . POZDRAWIAM.
Szklanki?
Tak miałem na myśli popychacze zaworów (szklanki)
Sprawdź zaślepki na dźwigniach od pompo wtrysków czy nie powypadały, bo jak powypadają silnik traci ciśnienie góra pracuje głośno , wałek i szklanki szybko się zużywają.
Tak trzeba rozebrać rozrząd wyjąc wałek płytki są pod szklankami
A robiłeś podczas składania coś ze szklankami?
Witam. Wymieniam szklanki w 1.9 tdi PD. Czy mogę śmiało dawać stare śruby na stopki wałka rozrządu, na stopki sterowania pompowtryskami itd
Czy może być taka sytuacja że szklanki nie dociskają z odpowiednią siłą do wałka rozrządu?. nie
Skoro rozebrałeś pokrywę to sprawdziłeś stan wałka i szklanek ? to na początek.
Oglądałem właśnie wałek jeszcze raz na pierwszym i czwartym cylindrze wytarty wałek na 1 dziura w szklance
Wymieniałem 2 lata temu w aucie syna Audi A4 1.9 TDI AVF -wałek i szklanki INA nowe. Po 40tys km brak jakichkolwiek oznak zużycia. Moim zdaniem jakościowo dobre , i lepiej tak niż używki z nie wiadomo jakim przebiegiem.
Albo wymiana szklanek,albo tak jeźdźić.
Okazało się że otrzymałem do starszej generacji silników szklanki. Teoretycznie niczym się nie różnią wyglądowo, ale niestety mają inną wagę i ciśnienie otwarcia. Jedno jest tylko zastanawiajace, podobnież te szklanki miały pasować do silnika AHF.Nie wiem czy była to niewiedza sprzedawcy czy celowe wprowadzanie w błąd. Bo nie jeden sprzedawca na Allegro...
Wymień hydro korektory czyli (szklanki)
To normalne na pompie vp. AFN-y tak maja. (mam to samo, nie jestem pewien czy to cos zwiazanego z wtryskiem sterujacym, nie wnikam):> Turbo ci odcinalo bo sie zapieklo czy nieszczelnosc na zaworku n75 ? (taki sam masz przy EGR) Dawke masz ubogo (2-4 mg optymalnie). Nie dziala ci mulowato ? hehe U siebie mam 2mg, mocy jest jeszcze na cziptuning za pomoca...
Przyczyną był wytarty wałek i szklanki.
Chyba szklankę słychać.
dziurka w jednej szklance. Temat zamknięty.
Zapomniałem napisać, DPF nie ma już, bo przede mną go wywalili i usunęli z kompa. Był jakoś soft kombinowany i też wróciłem do oryginału, tylko DPF wycięty. A EGR też zaślepiony. Również myślałem o pompie tandemowej. Wałek był trochę powycierany, więc od razu poszedł nowy zestaw ze szklankami, jak były robione wtryski.
tak jak napisał kolega egr a ja jeszcze dodam ze chydraulika do wymiany(szklanki zaworowe)
WITAM WYMIEŃ SZKLANKI TO ICH WINA
Nie było by przymulone. Wszystko zależy od wielkości. Zdziwił by się co jest w stanie znieść 1.9 tdi i dla niektórych jechać mimo iż dla mechanika po rozebraniu to masakra. Już nieraz brak szklanki w 1.9 tdi pd a co za tym idzie drgania silnika i wolne obroty tak kulawe. Ale dopiero kontrolka oleju zaniepokoiła właściciela. Sprawdź jeszcze odmę ale...
No to typowe objawy dla TDi PD. Czyli dekiel zaworów w górę i sprawdzenie stanu wałka, szklanek ,uszczelnień na pompkach. Dodatkowo czy pompa tandem nie cieknie lub króciec od podciśnienia nie jest luźny. PS Błędów sterniku silnika brak?
Powodem remontu, były lejące wtryski, dziury w szklankach, pół silnika oleju z ropą.
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź. Pozdr.
1.9 tdi pd czyli nieszczelność w układzie paliwowym do sprawdzenia ciśnienie na pompie tandem przed odpaleniem. Jak wyjdzie słabo i dawno nie były wymieniane uszczelnienia pompowtryskow to tu bym zajrzał plus stan walka krzywek szklanek.
wymieniłem już nowe szklanki i wałek rozrządu
Zajrzyj do wałka rozrządu.Jak tam krzywki wyglądają i zobacz czy w szklankach nie ma dziur.
Wałek rozrządu starty i wszystkie szklanki uszkodzone :/ więc temat zamknięty.
Jakies bledy na kompie ?? jakie sa korekty na pompowtryski ?? Nowe szklanki zostaly oproznione?
Silnikowi nic nie jest pali w największe mrozy calkiem zwawo sie zbiera :) Bede jeszcze wymieniał popychacze (szklanki).
Temat zamykam. Problem nie rozwiązany . W silniku ostatecznie pękła szklanka i poszedł na części .
Volkswagen turan 2007 1.9 tdi 400 tyś I myślisz że przez to słabo odpalał i pukalo bardzo głośno u góry?
Przyczyna chyba znaleziona... Jeszcze raz zdjęliśmy pokrywę, a tym razem zdjęliśmy klawiaturę. Okazało się, że krzywka ssąca na 2 cylindrach w zasadzie nie istnieje, a po zdjęciu wałka ukazała się szklanka z przetartą dziurą... Czekamy na części.
Właśnie nie mam jak zmierzyć nawet obrócić teraz nie idzie, pokrywę rozebralem górę to nie wygląda żeby coś wytarte było, ale to może mi się tylko wydawać Dodano po 1 I jakby był przetarty walek u szklanki to by nie można było obrócić wałem?
Mogę zmierzyć ale dopiero w weekend później wrzucę logi. 330000 km przejechane Dodano po 1 A ile powinna dawać barów? Minimum 2 bary na jałowym (dobra ma 2,5 -3bar) i dobijać do 7-8 bar lub wyżej przy 2000-2500 RPM. PS Wszystkie 1.9 tdi na PD mają problem z wałkami rozrządu (zrobili mniejsze krzywki by zrobić miejsce dla krzywki pompki PD oraz większe...
Wałki się szybko wymienia i widać szklanki też choć ich jest sporo. 2,5TDi :) hm? Jak robisz u konkretnych ludzi to po co piszesz posty. Jak robisz u niepoważnych to po co tam pojechałeś.
Ale dalej jest w miare głosny, a jak sprawdzić czy to szklanki??
na 1cylindrze (od rozrządu) doszło prawie do 55barów i dalej chciało iść drugi i trzeci to samo, na czwartym pokazało 30 ( co mieści sie w normie) Zdejmij pokrywkę zaworów, zobacz jak wygląda wałek i szklanki.
ja do 80b4 1z 90 nalalem 0w30 i cisza (dopiero 500km przejechalem) jest a wstawiam mu zdrowo o dziwo na zimnym silniku nie stuka :) a na mobilu na zimnym zawsze szklanki puste byly.
ale pisze ze to jest kolo stożkowe i jest ono nowe jak i inne z pozostalych kół napinaczy uszczelniaczy itp mogą to być szklanki do wymiany?
Stawiam na egr,wałek /szklanki albo wtryski. Choć myślę że porządny tester albo logi i wyjdzie co go boli w live data.
Witam Podobno szklanka nie utrzymuje oleju i klepie na zaworze. Pozdrawiam Zbyszek
Same wtryski Ci raczej KM nie podniosą, no chyba że chipujesz kompa.
Do sprawdzenia wałek rozrządu i szklanki, przy okazji można wymienić uszczelniacze pompowtrysków. Same pompki zostaw w spokoju
Może do tyłu niech spróbuje. Raczej nie mówi wszystkiego co robił. Pewnie w cylindrach jest po pół szklanki ropy. Wykręcić świece żarowe i wtedy kręcić.
A jak syf z silnika pójdzie na szklanki to i tak będą koszta i tak.
Dawka obcięta i to mocna bo przepływomierz widzi niskie wartości. Odepnij przepływomierz moc powinna ciut wzrosnąć (MAF mierzy 435 mg a po odpięciu podstawi wartość wyższą ponad 500mg). Trzeba by się przyjrzeć czy nie będzie wtedy kopcił. Bo albo faktycznie coś jest przytkane ,albo dziura za przepływomierzem a turbo (spróbuj wyjąć filtr na chwilę czy...
Jak wyciąga się ten popychacz hydrauliczny ze szklanki? Nie wyciąga się, to jest zintegrowany element.
Tak dokladnie...Walki regenerowane oczywiscie szklanki dzwigienki i podkladki nowe Ale czy ktos powie jak poustawiac wszystko przed skladaniem ??
. Świece na milion procent odpadają. Przecież pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Ile razy mam powtarzać.. W takim razie trop ze szklankami może być dobry. Olej opada jak postoi.
Mam BXE, ma przejechane ponad 180 tys. km, obsługa w cyklu LL i jeździ... ale nie ryzykowałbym poodnoszenia mocy/momentu. Tyle, że ponoć to już jest poprawiona seria - z końca 2009 roku. Poza wytartymi panewkami podobno potrafią się przetrzeć "szklanki" popychaczy.
Głowica sie sypneła do wymiany, popychace i szklanki także, A od czego?
Mechanikowi się zdawało że słyszy szklanki a to już wał się tłukł na panewkach.
Śmierdzi mi to brakiem ciśnienia oleju, ewentualnie luźna srubą koła pośredniego pompy oleju, wiec miska w dół, poza tym warto spojrzeć na wałek i szklanki, czy nie przytarte.
Prawdopodobnie wytarta szklanka lub/ i wałek. Standard w tych silnikach po pewnym przebiegu. Na twoim miejscu oddał bym auto do mechanika.
Witam czy rozwiazaliscie może problem z odpuszczaniem gazu w VW T5 mam te same objawy dodaje gazu VW nie jedzie jak odejmę na dosłownie sekundę i dodam ponownie to ciągnie jak by z łańcucha spuszczony jaki może być powód szklanki nowe wałek nowy poskładany z blokadami
Jak od 200 000km nikt nie zaglądał do pompek to typowy objaw wyrobionych oringów pompek. Tylko pamiętaj nie sensu zakładać nowych uszczelek jak są ostre ranty w gniazdach bo je potnie tym bardziej jak będzie wyjechanie gniazdo. Druga sprawa to jak się ma wałek rozrządu bo też wytrzymuje w zależności od oleju od 200 tyś. do 300 wtedy komplet remontowy...
Jeśli chodzi o korekty to są w normie. Najczęściej biały dym oznacza powietrze w paliwie. Czyli pompa tandem i przewód od niej do filtra (zaciąga troszkę powietrza). Jak jeszcze po dłuższym postoju trzeba trochę pokrecić zanim odpali zweryfikował bym stan uszczelnień pompowtryskiwaczy przy okazji weryfikacja bolączki tdi pd czyli wałek, szklanki czy...
Witam długi czas rozwiązania tematu ale w końcu wziąłem się sam za to. I temat rozwiązany mechanik u którego był samochód włożył inne pompowtryskiwacze (popalone cewki). wałek rozrządu zmieniony jak powiedział ale zostawione stare szklanki i nowy wałek został porysowany.
No to raczej blok jest krzywy i mimo prostej głowicy dalej jest problem. Niestety o tym zapomina wielu mechaników że mierzy się także płaszczyznę na bloku (szczególnie punktowe wżery), a nie samej głowicy. W bloku mimo że jest żeliwny też potrafi wygryźć dołki i trzeba planować też blok. Przy obecnych cenach słupków AWX nie opłaca się tego ruszać. Tylko...
Odgłosy się nasiliły i słychać je coraz częściej i coraz bardziej niestety .... czyżby to były popychacze zaworowe tzw. "szklanki" ? https://filmy.elektroda.pl/56_1714581554... https://filmy.elektroda.pl/98_1714581596...
to powinny byc raczej gniazda lub zawory jak pisze mój kolega ADAM84CK bo z nim robilismy szklanki,w jednej sprezyna sie rozsypała
Filtry podstawa, a potem odlacz i zaslep podcisnieniowy EGR, pewnie kolektor masz juz zapchany. Nie wiem jak w mk3 ale w moim bylo ze dwie szklanki sadzy ('99rok). Raz na jakis czas tdi musi dostac w p*** aby sie lopatki zmiennej geometrii nie zapiekaly w turbinie
Jeśli diagnoza o złym pompowtrysku postawiona na podstawie odczytu komputera to wymiana trochę na pałe. Wypadalo by przynajmniej zamienic miejscami go z innym czy zła wartość przeskoczy za nim. Co do samej wymiany to sprawdza się stan gniazda czy nie wyrobione brak ostrych rantów które uszkodził by oringi przy wkładaniu. Pompkę się ustawia tzn odległość...
Pierwsze komputer i błędy. Przestawiony rozrząd daje błąd w tym silniku (chyba że soft nieoryginalny i ktoś za dużo tablicy błędów wyciął). Dwa zajrzenie do paska rozrządu i oglądniecie to 15 minut ale wątpię że z przestawionym rozrządem by zagadał. Ja bym podejrzewał wałek rozrządu i szklanki że się skończyły bo to typowe dla tego silnika. Ale to tylko...
101 km czyli Pewnie TDi PD (ATD albo AXR) do sprawdzenia stan wałka rozrządu (krzywki,szklanki przy okazji czy pompki się nie kiwają w gniazdach). Druga sprawa to stan pompy tandem a konkretnie ciśnienie paliwa na niej.
Niebieski dym który pojawia się na chwile podczas uruchamiania auta po np nocnym postoju oznacza zwykle wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe. Olej spływa po trzonkach zaworów do komory spalania. Po uruchomieniu silnika spala się i dlatego jest taki efekt. W silniku VW 1.9 TDI nie potrzeba demontować głowicy,żeby wymienić uszczelniacze zaworowe, przy...
Jeżeli nic nie znajdziesz to może być uszkodzona panewka (jezeli nie ma stuków to panewki główne na wale), lub mocno zużyta szklanka na zaworze/rach (po rozgrzaniu też słychaś specyficzny stukot w górnej części głowicy).
Witam ja mam taki sam typ silnika w Sharanie i wymienialem szklanki na nowe,ale powodem wyniany bylo stukanie po rozgrzaniu silnika.Poprostu uszczelki sie wyrobily przebieg byl ok 210tys. To buczenie raczej nie jest spowodowane szklankami. Przed zaworami jest jeszcze turbina i to moze ona wydawac takie buczenie.
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć pisali że to zawór w pompie oleju że za duże ciśnienie daje i...
dym jest ostry dusi jak by sie olej palił Dodano po 2 stało sie to 30 min temu sprawdziłem tylko czy szklanki całe nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia
Pompowtryskiwacze nie lubia wody w paliwie i zanieczyszczeń i od tego najcześciej padają. Jak problem ze startem po postoju to dekiel zaworów do góry wyjęcie pompek weryfikacja wałka i szklanek przy okazji. Zdejmiesz gumki z pompki to zobaczysz dlaczego jest problem z paleniem bo nieraz jest starta do połowy. Tylko wsadź paluchy do każdego gniazda czy...
A dodatkowo wyjęcie i wyczyszczenie pompy oleju z opiłków po tej szklance, bo to one zablokowały zawór przelewowy
Pierwsze komputer czyli błędy potem parametry np wartości temperatury z czujnika temperatury paliwa i płynu chłodzącego. Dwa fabia 1 1.9 Tdi czyli pewnie TDi PD a dokładnie silnik o oznaczeniu ATD. Czyli typowe bolączki PD. Jak wycierający się wałek rozrządu i szklanki. Rozjechane gniazda pompowtryskiwaczy i co za tym idzie ich uszczelnienia. Padające...
BKC czyli pompowtryski. Czyli typowe bolączki TDI PD jak uszczelki pompek ,wyrobione gniazda pompek ,wałek wytrzymujący 200-250 tyś km i zjadający szklanki ,padające pompy tandem i luz na wałku rozrządu (na panewkach). Sprawdź czy problem nie jest zależny od długości postoju bo typowe dl tdi pd jest jak są słabe uszczelki pompek że jak codziennie się...
Przede wszystkim podmień miejscami pompki. Jak będzie tak samo zmierz kompresję, jak kompresja ok, to sprawdź szklanki. Ja miałem przypadek, że jedna była pęknięta i nie wciskała zaworu.
Ciekaw jestem opinii w wypadku nieprawidłowego luzu , uszkodzonej krzywki , dźwigienki czy szklanki. Panowie , weryfikujemy kompleksowo , inaczej temat będzie się ciągnął do nowego roku.
A dlaczego po płukaniu benzyną ekstrakcyjną są do wymiany? Pozdr. Mają pracować w oleju, a wypłukanie wszystkiego z nich pewnie je rozszczelni, uszkodzi. na filmie są wyciśnięte, i jeżeli taka sytuacja miała miejsce zaraz po wyjęciu na pewno będą klepać. Co do tego wszystkiego całościowy koszt szklanek nie jest taki duży a wierz mi jeżeli masz zamiar...
Dzieki za odpowiedzi. A powiedzcie mi, czy szklanki w silniku rzeczywiscie moga wplynac to na odbieranie mocy czy naciaganie klienta konkretnie?
WV Passat B5 1.9 TDI 130 KM 2003 r. Witam, problem polega na tym, że chodzi jakby raz dobrze raz jakby na 3 cylindry, wymieniony wałek, szklanki, wtryski po regeneracji, dalej to samo, wtryski wysłane 2 raz do regeneracji, sprawdzone, wszystko OK, ale samochód dalej chodzi jakby na 3 cylindry. Ciśnienia sprawdzone, wszystko OK, już nie wiem co może...
olej zaczął migać po usterce (rozwalona szklanka) i tylko na wolnych obrotach przed tym zdarzeniem wszystko było ok (z wyjątkiem dymienia po zdjęciu nogi z gazu)
No, stukało coś, chyba tak mi się wydaje, taki jakby metaliczny dźwięk, czy jakby szklanką o szklankę stukał, ale to na postoju, jak stałem, i to tylko co jakieś 15 sekund takie pojedyncze stuknięcie było, jakby się coś chłodziło, tak jak np. tłumik strzela, jak temperatury dostanie, to na wyłączonym silniku też na postoju, albo coś w tym stylu... Bo...
Potwierdzam, wałek do 1.9 TDI BLS z wyciętym DPF-em, można zastąpić innymi wałkami od 101, 105, 115 130KM. Natomiast zastanów się co przyczyniło się do wycięcia tego wałka? Okazuje się że broki umieszczone po końcach wałka dźwigni wahliwej wypadają i olej nie smaruje powierzchni krzywek i szklanek, tylko leci na boki. I ot to cały problem.
Gniazda są trochę wybite, ale widywałem w dużo gorszym stanie. Stało się tak po wymianie wtrysków, ale korekty są niby ok, tak mi się wydaje. Wałek z rozrządem i szklankami przy okazji wymieniałem i ustawiłem synchronizację na 0 do -0,5 stopnia. To wtedy jest bardziej zrywny i mało pali, bo na jałowych 0,4 l/h pokazuje, w trasie też malutko, bo 5,2....
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
według tego co mówi #Macosmail i ta strona : http://castroledge.pl/oleje/5w-30 olej jak najbardziej spełnia te normy z tym, że nie jest do diesla... bo do diesla jest taki : http://castroledge.pl/oleje/turbo-diesel... ciut inne normy jak widzę... czyli mogę dolać tę brakującą część (jakieś 100ml) oleju do silnika czy lepiej kupić nową butelkę z napisem...
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Witam. zmieniłem kolejny wałek i szklanki (poprzedni wytrzymał 8000 km) tym razem na nowy oraz podmieniłem pompki. czekam na mrozy. Jak na razie kilka koni powróciło .
szklanka zaworowy pęknięta szklanka szklanka silnik
regulacja jasność ekran lenovo rozdzielnica mieszkaniowa keeway gaśnie
tworzenie stron strona internetowa
Iskrownik nie odpala - diagnostyka i naprawa Jak postępować, gdy nie można przerwać odkamieniania ekspresu?