Pokaż no fotkę tej szklanki.
Jeden warsztat twierdzł, że pęknięcia są normalne w tych silnikach i mozna tak jeździć...w drugim że głowica to złom... Kto ma rację?Ja wymieniłem ...Wymień uszkodzoną szklankę i składaj
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Chciałbym widzieć resztę gniazd i same pokrywy. Bo to co pokazałeś to może być pikuś. To co pokazałem to jedyne miejsce zniszczone wałek i głowica wyglada okej, mogę podesłać więcej zdjęć nie widzę żadnego problemu, ta podpora wału była tak rozwałkowana ze ja boki metal odstawał po 1mm, zauwazylem bo szklanki się zblokowały o to, zeszlifowalem i szklanki...
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Nawet jeśli po rozebraniu będzie wyglądał na niepostrzelony, radzę wymienić chociażby komplet "szklanek", cena 10x niższa niż potem remont głowicy. Wiem, bo u mnie mechanik tego nie zrobił. Sam nie wiem, czy powienienem go nazywać mechanikiem.
czy mogę bez problemu w tej głowicy zamienić wałki oraz szklanki Tak, bez problemowo. osłony łożysk czy mogę bez problemy wrzucić moje Jeśli mówimy o stopkach, to nie, chyba, że zajmie się tym profesjonalny warsztat. To są elementy indywidualnie dopasowywane do głowicy i każda musi się znajdować na swoim, ściśle określonym miejscu. Owszem, czasami...
w bloku powinien być zaworek zwrotny który trzyma olej w szklankach. Może ma ktoś zdięcie takiego elementu bo mogli go zgubić.
Oczywiście, że głowice są różne. W tym modelu (jeśli dobrze pamiętam) powinien siedzieć ALPS stożkowy ("szklanka"). I to trochę niepokojące, ponieważ te głowice słyną z długowieczności... Głowica powinna wyglądać jak lustro - to najlepsze opisanie stanu dobrej głowicy. Co do linków... Jest coś takiego jak "szukaj". Więcej samodzielności można wykazać...
Dodam jeszcze, ze niedawno wymieniłem popychacze tzw. Szklanki w głowicy bo już zaczynały klepac..Może to ma coś z tym wspólnego? Przez uszczelniacze zaworów miałby się olej dostawać? Jeśli tak to ile trzeba czekać aby stan oleju spadł ?
Czy ktoś spotkał się z problemem mechanicznym głowicy w tym silniku. Dzwoniłem do opla do Niemiec i mówili coś o problemie na I cylindrze, tzn. nieprawidłowe dopasowanie szklanki pod głowicę pierwszego cylindra...
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
W głowicy są szklanki więc za bardzo nie ma co regulować.
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
Zamień szklanki miejscami lub wymień te na 4. Głowica robiona nie za bardzo opuszczone zawory.
Ogólnie szklanki wyglądają ładnie tak jak i wałek i są raczej twarde tylko ten luz na boki. Chyba zaryzykuję i wymienię szklanki.
Witam, czy mógł bym dostać jakiś namiar na Pani mechanika? Mam dokładnie taki sam przypadek man tga 410 03r. Ubytki płynu około 7l. na 150 km, sprawdzony recyrkulator spalin, w chwili obecnej zrzucone głowice, szklanki, blok, głowica wszystko ok. Płyn nie ucieka na zewnątrz, a co jakiś czas z wydechu wydobywają się białe chmury pary wodnej.
Moze mial ktoś do czynienia z tym silnikiem i mogl by mnie oświecić, czy da radę wymienić szklanki , bez demontażu głowicy
Jak dla mnie wygląda to na przycinający się zawór w prowadnicy, ewentualnie zacinająca się szklanka w głowicy. Łatwo to można sprawdzić. W momencie gdy będzie suw ssania spróbujcie wcisnąć wkrętakiem zawór wydechowy. Wtedy zobaczycie czy cofnie się on od razu czy po chwili, i czy będzie słychać ten charakterystyczny dźwięk.
Pytam czy to ma związek z czujnikiem położenia wału jak wskazuje błąd, bo to forum o elektronice, a jak ten czujnik szwankuje to jest inny kąt wtrysku i dlatego słyszę szklanki w głowicy... Silnikiem nie telepie na lewo i prawo więc to nie rozrząd... Wiesz lepiej to napisz a jak masz tak odpisywać to nie pisz w tym temacie i tyle ;-)
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
No to ja mam jakiś dziwnie ten silnik poskładany, ale to Koreańczyk, to może dlatego.. Przy okazji rozejrzę się za jakimś miejscem w bloku do wkręcenia świec i spróbuję dojść, co też skłoniło producenta, żeby wałki i popychacze, a w zasadzie szklanki, umieścić w głowicy. I czemu, w imię Stwórcy, ja nie mam głowicy w skrzyni korbowej? Swoją drogą......
w imadle nie dają się ruszyć Są po prostu wypełnione olejem, a do ściśnięcia sprawnej szklanki trzeba dość dużej siły.
Szklanki na 100% są w tych samych miejscach, śruby głowicy nowe, każda z podkładką identyczna, moment i kąty wg. producenta... Przejechałem już 7 tys. i żadnych negatywnych skutków nie ma. W przyszłym tygodniu kupię szklanki i zrywam pokrywę w górę....
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Sam nie będe ich zakładał bo nie mam zaciskacza. Wolę dać znajomemu do roboty ale mimo wszystko czytam o tym w sieci bo dobrze wiedzieć. ;) Rozumiem, że im większe rozwarcie na zamku pierścienia tym większe zużycie. Tylko nie wiem do czego się odnieść a doświadczenia nie mam żeby okiem widzieć (o ile się tak da). Rozbierając go myślałem, że na 1 tłoku...
Czy ja mam deja vu czy ten temat już tu kiedyś był? Adin, zawór nie może stukać bo nie ma w co stukać. Dwa, tam nie ma "szklanek". Tri, popychacze są w głowicy. Cietyrie, jak sprawdzasz kolego amm212 sprawność takich popychaczy?
Moim zdaniem to siadają zawory a nie gniazda Nie jestem mechanikiem samochodowym, wg mnie, gdyby siadały zawory to tylko one byłyby wymieniane, a nie głowica. co do szklanek to do corolli w ASO kosztowały mnie 96 zł. Moim zdaniem głowica też nie musi być od razu wymieniana czy regenerowana jak nie są wypalone gniazda zaworowe (kontrola i ewentualna...
Tylko jedna uwaga: silniki z hydraulicznymi popychaczami mają dodatkowy kanał spływu oleju z przodu między cyl 1 i 2, natomiast głowica z szklankami i regulacją na płytkach nie ma, trzeba na to zwrócić uwagę przy zakupie
wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystkie szklanki - 2,000zł brutto
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Zredukowałem wczoraj obroty sprężarki z ify z 1950 na 1450 i wydajność pozostała na tym samym poziomie, wcześniej zbiornik pompowała 2 min a teraz 2 min 10 sek więc jak widać nie ma co przesadzać z obrotami bo wydajność i tak nie wzrasta tylko temperatura :D Za to w dużej na głowicy i płycie zaworowej z szklanka syfu, pył z farby płatami się odrywał,...
Raczej głowica do naprawy. Można spróbować wymienić same zawory. Zdemontować stare z cylindra o niskim ciśnieniu, sprawdzić dokładnie przylgnie.dotrzeć pastą nowe, założyć nowe uszczelnienia i sprężyny. Sprawdzić szczelność (np. naftą), jak będzie trzymać założyć głowicę. Jeżeli silnik ma duży przebieg wymień wszystkie uszczelniacze za jedną robotą....
astra jest mniejsza a wiec powinna być tańsza lub w lepszym stanie niż vectra. w podobnej cenie możesz poszukać chevroleta cruze- odpowiednik astry (na bazie której powstał) z silnikiem 1,8 140KM ale z opcją k7 - przystosowany do lpg (utwardzone gniazda zaworowe) ale w tych silnikach (opla i chevroleta) występują szklanki w głowicy ale już są poprawione...
[syntax=text]( robione było: pierścienie, regeneracja głowicy szklanki, no i wszytskie uszczelki) [/syntax] Jak mechanik robil pierścienie to musiał korby z tłokami zdejmować i panewki. Jak pomieszał, źle, niechlujnie złożył to... Jedź do tego mechanika, drąż temat.
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
Prawdopodobnie nie wiedziałeś że wyjęte szklanki trzyma się położone do góry nogami. Powinno samo ustąpić po odczekaniu parę godzin ale podsuszyłeś szklanki to nie gwarantuję, może lepiej wyjmij zalej olejem na noc położone jak należy
przepraszam że piszę po takiej przerwie, powodem całego zamieszania były wybite szklanki popychaczy w głowicy po ich zmianie jak ręką odjął, zimny silnik ma gęsty olej i nie było słychać stukotu. Temat rozwiązany więc zamykam. dzięki za pomoc
W zeszłym tygodniu podczas jazdy zerwał mi się napinacz paska rozrządu, więc w samochodzie została zregenerowana głowica po wymieniane szklanki, wymieniony rozrząd, uszczelka pod głowicą i wszystkie części które ucierpiały. Wszystko zostało złożone do 'kupy', rozrząd ustawiony prawidłowo, wszystko jest na znakach, no, ale samochód nie chce odpalić,...
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
Bo widocznie masz prawdziwe 330 tyś km. Ale na twoim miejscu zajrzał bym profilaktycznie pod dekiel zaworów bo ekstremum wałek potrafi zjeść szklankę i ciśnienie oleju w głowicy spada do 0. Tak samo uszczelnienie pompowtryskiwaczy. Jak się rozszczelnią to paliwo z głowicy spływa na tłoki a potem trzeba kręcić i kręcić by napełnić kanały w głowicy i...
To co pokazałeś na filmie to zupełnie co innego,u mnie krzywki na wałku nie są wyjechane a na dwóch krzywkach ma ryski poprostu ,i jeszcze raz napisze że to co wali i ociera to między skrzynią a blokiem,nic nie stuka przy wałku w głowicy,być może szklanki swoje już przeszły ale ja na początku myślałem o wtryskiwaczach aż całkiem coś się nie urwało i...
Witam, mam problem z moim Sharanem... Sprawa wygląda następujaco: auto po wymianie turbiny, remoncie generalnym silnika: walek popychacza, szklanki, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, pompotryski, zawór na rurze od intercoolera. Generalnie auto podłączone pod komputer, w testach drogowych pokazuje ze auto w stanie serwisowym czy coś takiego, żadnych...
Silnik jest po remoncie: głowica, pierścienie, panewki, szklanki. Zarówno przed jak i po remoncie silnika bez zmian, a remont robiłem ze względu na spore spalanie oleju. Wykluczam usterkę mechaniczną.
Mam silnik 1.4 vvti 71kW - 4ZZ-FE. A teraz sam sprawdzam luzy zaworowe i raz je skorygowałem - ustawiłem w pobliżu górnego zakresu i myślę, że na długo mam spokój z ich korygowaniem. Niestety nie masz, jeśli masz tam LPG zrobione klasycznie a nie jak prins to narażasz się na kilka problemów więcej niż w prinsie. Zauważyłeś coś ciekawego w luzach podanych...
Skoro myjesz wiele różnych naczyń i przyborów kuchennych a jednocześnie chce Ci sie zmieniać półki, głowice itp kup zwywarkę z dodatkami typu: - kosz do długich noży - kosz do wysokich szklanek - głowica do mycia blach itp. Jam ma zmywarkę zbudowaną i jest to świetny pomysł, czyli polecam do zabudowy lub do wsunięcia pod blat. Jednocześnie pamiętaj...
Zaworu nie ma, szklanki nie ma, wałka nie ma, głowicy nie ma Jest to sens naprawiać ?
Nie mów że ten cykający popychacz aż tak cię denerwuje, coś jest nie halo z głowicą mogą być dość mocno zalepione kanały i takich płukanek byś musiał z 5 zrobić. Na moje to musisz zakasać rękawy, jeszcze raz rozebrać głowicę i dokładnie to pooglądać i w dodatku sprawdź jaki jest luz między szklanką a gniazdem w głowicy bo tutaj też może być problem.
Tak jak kolega ^^ puszcza Tulejka wtryskiwacza, tzw. szklanka. Przerdzewiała lub miejsce styku z głowicą puszcza. Wprawny mechanik wymieni to bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/6497973800_1... Koszt samej szklanki to 15zł. Do tego uszczelki "pod głowice, 3x kolektor, podkładka pod wtryskiwacz, podkładki nadmiaru". Jeżeli nikt...
wymieniam bo spaliny dostają się do układu chłodzenia A czy popychacze ( szklanki) też należy wymieniać?
teraz mnie zaskoczyłeś bo ja byłem święcie przekonany ze tam są hydrauliczne zawory, nie ściągałem wałka do planowania głowicy a szklanki wyglądają jak hydrauliczne. Pasek jest założony na 100% dobrze, wszystkie znaki sie zgadzają i kreski na pasku
A ja zacytuje problem kolegi z innego forum: " Niedawno u "fachowca" wymieniałem pasek rozrządu wraz z rolkami(po ok. 85 tys.km - samochód skoda octavia tdi 90 koni kupiłem przy 75tys. km). Po przejechaniu kilkuset kilometrów - awaria silnika. Co się okazało, rozleciały się "szklanki", powyginały zawory 4szt lekko uszkodzona głowica przy jednej ze szklanek....
To jest w pokrywie. Ma to jakiś związek z odmą i separacją oleju. Racja, ale nie kojarzę teraz na 100% czy wpokrywie niema żadnego kanały tylko sama sprężyna i szklanka.
Ha ha łople 1.6 8v nie raz po montażu głowicy miałem brak sprężania.
Teraz mamy już tak dokładne i zaawansowane sterowniki jak i wtryskiwacze gazu że nie ma się co bać silników bez hydrauliki tym bardziej w Japońcu który ma naprawdę bardzo mocne głowice. W wielu silnikach aby dobrać się do szklanek trzeba zdjąć połówkę głowicy co wiąże się z rozpięciem rozrządu (albo to) co automatycznie generuje koszty a w wielu silnikach...
Zaznacz położenie śrubek na kole rozrządu i popuść.Spróbuj obrócić wałkiem.Będziesz chociaż wiedział czy góra czy dół stoi. Góra raczej nie głowica cała po remoncie wałki szklanki itp nowe, jutro ściągam miske nie mam wyjścia Pisałeś ze turbo a tu kapitalka😀, może być wszystko Glowica itp szklanki walki byly robione 20k temu, teraz tylko turbo
Tylko pomiar sprężania. Dodano po 4 Muszę uniknąć sytuacji że po zdjęciu głowicy mechanik zacznie wymieniać To jedź do takiego co umie robić francje dobrze, ja np. umiem. PO co szklanki mienciać jak nie klepią??? No po co?
Jeśli szklanki nie chodzą to na 100% zaworki zgięte - głowica out.
silnik sprawdzałem kod acv ,czapkę ściągałem przy wymianie rozrządu i kompletnie zrobiona , gdyż podejrzewałem że może zawory stukają albo coś w głowicy, zawory, szklanki, prowadnice i uszczelniacze. wszystko zmienione i sprawdzone.Poza tym jak go przestawiłem vagiem na 0,55 to statyczny zegar pokazuje 0,37do 0,39. Gdy zegarem go ustawię na 0,55 to...
Wracam z tematem, z którym dalej sobie nie poradziłem. W aucie tłoki nowe, pierścienie nowe, dopasowane według starych, w których były dziury. Głowica po obróbce, zawory szczelne a ten gruz wypluwa tylko 15bar na każdym cylindrze. Szklanki wyciskałem, rozrząd na znakach. Gdzie szukać dalej bo już powoli siwieje
a jak wałki z mojej wałki zostana szklanki i te obudowy od szklane bedzie oki?
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Nie bedę poganiał, tylko: -możesz dobić wałek rozrządu i jego obudowę -szklanki popychaczy mogą wybić swoje gniazda w głowicy Wtedy nawet sprzedać będzie trudno bo właściwie cała góra pójdzie do wymiany. Popychacze o nadwymiarowych średnicach szklanek chyba bardzo trudno dorwać(jeśli w ogóle można) i m. in. dlatego wymieniałem głowicę. Popychacze (niektóre)...
Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź. Pozdr.
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Odkopuje temat przez jakiś czas było cicho od niedawna znowu Jest takie cia-cia-cia jakby zawory źle ustawione były sprawdzane 2 tyg temu były bardzo rozjechane poprawiłem są książkowo klepie dalej Wyczytałem że klawiatura już zużyta-jak sprawdzić? Ew. szklanki jak wyjąć? uda się bez zdejmowania głowicy wyjąc do góry?
Uroki drukarki z wbudowaną głowicą, przychodzi czas że ją zatyka i bez perswazji się nie obchodzi, wymontować karetkę, nalać udrażniacza do spodka od szklanki, postawić karetkę w udrażniaczu na co najmniej godzinę (pilnować żeby czasami nie odparował - nalać z zapasem). W między czasie wkropić kilka kropel od góry. Nie ma rady. Musisz się po babrać....
Dzięki Citromaniak za podpowiedż, ten trop wykluczyłem ponieważ jesienią silnik został zbudowany na nowo tzn.tuleje cylindrowe, tłoki z pierścieniami regeneracja wałka rozrządu, panewki wałka oraz główne i korbowe, szklanki, pompki paliwa głowica itd. Został tylko stary wał ale zmierzony i był OK. Od tego czasu przejechane 40 tys km. silnik pracuje...
Jeśli naprawiłeś koletor ssący to sparawć EGR.Jeśli to nie pomoże głowica do góry planowanko i zaworki szklanki ustawianie.Piszesz też o gazie myśle że on może robić bałagan.Nie wiem jak długo na gazie jeździsz ale to on może to powodować wypalają sie szklanki.Ja jak chciałem założyć gaz do swojego żaden gazonik nie chciał mi podpisac gwarancji bo te...
Właśnie klekocze jak diesel jak stoje przy aucie to dzwięk odchodzi z głowicy jak by zarowy szklanki takie dziwny dzwięk napewno nie panewki jak sie schylę pod auto tam jest cichutko
Samochód na trasie zaczął szarpać i zgasł nie możliwe było ponowne uruchomienie(nie odpalił ponownie). Został zcholowany. Po kilku dniach po odpaleniu zaczął nierówno chodzić stukać a z tyłu kłęby czarno niebieskiego dymu. Po zdjęciu głowicy okazalo się że szklanki są żużyte i wypadł jeden zawór wydechowy. Dodaję że auto ma po 4 zawory na cylinder wpadł...
Jak pisałem wcześniej, szklanki wymieniałem od spodu silnika, nie trzeba rwać głowicy do tego. Do weryfikacji wałka wystarczy zdemontować miskę olejową i zakręcić wałem, wałek rozrządu widać idealnie i wszystkie krzywki. Dodano po 4 Czwarte zdjęcie, pierwszy cylinder widać na nim koło od paska, jak się dobrze przyjrzysz to widać w dole zdjęcia wałek...
Czy na podstawie pomiaru rezystancji cewek można coś więcej powiedzieć? Pomiar wynosi 0.4ohm, prąd na kostce od sterownika 1.3v , sprawdzone też dioda LED czy mruga daje impuls i jest . Dziwne u mnie to że auto zachowywało się w porządku, wygasilem i po kilku godzinach już nie szło odpalić , sprawdzone pompa tandemowa , w zbiorniku, nowa wiązka orginalna...
Nie tylko przez butlę pozbywam się gazu. Z silnikiem wszystko powinno być w porządku ponieważ był wymieniany zawór a reszta sprawdzone, planowanie głowicy, hydro szklanki itp. mechanik powiedział, że nie ma prawa się nic już popsuć teraz mam odstawić samochód do wyjęcia gazu, wymiany łańcuszka rozrządu (bo stwierdził mechanik, że jest rozciągnięty i...
Qujav a wiesz ile opraw na rynku jest wykonanych w pierwszej klasie ochronności czyli wymaga przewodu PE? Pełna zgoda. Montowałem ostatnio u znajomej oprawy sufitowe (tzw. szklanki) z obrotową i przechylaną "głowicą". Po zamontowaniu i włączeniu wywaliło zabezpiecznie. Wykręcam "żarówki" i znów to samo. Co się okazało? przewód fazowy wewnątrz lampy...
Witam. Po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą klekocze. Co może być przyczyną? Rozrząd na znakach szklanki wymienione
Przy okazji może sprawdzić stan wałka rozrządu ,bo ten luz trochę duży.Warto zwrócić też uwagę czy szklanki nie mają za dużo luzu w głowicy
Szklanki miałem już szlifowane (LPG),teraz wymieniałem uszczelkę pod głowicą i zrobiłem zawory,na 3,4 cylindrze mam troszke zadurzą przerwe i chciałbym dokupić szklanki,cena w ASO 110 zł szt. , w sklepie dopasują za 40 tylko potrzebują wymiary...dlatego były mi potrzebne..Jeszcze raz rozkręce i zmierze,a tak dla ciekawości to z 4 i 3 szklanki w yarisce...
Mam drugi zagazowany samochód - megane 1.4 16V, też bez lubry, z przebiegiem ogólnym 225 kkm w tym na gazie 175 kkm, z zaworami regulowanymi hydraulicznie i tego silnika na ma na liście. Chcę nadmienić, że koniec możliwości korekcji luzu przez wymiane szklanek, wcale nie oznacza końca głowicy. Dopóki głowica nie ma wypalonych gniazd (nie straciła szczelności),...
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie głowicy. Czy w tym silniku są hydropopychacze czy zwykłe szklanki? Na internecie nie mogę znaleźć takiej informacji. kod silnika K9k 702.
Głowica sie sypneła do wymiany, popychace i szklanki także, A od czego?
I w związku z tym tematem mam pytanie. Co tak naprawde się dzieje z tym kołem, rozbierałem takie uszkodzone i śladów zużycia nie widac. Czy jak koło jest zużyte magistrala na głowicy traci ciśnienie? bo hałas słychac na szklankach.
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Jakies bledy na kompie ?? jakie sa korekty na pompowtryski ?? Nowe szklanki zostaly oproznione?
witam , mam taki problem że silnik mi się przegrzewa , wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą , ale .... poprzedni właściciel wymienił rozrząd , szklanki i uszczelkę pod głowicą (stare części dostałem z samochodem) , ja wymieniłem pompę wody , i była wyciągnięta i czyszczona chłodnica , dana nowa nagrzewnica (stara...
Oleju jest tyle ile ma być. Dziś pojechałem zrobiłem 30km spalił 0,5l oleju ale ma tak ze na wyższych obrotach mniej kopci niż na niskich a i nieraz mocniej dymi a nieraz mniej... a jakie mniej więcej powinny być luzy na zaworach... ma 4 zawory regulowane podkładkami i szklanki.
No ja mam podobny przyrząd, tylko samoróbkę. Da się to zrobić samemu, ale trzeba się nagimnastykować, no i dłużej schodzi. Ale np. w silnikach bmw nie daję rady sam, za mało miejsca żeby precyzyjnie założyć zamek. Wiesz, wyjąć zawszę dasz radę, przytrzymasz dźwignię ramieniem, zamki rozchylisz śrubokrętem i wyjmiesz magnesem, albo same wyskoczą i masz...
Jakie szklanki... Tam są hydropopychacze
Ja stosuję spodek pod szklankę, zanurzyć sam "czubek" drukujący. Tusze wyjmuję.
Właśnie endoskopem nic nie widać że zawory odbiły się na tłokach. Póki jak nie odkręcę głowicy nie będę pewien w 100% Na pierwszych trzech licząc od rozrządu to 4rty nie ma kompresji. Wiem jak odkręcic głowice ale jeżeli okaże sie ze po odreceniu głowicy tłoki są całe to czy wymiana zaworów i szklanek wystarczy + sprawdzenie szczelności po wymianie?...
Przykładowo produkcję przyzwoitych grotów można by było uruchomić w Polsce. Niestety kasa idzie na projekty zbyt trudne jak np. Izera. Z tymi grotami jest tak, że wszyscy wiedzą jak są zrobione, ale tylko nieliczni umieją to zrobić dobrze. Przykłady: 1. W jednej z firm w której pracowałem miałem "osobistą" lutownicę Wellman'a i groty do niej (wersja...
Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D4D 2200 zł. Wczoraj skończyłem S-Maxa 2,5 turbo (silnik Volvo) po urwanym pasku, z uwagi, że silnik był w wyjątkowo fajnej kondycji (230tyś bez gazu, i wyraźne ślady honowania) postanowiłem sam zrobić głowicę. Wymiana i docieranie zaworów, zwymiarowanie...
witam, mam mianowicie taki problem w moim BMW, silnik po odpaleniu pracuje normalnie, po około 10min zaczyna strasznie dymić na biało aż do momentu kiedy osiągnie normalna temperaturę, później przestaje. płyn chłodniczy ubywa w zbiorniczku , jest czysty, węży nie pompuje. olej w silniku jest normalny i zero ubytku. (samochód był u mechanika , została...
Witam wszystkich ponownie autko jest nadal w warsztacie ale wiadomo że przyczyną jest rozwalona szklanka, która narobiła biedy i tak głowica oraz wałek rozrządu do wymiany. Zobaczymy czy jak poskładają wszystko to przestanie dymić. Od razy robię rozrząd skoro i tak mam wszystko na wierzchu :)
Jak wyciąga się ten popychacz hydrauliczny ze szklanki? Nie wyciąga się, to jest zintegrowany element.
Prawda. Jak będą jakieś objawy to już będzie głowica do remontu. Sprawdzać trzeba tym częściej im gorsza i/lub gorzej wyregulowana instalacja gazowa.
Rację to masz w tym co piszesz. Głowica którą zdjąłem była po pęknięciu popychacza zaworu. Wałek zmielił szklankę wybił gniazdo popychacza i krzywka zdarła się do połowy. Trzeba było szukać głowicy. Ze szrotu nie chciałem montować więc padło na ofertę z netu. Potrzebowałem prostej szczelnej głowicy z wałkiem i zaworami. O osiowanie i regenerację stopek...
http://moto.allegro.pl/listwa-wtryskowa-... tam jest taka listwa co w/w przed tym była robiona uszczelka pod głowicą, był problem z odpowietrzeniem szklanek
szklanki stukają uszkodzone szklanki zmywarka szklanki
membrana pompa paliwo studzienki kanalizacyjne opalarka grzeje
wykrywacz metali wykrywacz metali
Jak odwrócić działanie wskaźnika poziomu paliwa: metody i rozwiązania Iskry, swąd i dym podczas prania - co robić?