Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Nie, to nie wina oleju. Silniki na pompowtryskach, przez cieńsze krzywki zaworowe mają większy nacisk jednostkowy na powierzchnię szklanki. Zużywają szklanki i wałki szybciej niż inne silniki, ale wymiana wałka i szklanek raz na 400 tys. km to też nie jakaś tragedia.
Napisałem ci przecież że w szklance popychacza.
Gdyby mogły być góry i doliny to nie szlifowaliby i nie nakładaliby kosztów dodatkowych tylko szlifowaliby sam wznios krzywki reszta zostałaby po obróbce np. frezem To co mu radzisz nowy wałek ,szklanki ,silnik?
Wałek igła, a panewek nie ma, albo ktoś złożył nowy wałek na starych panewkach, albo tam nie ma cisnienia oleju
To daj zdjęcie spod pokrywy zaworów. Szczyty krzywek oraz szklanki.
Powiem Ci z taką precyzją wykonania, to po prostu musi działać. Jak będzie równie szczelne, to i sprawność będzie na jakimś zadowalającym poziomie. Być może będzie działać na szklance wrzątku.
Było by słychać tłuczenie ale silnik by chodził na wszystkie gary.Duża korekta to może sam wtrysk a może ciśnienie,może szklanka. Wykonaj pomiar ciśnienia, zdejmij pokrywę zaworów,obejrzyj wałek i szklanki. Bo z pisania nic się nie zrobi.
Musi sprawdzic czy typ - rodzaj symbol silnika jest taki sam, jesli tak na pewno mozna zastosowac te same szklanki. Podejrzewam jednak ze symbole tych silników sa inne pomimo ze pojemnośc i symbol tdi taki sam. Proponowałbym sprawdzic w katalogu w sklepie z czesciami. Pozdrawiam
Po wymianie szklanek silnik się ucieszył, ale niestety płukanie zostało. Winny był luźny sworzeń w tłoku.
Gratulacje dla konstruktora silnika 1,4 16v grupy VW za notorycznie klapiące szklanki i zamarzającą odmę. Ten silnik pracuje niemalże jak diesel... a, i byłbym zapomniał szacun dla mądrego który wymodził taki a nie inny dostęp do postojówek w Passacie b5 FL, projektantowi lanosa za umiejscowienie górnej śruby od rozrusznika i dostęp do niej składam...
Ale dalej jest w miare głosny, a jak sprawdzić czy to szklanki??
Dopiero będę sprawdzał luzy i ew. wymieniał szklanki..
Silnik 1.8 140Km ma luzy na szklankach. Nie ma hydrauliki. 1.6 z końcówką xer też. Generalnie dużo producentów wraca do luzów robionych na szklankach, chyba przez oszczędność.
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
po odpaleniu i na wolnych obrotach w trakcie gazowania klekot ustaje staje sie praktycznie nie slyszalny, rowniez na cieplym silniku
Witam. Czy żeby wymienić uszczelniacze zaworów trzeba zdejmować głowice? I jak jest w tych silnikach z regulacją zaworów? Podkłada się płytki czy wymienia się całe szklanki? Silnik F9q 716
akurat jak szklanka w tym silniku wygląda to wiem, ale zabrakło odpowiedzi na moje pytanie.
Potrzebny jest za to odpowiedni przyrząd ściskający sprężynę zaworu - bez tego nie wymienisz płytki. Ale pastylka jest pod szklanką. Pomyliły Ci się silniki. Do autora. Tu masz trochę na temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Jak mierzyć luzy, krzywki mają być pionowo czy w jakimś punkcie? Jak o takie rzeczy się pytasz, to słabo...
Wybaczcie Panowie moje niedouczenie :) Oczywiście mowa o szklankach,a silnik to z16xer
Powodem remontu, były lejące wtryski, dziury w szklankach, pół silnika oleju z ropą.
Wygląd dużo lepiej niż mój. ;-) Rocznik też 2006, ale mam 2x taki przebieg, rdza zjada wszystko. Silnik w 2,0X to DOHC ma regulację na szklankach = brak sensownej cenowo regulacji. W marcu za wyjęcie silnika, z rozrządem, pompą, łożyskiem sprzęgła, itp zapłaciłem 5000PLN. Generalnie nie polecam... Chyba że jesteś mechanikiem i blacharzem, i potrzebujesz...
W tym silniku zastosowane są szklanki do regulacji luzu zaworowego.Zdemontuj pokrywę zaworów i sprawdż luzy zaworowe.
Okazało się że otrzymałem do starszej generacji silników szklanki. Teoretycznie niczym się nie różnią wyglądowo, ale niestety mają inną wagę i ciśnienie otwarcia. Jedno jest tylko zastanawiajace, podobnież te szklanki miały pasować do silnika AHF.Nie wiem czy była to niewiedza sprzedawcy czy celowe wprowadzanie w błąd. Bo nie jeden sprzedawca na Allegro...
Ile jest tej cieczy? Szklanka?
Dodam jeszcze, że z dużej miski rozrusznik energiczniej zakręci i silnik szybciej załapie, więc może wypić nawet niecały kieliszek. Ze szklanki będzie powoli chechłał i zanim silnik zaskoczy, to może wypić dwa kieliszki. 😁
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
laguna 2.0 ma szklanki 2.0T hydraulika :D Dzięki Chyba do picia oranżady, f4r to idealny silnik do gazu, ma hydraulikę, 2.0 bez turbiny z Laguny3 ma szklanki bo to silnik Nissana, 2.0T to już stara renia, do tego bez kzfr
Masz tam hydraulicznie regulowane zawory. Zanim podejdzie olej pod szklanki popychaczy silnik klekota jak diesel.
jeśli niema klina na szklankach w każdym silniku się obracają
Cos mi się wydaje że wałek też będzie do wymiany. Jakie auto i silnik i przebieg ?
Unikat jest, bo w automacie nawet chlodnica jest wieksza niz w wersji z manualem :), ale do rzeczy przekopalem rozne zlomy w wawie, prawie caly internet, szklanek do niego ma. Ale dzieki, sprawdze u swojego mechanika cisnienie. Owszem pare gratow jest, ale o niektore grubsze czesci dzwonie do sprawdzonej hurtowni. gorzej jest z rzeczami do silnika wlasnie...
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie głowicy. Czy w tym silniku są hydropopychacze czy zwykłe szklanki? Na internecie nie mogę znaleźć takiej informacji. kod silnika K9k 702.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Witam, problemem był silnik a dokładnie szklanki wymagają szlifowania, wymiany. Ja osobiście kupiłem drugi silnik z skrzynią w komplecie za 500zł wymiana 200 to było jakieś 50 000km temu. Parę lat temu naprawa była droższa niż wymiana i silnik więc operacja była nieopłacalna, obecnie można szlif szklanek podobno zrobić taniej. Tak czy inaczej po wymianie...
puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka? Za późno się otwiera. Odnośnie wałka i szklanki, silniki mają problem z listwą zasilającą czasami potrafi z listwy przeciekać ON do oleju przez uszczelniacze pompo wtryskiwacze, a co za tym idzie olej robi się kiepskiej jakości. Dlatego pytałem o zużyciu oleju te silniki muszą brać...
Auto wrocilo od mechanika. Nie wiem czy czytal ten temat, ale powiedzial mi dokladnie to co tomzet79. Wymienil pasek na dayco, ustawil od nowa rozrzad na blokadach(wg niego poprzedni mechanik delikatnie go przestawil). Efekt jest taki, ze autem juz tak nie rzuca(wyczyscil tez przepustnice). Co do odglosow slychac delikatny szum, klekotanie ustalo w...
Moze mial ktoś do czynienia z tym silnikiem i mogl by mnie oświecić, czy da radę wymienić szklanki , bez demontażu głowicy
Myślisz ze to moze być główna przyczyna ten wałek? Nic nie myślę. Robiąc remont silnika osadza się nowe panewki wałka, jeśli wałek jeszcze się nadaje, obrabia gniazda popychaczy i zakłada nadwymiarowe popychacze (szklanki). Ponadto chyba żaden silnik nie trzyma maksymalnego ciśnienia oleju, na biegu jałowym.
Witam. Jasne, że powinna być grubsza. Planowanie + cieńsza uszczelka to silnik może już dzwonić. Szklanki nie dzwonić tylko charakterystycznie stukają. Dodano po 7 Po prostu spuścić olej przy rozgrzanym silniku, później odpalić jeszcze na 3-4s, wymienić filtr poczekać aż wszystko dokładnie spłynie i płukać nie trzeba. Pewne ilości wilgoci w silniku...
W scenicu wlewa się woda przez otwór pobierania powietrza przez dmuchawę, (często wylewałem z obudowy silnika ok. 2 szklanki), i silnik jest zamoczony dolną tulejką w wodzie, co skutkuje jej zatarciem i zwiększonym poborem prądu. Ja zawsze wiercę otwór w dolnej osłonie dmuchawy, bo lepiej jak woda jest na wycieraczce, zamiast w silniku :D.
Panewki (i szklanki) nie były z felernego materiału i nie w niektórych, a we wszystkich do jakiejś tam daty. Po prostu w tych silnikach trzeba dbać o olej i ich nie chipować. W Skodzie Octavii mam ten silnik i też się zastanawiam - wymieniać czy nie... ma ponad 180 tys. km przebiegu, nie ma niepokojących objawów ale na forum Skody straszą zdjęciami...
Dzieki za odpowiedzi. A powiedzcie mi, czy szklanki w silniku rzeczywiscie moga wplynac to na odbieranie mocy czy naciaganie klienta konkretnie?
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Odkręć pokrywki nad wałkiem rozrządu, powyciągaj szklanki i zakręć silnikiem nie zapalając aż olej poleci w otworach po szklankach. Pewnie na tej jednej nie będzie i tam szukaj przyczyny. Nie ma już nic więcej a kanał idący wzdłuż silnika musi być drożny bo inaczej i czwórka była by bez oleju.
Jak cyka/stuka regularnie w rytm pracy silnika to pewnie szklanka.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
Robię, wymiana szklanek i wałka.
Jezeli ten silnik ma szklanki (popychacze hydrauliczne) to moze wystarczy wymienic olej. Jezeli niema szklanek to wyregulowanie zaworow mysle ze zalatwi sprawe. Daj znac jak ci poszlo.
Te silniki są bardzo odporne. Czemu chcesz zmieniać? Gładzie szlag trafił? Wał? Da się je honować i dobrać inne pierścienie, z wałem gorzej. Tłoki raczej mimo wszysto przeżyły. Głowica może być do remontu bo to się reguluje szklankami, ten silnik nie ma hydraulicznie regulowanych zaworów! A na LPG zawory pewnie dostały po tyłku, to nie jest młode auto.
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
To ten silnik ma szklanki a nie dźwigienki zwykłe?
Zmierz kompresję na zimnym silniku i coś to naświetli w tym temacie. Że szklankami to nie wydaje mi się, silnik by głośno pracował.
Troszkę wyleci podczas wymiany. Wymieniaj na ostudzonym silniku, bo się poparzysz. Jak zrobisz to wprawnie, to stracisz mniej więcej około szklankę płunu. No może ze dwie za pierwszym razem😜.
Cześć, silnik pracuje na 3 cyl od samego rozruchu. Dodatkowo faluje na obrotach, potrafi zgasnąć, ciśnienie w kolektorze ok 650mbar. Odpinając czujnik ciśnienia w kolektorze nie gaśnie. Nie ma pracy na cyl.4. Co już do tej pory wymienione, przez innych/mnie: - wtryskiwacz na 4 cyl. - cewka delphi - świece komplet Jak dostałem auto, to już miało zamontowane...
Witaj,natknalem sie na pewne informacje na jakims forum. Chyba problem zostal odnaleziony, ponieważ po wymianie szklanek kulenie silnika przestalo występować. Sam osobiscie rowniez tego jeszcze nie testowalem bo i brak czasu ale i tez brak funduszy... Jak sprawdzisz cisnienie wszystko bedziesz wiedzial;)
Sam czujnik okazał się sprawny, przyczyną była szklanka wody (!sic) w sterowniku silnika. Pozdrawiam
Jak zrobić prosty chwytak na silnik (np. z silnika od wycieraczki ) taki który podniesie szklankę wody. Słyszałem że można to zrobić z napędu CD.. Mógłby mi ktoś pokazać jak to się robi
kolego wałek jest idealny bo wymieniałem szklanki w tym silniku i lewego powietrza tez nie zasysa bo uszczelka była wymieniana pod kolektorem.
Taki pomiar nie jest miarodajny, po zgaszeniu silnika część szklanek jest ściskana przez krzywki wałka rozrządu a część nie. Po kilku dniach nie można porównywać luzów szklanki ściśniętej i szklanki nieściśniętej. Luz sprawdzamy bezpośrednio po zgaszeniu silnika.
Weź też poprawkę na zwyczajne zużycie silnika. Takie silniczki 50 cm3 nie zrobią po milion kilometrów. :/ Jak przelecą 50 tys to można się cieszyć. Tym bardziej że to chińczyk. Pamiętaj też, że jakbyś faktycznie zmniejszył jeszcze bardziej dyszę, to prawdopodobnie też spadnie ci po prostu moc. Bo optymalna mieszanka jest jedna. Jak pójdziesz w uboższą,...
Nie. Już silnik działa. Zawiesiły się szklanki i nie domykały się zawory. Silnik był transportowany przez kuriera i pewnie latał jak żyd po pustym sklepie z tą paletą na pace jakiejś ciężarówki.
Te silniki nie mają hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Trzeba ustawiać luz wymieniając płytki na szklankach zaworowych.Ciśnienie paliwa stałe? Jako takiego zewnętrznego filtru paliwa nie ma - jest tylko w pompie paliwa wewnątrz zbiornika. Może już przytkany a przepompował sporo paliwa z uwagi na przebieg. Z tego co pamiętam tam jest system tzw...
Witam Mam problem z scenikiem 1,5dci 74kW po odpaleniu na zimnym i ciepłym stuka coś w silniku, wymieniłem wałek rozrz adu oraz szklanki popychaczy. Wałek był podrobiony szklanki równierz jednak wymiana nie przyniosła skutków
W sierpniu robiłem dokładnie takie samo auto Z tym samym silnikiem Do wymiany był wałek szklanki i panewki Wałek Ina szklanki Ina panewki glyco Wymiana uszczelek pod pompowtryskiwaczami Ustawienie pompowtryskiwaczy Nowy rozrząd śruby etc Auto od sierpnia zrobiło ok 12tys km i nic mu nie dolega Nie jest to prawda że musi być orginalny wałek a wiem to...
Problem znaleziony w zakupionym silniku niebylo szklanki pompy wysokiego cisnienia.
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Czyli szklanki?
to prawda ale będzie delikatnie szarpać silnikiem a tu można szklankę postawić i nie spadnie
10W 40 to pół syntetyk. A co do stukania to musiał byś zdjąć pokrywę zaworów i wcisnąć na gorącym silniku szklanki popychaczy zaworów gdy krzywka wałka nie wywiera nacisku. Każda szklanka musi być twarda. Bo pewnie to hydropopychacz Ci cyka.
:D myśle że takie kartki nam wszystkim by sie przydały tylko zastanawia mnie dlaczego ta dziura jest czarna ? Dodano po 16 a co do perpetum i atygrawitacj, to ciekawych odyłam do lektury książki "Igora Witkoskiego-SUPER TAJNE BRONIE HITLERA cześć 3" od strony 130 jest opisany pewien generator napedzany wodą w obiegu zamknietym.Twórcą ów generatora jest...
Problem rozwiązany. Pękła szklanka popychacza.
Prawdopodobnie wytarta szklanka lub/ i wałek. Standard w tych silnikach po pewnym przebiegu. Na twoim miejscu oddał bym auto do mechanika.
https://obrazki.elektroda.pl/3949052100_... regulacja szklankami a sprawdzenie co 160000 km.
witam wszystkich to mój chyba pierwszy temat wiec jak coś nie tak zrobiłem to przepraszam ale proszę o podpowiedzi co mam poprawić . A wiec mój problem polega na tym ze auto chodzi dobrze ogólnie tylko jak silnik próbuje wkręcić do odcięcia to pod końcem auto przestaje chodzić na jednym cylindrze i nie jest to spowodowane brakiem iskry tylko brakiem...
Mam podobny problem myślałem na silnikiem golfa 1.6D ale za duże ma obroty chyba jak na pojazd rolniczy i jest trochę za duży. Szukam zakładu który wstawił by szklankę (zrobił tulejowanie cylindra) najlepiej w Poznaniu.
o ile nie wlejesz go mniej nie trzeba nic złego się nie będzie działa, więc niby można, tylko po co. W sumie różnica jest głównie na opakowaniu (kolorowy napis DIESEL, CITY czy BENZYNA), chodzi tu o zróżnicowanie linii produktów. Prawda że ładniej wygląda jak producent ma produkt "specjalnie stworzony" do naszego typu pojazdu :P Prawda że chętniej dorzucimy...
punto ma hydrauliczne szklanki które przestają się tłuc dopiero po kilkuset kilometrach Jak po kilku minutach po odpaleniu świeżo złożonego silnika szklanki nie ucichną, to robi się tak: nagrzewasz silnik do normalnej temperatury (80st) trzymasz 2 min 2500rpm, potem 2 min idle, kolejne 2 min 2500rpm, jak po takim zabiegu nie ucichną, to albo są uszkodzone,...
SUPER właśnie o to mi chodziło. Dziękuje bardzo!!! Jeszcze jedno pytanko jak zaznaczyć rozrząd żebym póżniej go tak samo ustawił?
Szklanki?
Wymiana zestawu wałek szklanki i panewki
Witam, mam autko Midlum 280 dxi w którym w wyniku wypracowania klina doszło do obrócenia szklanki popychacza zaworów. Niestety oprócz krzywki wałka rozrządu doszło do uszkodzenia gniazda szklanki a ściślej rowka prowadzącego klin szklanki w bloku silnika. Czy może ktoś zna adres w Polsce gdzie można zregenerować takie gniazdo? Pozdrawiam Piotr
Cześć mam pytanie jak to jest z tymi zaworami posiadam Opla Astry 1,6h 16v twinport silnik Z16xep Jakie tam są zawory? Można je regulować poprzez luzowanie śrub i regulacji czy trzeba płytki wymieniać czy ten silnik ma kozę tak ze całe szklanki trzeba Chce na dniach zmierzyć ten luz ale nie daje mi spokoju jak w tym silniku jest w internecie czytam...
Jak pisałem wcześniej, szklanki wymieniałem od spodu silnika, nie trzeba rwać głowicy do tego. Do weryfikacji wałka wystarczy zdemontować miskę olejową i zakręcić wałem, wałek rozrządu widać idealnie i wszystkie krzywki. Dodano po 4 Czwarte zdjęcie, pierwszy cylinder widać na nim koło od paska, jak się dobrze przyjrzysz to widać w dole zdjęcia wałek...
A tam nie ma popychaczy hydraulicznych zaworów? Regulowałem luzy na zaworach ale w silniku bez szklanek, np. Skoda 120 staruszek ;)
Mi się wydaje że nie bardzo. Troszkę będą przeszkadzać okna w cylkach. Nie wiem czy trabant ma szklanki, ale jak ma to można by popatrzeć za jakimiś od silników czterosuwowych i przełożyć to wtedy może by działało poprawnie. Chyba silnik od malucha jest lepszy do tego celu. Pozdrawiam.
Może stukać wtryskiwacz, panewki, szklanki popychaczy... Najlepiej nagraj dźwięk silnika.
Brak błedu sugeruje problem z pompa paliwa w baku, czasem trzeba wymieć cały kosz pompy. Te silniki są tez wrażliwe na zużycie popychaczy zaworów (szklanki) co może sugerować nierówną pracę na jałowym.
Czyli jak na wydechach juz brak regulacji? Tak by to należało rozumieć, że nie będzie już odpowiedniej szklanki do podmiany.
Wybaczcie jak temat był, szukałem tu ale nic nie znalazłem. Mazda jak w temacie. Niech mi ktoś w końcu powie..jak regulować luzy zaworowe w tym silniku ? Są płytki czy szklanki do ogarnięcia ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Silnik z6 16v DOHC
sprawdz sobie rozrząd napewno jest zle ustawiony! przez co innego by nie grały jak nie potrafisz to poszukaj sobie jakiegos mechanika i ci ustawi rozrząd a wsumie to nie jest trudne masz tam znaki. najprawdopodobiej jest przesunięty wałek o jeden lub dwa zęby do przodu. bo np jak by szklanki były zepsute to by grały na rozgrzanym silniku. masz tam gaz?...
NIe , wymień wtedy jak wymienić szklanki. ZObacz jaki ma kolor , powinien być jak nowy po zlaniu do słoika.
700 nie ma szklanek tylko hydropopychacze :D Zacznijmy od tego co się nie psuło w tym silniku ;) Pisząc szklanka, miałem na myśli szklankę z hydropopychaczem. Co nie zmienia faktu że wałek i szklanka wycierają się na 1 cylindrze - na zaworze wydechowym. Trzeba wyjąć i sprawdzić.
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Szklanki raczej nie, chyba że silnik nie ma smarowania i zaczyna się zacierać.
Temperatura silnika w normie, 0,25 l oleju na 1000km to jeszcze nie tragedia, chociaż też nie mało. Zacząłbym, jak już pisałem, od uszczelniaczy i szklanek, a skoro silnik słaby, to kontrola ciśnienia sprężania i ustawienie pompy wtryskowej. V.
Pisząc że w silnikach AWX i AVF nie padają wałki i szklanki pokazujesz ze kompletnie nie znasz tego silnika.
To zależy od przebiegu , ale w tym przypadku jakaś sekwencja (np.BRC) jest OK. Pamiętaj tylko , ,że luzy zaworowe przy LPG dużo szybciej się kasują , a ten silnik ma regulację na "szklankach".
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki...
szklanki głowica szklanki wymiana szklanki zmywarki
instalacja elektryczna motoroweru czujnik dolot powietrza skoda instrukcja obsługa ładowarka impulsowy
ogniwo lifepo4 podłączenie żyrandola przewody
Kod błędu 05668-08 w MAN TGM - diagnostyka i rozwiązania Ładowarka Foxur 12V 6A a kompresor samochodowy 12V