Musi sprawdzic czy typ - rodzaj symbol silnika jest taki sam, jesli tak na pewno mozna zastosowac te same szklanki. Podejrzewam jednak ze symbole tych silników sa inne pomimo ze pojemnośc i symbol tdi taki sam. Proponowałbym sprawdzic w katalogu w sklepie z czesciami. Pozdrawiam
założyłem czarne szklanki INA
Jako amator, w którego rodzinie od lat są samochody grupy VAG powiem w ten sposób - zwykły KKL + CAN z Viakena w zupełności wystarczy. Nawet jak przyjdzie Ci kiedyś potrzeba zczytać EEPROM z zegarów czy ECU to ten spokojnie powinien wydać. Do podstawowej diagnostyki VCDS, bo do kombinowania musisz już poszukać bardziej wyspecjalizowanych programów....
Było by słychać tłuczenie ale silnik by chodził na wszystkie gary.Duża korekta to może sam wtrysk a może ciśnienie,może szklanka. Wykonaj pomiar ciśnienia, zdejmij pokrywę zaworów,obejrzyj wałek i szklanki. Bo z pisania nic się nie zrobi.
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze trochę...
Czyli szklanki?
Sprawdź zaślepki na dźwigniach od pompo wtrysków czy nie powypadały, bo jak powypadają silnik traci ciśnienie góra pracuje głośno , wałek i szklanki szybko się zużywają.
Witam. Chciałbym coś doradzić, załatw sobie szklanki od TDI 1.9 (TYLKO DOBRE) I załóż do swojego 1.6TD . Różnica jest kolosalna w pracy silnika,będzie chodził cicho,prawie jak w TDI-ku ;-) ja tak zrobiłem w swoim 1.6 TD . POZDRAWIAM.
Tak miałem na myśli popychacze zaworów (szklanki)
Szklanki?
Szklanka nie ma nic wspólnego z napędem rozrządu.
Witam. Wymieniam szklanki w 1.9 tdi PD. Czy mogę śmiało dawać stare śruby na stopki wałka rozrządu, na stopki sterowania pompowtryskami itd
Okazało się że otrzymałem do starszej generacji silników szklanki. Teoretycznie niczym się nie różnią wyglądowo, ale niestety mają inną wagę i ciśnienie otwarcia. Jedno jest tylko zastanawiajace, podobnież te szklanki miały pasować do silnika AHF.Nie wiem czy była to niewiedza sprzedawcy czy celowe wprowadzanie w błąd. Bo nie jeden sprzedawca na Allegro...
Wymieniałem 2 lata temu w aucie syna Audi A4 1.9 TDI AVF -wałek i szklanki INA nowe. Po 40tys km brak jakichkolwiek oznak zużycia. Moim zdaniem jakościowo dobre , i lepiej tak niż używki z nie wiadomo jakim przebiegiem.
dzwiek wyglada na szklanki
Skoro rozebrałeś pokrywę to sprawdziłeś stan wałka i szklanek ? to na początek.
Oglądałem właśnie wałek jeszcze raz na pierwszym i czwartym cylindrze wytarty wałek na 1 dziura w szklance
Tak trzeba rozebrać rozrząd wyjąc wałek płytki są pod szklankami
AVF do 1.9 TDI PD (pompowtryski). Czyli kiedy ostatnio sprawdzany stan wałka czy krzywki nie zjedzone razem ze szklankami. Kiedy zmieniane uszczelki pompowtryskiwaczy i ocena stanu gniazd? Intercooler nie ma dziury? Biały dym to przeważnie zły kąt wtrysku za mało powietrza słabe rozpylanie przez pompo wtryski (leją).
Albo wymiana szklanek,albo tak jeźdźić.
Wymień hydro korektory czyli (szklanki)
Przyczyną był wytarty wałek i szklanki.
generalnie 8 zaworowe pompowtryski posiadały pewien mankament jeśli chodzi o smarowanie głowicy ;) potem się wycierają wałki, szklanki. Dokładnie zobacz "mostki" od dźwigienek które naciskają pompowtryski
tak jak napisał kolega egr a ja jeszcze dodam ze chydraulika do wymiany(szklanki zaworowe)
WITAM WYMIEŃ SZKLANKI TO ICH WINA
Nie było by przymulone. Wszystko zależy od wielkości. Zdziwił by się co jest w stanie znieść 1.9 tdi i dla niektórych jechać mimo iż dla mechanika po rozebraniu to masakra. Już nieraz brak szklanki w 1.9 tdi pd a co za tym idzie drgania silnika i wolne obroty tak kulawe. Ale dopiero kontrolka oleju zaniepokoiła właściciela. Sprawdź jeszcze odmę ale...
Chyba szklankę słychać.
dziurka w jednej szklance. Temat zamknięty.
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź. Pozdr.
No to typowe objawy dla TDi PD. Czyli dekiel zaworów w górę i sprawdzenie stanu wałka, szklanek ,uszczelnień na pompkach. Dodatkowo czy pompa tandem nie cieknie lub króciec od podciśnienia nie jest luźny. PS Błędów sterniku silnika brak?
To normalne na pompie vp. AFN-y tak maja. (mam to samo, nie jestem pewien czy to cos zwiazanego z wtryskiem sterujacym, nie wnikam):> Turbo ci odcinalo bo sie zapieklo czy nieszczelnosc na zaworku n75 ? (taki sam masz przy EGR) Dawke masz ubogo (2-4 mg optymalnie). Nie dziala ci mulowato ? hehe U siebie mam 2mg, mocy jest jeszcze na cziptuning za pomoca...
wymieniłem już nowe szklanki i wałek rozrządu
Wałek rozrządu starty i wszystkie szklanki uszkodzone :/ więc temat zamknięty.
Jakies bledy na kompie ?? jakie sa korekty na pompowtryski ?? Nowe szklanki zostaly oproznione?
Czy może być taka sytuacja że szklanki nie dociskają z odpowiednią siłą do wałka rozrządu?. nie
Silnikowi nic nie jest pali w największe mrozy calkiem zwawo sie zbiera :) Bede jeszcze wymieniał popychacze (szklanki).
Właśnie nie mam jak zmierzyć nawet obrócić teraz nie idzie, pokrywę rozebralem górę to nie wygląda żeby coś wytarte było, ale to może mi się tylko wydawać Dodano po 1 I jakby był przetarty walek u szklanki to by nie można było obrócić wałem?
1.9 tdi pd czyli nieszczelność w układzie paliwowym do sprawdzenia ciśnienie na pompie tandem przed odpaleniem. Jak wyjdzie słabo i dawno nie były wymieniane uszczelnienia pompowtryskow to tu bym zajrzał plus stan walka krzywek szklanek.
Wałki się szybko wymienia i widać szklanki też choć ich jest sporo. 2,5TDi :) hm? Jak robisz u konkretnych ludzi to po co piszesz posty. Jak robisz u niepoważnych to po co tam pojechałeś.
Tez zaglodalem walek jest w porzadku a szkalanki nie maja dziur jedno co mnie zaniepokoilo to ze kazde z 8 szkalnek ugina sie tak od 2 do 3 mm. Nie slychac jednak stukania szklanek.
Volkswagen turan 2007 1.9 tdi 400 tyś I myślisz że przez to słabo odpalał i pukalo bardzo głośno u góry?
Zapomniałem napisać, DPF nie ma już, bo przede mną go wywalili i usunęli z kompa. Był jakoś soft kombinowany i też wróciłem do oryginału, tylko DPF wycięty. A EGR też zaślepiony. Również myślałem o pompie tandemowej. Wałek był trochę powycierany, więc od razu poszedł nowy zestaw ze szklankami, jak były robione wtryski.
Powodem remontu, były lejące wtryski, dziury w szklankach, pół silnika oleju z ropą.
Stawiam na egr,wałek /szklanki albo wtryski. Choć myślę że porządny tester albo logi i wyjdzie co go boli w live data.
Ale dalej jest w miare głosny, a jak sprawdzić czy to szklanki??
na 1cylindrze (od rozrządu) doszło prawie do 55barów i dalej chciało iść drugi i trzeci to samo, na czwartym pokazało 30 ( co mieści sie w normie) Zdejmij pokrywkę zaworów, zobacz jak wygląda wałek i szklanki.
ja do 80b4 1z 90 nalalem 0w30 i cisza (dopiero 500km przejechalem) jest a wstawiam mu zdrowo o dziwo na zimnym silniku nie stuka :) a na mobilu na zimnym zawsze szklanki puste byly.
ale pisze ze to jest kolo stożkowe i jest ono nowe jak i inne z pozostalych kół napinaczy uszczelniaczy itp mogą to być szklanki do wymiany?
Temat zamykam. Problem nie rozwiązany . W silniku ostatecznie pękła szklanka i poszedł na części .
Do sprawdzenia wałek rozrządu i szklanki, przy okazji można wymienić uszczelniacze pompowtrysków. Same pompki zostaw w spokoju
Dawka obcięta i to mocna bo przepływomierz widzi niskie wartości. Odepnij przepływomierz moc powinna ciut wzrosnąć (MAF mierzy 435 mg a po odpięciu podstawi wartość wyższą ponad 500mg). Trzeba by się przyjrzeć czy nie będzie wtedy kopcił. Bo albo faktycznie coś jest przytkane ,albo dziura za przepływomierzem a turbo (spróbuj wyjąć filtr na chwilę czy...
Może do tyłu niech spróbuje. Raczej nie mówi wszystkiego co robił. Pewnie w cylindrach jest po pół szklanki ropy. Wykręcić świece żarowe i wtedy kręcić.
Tak dokladnie...Walki regenerowane oczywiscie szklanki dzwigienki i podkladki nowe Ale czy ktos powie jak poustawiac wszystko przed skladaniem ??
Jak wyciąga się ten popychacz hydrauliczny ze szklanki? Nie wyciąga się, to jest zintegrowany element.
A jak syf z silnika pójdzie na szklanki to i tak będą koszta i tak.
Mam BXE, ma przejechane ponad 180 tys. km, obsługa w cyklu LL i jeździ... ale nie ryzykowałbym poodnoszenia mocy/momentu. Tyle, że ponoć to już jest poprawiona seria - z końca 2009 roku. Poza wytartymi panewkami podobno potrafią się przetrzeć "szklanki" popychaczy.
Mechanikowi się zdawało że słyszy szklanki a to już wał się tłukł na panewkach.
Witam czy rozwiazaliscie może problem z odpuszczaniem gazu w VW T5 mam te same objawy dodaje gazu VW nie jedzie jak odejmę na dosłownie sekundę i dodam ponownie to ciągnie jak by z łańcucha spuszczony jaki może być powód szklanki nowe wałek nowy poskładany z blokadami
Przyczyna chyba znaleziona... Jeszcze raz zdjęliśmy pokrywę, a tym razem zdjęliśmy klawiaturę. Okazało się, że krzywka ssąca na 2 cylindrach w zasadzie nie istnieje, a po zdjęciu wałka ukazała się szklanka z przetartą dziurą... Czekamy na części.
Głowica sie sypneła do wymiany, popychace i szklanki także, A od czego?
Śmierdzi mi to brakiem ciśnienia oleju, ewentualnie luźna srubą koła pośredniego pompy oleju, wiec miska w dół, poza tym warto spojrzeć na wałek i szklanki, czy nie przytarte.
Witam! Problem polega na tym że moje szklanki są już do wymiany i chciałbym wymienić wałek rozrządu za jednym razem. Czytając inne fora zauważam że większość postów jest o pompowtryskach a mój jest na starej pompie. Może ktos powiedzieć mi jakiego wałka mam szukać chodzi o oznaczenie i czy są jakieś mocniejsze bo przewiduje większą moc poprzez montaż...
Jak od 200 000km nikt nie zaglądał do pompek to typowy objaw wyrobionych oringów pompek. Tylko pamiętaj nie sensu zakładać nowych uszczelek jak są ostre ranty w gniazdach bo je potnie tym bardziej jak będzie wyjechanie gniazdo. Druga sprawa to jak się ma wałek rozrządu bo też wytrzymuje w zależności od oleju od 200 tyś. do 300 wtedy komplet remontowy...
Witam długi czas rozwiązania tematu ale w końcu wziąłem się sam za to. I temat rozwiązany mechanik u którego był samochód włożył inne pompowtryskiwacze (popalone cewki). wałek rozrządu zmieniony jak powiedział ale zostawione stare szklanki i nowy wałek został porysowany.
Odgłosy się nasiliły i słychać je coraz częściej i coraz bardziej niestety .... czyżby to były popychacze zaworowe tzw. "szklanki" ? https://filmy.elektroda.pl/56_1714581554... https://filmy.elektroda.pl/98_1714581596...
Jeśli chodzi o korekty to są w normie. Najczęściej biały dym oznacza powietrze w paliwie. Czyli pompa tandem i przewód od niej do filtra (zaciąga troszkę powietrza). Jak jeszcze po dłuższym postoju trzeba trochę pokrecić zanim odpali zweryfikował bym stan uszczelnień pompowtryskiwaczy przy okazji weryfikacja bolączki tdi pd czyli wałek, szklanki czy...
na pd luzuje sie przewody?? a co do szklanek jesli sciagne pokrywe da sie je sprawdzic??
to powinny byc raczej gniazda lub zawory jak pisze mój kolega ADAM84CK bo z nim robilismy szklanki,w jednej sprezyna sie rozsypała
Filtry podstawa, a potem odlacz i zaslep podcisnieniowy EGR, pewnie kolektor masz juz zapchany. Nie wiem jak w mk3 ale w moim bylo ze dwie szklanki sadzy ('99rok). Raz na jakis czas tdi musi dostac w p*** aby sie lopatki zmiennej geometrii nie zapiekaly w turbinie
Niebieski dym który pojawia się na chwile podczas uruchamiania auta po np nocnym postoju oznacza zwykle wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe. Olej spływa po trzonkach zaworów do komory spalania. Po uruchomieniu silnika spala się i dlatego jest taki efekt. W silniku VW 1.9 TDI nie potrzeba demontować głowicy,żeby wymienić uszczelniacze zaworowe, przy...
No to raczej blok jest krzywy i mimo prostej głowicy dalej jest problem. Niestety o tym zapomina wielu mechaników że mierzy się także płaszczyznę na bloku (szczególnie punktowe wżery), a nie samej głowicy. W bloku mimo że jest żeliwny też potrafi wygryźć dołki i trzeba planować też blok. Przy obecnych cenach słupków AWX nie opłaca się tego ruszać. Tylko...
Mogę zmierzyć ale dopiero w weekend później wrzucę logi. 330000 km przejechane Dodano po 1 A ile powinna dawać barów? Minimum 2 bary na jałowym (dobra ma 2,5 -3bar) i dobijać do 7-8 bar lub wyżej przy 2000-2500 RPM. PS Wszystkie 1.9 tdi na PD mają problem z wałkami rozrządu (zrobili mniejsze krzywki by zrobić miejsce dla krzywki pompki PD oraz większe...
101 km czyli Pewnie TDi PD (ATD albo AXR) do sprawdzenia stan wałka rozrządu (krzywki,szklanki przy okazji czy pompki się nie kiwają w gniazdach). Druga sprawa to stan pompy tandem a konkretnie ciśnienie paliwa na niej.
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć pisali że to zawór w pompie oleju że za duże ciśnienie daje i...
Pierwsze komputer czyli błędy potem parametry np wartości temperatury z czujnika temperatury paliwa i płynu chłodzącego. Dwa fabia 1 1.9 Tdi czyli pewnie TDi PD a dokładnie silnik o oznaczeniu ATD. Czyli typowe bolączki PD. Jak wycierający się wałek rozrządu i szklanki. Rozjechane gniazda pompowtryskiwaczy i co za tym idzie ich uszczelnienia. Padające...
dym jest ostry dusi jak by sie olej palił Dodano po 2 stało sie to 30 min temu sprawdziłem tylko czy szklanki całe nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia
Prawdopodobnie wytarta szklanka lub/ i wałek. Standard w tych silnikach po pewnym przebiegu. Na twoim miejscu oddał bym auto do mechanika.
WV Passat B5 1.9 TDI 130 KM 2003 r. Witam, problem polega na tym, że chodzi jakby raz dobrze raz jakby na 3 cylindry, wymieniony wałek, szklanki, wtryski po regeneracji, dalej to samo, wtryski wysłane 2 raz do regeneracji, sprawdzone, wszystko OK, ale samochód dalej chodzi jakby na 3 cylindry. Ciśnienia sprawdzone, wszystko OK, już nie wiem co może...
. Świece na milion procent odpadają. Przecież pali z pierwszego dokładnie tak jak powinien. Ile razy mam powtarzać.. W takim razie trop ze szklankami może być dobry. Olej opada jak postoi.
Jeśli diagnoza o złym pompowtrysku postawiona na podstawie odczytu komputera to wymiana trochę na pałe. Wypadalo by przynajmniej zamienic miejscami go z innym czy zła wartość przeskoczy za nim. Co do samej wymiany to sprawdza się stan gniazda czy nie wyrobione brak ostrych rantów które uszkodził by oringi przy wkładaniu. Pompkę się ustawia tzn odległość...
A dlaczego po płukaniu benzyną ekstrakcyjną są do wymiany? Pozdr. Mają pracować w oleju, a wypłukanie wszystkiego z nich pewnie je rozszczelni, uszkodzi. na filmie są wyciśnięte, i jeżeli taka sytuacja miała miejsce zaraz po wyjęciu na pewno będą klepać. Co do tego wszystkiego całościowy koszt szklanek nie jest taki duży a wierz mi jeżeli masz zamiar...
Ciekaw jestem opinii w wypadku nieprawidłowego luzu , uszkodzonej krzywki , dźwigienki czy szklanki. Panowie , weryfikujemy kompleksowo , inaczej temat będzie się ciągnął do nowego roku.
Przede wszystkim podmień miejscami pompki. Jak będzie tak samo zmierz kompresję, jak kompresja ok, to sprawdź szklanki. Ja miałem przypadek, że jedna była pęknięta i nie wciskała zaworu.
Dzieki za odpowiedzi. A powiedzcie mi, czy szklanki w silniku rzeczywiscie moga wplynac to na odbieranie mocy czy naciaganie klienta konkretnie?
BKC czyli pompowtryski. Czyli typowe bolączki TDI PD jak uszczelki pompek ,wyrobione gniazda pompek ,wałek wytrzymujący 200-250 tyś km i zjadający szklanki ,padające pompy tandem i luz na wałku rozrządu (na panewkach). Sprawdź czy problem nie jest zależny od długości postoju bo typowe dl tdi pd jest jak są słabe uszczelki pompek że jak codziennie się...
robiłem szklanki przebieg ma z 250 tys i stwierdziłem mechanikowi ze jak już tyle rozebrał to żeby wymienić uszczelkę splanowaliśmy głowice szklanki wymienione. wszystko przeczyszczone, uszczelki na pompo wtryski też oleju nie bierze i płynu też Dodano po 1 kopci bardzo mocno czuć ropę i po minucie przestaje i już jest ok zero dymka
Miałem ten sam problem walczyłem z tym przez rok czasu chodzi dokładnie o Vw Passat b5 1.9 tdi AHU usterka-notlauf przy prędkości 120km/h od razu tryb awaryjny. Wszystko miałem sprawdzone poprzez chwilowe podmiany ze sprawnego auta i nadal to samo żadnej poprawy aż pewnego dnia podsunęła mnie myśl o rozebraniu sterownika silnika w momencie odkręcania...
Witam. Ford Galaxy silnik AFN 1,9 TDI 110 KM, przebieg 250 kkm. W zeszłym roku silnik zaczął nagle dziwnie buczeć. Dźwięk dochodził spod pokrywy filtra powietrza. Nie zdążyłem zgłębić tematu bo po wymianie oleju i filtra buczenie równie nagle ustało. Minął dokładnie rok i buczenie dobiegające z kolektora dolotowego znów się pojawiło. Niestety, tym razem...
Pompowtryskiwacze nie lubia wody w paliwie i zanieczyszczeń i od tego najcześciej padają. Jak problem ze startem po postoju to dekiel zaworów do góry wyjęcie pompek weryfikacja wałka i szklanek przy okazji. Zdejmiesz gumki z pompki to zobaczysz dlaczego jest problem z paleniem bo nieraz jest starta do połowy. Tylko wsadź paluchy do każdego gniazda czy...
A brak szklanki nie spowoduje braku ciśnienia?? kontrolka mrugała tylko na wolnych obrotach po dodaniu gazu było dobrze.
A dodatkowo wyjęcie i wyczyszczenie pompy oleju z opiłków po tej szklance, bo to one zablokowały zawór przelewowy
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
Właśnie wziąłem kompletny silnik za 1300 PLN tak trzeba go przejrzeć. Na pewno do oglądniecia wałek i szklanki. Pompek nie będę ruszał no chyba że będzie problem po odpaleniu. Nowy rozrząd czeka przy okazji zajrzę jak tam łańcuch i napinacz. Do tego rewizja miski i czyszczenie smoka.
Olej nie dociera do filtra oleju. Jest to jego pierwsze miejsce, gdzie musi być, zanim dotrze do silnika. Remont to wał I tłoki z korbami (uzywka), nowe panewki i pierścienie, osiowania itd. Glowica, nowe zawory uszczelniacze i szklanki frezowanie gniazd, szlify itd. Pompa oleju stara została, a zastanawiałem się nad nowka.
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
No, stukało coś, chyba tak mi się wydaje, taki jakby metaliczny dźwięk, czy jakby szklanką o szklankę stukał, ale to na postoju, jak stałem, i to tylko co jakieś 15 sekund takie pojedyncze stuknięcie było, jakby się coś chłodziło, tak jak np. tłumik strzela, jak temperatury dostanie, to na wyłączonym silniku też na postoju, albo coś w tym stylu... Bo...
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Jeżeli nic nie znajdziesz to może być uszkodzona panewka (jezeli nie ma stuków to panewki główne na wale), lub mocno zużyta szklanka na zaworze/rach (po rozgrzaniu też słychaś specyficzny stukot w górnej części głowicy).
Te dźwigienki są od pompowtryskiwaczy, popychacze hydrauliczne są pod wałkami(to te tzw szklanki) bezpośrednio wywierają nacisk na zawory poprzez krzywkę wałka, jeśli nie widać nieprawidłowości to nie ma sensu się zagłębiać.
szklanki zmywarki szklanki stukają uszkodzone szklanki
termet świeczka gaśnie airbag kasowanie spalić wyświetlacz
przepływowy podgrzewacz elektryczny parrot ck3100 aktualizacja
Odblokowanie transceiverów Yaesu FT-450D i Xiegu G90: modyfikacje i ryzyka Iveco Trakker - zrywanie regulatorów hamulców