https://obrazki.elektroda.pl/2473640100_... Dzisiaj przedstawiam mojego potworka do szlifowania, który już jakiś czas chodził mi po głowie. Zaczęło się od zepsutej pralki i odzysku sprawnego silnika. Po odleżeniu właściwego czasu i przekładaniu go z miejsca na miejsce postanowiłem, że jedyne słuszne jego zastosowanie będzie właśnie...
Zmień bezpiecznik na C25 powinno pomóc. Mam dużą sprężrkę z silnikiem 7,5kW. Startuje na zabezpieczeniu C20. Bez wizji lokalnej i wykonania pomiarów takie porady? Następnym razem będzie ostrzeżenie. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania...
Jeśli już to użyj orginalnej szlifierki i wymień silnik na taki 18V , np. parkside , można je skupić w chinach. Szlifierka to silnik dużej mocy o 300 400W.
Cieszy mnie, że ruszyłeś z wiedzą o tym silniku, bo nawet taka wyrocznia jak HENIG z moich czasów nauki nie pisał o tej nietypowej maszynie ani późniejszy LATEK :) No i niejeden może dostać kręćka widząc takie rysunki wyrwane z kontekstu z n/w linków tutaj na elektrodzie, gdzie opisami zacisków także się różnią, no ale kolejność chyba nie ma znaczenia,...
Witam - czy silnik ( szlifierka ) ma regulator obrotów - jakaś gałka potencjometr ?
To zamień przewody od jednego z uzwojeń stojana.
Witam - proszę zobaczyć ten sterownik ; https://pl.aliexpress.com/item/100500477...
Ten włącznik do rozruchu może pracować tylko w jednej pozycji, jest na nim strzałka która musi być skierowana do góry. Czy ten wyłącznik był w takiej pozycji co napisałem, podczas tej próby? Czy styk w wyłączniku rozruchowym opada po starcie silnika?
Do tego silnika musisz mieć falownik. To samo napisałem w [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... temacie. Nie chce ci się szukać? Jeśli masz sterownik z tej pralki, to podłącz tak jak było w pralce. Włączysz wirowanie i będzie szlifierka.
Jeśli to szlifierka kątowa z silnikiem F-3 to powinna być zasilana z przetwornicy częstotliwości. Po podłączeniu bezpośrednio do sieci 3x400V 50Hz będzie bardzo wielkie buuum!!
Większy kondensator to większy prąd płynący przez uzwojenie silnika. Większe grzanie się silnika, szlifierka nie pracuje długo ale jeśli jest 5 to taki trzeba zamontować. Ten ostatni będzie wyśmienity.
W pierwszej kolejności sprawdź kondensator . Ostatnio taką naprawiałem (pojemność kondensatora 3.75µF),sprawdź uzwojenia silnika. Następnym krokiem jest wymiana łożysk 6201 na łożyska 62201.Jednak należy podtoczyć wirnik o tą różnicę szerokości łożyska 62201 względem 6201. Przerabiałem w ten sposób kilka takich szlifierek z dobrym efektem.
Witam, Natrafiłem na ten wątek szukając silnika do szlifierki Proxxon LHW. Udało mi się znaleźć urządzenie które zawiera silnik DF651 a jest nim szlifierka oscylacyjna Black&Decker Mouse o mocy 55W. Po skróceniu osi silnik pasuje idealnie w miejsce oryginału. Z uwagi na dostępność używanych szlifierek w rozsądnych cenach jest to chyba najszybsze i rozsądne...
Sprawdź czy dochodzą do silnika 3 fazy może tutaj jest problem. Jeśli nie był używany kiedy nie było tej jednej fazy to nic mu wtedy nie zaszodziło. Jeśli był używany to wtedy pewnie potrzebne będzie przewinięcie. Nie grzeje się czasem?
Kupiłem ten falownik tylko 2, 2kw 400V, i powiem, że jest przyzwoity. Ustawisz wszystko, co chcesz, jak w falownikach dobrych firm a cena niska.
Witam. Szlifierka jest napędzana silnikiem jednofazowym z kondensatorową fazą rozruchową (ewentualnie jest to jeszcze faza pomocnicza pracy). Wirnik nie może się uszkodzić elektrycznie. Uszkodzenie jest w fazie rozruchowej. W pierwszej kolejności wymień kondensator. Objawy wskazują na przebicie. Dodatkowo sprawdź połączenia. Jeśli to nie da efektu,...
szlifierka na niskich obrotach jest zasłaba do tego potrzebna jest polerka a na zbyt dużych obrotach to lakier sie przypali
Szlifierka talerzowa
ja ten układ łagodnego startu też w szlifierce kątowej boscha po prosu wywaliłem a silnik podłączyłem bezpośrednio pod wyłącznik. szlifierka chodzi już ponad osiem miesięcy bez żadnych problemów choć wiem że silnik przy każdym włączeniu dostaje znaczy prąd rozruchowy i bezpieczniki poniżej 16A nie zawsze wytrzymują . z kolei w szlifierce hilti był uszkodzony...
Jezeli jest to szlifierka na zwykly silnik elektryczny to sprawdz: szczotki - mogly sie juz zużyć łożyska - jezeli sie zatarly to daja opor regulator obrotów Najlepiej podlacz bezposrednio zasilanie do silnika (omijajac regulator), jezeli bedzie chodzil na max to wymien regulator, a jezeli nie bedzie osiagal max obrotow to sprawdz szczotki i lozyska....
Chciałbym je wymienić tylko nie wiem jak połączyć je z uzwojeniem silnika jak rozkręcę obudowę . Nie jest to tak proste, jak np. wymiana przewodu zasilającego urządzenie. Najpierw trzeba rozkręcić silnik, bu ocenić, czy w ogóle jest możliwa wymiana całego przewodu, czy trzeba spróbować np. założyć koszulkę izolacyjną na przewód, który ma zniszczoną...
Witam - bo ta ma silnik bezszczotkowy - wirnik jest magnesem .
Zalewa to jest taka twarda . Dodano po 6 Dodaje zdjęcia silnika
szlifierka składa się z - włącznika ktory jest najczęściej zwykłym stycznikiem . -Sterownika drogiego startu nazywanego komutator szlifierka go posiada w zależności od jej mocy. -zabezpieczenia (kondensatora monolita) reaguje na zakłocenia w sieci -stojana -wirnika to sa glowne elmenty szlifierki
W tych szlifierkach były silniki 1400 i 2800 obr/min w pierwszych były tarcze 250x25, w tych drugich 200x25
Jak się zabrać do tego żeby ten silnik wykręcić?
Poszukaj w okolicy serwisu AGD, to z reguły są dobrzy fachowcy, prawdopodobnie do wymiany będzie łożysko silnika, lub sam silnik jest niestabilnie zamocowany.
tylko moze i głupie pytanie ale czemu np podlaczona szlifierka zmniejsza obroty wraz z kreceniem pokretla na regulatorze Dlaczego głupie, nie ma głupich pytań. A dlaczego? Bo tam jest inaczej zbudowany silnik. W szlifierce jest silnik z szczotkami, i komutatorem. Choć oba na prąd zmienny, to jednak inaczej zbudowane. A żeby zmienić ilość obrotów w...
Wydaje mi się że czerwony i niebieski to zasilanie a czarne to silnik ale nie jestem pewny
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Piszesz masz. https://gtxservice.pl/szlifierka-tasmowa...
Kiedyś widziałem fajny filmik na necie opisujący budowę takowej maszyny ... chyba mam [url=http://majsterkowo.pl/szlifierka-ta... SZLIFIERKI TALERZOWEJ Może będzie pomocny.
Kondensator jest przeciwzakłóceniowy, możesz dać go równolegle z silnikiem.
Do silnika idą tylko 3 kable i nic więcej. Czyli jest na 400 V. Skórka nie warta wyprawki , ale można zapytać w nawijalni silników by przewinąć na silnik jednofazowy. Bo szlifierka solidna posłuży lata .
Szczotki ok, kabel tez. W koncu to jakis element elektroniczny / uzwojony powinien sie upalic a nie kabelek 1.5mm2 . Uzwojenie silnika rowniez nie ma przerwy. Mam dodatkowe pytanie. Czy da się zmodyfikować silnik aby wolniej się kręcił ale za to miał większy moment obrotowy (wiekszą moc na wale)?
Urzadzenie to szlifierka. Silnik 3 fazowy łaczony w gwiazde. Chciałbym by hamowanie narastało z czasem po wyłaczeniu silnika.
Jaki typ silnika ma ta szlifierka? Jak bezszczotkowy to może być czujnik halotronowy.
Uszkodzony kondensator - powoduje on przesunięcie pola potrzebnego do startu silnika, jest połączony z uzwojeniem rozruchowym.
Ta szlifierka może mieć softstart/antyrestart we włączniku i tutaj może to sprawia problemy.
Rezystor a jak wał może być z dwóch stron (szlifierka).
No to pozostaje tylko układ zabezpieczający (BMS) i sam klucz załączający zasilanie na silnik.
Z tego co pamiętam: 45 W - 425 obr/min; 60 W - 2800 obr/min. Ostrzałka do noży? Cóż, może nóż to i naostrzy ale o cięciu zapomnij.
Może trochę liczenia: 4Ah razy 18V to daje 72W - słownie siedemdziesiąt dwa. Zakładając, prawdziwą pojemność dla aku znanych firm, z noname może być różnie. Najmniejsza, sieciowa szlifierka ma silnik około 500 W przy pracy znamionowej, więc 72W w zużyje w niecałe 10min a przy pracy na "pusto" tak z trzy razy dłużej.
Na połączeniu szczotek z komutatorem iskrzy i buczy jak przy spawaniu, ale silnik się kręci.
Polecam ten regulator mocy,testowałem działa bardzo dobrze. Pozory mylą. No jak nie nadaje się? Przecież w każdym prawie odkurzaczu czy wiertarce jest regulator na triaku a obciążenie generowane przez silnik odkurzacza jest w większości indukcyjne. Reguluje, jednak utrzymanie stałych obrotów/momentu to co innego. Zwłaszcza przy mocno zmiennym obciążeniu...
http://obrazki.elektroda.pl/3933351600_1... witam, Korzystając z zimowej pogody, postanowiłem zbudować (na własne potrzeby) szlifierkę tarczową / dyskową. Dane techniczne oraz użyte elementy z cenami: silnik- 1f , 0,75kW, 2850obr , kupiony na olx za 160pln dysk- przetoczony z aluminium o grubości 10mm, średnica- 225mm rzep- kupiłem...
Nie ma sensu. Kup używkę szlifierkę
Dobra, rozumiem. W takim razie musisz kupić nową prądnicę (bo szlifierka ma silnik, który ma odwrotne działanie niż generator). Podaj jeszcze, na jakie napięcie jest twoja żarówka.
Witam! Jedynym rozwiązaniem jest użycie FALOWNIKA jednofazowego, ale taki falownik jest droższy od tej szlifierki. Falownik oczywiście może być zaopatrzony w potencjometr, którym będzie się regulowało częstotliwość prądu na jego wyjściu - i co za tym idzie - obroty silnika. Ale uwaga: ponieważ moc silnika zależy od obrotów (bo to jest moment razy obroty),...
Po pierwsze popraw temat bo bije w oczy. Po drugie co to za szlifierka? Jaki silnik, indukcyjny jednofazowy, a może trójfazowy czy komutatorowy?
Szlifierka czy docieraczka?
Nie wiem czy kolega przeczytał do końca post z linku powyżej. Ja nie chciałbym spalić silnika :)
Ten silnik do takich celów może mieć za małe obroty!
Silnik wystawić do sprzedaży a kupić sobie do szlifierki silnik jednofazowy 1KW lub mniejszej mocy, jeżeli to ma być mała szlifierka. To będzie taniej i pewniej ze względu na moc silnika.
Po bardziej pylących pracach warto przedmuchać szlifierkę sprężonym powietrzem. Pył drewniany potrafi kompletnie zakleić kratki chłodzenia silnika.
Miałem ten sam problem. Silnika JD 887 nie udało mi się kupić, ale można szukać po prostu silników o oznaczeniu 887 (pasują rozmiarem, ale po prostu nie mają kółka z bolcami). Od ręki nie udało mi się kupić silnika 887, ale po modyfikacjach udało się wcisnąć silnik o oznaczeniu 775. Jest nieco krótszy (ale to nie problem), ma nieco dłuższą oś (wystarczy...
Witam, jeśli mógłbym się podpiąć pod temat, jestem noga z falowików i mam kilka pytań: Mam silnik 0,18kW jest to silnik bezszczotkowy i ma zamontowany kondensator, potrzebuje zwiększyć jego obroty z 2800 na ok 3500-4000 obr/min czy moge to zrobić za pomocą falownika? jeśli tak to jako falownik zastosować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tu jest opis tej szlifierki, szczególnie rodzaj silnika. https://dedra.pl/product-pol-23213-Szlif...
Literka R w modelu oznacza soft-start silnika. Czyli szlifierka nie startuje że strzałem, tylko chwilę się rozpędza do prędkości maksymalnej.
A to nie był MOSFET i regulator PWM do silnika szczotkowego?
Witam. Mam problem z szlifierką stołową. Stoi od lat i mam zamiar ją zrobić, a ze względu na to że lubię majsterkować, chce się nią zająć. Problem tyczy się silnika. Nie kręci tylko buczy, gdy próbowałem ręcznie zakręcić silnikiem, to silnik miał inny dźwięk. Jaki może być problem? Czy jest możliwe obejście kondensatora tak aby nie spalił uzwojenia?...
Niestety nic niej jest na nim napisane. NCE40H12 1SKP3 Jak chcesz to prześlę Ci sprawną elektronikę. U mnie padł silnik. Mam już nową a tej nie będę naprawiać.
Tak, tak będzie dobrze. "Pierwszy" przewód zasilania silnika zostaje tak jak jest, tylko dopinasz do niego niebieski przewód z soft-startu. "Drugi" przewód zasilania silnika musi zostać wypięty z włącznika i podpięty do czarnego przewodu z soft-startu, zaś czerwony przewód z soft-startu trzeba podpiąć w miejsce wypiętego z przełącznika drugiego przewodu...
silnik z odkurzacza ma za wysokie obroty poza tym ośka nie wytrzyma obciążenia mechanicznego,jest za cienka Już znalazłem inny silnik. Myślałem zresztą żeby użyć stalowej linki zamiast noża, właśnie ze względu na kosmiczne obroty. A może ktoś ma jakiś pomysł na zastosowanie tego silnika? Jego zaletą jest możliwość pracy od 6V (sensowna moc od 24V),...
Pomiar miernikiem (omomierzem) daje niewiele. Oczywiście sprawdzisz ciągłość uzwojeń,ale naistotniejsze jest sprawdzenie możliwych zwarć wewnętrznych(miedzyzwojowych). Tego nie jesteś w stanie zrobić w domu- do tego jest potrzebny odpowiedni przyrząd. A jakie były objawy uszkodzenia silnika?
No właśnie, z ta wiedzą jest raczej problem. Bo gdybyś ja miał, to wiedziałbyś, że L1 L2 L3 podłącza sie pod odpowiednie U1 V1 W1, i nie zapomina się o PE. Dobrze byłoby też zabezpieczyć wyłącznikiem nadmiarowo prądowym trópolowym o wartości C4 i ,np Eaton PKZMO-1 dostawić
Witaj Cezary ! Nie mam pojęcia co do temperatury silnika w czasie pracy. Ale tak na chłopski rozum to "Szlifierka protetyczna" nie działa non stop. Silnik na zewnątrz nie posiada wentylatora. Żeberka wentylatora są na wirniku z obu stron ( mowa o moim silniku ). Może na Twojej tabliczce są dane rodzaju czasu pracy silnika ? ( przy moim silniku nie mam...
Z jakiego powodu takie drobne ziarno? Coś z większym ziarnem mam a szlifierka może mieć ściernice po obu stronach wału. Mam taką oryginalną szlifierkę, silnik chyba 4 kW ale to naprawdę przemysłówka z pompką do chłodziwa (nie woda bo szlifowanie szybko rdzewieje)
Może jakieś zdjęcie, tabliczka znamionowa silnika. Cokolwiek.
Tak, szlifierka jest sprawna. W jaki sposób kol. sprawdził? Dlatego też proponowałem żeby podłączyć żarówkę zamiast silnika. Wtedy wykluczymy złe podłączenie włącznika, a wadę nie sprawnego silnika.
Udało się znaleźć serwis, który rozwiązał problem, którym okazało się tarcie tarczy o obudowę, wzrost temperatury i w konsekwencji uszkodzenie tarczy. Konieczny był zakup nowej tarczy i podłożenie podkładek dystansujących pomiędzy tarczę a wirnik silnika.
Dodać można że był stosowany w silnikach 1-fazowych starszej generacji. Tak i to widać na tabliczce znamionowej silnika.
gdzieś na forum przeczytałem że każdy silnik to silnik trójfazowy, tylko żeby chodził na jedno fazę należy go odpowiednio podłączyć. Urządzenie jest oczywiście na jedną fazę. Na drugim zdjęciu ją masz. Jest zaraz obok włącznika. Dochodzą do niej 3 przewody - jeden bezpośrednio od włącznika i przychodzą 2 od silnika.
To co szlifierka z regulacją ma w uchwycie.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, prawdopodobnie w silniku jest zwarcie PE z N. Przy braku obciążenie RCD nie zadziała. Odłącz przewody fazowe i N od silnika, a na 99% szlifierka po włączeniu nie będzie wyzwalać RCD, w innym przypadku to silnik i szlifierka ma przebicie. W gnieździe przy silniku jest odłączona żyła Neutralna
Albo zmienić silnik, a raczej szlifierkę
Jak dobrze rozumiem kabel powrotny służy w przypadku tego silnika jedynie jako kabel ochronny? Tak, ale on się inaczej nazywa. Prawidłowa nazwa to w zależności od układu sieci to PE lub PEN. Mam drugi silnik 3 fazowy i elektryk tak właśnie to mi podłączył. To niech podłączy tak i szlifierke. Skoro elektryk to wie co robi.
Ale się rozpisali? :D Masz luźny rdzeń stojana w tej plastikowej obudowie i wirnik się klei do niego, ewentualnie luźne śruby którymi ta obudowa jest skręcona.
Popraw styki uzwojenia na komutatorze/ na początek.
Przecież kompresor ma nabić dane ciśnienie do zbiornika(na przykład 8 bar) i się wyłączyć. A co tu ma szlifierka do silnika ? Nie wiem po co kombinujesz z jakimś falownikiem.
Witam Jeśli szlifierka jest na silniku asynchronicznym, to tylko falownik może pomóc.
Tak - ale szlifierka kątowa może pracować na stałym i zmiennym prądzie tak jak większość silników szeregowych komutatorowych. Wyjątkiem są silniki ze stojanem nie wykonanym z blach transformatorowych.
Jakich silników, z jakich maszyn? Szlifierka to wysokie obroty więc raczej się nie nadadzą.
Witam, jestem osobą która zaczyna swoją przygodę z "warsztatowymi wynalazkami" więc kieruje się z prośbą o pomoc w moim pierwszym tego typu projekcie związanym z elektroniką. Dobrze zdaje sobie sprawę że prąd to nie zabawka więc moim następującym, może głupim pytaniem jest jak podłączyć do sieci 230V ten oto silnik. Mniej więcej się orientuje, ale z...
Chyba to jest rekuperator z regulacją obrotów silnika typu falownik (moc bierna pojemnościowa) Same silniki to moc bierna indukcyjna. Z mocą bierną indukcyjną zostały mi - silnik od hydroforu, stara szlifierka, i stare lodówki
Tu masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale jaki jest sens robić z tego jakiegoś ulepa jak najtańsza szlifierka z dwoma kamieniami kosztuje 129 zł.
To równie dobrze te dwa przewody niebieskie wychodzące z silnika szlifierki wpinam bezpośrednio do sieci i ma to samo, plus soft start zastosować i tamtą płytkę całkiem wyrzucić.
Posiadam urządzenia na siłę takie jak ukośnica do metalu na tarcze 250 mm z silnikiem 2,2 W i szlifierka stacjonarna dwóstrąnna z silnikiem 1,5W. Pewnie chodzi o moc 2,2kW i 1,5kW!
Gratuluję wykonania. Projekt w/g mnie tani i funkcjonalny - prościej już się chyba nie da tego zrobić. Jedno pytanie: - czy dysk nie ma tendencji do zsuwania się z wałka podczas pracy na "biegu jałowym" (nie zauważyłem osiowego mocowania dysku do wałka silnika)
Jak jest przekazywany napęd z silnika na tarcze?
Czy jest sposób na wyciszenie pracy silnika trójfazowego (szlifierka stołowa). Wymiana łożysk nie poprawia pracy, te dzwięki pochodzą prawdopodobnie ze stojana silnika.
Znalazłem taka instrukcje. Wynika z tego że chyba ten element trzeba wybić jeśli dobrze rozumiem. Macie jakieś rady bo nie chciałbym zepsuć sobie tej szlifierki https://obrazki.elektroda.pl/8738776900_...
Okazyjnie kupiłem szlifierkę stołową Ferm FSM-150 na 240V. Nie ma w niej podstawy, wyłącznika i kondensatora za to z silnika wystają cztery przewody- jedna para czerwony i niebieski/spięte są opaską zaciskową/ i druga para czerwony i niebieski /też spięte opaską/ Nie wiem też jaki był podłączony kondensator i jak to wszystko trzeba połączyc. Może ktoś...
Szlifierka stołowa Einhell, a raczej taśmowa.
Tak tylko informacyjnie, po podłączeniu na "krótko", bezpośrednio kabel zasilający do kabli silnika, szlifierka chodzi. Dziś spróbuję wymienić triak (ten kwadratowy podzespół ;D) i zobaczę czy pójdzie.
Do silnika 520W to kondensatory stanowczo o zbyt dużej pojemności. Ja mam szlifierkę z silnikiem 1,1 kW i kondensator 10µF spokojnie wystarcza. Kiedyś zapomniałem ją wyłączyć i pracowała około 10 godzin. Silnik był ledwo wyczuwalnie ciepły.
Jaką masz moc tego silnika i jakie obroty? Szlifierka stołowa musi mieć duże obroty - min. 3000, inaczej nie będzie szlifowała dobrze. Po co Ci więc regulator obrotów?
Taki wlutowany drucik to może być gwóźdź do trumny dla tego silniczka. Na jakie napięcie jest ta szlifierka? Takie zapachy z wnętrza silnika oznaczają jego koniec. Co to za szlifierka? coś na wzór Dremela
Zrób pomiar między przewodami wychodzącymi z silnika .Jeżeli jest jednakowe to trzeci przewód należy podłączyć również ,czyli ,jak wcześniej napisałem szlifierka jest 3-fazowa.
Hej! Mam problem, spaliłem silnik szczotkowy 230 V DC w tokarce. Docelowo chce go zmienić na większy siłowy z falownikiem, ale na czas przeróbek tokarka wciąż by sie przydała. Czy ktos wie czy szlifierka kątowa jesli ja podpiąć pod szczotki do regulatora tokarki to czy by to zadziałało? Wygladowo i konstrukcyjnie wyglądają podobnie ale nie wiem czy...
sterownik silnika szlifierka szlifierka silnika pralki podłączenie silnika pralki szlifierka
25pt4423 dławik citroen xsara centralny zamek medion internetowy
zderzak naprawa zderzak naprawa
Nadmierne ściemnianie wyświetlacza po włączeniu świateł w samochodzie - jak rozwiązać problem? Wydajność sprężarek w autobusach Ikarus: modele i parametry