Pierwsze pytanie, to po co dotykałeś się w ogóle do tego kółka. Pytanie drugie -jak wyobrażasz sobie szlifowanie czymkolwiek czoła wału, z zachowaniem płaskości płaszczyzny czoła i jej prostopadłości do osi wału? Są specjalne frezy z prowadnicą, ale słychać negatywne opinie na ich temat. Jak wyjąłeś wałek rozrządu, to bez problemu możesz kręcić wałem...
Dzięki za dobre rady. Mam jeszcze pytanie, odnośnie wałka rozrządu. Ma w znacznym stopniu wytarte krzywki i chciałbym go wymienić na nowy. Czy mogę wyjąć stary wałek i wsunąć nowy, czy konieczne jest szlifowanie bloku pod nowy wałek. Nie chciałbym wyjmować bloku tylko dlatego, aby móc wymienić wałek rozrządu. Ciśnienie oleju 4,0 atm. Głowice 3 po regeneracji,...
Z tym jest OK. Jak sobie przypominam ładowanie jest w nim 14,4-14,5V. Sam aku ma obecnie 12-12,2V. Sam pomiar działania obwodu(czujnika temp.) sprawdza się na zgaszonym-chociaż ja już próbowalem czy jest jakaś różnica podczas pomiaru na zapalonym silniku. Róznica jest rzędu 0,05V tzn. 1,95V na zgaszonym i 2,0V na zapalonym. Czyli cały skok napięcia...
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Przyczyna: niedostateczne smarowanie lub szlifowana głowica. Zobacz na panewki wałka rozrządu.
Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje. Zasada działania jest: zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału. Wychodzi ideał nieraz tylko czeba lekko...
Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek koła pośredniego ,A tak na marginesie to czy wyczyściłeś wał z osadów w komorach pod korkami technologicznymi ,tam jest ogromna warstwa syfu który przy pierwszym...
można szlifować panewki są dostępne panowie proszę o poradę jak wyjąć wałek pośredni ze skrzyni tj ten wałek który połączony jest z wałkiem sprzęgłowym?
Jednak Polacy nie potrafią. :D Rozbierasz silnik, wyjmujesz wałek rozrządu i zawór można docierać. Składasz silnik, wkładasz zawór i sprawdzasz luz. Szlifujesz trzonek w razie potrzeby aby zwiększyć luz. Mycie benzyną niczego nie zmieni ani w niczym nie pomoże, jeżeli brak luzu na zaworze.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Rozrząd to sobie będziesz blokował przy składaniu, blokada na wał będzie ci potrzebna a na kole rozrządu jest znak. Wymiana samych pierścieni rozwiąże problem ubywania oleju ? Czy tuleje trzeba szlifować ? Skąd przyszło ci do głowy że ktoś mógł by to wiedzieć bez rozebrania silnik i ocenie stanu...
Co się do cholery dzieje!Naprawdę zaczyna brakować mechaników z powołania!Mieli rozebrany silnik i nie sprawdzili podstawowych rzeczy,szlifowali wał korbowy a nie sprawdzili wałka rozrządu przecież dokonywali naprawy przytartego silnika!!!No chyba że mechanik wyszedł z założenia,że wałek obraca się dwa razy wolniej od wału i mu w ten sposób nic nie...
Kolego Tomaszu, w Brzesku masz serwis ogrodniczy np. ten [url=https://www.google.pl/search?q=elek...
Regulator podciśnieniowy zapłonu a cóż to takiego? Sorka nie bardzo znam się na mechanice... Jak tylko tato wróci z delegacji podpowiem mu i zobaczymy. Dodano po 6 Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Ojciec stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Ja chciałem dać do szlifu kupić nowy wałek rozrządu tłoki, ale stwierdzono że się...
Chciał bym zahartować czop wału korbowego, wałek rozrządu, ewentualnie tuleje. Czy po nagrzaniu do czerwoności elementu nie odkształci się? Hartowanie stali powoduje znaczne zmiany kształtu i wymiaru. Po drugie czopy wałów korbowych czy rozrządu hartowane są powierzchniowo. W silnikach samochodowych najczęściej do około 1mm. Wewnątrz są miękkie. Inaczej...
Witam, kolego lukss poczytałem te twoje zmagania z tym silnikiem i :D , po takim wypadku powinno się rozmontować silnik i wykątować korbowody, czyli osie łba i stopy muszą być równoległe i leżeć w jednej płaszczyżnie, wał korbowy powinien zostać sprawdzony co do osiowości wszystkich wykorbień i podpór, oraz owalizacji tychże , tłoki i pierścienie czy...
kolego Dakin11 fajnie że chcesz mi pomóc, z tego co się orientuję to silniki DC to były na PDE i chyba na oko to się różnią od DT, mam teraz zagadkę, numery na wale korbowym są takie same jak i na korbowodach, oba silniki euro 4, prosiłem człowieka od którego kupiłem silnik o vin auta ale pod górkę ma, nie mam możliwości odczytać nr rozrządu Uzupełniając...
to jak te luzy ustawiłeś jak nic nie można regulować? luzy ustawiłem 0,15 na ssącym, 0,25 na wydechowym. i na wydechowym luz jest zawsze kiedy zawór jest zamknięty. ale na ssącym luz pojawia się dopiero w GMP i w suwie pracy (te 0,15 mm). podczas całego suwu sprężania zawór wydaje się być zamknięty a luzu nie ma. nagle pojawia się w samym GMP. w takim...
Panowie, troszkę się pomieszałem. Mam wrażenie, że silnik na rozruszniku pracuje dość "luźno", co jest w sumie podobne do sytuacji z pokrzywionymi zaworami. Czy ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć sytuacji: Gdy zdejmuję wałek rozrządu i chcę zakręcić wałem korbowym wówczas ciśnienie w cylindrach dość mocno mi to utrudnia a nawet cofa wał U mnie wygląda...
Witam! Mam dziwny problem z Matizem, otóż po kapitalnym remoncie głowicy tj. wymianie prowadnic zaworowych, zaworów, uszczelniaczy zaworowych, szlifowaniu gniazd zaworowych, planowaniu głowicy i wymianie uszczelki Matiz dymi delikatnie na niebiesko. Jaka może być tego przyczyna??? Czy problemem może być z aparatem zapłonowym, czy przyczyna może tkwić...
Proszę WAS o pomoc bo nie wiem co jest grane z moim cieniasem.Pompka paliwowa nie podaje paliwa.Założyłem drugą nową i nic.Zacząłem szlifować pod pompką tą podkładkę po trochu i próbowałem go odpalać i nic nadal nie podaje paliwa.Szlifowałem do momentu aż pękła obudowa pompki.Sprawdzałem pompkę na sucho wciskajac języczek wkrętakiem i pompuje.Kręciłem...
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
Witam, Mam problem ze skrzynia zf 12S2333 TD, mianowicie po odpaleni na zimnym skrzynia się tłucze jak by luz miedzy zębami, a przy hamowaniu silnikiem lub puszczeniu gazu na 4biegu skrzynia się tłucze jak by miała sie rozpaść. Problem pojawił się podobno po wymianie hamulców synchronizatora 1,2,3 biegu + reduktor(wypadl bolec i szlifował obudowę. Skrzynie...
O, to już Pan zrobił jakieś 10000km takim uruchomieniem na sucho o ile było krótkotrwałe. Podobno samo uruchomienie silnika z olejem to jak przejechanie 100km samochodem. Moim zdaniem aż tak źle nie jest, jednak nie zmienia to faktu że jeżeli Pan będzie uruchamiał silnik bez oleju to po dziesięciu minutach pracy może się okazać że trzeba będzie też...
W takich silnikach Renaulta zawsze jest problem z dobraniem podkładek, jeśli silnik pracuje już jakiś czas z LPG. Napisałeś że były frezowane gniazda zaworów, co jeszcze bardziej "uniosło" trzonek zaworu w góre. W takich wypadkach zwykle starą podkładkę szlifuje się na wymiar na magnesówce. Chociaż już widywałem sztuki magiczne typu ztoczony trzonek...
Cylinder tak jak nazwa wskazuje, powinien być idealnie cylindryczny, a nie żaden stożek/beczka/owal. Moim zdaniem gładź cylindra na zdjęciu nie wygląda ciekawie. W katalogu TKRJ widzę dziewięć wersji tłoków na tą średnicę, ale różniących się nieco wymiarami, bez uwzględnienia chińskich kopii silników Hondy. Jesteś pewien że kupiłeś właściwy tłok do...
Witam! Kupiłem z rozbitka silnik TU1M 1.1i o przebiegu 180kkm z tzw gwarancją rozruchową, gwarancją określonego zużycia oleju i paliwa. Założyłem nowy rozrząd z pompą wody, uszczelniacze na wałku rozrządu i wale korbowym, nową tarczę i łożysko wyciskowe sprzęgła i założyłem do auta. Zalałem olejem 15W40 orlenu + filtr SCT. Zrobiłem nim już jakieś 700km....
Czesc wszystkim. Jak wyżej mam golfa III 93r 1.6 (75KM) Moj problem polega na tym ze miałem wymieniana uszczelke pod głowica. Po wymianie ktora kosztowala mnie ze szlifowaniem glowicy i wszytkich zaworow (160) + czesci (120) zł + czujnik Hala (150) zł (ktory sie zepsuł przy demontażu) + mechanik (220) zł razem 650 zł. Auto zapalone na luzie zaczyna...
Ja zawsze mierzę czujnikiem zegarowym na skręconym silniku ile fizycznie wynosi uchylenie zaworu. Sam luz zaworowy to 0,15-0,2 mm a jeszcze musi lekko uchylić zawór. Jak odprężnik na wałku jest starty to problem jest przy odpalaniu że rozrusznik nie jest wstanie przerzucić i a tym samym odpalić silnika. Co do samej konstrukcji to różne są wykonania...
wałek rozrządu ursus stukanie wałek rozrządu toyota wałek rozrządu
nagrzewa kabel zalany klucz automatyczna skrzynia biegów naprawa
Kolejność przekładek foliowych w Sony KDL-32WE615 Piecyk podgrzewa wodę tylko do 34°C - jak zwiększyć temperaturę?