Zgadza się , oryginalnie tkwił tam sznur łojowy, ale przy obecnym rozwoju techniki, z powodzeniem można zwymiarować i dorobić na zamówienie klasyczny siemerring.
okręcić sznurkiem azbestowym lub pakułami nasyconymi pastą do gwintów Sznur azbestowy nie nadaje się do instalacji CO. Jeśli już, to do pary wodnej. Pakuły, też służą do innych celów. W zasadzie najbardziej odpowiedni jest sznur łojowy, który zastępuje się sznurkiem nasączonym towotem, by ośka chciała się lżej obracać. Może być o-ring, ale wtedy warto...
Może tam być uszczelniacz, o-ring lub sznur grafitowy/łojowy. Bez rozebrania się nie dowiesz.
A po odkręceniu dławicy, poluzować wrzeciono zaworu i dowinąć pakuł albo teflonu. Ani jedno, ani drugie do tego celu się nie nadaje. Pakuły(len, czy konopie) i teflon służą do uszczelniania połączeń gwintowych na rurach itp. Do uszczelniania dławic zaworowych, zwłaszcza przy małych średnicach używa się albo sznura łojowego,czy teflonowego, albo zwykłego...
Tam powinieneś mieć taka klapkę na dwie śruby, pod nią jest podkładka i uszczelnienie ze sznura łojowego. Musisz kupić nowe uszczelnienie, wydłubać stary sznur, zamontować nowy i zakręcić klapkę, ale tylko ręcznie. Nastepnie właczasz pompę i dokręcasz śruby tak, by kapała tam woda, po jakiś 2 dniach dokręcasz tak by juz woda nie kapała i gotowe.
Sznur łojowo grafitowy chyba tak się to zwie fachowo ale w dzisiejszych czasach może być problem z zakupem tak małej grubości ale zawsze można rozpleść z większej grubości.
Spróbuj zdobyć lepszy sznur łojowy. Może w jakiejś kotłowni?
Jak nie ma sznurka azbestowego (takim się uszczelniało), Niestety nie, bo to był sznur łojowy, czasem grafitowy.
2) W jaki sposób jest uszczelniona od strony silnika? Tak jak inne pompy (sznur łojowy) czy może coś innego zostało zastosowane? Tam jest uszczelnienie mechaniczne, jak go nie uszkodzisz przy demontażu i montażu to jest raczej nie do zdarcia.
Pompa SKA 3 jest nie szczelna. Dokręcałem śruby na dławikach na maksa lecz woda dalej się leje. Co mam zrobić? Moim zdaniem trzeba wymienić sznur łojowy. Jeśli to prawda, to jak to zrobić? Jestem amatorem w tych sprawach, proszę o szczegółowe instrukcje. Proszę o jak najszybszą odpowiedź! Z góry dziękuję.
Tam może być zwykły zawór a ktoś mógł wkręcić taką głowicę bo były one mniej usterkowe (połączenie metal/metal brak pękającej uszczelki gdy trzeba ruszyć zawór po 20 latach). Te zawory mają odkręcaną dławicę tam upycha się sznur łojowy/smołowany dokręca i nic niema prawa cieknąć. Chcący to nawet samą główkę stożkową przełoży do nowej głowicy o ile realnie...
No to kwestię uszczelnienia, łożysk i stanu pompy już prawie mamy. Wiem, że łożyska są ok ale sznur łojowy wygląda na niewymieniany gdyż śruby są mocno zardzewiałe(tak jak by nie ruszane). Zastosować muszę sznur łojowy bawełniany. Jaką farbą polecacie pomalować tą pompę??Zwykłą antykorozyjną? Czy są może jakieś specialne farby do malowania urządzeń...
Pośrodku pompy czyli padła dławnica po stronie tłocznej / pompa ze sprzęgłem czyli dokręć 2 śruby M8 po bokach lub 1 duża nakrętka na klucz hakowy. Nic na siłę. Jak dokręcanie nie przyniesie skutku do sklepu wod-kan lub hurtowni łożysk kupić sznur łojowy (chociaż nie jest to prawidłowa nazwa każdy wie o co chodzi). Odkręcić docisk na wale, wyjąć tulejkę...
kolego z tego co pamiętam to jest tzw. " sznur łojowy " on jest już nasycony nie wiem jaki kopiłeś i jak go założyłeś ale ja nie miałem żadnych problemów po założeniu nowego uszczelnienia z wyciekiem. Powodzenia
Nie musisz wyciągać tego sznura. Wystarczy zdjąć (wykręcić) dławicę i nawinąć nowego sznura , dokładając do starego. Jest to sznur łojowy lub grafitowy. Przy dociąganiu dławicy , włączaj pompę i sprawdzaj czy wirnik się kręci. Kiedy przeciek ustanie , dławicy więcej nie dociągaj. Za jakiś czas , gdy kapanie pojawi się znowu , dociągniesz tylko lekko...
Dokręć mocniej śrubę dławicy. Spróbuj dobrać oring albo uszczelnij sznurem łojowym (tak sie kiedyś robiło).
Jaka powinna być grubość uszczelek które są pomiędzy korpusem ssawnym, wirnikami a korpusem tłocznym - z czego najlepiej je wykonać ? Najlepiej je z wykonać z bloku technicznego. Moim skromnym zdaniem nie obejdzie się bez toczenia poszczególnych elementów, spasowania i dopiero uszczelnienia. Pod dławice sznur łojowy. Do kupienia bez problemu w sklepie...
0. Zdejmujesz pokrętło 1. Odkręcasz nakrętkę 2. Tam pod nią coś jeszcze powinno być taka mosiężna tulejka ją też wyciągasz 3. Wygrzebujesz resztki tego co tam było uszczelnienia /jakimś cieniutkim śrubokrętem czy tam co 4. Dajesz zastępczy środek uszczelniający coś z tego wątku z elektrody do którego dałem link /ten mityczny sznur łojowy to chyba trudno...
Ta pompa ma uszczelnienie ze sznura łojowego, wiem bo taką mam nową, nigdy nie używaną (sprzedam).
Tymi śrubkami na końcach tłoka spęczniasz uszczelnienia. Siłownik/tłok na uszczelniaczach czy sznurach łojowych?
Oryginalnie był to SZNUR ŁOJOWY jest taki na Alle... 6mm poszukaj. A jak nie to teraz nazywają to SZCZELIWO SILIKONOWE teraz jest białego koloru są różne rozmiary na hurtowniach lub sklepach rolniczych,przemysłowych itp. i tak jeden i drugi smarujesz smarem grafitowym robisz według wskazówek Pamietaj o kierunku nawijania sznura, zgodnie z kierunkiem...
Panowie sprawa z uszczelnieniem wału jest prosta jak kawałek sznurka. I to dosłownie. W okrętach wojennych zarówno nawodnych jak i podwodnych stosuje się tzw. sznur łojowy. Jest to po prostu kawałek grubego sznurka nasączony łojem lub innym tłuszczem. Uprzedzam jest to rozwiązanie sprawdzone i przetestowane na wojnie :). Stosuje sie jeszcze tzw "omeringi"...
A o sznurku łojowym to już nikt nie pamięta, tylko pakuły i jakieś kleje dwuskładnikowe Szukaj sznura łojowego :) Biorę pakuły i to co mam pod ręką np. olej słonecznikowy - sprawdza się przy moich kaloryferach.
"czarny sznur" Prawdopodobnie chodzi o sznur grafitowo - łojowy. W Twoim przypadku wystarczy zwykły silikon lub po staremu: słaba zaprawa betonowa (4 piasku, 1 cementu) do skruszenia i ew. rozebrania wystarczająco słabe, a uszczelni na pewno.Zalecam odtłuścić żeliwo. Najlepszy aceton ale i benzyna poradzi...
(at)gimak Można taką "naprawę" zrobić na instalacji napełnionej wodą, przecież tam jest nieduże ciśnienie, a już w instalacjach domów jednorodzinnych to prawie żadne...Wystarczy trochę sznurka łojowego, lub zwykłego (byle nie sztuczny, plastikowy), do tego troszkę towotu, lub nowocześniejsze środki, żeby było troszkę tłuściejsze(śliskie) i już nie...
Pakuły powinny były być nasączone pastą do gwintów (np. GB-1) lub smarem stałym (najlepiej towotem). Ja jak nie miałem pod ręką sznura łojowego, to używałem sznurka konopnego lub bawełnianego ukąpanego w roztopionej parafinie, albo knota od świecy.
witam, Walter Simmer toto opracował 1929 roku zastepując sznur łojowy, włascicielem patentu i nazwy jest koncern Freudenberg ,"simmerring" a to nazwa zastrzezona, poniewaz te PTFE maja mniejszy wspólczynnik tarcia to moga pracowac z wiekszymi predkosciami wałków, wiekszy również zakres temperatur, Freudenberg opracował juz te PTFE z sensorem predkosci...
Pewnie na dławicach. Wystarczyło tylko dokręcić dławice, lub dołożyć sznura łojowego i dokręcić "z czuciem"dławice. Nie, nie wystarczyło bo po dokręceniu zaczęło się jeszcze więcej lać. Pompa ma 24 lata i już przechodziła kiedyś jeden remont.
Rozumiem, że chodzi tobie o olej konserujący wnętrze pompy. Chyba oczywiste, że wepchniesz tego do zbiornika więc wypompuj gdziekolwiek. Chyba nigdy w życiu nie spotkałem pompy wodnej z Andrychowa ale zakłądam iż chodzi o pompę samozasysającą. A więc jeśli zestaw obraca się bez nadmiernych oporów to podłączaj i pompuj. Uszczelnienie jest prawdopodobnie...
Jakie zastosować uszczelniacze miski olejowej w 3p ? Chodzi o te na podporach walu, zalozylem nowe z przodu i tylu silnika no i z przodu wycieku juz nie ma a z tylu cieknie dalej ;/ można zastosować tam sznur lojowy?
Witam Mam wyciek oleju z slnika, wycieka na sprzegło. Rozebrałem sprzęgło i koło zębate i nie wiem co dalej robić bo nie moge dojsc do uszczelniacza. Prosze o fachowa pomoc Jeśli to na pewno wyciek z bloku silnika na korpus sprzęgła, to najprawdopodobniej spowodowany jest zużyciem uszczelniacza (sznura łojowego) osadzonego w bloku silnika i z drugiej...
Pan Moderator wspomniał, że awaryjność i prostota na poziomie fiata 126p. No i właśnie prostota, to mniejsza awaryjność. No nie tak do końca. Od 6 lat jestem właścicielem UAZa 469b. Bardziej jako zabawko-maskotki na pokazy niż do normalnej jazdy. Zdecydowanie czuć różnicę w precyzji (a raczej jej braku) układu kierowniczego - wszystkie ze ślimakowym...
Po 12 latach (od ostatniej renowacji), w miare bezawaryjnej pracy, obecna pompa typu grudziądzkiego odmówiła współpracy (wał się zablokował i nie da sie już go obrócić) https://obrazki.elektroda.pl/6076546100_... https://obrazki.elektroda.pl/5324145000_... https://obrazki.elektroda.pl/8508040300_...
Witam. Powietrze w układzie z hydroforem(z poduszką powietrzna>>tzw. tradycyjny)dobija się w razie potrzeby. Przy pierwszym uruchomieniu (nowy hydrofor) spręża się powietrze , które jest w hydroforze(nie wypuszcza się go do rur--do instalacji). W czasie korzystania z wody powietrze się zużywa(w różnym czasie --trudnym do określenia). Przy braku prądu...
Czy nieszczelny dławik przy pompie do studni ma jakiś wpływ na długość pracy hydroforu? Czym go najlepiej uszczelnić? ?(M Tak ,bo pompa,zamiast ciągnąć wodę "usiłuje" ciągnąć powietrze.Uszczelnia się specjalnym sznurem łojowym.Niedawno było o tym na forum.Trzeba poszukać. Na jakiej wysokości ma być umieszczony kosz w studni?(Ma być zanurzony w wodzie,...
Najczęściej na starym zaworze grzejnikowym jest "ebonitowe" pokrętło. zdarza się że śrubka przytrzymująca owe pokrętło na trzpieniu jest zardzewiała i w takim przypadku należy "potraktować" pokrętło czymś mocnym np. małym młoteczkiem żeby stłuc to pokrętło. Jeżeli to mamy już za sobą , to możemy wziąć się za dalszą naprawę. Pod ebonitowym pokrętłem...
Problem rozwiązany - dławik został uszczelniony sznurkiem łojowym i cały "pakunek" został dokręcony nakrętką dławika.
wepchnięcie pod dławik nasyconego pastą do gwintów lub towotem sznurka azbestowego - jak nie ma to zastosować pakuły) Nie azbestowy, bo ten stosuje się ewentualnie do instalacji parowych, tylko łojowy, lub zwykły sznurek ,ale nie od plastikowy i nie konopny, tylko coś bardzie miękkiego, co się da trochę nasączyć tłuszczczem (towot) i jest podatne na...
Masz prawdopodobnie stary zawór grzybkowy, którego nie powinno się ruszać. Zdejmij pokrętło i dokręć "tulejkę" (dławik). Jeśli nie pomoże, to odkręć ten dławik i podłuż sznurek łojowy (do kupienia w sklepie hydraulicznym), w przypadku jego braku, użyj jaiegoś dostępnego i dokręć dławik.
sznur pieca sznur radiowy sznur żarówka
komunikat tonera samsung mierzenie odległości kamerą wygłuszyć drzwi
internet download manager akumulator macalister
Zawór trójdrożny nie działa w automacie - przyczyny Thomson 9149: Radio wyświetla częstotliwość, brak dźwięku