1:50nm 2:90° 3:90°
Aktualnie dodatkowe mosfety odcinają zasilanie podczas hamowania/freewheela i szpilka nie wędruje dalej, dodatkowo clamping na zenerach z tranzystorami. Idzie dalej tak samo poprzez wewnętrzne diody mosfetów. Rozejrzyj się za serią IR, np.; https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-I...
Musisz zdemontować poduszkę i łape silnika , dopiero wtedy wykręcisz te szpilki , silnik będzie luźny tylko przód - tył , podpierać nie musisz.
Schemat masz dalej częściowy bo procka nie widać :) Poza tym działają ci te 2 zasilacze ATX? W tych co widziałem PE jest podpięte do GND, a bez PE zasilacze nie są bezpieczne. Ale to tak na marginesie. Nie widać pojemności na szynie +24V. Bez niej nie ma co pochłaniać prądów recyrkulacji silnika. Co do napięć bramkowych P-MOSFETów to nie mogę odczytać...
Może ktoś wkręcił za długa szpilkę i zrobił dziurę albo głowica pękła
Możesz dać 100nF jak najbliżej + i - silniczka i równolegle 1000uF/25v.
Proszę.
Wykręciłem oryginalne szpilki, ponieważ były za krótkie. Silnik przykręcony jest na 2 śrubach M6, plus blaszka z otworami. Dodatkowo wygięty pręt w kształcie litery U , nagwintowany na śruby M8 plus blaszka z 2 otworami. Umieszczony nad oryginalnym mocowaniem, na ramie roweru. Pomiędzy prętem a blokiem silnika jest guma która opiera się o blok silnika....
Minus z akumulatora na obudowę rozrusznika. Plus do górnej szpilki na elektromagnesie (mniejszy walec), dolna szpilka połączona jest silnikiem plecionką, przewodem z silnika (większy walec), dodatkowym przewodem podłączasz plus do miejsca gdzie dochodzi przewód ze stacyjki, jest na wsuwkę, lub przykręcany śrubką, i rozrusznik nie wysuwa bendixa, nie...
Szpilkę wkręca się na klej do gwintów, odpowiednim momentem dokręca się nakrętkę mocującą rolkę
Łożyska wymienione + poluzowana "szpilka" silnika i mikser OK Dziękuję za rady.
Trzeba wtedy trochę pomanipulować operacjami bitowymi: [syntax=c] PORTC = (PORTC & 0b11110000) | (1 << PC0) | (1 << PC3); [/syntax] ta komenda po kolei: bierze aktualny stan portu C kasuje bity 0..3 (tzw. maskowanie) ustawia bity 0, 3 zapisuje wynik działania do PORTC Operacja jest rozbijana na więcej instrukcji ASM, ale w efekcie nie...
Należy tą szpilkę wyciągnąć.Pozdrawiam.
Dzięki za informację. Czyli dobrze wydedukowałem. Pozdrawiam
PWM jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ogranicznik można zrobić przez rezystor szeregowy (zdejmować z niego napięcie) . Pamiętaj tylko że silnik jest indukcyjnością więc po pierwsze trzeba ładować bramki mosfetów dużym prądem ( bo prąd na indukcyjności wolno narasta) , ostrożnie z częstotliwością pwm, no i mogą być szpilki napięciowe z silnika.
Jesteś tego pewien czy, tylko tak napisałeś, aby coś napisać? Tam nie ma żadnych nakrętek ani szpilek, to taka podpowiedź. :D
Witam . Ważne by przewód 30 alternatora idący do amperomierza i odchodzący od niego wymienić na przynajmniej 10².Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy.Można dokonać to w prosty sposób; Silnik jest skręcony dwoma długimi szpilkami ,należy je odkręcić i połówki silnika obrócić względem siebie...
Silnik szczotkowy przy obciążeniu znamionowym wykona określoną ilość obrotów. Przy napięciu znamionowym przepracuje x godzin, przy napięciu 50%Un przepracuje 2x godz a przy napięciu 2Un-1/2x godzin. Dodano po 6 Sam piszesz o szpilkach. Przy mniejszej częstotliwości, mniej strat na szpilkach. Pokaż schemat bo to wróżenie z fusów.
Przede wszystkim pomiary przebicia do masy z uzwojeń. Choć patrząc po stanie tej pompy na tą chwile na pewno będą. Przejrzał bym jeszcze przed walką z pompą ta zmywarkę pod kątem wycieków wody. Piotr, zostaje pytanie, czy walka o tą pompę ma sens. Zdrowy silnik za 150 zł idzie kupić, to akurat szeroka zmywarka, więc silniki łatwo dostępne. Oczywiście...
Tak, masz rację. Brakowało tam rezystora. Jeszcze mam pytanie, jak pomierzyć zgodność faz (zasilania) z poszczególnymi stanami czujników Halla? Ja to robiłem tak, że wykonałem z rezystorów 15 kΩ gwiazdę i wpiąłem ją pomiędzy wejście trzech faz silnika. Sondę oscyloskopu podłączałem po kolei do każdej fazy, a masa sondy za każdym razem do punktu wspólnego...
Wiem tylko że M8 bo taką mam szpilkę w silniku a długość to tak z 40mm Dodano po 1 Tylko nie mogę znaleść z zwykłym łbem tylko na imbusa
Sugeruję posłać po gościa kumatego w elektronice. Sam możesz (jeśli masz czym - może być żarówka 24V/21W) sprawdzić tylko to co napisał przedmówca - tzn sprawdzić napięcie na szpilkach do silnika - szpilki 15 i 14 licząc od góry to jeden styk silnika (są łączone po dwie dla większego prądu), szpilki 13 i 12 - drugi styk - po zdjęciu obudowy z samej...
Oryginalnie ma być tam szpilka z gwintem M10 x 1.25 ,jeśli jest coś innego to jest pokombinowane.Otwory pod szpilki mają być nieprzelotowe.
Luz był zostawiony, po wyjęciu z zębatki też nie chodziło. Teraz wszystko ładnie śmiga ale to chyba jakaś paranoja że szpilki silnika były niedokręcone. Czy trzeba sprawdzić dokręcenie jakimś kluczem dynamometrycznym czy zostawić skoro już działa ?
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Witam . Jeżeli wymiana kondensatora nic nie pomogła (wpięty w to samo miejsce,nic na przewodach nie pozmieniane)to sprawdziłbym stan łożysk (luzy)jak również osadzenie łożysk w pokrywach silnika,jak i na samym wirniku.Częstą przypadłością silników jednofazowych ,jest właśnie luz,który w ten sposób się objawia że silnik nie startuje.Luzy te powodują...
Chciałbym w swoim chopperku 50/72 zmienić cylinder i głowice na 125. Moje pytanie to czy wytrzyma wał i czy cylinder wraz z głowicą będą pasowały na szpilki ?
(at)Yansi próbowałem zastosować dokładnie ten regulator, efekt jest taki że on reguluje ale strasznie głośno buczy silnik wentylatora bo dostaje z regulatora szpilki, bo jest to regulator na triaku. Te regulatory pięknie współpracują z silnikami komutatorowymi wsadziłem go do odkurzacza i tam się spisuje rewelacyjnie jako regulator siły ssania odkurzacza....
Rozświecają się powoli bo nie dałeś żadnego filtra i komparatory są bezpośrednio połączone z silnikiem, który wytwarza dużo szpilek. Nie powinieneś dawać swojego schematu jako przykład do innych rozwiązań.
Witam proszę o pomoc Silnik lombardini ldw 502 z jaką siłą dokręcać szpilki głowicy . Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam Jozef
Jeszcze jedno , sprawdź kondensatory w zasilaczu ( wymień ), mogą mieć zaniżone pojemności i napięcia pływają lub przedostają się chwilowe skoki napięcia ( szpilki ). Silnik nie jest przytarty , nie nagrzewa się zbytnio driwer ( ten z bocznymi radiatorkami ).
Obejrzyj na spokojnie najpierw cały osprzęt silnika czy tam się jaka szpilka/śruba nie poluzowała albo mechanik klucza nie zostawił które mogą powodować jakieś dźwięki. Zobacz napinacze czy nie skaczą, zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik bez niego - posłuchaj czy bez pracującego osprzętu również to stukanie występuje. Jeżeli tak - dopiero możesz zdejmować...
to spróbuje pierw same łożysko wymienić Jak już wspominałem, sam najpewniej pourywasz szpilki silnika. Poza ty wymiana samego łożyska bez uszczelnienia to jak tankowanie paliwa do dziurawego zbiornika. z ciekawości jak rozebrać tą zmywarkę ? od tyłu? od boku? Oba boczki, zdemontować boczny płaszcz wody, blachę spod drzwi i trzeba zdjąć cała podstawę,...
Tak, nie pasuje kolektor ssący na szpilki.
Obawiam się że pierwsze poważniejsze obciążenie wyrwie szpilki razem z gwintami.
Żeby nie siał zakłóceń na układ sterowania tzn. szpilek napięć.
Witam, np. w starych motocyklach - pojawia sie identyczny problem 'przelewania sie gaznika', jesli ktos wstawi zbyt grube - miekkie uszczelki / pomiedzy gaznik a glowice lub cylinder, bo gaznik jest wtedy dosc daleko 'odsadzony' od cylindra lub glowicy i zaczyna wpadac w drgania rezonansowe [ 'terkocze' na szpilkach lub na kolektorze ssacym ]... Wtedy...
Nie mam co pokazać ... Tabliczka była brązowa chyba bakielit z trzema gwintowanymi szpilkami ( śrubami ) i wszystko się posypało . Zostały 3 szpilki do których były podłączone po 2 kable z silnika i 1 faza. Kable z silnika w tych samych parach co zostały na szpilkach połączyłem w kostki wago fazy podłączyłem w sumie przypadkowo po 1 do pary z silnika...
Witam czy ktoś z Państwa nie wie jak można zrobić układ który będzię stabilizował napięcie w silniku z motora (Jawa 50cm3). Słyszałem że występują tam "szpilki" z wysokim napięciem które palą żarówki. Układ musi mieć stabilizację 12V. skoro pojawiają się szpilki to może zastosowac jakiś warystorek :)
Powiedz lepiej, jak doszedłeś do tego stanu bez wcześniejszego zdjęcia turbiny? Przecież cały silnik był skręcony na dwie szpilki, możliwe do wykręcenia dopiero po zdjęciu turbiny... Wyłamane? Reszta jak napisał przedmówca.
cztery grube wyjścia z czego podłączone są dwa, jeden do przełącznika a drugi do silnika jazdy (szpilki 12) i dwa małe z których jeden jest zmasowany a drugi idzie na jakiś czujnik w okolicy koła pasowego do silnika spalinowego (szpilki 6)
Posłuchaj , tą długą szpilkę wkręć tak by zostało ok 1mm luzu , następnie przez kawałek twardego drewna uderzaj tą szpilkę - ja w ten sposób zdejmowałem. Pamiętaj , że wirnik "siedzi" na stożku więc trzeba troszkę nad nią popracować choć czasem wystarcza 1 uderzenie , tylko pamiętaj rób to z głową i żeby nie było za dużego luzu na szpilce bo ją wykrzywisz...
Kwok z wyrazami szacunku , mam do Ciebie pytanie 2 opcja--> czy chodziło Ci o odłączenie klemy ( - ) z akumulatora i podłączenie jej do silnika ( opcja jeśli nie mam drugiej osoby) Ta pierwsza opcja polega na przyłożeniu szpilki miernika do (-) akumulatora a drugiej szpilki do silnika? czy do przewodu który sprawuje funkcje masy i jest połączony silnik-->...
Z mojego doświadczenia przy sterowaniu silników to nie ich indukcyjność jest problemem . Równoległe diody rozwiązują problem. Większy problem stwarza pojemność uzwojeń, która wymusza szpilki prądu w czasie załączania. Pomaga założenie pierścieni ferrytowych na przewody zasilające silniki. powodzenia
witam serdecznie mam pytanie czy zostawiałeś stare śruby i dokrcałeś głowice na te niutonometry co tu wyżej opisane czy nowe szpilki??
W nocie katalogowej podano dużo wspaniałych parametrów ale żeby z nich korzystać trzeba znać jakie wartości poszczególnych parametrów ma nasz układ a niestety producenci silników DC czy BLDC nie podają jakiej wartości napięcie indukuje się w ich silnikach czy jest rzędu 100V czy 500V które niszczy mosfeta. Budując układ sterowania PWM dla silników DC...
Witam, tworzę układ z mikrokontrolerem AVR i chciałbym nim sterować silnikiem wibracyjnym. To będzie mały silnik na 3V, 90mA. Cały układ jest zasilany napięciem 3,6V z akumulatora LiPO. W tym celu stworzyłem taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/4760632700_... Jako element przełączający wybrałem tranzystor PMV37ENEAR i diodę zabezpieczającą...
Silnik, to konstrukcja Rovera. Bardzo lekki, śruby głowicy, to właściwie długie szpilki, przechodzące przez prawie całą wysokość silnika. Patent się nie przyjął w motoryzacji.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Znów trafiłeś do jakiejś stodoły zamiast do warsztatu. Dziura w tej rurze nie ma na nic wpływu. Co do ewentualnej nieszczelności jeśli gdzieś jest to mniej więcej wielkości łebka od szpilki. Ktoś kto nie ma pojęcia jak działa silnik jej nie znajdzie.
Jesli Robus 600 (15 szpilek a w nowszej wersji jeszcze osobno 5 pod spodem) to od góry licząć 12 i 13 to jeden biegun silnika, 14 i 15 - drugi biegun (po 2 szpilki do bieguna bo spore prądy idą). Jak sie okaże, że jednak silnik to i tak bedziesz musiał jakoś zdjąć obudowę.
Piszesz - tak - kupiłbym nową belkę. Ciekawe - jakby Ci mechanik zaproponował "wymiana tulei - koszt 4 tysiące złotych". Albo wymiana plecionki za kolektorem plus wyciągnięcie silnika bo jedna szpilka się urwała. Ciekawe czy autor jeździł by bez jednej szpilki czy kazał wyciągnąć silnik inwestując 100% wartości auta bo po drodze by się okazało że podszuka...
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Wykluczyłem też przy okazji zakłócenia od zasilacza, bo silnik przyłączony do baterii robił takie same szpilki. Czy miałeś niezależne zasilanie silnika i modułu transoptora (łącznie z opornikiem pull-up na wyjściu)? - możliwym źródłem zakłóceń są chwilowe zwarcia w silniku powodujące zaniki zasilania i stan niski na wyjściu. Szpilki występują tylko...
Tak swoją drogą, takie coś się jest warte kupna Absolutnie nie, chyba że masz zamiar tym silniki i zarówki zasilać. Ten szajs ma ogromne zakłócenia, szpilki wysokiego napięcia zwłaszcza przy jego zmianie, kiepska stabilizację. Banalnie prosto jest tym spalić układy.
Witam. Potwierdzam z tym, że zabrałem się do rozebrania silnika od "dupy strony". Ordynarna akcja z rozwiercaniem nie jest potrzebna. Trzeba pozbyć się części turbinowej z plastikową podstawą. Jak tego nie będzie można wybić szpilki trzymania całego silnika w ilości 4 sztuk. Później proponuję zmienić na szpilki gwintowane aby silnik był rozbieralny....
Szpilki i nakrętki w tabliczce wyglądają na takie, które raczej nie widziały wilgoci Gdzie to wypatrzyłeś? Ja nie widzę żadnych szpilek i nakrętek.
Ja wymieniałem w roverze 200, silnik 1.4. Niby inny silnik ale robota ta sama. Koszt zestawu (koniecznie ze szpilkami!) nie przekracza 400 zeta. Planowanie głowicy jest raczej wskazane (chociaż ja akurat tylko przepolerowałem). Roboty kilka godzin jest. Generalnie jak masz garaż, czas i klucz dynanometryczny to procedura skomplikowana nie jest. Mechanik...
Czekam na ten zegar jak na szpilkach bo może w końcu silnik będzie chodził poprawnie i będzie przyspieszał tak jak trzeba... Ma tylko 103 km, ale jeździłem słabszymi autami i wydawały się żwawsze... W tym stilo czuję się jakby miał tylko 8 zaworów a nie 16... W garażu mam drugi taki w kombi i jest zupełnie inaczej. Przede wszystkim MAP jest lepszy bo...
Witam ponownie. Przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale totalnie wyleciało mi to z głowy. A koszty związane z naprawą były tak duże że to szok. Nie przyłapałem nikogo za rękę. Ja jestem też mechanikiem samochodowym ale na elektryce mało się znam. Mogę tylko powiedzieć tyle, że przed usterką przedostatnią interwencją przy silniku byli gazownicy z Tłuszcza...
Czyli jednak silnik? Mierzyłeś może jaki prąd pobierał przy 2 V po myciu (z ciekawości pytam)? "Ćwierkanie" to nic innego jak efekt akustyczny silnika (ów) po prostu silnik zsilany jest (jak wspominałem) sygnałem PWM - to takie "szpilki" napięcia o różnym wypełnieniu - im wypełnienie większe, a przebieg przypomina bardziej prostokąt niż szpilkę, tym...
Jak można użyć licznika do sprawdzania stanu? Wait wykorzystałem, ale po uruchomieniu silnika nie było sytuacji że szpilka prądowa wyłaczy silnik, a także, żeby był czas na odpadnięcie krańcówki, bo inaczej również silnik by się zatrzymał. Czym moge zastąpić wait i waitms?
Wydaje mi się, że Atmega resetuje resetuje się od samej pracy silników, wchodzą na nią zakłócenia ze szczotek. Masz na silnikach kondensatory odkłucające? Jak nie to dołóż bezpośrednio na silniku 3 kondensatory 10n ceramiki między +/-, między +/obudową, między -/obudową. Ewentualnie w szeregu jakąś cewkę można dać powinno pomóc. Poszukaj jeszcze sposoby...
Zapewne masz na myśli szpilki, którą trzeba wykręcić. 1. jeśli szpilka wystaje dostatecznie ponad korpus, to można próbować wykręcić za pomocą np. żabki, lub zapiłować na klucz. 2. jeśli nie wystaje, to trzeba centralnie wywiercić otwór i nagwintować lewym gwintem, wkręcić śrubę i lewym skrętem, próbować wykręcić tą szpilkę.
Ok dziękuję tu akurat jest z boku silnika chdzilo mi wlasnie zeby potwierdzić moje przypuszczenia .dziękuję za pomoc i pozdrawiam temat uważam za zamkniety. Dodano po 40 Szpilka z boku silnika z przewodem sterowania masy to jest miejsce do podlaczenia glownej masy.
Moim zdaniem trzeba zdejmować ten mosiężny dekiel, po wcześniejszym odkręceniu szpilek, ale ponieważ wyjście przewodu z silnika jest zatopione gumą, wiec jest możliwe, że ściągając dekiel wyrwie się kabel. To jest taka "jednorazówka", raz złożone i z założenia nie naprawia się tego.
-> Urgon Ten układ nie da Ugs większego niż Vcc, niezależnie od napięcia zasilania półmostka. Ponadto silniki z napędów CD SĄ słabe. Fakt, tam są uzwojenia nawinięte drutem może 0,3-0,5mm Jeśli spróbujesz przepuścić przez ten silniczek taki prąd, na jakie są te tranzystory, Pomijając spalony silnik, w samych tranzystorach wydzieliło by się po 30W, nie...
Transil działa powyżej napięcia znamionowego. Jak jest 30V to zadziała powyżej 30V. Używa się go głównie do wygaszania stanów chwilowych albo zabezpieczenia toru zasilania przed przekroczeniem wartości znamionowej. U ciebie, jest to głównie stan przełączenia obrotów kiedy powstaje tzw. szpilka napięciowa. Wlutowuje się go najczęściej równolegle do odbiornika...
miałem podobny problem przy sterowniku bramy garażowej. faktycznie filtrowanie pomaga. u nie siedzi coś takiego, co pomogło. może trochę z przesadą, ale szpile od przekaźników i silnika dawały znać o sobie. http://obrazki.elektroda.net/24_12425823...
Imho są dość mocne, pytanie o przyczynę. I tak: Liche sterowanie - Jeżeli przełączanie trwa długo - mogą się przegrzać. Jeżeli złe zabezpieczenia - mogą polec przez szpilki wysokiego napięcia samoindukcji silnika. Jeżeli złe chłodzenie - też przegrzanie. Jeżeli zbyt niskie napięcie sterujące - też przegrzanie, bo duża rezystancja kanału... Tu masz jeszcze...
KM jeszcze na ''szpilkach'' ale już gotowy do malowania
Producent silnika podaje momenty, kolejność i sposób dokręcania śrub - w nowoczesnych silnikach stosowane są uszczelki tzw. "nieosiadające", wszelki luz mogący pojawić się na skutek plastyczności części silnika czy samej uszczelki kompensowany jest sprężystością szpilek - dlatego ważna jest ich każdorazowa wymiana i prawidłowe dokręcenie.
Wygląda, że brama jedzie na zwolnieniu. Na wyłączonym zasilaniu popstrykaj DIPem 8 albo, jesli był na ON - testowo przestaw na OFF (czyli zwolnienia wyłacz w ogóle), możesz też pokręcić kręciołkiem TL (potem ustaw go mniej wiecej tak jak był - może potencjometr jest przypalony.... i ruszenie go poprawi temat) Dla sprawdzenie samego silnika obróć jego...
Wentylator to obciążenie indukcyjne - prawdopodobnie generuje "szpilki" napięciowe i oświetlenie wysiada. Proponuje podłączyć fazę (przewód L) poprzez wyłącznik, a przewód zerowy bezpośrednio do żarówki. No dobra, energooszczędne rozumiem , ale kolega pisał że na wolframowych ma to samo, to co to za szpilki, z silnika 30kW ? ;)
bez obciążenia pobiera 2.30 A chyba nie odpowiedni do tego zasilacza bo zasilacz daje na wyjściu 24V a akumulatorek ma 12V Na luzie 2,3A więc pod obciążeniem będzie 4-5razy więcej. Wygląda że napięciowo też za słabo. Bo rozumiem że z akumulatorka regulacja działa prawidłowo w pełnym zakresie? Proponowany wyżej prądowo dałby rade ale napięcie to nadal...
Witam. Przekładnie ślimakowa jest samohamowna - ale sznurek i rolka - nie . Myślę że system ze szpilkami i silnikiem z wycieraczek jest i tani i skuteczny. Lepiej by było ustrzec się sytuacji kiedy TV spada nam " dość " szybko na blat . Widać jednak że Kol. już się tematem nie interesuje więc i nie ma po co snuć pomysłów . Pozdrawaim .
Szukaj na allegro w opisach "AY32072", albo u każdego sprzedawcy części do skuterów w okolicy, który bierze towar z Wilmatu. Ostatecznie można wyciąć z brystolu jak to się robiło przed laty. Taaaa. Zmniejsza się wtedy squish i istnieje duże ryzyko spalania stukowego czego skutkiem jest stopienie krawędzi denka tłoka i zatarcie silnika. Uszczelki w motocyklach...
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Niestety moja puszcza spaliny do układu chłodzenia. Planowana, sprawdzana cisnieniowo głowica, to samo. Na wolnych obrotach jest ok, może tak stać pół dnia i jest ok . Wystarczy, że przytrzymam powyżej 3 tys przez 30 sekund i tester na zawartość CO2 daje wynik pozytywny.... czyżby blok się odkształcił? Niestety silnik był składany na starych szpilkach...
Plecionki mają rok, są zabezpieczone, nakretki z nierdzewki szpilki przeszlifowane, zasmarowane, styki z blacha i silnikiem wyczyszczone, a na co wplywa przy stukaniu kiepska masa?
Ten element: https://obrazki.elektroda.pl/9676079600_... Do wymiany trzeba lutownicy, odsysacza lub plecionki i kogoś, kto by wiedział co robi. Dokładnego typu nie mam zapisanego, wystarczy odczytać napisy z oryginału. A powód - wadliwy przekaźnik lub jakieś przepięcie w sieci. Warto przed wymianą elementu i w ogóle przed wszelkimi...
Problemem jest jednak fakt strasznych szpilek napięcia na wyjściu mostka. Szpilki powstają w miejscach przełączania kluczy. I nie mogę się ich pozbyć. A masz na silniku kondensatory które zwierają zakłócenia ? Zobacz sobie: Jest to opisane na obrazku jako filtrowania zakłóceń szczotkowego silnika. https://forbot.pl/forum/topic/6...
Mini Cooper 2007r Ponoć przy spawaniu szpilki w bloku silnika złapali masę za karoserię, a teraz: Brak kontrolek, nie działa nic w środku, nie włącza się zapłon, ale auto odpala. Na module komfortu zasilanie jest, bezpieczniki i kable są dobre. Ze schematów wynika, że moduł CAS steruje modułem komfortu i może nie pozwalać na puszczenie zasilania na...
Należy sprawdzić fazowe tranzystory silnika w sterowniku. Luźny styk generuje szpilki napięcia jeśli sterujemy cewkami. Szpilki te często doprowadzają do przebicia tranzystora. Zwiera dren ze źródłem. Jeśli doszło tylko do tego - wymieniasz tranzystor i po problemie. Jeśli przebiło także bramkę tranzystora to może czekać Cię wymiana sterownika bo naprawa...
Dokładnie, jak pisze kolega chart211. To cały zestaw do naprawy gwintów M6, czy to karterów, czy np. szpilek pod gaźnik, czy otworów pod pokrywy sprzęgła i magneta.
Dobrym pomysłem jest zasilanie napędów i kontrolera z osobnego zasilacza lub chociaż stabilizatora. Na przewody doprowadzające zasilanie silników warto dołożyć pierścionki ferrytowe (od strony mostka) - zapobiega to szpilkom prądu wynikającymi z pojemności uzwojeń.
Komutator i uzwojenia silnika (silnik jest obciążeniem o charakterze indukcyjnym) powodują powstawanie szpilek napięciowych i prądowych. Diody gwarantują że napięcie zamiast niszczyć obwody wyjściowe L298 trafi do obwodu zasilania silników, w którym nie wyrządzą żadnej szkody. Dodatkowo kiedy zasilanie napędu jest wyłączone pracuje jako prądnica, która...
Nie robiłem zbyt wielu takich silników, ale sądząc po częściach, które zawsze zamawiałem to są takie same silniki. Różnią się tylko ilością cylindrów. Na każdy cylinder masz oddzielna głowice więc wartości powinny być takie same. Pierwszy raz jak naprawiałem taki silnik nie miałem żadnych momentów. Patrzyłem na średnicę szpilek i podług nich dobierałem....
Jest to ogranicznik zapobiegający przekręceniu pierścienia głównego obiektywu do pozycji maksymalnej, w której przedni człon można swobodnie wyciągnąć. Dopóki jednak obiektyw jest spięty z przekładnią i silnikiem, nie ma takiej możliwości.
Szpilkami nie da sie tego silnika dobrze wycentrować.Trzeba jeszcze dekle przykleić klejem chemoutwardzalnym np.Poxipol.
No to spróbuję przeprojektować płytkę i zobaczę czy będą efekty. Tylko trochę nie rozumiem, jak np płytka może powodować sianie w przebiegach strony mocy, gdy na bramkach jest wręcz idealnie zarówno po stronie HO i LO, tam szpilek nie ma. Natomiast nagle się pojawia po stronie mocy, gdzie sciezki są szerokie i mają małą indukcyjność, do tego ścieżki...
Witam, z oryginalnymi gaźnikami też czasem tak jest, że jak się wybiją ich iglice/zaworki w pokrywce komory pływakowej, to zaworek nie trzyma poziomu paliwa i benzyna "leje się do wydechu", bo silnik nie daje rady jej "przepalić" w całości - wtedy spalanie może być naprawdę duże. Druga sytuacja - to gaźnik lekko "terkoczący/wpadający w rezonans", czyli...
Szanowny kolego WZ19 . Jeśli ustawisz prawidłowo rozrząd w C-360 niech nie interesują ciebie inne znaki kropki przecinki kółeczka itd, itp. Wkładasz pompę pamiętając o ustawieniu sprzęgiełka i trybika w pompie i musi działać. W sześćdziesiątce i starszych nie istnieje praktycznie regulacja początku kąta wtrysku ...... co innego C_330 tam trzeba ustawiać...
Kondensator i tak muszę wymienić, wygląda na to że mimo iż trzymałem agregat w garażu pod blokiem to coś na niego kapało, akurat w miejscu kondensatora i odpowietrznika skrzyni korbowej. Wymiana cewki będzie problematyczna, odkręciłem silnik od prądnicy i poduszkek ale rozpołowienie wymaga trochę pracy, na chwilę obecną nie udało mi się tego odczepić...
A jak rozebrać ten silnik? Bo wykręcenie dwóch szpilek nic nie daje. Wygląda na to, że silnik, jego obudowa, jest sklejona fabrycznie w połowie długości silnika.
Witajcie mam silnik 154fmi i ukrę uł mi się gwint na 2 szpilkach i moje szpilki mają 203 mm i 211 gwint raczej 7m a na internecie są tylko 195 i 203 mm co z tym zrobić ?
To zależy jak rozumiesz "za wolny". Takie silniki posiadają przekładnie ślimakowe wiec obroty są dość znacznie zredukowane, myślę ,że do około 50 obr/min. (zależy to od typu i marki "dawcy")Ale posiadają znaczy moment. Jak chcesz uzyskać dużo większą prędkość przy zachowaniu rozsądnej ceny, to możesz wykorzystać silnik wentylatora chłodnicy z jakiegoś...
no moj transit to laweta z pojedyncza kabina most na kole pojedynczym na sześć szpilek silnik wedlug dowodu rej. ma 59kw tzw banan lub baran waga realna troche ponad 2t. Tak ogolnie to jestem wyuczonym mechanikiem ale nie pracuje w tym zawodzie wiec polegam na twojej opini tylko ciezko mi uwierzyc aby silnik 2,5 tdi po zmianie pompy z epica na zwykla...
Panowie, dajcie spokój. Dwa styczniki i przekaźnik czasowy dla obwodów elektrycznych. Dla Odbiorcy Energii jakiś przyzwoity medykament trzeźwiący. Zaczyna się kolejne liczenie diabłów na łebce szpilki.
Z czujnikami. Do czujników też dokładałem eksperymentalnie i nie wiem czy słusznie, ale dołożyłem około 90 nF kondensatorki do każdej linii. Ponieważ wychodzący sygnał z hali miał tylko ładny przebieg jak silnik nie pracował, jak załączyło się wspomaganie to siało to niesamowicie i pełno szpilek było i bałem się że kontroler może być oszukiwany przez...
szpilka silnik elektryczny uziom szpilka urwać szpilka
protect radio kenwood regulacja kontrast wyświetlacz kaseta webasto
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Zgodność faz w instalacji fotowoltaicznej z licznikiem Spadek jakości oleju w silniku Opel Corsa 1.4E