Raz montowałem takie sprzęgło do takiego wozu. Problemów klient nie zgłaszał.
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Albo poduszki silnika albo dwumasa stoi dęba. Czasem taki efekt daje poliuretan w zawieszeniu plus sztywne koło zamiast dwumasy.
Witam. Czy zmieniał ktoś koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe, w tym silniku z manualną 6cio biegową skrzynią ? . Podobno Valeo robi takie zestawy. Jak to wygląda w praktyce, chodzi mi głównie o żywnotność układu napędowego , wibracje, drgania itp. Z tego co widziałem, to tarcza sprzęgła z takiego zestawu ma grube sprężyny co powinno w mniejszym...
W vw T5 można spodziewać się wszystkiego. Sztywne koło przyspieszy agonię skrzyni która i tak nastąpi. Najlepsze są skrzynie z końca produkcji roku modelowego. Sztywnego koła nie polecam.
Silniki X20DTL i Y20DTL mają sztywne koło, Y20DTH dwumas.
W sumie srednica tarczy nie ma wielkiego znaczenia. Pytanie czy OM 601 i OM 606 to ten sam blok i wal korbowy. W fazie kola zamachowego gdzie montowany jest docisk tarczy sprzegla, bedzie zamontowana flansza adaptacyjna z kolei do niej tzw sprzeglo z tuleja wielorowkowa i gumowym tlumikiem drgan. Sztywne kolo zzamachowe ktore potrzebuje musi pasowac...
Ja generalnie wkładam tylko LUK-a. Kilka, 3 może 4 razy wkładałem Sachs-a, jak użyszkodnik przyjechał ze swoim zestawem. To jedno reklamowane było na pewno LUK-a i usterka była w tarczy a nie w DMF. Te po zmianie na sztywne koło z Valeo też jeżdżą bez problemów.
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Carrot, Ty mylisz pojęcia, w tzw. kitach jest też zwykłe, sztywne koło zamachowe. Oczywiście, że tak, a przecież o takim zestawie mówiłem Nowe koło dwumasowe nie wraca do pozycji pierwotnej, ma ok 1cm luzu przy kręceniu płaszczyzną ruchomą
Pacjent : Bmw e46 2004r . 318d 116km Czy jest mozliwe zmiany dwumasa na sztywne koło ?[/tr]
Dwumasy w moim Evasione nastał kres. Telepie, szarpie itd... Nie kupie tego bo wraz z przekładką to grubo ponad 3tys w Gdansku krzyczą. Kit Valeo też nie wiele tańszy... ;-( Szukam więc jednomasowego sztywnego koła od jakiegoś innego HDi... Czy do mojego silnika 2,0HDi (DW10ATED) skojarzonego ze skrzynią ML5T da się założyć koło zamachowe z Xantii 2,0HDi...
Jeżeli ktoś się znalazł, to ile km zrobił na wymianie na sztywne i jaka jest opinia? Miałem dwóch " desperatów" którzy przywieźli sztywne koło na wymianę zamiast dwumasu. Obydwaj zrobili trasę do domu i z powrotem na warsztat. Tym się nie da jeździć bez dwumasu . Skrzynia hałasuje jakby się miała rozpaść i trzęsie jednostką napędową .
Jak w temacie... Citroen Evasion 2,0 HDi. W dwa tygodnie po kupnie zaczęło coś poszarpywać i świergolić... Pada dwumasa. Nie mam siana na oryginał a podróbek nie lubię bo za chwilkę jest to samo. Polecają mi zamontowanie Repsetu Valeo ze sztywnym kołem i normalnym sprzęgłem. A ponieważ tyle samo głosów za co i przeciw więc proszę o merytoryczną dyskusję...
Koło zamachowe plus sprzęgło z np. starego 1Z- mechanicznie to te same konstrukcje.
Mechanik stwierdził, że coś jest nie tak z wysprzęglikiem albo pompką bo w 1 fazie naciskania pedału coś piszczy. Dziś nagle wszystko wrociło do normy, rusza sie dobrze, nic nie szarpie, wiec mysle ze to nie wina sprzęgła a wlasnie coś z wysprzęglikiem albo pompką, bede jezdzil i monitorował.
Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki. Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe. Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
W tamtym okresie 90-konne silniki nie miały "dwumasy".Obecnie producenci montują je nawet do "słabszych" silników. Np. w moim Passacie z silnikiem 90-konnym Z1 (z '94 r.) nie było dmumasy.
No i co potem się dziwią że skrzynia pada ? Co ma te drgania niwelować, przecież zawsze z sztywnym kołem była tarcza z tłumikiem.
A co powiecie na takie dwa zestawy: Sztywne koło: Statim 110.360 - 520zł http://www.motocentrum.pl/sprzeglo-kompl... Dwumasa od znajomego który nie zdążył wymienić (części nowe): Koło dwumasowe Maxgear 615171 + sprzęgło kompletne Sachs 3000-845-701 - za kwotę 550zł http://www.noweczesci.pl/kolo-zamachowe-...
Akurat na synchronizatory sztywne koło nie powinno mieć wpływu
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Zamiast dwumasy masz sztywne koło? Wał korbowy nie ma przypadkiem luzu wzdłużnego? Blaszana kryza jest miedzy blokiem a skrzynią? Nie brakuje przypadkiem tulejek ustalających skrzyni bo ktoś stwierdził że są nie potrzebne? Sprzęgło było dobrze scentrowane i złożony docisk?
Widzę że Polo z Silnikiem AEF Z tym silnikiem mogą wystąpić praktycznie tylko dwa problemy: Nr 1 pompa lucas, wielki problem i koszt naprawy i mało fachowców znających się na tych pompach. Nr 2 koło dwumasowe, AEF w polo miał dwumasę koszt naprawy ... duuuży. Co do pompy. Moja rada znajdź sobie zakład znający się na pompach lucasa, odpuść sobie mechaników...
Tu nie chodzi o stuki tylko o wibracje które będą się przenosić na całą budę (jak w starym dieslu).
Ale teraz silnikiem da się normalnie okręcić (np za któreś koło pasowe albo jakieś stare śruby w miejsce tych co skręcają docisk i łomem)? Rozrusznik sprawdziłeś czy kręci po podłączeniu do aku? Na zdjęciach/filmach nie widać żeby tam czegoś brakowało. Docisk już trochę przygrzany, ale jak się nie ślizga i słoneczko od drugiej strony nie jest wytarte...
W 1,4 chyba było sztywne koło pasowe, skoro autor pisze Koło pasowe dokręciłem, bo było odkręcone, lecz po kilku sekundach pracy silnika koło znowu się samo odkręca. to ono się odkręca. Uważam że dokręca z siłą gzechotki 1/4 cala. No i ten klin - jest czy go nie ma, nie było.
jeśli masz vag to kodowanie sam zmienisz,a elektryka prosta. bez czujnika sprzęgła se robiłem tylko jeden przekaźnik musisz przerobić ja go zostawiłem jako dodatkowe odcięcie bo odcina rozrusznik. jeśli zostawisz kodowanie lepiej odpala poszukaj sprzęgło od golfa3 tdi 90km bo tam jest sztywne koło a reszta sama wyjdzie. prosta sprawa.
Może to nowe sztywne koło nie pasuje do tego docisku. Docisk pracuje nie w zakresie.
Możesz też rozważyć zmianę na sztywne koło. Koszt nawet mniejszy. Ja zmieniałem w takim samym aucie jak twoje i śmigałem na sztywnym 3 lata, po czym auto poszło do nowego właściciela. Różnicy między nim a dwumasą nie było.
powiedzcie mi czy jest wileka róznica w komforcie jazdy po przejsciu na sztywne koło zamachowe ??? obecnie mam dwumas ale sprzegło do wymiany. nie wiem co robic pomóżcie
Witam. Dzięki za odp lew26. Orientujesz się może jaki zestaw pasowałby do tego auta lub sztywne koło od jakiego samochodu? Ciężko coś w ogóle znaleźć w necie na ten temat a u mnie w mieście mechanicy nie mieli za bardzo z tym do czynienia. Mam do wymiany właśnie i tarcze i docisk no i te koło dlatego zastanawiam się nad tym sztywnym. Pozdrawiam --
Witam proponuje wymienić na sztywne koło ,będziesz miał spokój i następny użytkownik auta też .Pozdrawiam
Cze... Jak w opisie... Afn czyli dwumasa. Ale na pewno? Czy zamiennik sztywne koło i tarcza sprzęgłowa ze sprężynami...
Może też być stałe koło , w takim przypadku warto założyć sprzęgło.Poznasz po tym, że sztywne ma nakrętkę .Jeżeli chwycisz oburącz koło pasowe nie może mieć luzu promieniowego.Poza tym kiedy ono się kończy to zaczyna stukać.
To pozostaje tylko koło z wolnobiegiem uszkodzone Tam nie ma w oryginale sprzęgła. Jest sztywne koło pasowe.
Widzę, że jednoznacznej odpowiedzi nie będzie do czasu gdy ktoś kupi 2 współczesne auta często wyposażone w start stop z małym wysilonym silnikiem z turbo (1.4 200 KM) i zmieni w jednym z aut zaraz po zakupie z 2 masy na sztywne koło. Wówczas okaże się, które rozwiązanie jest lepsze dla współczesnej motoryzacji. To, że auto po wymianie na sztywne koło...
Za 20 tysięcy to raczej jeszcze bez DPFa będą diesle, ale przebiegi spore... Zostaje 1.9 TDI i JTD, może 3.0 z BMW. Przy 1.8T trzeba się liczyć z tym, że te auta mają niekoniecznie lekkie życie i kupno bywa ciut ryzykowne(sporo dojechanych egzemplarzy). Za takie pieniądze kupiłbym chyba Octavię mk1 1.9 TDI i ją doinwestował, pieniędzy wystarczy a przejście...
chodzi mi dokładnie o model z którego pasuje sztywne koło, zespawać to nie problem gorzej z wyważeniem
Koło zostało zregenerowane czy zostało założone sztywne koło?
Na 100% jest dwumasowe koło. Wiem też że można wrzucić tutaj sztywne koło wraz ze sprzęgłem od 1.9 td 100KM (skrzynie sa identyczne) natomiast chyba jednak zdecydował bym sie na regeneracje obecnego koła. Nie wiem tylko czy to dobre rozwiązanie? Ma ktos doświadczenie z tym zwiazane?
Właśnie tak jest, bo tego nie można traktować, jak zwykłe sztywne koło w fizyce.. to jest ciecz.
Hmmm... No to skoro mialeś sztywne koło i było ok to dlaczego zmieniłeś to na dwumas ? Moze dwumas nie jest przwidziany do tej skrzyni ? Znowu w E46 jak zmienilem dwumas na sztywne koło to dalikatnie cieżej biegi wchodziły i co rok musialem zmieniac poduszki na skrzyni by wyrywało . Jak masz moze jeszcze to szytywne z dociskiem i tarcza to spróbuj podmienić....
chyba mieszasz fakty; koło z trafika adoptują do laguny ale do skrzyni PK6 z silnika 1.9dci a nie 2.0dci, w 2.0dci <130km sztywne koło się nie sprawdza
W tym konkretnym przypadku, nie zastosowano dwumasy! Tam jest zwykłe, sztywne koło zamachowe.
Lalka znów wróciła, waliła jak dobry skoczek do betonu. Niestety, to nie olej, rozpadł się dwumas. Włożone sztywne koło z traffica i nastała cisza. Dzieki, zamykam.
Przerabialem temat jakis czas temu i uważam że koło powinno być sztywne. Dopiero jak dostanie ciśnienie oleju się przestawia względem walka ssacego. U mnie jak było luźne to nie domykalo zaworów i spaliny szły do dolotu
Sztywne koło sprawdza się w 1.9 tdi. W 2.0 tdi wał nie wytrzymuje- pęka.
Zwą to sztywne koło zamachowe. Można zastąpić, ale tylko jeżeli występuje do Twojego modelu i do tego cały zestaw.
Potrzebny dobry człowiek który podniesie obroty w Corsie C 1,3cdti Magneti Marelli. Dostała sztywne koło zamiast dwu masy i ze skrzyni zaraz wysypią się wszystkie śrubki i kulki. Wtedy przestanie rechotać, ale może tez utracić niektóre funkcje. Pls 920 obr.
Wszystko jasne - problem rozwiązany. Winne było koło pasowe z tłumikiem drgań - to ono powodowało stuki. Wymienione na sztywne koło. Polecam - tańsze i wytrzymalsze. Tyle aut jeździ na sztywnym kole i do dziś żyją duchem swojego ciała ;) Pozdr.
wszystko zostało złożone, koło przetarte papierem ściernym, po pierwszej przejażdżce szału nie było sprzęgło przepuszczało ale mam wrażenie że jest coraz lepiej, także może się dotrze
Ja też jestem przed takim dylematem i od jakiegoś czasu pytam jakie rozwiązanie jest lepsze i 6 z 10 osób odradzało mi zmianę na sztywne koło. wielu pisze że zakładają sztywne tylko nikt później nie opisuje jakie są tego efekty
Sztywne koło przenosi 100% drgań skrętnych na skrzynie biegów. I ona może dość ciekawe odgłosy emitować. Zwłaszcza przy niskich prędkościach.
A powiedz jak naprawiałeś? (regeneracja, kupno nowej dwu-masy czy też sztywne koło) i z jakim skutkiem? Pytam bo mnie niedługo chyba też to czeka i zastanawiam się nad "metodą" :)
mam rozwiązanie wymiana ja sztywne sprzegło rozwiązało problem drgawek nie ma. Po wyjęciu dwumasy praktycznie nie widać gołym okiem złuzycia a jednak to ta przyczyna. Polecam wymiane na sztywne koło
NIEstety muszę zmartwić kolege silniki 2.0 hdi w grand vitara posiadały dwumasy sam posiadam 2.0RHZ i jednak jest😐 I teraz moje pytanie do forumowiczów montował ktoś sztywne koło z hdi bo z tego co wiem były wersje z takim kołem Jeśli tak proszę o info. Jak sprawa z rozstawem śrób długością wałka z skrzyni odsadzeniem.....itd
W sdi chyba nie było fraulaufszajby, tylko zwykłe, sztywne koło pasowe A co do paska, to oczywiście zakładaj 5pk, tylko uważaj przy zakładaniu na koło wału, żebyś go nie przestawił o ząbek
Tu masz glapsson ". Jest to przypadek 110 KM => jednomas 90 KM, ale warto poczytać instrukcję szczególnie II wersję (ostatni post), >>>>>>>>>>
http://fotolek.pl/upload/1403268264-WP_0... http://fotolek.pl/upload/1403268396-WP_0... http://fotolek.pl/upload/1403268454-WP_0... http://fotolek.pl/upload/1403268489-WP_0... http://fotolek.pl/upload/1403268623-WP_0...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Jeśli chodzi o ceny części, to są porównywalne jak do innych japońskich, koreańskich czy nawet francuskich samochodów. Wiadomo, że zamienników u nas jest najwięcej do niemieckich. Pytam o to koło, ponieważ jest wymieniane jako jedna z niewielu bolączek tego samochodu. Jeśli będę oglądał auta na rynku wtórnym, chciałbym wiedzieć które konkretnie wersje...
Na wtryskach 216 jeździłem jeszcze na automacie ,wszystko było OK .Pompa 11mm montowana była seryjnie w ALH automatach. Po przekładce na skrzynie manualną jeździłem na dwu masowym kole.Z początku wszystko było dobrze. Nie jestem w stanie powiedzieć kiedy tak mocno się nasiliło. Po zmianie dwu masowego koła na sztywne koło jest dalej to samo.
Witam ponownie. Zostawię to tylko dla kogoś, kto chciałby wymienić dwumasę na sztywne sprzęgło w Fordzie Fusion 1.4 TDCi z 2003 roku. Koło zamachowe sztywne musi mieć numer 9649190580. Tarcza sprzęgłowa 321011110. Docisk może pozostać taki sam jak przy dwumasie, jest identyczny jak przy sztywnym sprzęgle. Myślę, że komuś pomogłem. Niestety musiałem...
Witam, Mitsubishi Space Star 1.9 did 2004r. W samochodzie wpadł pedał sprzęgła. Po wyjęciu skrzyni biegów okazało się że sprzęgło było już wymieniane ale oryginalne było koło dwumasowe oraz wysprzęglik. Założone zostało sztywne koło valo + nowy wyprzęgnik. Po przebiegu ok 30km, pedał sprzęgła znowu wpadł. Po odpowietrzeniu jest ok. O co biega ? Jak...
Problem rozwiązany. Jednak dwumasa rozpadła się na wszystkie części jakie ma w sobie. Nie wkładałem ponownie dwumasy tylko zamieniłem je na sztywne koło zamachowe. Za cały komplet zapłaciłem tzn. koło zamachowe, tarcza sprzęgła, docisk i łożysko zapłaciłem 1600 złotych plus 500 złotych dla mechanika. Nie odczuwam żadnej różnicy w czasie jazdy pomiędzy...
Gdyby było to immo lub kluczyk to paliłby na jakąś sekundę i gasłby, oj tu się nie wypowiadam. Rzeczywiście może pokazywać że brak osprzętu bo to "goły diesel" nie to co elektronicznie sterowany sdi. A tak na marginesie, jest nie zniszczalny poza tą pompą lucas i dwu masą którą masz w polo AEF, chyba że ktoś już sztywne koło zamontował.
TO teraz dalej piszemy ... jesli na zimnym silniku słychać odgłosy , wbijesz bieg i delikatnie popuścisz sprzęgło czy ustają ? I nastepne .. czy w tym aucie jest założona dwu masa czy ktos moze załozył sztywne koło i to cała usterka... Jesli słychac to tylko na zimnym to nie sądzę żebyś uszkodził cokolwiek ... Pisząc a nie widząc usterki nie zawsze...
Żorż, nie przesadzaj, bo Polak potrafi. Gdyby nie potrafił, to by nie był tak cenionym pracownikiem poza granicami kraju. To raz, dwa, że można to spokojnie i dobrze zrobić na "sztywno". Te zdjęcia obrazują tylko jedno: jak spieprzyć coś co można zrobić. I jak zarobić pieniądze na pewnym portalu. Nic więcej nie mam do dodania w tym temacie. Jeśli ktoś...
Witam posiadam Leona 1.6 tdi 105 km 5f 2013 r miał przejechane 19 tyś. Teraz ma przebieg 95 tyś i jest problem taki. Zapalam auto i czuje dziwne drgania silnika na postoju i szarpie przy ruszaniu,jak samochód jest już zagrzany to wszystko jest ok. Moje pytanie co jest przyczyną ? Leon niema sprzęgła dwumasowego ma sztywne koło, czy to wina wtryskiwaczy?...
Z takimi momentami obrotowymi, jakie osiągają dziś silniki Diesla, nieraz ciężko jest zastosować koło sztywne. Kit 4P od VALEO to niezły pomysł, ale wtedy drgania i wibracje przenoszą się na układ napędowy, więc jeżeli chcesz tym autem pojeździć trochę, nie ma sensu narażać pozostałe peryferia skrzyni i półosi na takie obciążenia. Nie rozumiem tylko,...
Witam. dzięki za zainteresowanie. Mechanika już zmieniłem. Silnik mam 1,9TDI AFN 1999r 110KM. napisałeś o różnicy w tarczy, mi nie rozrywa tarczy tylko docisk i też nie na słoneczku tylko w środku na tych blaszkach. rozmawiałem z jednym gościem, który miał podobne objawy i mówił, że wymienił koło dwumasowe i spokój. jestem zdecydowany na wymianę na...
Nie mam porównania z innymi markami, opiszę husqvarnę, Duży plus szerokie koła, ładnie wygląda trawnik po koszeniu, duży tunel wyrzutu trawy, musi byc wysoka żeby przytkalo tunel, mega zwrotny, Minusy to zbyt blisko zamocowane kosisko przy przednich kołach, czasami przy pełnym skręcie potrafi złapać za koło, niezbyt sztywne mocowanie kosiska, lubi się...
Czesc. Mam ten sam problem golf IV sztywne koło zamachowe i schody z telepaniem po założeniu 216. Zapraszam do dokładnego podglądu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=8... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i do kontaktu. Nawet piokud(at)wp.pl Pozdrawiam. PS. próbowaleś zmieniac wtryski na inne? Największe...
Witam. Posiadam samochód Audi A3 8l 1.9 TDI 130KM ASZ. Mam takie pytanie, planuje podnieść trochę koni tak do 180-200KM, czy dwumasa wytrzyma? Czy trzeba zakładać koło sztywne, jak tak to jakiej firmy najlepiej kupić? Pozdrawiam.
Witam Pacjent to Bora 1.9 tdi 115 AJM A sprawa wygląda tak po odpaleniu silnika chodzi normalnie po 10 sek wpada w drgania po czym ucicha i znowu po 10 sek znowu to samo... Myślałem ze to dwumas zdjąłem sprzęgło ale okazało się że już jest zamontowane sztywne koło Valeo i wygląda one na nowe tarcza nie wytarta itd.... Jedno co mnie nurtuje, to jest...
Koło jest sztywne w tym modelu.
Brzmi jakby miał sztywną oś, czyli lewe i prawe koło połączone na stałe.
Samochód trafił do mnie z uszkodzonym sprzęgłem (stały klient) nie odpalałem go. Wymiana sprzęgła na sztywne koło i tyle. Jednak gdy nie odpalił odrazu pomyślałem o czujniku wału wymieniłem i nic więc ponownie wmontowana dwumasa dalej nic. Cały czas sypie błędami P1666 , P0149, P1564 i P0335. Trzy pierwsze związane z pompą i zaplonem ostatni czujnik...
Jeśli jest sztywny, to będzie obracał koło w przeciwną stronę, niż byś chciał - drut wraz z kołem, do którego go przyczepisz, będą się obracać jako całość...
Pytanie, czy to koło jest wystarczająco sztywne, by ugięcie spowodowane ciężarem nie powodowało zaburzenia jego równowagi. Dla śmigła odchylanie się łopat w dół może być istotne.
Na razie jest klekocząca dwumasa. Mechanior złożył auto na starych częściach... Ale zakupiłem koło sztywne i chcę zmienić... Silnik to 2.0 tdi 103 kw. 140 HP. Passat jest 4x4.
Koło alternatora sztywne czy ze sprzęgłem ?
Witam, przesiadłem się z benzyny na diesel 1.9tdi. Mianowicie. 1. Jak ruszać płynnie dieslem i przy jakich obrotach, do jakich prędkości zmieniać biegi? 2. Raz na drugim biegu dałem mu do 4 tysięcy to aż chrobotało od silnika, czy to normalne, czy przesadziłem? Tzn. jak na drugim biegu dałem mu gaz w podłogę od 1500 tys obrotów w górę to przy 4 tysiącach...
Pierwszy kontakt z Internetem - InfoFestiwal w Krakowie tam też widziałem SGI Indy czy Indygo :) - te mi zapadły pamięci I te WIELKIE jak na tamte czasy monitory bodaj nawet 21 cali :) I laptop IBM-a z P120 w cenie kosmicznej jak na tamte a i nie małej nawet jak na te czasy 15 tyś zł tak 15 000 zł w 1995r i Win95 :) Potem internet na AGHu (ile to miało...
Jeżeli chodzi o ALH to jest to motor bliźniaczy z ASV (mam taki u siebie w Seacie), różni się od ASV tylko wtryskami i słabszym programem (ALH - 90KM, ASV - 110KM). W jednym i drugim jest zmienna geometria łopatek w Turbinie (VNT). U mnie jest dwumas ale do tego silnika można z powodzeniem wepchać sztywne koło, a czy fabrycznie wychodziły w obu wersjach...
Czytałem to już . Dodano po 11 Ale podobno jest fachowa blokada do odkręcenia śruby koła pasowego? I od jakiego silnika kupić koło sztywne?
Potrzebuję koło z ze sztywną osią do robota balansującego. Oś będzie napędzana przez pas zębaty.
Co ciekawe na pierwszym biegu mieli kołami co przy wyślizganym sprzęgle nie powinno mieć miejsca, druga rzecz to taka, że przy ruszaniu na trzecim, czwartym czy piątym biegu bez dodawania większej ilości gazu samochód zgaśnie. Stawiałem jeszcze na wysprzęglik ewentualnie zapowietrzenie Zajmij się może czymś innym, a nie mechaniką? Bo za wielkiej kariery...
A jaki program obsługuje ten model auta? Bo ten który był podpinany pokazuje że jest błąd ale nie pokazuje jaki i dlatego nie wiem co jest nie tak i od czego zacząć naprawiać. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Proszę o radę..... Dodano po 11 A tak wogóle to mam jeszcze jeden problem. Chodzi o to że w tym aucie przewidziana jest dwumasa a poprzedni...
Cześć, Chciałem remontować swój silnik 1.6 R9M 450, jednak okazało się, że pękł blok na trzech podporach wału. Oczywiście można kupić używany, ale naczytałem się, że pękanie bloku to częsty problem tego silnika i pęka właściwie wszędzie, gdzie się da. W ogóle rozbierając go, to jest on strasznie "plastikowy". Silnik zatarł się, najmocniej na środkowej...
Witam wszystkich ,i od razu przechodzę do rzeczy,prosiłbym o opinie ludzi którzy zamienili dwumasę na sztywne koło w asterce, jak się sprawuje?jak z wibracjami?jak z ruszaniem?szarpie przy gaszeniu lub przy ruszaniu?
Były montowane dwa rodzaje kół pasowych wałka rozrządu. Do napinacza sztywnego było koło z oznaczeniem AB a do napinacza automatycznego AC (OE XS4Q6A256AC). Napinacz naciągamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż ruchomy wskaźnik znajdzie się na godzinie 3, a otwór klucza imbusowego na godzinie 9, dokręcamy śrubę napinacza momentem 50...
Podkładki silikonowe można kupić nawet formatu A4, z klejem i różne grubości. http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_categor... są jeszcze taśmy kaptonowe, można z tego korzystać prawie jak ze zwykłej taśmy izolacyjnej. Wytrzymują chyba coś koło 400 stopni?...
No właśnie chodzi o to, że samochód był u mechanika i mówił że koło pasowe sztywne, oraz że reszta osprzętu też nie wydaje podejrzanych odgłosów...
Dlatego ,żeby nie trzeba dawać przeciwwagi z lewej strony to lepiej dać silnik z moto-kosy spalinowej D Miałem na myśli silnik z motokosy spalinowej , taki silnik też coś waży i może utrudniać kierowanie. Głównie mam na myśli aby tak zrobić napęd by był z wolnobiegiem, że jak silnik wyłączony to nie kreci się łańcuch od silnika. Bo jeśli ma być na...
Przecież tam żaden kondensator nic nie pomoże - to kwestia faktycznego przysiadania napięcia w rytm ruchu ramy traka. Dopóki nie będzie "sztywnej" linii zasilającej, to można cuda tam robić, wszystkie z jednakowym skutkiem. Mechanicznie nie da się nic dołożyć - jedyne koło zamachowe w tym układzie, to koło pasowe napędowe.
Oddając mi auto powiedział że dwumasę poskręcał i zrobił koło jednomasowe. Jak? Nie pytajcie nie wiem. Miałem być zadowolony. :D Działało do tej chwili. A może to inna przyczyna? Nie słyszałem o takich eksperymentach.Że niby co wywiercił otwory i poskręcał śrubami czy zaspawał? :D Jak założył normalne koło sztywne to raczej tylko skrzynia dostaje po...
Zależy od silnika Ja w 1,5 dci na wale mam klin. Łatwo poznać, bo wtedy na wałku rozrządu jest koło regulowane. W starszych 1,5 dci koło wałka było sztywne, a na dole nie było klina
koło sztywne sztywne koło renault sztywne przewody
zgrzytanie laptopa wirnik prądnicy magnesami laguna stuka
whirlpool pralka opinie pw9013 schemat
Czarna kostka pod fotelem kierowcy w Land Roverze Freelanderze - funkcje i zastosowanie Resetowanie centrali alarmowej RISCO GTI - usuwanie błędów