Problem polega na tym, że po podaniu sygnału pilotem otwarcia silnik buczy i nie otwiera bramy oraz mocno się grzeje. Wyczytałem na forum, że to może być uszkodzenie triaków sterujących silnikiem, po wymianie brama ruszyła ale nie doszła do połowy i znów to samo: brak siły, buczenie i grzanie się silnika. Silnik sprawdzałem na krótko, działa w obie...
Witam to bodajże mój pierwszy post także miło mi. Kupiłem robota z nowym silnikiem szczotki głównej kupionym z Chin, który wygląda identycznie jak stary. Nowy silnik za szybko się kręci i przez to powoduje duże obciążenie dlatego robot się wyłącza ale nie znam przyczyny dlaczego kręci się tak szybko. Po odpięciu silnika robot działa bez problemu. Wszędzie...
Witam. Wymontowałem niedawno silnik ze starego dysku twardego. Jest to pierwszy silnik precyzyjny który chciałbym wysterować. Silnik ten posiada cztery wyprowadzenia, miernik wskazuje mi że są to trzy uzwojenia połączone w gwiazdę, poniżej zamieszczam obrazek przedstawiający taki schemat Nie chciałem korzystać z gotowych schematów których działania...
Witam Mam problem z prawidłowym podłączeniem silnika 3 fazowego dwubiegowego. Silnik pracował w maszynie do zmiany opon. Na panelu sterującym jest przełącznik szybkie i wolne obroty. I on steruje silnikiem. Dochodzą do niego 3 fazy a wychodzi już 6 przewodów. Przełącznik obrotowy. (Nie zdążyłem ustalić czy to jest gwiazda- trójkąt) Silnik był oddawany...
Mam kompresor KRAFT chiński 24 l 1,5 kW. Od pewnego czasu po załączeniu nie uruchamia się silnik. Jak zakręcę wentylatorem to startuje i pracuje normalnie jednak dość szybko się grzeje. Mechanicznie, jak kręcę ręcznie obraca się lekko. Wymieniłem kondensator rozruchowy (25 uF), nic nie pomogło. Czy padł stojan silnika czy może coś innego?
Ku budowie tego silnika zainspirował mnie film profesora czy doktora? petera lindemann sekrety elektrycznych motorów, chce spróbować mimo wszystko. Mialem budowac magnetyczny tłok z cewką jako aktuator na wzór arta portera z technologi magnetycznej neutralizacji lecz wole cos bez neodymów, tansze i nie trzeba wymianiac ich okresowo. Korea wyprodukowala...
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie....
Jta Co do oryginalnej cewki, nie dam rady jej zmierzyć, ponieważ silnik był spalony. Długości drutu też nie byłem w stanie zmierzyć, ponieważ zwoje były posklejane. Długość drutu na jednej fazie, którą podałem (około 130 cm), to długość, która mi wyszła przy ponownym nawijaniu tego silnika. Wiem, że mój opis może być niejasny, ale podałem wszystkie...
mam pytanie czy silnik 12V 0.35A na faze da rade uciągnąć rolete?? która waży 1.5 kg?? Przydatne wzory: Moc silnika wiadomo: P=U*I lub P=W/t (I- natężenie, U-napięcie, P-moc, W-praca, t-czas) Moment siły: M=m*g*r=F*r (F-siła (masa * przysp. ziem) działająca na wałek o promieniu r, M-moment siły) Jeżeli moment siły silnika jest większy od momentu siły...
Jta - nie wiedzialem w ktorym watku zapytac wiec moze to byc ciut off top. Ten silnik o ktorym kiedys pisalem- otoz jest ukonczony , ale powstal pewien problem , otoz po okolo 15 minutach pracy nagrzewa sie do tego stopnia ze ciezko go utrzymac w rece. Przejrzalem od poczatku cala konstrukcje i jest jedna mozliwa "cewka", a mianowicie pierscien ktory...
A serio nie miałeś oryginalnego podgrzewacza z tyłu za silnikiem tam gdzie wychodzi wąż wodny do nagrzewnicy? No niestety nie miałem nic tekiego juz wczesniej sie tym interesowałem. Dodano po 1 Może mi ktoś nakreślić, co to podgrzewa? Blok silnika? Nie nie koledzy. Całośc podgrzewa płyn chłodzacy dopiero płyn dogrzewa silnik. Dodano po 1 Odczuwasz...
Witam mam problem, tzn. w styczniu kupiłem Opla Astrę f 96 rocznik w sedanie. Początkowo nie zwróciłem uwagi na problem ale ostatnio mnie to zaniepokoiło. Bardzo szybko się grzeje. Gdy było chłodniej nie aż tak ale teraz te parę dni co było ciepło. W czasie jazdy było ponad 90°C gdy postałem w korku dosłownie parę minut wskazówka dochodziła do czerwonego...
Witam. konstruuję maszynę do siekania tektury, drobnych patyków, słom itp itd. Z racji takiej że standardowe rębaki nie zadowalają mnie ze względu na wielkość zrębek postanowiłem zrobić coś własnego. Maszyna bazuje na dwóch rolkach z 42 widiami 125mm które pracują na mijankę. Wszystko działa super tylko kwestia doboru silnika i teraz pytanie: Jaka opcja...
Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad...
Mam problem z Omega 2.0 16v bo dość dużo pali tzn. na wolnych obrotach pokazuje 2,5-3l w innej omedze na wolnych obrotach pokazuje ok 1l a ma taki sam silnik tylko że ze zwykłą skrzynie biegów a u mnie jest automat. Silnik dość mosno i szybko się grzeje. jest tam sekfencyjna instalacja gazowa. Podmieniłem czujnik temperatury silnika(ecu) ale nic to...
aha. a zauważyłem jeszcze jedną rzecz, wczoraj jak jechałem włączyłem sobie ogrzewanie i jak chodziło to spadała mi temperatura silnika.
witam pochylenie się pomaga ale tylko trochę ponieważ nawet przy pochylonej pozycji będziesz pełnił funkcję hamulca aerodynamicznego inaczej jest w rowerze poziomym to mój rower mniejsza powierzchnia czołowa skutkuje mniejszymi oporami poza tym w pozycji półleżącej powietrze po tobie spływa a nie jest łapane jak w żagiel jak w tradycyjnym rowerze dodatkowe...
Witam Posiadam bramę przesuwną z napędem hato 400 y Problem polega na tym że po wciśnięciu przycisku na pilocie, brama nie otwiera się ani nie zamyka. Silnik buczy i szybko się grzeje. Został wymieniony również kondensator rozruchowy, ale nic nie pomogło. Po wyjęciu silnika z obudowy i przełączaniu funkcji na pilocie, silnik kręcił się tylko w jedną...
Nawijanie jednocześnie kilkoma drutami stosuje się nawet w produkcji fabrycznej, również w przypadku silników. Ma to też swoje plusy, np. lepszy współczynnik wypełnienia miejsca na uzwojenie. V.
Witam. Citroen Xsara 1.9TD 1998r 90KM. Grzanie się silnika i wyłączanie klimatyzacji. Od stycznia jestem "szczęśliwym" posiadaczem Xsary 1.9TD 90KM z 1998r wersja EXCLUSIVE z klimatyzacją i pełną elektryką. Niestety ostatnio samochód zaczął się grzać. Wraz z przyjściem wiosny i wzrostem temperatur wskazówka temp. silnika na desce rozdzielczej osiąga...
Witam, mam problem z którym borykam się już drugi miesiąc. Skonstruowany przeze mnie pojazd jest wyposażony w dwa silniki prądu stałego o mocy znamionowej 450W (jeden silnik) oraz zasilaniu 24V. Zasilane są Akumulatorem Li-Pol o pojemności 17000mAh i napięciu znamionowym 22,2 V (max: 25,2 V) Całość sterowana jest układem Sabertooth 2x60A - jest to dwukanałowy...
Witam Panów, mam problem z silnikiem trójfazowym (tabliczkę znamionową umieszczę wkrótce). Problem jest taki, iż z otworu z którego wychodzą wyprowadzenia uzwojeń wydobywa się dym podczas pracy, prócz tego silnik strasznie się grzeje. Przy połączeniu w gwiazdę dym zaczyna być odczuwalny dopiero po paru minutach, lecz przy trójkącie po 30 sekundach silnik...
Na biegu jałowym nagrzewa się on do temp. powyżej 60 st.C w przeciągu 10 minut. Za szybko się grzeje. Zmierzyłem prąd (RMS) i jest on ok. 1.1 A. Podobna wartość widnieje na tabliczce znamionowej. Na biegu jałowym? Jeśli tak, to coś jest źle. Ale ale - to przypadkiem nie jest silnik z reżimem pracy S4???
Witam jestem od roku nowym kierowcą, mam problem z Autem. Wskazówka od oleju pokazuje do 130C szybko olej się grzeje. Auto jedzie. ale po wyłączeniu silnika ma problem z odpaleniem, nie chce odpalić, kręci, dopóki olej nie ostygnie do 90 C. potem odpala i można dalej jechać. Byłem u Elektryka usunął błędy, stwierdził że wentylator 1 nie chce ruszyć,...
Jak w tytule, po wymianie silnika, auto się cały czas grzeje, nie załącza wentylatora, czujnik temp. wymieniony, i dalej się grzeje. Został wciągnięty termostat dalej dosyć szybko się grzeje, a w zbiorniku woda nawet dobrze nie zabuzuje. W dodatku problem z podłączeniem interfejsu.
Witam wszystkich forumowiczów, problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję off, silnik bez restartu (odłączenie klemy na około minutę) i podłączeniu klem od innego uruchomionego samochodu z naładowanym aku. nie odpali. kontrolki przygasają już w pozycji zapłonu, a nie wspomnę już o próbach wykonania chociaż 1 obrotu silnikiem. Nie znam...
Witam Niedawno kupiłem drukarkę 3D Anet A8, do samodzielnego montażu. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że silnik osi Y bardzo szybko i bardzo mocno się grzeje. Pozostałe silniki po ok.20 min. pracy są jedynie ciepłe (letnie), natomiast ten od Y jest gorący (nie da się go dotknąć). Podłączyłem ten silnik do innego sterownika (od innej drukarki, własnej...
Sprawdzałeś czy przypadkiem nie uszkodził się regulator obrotów (tranzystor lub dioda)? Gdybyś miał taką możliwość, podłącz sam silnik pod zasilacz laboratoryjny i zmierz jaki prąd pobiera na biegu jałowym. Tyle że 5A może nie wystarczyć dla tego silnika. Jeżeli wirnik ma zwarcie wewnątrz uzwojenia, to będzie pobierał niezwykle duży prąd i obracał się...
witam szukam wiadomości na temat rodzajów silników krokowych. nie chodzi mi tu o silniki malej mocy stosowane np w drukarkach czyli dwu lub cztero-cewkowe z magnesem stalym. dokładniej: naprawialem dzisiaj maszyne do pikowania kołder i tam byl silnik krokowy który zasilanie miał jakby z 3 faz oraz dodatkowe podłącze z tylu silnika. początkowo myślałem...
zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że...
Razem z kolegami mamy zrobić projekt na przedmiot maszyny elektryczne, i potrzebujemy pomocy więc postanowolismy się zwrócic do Was. W laboratorium mamy silnik liniowy tubowy, który przeznaczony jest do pracy dorywczej i bardzo szybko sie grzeje, co powodouje, że twornik tego silnika jest juz wyświadczony przez studentów i jest już na wykończeniu, bo...
Witam , mam nie lada problem z moim nie pierwszej młodości fiatem putno 1,2 95r. Otóż przypadek ten jest taki że nie mam pojęcia jak rozwiązać problem nadmiernego grzania się silnika. Punto grzeje sie niemiłosiernie szybko , wskaźnik po kilki chwilach ląduje na czerwonej skali. Kilka tygodni temu miałem awarię , została wydmuchana uszczelka pod głowicą...
W poniższym poście zaprezentowano jak można przekształcić dziecięcego jeepa w mały szybki elektryczny mini samochód. Zaprezentowany jeep zasilany jest 24 woltami z akumulatorów, hamulce tarczowe, cyfrową deskę rozdzielczą z wskaźnikami napięcia i temperatury silnika, funkcjonalnymi światłami przednimi i tylnymi oraz oponami oraz skrzynią biegów. Prędkość...
Witam. Silnik pięknie pracuje, odpala od strzała, dzięki za pomoc naprawdę się przydała, nie kopci ma moc ale szybko się grzeje że nie idzie dotknąć silnika
Mam problem od kiedy zakupiłem moją astrę normalna temperatura silnika wynosi 95°C, dodatkowo często zdarza się że gdy przejadę kawałek drogi np w mieście to temperatura nawet w zimę osiąga ponad 100°C i oczywiście włącza się wentylator od chłodnicy. Pojechałem do mechanika na rutynową kontrolę i powiedziałem że chcę ten problem mieć rozwiązany wymienił...
Tak, podłączam pod 230v ac. Wydaje mi się że start i praca jest ok... nie buczy jakoś znacznie, tylko niestety szybko się grzeje. Co ciekawe nawet gdy L zamieniam z N to kręci w tę samą stronę, na dodatek przeciwną do tej na naklejce ;) EDIT: sorry, z jakiegoś powodu niektóre zdjęcia przewróciło o 90°.
Pilarka działała jeszcze wczoraj pracowała, dzisiaj chciałem sprawdzić tylko jak szybko tarcza się kręci względem innej maszyny (heblarka, przecinarka). Załączam samoróbkę, a tu silnik tylko buczy nic się nie kręci. Wiedziałem, że ten silnik będzie za słaby. Ta samoróbka ma służyć w zasadzie do przecinania drzewa jabłonkowego, gałęzi z wycinki, które...
Po wklejaniu magnesów nsns silnik dalej nie dział. Jest ten sam objaw czyli przewód podczas dotknienia do klemy mocno iskrzy i szybko się grzeje. Pierwotnie okoliły się 3 magnesy i nie oznaczyłem jak były wklejone. Odgiąłem ten czwarty magnes. wyczyściłem dokładnie obudowę i przykleiłem ten magnesie dokładnie tak samo jak był wcześniej. Zrobiłem test...
Podłączyłem większy kondensator i już działa, co najważniejsze nie grzeje się jak wcześniej, tylko obroty są mniejsze niż powinny być. Jeśli ktoś wpadnie na pomysł, jak ten silnik pracował wcześniej w trybie trzy biegowym, czekam na podpowiedz. W komplecie był podwójny kondensator 0.6uf i 2,3uf złączone z jednej strony, przełącznik dwupozycyjny (do...
Witam. Zaczynam dopiero zabawe z krokowcami, poświęciłem już temu bardzo dużo czasu, i próbuję cały dzień go odpalić. Jest to silnik unipolarny, ze starej drukarki, jak na rysunku. EM-188. Steruję Atmegą8, poprzez driver ULN2803. Na ten układ podawałem sygnały wg kodu: " ... unsigned char Numbers[4] = {0b00000010, 0b00000100,0b00001000, 0b00010000};...
pomóżcie, kupiłem do betoniarki(50l) silnik trójfazowy 0.75kW 1400 obrotów, gość od którego kupiłem założył mu kondensator 120 mf, ale silnik nie dawał rady , po napełnieniu betoniarki do połowy zatrzymywał się i grzał, to facet dodał jeszcze 25 mf i kazał podłączyć do dego co było, jest tak samo albo jeszcze gorzej(silnik szybko się grzeje), da się...
nadal nic na temat sterowania , schematu układu ........ jak można Ci pomóc , przez zgadywanie czy wróżenie silnik krokowy bez problemu może pracować w temperaturze ok 50°C to że się grzeje to normalna rzecz , jeżeli sterujesz z małą częstotliwością to na pewno szybko się będzie grzał , szczególnie w układzie w którym nie masz kontroli prądu silnika
Otóż: Mam Simsona sr50, rocznik 89, 4 biegowy. Przez 3 lata wiernie mi służył z jedną kapitalką. Teraz stoi i nie wiem co jest grane. Na początku zaczęło się od szarpania. Dodanie gazu to była jedna wielka szarpanina (zwłaszcza na wyższych obrotach). Kombinowałem z zapłonem , gaźnikiem. Jeden z znajomych polecił mi abym wymienił pierścienie. Myślę sobie...
Panowie, a zauważyliście co się dzieje z silnikiem 3-fazowym jeśli jedna z faz zaniknie? Witam. A co ma się dziać. Zostanie zniszczony. Jeśli zaniknie jedna z faz w trakcie pracy silnika, silnik ten stanie się słabszy (znacznie spadnie jego moment obrotowy), zacznie głośniej buczeć, spadną jego obroty przez co wzrośnie poślizg oraz płynący prąd przez...
Jezdziłem w zimie i wszystko bylo ok trzymalo 90 C .Teraz zrobilo sie troche cieplej ogrzewanie wylaczone i jadac na prostej drodze 80 kmH łapie mi temperature 95 C gdy wjezdzam do miasta stane na krzyzówce w ciągu 1 minuty łapie mi 100 C i włączy się wentylator.Pompa wodna dobra bo mechanik wymieniał 2 tyg temu pasek rozrządu.Wymieniłem termostat 3...
witam...mam problem i pytanie..pomimo tego że już wymieniłem uszczelke pod głowicą, pompe układu chłodzenia nadal bardzo szybko mi sie przegrzewa silnik, sprawdzałem juz wszystko, a pomimo to silnik bardzo szybko sie przegrzewa, auto bez gazu.....wentylator sie włacza, termostat juz tez zmieniłem...nie wiem co mam jeszcze szukac..doradźcie coś..pozdr...
Witam. Mam silnik 0,75kw 1400obr/min 220/380 2,7A/1,6A Zamiast do sieci trójfazowej podłączyłem go do sieci jednofazowej(230V) uzwojenia w trójkąt ,kondensator 25uF. Silnik chodzi,lecz szybko się grzeje, na biegu jałowym po 10min ma dość. Czy da się coś zaradzić by się nie grzał, pracując w sieci jednofazowej.?
Witam. Mam problem z silnikiem od pralki Indesit WG 835TXR. TYPE LB 4684 C Dane silnika z tabliczki: INDESCO 940P1.01 850 V220-240 HZ50 CI.F Washing A3.5 W85 Spin A2.0 W225 Otóż, w pralce był przeciek, woda lała się z gumy od czujnika temperatury. Najprawdopodobniej woda lała się na silnik który jest umiejscowiony na dole. Teraz jest tak że zaczął on...
jak już pisałem wyżej masa, plus po zapłonie i stały prąd na przekaźniku świeć żarowych jest ok Dodano po 39 Dziś od rana zacząłem dokładnie badać to autko rozpocząłem od czyszczenia wtyczek i konektorów posprawdzałem masy i zasilania i zauważyłem następujące objawy po tych zabiegach auto z każdym zapalaniem grzeje świece 3,5 minuty na ciepłym i zimnym...
Witam! Z wieloletniego użytkowania sam. z Lpg mam takie przemyślenia: -reduktor Lpg potrzebuje duuużo ciepła(nie mogłem kiedyś nagrzać silnika do tego stopnia aby załączył sie wentylator, po przelączeniu na benzynę nagrzał się szybko- to w favoritce) -źle wpięte zasilanie reduktora zaburza przepływ płynu w układzie chłodzenia(od znajomego mechanika)...
W poniedziałek będę wiedział czy sterowanie jest wektorowe czy skalarne. Specyficzny odgłos pracy silnika z falownikiem słychać już z znacznej odległości. Chwilowe wskazania falownika 465A, 47Hz, 247kW, obroty odczytane z innego źródła około 1303 1/min z pomiaru analizatorem drgań mniej więcej w tym samym momencie. Brak enkodera do pomiaru obrotów....
Cześć, Silnik 450 series 2 miesiące po upływie gwarancji Podczas ostatnich koszeń w tamtym roku silnik zaczął gorzej (nie równiej) pracować, ale postanowiłem poczekać tym do nowego sezonu (mój błąd). W tym roku wymieniłem (jak zawsze olej) zdziwił mnie jego czarny kolor, naostrzyłem nóż (tutaj niestety, ale podczas demontażu/montażu noża ją przechylałem...
witam kolego doszedłem do wniosku że chyba imo blokuje musze odczytać kod błedu zastanawia mnie jedno dlaczego niby blokuje ? (kontrolka od imo szybko miga) po przykreceniu kluczykiem , silnik komputer stacyjka czytnik imo z jednego zestawu a tutaj klops rozrusznik nie kreci nie grzeją sie nawet świece żarowe dup.... po całości Dodano po 2 rocznik silnika...
brałem to pod uwagę bo na jałowym na postoju bardzo szybko się grzeje a na mieście to już wogóle masakra myślisz że czyszczenie chłodnicy wystarczy?
Witaj. Jaka powinna być temperatura nominalna i maksymalna pracy tej sprężarki. Spróbuj pomachać szybko pompką rowerową do prawie napompowanego koła. Sprawa smarowania - co byś chciał zobaczyć w tym oczku. Czy nie jest to kontrolka poziomu oleju. Jaki rodzaj jest tego smarowania: ciśnieniowe, rozbryzgowe, czy jeszcze jakieś inne. Oleju możesz mieć za...
Zasilanie silników indukcyjnych 1f z kondensatorem daje czasem takie efekty - na przyszłość w takich sytuacjach agregat trójfazowy i takiż silnik. Przy założeniu, że częstotliwość znacznie odbiega od 50Hz, to co można zrobić? Czy to się naprawia? Reguluje się obroty.
Witam, mam problem z szlifierką skil ,nie działa -po rozebraniu widać przepalony rezystor i wystrzelony kondensator (C3) ,zasilanie przechodzi przez włącznik do układu który wskazuje poziom obciążenia w tym układzie brakuje kondensatora uległ zniszczeniu i nie wiem o jakich parametrach był to samo z rezystorem przez który przechodzi dalej zasilanie...
Witam, mam problem natury grzewczej, a mianowicie, szybko się nagrzewa i wskaźnik wędruje w obręb czerwonego pola, jak nastawie na ciepły nadmuch to wskazówka opada, czy to wina termostatu, czy jakis czujnik ?, oczywiście wiatrak działa. _________________
Dziękuję za informację i pomoc. Mam jeszcze pytanie. Dlaczego w takim układzie jak zaprezentowałem powyżej na schemacie odczepy uzwojeń silnika nie są mostkowane, aby silnik pracował albo w układzie gwiazda albo trójkąt? Jak to nie? Spójrz jeszcze raz na schemat - silnik pracuje w gwieździe. "Mostek" jest zwierany przyciskami K1 lub K2. Dodano po 9...
To jest zapchany katalizator. Przerabiałem to samo w asterce f 1,4 16v. Dało się jeździć ale silnik nie miał mocy. Porobiły sie przy okazji nieszczelności w układzie wydechowym przed katem bo przecież spaliny gdzieś musiały wychodzić. Wkońcu użytkownik jeżdżąc w tym stanie doprowadził do uszkodzenia silnika więc radzę wymienić katalizator i przed wymianą...
Witam. Mam pytanie. Podłączyłem kasetę według schematu (zdjęcie) do wyciągarki linowej z podwójnym kondensatorem. Przyciski góra /dół działają poprawnie natomiast silnik bez obciążenia przy kilkakrotnym wciąganiu/opuszczaniu bardzo się grzeje. Według mnie nie powinno tak szybko łapać temperaturę. Jest to silnik firmy KINZO 1600W z dwoma kondensatorami...
Kol. napisał coś co przeczy zdrowemu rozsądkowi.( Dziś odpaliłem corse na parkingu i po chwili gdy silnik był rozgrzany to zaczęła rosnąć dość szybko temperatura silnika w ciągu chwili temperatura osiągnęła 100 stopni )!Po chwili gdy silnik jest rozgrzany temp może osiągnąć taka temp ale tylko w temp. otoczenia ok 30*C.100*- to nie jest żadna tragedia...
stwierdził że to błąd fabryczny cewki silnika, przyjął reklamację Możliwe, że i sam silnik był winien - przywarcie jednej z sekcji na pewno wpływa na większy pobór prądu (i w konsekwencji szybsze nagrzewanie się sterownika i silnika) co szybko rozładowuje akumulator. dziwne, że objawy są takie same jak poprzednio na tej kombinowanej przez kogoś instalacji...
Nagrałem trochę dłuższy filmik: [youtube][/youtube] Znalazłem też filmik gdzie gość naprawia podobną maszynkę i dźwięk po odpaleniu jest dużo mniej niepokojący: [youtube][/youtube] Po takim krótkim odpaleniu na całkowicie zimnym silniku jest dosyć mocno rozgrzany stojan. Co ciekawe, uzwojenia są cieplejsze od obudowy co raczej wyklucza jakiekolwiek...
Witam. Przychodzę z zapytaniem, otóż moja C 330 bardzo szybko się gotuje. Na dodatek zauważyłem że z kranika który jest w bloku silnika nie leci w ogóle płyn, jest jakby zatkany? Co może być przyczyną, kamień? Dodam, że traktor od kilku lat ma wlewany płyn do chłodnic a nie wodę. Pozdrawiam i liczę na porady. :)
Kupiłem sobie samochód do jazdy po mieście i próbuje go połatać po poprzednim właścicielu. Przed zakupem zrobiłem test na CO2 w układzie chłodzenia. Rozgrzałem go na pionową kreskę, chwile pojeździłem. Wlałem płyn reakcyjny i ok 1 min potrzymałem na 2 tyś obr ,potem dałem mu popracować ok 5 min ale test nikt nie pokazał. Po zakupie szybko wywaliło mi...
A czy dzieje się coś? W sensie że spada też moc ogrzewania albo wyraźnie widać niedogrzanie silnika bo Ci spalanie znacząco wzrosło? Pytam bo, bez urazy, Twoje pytanie jest świetną odpowiedzią - odpowiedzią dlaczego od kilkunastu lat zdecydowana większość producentów aut (jeśli w ogóle umieszcza wskaźnik temp na zegarach) programuje go tak by pokazywał...
Posiadam zagęszczarkę gruntu BOMAG 80/65S. Jest to zagęszczarka płytowa o wadze 800kg i jest zdalnie sterowana. Szybki opis zasady pracy zagęszczarki: Silnik napędza pompę hydrauliczną. Pompa hydrauliczna tłoczy olej do rozdzielacza który daje ciśnienie na wibrator oraz na zawory( tłoki ) służące do skrętu i rewersu. Zauważyłem że jak zagęszczarka jest...
Maszyna ma taką samą odporność na pył jak każda inna. Łożyska to badziew i to jest najsłabszy punkt maszyny (koszt 20zł -6200 i 608). Następnym jest gęsty smar w przekładni który pozwala jej bardzo szybko się zużyć. No jest jeszcze coś. Stojan jest nawinięty luźno bez żadnej dodatkowej izolacji więc druty się rozchodzą i zachaczają o wirnik. Aaa......
To niestety Plus i Minus Diesla Z jednej strony spora sprawność i co za tym energia paliwa nie idzie w ciepło. Z drugiej strony pojawiły się mrozy i jest problem. Tak PTC jest rozwiązaniem, ale tak można iść za ciosem bo są wersje z grzanym blokiem silnika grzanie dupska i rączek :) o grzanej przedniej nie wspomnę, w wersji BOGACTWO. Ale co ciekawe...
Witam zrobiłem ostrzałke do noży od heblarki, założylem silnik od poralki nie wiem jakie ma parametry, podłączyłem jakiś kondensator (12 mf) i wszystko działa. Problem w że silnik szybko się grzeje (po naostrzeniu 3 noży jest gorący). Silnik obraca się lekko, łożyska są dobre. Pytanie jest czy podłączyłem zły kondensator czy silnik jest uszkodzony?...
po długich poszukiwaniach udało mi się wreszcie kupić na targu silnik jednofazowy z przeznaczeniem do pilarki, z mało czytelnej tabliczki znamionowej wynika że silnik ma 2780 obrotów 12,5A poboru no i tu jest coś czego nie rozumiem bo jeżeli udało mi się dokładnie to "odcyfrować" to wynika że ma on moc 1 - 2,6kW silnik posiada kondensator rozruchowy...
Silniki od podnoszenia szyb są mocne (sam zastosowałem w mojej konstrukcji masa : 10kg), jednak co zauważyłem że silniki te nie są przystosowane do pracy ciągłej ( bardzo mocno i szybko się grzeją), dlatego proponowałbym jednak silniki od wycieraczek. A mógłbyś narysować albo pokazać jak połączyłeś te dwa łańcuchy obok siebie.
Silnik podłączyłem następująco: -czerwony, zielony -> wej A sterownika -pomaranczowy, zołty-> wej /A sterownika -niebieski, biały -> wej B sterownika -szary, fioletowy -> wejscie /B sterownika Silnik w końcu ruszył. Rzeczywiście bezpośrednie podłączenie do wyjść z centrali nie pozwala na ciągłe sterowanie, dlatego zastosowałem mikroindekser MI 1.8.8...
W corsie B widac wskazania od 90 do 100 stopni plus jeszcze mały zakres ponad to (czerwone pole). Wentylator włącza się gdy temperatura osiąga równe 100 stopni celcjusza (Corsy szybko się grzeją). Gdy "idzie" dalej w górę najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat i wentylator włącza się za późno.
Witam Czym można zastąpić ten element? pochodzi z zetor 7211 88r. zapewne jest on odpowiedzialny za wolne obroty wentylatorów ( są dwa biegi wolny i szybki) problem w tym że dość szybko się grzeje i załącza ten stycznik, a wentylatory na wolnych obrotach ledwo się obracają, wszystko nasmarowane szczotki ok. Istnieje możliwość zwiększenia prędkości wolnych...
Witam Mam problem z moją asterką mianowicie po wymianie uszczelki pod głowicą auto bardzo szybką się grzeje nie ma mocy i wydaje dziwny dzwięk tak jakby się coś zacierało. Na zimnym silniku zapala ad razu natomiast na ciepłym trzeba ją dość długo kręcić. Nie mam pojęcia co mogłem nie tak złożyć...moze ktoś spotkał się już z czymś takim w astrze
Sterownik pompy ? Co do immo to sprawdziłem na kluczyku od samochodu z którego była pompa i na nim szybko pulsuje kontrolka od silnika i pojawiły się błędy, także wychodzi na to że kluczyk jest sprawdzany przez komputer silnika a nie sterownik pompy, (chyba że przez niego też ?). Tylko dlaczego komputer nie włącza grzania świec ? Czyżby widział uszkodzenie...
Witajcie, Mam taki problem, w starym silniku indukcyjnym jednofazowym popsuł się układ rozruchowy silnik przestał startować [cały czas drży i stoi, szybko się grzeje ale jak się zakręci to startuje i ma pełną moc]. Po rozebraniu, był w nim prymitywny odśrodkowy przełącznik, który na niskich obrotach układ rozruchowy załączający kondensator rozruchowy...
Mam kilka takich z trzema wyjściami [działają naprzemiennie] , i szybko się grzeją. Prawdopodobnie przystosowane do przepływu cieczy , która je chłodzi. Znasz jakiś zawór który mógłby być zamknięty np. 1 godzinę i się nie stopił? Twój pomysł byłby najlepszy bo prosty , ale od czego podpasować elektrozawór?
Witam. Posiadam ciągnik C330. Sprzęt chodzi całkiem nieźle ale zaczyna się z nim dziać coś dziwnego, a mianowicie po przejechaniu nim ok 500m woda w chłodnicy jest już gorąca. Nie ważne czy jadę z maszynami z tyłu czy samym ciągnikiem. Woda szybko się grzeje, ale nie gotuje się. Gdy ciągnik chodzi w pługach lub innych maszynach woda jest bardzo gorąca,...
Jeśli silnik jest przeznaczony do pracy w gwieździe, a zostanie podłączony w trójkąt to bardzo szybko uzwojenia ulegną przegrzaniu ,a w efekcie uszkodzeniu izolacji, a następnie spaleniu. Tak podpięty jak na rysunku ,pracuje prawidłowo? Nie grzeje się?
To akurat znany, powszechnie stosowany i dość dobry schemat. Znacznie lepszy od pierwszego. Jak wysterujesz T1 przez diodę D11 zwiera bramkę do masy. Jak przestaniesz sterować - wtórnik na T4 szybko ładuje bramkę. Albert
Odkurzacz Zelmer Cobra 2010 PLus typ 2010.0.B 04E seria nr 10/99 . Klient j.w został uduszony-odkurzanie ze skarpetką w rurze ssącej . Silnik niby pracuje z normalną prędkością , ale czuć swąd i bardzo szybko się grzeje bez obciążenia . Chciałbym prosić Kolegów o odpowiedź : czy zważywszy na rok produkcji (99) , istnieje możliwość kupienia silnika kompletnego...
Zastosowałem sterowanie półkrokowe, zasilam obie cewki na raz w odpowiedniej sekwencji. Jednak moment na wale jest wciąż bardzo mały. Jednak już wystarczająco duży, zeby obracać normlanie wałkiem. Problemem natomaist jest to, że MOSFETy odpowiadajace za przepływ "z plusa do cewki" bardzo mocno i szybko się grzeją. Obracam raczej powolutku MOSFET przełącza...
Chcę kupić całkiem nowy silnik, bo wózek jest w porządku. Silnik stuka, jest słaby, szybko się grzeje, jak zgaśnie - nie można zapalić przez 15 minut...
Siema. Mam problem z moim samochodem. Otoz jest to Opel Vectra B. 2.0 16v. No wiec generalnie taka sytuacja. Dzisiaj rano wymienialem przewody od wspomagania kierownicy. No i generalnie wszystko pieknie, pojechalem sobie jakies 20 km . Zgasilem auto. Wysiadlem i widze ze leje sie cos na ziemie. Szybko zdiagnozowalem ze to płyn chlodniczy wycieka przez...
W trakcie jazdy to i bez wentylatora nie powiniem się tak grzać. Jaki tam silnik siedzi i ktory to rok? Przy ktorymś 1,6 benz. trzeba bylo go odpowiednio odpowietrzyć bo sie właśnie przegrzewał /miałem tai jeden/. No chyba, że juz grubo i uszczelkę dmuchnęło.
Tak już mam, ale silnik szczotkowy, którym steruję w skuterze daje bardzo duże napięcie wsteczne, wstawione diody na prądy indukcyjne szybko się grzeją, a tranzystory upalają. Gdyby udało mi się odciąć obydwa bieguny, mógłbym cały powstający prąd wykorzystać do doładowania akumulatora zamiast go zwierać przez diodę. Widzę, że kolega udziela się na forum...
Witam Jestem posiadaczem 307 1.6 16v 2004 Mam problem podczas jazdy na autostradzie wskaznik temperatury wskazuje max ponad 80 stopni Problem zaczyna się gdy jazda jest w trybie miejskim korek Wtedy temperatura szybko rośnie wychodzi grubo poza 90 ,ale wiatrak sie włancza W aucie był robiony rozrząd wraz z pompą Dostrzegłem też że co jakiś czas muszę...
Hey. Mam problem z dobraniem silnika do Gręplarki ( urządzenie do mieszania kolorystycznie wełny, rozczesywania ) przeszukałem już kilkadziesiąt stron nawet u chińczyków w poszukiwaniu silnika który by pasował do tej maszynki, ale niestety nic nie znalazłem stąd prośba do was może ktoś z was podrzucił by mi pomysł jak rozwiązać ten problem? Najważniejszym...
Witam wirnik z silnika ZZSD typ 217 iskrzy na niebiesko iskry są duże szybko się grzeje co to może być?
Bezpiecznik prawdopodobnie spalił się, bo maszyny długo pracowała w ciepły dzień. Dodatkowo nie pomaga, że na firmie mojej matki napięcie wynosi 248-250V Dodano po 1 to co się stało , że po wymianie nie działa ? Pewno zamieniłeś coś miejscami. Zdjęć zapewne przed demontażem nie robiłeś a pamięć ludzka jest zawodna i często przekorna. Mam zdjęcie przed...
Przewód 3f podłączony jest do tego tego ustrojstwa w kolorze piaskowym (wyglada jak jakaś cewka??) a z niego wychodzą 3 przewody i idą na zaciski na silniku i pod te same zaciski jest podłączony silnik,,,,odziedziczyłem tą spręzarkę od dziadka i potrzebuję ją uruchomić na 230v jako awaryjna na ok 1 tydzień,pózniej na spokojnie wyszukam silnik 230v z...
Witam. Potrzebuję regulować obroty silnika zasilanego z sieci 220V, który napędzi mi alternator samochodowy. Znalazłem silnik indukcyjny 3-fazowy no i po podłączeniu kabelków na pracę jednofazową, komplet świetnie się spisywał - żadnego grzania, praca równa. Jednak podłączając zasilanie do silnika przez autotransformator, silnik na wolnych obrotach...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
Moim zdaniem 3000 obr . może być za dużo chyba że to sprężarka szybkobieżna ,a i straty mocy przy tych obrotach są większe ,także grzanie kompresora ,proponuje przełożenie 1:2 przez pasek klinowy który służy również jako sprzęgło przeciążeniowe .Powodzenia !
Dla maszyn elektromagnetycznych (a więc silników i prądnic), Fizyka mówi: U=n*( (dφ/dt) ), gdzie U = wyindukowane napięcie, n - ilość zwojów na cewce, φ - strumień objęty cewką, dφ/dt - szybkość zmiany strumienia, [/dt] - odwrotność obrotów. Strumień = przekrój magnetowodu * indukcja. Jeśli nie zmieniamy kształtu, ani materiału magnetowodu,...
mam pewniem problemik z silnikiem. Kupilem stary silniczek, przynajmniej na taki wyglada, 1,5kW (380V, podlaczany poprzez kondesator rozruchowy pod 220V). Wyprowadzone zaciski podlaczylem w trojkat, kondesator, ba nawet dwa kondesatory rozruchowe. O ile sam silnik z kondensator 100uF ruszal bez problemu, to juz przy zalozonym pasie klinowym i walku...
Moc silnika Stirlinga zależy przede wszystkim od masy zawartego w nim gazu (właściwie od masy gazu przepychanego wypornikiem), i ilości cykli roboczych w jednostce czasu (czyli od prędkości obrotowej). Aby zwiększyć moc podwójnie, trzeba albo zwiększyć dwukrotnie objętość roboczą, albo podwoić ciśnienie wstępne w silniku. W obu metodach masa gazu wzrośnie...
Witam, Nowy silnik AJS 1600W (Kod: RE-9559) już jest we wnętrzu mojego odkurzacza i przeszedł swoje pierwsze odkurzanie ok. 200m2. Ten silnik opisywany jest jako uniwersalny, polski zamiennik silników zelmera - Galaxy i Meteor II. Jeśli chodzi o włożenie do środka, wchodzi 'na styk' na szerokość, ale nic nie trzeba podcinać czy szlifować - kwestia tylko...
Witam, Jestem posiadaczem Audi A3 1.9TDI 74KW silnik ATD. Mam problem z nagrzewaniem się silnika. - Wymieniony termostat drugi raz na ORI/brak zmian – Wahler w Garnku otwiera bez problemu. Są SPRAWNE. Wąż od termostatu - zimny - Po 15km przy temperaturze +6*C temperatura 55*C - Licznik po testach – sprawny - Czujnik temperatury – sprawny/Temperatury...
Jak najbardziej istnieją silniki krokowe z przekładnią - miałem do czynienia z takimi - tylko obracają się dość wolno, sam silnik krokowy może robić np. parę obrotów na sekundę (o ile pamiętam, silnik od przesuwania głowic w napędzie dyskietek wykonywał obrót w całym zakresie ruchu w czasie 0.2 sekundy), a z przekładnią obrót mu zajmuje np. pół minuty...
Witam, nurtuje mnie pewne zagadnienie i nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji na ten temat. Zastanawiam się, czy zasilenie silnika 3-fazowego napięciem niższym niż nominalne może być dla niego szkodliwe. Chodzi mi o sytuację gdy silnik 230V/50Hz zasilę np. napięciem 180V/50Hz. Na przykładzie konkretnej aplikacji wygląda to tak. Mam silnik...
Podłączyłem dziś silnik jak zaproponował Kol. Robert Kaminski. Przedstawiam to na załączonym schemacie. Napięcie z obudowy zniknęło zupełnie - taki efekt właśnie chciałem :). Podczas rozruchu silnika załączone jest 200 [µF], a napięcie pomiędzy lewym i środkowym zaciskiem silnika (na schemacie) dochodzi do 360 [V], jednak wystarczy 1-2 [s], aby...
Witam. Mam problem z podłączeniem pompy do sieci 230V Mianowicie zregenerowałem taką pompe mechanicznie (nowe uszczelki itp) Przyszedł moment na podłaczenie przewodu zasilającego i tu problem. Podłaczyłem go tak jak przed rozebraniem z tym ze dałem nowy kondensator (taki jak był chyba ze ktos juz go wymieniał i dał zły) Przed remontem niebył silnik...
pod czas jazdy samochód zagzewa sie bardzo szybko nie idzie ciepło do nagrzewnicy, samochodem nie mozna wyjechac na droge bo grzeje się odrazu niewiem czego to wina prosze o pomoc.
Witam po dłuższej nieobecności :) Nabyłem pojazd marki Opel -model Sintra - Silnik 2.2 dth (x22). Problem polega na tym iż auto ma ogromne problemy z rozuchem na zimym oraz ciepłym silniku... Aby uruchomić autko muszę kręcić kilka minut z rana kilkukrotnie, po odpaleniu (i w trakcie kręcenia) jest siwy dym- po odpaleniu zaraz zanika i jest ok. Ciepły...
Witam Przepraszam najmocniej za to małe zamieszanie już wszystko jest po podłączane tak jak ma być i tam gdzie ma być. Tak jak napisałem wcześniej na chwilę obecną jest tylko jeden błąd 17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty lub zwarcie do plusa : P1256 Błąd ten mogę usunąć ale po odpaleniu silnika pojawia się na nowo....
Witam. Posiadam silnik 3 fazowy od dojarki Alfa Laval o mocy chyba 0.55 kW, obroty 1400. Nie posiadam instalacji 3 fazowej więc pokombinowałem i uruchomiłem silnik. Połączyłem go w trójkąt i dałem kondensator 40ηF. Silnik niby działa ale po 10 minutach pracy bez obciążenia nabiera temperatury, nie grzeje się nie wiadomo jak ale czuć ciepło, druga...
Ten scalak to SAA1027 obudowa 16DIL zasilanie 9,5-18V pobór prądu 4,5mA, prąd jednego uzwojenia silnika do 500mA (scalak posiada diody zabezpieczające przed przepięciami). 5 i 12 na masę 6,8,9,11 uzwojenia silnika 13 zasilanie 4 przez 220 ohm 1W do zasilania 14 przez 100 ohm do zasilania oraz 100nF do masy 15 zegar (szybkość) krok przy zboczu narastającym...
Moj silnik to 1.8.Tylko mam jeszcze oprocz tego jeden problem podczas ruchu miejskiego silnik sied troche grzeje.Znaczy w sumie nie jestem pewny czy on sie grzeje tak napewno ,poprostu czesto wentylator sie wlacza(wystarczy ze wskazuwka temp. lekko wysunie sie w prawo poza srodek.i teraz jak zmienie termostat to bedize sie grzal jeszcze bardziej :)...
Witam. Masz rację co do tego silnika BLDC jednak można go wysterować jak krokowy (zrobiłem wcześniej układ na tranzustorach Bc107 ale niestety były za słabe i się strasznie grzały , szybko przepalały , jednak sinik się obracał) oczywiście zdaję sobie sprawę że nie osiągnie on pełnych obrotów oraz momentu. Bardziej intryguje mnie to : czemu podany układ...
.. a ja uważam.. że to prawidłowe działanie masz silnik isuzu czyli japończyk u mnie w primerze tez tak jest... po zapalaniu świece jeszcze grzeją przez chwile 4-5 minut.... widać jak gasną bo lampka np. zapali się mocniej lub przyśpieszy nagle wentylator... trzeba zwrócic uwagę. Jest to tzw .. dogrzewanie silnika aby jak jest zimny nie telepał jak...
Ale mi właśnie potrzeba te ok. 18000 obr/min. To może inne pytanie. Zwykły silnik można rozkręcić również do takich prędkości ale czy w ten sposób ktoś sie bawił? Co z łożyskami , grzaniem się silnika, wyważeniem wirnika, czy może pracować powiecmy 1godz. przy takich obrotach? Pytanie raczej do praktyków aniżeli teoretyków.
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
Niestety, nie wiem jak wygląda Twój rezystor w kolorze "kremowym" :) Po prostu weź taki co ma kilka Ω i spróbuj. Nic się nie stanie. Jak będzie miał za dużą wartość to silnik nie zadziała. Wtedy dasz mniejszy. Jak zacznie z niego lecieć dym to znaczy że ma za małą moc ;) Jeśli masz typowy rezystor 0,125W to możliwe że się będzie bardzo grzał. Równolegle...
witam wszystkich, problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane;...
Wiec wszystko jasne . Korki wywalało gdyż za szybko wrzucałem mu drugi bieg. Podłączyłem jak napisał kolega Wola i silnik bez obciążenia startuje bez rządnych problemów później wrzucam drugi bieg i tez chodzi spoko. Ale jak mu dorzucę obciążenie ( jak na rysunku) silnik nie ma siły się rozbujać tzn powolutku się rozpędza ale bardzo wolno , tak jakby...
Witam. Posiadam Renault Kangoo 1.4 2002 rok. Problem to szybko znikający płyn chłodniczy, a co za tym idzie to silnik się grzeje. Mocny biały dym z rury wydechowej. Brak spadku mocy. Samochód jak zimny to zapali, a jak ciepły to trzeba zapchać. Tal myślę, że to uszczelka głowicy. Proszę o pomoc czy są jakieś jeszcze inne możliwości i jeżeli ktoś wie...
Posprawdzaj przewody ukł. chłodzenia, czy wszystkie są ciepłe jak rozgrzejesz silnik?. Koleś miał podobny przypadek w VW. W samochodzie była nieszczelna nagrzewnica, tamtędy do układu dostawało się powietrze. Robiła się bańka i auto się grzało. Połączył przewody tak, aby ominąć nagrzewnicę, odpowietrzył układ i auto śmiga. Wcześniej objawy były takie...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Odpalałem silnik po zdemontowaniu generatora, po 5min pracy nie można było dotknąć obudowy (w okolicach gdzie przykręcony jest generator) ani wału w miejscu gdzie łączy się z wirnikiem. Spec, który sprawdzał stojan i wirnik to dobry fachman i pasjonat operował elektromagnesem i takim urządzeniem, które dziwnie bzyczało,...
Dla kolegi AUTOAS na postoju wszystko OK problem występuje tylko przy schodzeniu z obrotów z dużej szybkości 140km/h i więcej, wentylatory się włączają chłodnica cała robi się gorąca(termostat ok). A nie mówimy tu o wolnych obrotach i wydatku pompy bo zjawisko to dzieje sie na obrotach np. 4 tyś tylko bez gazu (zwalniamy hamując silnikiem) Auto do mnie...
No i udało sie. Potrzeba mi było świeżego spojrzenia bo juz za długo nad tym sterownikiem siedzę. Po tym jak naprowadziliście mnie na trop że tranzystor może być nie w pełni otwarty i po zmierzeniu napięcia na bramce multimetrem zacząłem mieć podejrzenia co do zakłóceń od silnika i faktycznie jak tylko podpiąłem oscyloskop widać było przepiękne ujemne...
tak, też sądzę. A co się może stać gdy zostanie podłączony w gwiazdę? Powinien być mniejszy prąd i te same obroty, czyli powinien mniej się grzać? Akurat odwrotnie :D . Silnik tak podłączony, i obciążony bedzie pracował z dużo większym ,,poślizgiem magnetycznym" czyli z dużo mniejszą prędkością od założonej predkości podsynchronicznej, co przekłada...
Witam. Problem chyba znany mechanikom zajmującymi się dieslami Forda. Historia jest taka. Zamarzła ropa w przewodach od filtra do pompy oraz w samym filtrze (kochany Statoil :) ), kręciłem aż zdechł prawie nowy (roczny) aku Centry Futura 75Ah. Sądzę, że właśnie wtedy dostał powietrza w pompę wtryskową. Później mimo wszystko wszystko bez odpowietrzania...
Witam, Mój problem jest taki iż po przejechaniu 2 km mam już 95 stopni przy temp na dworze 0 stopni, dodam iz temperatura nie chce spaść. Wymieniłam: - uszczelka pod głowicą -kable -uszczelniłam układ -wymiana termostatu -wymiana pompy -wymiana jakiś czujników -wymieniłam płyn na nowy Wszystko co mogło być przyczyną wymienione a samochód dalej się grzeje...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Witam Uszkodził mi się odkurzacz Zelmer Meteor 2 typ 400.0.F15E T. Po rozebraniu okazało się, że już przy ustawieniu potencjometru nieco powyżej minimum na szczotkach ciągnie łuk na całym obwodzie komutatora. Ponadto jedno z łożysk ciężko się kręciło. Czyszczenie komutatora i wymiana łożyska nic nie pomogły, zatem diagnoza - spalony wirnik. Cały silnik...
Czujnik głupieje może. Od razu sie podnosi szybko?
Jeszcze tak myślę żeby go od razu podłączyć w trójkąt przez zwykły łącznik typu włącz-wyłącz i spróbować go odpalić na luzie i zobaczę czy w ogóle ruszy i jak będzie pracował. Dlaczego pytałem o napięcie wybite na tabliczce, a no dlatego, bo w sieci 3x400 V (dawna 3x380 v) w układzie gwiazda/trójkąt mogą pracować silniki z podanym napięciem na tabliczce...
Z tymże to nie mówił sprzedawca, a szpec zajmujący się regeneracją silników. Po prostu faktycznie obciąże ten silnik i niech pracuje. Na szczęście jego przeznaczenie nie przyczyni do długotrwałej pracy, tylko góra kilkanaście minut, raz na jakiś czas, więc problem grzania się wałka można pominąć, aczkolwiek temat intrygujący, szczególnie, ze lubię mieć...
Robiłem już na IRFZ44N na próbe z innym silnikiem i nie moge ich wysterować tak żeby działały. Może wadliwy schemat. Błednych schematów jest w sieci więcej niż poprawnych ale każdy da sie naprawić. Zrobiłem sterownik z tego projektu AVT5190 tranzystory IRFP9240 i IRFP240 i teraz tak pojazd jeżdził ale jakieś 1m potem palił się tranzystor typu P natomiast...
To ciągle jest za słaby mostek. Skoro prąd zwarcia w twoim przypadku wynosi ok. 5 A, to mostek musi wytrzymać co najmniej 2xtyle, inaczej padnie raczej szybko. Poza tym do takich aplikacji stosuje się układy z kluczami z tranzystorów MOSFET, ze względu na minimalizację strat energii i grzania się układu. Zapomnij o muzealnych konstrukcjach typu L298....
Witam Panowie, chciałbym odświeżyć lekko temat. Chciałbym poprosić o doradzenie w zakupie sterownika do krokowca, który będzie miał możliwość sterowania PWM. Sterownik który teraz mam (jak w poscie z 19 czerwca2015) nie ma takiej opcji i przy wolnych prędkościach strasznie mocno się grzeje. Ma on 3 wejścia sterowania: ENABLE - uzwojenie jest zasilane...
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
Zastanawiam się, czy jest sens i możliwość naprawy mini wiertarko-frezarki BASETech. Zasilanie 230V z gniazdka. Objawy : Po podłączeniu silnik buczy. Obracając rotorem buczenie narasta lub ustaje w zależności od ustawienia. Kilka razy niemrawo silnik sam się obrócił. Stojan szybko się nagrzewa. Rokowania: No właśnie, czy jest jakaś nadzieja, czy sprzęt...
Witam. Mam problem z podłączeniem NTC silnika zmywarki Bosch SMV 50E30. Wymieniałem pompę zmywarki na nową i wraz z nią otrzymałem wiązkę do podłączenia nowej pompy. Podczas wymieniania wiązki przewodów NTC z kostki dużej na małą uciąłem naraz 3 przewody ze starej kostki nie znacząc sobie ich kolejności ( była późna godzina i chciałem szybko się wyrobić)....
Hej Posiadam Astre 2002 ale jeszcze na pompie wtryskowej. Sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Kontrolka zapala się rzadko i jeśli się zapala to przy temp minusowej i dosłownie na chwile. Szacuje,że poniżej sekundy. Zamiast świecy podpiąłem żarówkę przy temp około -2C (silnik zimny po nocy). Żarówka po przekręceniu zapłonu nie zapaliła się ani na chwilę....
Regulator również jest modelarski, I jest sterowany sygnałem pwm który generuje sterownik zaprojektowany przeze mnie. Nie chodzi mi o sposób zadawania prędkości sterownikowi silnika, tylko o ograniczenie prądu w samym sterowniku BLDC. Z tego co czytałem z reguły sterowniki modelarskie są do silników szybkoobrotowych (np. samoloty) a tu potrzeba dużego...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
E8600 nie widziałem tego filmu ale dokładnie o takie rozwiązanie mi chodzi. Silnik spalinowy bez obciążenia z jednym alternatorem lub dwoma dla zwiększenia wydajności prądowo napięciowej. sunrise84 jeśli chodzi o nagrzanie silnika spalinowego (benzynowego) wystarczy 15 minut pracy, by silnik osiągnął temperaturę 90 stopni. Dodatkowo można zastosować...
Witam posiadam silnik krokowy NEMA17 42HB34F08AB 1,70A 2,4NM Dane techniczne: standard: NEMA17 typ: 42HB34F08AB długość x szerokość: 42mm x 42mm wysokość: 34mm średnica osi: 5mm długość wału: 21mm kąt ruchu: 1,8 stopnia (+/- 5%) prąd znamionowy: 0,8A/fazę moment obrotowy: 2.4 NM moment trzymający: 2.4 kg. cm - 0,23Nm max. temperatura: 80 stopni kable...
Piła tarczowa samoróbka - silnik siłowy 1,1 kW/1390 obr./min., koło pasowe na wałku silnika 160 mm, piła tarczowa 200 mm, koło na wałku piły 60 mm używana do tej pory przez kolegę do cięcia desek oraz jako szlifierka/piła do metalu - tarcze jak do kątówki. Dorobiłem do tej piły stolik heblarki (noże 200 mm) z kołem pasowym wałka 60 mm i jeśli dobrze...
200mA * 24V to 4.8W - jeśli z tego znacząca część ma się wytracać w tranzystorach, to potrzebne są do nich spore radiatory (o ile pamiętam, BD135..BD140 wytrzymują 6.5W z idealnym chłodzeniem), jeśli jest możliwe, że prąd będzie przez dłuższy czas płynął w tę samą stronę (bo program w uC się zawiesi); z tym, że można by spróbować tak policzyć oporniki,...
1.Mam chyba dosc oczywiste pytanie.Mianowicie:auto to golf 1.8 na gazniku przerobiony na gaz.Przegrzewa mi sie silnik.ostatnio bylem w gorach i zauwazylem nastepujaca rzecz,ze silnik lapie latwiej wyzsza temperature i bardzo szybko przy dluzszym podjezdzaniu pod strome gorki.Z jednej strony to oczywiste ze silnik ma ciezej i dlatego szybciej sie grzeje,ale...
Problem jest taki, w czasie jazdy auto sporadycznie gaśnie, raz na 5-15km, niezależnie od prędkości jedynie co to nie występuje to na zimnym silniku. Trochę trudno to wyczuć bo to automat, obrotomierz nie spada, kontrolki się nie zapalają, jedynie czuć spadek mocy. Po przekręceniu kluczyka na 0 i z powrotem na zapłon nie odpala choć jeśli w czasie jazdy...
Wiitam! Spora ilość kierowców zwraca uwagę na problem "gaśnięcia silnika" w przejściowym okresie lato-jesień. Charakterystyczną cechą tego stwierdzenia jest fakt, że po przejechaniu pewnego odcinka drogi nie zdejmując nogi z "gazu" silnk pracuje prawidłowo. Lecz gdy zdejmjemmy wcześniej to gaśnie. Po ponownum uruchomieniu i upływie jakiegoś czasu silnik...
Silnik DC często pozyskuje się w sposób przypadkowy. Z demontażu, mocniejsze z wycieraczek / wentylatorów samochodowych ect. i znane jest tylko ich Upracy. Odnalezienie danych często jest bezskuteczne a i tak nic nie powiedzą jak optymalnie sterować PWM. Przedstawiam, jak można oszacować nieznany silnik i ustalić mu parametry do sterowania PWM. 1) grubość...
Po przekręceniu kluczka lampka od podgrzewania Siwiec gaśnie po około 10 sekundach a mimo to świece dalej grzeją mniej więcej okol 1 min. Wymieniłem już sterownik świec a problem nie znikną gdzie szukać usterki. Witam! Lublin z silnikiem 4C90 ma najprostszy przekaźnik do świec. Nie ma on żadnego modułu, który podtrzymuje żarzenie się świecy po rozruchu...