Bo masz słabe diody po prostu D+ połączył bezpośrednio z głównym zasilaniem.P
Cześć Mam problem z volvem s40 II 2.5T 2004r Od początku było bardzo słabe ładowanie nim. Alternator poleciał do regeneracji, a po założeniu dalej to samo. Włączone grzane fotele, nawiew na full światła i jest 12.5v Kostka trzy piny, dwa pony są ze sobą połączone a jeden skrajny idzie jako wzbudzenie. Na tym wzbudzeniu miernik pokazuje 5v. Czym tutaj...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
A czy w tym samochodzie wzbudzenie alternatora jest poprzez kontrolkę??
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Tak wstawienie LEDu lub słabszej żarówki również będzie powodować nie wzbudzanie się. Silnik 1.8t AJQ i alternator 90A Bosch, wg katalogu jeden przewód to Lampka drugi to sygnał obciążenia do komputera. Czyli interesuje nas tylko lampka. Możesz wziąć drugą żarówkę, plus do akumulatora, minus do pinu L (schemat) w regulatorze i sprawdzić czy zgaśnie...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
Nie ma wzbudzenia Alternatora sprawdzana masa nie święci się żarówka od ladowania i została wymieniona na nową i bez zmian
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam, mam problem tego typu, że alternator wytwarza mi 14,4V tylko po podaniu napięcia na zacisk wzbudzenia. Sprawdziłem całą wiązkę wzbudzenia i jest cała aż do licznika. Tam moja wiedza się kończy. Nie wiem jak ugryźć temat. Moje pytanie : czy stacyjka steruje wzbudzeniem, czy już tylko z licznika ma wyjść napiecie? Alternator po remoncie, w warsztacie...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Pewnego pięknego dnia alternator zaliczył zgona, miało to miejsce ok 35km od domu. Odcinek udało się pokonać na akumulatorze. Alternator został zawieziony do fachowca - padł układ prostowniczy i regulator napięcia, akumulator na prostownik. Wszystko cacy. Po włożeniu do samochodu i odpaleniu - ładowania dalej brak - wzbudza się dopiero po przekroczeniu...
Witam! Mam pewną obawę do rozwikłania. Mam taki alternator najprawdopodniej Marelli 63377002 912874 Z tyłu ma dwa wyjścia zapewne są to D+ i B+ Otóż mam takie pytanie do bardziej doświadczonych osób, czy podpinając do niego bezpośrednio jakiś odbiornik prądu po rozpędzeniu tego alternatora popłynie prąd na odbiorniku? Wiem, że pomiędzy D+ a B+ daje...
Witam, otóż mam problem z alternatorem w ursusie c-330. Kupiłem go jakoś na początku roku, założyłem wszystko tak jak powinno być i wzbudzał się przy 800 obr. I również ładował przez pół roku aż w końcu przestał ładować tak bez powodu bo nic z nim nie było nawet robione (brak wzbudzenia) , było to jakoś w lipcu. Potem gdy coś robiłem ciągnikiem to dałem...
Dzień dobry Mam taki alternator i nie wiem, jak go podłączyć. Próbowałem na wiele sposobów, ale nie może się wzbudzić. https://obrazki.elektroda.pl/2640236900_...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Ma i to dużo. Przez nią jest wzbudzany alternator, mała moc żarówki to słabe wzbudzenie co skutkuje pojawieniem się ładowania dopiero przy wysokich obrotach.
No niby tak, tylko jeśli nie świeci smarowanie, ładowanie i nie ma wskazania temperatury a zasilanie na wskaźniki jest to wspólną usterką najwyraźniej jest brak masy po stronie czujników. W maszynach często puszczane są osobne przewody masowe na rozrusznik i alternatory i stąd moje przypuszczenie że masa nie "przechodzi" na kadłub silnika a tym samym...
Jest samowzbudny, bo posiada magnesy trwałe w wirniku. Pozwalają one na wzbudzenie, gdy cewka wzbudzająca wytwarza jeszcze zbyt słabe pole magnetyczne. Działa on jak każdy alternator, liczba faz nie ma tu żadnego znaczenia. Serwisuje się go również tak samo.
Elektryk powiedział, że to ciekawa sprawa bo nie ma diod wzbudzania. Do alternatora idzie też cieńszy, przykręcany kluczem 8 przewód, po odłączeniu którego przestaje świecić kontrolka akumulatora, natomiast dalej jest takie same słabe ładowanie Większość nowych alternatorów nie ma diod wzbudzenia bo i po co. Regulator zasilany jest z głównego przewodu...
Co z tym alternatorem:(? Wszystko dobrze jak zasilisz wzbudzenie D+ to taki właśnie opór stawia alternator silnikowi. Zakręć szybciej , ps wiertarka 500W nawet jest za słaba do pewnego kręcenia.
W golfach mk I i II były kontrolki na led-ach i żeby wzbudzić alternator był zamontowany w zegarach opornik 100Ω/2W
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Kontrolka od wzbudzenia działa, tylko czasami muszę przegazowac żeby go wzbudzić, słaby styk może być jedynie w amperomierzu, bo resztę instalacji od alternatora wymieniałem na grubsze kable. Jak będę miał chwilę to go rozbiorę, kiedyś po odpaleniu amperomierz pokazywał 50a i stopniowo spadał.
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Co, ma zmienić dwie anteny? Pisze że słuchając muzyczki- chyba nie robi tego przez CB. :D Uważam, że leci to przez zasilanie. Alternator może mieć zużyte pierścienie wirnika i słabo stykające szczotki, są jeszcze inne rodzaje uszkodzeń alternatora. Spowoduj brak ładowania, odłącz wzbudzenie, czy też zwal na chwile pasek. Określisz żródło zakłóceń.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Cześć Mam podobny kłopot. Alternator słabo ładuje. 12,2 do max 13,4 na wysokich obr, Alternator był sprawdzany- rzekomo sprawny. Kable nawet puszczone na krótko też bez rezultatu ( masowy i plusowy). Klemy poczyszczone, miejsca styków masowe przeszlifowane szczotką na wkrętarce, zasmarowane miedzianym smarem i też żadnej zmiany. jak włączę światła to...
To jest brak zasilania wzbudzania prądem ktory płynie przez kontrolkę.Czasami alternator sam się wzbudzi ale często do rozpoczęcia ładowania jest mu potrzebny bardzo mały prąd ktory płynie przez kontrolkę.
Zrobiłem test na dwa sposoby pierwszy na akumulatorze w samochodzie i podpiąłem wzbudzenie od akumulatora z żarówką 2W akumulator miał 12,2 po odpaleniu spadło do 11,88 bez reakcji na obroty czy to 1000 czy 3000 Druga próba podpiąłem drugi akumulator napięcie 12V wzbudzenie z niego i podpiąłem go podając minus na silnik a B+ z alternatora podpiąłem...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Alternator nie przeładuje akumulatora a już na pewno nie w trybie pracy "wiatrowej", po to ma regulator napięcia. Wzbudzenie można zrobić na zasadzie licznika prędkości obrotowej, który będzie pobierał kilkadziesiąt mA (i może stać w spoczynku całymi dniami) zamiast kilku W i włączy wzbudzenie dopiero po osiągnięciu obrotów "x" . Tematów było 666, rozwiązań...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
Jak włożysz z powrotem licznik to powinno być ok. Dodano po 7 Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania) Nie zawsze przy słabym akumulatorze odłącze prąd wzbudzenia żeby nie rozładowywał dodatkowo akumulatora przy rozruchu. Alternator pobudza się samoczynnie przynajmniej tak jest...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Witam pozwolicie że sie Podepnę pod wasz temat!!Od dłuższego czasu walczę z takim alternatorem na dzień dzisiejszy jak go Podepnę na stole to przy 1200obr/min ładowanie wynosi 14 V jednakże w aucie ładowania nie ma!! Dodam ze na B+ mam nowy prosto z aku na wzbudzeniu mam 10V wszystkie masy powymieniane łącznie z klemami na aku!! Dlatego szukam jakiegoś...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Z doświadczenia skoki napięcia ładowania powodują zużyte pierścienie ślizgowe (słaby kontakt nierówna powierzchnia i wzbudza się przez to regulator) dwa częściej nieorginalny słaby regulator którego wzbudzi nawet włącznie świateł ( pofaluje napięciem że 2-3 razy po czym się uspokaja aż znowu jakiś skokowy spadek czy podniesienie napięcia po włączeniu...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Groszek nowy- nie chciałbym Cię zniechęcać, ale alternator, to jest najgorsza maszyna do produkcji energi z wiatru, gdyż: - potrzebuje ogrmne obroty tj. ok. 1000obr/min by sie wzbudzić i zacząć dawać prąd - ma dość słaba ośkę, bys mógł zamocować na niej bezpośrednio śmigło które go uciągnie - znaczny opór podczas produkcji prądu, sam zobacz co dzieje...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Witam Po przyjeździe do domu, sprawdziłem ładowanie i zauważyłem że ma słabe, 13,7V. Powinno być od 14.00-14.40 tak mi się wydaje, ale też wiem że te wartości są dla ładowania dobre. To najlepiej sprawdzić jak pisałeś o godz. 14.00 do 14.40. Bo 13,7 V masz poza tymi godzinami. Stosuj jednolite oznaczenie. Tutaj bez (V) i na kropkach, tam przecinek....
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
Licznik jest elektroniczny ale kontrolki są jakby niezależne. Zwykłe żarówki i po scieżkach miernikiem jest przejście z żarówki do + przekaźnika. Sprawdzę jeszcze raz czy wyjście kontrolki czy nie ma wpiętego rezystora do +. Masa na przekaźniku jest dobra miernik wskazuje 0,0. Podłaczyłem żarówke 20W między plusem głównym a masą do której wpinana jest...
Witam zwracam sie z problemem odnośnie ładowania w fiacie stilo 1.6 16v. Po wymianie akumulatora serwisant zauwazyl ze ladowanie na wolnych obratach jest na poziomie 13.5 przy wiekszym obciazenie spada nawet do 13 auto pojechalo na wymiana alternatora. Lecz po obiorze okazuje sie ze po 10minutach ladownie spada ponownie Przy odpaleniu ladownie na swiatlach...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Jeżeli jest tak jak mówisz to alternator wzbudzony poprawnie zgasi kontrolkę i utrzymuje stałe napięcie sam w sobie tzn. że dla poprawnego funkcjonowania jego samego bez znaczenia jest słaby styk jak w opisie. Mówię o alternatorze z wbudowanym regulatorem bo jak jest osobno już nie. Kontrolka dostaje plusa z jednego prostownika diodowego w alternatorze...
Odpaliłeś z kabli ale być może alternator się nie wzbudził, gdybyś przygazował do 2tyś obr (na chwilę) i dopiero odłączył kable to najprawdopodobniej by nie zgasł. Odpaliłem z kabli i przygazowałem. Auto zgasło. Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel. AGM chyba ma inną zasadę działania?
Do pracy alternatora oprócz energii kinetycznej w postaci obrotów wirnika, niezbędne jest wzbudzenie uzwojeń wirnika, czyli część wytworzonego prądu należy zużyć na zasilanie tego uzwojenia. Bez tego będą jedynie ślady napięcia pochodzące od magnetyzmu szczątkowego. W nowych alternatorach prądem tym optymalnie zarządza regulator elektroniczny wbudowany...
Witam, mierzyłem ostatnio napięcie akumulatora w stanie zupełnego spoczynku, podczas działania silnika i z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V. A gdy piszczy coś co nie jestem w stanie potwierdzić (napinacz? pasek?) to pomiar jest jeszcze mniejszy, poniżej 10V....
Konieczna wizyta u dobrego elektryka samochodowego. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są: - słaba masa między alternatorem (silnikiem) a nadwoziem, - iskrzenie na szczotkach alternatora spowodowane na przykład uszkodzeniem mechanicznym szczotek lub pierścieni, - uszkodzona jedna z diod prostowniczych w alternatorze (prąd mocno "pulsujący")....
słabe wzbudzenie wzbudzenie alternatora mercedes wzbudzenie alternatora
obrót nawiew tranzystor tesla kd503 nissan almera immobilizer
Radio Erisin włącza się tylko przyciskiem Reset - diagnoza i rozwiązania Oprogramowanie nie wykrywa kabla z miernikiem Brymen