Izolatory na świecach są zakopcone i mokre. Nie posiadam urządzenia do pomiaru kompresji w cylindrach. Kable na pewno są dobrze podłączone ze wskazaniami producenta. Na ciąg nie próbowałem. No czuć troche tą benzynę z wydechu. Jaki olej wlać na tłoki?
Ile ten silnik faktycznie ma przebiegu ? Na benzynie to podstawa żeby odpalał , bo tak ma być . Nie wolno odpalać zimnego silnika na gazie , tym bardziej przy dużym mrozie . Kiedyś miałem do czynienia z czymś takim i z dziurą w tłoku . :|
Nie chce mi się z Tobą gadać No i to by było na tyle.... Na przyszłość sugeruję poczytać więcej, zanim się zacznie dyskusję. Ja kilkanaście - kilkadziesiąt kompletnych remontów tych silników zrobiłem. Nawet z modyfikacjami, typu tłoki z Poloneza, pompa oleju z Poloneza czy wałki rozrządu z cechą "W". Nawet pewnie nie wiesz co to było.
Raczej coś w ukłądzie korbowym, wykręć świece i zobacz wkładając śrubokręt czy tłoki nie mają luzów.
Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce rozdzielczej pokazujący ciśnienie oleju. Jeżeli ciśnienie to jest za niskie to może być spowodowane ono np brakiem kompresji przez tłoki Ale pleciesz głupoty ! Co ma wspólnego kompresja w cylindrach z ciśnieniem oleju w układzie smarowania ?
może zobacz czy da radę zmienić panewki na łożyska igiełkowe .Co do zapchanych kanałów to pamiętam jak czyściłem wał w polonezie kiedyś i niczym nie szło wymyć kanałów olejowych .Pomogło dopiero wiertło . Silnik z malucha to średni pomysł ze względu na tłoki które sprężają obydwa na raz .Powoduje to mocne drgania silnika a kompresor potrafi ,,chodzić''...
Sprawdz ustawienie rozrządu.Lubi rozwalić sie klin na kole wału korbowego.Kontrola na ustawionych znakach wszystkie tłoki muszą być na jednym poziomie.
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
Możesz mieć nawet uszkodzone tłoki,bez zdjęcia głowicy i tak niczego nie sprawdzisz.
a jak ciśnienie na tłokach?
Mogło zapiec Pierścienie w rowkach Tłoków.
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
Jak by co silnik do 700 mam mogę oddać niedrogo. Wiadomości na PW. Chodził do samego końca. A co do naprawy to. Zestaw uszczelek silnika kosztuje jakieś 60 zł pierścienie od poloneza na dwa tłoki będą w podobnej cenie. To tylko takie wstępne ustalenia cenowe. Po rozebraniu silnika byłoby wiadomo co dokładniej dokupić.
A możesz zdradzić w jaki sposób sprawdziłęś czy silnik kręci się normalnie?. Co to znaczy, że silnik nie stawia oporu?. Z tego co piszesz wynika jasno, że silnik jednak się zatarł. Pozdr. Kręciłem kluczem po wyciągnięciu świec wałem. Tłoki chodzą bo też to sprawdziłem.
Wkładasz kawał sznurka przez otwór świecy dopychasz tłokiem do zaworów. Zdejmujesz zabezpieczenie,sprężynę, uszczelniacz.Wyciągasz sznurek .
Na pewno nie cewka bo są na 1-4 i 2-3 , moduł podobnie. Moze być uszczelka między cylindrami. Sprawdź ciśnienie na tłokach.
Lepszy do uturbienia byłby 1,5 lub 1,3 . Kłopot jest np w grubości ścianek pomiędzy cylindrami. Już w silniku 1,5 są one małe i bez doładowania potrafi wydmuchiwać uszczelkę głowicy pomiędzy cylindrami. W 1,6 tłoki są większe, a ścianki cylindrów cieńsze, więc prawdopodobieństwo wydmuchania uszczelki jest większe.
Co by nie mówić to mielismy regulować gaz a zboczyliśmy na zapłon i zawory,pewnie za chwile ktoś spyta jak wyjać tłoki przez rure wydechowa i znajdzie się taki co będzie miał na to sposób.Rzeczywiście czas kończyć.
Tłoki będą oba w górze Oczywiście, mój błąd Więcej informacji technicznych na stronie http://www.fso.ptk.prv.pl/
Topic toczy się od 19 pazdziernika , ja w tym czasie założyłem do jednego poloneza sprężarke garetta ,alternator 125A z laguny 2,2 dci, wyspawałem wydech ,wytoczyłem tłoki na niższą kompresje, założyłem wspomagnie z elektryczną pompą astry G a Twój ciągle nie chce odpalać , prze jaja, uparta bestia. Strach cokolwiek robić w nim.
W tym samochodzie system wtryskowy w ten sposób sygnalizuje awarię...trzeba dokonać odczytu kodów usterek a potem się zobaczy co dalej...No i jest jeszcze jedna prozaiczna możliwość - zacinająca się linka gazu... 20 tys. obrotów nie wyciągnie - tłoki wyfrunęłyby rurą wydechową - pewnie chodziło o 2000...:D
Dokładnie jak kolega Cowboy mówi, dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, szczególnie jak silnik pracuje na niskich obrotach, a bywa tak że ciągnik zostaje odpalony tylko na 15min, a taki R11 potrzebuje mocy żeby ruszyć te 4 tłoki, a jak jeszcze...
1.Skąd wiadomo że to nie cewka WN ? -Przekładałeś kable ? - Świeca zapłonowa nie jest trafiona? Przynajmniej przełóż świece z innego cylindra. 2.Masz LPG, czy nie masz? Kopci z rury wydechowej ? Jeśli nie masz LPG to prawdopodobnie wtryskiwacz benzynowy zacięty / zawieszony Zawory i tłoki narazie zostaw w spokoju bo to nie tego jest tu wina.
Po co Ci 4200 obrotów - chcesz żeby tłoki wyfrunęły rurą wydechową ... a tak na poważnie to na początek przegląd instalacji gazowej (wymiana filterka), sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego, może problem reduktora parownika....
Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to? Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia. Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta...
Racja. Toyota to nie polonez, a poztym silniki są bezkolizyjne więc nic się nie stanie. Ja miałem Corolle 1.4 4E-FE i sam sprawdzałem tłoki nie zderzają się z zawormi, także nawet jak pęknie to i tak wymienisz tylko pasek i roliki i bedziesz dalej smigać :lol:
Co w tym złego? Dwa tłoki, w jednym cylindrze (jednej obudowie), o tej samej średnicy (jednostopniowa) Na silnik od poloneza też powiesz jedno cylindrowy ( bo jeden blok ) i cztero tłokowy? Nie wspominając o innych silnikach R6 czy większych.
Witam Mam problem z polonezem. Silnik 1.6 GSI KOMBI 2001r. Samochód na początku zaczął słabo odpalać lub trzeba było go brać na hola, aż w końcu przestał w ogóle odpalać. Również nie miał za bardzo mocy. Paliwo podawałem bezpośrednio na tłoki lub do kolektora dolotowego, ale nadal nie pali. Sprawdzając iskrę na świecach które są w polonezie, to raz...
tak, zazwyczaj po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę zwłaszcza do silników diesla. Co do splanowania głowicy 3mm oczywiście da sie to zrobić ale to już ciężka sprawa ponieważ trzeba skrócić zawory zeby nie waliły o tłoki. silnik sie zuzywa to sie zuzywa wiec dlatego raczej takie rzeczy sie robi w polonezach i fiatach bo duzo nie kosztuje...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
Też tam myslałem, ale ona ma EDIS ( cewka taka sama jak w polonezie na Boschu), tak że garnki 1 i 4 zasilane są z jednego uzwojenia, 2 i 3 z drugiego. Tłoki 1 i 4 jak i 2 i 3 wznoszą się i opadają razem, bo tak wał jest wykorbiony, więc nie ma znaczenia czy jest 1-3-4-2 czy 1-2-4-3.
Dla poldolota wszystkie obroty są zawysokie . Wytrzymałość silnika to Max 100 000 km. Potem remont wszystko do wymiany. Walenie to tłoki latają na panewkach bo otwory są centrowanie na oko plus minus 4mm na boki masakra motodoktor i ognia radio na max i latac bokami dopuki chmura oleju z rury nie bedzie jak z trabanta ps. Tylny dyfer nie potrzebuje...
A przypomnij jakie ciśnienie na tłokach bo nie doczytałem?
Nie wiem co zrobić ponieważ silnik od żuka ma sprężanię 7,5 a od poloneza 9,2 co prawda żuk ma 2150cm³ a polonez 1600cm³ Sprężarka chce dobijać max do 8 bar :lying: Mówisz o stopniu sprężania? Jeśli tak to i tak to wszystko zależy od głowicy jaką zastosujesz. Nie będzie miało znaczenia jak zastosujesz głowice z płyty stalowej , jak te opisane...
Regulator podciśnieniowy zapłonu a cóż to takiego? Sorka nie bardzo znam się na mechanice... Jak tylko tato wróci z delegacji podpowiem mu i zobaczymy. Dodano po 6 Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Ojciec stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Ja chciałem dać do szlifu kupić nowy wałek rozrządu tłoki, ale stwierdzono że się...
Jak to inny kaliber ? No fakt znacznie większe przepięcia, największa cewa w samochodzie i prądy rzędu kilkuset amper. W poldku kiedyś siadł mi regulator, a było to w zimę. Nie przeszkadzało mi to specjalnie bo odpalał od strzału a światła przy zwiększonych obrotach świeciły dwa razy dalej. Dopiero na wiosnę otworzyłem maskę silnika a tam wszystko białe...
Witam ponownie. Skumajcie motyw. Sprawdzony został ten rozrząd i jest wszystko ok. Ale najlepsze jest to że podczas dodawania gazu z wtrysku chlapie paliwo do filtra.. a z tego co mi wiadomo to powinno raczej gdzieś tam w tłoki i podejrzewam że właśnie coś z tym układem wtryskowym jest nie tak.. albo z komputerkiem.. jak myślcie?? P.S jeżeli napisałem...
witam :) mam problem z moim polonezem, sprawa wygląda tak, podczas jazdy nagle obroty gwałtownie spadły do zera i juz sie nie chcial uruchomic, silnik działa bez zarzutu, iskry na świecach są, ciśnienie na tłokach jest w porządku, gaźnik jest czysty, akumulator sprawny, cewka nowa, moduł nowy, kable nowe, a jak go próbuję zapalić (niezależnie czy na...
dziekuje panowie za rozwianie watpliwosci bo rozne mysli przychodza do głowy Dodano po 1 obydwa leca tłokiem w zacisku przeciez ile mozna wymieniac
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Kolego nie ma takiej opcji żeby nie było sterowników do twojego laptopa na stronie producenta! Chyba że sprzęt w laptopie nie jest kompatybilny z XP. Tylko pod spodem tam na naklejce niedaleko baterii odczytaj dokładny model (u mnie na przykład AP 364). Później musisz do dokładnego modelu wybrać sterowniki. To co piszesz ze potrzebujesz sterowników...
Pompa hamulcowa w pozycji spoczynkowej zapewnia swobodny przepływ płynu między całym układem a zbiorniczkiem, może tego nie robić tylko w 2 przypadkach: Pierwszy, o którym wspomniał Robokop, to spuchnięte gumki na tłoczkach, które zasłaniają otworki w cylindrze, drugi to brak luzu pomiędzy tłokiem a trzpieniem serwem lub niewłaściwa regulacja pedału...
Sęk w tym ze nie mam manometru, sugerujesz dziurę w tłoku? poldek ma moc i ciągnie, tylko strasznie głośno pracuje.
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
Moje Maluchy, a miałem ich 2 szuki potrafiły schodzić w trasie do 4,3l/100km. Ale wymagało to aby raz w miesiącu wyregulować aparat zapłonowy, który miał tendencję do ciągłego rozregulowywania. Jak aparat się rozregulował to Maluszek potrafił spalić nawet prawie 8l/100km Czyli jednak potwierdza się moja wiedza, bo ilu użytkowników takie regulacje w...
Zanim zaczniecie regulować, montować magnetyzery i inne turbinki, najpierw należy dokładnie sprawdzić stan silnika. Na pewno wiele nie uzyskamy, jeśli wypalone będą gniazda zaworowe, zużyte pierścienie,komory i tłoki pokryte nagarem, na wałku aparatu zapłonowego luz będzie wynosić tak ze 2mm, a sprężynki na przyspieszaczu zapłonu będą rozciągnięte do...
czasy gazy masz stanowczo za długie, więc albo za mała przepustowośc wytyskiwaczy albo za małe ciśnienie gazu - nic o tym nie piszesz. Tak prawidłowe zestrojenie instalacji ma istotny wpływ na wszystkie wymienione parametry - można dołożyć jeszcze pewność że silnik nie pracuje na ubogiej mieszance i nie grozi wypalenie zaworó , głowicy czynawet tłoków...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Zmierz kompresie na tłokach w innym warsztacie! I sprawdź przewód masa (karoseria a silnik).
bo ja spotkałem sie nie w moim poldku ale w mojej wsk że była iskra ale nie paliła dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy i pewien mechanik mi powiedział wtedy ze iskra była tracona podczas sprężania w tłoku i to jest właśnie "licha" iskra
A może by tak zacząć od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach. Wyeliminujesz usterkę/zużycie w obszarze tłok-cylinder jak również stan szczelności zaworów. Dym z rury wskazuje na duży luz uszczelnienia tłoków, co skutkuje utrat mocy silnika. Pozdrawiam
Witam problem mam taki że mi nagle poldek - z dnia na dzień zaczął stukać, cała akcja na mrozie. Wygląda to tak że stuka przy obciążeniu/przyspieszaniu a właściwie to próbie przyspieszania, bo stracił moc. Stuk jest bardzo głośny, silnik się szybciej grzeje, do tej pory miałem problem go rozgrzać do 90st a teraz bardzo szybko sie nagrzewa. Rozrusznik...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Jak jedzie emeryt to membrana mało się wychyla, dawka gazu jest mała, a jak młody i żwawy przyciśnie to idzie full gazu, membrana wychyla się maksymalnie, a że jest sztywna to nie wróci tak szybko i zanim się ustabilizuje to zalewa silnik. Kwestia cylindrów to nie takie proste i tanie. Trzeba by sprawdzić czy to zawory czy cylindry najpierw. W [przypadku...
790 ma "twardsze" tłoki i ogólnie jest porządniej zrobiona jak to sprzęt z tamtych czasów ale nie ma zaworu By-pass i przy jednocześnie zablokowanym zaworze bezpieczeństwa (standard bez przeglądów) i zacięciu się/uszkodzeniu wyłącznika ciśnieniowego mosiężne korki głowicy wystrzeliwują jak pocisk gdzieś w powietrze do góry. 790 ma metalowa "wannę" jako...
Właśnie mój sąsiad uszkodził taki silnik w polonezie odpalając go na silnym mrozie tylko na samym gazie, w dodatku źle wyregulowanym . Wywaliło denko tłoka tak , że można było sprawdzić stan oleju w misce przez otwór świecy .
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Obliczając wstępnie mój siłownik musi się wysunąć na około 18-20 cm silniczek z poloneza ma przy 14v, 70 obrotów na minute. Wiec widząc jaki jest skok śruby trapezowej przy jednym obrocie można by było wyliczyć łatwo skok tłoka bez obciążenia. Jeśli by ktoś policzył jaki jest skok śruby trapezowej w lewarku z poloneza byłbym wdzięczny http://obrazki.elektroda.pl/3214813600_1...
była robiona głowica ibyło sprawdzane ciśnienie na tłokach filtry powietrza i gazu są wymienione tak jak i świece oraz kable wysokiego napięcia
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Czyli analizując Twój rysunek, to schemat podłączenia wyglądał by następująco: http://obrazki.elektroda.net/7_127797049... Z analizy podejrzewam, że będzie chodziło, tylko przekaźnik musi być normalnie wyłączony, a przełącznik będzie musiał być chwilowy. A jak tu jeszcze bez stosowania kontaktronu zastosować żaróweczkę, która będzie mnie informowała...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Witam problem mam taki że mi nagle poldek - z dnia na dzień zaczął stukać, cała akcja na mrozie. Wygląda to tak że stuka przy obciążeniu/przyspieszaniu a właściwie to próbie przyspieszania, bo stracił moc. Stuk jest bardzo głośny, silnik się szybciej grzeje, do tej pory miałem problem go rozgrzać do 90st a teraz bardzo szybko się nagrzewa. Rozrusznik...
Widzę kolega ma bana na google. Przykra sprawa. Średnica × skok tłoka: 75 mm x 79 mm St. sprężania: 10:1 Kod silnika to 14K16.
SILNIK SIE KONCZY .GNIAZDA ZAWORÓW SPRAWDZIC NIESZCZELNOSC TŁOKÓW TO ZNACZY ZE BIERZE OLEJ Na forum nie piszemy wielkimi literami.
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
witam od mojego ostatniego postu mineło prawie 10 miesięcy , dalej polonez z wtryskiem silnik 1,6 gaz, dalej te same magnesy-moje obserwacje: praktycznie czyste denka tłoków, na butli z gazem 30 litrów przejeżdzam o 40-50 km więcej niż te 10 miesięcy temu, czy to dużo? nie wiem- za te 20 zł które zainwestowałem- myslę że warto było.
no tak, łożyska panewkowe smarowane są poprzez kanał który biegnie przez cały wał a otwory są na panewkach podtrzymania wału oraz na łożyskach panewkowych korbowodów, w tłoku są otwory (lub nacięcia jak w polonezie) w rowku na pierścień zgarniająco smarujący oraz czasem poniżej jego. Warunkiem takiego smarowania jest wysoka dokładność wykonywanych części...
znajomemu wpadla podkladka przez gaznik[jednopunktowy wtrysk bosha]nachwile zapalil apo zgaszeniu i probie ponownego rozruchu nie mial sily przekrecic rozrusznik silnika,czy moglo zablokowac tlok przez te podkladke?przy pchaniu na 5 biegu bez odpaqlania tez nie chcial obrocic tlokami, czekam na wskazowki
temat mazdy chyba rozwiązany - w poniedziałek będę miał nowy moduł zapłonowy - stawiam na niego jest razem z czujnikami położenia wałka i wału nie miga żadnych błędów - po odłaczeni czegokolwiek zaczyna migać błąd czyli komp działa prawidłowo co do Rovera to nie ma tam generalnie modułu zapłonowego - jest w kompie i chciałem podstawić kompa od poloneza...
Ciekawe jak to sprawdzi? Bardzo proste. Trzeba wyjąć wtryskiwacz z podkładką oraz świecę żarową. Na pierwszym lub na czwartym cylindrze. Cienki i sztywny drucik o długości około 20 cm wsadzić w otwór w komorze wstępnej i oprzeć się na tłoku. Na górze postawić czujnik zegarowy. Kiedyś jak popularne było wstawianie tych silników do Fiatów 125p i Polonezów,...
abimex Dodano po 31 Jutro spróbuje jeszcze trochę powalczyć może zdobędę czujnik "mapa" i sprawdzę dokładnie ustawienie kół rozrządu w stosunku do pierwszego tłoka. Dodano po 2 Proszę o wszelkie sugestie wszystkie przeanalizuję i z góry dziękuję wszystkim.
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
nie koniecznie musza sie grzac, moze ci samochod przyhamowywac przy ruszaniu/rozpedzaniu (jak przysiada samochod) a podczas jazy ze stala predkoscia lub zwalnianiu (hamujac silnikiem) juz nie... wiec: ruszasz -to sie grzeja, jedziesz -wtedy juz nie i nawet lekko przestygna, jak zahamujesz -wyjdziesz i stwierdzisz ze wszystkie kola sa tej samej temp....
Do "Marcin Z" i Wszystkich Zainteresowanych, właściwy odstęp jest podany w zasadzie w każdej dobrej książce, wiem że mój kolo ma dwie i w jednej (raczej nie jest to książka p. Edwarda Morawskiego - była na rynku jeszcze jedna dostępna gdzie jest dokładniej rozpisany Multec 700 TBI) było to dokładnie opisane. Jak tylko od niego przywiozę tą książkę to...
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, w moim przypadku nie mogłem ustawić tych zaworów bo regulatory były na maxa napełnione, i dla tego regulatory nie miały możliwości normalnej pracy. Powiedz mi czy jest inny sposób na sprawdzenie tych regulatorów w jakim stanie są napełnione. Hmnnn Zasada jest taka pusty hydropopychacz (np. w sytuacji gdy zakładamy...
Obrotomierz wykorzystuje tylko impuls, ktory modul wysyla za kazdym obrotem walu, a dopiero cewka rozdziela go raz na jeden cylinder, raz na drugi. Prosze o pokazanie informacji w ktorej jest napisane ze maksymalna predkosci obrotowa walu wynosi 6500 tys. Tysiac obrotow na minute? TO JEST SILNIK JEDNOTLOKOWY. On zgaśnie przy takich obrotach KAMOT -...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W Kombi w końcu jest stabilizator tylnego mostu, tym może da się jeździć. Tak w ogóle to zawieszenie to jakiś ewenement: za miękkie, żeby jechać szybko i bezpiecznie oraz za twarde by było wygodnie. Jak to...
W Polonezach były montowane zwykłe turbosprężarki z WSK Rszeszów(no troszke zmodyfikowane). Silniki cywilne wewnątrz różniły się tylko płaskimi tłokami(z silnika do benzyny LO78), oprócz tego był zmodyfikowany gaźnik, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy. Obok chłodnicy był montowany intercooler. W zeszłe wakacje miałem takie cudo przez kilka dni w...
Wszystkie silniki obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych wymagają paliwa o liczbie oktanowej co najmniej 92. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. W ogólnej dystrybucji nie ma na chwilę obecną paliw o niższej liczbie oktanowej. 35 lat temu była jeszcze benzyna o liczbie oktanowej 78 (niebieska), a 25 lat temu 86 (zielona) która...
NIGDY nie spotkałem się z urwaniem tego łańcucha w 900-tce w Seicento/Cinquecento/uno/panda/127, jedynie co, to tam się rozpadają napinacze tego łańcucha a konkretnie to wspornik, który można pospawać i to dalej działa, zresztą nawet z uszkodzonym rozrząd nie przeskakuje tylko jarmoli, więc albo ktoś wymienił oryginalny rozrząd na jakiś śmieć (np KAZ)...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
http://obrazki.elektroda.pl/4928510300_1... Witam. Chciałbym zaprezentować oświetlenie roweru jakie udało mi się wykonać dla mojej Żony. Najpierw przednia lampka. Wybór diody podyktowany był tym że miałem zakupiony kiedyś w DX-ie driver do diody 3W Cree. Więc wybór padł na diodę CREE XP-G R5 z płytka MCPCB i do niej soczewkę o kącie...
tłoki astra vectra tłoki zetor tłoki
telefon grzeje ładowania wyłączyć klawiatura numeryczny iveco daily problemy klimatyzacja
Schemat serwisowy Panasonic PM22 - gdzie znaleźć? Pralka Samsung wyłącza się po 10 minutach prania