Żadne wiercenie - będzie głośniej i nic więcej. Zakładając, że remont jest wykonany dobrze a gaźnik wyregulowany to tłumik będzie kluczowym elementem mającym wpływ na moc w dwusuwie.
Wszystko yo co widzę to raczej do czterosuwów. Poszukaj w starszych numerach świata motocykli. Była tam teoria i praktyka wykonywania tłumików do dwusuwów. Tłumik do cwajtakta powinien być stożkowy.
To oczywiste że bez tłumika nie ma odpowiedniej mocy, to w końcu dwusuw, także rozkręć tłumik i wyczyść.
Innego wyjścia niema , trzeba zdejmować obudowę, potem przykręcić tłumik.
Sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy (czy nie tonie), bo może mieć za wysoki poziom paliwa w gaźniku. Daj świeże paliwo i właściwą dawkę oleju. Może być, iż uszczelniacze wału są zużyte i "podbiera" olej ze skrzyni biegów, czyli spala go. Tłumik w dwusuwie musi być drożny, zrób próbę przy odkręconym tłumiki. Oczywiście zbadaj ciśnienie w cylindrze...
:kucyk - poczytaj o tym, co w silniku dwusuwowym robi tłumik, co to jest pulsacja, rozprężanie spalin... Polecam artykuły pana Sałka publikowane w "Świecie Motocykli" (do znalezienia w sieci), a dopiero później kombinuj na "stylistyką". Bo tłumik w dwusuwie może bardzo dużo zmienić. Zepsuć jest bardzo łatwo.
Nikt Cię nie dołował. Wyciągasz pochopne wnioski. Nie proponowałem kupna nowego gaźnika! Wręcz przeciwnie! Starałem się jak mogłem najlepiej pomóc Ci rozwiązać Twój problem przy jak najniższych kosztach. Ale coś za coś. Albo Twój wkład wiedzy, pracy i cierpliwości albo kasa. Twój wybór. Jak ma być ustawiony zapłon w Twoim silniku przy pojemności 70...
To dość proste. Dwusuw po pierwsze ma zapłon co obrót wału, a nie co drugi obrót wału jak czterosuw. Druga sprawa to dyfuzor. Dwusuw nie ma stricte zaworu wydechowego (pomijam tu wynalazki marki KTM). Domykanie kanału wydechowego odbywa się na zasadzie "odbitej energii spalin" właśnie z dyfuzora. Czyli jakby część "dźwięku" cofa się do silnika. Więc...
Wymontowanie tłumika silnika nie uszkodzi. Może jedynie pogorszyć parametry, bo w dwusuwach tłumik pełni ważną rolę - nie pozwala na ucieczkę świeżej mieszanki w wydech. Dodano po 1 Jeśli to jest (mocno) używany silnik to czasem wyczyszczenie tłumika od środka (przepłukanie go naftą czy dieslem) poprawi parametry silnika.
Powrócę do tematu tuningu układu wydechowego. W odpowiedzi do innego postu na temat tłumików do dwusuwów kol krzsiek zamieścił link do ciekawego programu obliczającego układy wydechowe. Pozwolę go sobie podać ponieważ nie wiem czy ktoś go tam znajdzie http://www.mh-aerotools.de/airfoils/java...
Jeśli silnik jest dwusuwem , to tłumik ma ogromny wpływ na osiągi . Powinien być dopasowany do konkretnego modelu . Możesz spróbować dobrać go doświadczalnie , ale to trudna sztuka .
Na drugie pytani. Wykręć świecę wlej przez otwór strzykawką 2ml mieszanki, pociągnij delikatnie kilka razy by paliwo się rozprowadziło, wkręć świecę i próbuj odpalić. Sprawdź kilka razy. Jeżeli silnik się nie odezwie może być zużyty. Jeżeli silnik jest poziomy to przy wlewaniu mieszanki ustaw go w pionie by paliwo dostało się do skrzyni korbowej bo...
A ten silniczek to nie dwusuw? Bo dwusuwy mają bardzo duże wymagania, co do tłumika - i tłumiki te są liczone, nie mają kształtów z przypadku.
Spreżynki na sprzedle mam +15 . baaks o ile mi wiadomo w dwusuwie tłumik ma ogromne znaczenie dla mocy a w czterowywie już dużo mniejsze. Dokładnie to na tym tłumiku skuter pod górkę jedzie strasznie opwoli lub nie może wyjechać tak jak by mu mocy brakowało ale predkość maksymalna jest bardzo duża. Co zrobić aby był silniejszy ???
Akurat w dwusuwie tłumik ma dość istotny wpływ na ogólną sprawność silnika. Związane to jest z procesem przepłukiwania cylindra. Mieszanka nie tylko musi wypełnić cylinder ale także wypłukać spaliny. Myślę że jedyną metodą to próba praktyczna, po czym należy zwrócić uwagę na moc i zużycie paliwa.
Gaźnik w tym modelu (Zama) posiada pompkę przyśpieszającą? Zdjęcia w internecie sugerują istnienie pompki ukrytej pod zaślepką. Jeśli zaciąga lewe powietrze, to pojawiają się różne dziwne problemy z pracą silnika. Poza tym potrzebna jest regulacja gaźnika jeśli gaśnięcie jest spowodowane pracą silnika na bogatej mieszance (przegazówki pozwalają ustabilizować...
Jeżeli podejrzewasz tłumik to musisz go sprawdzić, w dwusuwie to ważny element silnika. Nikt tego za Ciebie nie zrobi.
Proponuje zmierzyć cisnienie spreżania,być może ten nowy wał ma inne wykorbienie i poprostu cofa tłok zanim ten maksymalnie spręży mieszankę.Pozatym w dwusuwie ogromne znaczenie ma tłumik wydechowy jest orginalny czy było co kombinowane?
Obejrzyj układ wydechowy (poważnie zabrzmiało) i jeśli to możliwe rozmontuj i oczyść. W mojej (inny typ) ale też dwusuw jest wewnątrz (rozbieralnego) tłumika taka gęsta siateczka, wymycie jej dokładne w czystej benzynie przywraca noc :-)
Tłumik do sprawdzenia czy nie zapchany, simmeringi cewka potem do sprawdzania.
Wartość dobrego sprężania to powyżej 8bar. Poniżej tej wartości silnik wymaga remontu. To jest dwusuw, to norma, że leci z tłumika. Koledzy opisali powyżej co to może być.
Oczywiście, że wymieniłem świecę, jak sprawdzić kompresję w dwusuwie? Czytałem na forum o odkręcaniu tłumika i oglądaniu tłoka na co mam zwrócić uwagę?
Olej Husqvarna do dwusuwu. Kosa jest jeszcze na dotarciu, wypaliła ok. 4l paliwa.
Czy są prawidłowe nastawy gaźnika? Czy przepustnica otwiera sie do końca? Czy jest prawidłowo ustawiony zapłon? Czy na oryginalny tłumik? W dwusuwach zmiany tłumika negatywnie odbijają sie na mocy - musi być odpowiednio dobrany.
Ciągła iskra to taka, która skacze cały czas gdy kręcisz wałem silnika. Z tymi rozbiórkami i grubymi zakupami to się wstrzymaj! Musisz być pewien że jest to bezwzględnie konieczne i nie wprowadza dodatkowego zamieszania. Wygląda na to, że silnikowi brakuje paliwa w stosunku do powietrza. Potwierdzają to Twoje informacje i wyniki zaleconych przeze mnie...
Sprawdziłeś dokładnie czy wszystko jest całe ?Gaźnik i dolot, wydech. W dwusuwie wszelkie nieszczelności w tłumiku są bardzo szkodliwe i mogą powodować problemy z odpaleniem. Tak samo nieszczelność pomiędzy filtrem a gaźnikiem chociaż tu już mniejszy wpływ. Do gaźnika paliwo dociera ? Po minucie kręcenia jak nie odpali to świece może być zalana. Jak...
Ustaw zapłon dokładnie według książki "jeżdże motorowerem simson". Szczelina świecy ma byc od 0,4 do 0,5mm. Iskra wtedy "powinna być koloru niebieskiego (nie fioletowego). Aha, no własnie. Jak go wkrecasz na wysokie obroty to nie swista Ci w tłumik??
Sprawdź jeszcze drożność tłumika. W dwusuwach jest to częsta dolegliwość silników (uruchom silnik bez tłumika). Sprawdź dokładnie ustawienie zapłonu.
W dwusuwie olej zawsze bedzie w tlumiku jak leje sie kiepski mixol. Moja rada jest taka-jesli motocykl normalnie "zapala", nie zalewa swiecy, ma wlasciwa moc i jezdzi to po co myslisz o rozbieraniu silnika? Dwusuw spala olej i bedzie kopcil, jak przeszkadza ci dym to kup czterosuw. A moze po prostu lejesz zbyt duzo tego oleju do paliwa? Poziom oleju...
Silnik dwusuwowy (zresztą cztero- też) potrzebuje odpowiedniego wydechu, a nie byle jakiego. Zamontowanie tłumika o innych parametrach niż fabryczny może spowodowac zwiększenie zuzycia paliwa, zatarcie silnika, ale na 100% spadek mocy i momentu obrotowego. No chyba że wyliczysz sobie specjalny tłumik który w pewnym zakresie obrotów zwiekszy jego sprawność....
Pytanie. Czy te 50 minut pracuje obciążony? Jeżeli tak, to jak? :D Kluczem do diagnozy może być: Gdy zbliża się moment zgaśnięcia zaczyna dość mocno hałasować, jakby coś...tarło? Czy są szanse na lokalizację tego "tarcia"? A może ocierania? Czy aby coś się nie odkręciło? Jeżeli to dwusuw a pracował juz "kilka" godzin to sprawdź tłumik. Czy nie jest...
Z Twoich informacji wynika, iż dopiero po chwili od uruchomienia silnika są z nim problemy. Moim zdaniem poprawnie pracuje, gdy ma jeszcze włączone ssanie, a więc gaźnik do przeglądu tj. udrożnienia wszystkich dysz i kanalików. Nie wiem jaki założyłeś filtr paliwa, ale zalecany jest z tych większych (pojemniejszych). Sprawdź, czy nie masz "zabitego"...
Nie znam tego programu, ale miej na względzie fakt, że to jest dwusuw. Cała sprawa rozchodzi się o dyfuzor, nie tłumik. Możesz go wstępnie policzyć, stroisz i tak metodą prób i błędów. Tłumika może wcale nie być... no chyba że zamierzasz jeździć po drogach publicznych. Jeśli zamierzasz przetworzyć ETZ na crossa (marny pomysł), kształt dyfuzora wzoruj...
Simeringi były wymieniane.Filtr powietrza nie oryginalny ale zamiennik japoński,był chiński... Nie sprawdziłem tłumika, a jak by był zapchany to można go całkiem zdemontować do próby? Czy w dwusuwie nie wolno tego robić? Zapomniałem dodać że ciepły odpala szybciej niż zimny ale też jest słaby.
Jeśli to 2T, to nie dziw się, że po zmianie tłumika masz takie efekty. Dwusuwy są bardzo czułe na tłumiki, pewnie zamieniłeś na tłumik nie dedykowany do Twojego skuterka. Poczytaj o tłumikach.
Jak pamiętam do do starych dwusuwów lało się olej w stosunku 20:1, po dotarciu 25:1 , w którejś nowszej konstrukcji widziałem 30:1. Przeliczając to wychodzi średnio 40ml oleju /1L benzyny Za dużo lejesz...
Co do tego to się zgadzam z Pfemkiem. Kanałów dolotowych nie powinno się polerować na lustro z prostych powodów.Kiedy kanał jast gładkico prawda nie ma oporów w zasysanej mieszance ale mieszanka się nie osadza i nie odparowywuje tak dobrze. Tak więc często dochodzi do sytuacji (prawie zawsze przy niskich temp) że silnik "się zaleje". A wtedy klucz do...
Skoro i tak już robicie OT, to może ktoś mi powie czym się różni Jawa zablokowana od odblokowanej ? I na czym polega ta blokada. Pozdrawiam Więc w Jawach przystosowanych na rynek Polski było poblokowane: 1.Zmniejszony przelot króćca gaźnika (kolektora ssącego) 2.Dysza główna gaźnika mniejszej przepustowośc 3.Zablokowany tłumik, tłumik zablokowany dławikiem...
Oczywiście panie rubens ale nie jest to rozrząd tak jak piszesz tylko fachowo " fazy rozrządu" a różnica jest ogromna, bo w cztero suwowym silniku jest cały układ mechaniczny rozrządu a w dwusuwie tylko okienka w cylindrze i nie są one rozrządem, jedynie jako cykl pracy można nazwać " fazą rozrządu".
Najlepiej byłoby wstawić tam silnik 4T, może o większej pojemności a zablokować go do niższych obrotów. 80ccm będzie akurat a może nawet za dużo. Do tego lepszy tłumik. Czterosuw nie odczuje tak lepszego tłumienia jak dwusuw. W ogóle te małe, chińskie 2T w 50ccm mają okropny dźwięk i trzeba je wysoko kręcić. W sumie to się nie dziwię sąsiadom, coś jak...
W dwusuwach na moc również ma znaczenie rezonans spalin. Poszukaj w necie jak wyglądają tłumiki do tuningowanego 2 suwu.
Piła po wykreceniu swiecy lekko mozna pociagnac za szarpak Czyli masz olej w cylindrze. W dwusuwie daje to niesamowity opór kompresji (sam to kiedyś zrobiłem, potem się dziwiłem, że oburącz nie mogę sensownie zakręcić wałem). Skoro tłumik nie ma nic do rzeczy, to to jedyna możliwość. Z tego, co wiem, część instrukcji od pilarek wskazuje, by przed odłożeniem...
Najpierw sprawdź, czy jest to tłumik dedykowany do tego simsona. W dwusuwach zastosowanie niededykowanego wydechu doprowadzi do spadku mocy i zwiększeniu zużycia paliwa. A ten silniczek był przez „tych lepszych” Niemców bardzo dobrze zaprojektowany.
Mam czasami podobne objawy w dwusuwie, co prawda prymitywniejszym (MZ-250) ale zawsze. U mnie też kopci na biało i z tego co zdążyłem wybadać jest to spowodowane nagromadzeniem oleju w tłumiku i jego wypalaniem. Mi pomaga przejechanie odcinka 3-5 km dość ostro (wysokie obroty silnika). Zostaje wtedy z tyłu chmura dymu ;) ale jest spokój na jakieś pół...
Z tego co widzę na zdjęciach jest to silnik Briggs - Stratton, dość wiekowy. Świece dla silników 2T Briggsa Champion J-19LM lub RJ-19LM, przerwa 0.3 mm. W tym układzie, teoretycznie, powinien działać gaźnik z silnika 4T Silnik ma budowę typową dla czterosuwowego, sam tłumik jest dorabiany. Chyba z jakiegoś skutera. Możesz podać model, jest on podany...
Nie jest to skomplikowany silnik ale gaźniki miał słabiutkie te oryginalne bvf a czasami trafiały się z bingiem 1000 razy lepszym. Generalnie robote zacznij od rozebrania i wyczyszczenia gaźnika. Wymień również na nowy filtr powietrza poskręcaj porządnie rure od filtra do gaźnika bo w dwusuwie ważne jest aby motor odpalać i regulować razem z kompletnym...
Kupiłem jakiś czas temu tanią motopompę z dwusuwem, silnik wygląda na "duży" silnik od chińskiej kosy, przypuszczam że ma z 50cm pojemności. Jeżeli chodzi o pompowanie wody to daje radę, samą pompę odśrodkową zmieniłem na większą pasującą 1:1 od uszkodzonej motopompy i z wężem 2" przepływ jest niezły. Problemem jest głośność - co prawda rzadko tego...
Witka! Cisnienie spreżania dobre, zapłon chyba tez. Co to znaczy zapłon chyba też. Jak go sprawdziłeś?Jak ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłonu? Gaźnik--a gardziel powietrza,może filtr zapchany. HeJ. Aaaaa Jeszcze jedna sprawa--tłumik sprzwdzony?(może zapchany w dwusuwach to b.ważna sprawa).
Witajcie, pytanie jest następujące, czy silnik mz ts 125 dużo straci na wymianie wydechu na starszy, wzorowany na SHL m04, czy MZ RT 125? Czy między tymi silnikami jest aż tak duży skok technologiczny, że tłumik typu rybka od dwusuwowej 125ki, albo 100ki zdusi jednostkę, albo spowoduje niekontrolowany wzrost spalania? Zanim zaczniecie mnie odsyłać,...
Błażej ten "patent" ze zmienną pojemnością skrzyni korbowej to pomysł niemiecki albo z NSU albo DKW. Iż 49 też jest dość podobny do dkw nz250 no poza tylnym zawiechem które gdzieś indziej podpatrzyli. Kiedyś ze znajomym użeraliśmy się z jego izem. On musiał tego iza bardzo kochać ze go nie podpalił ;). Co do artykułów pana Sałka to wszystkie są lekturą...
Npkp, gdzie widzialeś gniazdo i zawór ssący w silniku dwusuwowym?? Kolego Dzidek2396, nie probuj nic kombinowac z zaplonem, widze ze jestes laikiem wiec wiecej zepsujesz niz naprawisz. Jezeli motorower pracowal dobrze przed wlaniem paliwa to czemu szukasz dziury w calym?? Zlej to paliwo, kup bemzyny z dobrej stacji, wlej olej do dwusuwów w zalecanej...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Mam problem z moim simkiem ponieważ cieknie mi paliwo (w postaci ciemnego oleju) na kolanku i na końcu wydechu, wiem wiem dwusuw więc to normalne ale nie w tak dużych ilościach a to nie koniec, ciężko pali a gdy zapali po krótkim czasie gaśnie. Z góry dzięki. Pozdrawiam Sławek ;)
Witam. ja tez mam tą kosiarkę Sabo i też mam taki problem jak axelxxl otuż też mi nie chce wejść na wysokie obroty. dopiero jak zakrece kranik to po chwili zaczyna dopiero sie rozpedzać do "wariackich" obrotow i przestaje dymić z tłumika. Wydaje mi sie, że dostaje za dużo paliwa bo mieszanke na bank zrobiłem dobrą, i jak pochodzi na wolnych obrotaqch...
Oryginalny tłumik - jeśli jest czysty - nie będzie przeszkadzał w pracy; wręcz przeciwnie: on jest obliczony na stawianie oporu spalinom w tym silniku. Dlatego w dwusuwach nie wolno usuwać/zmieniać/przerabiać tłumików bo tylko się straci. (nie mówię tu o specjalnie przez producenta robionych tłumikach które z założenia mają "zdusić" silnik).
Generalnie tak powinno być. Ale - ekologia-kat, hałas - tłumiki. Dragstery mają krótką rurkę. Każdy ułamek konia mech. się liczy. No i najwazniejsze - ekonomika procesu produkcji nie jest nam przyjazna. Liczenie - nie za bardzo jest co i jak w warunkach amatorskich. Raczej strojenie - "tuning". Bardziej krytyczna sprawa występuje przy dolocie = zdudnienia...
Witam może na początek wyczyść, lup wymień świece Proszę się zastanowić, przed napisaniem czegokolwiek. Pierścienie, nie szczelny simering (mógł nawalić). Bez rozebrania ciężko określić przyczyne. W tym silniku, jeżeli ulegnie uszkodzeniu simering to najwyżej olej będzie się wylewał na zewnątrz, to nie dwusuw. Kolor dymu wskazuje na spalanie oleju,...
No to będę lał mieszankę. Silnik B&S jest dużo mniejszy od starego dwusuwa (6.5KM) i spalanie ma chyba o połowę mniejsze, dopóki nie znajdzie się inna kosiarka, to paliwo na długo starczy. Silnik starej kosiarki całkiem się nie rozleciał - niestety ma tyle drobnych usterek, że dalsza eksploatacja jest niesamowicie uciążliwa. Poważne problemy z rozrusznikiem...
No technika jazdy t"urlu-turlu" w dwusuwie to sposób na zatarcie. Dwusuw lubi max otwartą przepustnice i zdławione obroty obciążeniem. Wtedy jest dobrze smarowany (dużo paliwa = dużo oleju) plus przepływająca mieszanka przez skrzynie korbową dodatkowo chłodzi silnik o pędzie powietrza nie wspomnę. Najgorsze dla tego silnika to hamowanie nim. WSK wręcz...
Sprawdź też tłumik, czy nie jest "zabity" (odkręć go na próbę). Istotna sprawa w dwusuwach.
Mody ma rację - tłumik ma znaczenie. Tutaj kształt i długość ma wpływ na opory dla przepływających gazów - tłumik nie musi być oryginalny, ale musi mieć taką samą charakterystykę. W dwusuwach bardzo duże znaczenie ma ciśnienie w kanale wylotowym - od tego zależy sposób odświeżania komory spalania. Brak tłumika - silnik pluje paliwem i czwórkuje, zbyt...
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu...
Panowie jeszcze raz dzięki za zainteresowanie sprawą. Dzisiaj kolejny raz przystąpiłem do uruchomienia silnika, lecz nadal brak postępów. Dodaję, że próby uruchomienia czyniłem na świeżym paliwie, z właściwą ilością oleju do dwusuwów (1:50) i nową świecą i nic. Silnik nadal nie chce się rozbiegać. Jak już informowałem zamieniłem całą "elektrykę" zapłonową...
Jeżeli posiadasz multimetr to możesz dokonać pomiaru pojemności kondensatora albo załóż nowy.Jeszcze jedno,czy zaglądałeś do filtra powietrza.Jeśli to nie pomorze zdejmij tłumik i zrób jazde próbną jak masz gdzie.W dwusuwach często zapycha się wydech od nagaru jak wlewasz zbyt dużo oleju do paliwa.
Dodam info a propo przeróbki wału tak by tłoki pracowały razem kolego powiem tak to jest niebo a ziemia jeśli chodzi o jazdę w terenie. Po tej przeróbce tylne koło po prostu klei sie do podłoża a w normalnej pracy tłoków cały czas się uślizguje . Zapytacie skąd to wiem a no wiem bo przerobiłem już tak 3 silniki poczciwej CZ350 i wnioski moje są takie...
Bardzo przydatne wskazówki, na pewno skorzystam, tylko że: Piła nie ma łańcucha ani prowadnicy, a i chyba nigdy nie będzie miała, kupiłem ja z myślą o użyciu silnika do czegoś, prowadnica to koszt ok.60zł. Tłumik na pewno nie jest zatkany, a właściwie to podejrzewam, że jest całkowicie pusty, bo patrząc przez jeden otwór widzi się na wylot :-) Hamulca...
Kolego, Jeśli chodzi o otwory w cylindrze to nie jest tak prosto. Jest to wszystko bardzo uzależnione od planowanej mocy, stopnia sprężania, obrotów. Bardzo ważny jest również układ wydechowy, na przykład zdjęcie tłumika, które w czterosuwach pomaga, w dwusuwach wręcz szkodzi - spada moc i wzrasta zużycie paliwa. Polecałbym się trochę zapoznać z teorią...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Witam, silniczek (dwusuw ok 70-80ccm) dostałem w częściach i niestety bez żadnej dokumentacji. Docelowo ma chyba wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/2091929100_1... bo zakładam, że jest to König Motorenbau SeitenbordmotorTyp A, model z ok. 1926-1928, rok prod. prawdopodobnie 1939 Sprawy mechaniczne powoli ogarniam wiec czas na...
A najlepiej to i nowy i europejski Razz . no za 3 tys aprilla tak to nawet w erze nie ma :D:D:D nie lubie dwusuwów wysokoobrotowych bo trzeba do nich lać dobre i dosyć drogie oleje smarujące (żaden mixol :D)w dodatku swoje spali (często więcej niż ogar :D) a moc mnie nie jest potrzebna akurat..... mam uraz do używanych motorowerów właśnie po ogarze...
ojdyr Czyli takie cudo, a czy mógłbyś przybliżyć co to mniej więcej daje i jakie są skutki, jeśli to nie działa. Błażej tłumik akurat mam od tego samego modelu (chodziło mi o to, czy nie jest przytkany), i wiem że dwusuwy na tym punkcie są bardzo wrażliwe. A ze sprawdzeniem iskry lipa, bo lampy nie mam[/b]
W dwusuwie uklad wydechowy odgrywa bardzo istotna role w napelnianiu cylindra, wiec ma duzy wplyw na charakterystyke silnika. Nie szukaj wiec cudow i zaloz tlumik oryginalny. Zachowasz w ten sposob pelna (nie za wielka przeciez) moc silnika. Wszelkie "ulepszenia" przez roznych czarodziei mechaniki moga sie skonczyc wielkim zawodem.
Dokładnie. Złe "wirowanie" spalin w tłumiku od dwusuwa może ograniczyć jego osiągi. W niektórych skuterach (automatach) zakładanie są takie blokady że przed tłumikiem dospawana jest rurka. Służy ona jako wspornik i ogranicznik, ponieważ spaliny zamiast lecieć prosto do tłumika wpadają do tej właśnie rurki powodując zmniejszenie prędkości. Swoją drogą...
Tłumik wygląda jak od dwusuwa a Ty piszesz że posiadasz skuter 4t, taki tłumik był oryginalnie czy sam dołożyłeś?
To lepiej bedzie jak poszukasz oryginalnego tłumika do SHL, uwierz mi ze zrobienie dobrego, właściwie działającego tłumika do dwusuwa to niełatwa sztuka, tu nie chodzi tylko o wytłumienie dźwięku ale o szereg dużo ważniejszych spraw, poczytaj o tym trochę to się przekonasz
Próbowałeś jeździć bez tłumika?! Przy wczesnym zapłonie silnik lepiej sprawuje się na dużych obrotach, przy małych działa jak hamulec. Przy czterosuwie czym mniejsze opory wypływu spalin tym lepsza praca(większa moc)silnika. Nie należy tego ostatniego stosować w dwusuwach - moc wzrośnie ale spalanie znacznie bardziej.
Nie. Po prostu wykręć świecę, pokręć silnikiem, niech wydmucha tej zupy, ile się da. Zakręć świecę i próbuj zapalić. Jak nie będzie chciał, to podaj trochę paliwa do gardzieli gaźnika. Tylko pal z już zakręconym tłumikiem, bo bez niego praca dwusuwa może być bardzo niestabilna.
Simson to nie pożeracz szos dlatego przy kulturalnej jeździe przynajmniej z obowiązującymi przepisami dotyczącymi motorowerów, niezbyt ostrym zrywom i bezsensownemu gazowaniu można spokojnie zejść ze spalaniem poniżej 2 litrów. Moje najlepsze osiągnięcie to 1,45l/100km i to bez ściemy.Faktem jest, że czterosuwy mają przewagę, dlatego należy zadbać o...
To zapewne jest jakiś "tuningowy" zamiennik dedykowany do tego silnika. Tłumiki jak najbardziej można zmieniać, modyfikować bo to właśnie one mają największy wpływ na charakterystykę pracy dwusuwa. Po pierwsze wyreguluj gaźnik, jest o tym masę artykułów. Rolki lżejsze około 1-1.5g od seryjnych i powinno być w porządku.
Bogata mieszanka, ale te silniki często chodzą na bogato. nie byłbym też taki pewien, co do tego nie przestawienia się zapłonu. Niestety w tych silnikach się zdarza, albo wybicie klina ustalającego położenie koła magnesowego, albo wręcz obrócenie czopa w wale.Przydałoby się jeszcze sprawdzić kompresję tego silnika. Układu wydechowego w dwusuwach nie...
A co myślicie o zrobieniu silnika czterocylindrowego z połączenia czterech silników z kos spalinowych? Czy ma to szansę dobrze działać? Wały korbowe byłyby obrócone względem siebie o 90°, przez co w każdej fazie obrotu któryś z tłoków wykonywałby ruch roboczy, bo to dwusuwy. Każdy cylinder miałby oczywiście swój własny gaźnik (były nawet kiedyś produkowane...
Przy stałym składzie mieszanki oleju też pójdzie więcej bo na wyższych obrotach jest wyższe zużycie paliwa. Tommy82 niby tak ale przy wyższych obrotach wzrasta też temperatura spalania, zresztą... Czemu do tej pory uznane firmy motoryzacyjne nadal przy swoich dwusuwach stosują dozowniki? Coś w tym być musi ;) Dam Ci przykład z ostatnich miesięcy. Kumpel...
Witam, Temat dotyczy strojenia gaźnika Dellorto PHGB 21 AS w silniku s06 motocykla SHL M06U. Posiadam taki motocykl i gaźnik a teraz próbuje to wszystko jakoś zgrać. Nie wychodzi... Dla przypomnienia silnik to dwusuw 148ccm, 6,5KM, stopień sprężenia 6,5 (obecnie około 7,3), zapłon CDI na bazie chińskiego skutera, wyprzedzenie 4,5 przed GMP. Gaźnik Dellorto...
niedokręcony tłumik farba tłumik głośny tłumik
sprinter temperatury elektroniczna pompa mercedes schemat dmuchawa
mostek licznika elektryk mostek licznika
Jak wyłączyć śnieżynkę na kotle Viessmann Vitodens? Błąd skrzyni biegów Opel Vivaro 770563 - diagnostyka i naprawa