a po co record? wystarczy typ. Ponadto - widzę niezgodność typów tablicy z n i for n:=z to n do - zagrożenie pętlą nieskończoną! uzywasz tej samej zmiennej po obu stronach. nie ja uzywam tylko przerobilem ten program co byl, autor powinien sam popracowac - ja podpowiadam....
Witam.Jedno z sumowaniem dla przykładu zrobiłem.Z resztą kolega powinien sobie poradzić bo wzór już będzie i programiki są bardzo proste :D program suma_tablic; uses crt; type tab=array[0..10] of array[0..10] of integer; var a,b,c:tab; i,j:integer; procedure wyswietl(d:tab); var i,j:integer; BEGIN for i:=0...
Zamykam bo Elektroda się dopomina
Tablica jednowymiarowa? Użyj random() aby losował pozycje liczb z tej tablicy.
Witam Proszę o pomoc w zadaniu: Muszę w Pascalu napisać program, w którym na początku program pyta o wielkość tablicy ... liczby:(array[1..x, 1..y] of integer; ... a następnie wprowadzam dane do tablicy. I ostatni krok to liczby te muszę do siebie dodać lub odjąć. koniec zadanie pierwszego. Następne zadanie już sobie poradzę analizując to pierwsze....
d to tablica liczb, a do wyświetlenia potrzebny jest tekst. Błąd polega na niezgodności typów - musisz dokonać konwersji liczby na tekst (inttostr).
ale ja zrzęda jestem, do wszystkiego muszę się przyczepić (szczególnie kiedy na czymś się znam) O!!!! jest pierwszy (w dwu wątkach o tym samym) kawałek kodu który robi to co ma robić, choćiaż ;) to -1 "magiczna liczba" a co jeśli chcemy losować także ujemne liczby? lepiej już BREAK (szkoda że nie zadziała - przy tak napisanych pętelkach dam rozgrzeszenie...
A czy kolega rozumie w ogóle zadanie? Masz znaleźć takie trójki liczb, których suma... czyli sprawdzamy 1+1+1 = 3 - OK 1+1+2 = 4 - :( 1+1+3 = 5 - OK 1+1+... 1+1+19 = 21 - :( 1+2+1 = 4 - :( czyli masz stworzyć de facto tablicę (jesli już chcesz takową) o szerokości 3 i długości wynikającej z kombinacji liczb, a następnie wyznaczać sumę i sprawdzać, czy...
program tablica; uses crt; var t:array[1..10] of integer; i:integer; begin clrscr; writeln ('Wpisz 10 liczb'); for i:=1 to 10 do readln (t[i]); writeln('liczby podzielne przez 2 to '); for i:=1 to 10 do begin if t[i] mod 2 =0 then writeln(t[i]); end; readln; end; tak wygląda...
Ale jak to sprawdzić? :( Wylosowane liczba jest to nr komórki tablicy. Mam sobie taką tablice: [1][2][3][4][5] 1: nr1 2: nr2 3: nr3 4: nr4 5: nr5 Losuję teraz liczby i przypisuje tą pierwsza tablice przypisuje do wylosowanych liczb [1] - zmieniam na [los1] [2] - na [los2] Tylko jak sprawdzić czy już taka liczba się wylosowała ? :(
Po pierwsze jaki język c++, delphi, pascal, asm co my wróżki!!!! Jak w c++ poszukaj info o funkcji random, rand, randomize
Suma jest bardzo, bardzo prosta : [syntax=pascal]suma:=0; for i:=1 to 5 do begin suma:=suma+ ania[i]; end;[/syntax]
Witam Mam rozwiązanie twojego problemu ale w osobnych plikach. Jest tam dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzilenie we wszystkich kodach (NKB, U1, U2, BDC). Musisz przejrzeć te programy i wybrać odpowiednie procedury.
Zastosuj pętlę w pętli, pierwsza pobiera kolejne wartości z pierwszej tablicy, druga "przelatuje" po tablicy drugiej i porównuje wartość. W pierwszej możesz użyć "for" a w drugiej "while".
bez randomize jest ,żebym miał te same liczby dzięki za pomoc z przekątnymi w końcu skumałem zrobiłem z nieparzystymi - luknij program tablice; uses CRT; var T :array niby ok tylko czemu sprawdza mi tylko 3 wiersz a te 2 pierwsze nie ?? jak dam np. for j:=1 to 3 do if (i mod 2)=0 then T to mi sprawdza 2 wiersz i ewent. zamienia na 0 tak jak powinno...
...obslugujacej proste operacje (*, /, +, -) na duzych liczbach przechowywanych w tablicy znakow? Kiedys taka widzialem ale nie moge odszukac, najlepiej gdyby byla w c/c++ lub pascalu. W javie jest typ BigInteger i za pomocą niego można prosto robić operacje na dużych liczbach stałoprzecinkowych. A co do c++ to może sprawdź tutaj: http://www.koders.com/cpp/fid6BFB93B68C0...
Witam, wie może ktoś z was czy jest w pascalu jakaś funkcja lub procedura zawarta w standardowych modułach do zmiany znaków z klawiatury na kod ASCII, lub zmiany liczb dziesiętnych na liczby binarne i czy można zdeklarować tablicę którą program by rozpoznawał jako tablicę liczb binarnych ?
Znaczy to musi byc tak: Jak mam tablice, to liczby nie moga sie powtarzac w danej kolumnie i danym wiersz. A gdzie indziej w tablicy moze wystapic taka sama. Zaluzmy dla t komurce musi byc rozna liczba, dla t[2,i] i:=... musza byc rozne liczby, tak samo dla t[j,1] musza byc rozne liczby. Ale moze sie powtorzyc w t[1,1] , t[2,2] , t[3,8] itd. W oglole...
a moze troche jasniej... no i przydaly by sie te tablice
Dzięki za pierwszą część programu trochę ją przerobiłem bo chodziło mi bardziej o coś takiego [syntax=pascal] program ja; USES CRT; VAR tab:array[1..20] of integer; n,m,i:integer; BEGIN clrscr; randomize; m := 20; n := 59; for i:=1 to 20 do tab[i] := Random(n-m+1)+m; for i:=1 to 20 do writeln(tab[i]); readln; END. [/syntax] a jak teraz wstawić wybieranie...
tylko i wyłącznie dzielenie i odejmowanie. Czyli [0]=liczba/100 (stałoprzecinkowe - pascal - div) [1]=liczba/10-[0]*100 itd. oczywiście do wykonania w pętli.
Wstaw do programu taką pętlę: write('W wylosowanych liczbach ',x,' znajduje sie na miejscu: '); for i:=1 to 10 do if liczby[i]=x then write(i,' ');
a co chcesz w tej tablicy wyszukac? np: for i:=1 to w do for j:=1 to w do begin tablica[i,j]:='18'; zmienna:=tablica[i,j]; end; i wyszukujemy w ten sposob w tablicy liczby 18
Przy takim type (rekordowym) jak masz teraz, to sortowanie będzie olbrzymim problemem. Nie bardzo można posortować części rekordu. Nie bardzo rozumiem czemu ? własnie do kodu dopisałem Teraz kwestia interpretacji tego zadania; czy za "typ rekordowy" uznamy: Nie wiem o co chodziło nauczycielowi :/ profesor na to zionie żywym ogniem jak zobaczy. :p Kiedy...
Opcja pierwsza, najprostsza: do każdego pytania posiadasz flagę czy zostało już wylosowane. Losujesz numer pytania i jeśli zostało ono już wylosowane, to ponawiasz losowanie. Złożoność jest zależna od generatora liczb losowych - w najgorszym przypadku może on zwracać cały czas jedną liczbę. Opcja druga, preferowana: robisz sobie tablicę, w której umieszczasz...
Witam, otóż posiadam dwie tablice liczb całkowitych. Potrzebuję jakieś nakierowanie, gdyż do jednej losuję z pewnego zakresu liczby, znajduję minimum... Teraz potrzebuję te minimum wpisać do drugiej tablicy(wskaźników) tyle razy(bez powtarzania sie wartosci), aby ona była posortowana od najmniejszego do największego. [syntax=delphi]for j:=1 to 10 do...
Spróbuj w ten sposób: [syntax=pascal]program zliczanie; const NUM = 100; {Rozmiar tablicy z liczbami} var tablica: array[1..NUM] of integer; {Tablica z liczbami} licz: array[0..9] of integer; {Tablica licznikow} i, n: integer; begin randomize; for n:=1 to NUM do begin tablica[n]:=random(10); end; for i:=0 to 9 do licz[i] := 0; {Zerowanie licznikow}...
zrobic tablice stringow i do niej wpisac tekst z pliku na poczatku wyswietlic pierwsze 24 linie zrobic zmienne przechowujace od ktorej linii do ktorej linii wyswietlac, po nacisnieciu np. strzalki w dol zwiekszyc obie zmienne i wyswietlic ponownie tekst, po nacisnieciu strzalki w gore zmniejszyc obie zmienne i wyswietlic ponownie tekst, mozna tez obsluzyc...
Skleiłeś jakieś 3 fragmenty kodu i w ogóle nie wiesz, co one robią. Skoro wkleiłeś:[syntax=pascal] for i:=0 to 4 do memo1.lines.add(IntToStr(t[i]));[/syntax... to ile liczb ma się wyświetlać, jak nie 5? Jak podajesz w edicie 4, to tylko 4 pierwsze liczby są losowane od 0 do 99 (a nie 100) - czemu piąta miałaby też być wylosowana? Na piątym miejscu w...
Pomoglibyście mi rozwiązać te zadania, mam problem z tymi tablicami ;/ 1.Wprowadź do jednowymiarowej tablicy 10 liczb rzeczywistych i wyprowadź na ekran największy i najmniejszy z nich. 2.Napisz program wprowadzający dane do tablicy dziesięcioelementowej i wyprowadź najpierw liczby parzyste, potem nieparzyste.
Nie chodziło mi o zmianę wskaźnika jako takiego, to było tylko określenie jako "wskaźnik = wskaźnik pozycji w tablicy, indeks" ;-)
Witam, w szkole na zaliczenie mam zadanko z Pascala. Nie byłem na wszystkich zajęciach stąd wiedza jest troche ograniczona (niestety taka praca). Zadanie mam takie : program ma przeczytać 10 liczb, policzyć liczby ujemne i dodatnie, a nastepnie wypisać te których jest więcej. Drugie zadanie (nieobowiązkowe) mam takie: macierz dwuwymiarowa 3x4, program...
[syntax=pascal] tablica[25]:=0; for l1 := 1 to 24 do begin write('Podaj liczbe nr ',l1,': '); readln(tablica[l1]); tablica[25]:=tablica[25]+tablica[l1]; end; [/syntax] to dla pierwszego przypadku, z drugim już chyba sam se poradzisz ;] Zwróć uwagę jeszcze na to, że w tablicach masz elementy typu byte, jeżeli podasz 24 liczby większe od 10 to wynik "nie...
Witam jako poczatkujaca osba , mam problem z zadaniem narazie chodzi o to by w tablicy 5x 5 wpisac w miejsca krzyzyjacych sie kratek liczby losowe od 10 do 20 a w pozozstale losowe od 1 do 10 i ta czesc zrobilem ale teraz potrzebuje obliczyc sume liczb jakie ida po pierwszej przekatnej i tutaj ugrzezłem, nastepnie bede mial obliczyc sume na 2 przekatnej,...
nie znam tego języka ale moze generator liczb losowych tak u ciebie dziala, ze zawsze uruchamia sie w podobnym czasie i daje takie same liczby. i sprobuj go zainicjowac a potem kazac uzytkownikowi wcisnac przycisk i dopiero przypisywac do zmiennej.
uses crt,dos; var fSource:file; bufor:array[0..1023] of char; i,o,p:word; read:integer; liczba:longint; cyfr:byte; znal_liczby:array[0..1023] of longint; ind_znal_liczb:integer; procedure SwapLI(var a,b:longint); var tmp:longint; begin tmp := a; a := b; b := tmp; end; begin...
Jeszcze jedno proste spostrzeżenie, longint czyli 2^31, pierwiastek z tego to 46344, potencjalne podzielniki nie będą większe niż ta liczba i co ważne same będą liczbami pierwszymi, jest ich nie wiele, około trzech czterech tysięcy, może warto zebrać taką tablicę (przyśpieszenie kilkukrotne)
Ciężko jest napisac w dwóch liniach program, którego pragniesz, ale przetestuj ten który Ci podsyłam. Kiedyś takie cóś pisałem, ale ten napisany jest z głowy, bo nie mam tamtego. Prawdopodobie będzie wymagał poprawienia kilku błędów syntaktycznych i uzupełnienia procedury wypełniającej tablice. Wojtek
Jakoś źle działa: http://ideone.com/ZQ5Oc5 U mnie działa, przynajmniej w programie Dev-Pascal, w którym mogę wprowadzać ręcznie jakieś liczby. W tym algorytmie najpierw podaję, ile elementów ma być wprowadzonych do tablicy, a potem wprowadzam liczby. [syntax=pascal]uses crt; var x,i,n,min:integer; tab:array[1..200] of integer; begin writeln('Podaj...
Ten program nawet się nie skompiluje - przyrównujesz znak do ciągu tekstowego. To nie zadziała. Musisz albo użyć konstrukcji z in , albo drugą pętlą (funkcją) porównywać znak z góry założonym zestawem - tablicą.
No fajnie tylko jak zrobić żeby ten program dodawał liczby od 1..50 wykorzystując tablice???
Sugeruję użyć opcji "Szukaj"... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... umożliwiająca wprowadzenie n liczb [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... pobieranie danych do tablicy. itd. ... A tutaj praktycznie gotowy kod... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
napisz program ,który wczytuje n liczb całkowitych do tablicy i przesuwa w niej liczby o n elementów w prawo.
U Borlanda było coś a la malloc, GetMem. Jednak jeżeli mówi,u o standardzie Pascala. to chyba nic takiego nie było (też nie wszystko pamiętam), więc chyba nie o to chodzi. Zresztą po co wtedy by była ta stała oznaczająca liczbę elementów tablicy? Co do uczenia Pascala, to miał on jedną zaletę, o ile nauczyciel sam ją rozumiał: Pascal uczył dobrego stylu...
jak wiesz jak sie zamienia liczby binarne na dziesietne to nie powinno byc problemu, wejscie wczytujesz do tablicy 1-wymiarowej, znak po znaku, potem w petli lecisz od konca (lub od poczatku jak kto woli), i jak w komorce jest 0 to do zmiennej wynik dodajesz 0 (czyli nic nie robisz), jak 1 to 2^n (gdzie n to odpowiednia potega wynikajaca z indeksu tablicy)
„ ...mniejsza o to... ” no pięknie. ;-) Zobacz np. 12 rozdział w www.dspguide.com. Albo Próbki umieść w tablicy X w następującej kolejności: 0,2,4,...,n-2,1,3,...n-1 (parzyste w części RE procedure oddsort(ncap:integer; var y:longvector); //w miejscu sortuje ciąg, tab by uzyskać 0,2,4,...,n-2,1,3,...n-1 var tcap, t, j, k:integer;...
Mniej więcej tak: 1. Zakładamy tablicę na liczby, które chcemy wygenerować 2. Uruchamiamy generator liczb pseudolosowych w pętli, 3. Zapełniamy tablicę wygenerowanymi liczbami 4. Pętla działa tak długo, osiągniemy założoną ilość wygenerowanych liczb.
Napisałem takie coś: [syntax=pascal]program losowanie; uses crt; const N=5; var tablica:array[1..5]of integer; minimum,i:integer; begin clrscr; randomize; writeln('Wylosowane liczby to:'); for i:=1 to N do begin tablica[i] := random(100); write(tablica[i]:4); end; writeln; writeln; minimum:=tablica[1]; For i:=1 to N do begin if tablica[i] < minimum...
program sortowanie; uses crt; var tab:array po pierwsze primo to kod pisz w znacznikach CODE. po drugie primo to strasznie pogmatwany ten twój kod. domyślam się, że chcesz zrobić sortowanie w kolejności rosnącej. Program Sortowanie; uses crt; var T:array[1..20] of integer; //wyswietlanie zawartosci tablicy na ekranie Procedure PokazTab;...
Nie, z tego względu, że wczytuje liczbę j do j'tego elementu tablicy...
Dzięki za zainteresowanie się tematem andy1955. Właśnie wczoraj się dowiedziałem, że do mojego sterownika można po konwersji wgrywać programy napisane w C++ (lub jakimś C). Dzięki temu wiem o co Ci chodzi. Chcę również powiedzieć, że problem rozwiązałem podobnie do Ciebie, tylko że używając jedynie zasobów sterownika. Nie jest to takie straszne obszerne(przy...
Bardzo prosto. Tablica reprezentuje kolejne wagi bitowe w systemie dwójkowym, więc : liczba = tab[0]*2^0 + tab[1]*2^1+ tab[3]*2^3+....+tab[7]*2^7
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... liczba wśród 8 liczb wpisanych z klawiatury.
Zapętliłem się na dobre, nie wiem jak "dołożyć" do tablicy drugi wymiar czyli zapis słowny jedności do następnej tablicy dziesiątek itd. W załączeniu kawałek tego programu
Koleżanka poradziła użycie conio , ale z tego co przeczytałam jest to już trochę przestarzała biblioteka, właśnie nie wiem jaką funkcję użyć , może while , bo chyba for jest złym pomysłem ?? Ale jeżeli while nie wiem wtedy jak napisać funkcje i żeby ona działała poprawnie razem z funkcją max. Najpierw pierwsza funkcja wypełniająca tabele , czyli używam...
Generalnie jeśli zależy Ci na równomiernym rozkładzie, to oczywiście można to osiągnąć, jednak z wykorzystaniem jednostki zmiennoprzecinkowej, co niestety negatywnie wpłynie na wydajność (sam coś takiego robiłem kiedyś ;) ) Po prostu dzielisz cała długość przez ilość elementów i inkrementujesz liczbę zmiennoprzecinkową wykorzystując do indeksowania...
Witam. Właśnie mam egzamin i mam napisać program który będzie wyznaczał sumę liczb od 1 do 100 w Pascalu, bardzo proszę o szybką pomoc:)
Tablica jest z utworzonego pliku w ktorym normalnie są zapisane liczby jedna obok drugiej odzielone spacjami, w czterech rzędach. nie musi byc to opcja blockread, po prostu chce jakimkolwiek sposobem wczytac tablice z pliku. To czytaj zwykłym readln a potem potnij stringa w miejscu spacji (jakaś pętla i funkcja pos powinna wystarczyć) i przetwórz na...
Maksymalna czyli 255? wiem że musi być większa od 99.No to tak randomize(256) powinno wylosować liczby w przedziale od 255 do 0 Co za bzdury wypisujesz! Nawet nie chce Ci się zajrzeć do tablicy kodów. http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII Gdybyś przyjrzał się dokładniej przedstawionemu kodowi to byś zobaczył że do tablicy wpisywane są liczby, a nie kody....
Procedura sprawdzania jest dość prosta: [syntax=pascal]const n := 10-1; {liczba elementow w tablicy(rozmiar pliku),-1 bo tablica zaczyna sie os zera} var tab[0..n] array of integer; a[o..n] array of integer; x: integer; licznik:integer; begin {------>sprawdzanie ulozenia} {najpierw wypełniasz tablicę tab liczbami, tak jak w twoim kodzie} licznik:=0;...
A sortowanie najprościej to chyba z tablicy klepnąć ( i szybkie sprawdzenie czy już podana liczba była wprowadzona). Klepałem coś takiego na zaliczeniach z turbo... tablica[np 100 elementow] zapisana zerami-> <<PETLA>> wprowadz liczbe X -> jeżeli tablica [x]=1 wróć -> tablica[x]=1 <<KONIEC PETLI>> potem wyświetlenie...
Czyli mam stworzyc tablice w której bedzie przypisywana losowana liczby do numeru? I pozniej numer ktory bedzie mial najwiecej przypisanych elementow zostanie pokazany.
program liczby; uses crt; var D1: array [1..20, 1..20] of Real; D: array [1...20] of Real; i,j, sum: integer ; begin for i:= 1 to 20 do begin for j:= 1 to 20 do begin D1[i,j]:= 2*i+0.5*j; writeln ('elem D1[ '+IntToStr(i) + ','+,IntToStr(j) , ']= '+FloatToStr(D1[i,j])); end; end; for i:= 1 to 20 do begin D[i]:=0; for j:= 1 to 20 do D[i]:=D[i] + D1[i,j];...
Zapisz je najlepiej do tablicy i użyj jednej z metod sortowania. Myślę, że proste będzie sortowanie przez wstawianie (w momencie przypisywania).
Zastanawiam się, w jaki sposób program może Ci cokolwiek wyświetlać, skoro nie można go skompilować? Zauważ, że deklarujesz typ kostka jako tablicę sześcioelementową o indeksach od 1 do 6, która może zawierać tylko liczby 1, 2, 3, 4, 5, 6. W kodzie w dwóch miejscach próbujesz podstawić do tej tablicy wartości 7 i 11 [syntax=pascal]4: t2[2]:=7; 8: t2[3]:=11[/syntax]...
Tab[i]:=Random(899)+100; zamiast od razu wpisywać do tablicy to dodaj jeszcze jedną pętlę (pętla w pętli),i w niej ifa który sprawdzi czy ta liczba nie została już wylosowana
Wszystko ok tylko że ten program miał dodawać 2 do liczb z pętli od 1 do 18 z wykorzystaniem tablic i nie wiem czy to ma tak być ????
Mo, ten trzeci niby wyszukuje "jakiśtam" zakres liczb w tablicy... więc "na siłę" albo "upartego nauczyciela" można uznać że jakieś wyszukiwanie tam jest.
Ja tam nie wiem o co chodzi, kolega mi to dyktował. No ale jak ja to rozmumiem: -Trzeba napisać program w pascalu, korzystając tylko z tablic, nie może być tam list. - Program ma robić obliczenia na samych liczbach (bez żadnych niewiadomych <x>) - Program ma za zadanie przekładać znaki wpisane z klawiatury, na "odwrotną notację polską". - Program...
Konsola ma szerokość 80 znaków i więcej liczb w jednym wierszu się nie mieści. Natomiast nie ma problemu, procedura write przenosi kolejne liczby do następnego wiersza. Teoretycznie możliwe jest zwiększenie rozmiary bufora ekranu i rozmiaru okna konsoli (w Windows), ale coś mi nie wychodzi. Poniższy kod działa poprawnie, zamiast kolejnych liczb możesz...
Bardzo wszystkim dziękuję. Jak jest działający wzór, nie był mi nawet potrzebny kod. Nie wiem dlaczego tamte poprzednie wzory nie działały, ja też takie znalazłem w tablicach. Napisałem na podstawie wzoru Pawła Sujko i oczywiście działa. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Będzie mały kłopot jak sie wprowadzi n=0 ... Proponuje czytanie ze zrozumieniem: ... znajduje się jedna liczba całkowita n (1 <= n <= 10000) ...
A co więcej ma robić jeżeli ma do dyspozycji jedną liczbę? Stwórz dodatkową tablicę dla żądanej ilości liczb. W przedstawionym kodzie to tablica liczby[1..mx]; Wynik zapisuje się w katalogu głównym dysku c: [syntax=pascal] uses crt; const mx=2; var cyfry:array[1..16] of integer; liczby:array[1..mx]of integer; plik:text; x,i,j,k:integer; begin clrscr;...
A może podyskutujemy o: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... . Pomyślcie, że musimy zaprogramować maszynę która rozwiąże problem pytającego. Nie czytajcie dalszych postów, rozmawiają tam ludzie którzy się rozumieją, a my biedni programiści nie możemy przecie znać się na wszystkim i to lepiej niż zleceniodawca. Ja kombinuję tak: są dwa sterowniki...
1. Robisz tablice typu booleanz wszystkimi możliwymi do wylosowania elementami (tb:array[1..N] of boolean) i na początek wpisujesz do niej "false" (for i:=1 to N do tb[i]:=False) Nastepnie losujesz liczbę i sprawdzasz jaka wartość tablicy jej odpowiada: k:=random(N+1); if tb[k] then //losujesz jeszcze raz else .... tb[k]:=True .... // dalej robisz co...
Rzeczywiście mało precyzyjna prośba. Baza danych to raczej za mocna nazwa na max 100 rekordów, do tego obrabianych w pamięci. Jeżeli użyłeś słowa "baza" to rozumiem, że chodzi ci wyłącznie o przechowanie tej tablicy na dysku, a z obróbką danych sobie poradzisz? Przy takiej wielkości "bazy" nie zawracałbym sobie głowy żadnymi kombinacjami i zapisałbym...
przecinek zamień na zł, na koniec dopisz gr. Tablice możesz indeksować spokojnie znakami, więc nie ma potrzeby konwersji na liczbę. Ponadto przesadzona ta konwersja - jeśli już chcesz, to wystarczy Ord(kwota[i])-Ord('0')
Witam Mam problem z tablica w pascalu. Wszystko dziala az do funkcji "suman", gdzie nie liczy prawidlowo sumy liczb w tablicy, prosze o pomoc :) program faktury; uses crt; const N=10; type tab=array[1..N] of integer; var liczbaa,i,sumana,sumaba,sumapa,maxa:... a:tab; procedure czytaj(var t:tab; var liczba:integer);...
[syntax=pascal]Program Liczby; var x,i:integer; // deklarujemy zmienne tab: array [1..10000] of integer; //deklarujemy tablice begin i:=1; // na poczatku i wynosi 1; repeat // rozpoczynamy petle begin readln(x); // user podaje liczbe tab[i]:=x; // podstawiamy do tablicy podana liczbe i:=i+1; // zwiekszamy liczbe podanych liczb o 1 until x=0; for x:=1...
twoje int a[m] nadal jest blednie uzyte... zrob sobie int a[2048]; nie sadze, zebys chcial wpisywac tyle liczb::P w tym przypadku M jest tylko liczba argumentow, o ktore program zapyta, wiec ta tablica w takim rozmiarze cie usatysfakcjonuje... nastepnie w kodzie ni stad ni zowad pojawia sie return 0.... w samym srodku:P to zapewne wylacza ci nagle program:)...
Coś mi się popieprzyło i kod który podałem zlicza puste linie w pliku i linie wypełnione zerami. Chyba była to odpowiedź na inny post. Co do uporządkowanego wyświetlania tablicy, podaję kod. Wpisywać można liczby oięciocyfrowe. Zmieniając dx moźna zapisywać liczby większej długości.[syntax=pascal] uses crt; var tab:array[1..10,1..10] of integer; i,j,x0,y0,dx,dy:integer;...
Prawidłowo to powinieneś losować tablice w której znajdują się liczby i jak jakiś element tablicy wylosujesz to: 1) Zapisujesz tą liczbę do wylosowanych 2) wstawiasz w to miejsce ostatnią liczbę z tablicy 3) Obcinasz tablice o jeden // tym sposobem zrobisz losowanie bez powtórzeń i możesz wszystko losować co znajduje się w tablicy nawet stringi:)
Musisz zrobić coś takiego, jak na poniższym pseudokodzie pascalopodobnym. Kod nie jest w pełni odporny na błędy, wysypie się, jeśli użytkownik poda nieliczbowe śmieci i jeśli liczba wprowadzonych liczb oddzielonych spacjami będzie mniejsza, niż rozmiar tablicy. Najprawdopodobniej da się napisać to lepiej. [syntax=pascal] tablica : array[0..10] of integer;...
Gdzie w tym zadaniu jest powiedziane, że tablica ma być dwuwymiarowa? Jednowymiarową tablicę też można w czterech wierszach wyświetlić. Odstępy między liczbami w każdym wierszu możesz oddzielić np. znakiem tabulacji (albo po prostu spacją " ") write(tablica[i][j],... { wartość na indeksie... }
Witam, pilnie potrzebuję pomocy w napisaniu programu który wczytuje min.10 temperator. Potem z ciągu oblicza różnice kolejnych liczb i zapisuje największy wynik. Kompletnie nie wiem jak się zabrać, po wczytaniu tablicy. Narazie mam tyle: [syntax=pascal]program skok; uses CRT; var a : array[1..12] of integer; i, skok, roznica : integer; begin ClrScr;...
Potrzebuję napisać program, który będzie losował liczby zapisywał je do pliku, potem w następnym kroku otworzy je z tego pliku tekstowego i wypiszę na ekran potem policzy sumę, albo średnią konkretnych liczb dlatego najlepiej jak byłby w postaci tablicy. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem o co chodzi w pascalu zrobiłam tylko tyle: [syntax=pascal]program...
Losowanie bez powtórzeń często kończy się długim oczekiwaniem. Możliwości wylosowania nowej karty wysycają się, im dalej losujesz tym trudniej trafić w kartę której jeszcze nie miałeś. Na Twoim miejscu "ułożyłbym" karty w tablicy(obojętne w jakiej kolejności), przemieszał ją (powiedzmy 50 razy wylosowałbym parę liczb oznaczających pozycje kart które...
Witam wszystkich. Mam mały problem z napisaniem programu w Turbo Pascalu, program ma zawierać tablicę jednowymiarową do 1000, użytkownik decyduje czy chce wprowadzić następną liczbę czy też skończyć wprowadzanie, na końcu program bąbelkowo sortuje te liczby. Udało mi się napisać program który ma wszystko poza sortowaniem liczb. Szukałem w internecie...
Ad 2. Po prostu w ParamStr(1) i ParamStr(2) masz ciągi tekstowe z tych parametrów. Wystarczy tylko przerobić poszczególne literki na cyfrę. Ad 1. Przykład dla obliczenia pierwszej wartości z parametrów (zakładam, że są) i zapisania wyniku do tablicy: [syntax=pascal] var wynik: array[1..n] of integer; l1, l2: Integer; ... l1 := StrToInt(ParamStr(1)[1]);...
:/ To dopiero 2 liceum, więc o żadnych "niezwykłych" binarnych nie miałem nic jeszcze. Próbuję zamienić tą liczbęna dziesiętną takim posobem: 1)wpisuję liczbę binarną jako string np 1101 2)sprawdzam ile jest cyfr za pomocą dlugosc:=length(liczba) 3)for i:=1 to dlugosc do if liczba[i]='1' then a[i]:=1 else if liczba[i]='0' then a[i]:=0 4)no i teraz mam...
Jak najszybciej potrzebuje rozwiązanie tych dwuch zadań w języku Turbo Pascal: 1. Napisz program, który czyta liczbę naturalną n, 1<n<=10, w tablicy dwuwymiarowej tworzy tabliczkę mnożenia dla liczb naturalnych z przedziału Wskazówka Trzeba zadeklarować tablicę dla najwiekrzego n, czyli 10. a w programie korzystać z jej części odpowiednio do wczytanej...
Już dawno nie bawiłem się w Delphi ale jak dobrze pamietam używa sie tam Pascala. 1. Więc jeśli się nie myle pliki powinno otwierać cię tak jak w Pascalu. var pliki:array[1..16] of string; i:integer; p:text; liczba:integer; begin {tu sie powinno znaleść wypełnienie tablicy ścierzkami dostępu} for i:=1 to 16 do begin...
Polecenie: Utworzyć plik binarny składający się z 25000 losowych rekordów typu tosoba. Imiona i nazwiska mają być także przydzielane losowo do rekordu z zewnętrznej listy co najmniej 100 imion i 100 nazwisk (np. z pliku tekstowego). rekord typu tosoba = record id: longint; Imie: string[20]; Nazwisko: string[40]; Pesel: string[11]; Płeć: typ dowolny...
To jeszcze po części zależy od tego, jak chcesz zrealizować interfejsowo kwestię. Tak, na plansze nada się tablica dwuwymiarowa. A właściwie to dwie - po jednej na każdego zawodnika. Gra by musiała składać się z dwóch etapów: 1 - wypełnienia tablicy (ręcznie lub automatycznie), 2 - właściwej gry. Jeśli to mają być tylko pojedyncze statki, to sprawa...
Napisałem program z tablicami, teraz musze zrobic do niego schemat blokowy niestety nie za bardzo ogarniam to. Czy byłby ktos tak miły i pomógłby mi go wykonac? Kod programu ponizej: [syntax=pascal]program Untitled; uses crt; type tab1 = array [1..25] of byte; tab2 = array [1..25] of byte; var l1, l2 : byte; tablica : tab1; tablica2 : tab2; begin clrscr;...
[syntax=pascal]{ Kalkulator v1.0 by me ^.^ Program bierze pod uwage kolejnosc wykonywania dzialan wykonujac wyrazenia np. 2+3+4+5*10/19*6+3-3 Podwojne wpisanie znaku np. 10+/20 - program traktuje jako 0 (zero) } uses crt; const ilosc=999; var ch:char; napis:string; liczba:array[1..ilosc]of real; znak:array[1..ilosc-1]of char; i,j:integer; error:integer;...
No cóż, wyszedłem z założenia, że jeśli się dostaje tego typu temat do realizacji to należy posiadać pewien zasób wiedzy i umiejętności. W tym wypadku wskazana byłaby wiedza : o konstrukcji i działaniu komputera o językach programowania i pisaniu programów o sygnale akustycznym ze szczególnym uwzględnieniem mowy o metodach przetwarzania cyfrowego sygnału...
hej, witam wszystkich :) szperałam trochę w necie żeby coś zaradzić na mój kłopot i trafiłam tutaj, będę wdzięczna za szybką poradę, bo utknęłam i nie mam jak działać dalej. studiuję fizykę, elektroniki i programowania ciut liznęłam ale naprawdę absolutne podstawy parę semestrów temu, to nie za bardzo moja działka. próbuję napisać programik który pomoże...
W Delphi masz gotowa klasę Complex dla liczb zespolonych. A tu masz uniwersalny unit, to operacji na liczbach zespolonych. Masz tam także rekord opisujący liczbę zespoloną... Utwórz tablicę takich rekordów i po problemie :) [syntax=pascal]{ unit for complex numbers based on C_reords ----------------------------------------... they are efficient on arrays...
liczba pierwsza pascal pascal liczba pascal tablica
górnoprzepustowy filtr hikvision firmware upgrade ogrzewać postojowe volvo
miele w3365 solar zamontowany pionowo
Jak obniżyć napięcie z 12V na 5V: Stabilizatory i przetwornice Dlaczego lampy solarne włączają się podczas deszczu?