Sprawa jest dość prosta. Ustalasz sobie jakaś zmienną, nazwijmy ją NAJ . 1. Przypisujesz do zmiennej NAJ pierwszy element tablicy. 2. Przechodzisz do kolejnego elementu tablicy. 3. Sprawdzasz, czy obecny element tablicy jest większy od zawartości NAJ , jeżeli tak, to zapisujesz go do zmiennej NAJ . 4. Jeżeli osiągnąłeś koniec tablicy, zmienna NAJ zawiera...
a może zadeklarować te zmienne jako tablicę ? Dim zmienna(1 to 50) As Integer następnie przekazać ją do procedury: Public Sub Program1 (zmienna() As Integer) do wartości zmiennych dostaniesz się przez zmienna(1) ..... zmienna(50)
=LICZ.JEŻELI(G3:G54;FRAGMENT.TEKSTU(G3:G... ";G3:G54)-1;1)="a") Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać? To już za późna pora żeby ćwiczyć takie wygibasy. Ale przeanalizuj powoli wewnętrzne funkcje (Fragment.tekstu() i Znajdź() ). Czy doprawdy działają one z tablicami jako argument :?: Jeśliby tak było to ile wystąpień tego warunku wskazywane by...
ale jak już przy tym jesteśmy to rozumiem że ta operacja *(struktura.wsk) = ... zadziała tak jak chciałem? czyli podstawi wartość do zmiennej wskazywanej przez ten wskaźnik ??? tak a jeszcze przy okazji, gdyby ten wskaźnik był wskaźnikiem na jakąś tablicę i chciałbym go zwiększyć o N żeby wskazywał N-ty element tablicy, to hmmm mam to tak zapisać???...
Błędy są dwa. W zmiennej tablica jest 06d zamiast 0x6d. Po drugie nie ma takiej zmiennej WYS_tablica. Jest natomiast zmienna tablica. Aha i trzeci błąd, wypada zainicjować zmienna czas np wartością zero, żeby nie zaczynać od przypadkowej wartości. Tak ponad to, jednym naciśnięciem klawisza przejdziesz od razu do 10, jestem tego pewien. Nie eliminujesz...
Spróbuj tak: [syntax=c] #include <avr/io.h> #include <util/delay.h> #include "HD44780.h" #include <stdlib.h> #include <string.h> #include <avr/pgmspace.h> int main(void) { char *LINE = PSTR("Jakiś tam sobie tekst"); char i=0; LCD_Initalize(); LCD_Clear(); LCD_GoTo(0,0); for(i=0;i<10;i++) { LCD_WriteData(pgm_read_byte(LINE+i));...
http://twojadres.pl/index.php?zmienna=wa... Dane z tablicy odbierasz $parametr=$_GET['zmienna']; //wartosc zmiennej parametr=='wartosc''
Cudów nie ma, pokaż kod.
Gothye:program na tym poziomie nie może "usunąc zmiennych z ramu", bo nie masz żadnego modułu kontrolującego co jest w pamięci tak jak mają to prawdziwe systemy operacyjne. Najprostsze rozwiązanie (pseudokod w c...): 1.deklarujesz zmienną globalną jako tablice np. unsigned char zmienna[50]; 2.przed zrobieniem obliczeń wczytujesz do tej tablicy aktualnie...
Mam taką bibliotekę zaimportowaną :) Pierwszy raz mam styczność z Visualem i na każdym kroku mam jakieś problemy :) Dodano po 1 Dodałem program z załączniku w pierwszym poście.
ad. 1: rzeczywiście, timer (ostatnia linia) powinien być TON a nie TONR. ad. 2: tak, ponieważ wydaje mi się to sensowne. Jeśli nie - proszę usunąć instr. MOVE w Network 4. ... a przy okazji i ja mam pytanie: jak w S7-1200 używa się adresowanie indeksowe? Coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/4854271800_1... nie chce działać, tablica...
Załączam rozwiązanie. Skopiowałem zawartość biblioteki. W ostatnich kilku liniach masz przykład jej wykorzystania. Pierwsza para znaczników <script> zawiera bibliotekę. Druga para (na dole dokumentu) zawiera jej przykładowe użycie. Najbardziej powinna Cię zainteresować zmienna 'tablica' - wpisałem do niej na sztywno kilka wartości, a następnie...
1. Pobierasz rozmiar tablicy przy użyciu scanf("%d", &rozmiar) zmienna rozmiar jest typu całkowitego. 2. Przydzielasz pamięć dla tablicy struktur. Zakładamy, że wcześniej zdefiniowałeś typ 'Struktura'. [syntax=c]Struktura* struktura = (Struktura*) malloc(sizeof(Struktura) * rozmiar); /* odwolujesz sie poprzez operator [] lub operacje na wskazniku bezposrednio...
Wartość w poleceniu lookup to jest właśnie adres wiec nie kumam w czym problem. przeskaluj adc z 0-1023 na 0-90 i potem wywołuj zmienna=lookup(adc,tablica)
Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem, to wrzuć do tablicy. Zadeklaruj tablicę : float zmienna[ilosc_danych]; i przypisuj w każdym przebiegu pętli zwiększając indeks np. i++ do kolejnego indeksu tablicy czyli np. zmienna[i] = message.toFloat(). Pozdr
Zmienna 'tblArkusze' jest tablicą przecież. Musisz w pętli [syntax=vbscript]For i = LBound(tblArkusze) To UBound(tblArkusze) With Sheets(tblArkusze(i)) .Cells.Clear .AutoFilterMode = False End With Next[/syntax]
No chyba jest przyczyna : zmienna scrnhd jest w istocie tablicą 16 bajtową i należało adres następnej zmiennej podwyższyć o 10h.
Witam, Mam problem z poprawnym działaniem programu napisanego pod STM32. Wygląda jakby kompilator pomijał linię kodu: [syntax=c]if((tablica[0]=='x') && (zmienna=0))[/syntax] dla: [syntax=c]uint8_t tablica[10], zmienna;[/syntax] W debuger też przeskakuje nad tą linią. Czy w tym zapisie jest błąd? Pozdrawiam.
Pewnie chodzi Ci o to ze gubisz czesc krokow przy zmianie kierunku. To wynika z tego ze przy zmianie kierunku przelaczasz sie na nowa tablice i prawdopodobnie zmienna A wskazujaca krok w tablicy jest zmienna lokalna i dla kazdego z kierunkow moze wskazywac na inny krok w tablicy. Sproboj zapisac to tak ( dla pracy pelno krokowej) Sub krok If Impulsy...
Zgaduję, że to dlatego, że w momencie gdy wołasz: delete[] tablica; to zmienna tablica nie pokazuje już na oryginalny początek tablicy. Zamiast ,,bawić się'' w przesuwanie wskaźnika tablica tam i z powrotem, lepiej by było zapamiętać oryginalny wskaźnik, a do wpisywania wartości użyć jego kopii.
Hmm. Głośno myśląc kombinowałbym tak: Zadeklarowałbym zmienną Double (osiem bajtów) pod określonym adresem w pamięci za pomocą Dim...As...At... Zmiennej tej nadałbym jednym ruchem wartość odpowiadającą poszczególnym bajtom "teoretycznej tablicy" - Zmienna = &HABCDE Dostęp do poszczególnych elementów uzyskałbym przez zmienna bitowa = INP(adres). Nigdy...
Witam. Dziękuje za zainteresowanie. sprintf() zwraca do łańcucha tak? czyli coś takiego? : char tablica[10]; sprintf(tablica, %d, zmienna); WriteText("tablica"); Eh chyba coś knoce;) Przy takiej opcji wyświetli mi poprostu napis...tablica.
Potrzebuję posortować alfabetycznie tablicę typu string*12. Ilość elementów tablicy jest zmienna, od 1 do 512. Czy jestem w stanie zrobić to w Bascomie?
W zasadzie tak nie należy robić. Dwie gwiazdki obok siebie to już jest podejrzane, a le trzy.... ;) Ale jeżeli chodzi tylko o gimnastykę z językiem C, to trzeba to zrobić tak: Dodano po 28 Tak, taka jest składania. Zmienna tablica wewnątrz funkcji funkcja() jest wskaźnikiem na zmienną tablica z funkcji main() . Trochę mylące jest użycie tej samej nazwy...
Zapewne coś z tą tablicą robisz proponuje więc po zainicjowaniu zmiennych wyzerować zawartość tablicy. Możesz to zrobić w pętli inicjującej abo z pomocą memset np coś w stylu memset(tablica, 0, zmienna*3);
Jesteś pewien że ten kod jest poprawny? Nawiasy kwadratowe to indeksy tablicy ale zmienna ptab według tego co wkleiłeś jest typu short i nie jest tablicą ani wskaźnikiem, więc ten kod nie będzie działał.
np używając : snprintf(jakosc, sizeof(jakosc)-1, "Jakosc %d", zmienna); tylko trzeba dobrać długość bufora żeby się pomieściło.
(at)ThoronDC niestety nie działa twój przykład. Nie wypełnia tablicy zmiennymi, transferowana jest tylko zmienna z db1.dbd 10 do db2.dbd12
Taa, bo mialem tę linijke napisaną a potem się okazało, że zmienna Alarm już jest i tablicy z niej nie chciałem robić żeby nie było zamieszania. Stworzyłem więc Alarm_nr(5) (zamiast Alarm1,Alarm2,Alarm3..) a o tej linijce zapomniałem ;) Widzę czujność jest :D
Efekt ten sam tablica ma większy wymiar w czasie działania... Tablica nie jest zmienna globalną.. A czy tablica uwzględnia znak zakończenia łańcucha '\0'? Bo jak nie, to może mieć bardzo dużą długość ten string ;)
Zmienna globalna, inicjujesz na początku programu.
Mam zamiar "zapytać" użytkownika jaki ma być stopień wielomianu a potem pętlą wczytać do tablicy "zmienna"x^0 + "zmienna2"x^1.... zmienna..^x(wielkość podana przez użytkownika). A potem przy dodawaniu czy jeśli będą to róznego stopnia wielomiany pierwszy element tablicy zostanie dodany do pierwszego elementu drugiej tablicy to wyjdzie na to, że np 2x^10...
a co chcesz w tej tablicy wyszukac? np: for i:=1 to w do for j:=1 to w do begin tablica[i,j]:='18'; zmienna:=tablica[i,j]; end; i wyszukujemy w ten sposob w tablicy liczby 18
Ad. 1. Po prostu Write(g) (możesz też w jednej procedurze podawać kilka parametrów oddzielonych przecinkami i mogą to być zarówno teksty jak i liczby w postaci stałych lub zmiennych. Ad 2. Każde odwołanie do tablicy zapisuje się poprzez nawias kwadratowy ( tablica ), gdzie tablica to zmienna typu array, a numer to wartość z zakresu indeksu (nie koniecznie...
Wczoraj jakaś pomroczność mnie dopadła :D ..ale spróbujmy dzisiaj. Zobacz czy tak nie zadziała ;) Varptr to skrót od variable pointer Const Zmienna = Varptr(Dane(_base)) i potem LDS R1, {Zmienna}
Wartości w tablicy mają być typu T. Nigdzie natomiast nie jest powiedziane, że zmienna, którą iterujesz pętlę ma być typu T, a nie int.
Ale to jest tablica a nie zmienna... Tablica w sama w sobie jest wskaźnikiem i adresem & - wyłuskiwanie stosuje się przy zmiennych nie przy tablicach... Napisz program w dwóch wersjach w=t i w=&t zobaczysz, że przy w=&t kompilator wywali błąd, a przy w=t nie.... Jeżeli t była by zmienną to owszem była by to odpowiedź A , ale niestety t jest tablicą...
Nie mozesz użyć pętli for ? [syntax=c]for(flag =0; flag <n; flag++) { // instrukcja do wykonania wyświetlającą zmienna z tablicy np. lcd.print(zmienna[flag]); // tu należy dodać opóznienie np. korzystając z millis() } [/syntax] Pozdr
poducz sie troche C. to co zrobiles to: uint16_t *Sekwencja unsigned int Sekwencja[45]; ... Sekwencja[0] = Data; if(Data==Sekwencja[0]) ... zaglebmy sie teraz we wskazniki. deklaracja tablicy jest defacto deklaracja wskaznika na pierwszy jej element. tablica unsigned int Sekwencja[45]; ... *Sekwencja = Data; if(Data==*Sekwencja)...
Nie rozumiem również linijki w usart_getc: UART0_RxTail = (UART0_RxTail + 1) & UART0_RX_BUF_MASK; Po co ta maska? Zajrzyj do przykładów z dokumentu o którym wspomniałem, tam jest opisany przyklad takiej funkcji getc z prawidłowo użytymi indeksami. Wyjaśnię za autora. Masz tablicę 2*N elementową, maska (N jedynek) w tym przypadku ogranicza zasięg i...
Stwórz zmienna np. "Dane" typ Arry [0..20] of USInt FOR n := 0 TO 20 DO Dane [n] := 0; END_FOR
A czy można wiedzieć w takim razie ile do dyspozycji mam pamięci RAM (lub ile przy standardowej optymalizacji w winavr zajmuje stos)? Pozdrawiam Ja stosuje nastepujacy sposob. W dowolnym przerwaniu odczytuje wskaznik stosu do zmiennej porównując z poprzednia wartoscia i zapisuje mniejsza. Puszczam program naciskam co mam nacisnąc staram sie wykonac...
chce wprowadźic wartość zmiennej z klawiatury do tablicy. W poniższym przypadku w tablicy pies zniajdzie sie tylko litera p using namespace std; void zapis(char b[], char t[] ) ; int main() { char zmienna; cout << "wporwadz zmienna" << endl; // cin >> zmienna ; char tablica[100]...
Stwórz tablicę za pomocą: Dim Zmienna(5) As Byte 'lub Word, Integer, Long, Single, Double... Przed zapisem aktualnej wartości do Zmienna(1), przesuń wartości z 1, 2, 3, 4 o jeden indeks (na 2, 3, 4, 5). Pamiętaj aby zrobić to tak, by nie "zamazać" wartości przy przesuwaniu. Potem zapisujesz aktualną wartość do Zmienna(1) i masz komplet, który...
Nie wiem jak robi to kolega mirekk36 i z chęciom chciałby się dowiedzieć tak z ciekawości ale ja zrobiłbym to na tablicy N - elementowej gdzie N to wielkość twojego bufora. Dane z RS wpadają do kolejnych elementów tablicy przy czym indeksem tablicy jest np zmienna "i". Każdy zapis do tablicy zwiększa indeks "i'. Po zapełnieniu całej tablicy nadpisujesz...
Witam, A jak już utworzysz sekcje to jak chcesz umieścić tam zmienna robisz np tak: [syntax=c] int tablica[ 200] __attribute__(( section(".sekcjaRam") ));[/syntax] Popatrz sobie na taki rysunek w manualu (na początku)tam masz co do czego ma dostęp, ogólnie CCM_RAM nie dostępu do DMA Pozdrawiam
Patent z "::" zadziałał w przeciwieństwie do "global mom_sys_coolant_code". Nie wiem dlaczego, bo to zwykła zmienna nie tablica.
Próbujesz szukać w tablicy pozycji ujemnych, tymczasem pozycje w tablicy zaczynają się od 0 do 65535. Nie rozumie takiego szukania temperatur w tablicy, ale jeśli już tak to próbujesz podmieniać, to gdy zmienna tempd2 jest mniejsza od zera to musisz ja zamienić na zmienną dodatnią aby odczytywać za pomocą instrukcji Lookup()
Nie podałeś rozmiaru tablicy przy deklaracji wskaźnika, zadeklarowłeś zmienna "len" ale nie podałeś wielkości. Wielkość tablicy możesz wpisać jak przy deklaracji.
Chyba, że jest jakaś komenda, która potrafi wpisać takie same wartości w całą tablicę. Tak, pod warunkiem, że operujesz na tablicy liczb 8-bitowych, czyli typu int8_t, uint8_t, byte. Wtedy: [syntax=c] uint8_t tablica[rozmiar]; // przypisanie każdemu elementowi tablicy tej samej wartości: memset(tablica, wartość, rozmiar); [/syntax] https://en.cppreference.com/w/c/string/b...
Mozesz zrobic to mniej wiecej tak for (i=0;i<..;i++) { zmienna|=(tablica[i]<<... }
W tym momencie budynek1[i].numer to tablica, a nie zmienna - chyba nie możesz wczytać tablicy z klawiatury. Pisząc "float numer[4]" robisz tablicę z 4 wartościami float, a to pewnie nie to, co chcesz uzyskać. Jeśli chcesz mieć tam pojedynczą wartość, wystarczy "float numer".
Dzięki Jednym z powodów było nie ustawienie zmiennej 'z' na wartość 1. Drugi to taki że zmienna tablica była źle zadeklarowana. Powinno być tablica:array [1..24,1..80] of string; Jak widać diabeł tkwił w bardzo drobnych szczegółach które mi umkneły.
Tablice wielowymiarowe to albo albo tablice tablic, albo specyficznie numerowany wektor... tablic tablic w BASCOMie nie zrobisz, ale wektor jak najbardziej. zamiast: int tablica[n][n]; tablica[x][y] = zmienna; możesz pisać: int[n*n] tablica; tablica[x*n+y] = zmienna; To jest oczywiście zapis w składni C++, w BASCOMie tablicę deklarujesz tak: Dim tablica...
Ja mam inny pomysł, gdzie indexem w tablicy będzie zmienna: int tab[48]; for (int i=0;i<48;i++) tab[i]=0; while (/* tutaj sprawdzenie czy jest coś jeszcze */) { int i; // odczyt liczby do zmiennej I tab[i]++; } ten sposób według mnie jest o wiele szybszy ponieważ każda liczba jest odczytywana tylko raz..
Użyj sscanf Code: sscanf( tablica, "%d", &zmienna); Niestety, jak to AVR, to GCC obsłuży tylko int. Na to jest jednak sposób, skonwertować do float a później przypisać do long. AVR-GCC obsługuje long int, a vscanf przyjmuje opcję "l": https://www.nongnu.org/avr-libc/user-man...
Żeby to jeszcze było wiadomo co ty tam trzymasz w tej tablicy.... :wink:. zmienna2 = atoi(&zmienna); tylko to może nie działać jak nie masz w tablicy końca stringu null... zmienna2 = zmienna[0]*10 + zmienna[1];
jeśli się nie mylę, to obiekt (zmienna) i tak jest de facto wskaźnikiem na tenże obiekt, więc nie będzie problemu.
Zapewne wrzucasz zbyt długi string do tablicy i ostatnie zero włazi na zmienną. Zauważ że nawet jeżeli twój wyświetlacz ma tylko 16 znaków i chcesz wpisać dokładnie 16 za pomocą sprintf to zawsze będzie dodatkowo na końcu zero (siedemnasty znak) bo tak działają funkcje stringowe w C. Powiększ tablicę i będzie dobrze.
A, to jak chodzi o losową fugurę, to najlepiej zacząć od tego, aby utworzyć je dynamicznie i zapisać do tablicy. Ale nawet jeśli nie, to możemy takową tablicę utworzyć na podstawie istniejących: [syntax=Delphi]var Shapes: array[0..9] of TShape; ... d:=0; for i:=0 to ComponentCount-1 do if Components[i] is TShape then Shapes[d]:=Components[i];[/syntax](piszę...
Myślę że tak zmienna=*((uint16_t*)&buf ... Oczywiście wskaźnik wykonujesz na pierwszy element tablicy, czyli pierwszy bajt informacji, którą chcesz wydobyć. Pozdrawiam
tak, interface wyjściowy to UART TTL ale to w niczym nie przeszkadza i można go podłączyć bezpośrednio do portów uC. Aby Komputer skomunikował się z uC należy: po stronie kompa: -podłączyć moduł radiowy USB(po podłączeniu modułu powinien zamigotać diodkami) -skorzystać z terminala i otworzyć port COM z numerem dla jakiego zainstalował się moduł -prędkość...
Zmienna $l_42 jest tablicą więc musisz wziąć np. pierwszy element czyli $l_42[0].
Wszystko stanie się jasne, jak poznasz sposób na "czytanie" typów zmiennych. 1. Zaczynasz od nazwy 2. Idziesz do "końca" w prawo 3. Następnie do "końca" w lewo 4. Nawiasy mogą wyznaczać "lokalne końce". Tak więc Twoja zmienna const uint8_t *Tab[3] to trzyelementowa tablica wskaźników na stałe uint8_t Jak sam widzisz nie da się wyczytać, że sama tablica...
mnie to sie wydaje ze caly ten kod to jedna wielka sciema :D przejrzalem go pobierznie i mysle ze poprostu odczytuje sobie z bufora klawiatury dane i sprawdza ktore znaki alfabetyczne (male i duze) sa tam wprowadzone, i sobie zapamietuje w tablicy do ktorej wskaznik przychodzi jako parametr. byc moze jest to zmienna X ale z kodu to raczej nie wynika....
To nie jaja, tylko niedorobiona funkcja scanf, która nie sprawdza poprawności typów. W scanf masz "%s", przez co traktuje zmienną znak jak tablicę znakową i nadpisuje którąś zmienną, która znajduje się na stosie za zmienną znak.. Po tym jak dodałeś zmienną y zmieniła się kolejność zmiennych na stosie, przez co była nadpisywana inna zmienna niż ta, która...
Jeśli chcesz korzystać z więcej niż jednej takiej struktury zmienne first i last jako zmienne są potrzebne. Fakt, że taki bufor z dużym prawdopodobieństwem będzie jeden sprawia, że mogą to być stałe. Tablicę zadeklarowałem w main, bo jest to kod testowy, napisany na PC , ale w µc faktycznie będzie to raczej zmienna statyczna o zasięgu plikowym....
czyli podsumowując nikt nie wie jak użyć klasy vector by stworzyć tablicę 2-wymiarową: Ja w necie znalazłem, że tak trzeba zadeklarować: vector< vector<int> >tablica; ale dalej jak teraz gdzie umieścić push_back() w przypadku czegoś takiego to nie wiem. Dla 1-wymiarowego przypadku to łatwe: vector<int> tablica; i np. tablica.push_back(zmienna)...
string jest tablicą charów. deklarujac char string[]="abcd"; otrzymujesz tablice 5cio elementowa, do ktorej zmienna string jest wskaznikiem [; 1. dlaczego 5 elementowa? bo masz w niej 'abcd\0' - znak \0 (ASCII 0) oznacza koniec stringa 2. dlaczgo wskaznik? otoz zmienna 'string' jest wskaznikiem pierwszego elementu tablicy czyli string[0]. w istocie...
Za końcem programu: Nazwatablicy: data 'wartości kolejnych kolumn oddzielone przecinkami Odczytujesz poleceniem lookup. Np.: For X = 0 To 4 cyfra z 5 kolumn Portb = Lookup(x , Cyfra) Waitms Czaskol Next Portb = 0 'kolumna odstępu Waitms Czaskol Zauważ, że tu zmienna "cyfra" decyduje z ktorej tablicy odczytamy dane. ;)
Pracując z tablicą POST nigdy nie możesz być pewnym, że zmienna o danym indeksie została przesłana (ustawiona). Dlatego warto zawsze najpierw sprawdzić funkcją isset(), czy zmienna jest ustawiona, a jeśli nie - przypisać jej jakąś wartość domyślną. To o tym w skrócie jest ten warning. Spróbuj wprowadzić takie modyfikacje: [syntax=php]$login = isset($_POST['login'])...
Witam jestem poczatkujacym programistą jeśli chodzi o S7, jednak wiem że dzieki tablicom można sobie ułatwić życie, ale tu napotykam na problem zadeklarowałem tablicę array [1..5] of Int moge wprowadzać do niej dane a mój problem polega na tym ze chce zrobic fukcje o takim dzialaniu: for i=1 to 5 do tablica[i]=zmienna i++ nie wiem jak to zaprogarmowac...
Jaki duży masz stos i gdzie umieszczony? Czy tą tablicę modyfikujesz w innej części programu? Czy to zmienna globalna, czy automatyczna? Albert
Takie zadanie rozwiązuje się od końca. Tzn. masz już funkcję opisującą wybrany układ kombinacyjny. Na podstawie tej funkcji rozpisujesz tablicę prawdy. Każda zmienna w tablicy X4, X3, X2, X1 opisuje wejście adresowe multipleksera. Przepisywany jest wynik w zależności od adresu (kombinacji wejść adresowych X[4:1] ), tak więc do wejść IN[0:15] musisz...
petla ktora stosujesz na koncu jest niepoprawna - w 1 odczycie zapiszesz pozycje 0 i 1, w drugim odczycie zapiszesz pozycje (PONOWNIE) 1 i 2, itd. musisz albo inkrementowac zmienna o 2 (n+=2), albo inaczej rozwiazac tablice. niemniej jednak to taka uwaga ogolna, bo nie sadze, aby na tym polegal problem. no chyba ze jeszcze przy okazji nie zerujesz tej...
Algorytm sortowania jest prawidłowy. Zresztą uzylem go w tej aplikacji, ktorej kod znajduje sie tutaj - [url= http://l077.blogspot.com/2017/06/manipul... Kwestia rozbija sie o podwojne tablice dynamiczna, ktora w tradycyjnym C++ ma ksztalt [syntax=c] zmienna[x][y][/syntax], a w tym Visual C++,ktorego jezykiem jest...
Witam, Czy ktoś może mi powiedzieć czemu to nie działa? [syntax=csharp] string[] Foldery = new string[100]; private void ListDirectory(string path) { this.listBox1.Items.Add(path); int i = 0; foreach (string f in Directory.GetDirectories(path)) { ListDirectory(f); Foldery[i] = f; i++; } } [/syntax] tablica pozostaje pusta :( zmienna i też przyjmuje...
Okej ale dlaczego nawet gdy zdefiniuje tablice: int zmienna[20]; to pamieci flash nie ubywa po tym procesie wyświetla cały czas 118bytes tak jak na zrzucie powyżej zaciekawiło mnie to ponieważ zdefiniowałem tą instukcją miejsce 40 bajtów dla 20 zmiennych typu int w pamieci flash . zapisywałem nawet jakimiś wartościami te miejsce: int zmienna[20]={30000};...
Nie wiem dokładnie czy bascom dokonuje konwersji typu string na byte w tym może być problem. Spróbuj zmienna nm zadeklarować jako 'byte' może pomoże.
Witam, Lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie bloku programowego. Zawsze możesz zmieniać wartości w tablicy z poziomu programu a i wykorzystanie będzie identyczne wewnątrz bloku. Tablicę deklarujesz nie jako zmienna wejściowa a jako statyczna lub temp (nie pamiętam dokładnie). Pozdrawiam,
Masz dwa razy deklaracje tablicy kod[]. Z tego co pamiętam to zmienna lokalna przysłania globalną, więc w mainie i przerwaniu operujesz na dwóch róznych zmiennych. EDIT: Tak, dobrze pamiętam, lokalna zmienna przesłania globalną ;)
Co jest jeszcze źle ? Pominąłeś 1. Użycie zmiennych globalnych. Globalna zmienna i używana jako indeks w każdej pętli to tragedia; każda pętla powinna mieć własny indeks! Zmienna tablica też powinna być lokalna wewnątrz funkcji main.
Nie bardzo rozumiem , jaki cel chciałbyś osiągnąć :( Do czego są Ci potrzebne , dane w "tab_mala" :?: A jeśli chodzi o wskaźniki , to możno z nimi robić właściwie wszystko.Ustawić na dowolny adres w pamięci , bez względu na to , czy będzie to tablica , struktura ,unia , inna zmienna , itp. Piotrek
Hmm. Tak też nie mogę. Zmienna w EEPROM to tablica uint16_t, do której elementów chce się odwoływać w pętli poprzez indeksację, więc stałe odpadają, tak mi się wydaje. Nie chcę deklarować stałych do każdego elementu tablicy. Chce to zrobić najprościej, jak możliwe. R
Chodzi o to że zmienna temp czyli tak naprawde wskaźnik do tablicy charów będzie żyła tylko w tej funkcji. To mi nie przeszkadza bo jak już przypisze jej wartość(wskaźnik) do mojej zmiennej wskaźnikowej to mam już globalnie adres do pierwszego elementu tablicy ze znakami. Nie wiem tylko jak długo ta tablica będzie zarezerwowana w pamięci. jeżeli wywolujesz...
Nie wiem czy zaglądałeś do kodu podanego na stronie na dole. Tam wysylając na terminal "123" zmienna c przyjmie wartosc "123" a ja wlasnie chce moc zapisac kazda cyfre z "123" w oddzielnej komórce tablicy, tylko nie wiem jak. C wlasnie nie jest tablica znaków tylko pojedyncza zmienna przeciez.
Nie - za przekładnikiem zlikwidujesz składową DC. Cęgi DC albo pomiar na boczniku. Tak się domyślałem że oscyloskop wpięty za przekładnikiem pokazałby przecież to samo co ADC. No to sobie pomierzyłem. Kiedyś kupiłem coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/2069163100_... Jedyne co, to zmierzyć mogę składową stałą w obecnej konfiguracji...
Proponuję zacząć od "Hello, world" na PC i zrozumienia, czym jest stała, zmienna, wskaźnik i tablica w C.
Potraktuj to najlepiej jako sortowanie 4-elementowej tablicy. Gdzie wyliczasz srednia dzieląc przez 2, ostatnie dwa elementy (największe po sortowaniu). [syntax=cpp] #include <iostream> using namespace std; void Sortuj(int *tablica) { int i,j,temp; for(i=1;i<4;i++) { j=i; temp=tablica[j]; while((j>0) && (tablica[j-1]>temp)) {...
Można zadeklarować prawidłowo zmienną eeram W ten sposób Dim Adres_er(size_t_mac) As Eram Byte At Adres_p_mac Poprzez komende AT znam adres, po jaki będzie się odwoływać zmienna eeram w pamięci. Niestety, ale z Eepromem ten numer nie przejdzie , ponieważ Bascom ignoruje etykiety w Eepromie. Deklaruje, jakie wartości powinny być zapisane w eeram...
Czy takie makro miałoby sens w tym przypadku? Kto wie... patrz niżej. Czy zadeklarowanie Tablicy jako Obiektu jest poprawne? Nie. A może jest lepszy sposób? Tak, nie wiemy tylko jaką to tajemniczą wartość kryje zmienna 'WymZloz' i czego dotyczy. Na początek porównaj z [syntax=vb]Sub() Dim XlApp As Object Dim Tablica() As Variant Dim WymZloz As Long...
Od razu da się zauważyć dwa typowe błędy: [syntax=c]scanf("%f, &a"); // kod 1 scanf("%d", liczba1); // kod 2 scanf("%d", c); // kod 3[/syntax] Nie odsyłając do dokumentacji, podkreślę, że scanf przyjmuje kolejno format, potem zero lub więcej argumentów, którymi są wskaźniki do zmiennych. U Ciebie, pierwszy błąd polega na umieszczeniu wskaźnika razem...
Witam. Osobiscie preferuje TASM (sentymenty), ale oba kompilatory maja podobne mozliwosci. Istnieja miedzy roznice skladniowe, wlasnie: smieci times 768 db 0 dla MASM to to samo, co smieci db 768 dup 0 dla TASM i znaczy tyle, co: zmienna smieci zlozona z 768 bajtow o wartosci 0 (tablica) - id smieci wskazuje na pierwszy bajt tablicy. W necie, zdaje...
Ide jest taka,ze w przerwaniu caly czas wyswietlac nalezy te 12 cyfr , po koleji. Twoja rola jest napisanie procedurki , ktora zamienia te trzy zmienne na znaki 7 seg i umieszcza je w odpowiednich elementach tablicy np. pierwsza zmienna char umieszcza trzy kody 7 seg w tablicy na pozycji 0,1,2 druga zmienna trzy kody 7 seg w tablicy na pozycji ,3,4,5...
Zmień nazwę tej tablicy z "x" (+ w wywołaniu funkcji gauss()) na jakąś bardziej oryginalną bo zmienna o takiej samej nazwie jest elementem klasy. Przy tym dodawaniu tekstu do listboxa masz chyba ze 2 błędy, użyj lepiej String::Format. Dla ścisłości w VC++ użyłeć C++/CLI, to nie to samo co C++ (chociaż większość kodu C++ się w tym języku kompiluje).
czyli jeżeli przekażę do funkcji tablicę globalną przez wartość zadeklarowaną jako: const uint8_t tablica[1000]; to wewnątrz wewnątrz funkcji program będzie się odwoływał do poszczególnych komórek pamięci(bo nie może zostać zoptymalizowana) ? ale jeżeli utworzę tablicę globalną jak poniżej: static const uint8_t tablica[1000]; i również przekażę ją do...
Witam, Mam problem z programem, który napisałem. Program ma pobierać od użytkownika wyraz i wypełniać tablicę 2W tylko znakami z tego wyrazu, następnie ma wypełnić tablice tylko literami z tego wyrazu. Obie tablice mają być wydrukowane. [syntax=cpp] #include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> using namespace std; void drukuj...
hmm... czemu tam jest i-N nie powinno być przypadkiem N-i ?? zakładam, że N to stała wielkość tablicy a i to zmienna która będzie się zwiększać czyli gdzieś w programie będzie i++;
Przyznam się ze czytałem Twój post z dziesięc razy ..i niezrozumiałem :-(. Nie wiem po co tworzysz wskaźniki do tak prostych tablic (widocznie nie zależy Ci na pamięci :wink:). flash char tak_nie[][]={{... skoro i=0 ma wskazywać na "TAK" to tak_nie wskazuje na tak i odwrotnie....
Bo BASCOM indexuje tablice od 1 a nie od 0. Co jest najgłupszą rzeczą w BASCOMie. Normalnie dał bym zmienną Byte i sama by się ona przewijała od 255 do 0. A tak musiałem dać zmienną Word i zrobić tak: Zwiększ Zmienną o 1. Odczytaj Tablicę Dodano po 11 Danie bufora o wielkości 512B nie pozwoli na odczyt całych sektorów. Gdyż odczyt mógł by zachodzić...
zmienna tablica bascom tablica zmienna tablica tablica stringi
prądnica pierścieniowa czujnik biegu wstecznego silnik pompy hydroforowej
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Lokalizacja pliku klucza fingerprint w OpenATV Bosch BBH214LB/01 - Odkurzacz działa bez przerwy po wymianie ogniw