(at)gbrzeszczot1990 Tak w Europie silniki wychodzą z fabryk. Z reszta przy podłączeniu zobaczysz to na tabliczce zaciskowej silnika.
Kolega w poście drugim podał inaczej końce cewek Nic nie jest inaczej proszę przeanalizować wyprowdzenia uzwojeń na tabliczkę zaciskową silnika z postu 9 w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam. Nie. Przystosowany jest on tylko do pracy w trójkącie ( no chyba, że przez falownik z napięciem międzyfazowym równym 220V).Pozdrawiam. W gwieździe. Gdyby był przystosowany do pracy w trójkącie to Y/D można zamontować pod warunkiem posiadania sześciu końców uzwojeń na tabliczce zaciskowej.
Wstaw zdjęcie silnika , z widoczną tabliczką zaciskową. Sprawdź ciągłość uzwojeń.
Ile jest przewodów wyprowadzonych z silnika? Pokaż tabliczkę zaciskową.
Tu jest ewidentnie błąd w połączeniach pomiędzy przełącznikiem, a tabliczką zaciskową silnika. Podaj kolory żył podłączonych do poszczególnych zacisków przełącznika. No i ta zielono/żółta żyła nie powinna być używana jako fazowa, mocno to razi w oczy.
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Zauważ, że przed symbolami trójkąt gwiazda są podane napięcia 220 i 380 V. To znaczy że przy napięciu międzyfazowym 220 V silnik powinien być kojarzony w trójkąt natomiast przy napięciu 380 V silnik musi być skojarzony w gwiazdę. W Polsce nie masz napięcia międzyfazowego 220 V. Napięcie międzyfazowe w tej chwili wynosi 400 V. Ten silnik musi pracować...
Są dwa kondensatory do sprawdzenia o ile nie czuć przypalonych uzwojeń przez tabliczkę zaciskową.
Jak wygląda połączenie na tabliczce zaciskowej silnika?
(at)krzysiek7 Przezwajany ewidentnie silnik, i nic o nim nie wiadomo. Czy połączenia dla Dahlandera są poprawne na tej nieoryginalnej tabliczce zaciskowej?
Taki schemat znalazłem pod Tabliczka zaciskowa
Tu coś znajdziesz: http://www.selmex.pl/go.live.php/PL-H58/...
Któryś styk stycznika nie przełącza. jeśli to nowy nabytek może w transporcie coś się poluzowało. Masz schemat? A co tam widać na tabliczce zaciskowej silnika?
Te 6 przewodów to napewno końce uzwojeń? Może są wyprowadzone 3 końce tylko podwójnymi przewodami? Zobacz co jest w tabliczce zaciskowej silnika.
Nie niebieski, bo nie na żadnego sensu przyłączać się do fazy w tabliczce zaciskowej silnika, skoro ta sama faza jest obecna na zaciskach wyłącznika. Jakie są parametry silnika?
I pod środek gwiazdy w tabliczce zaciskowej silnika nie podłączaj nic.
Nic nie musisz demontować. Chodzi o tabliczkę znamionową a nie o tabliczkę zaciskową.
Zdjęcia uzwojeń pomoże w diagnostyce. Silnik niekonieczne musi mieć uszkodzone uzwojenia bo przyczyną takiego stanu mogą być przewody łączące uzwojenia z tabliczką zaciskową silnika ( przerwa).
Do rady kivors dodam sprawdzić tabliczkę zaciskową silnika (możliwość pracy silnika w trójkąt), a najlepiej wstaw fotki tabliczki znamionowej i zaciskowej silnika.
Silnik SZJFe 24b, 1,1 kW, 1450 obr/min, 10,8 A. Od strony koła pasowego w środku jest wyłącznik odśrodkowy od rozruchu. Czy pomiary rezystancji robiłeś przy zdjętych mostkach na tabliczce zaciskowej?
Najpierw należy sprawdzić ciągłość torów L1, L2, L3 zasilających ów silnik. Chodzi o to, czy pod obciążeniem nie zanika zasilanie jednej z faz, co skutkuje wzrostem prądu w pozostałych. Sprawdź stan połączeń przewodu zasilającego we wtyczce, przy prezostacie, za prezostatem i na tabliczce zaciskowej silnika. Jeżeli w porządku, to spróbuj zasilić kompresor...
(at)atlantel Uffff. Nie zamieści, bo mu druty wychodzą z silnika, a nie tabliczka zaciskowa. :shocked!:
Jaki dwubiegowy? Przecież napisał kich w poście wyraźnie1400 1/min.Jeżeli ten silnik ma tabliczkę zaciskową z 3-ma zworkami to typowy silnik klatkowy.Zworki spięte w poziomie (---) - silnik pracuje w gwieździe przy napięciu 400V.Zworki ostawione w pionie (III) - silnik w trójkącie na napięcie 230V i ani grama więcej bo sie skopci.Jeżeli jest napisane...
Kompresor już ktoś próbował naprawiać i zamontował dwa kondensatory 60uF/320VAC. Brak opisu na tabliczce zaciskowej silnika, wyłącznik odśrodkowy działa prawidłowo. Po załączeniu rusza na chwilę i po chwili wybija zabezpieczenie termiczne. [/u]
Witam Po mojemu silnik jest sprawny gdzies po drodze niema styku :gniazdo,wtyka ,wyłącznik jeśli jest ,tabliczka zaciskowa silnika -sprawdź to bo przezwojenie kosztuje
Pokaż jeszcze tabliczkę zaciskową tego silnika.
tylko tabliczka zaciskowa tego silnika świadczy o tym że to silnik był trójfazowy. Przepraszam, słaba jakość fotki. Nie zauważyłem.
A nie jest to przypadkiem silnik z dwoma prędkościami? Wskazuje na to oznaczenie trójkąt 0 podwójna gwiazda... Pokaż tabliczkę zaciskową tego silnika.
Witam Aby zmienić kierunek wirowanie w jednofazowym silniku klatkowym, musisz zmienić kierunek przepływu prądu w uzwojeniu pomocniczym. Niestety do tego celu na tabliczce zaciskowej silnika musisz mieć cztery przewody. Ty masz tylko trzy. Ewentualne wyprowadzenie czwartego przewodu, raczej zleć jakiemuś autoryzowanemu zakładowi przezwajania silników....
Kol "jta" tak właśnie było u mnie, więc chyba prawidłowo odczytałem początki i końce uzwojeń. Mam jeszcze jedno pytanie: chciałem kupić tabliczkę zaciskowa do tego silnika ,po zmierzeniu śrub mocujących ich odległość wynosi 35mm i przy tej odległości jedynie dostępne są tabliczki silnikowe zaciskowe 6xM8 ale mają one wymiary zewnętrzne 60x96 mm które...
Nie ma sieci 3x230V w Polsce, silnik230/400V zabudowany w maszynie gotowej do użytku nie powinien być wypuszczony do klienta w konfiguracji trójkąt. Albo powinien być jasny zapis że przyłączenia powinna dokonać osoba wykwalifikowana oraz sprawdzić tabliczkę zaciskową silnika.
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
To nie ma prawa działać. Przeanalizuj co ma robić stycznik S1. Pozdrawiam. Chyba rzeczywiście tabliczka zaciskowa silnika jest źle opisana.
Pokaż tabliczkę zaciskową.
Silnik ten można podłączyć na 230V tylko z odpowiednio dobranym kondensatorem przełączając go w tabliczce zaciskowej na pracę w Δ lub wymieniając silnik na 230V jednofazowy. Wprawdzie silnik ten nie posiada jakąś niewiadomą moc ale musisz się liczyć ze spadkiem mocy.
Proponuję otworzyć obudowę tabliczki zaciskowej i obejżeć izolatory na wyprowadzeniach. Silnik 1000V powinien mieć izolatory niższe (mierząc od miejsca gdzie podpinany jest przewód a obudową silnika albo w ogóle nie mieć izolatorów tylko tabliczkę zaciskową) niż na 3300V (ten napewno ma izolatory). Druga różnica to pwadopodobnie silnik 1000V ma wyprowadzone...
ile przewodów dochodzi do tabliczki zaciskowej silnika? Ze zdjęcia schematu wynika, że 6.
Przewód zasilający niebieski jest podłączony nie do tego zacisku na tabliczce zaciskowej.
Pewnie zastosowałeś falownik zasilany z jenej fazy. Jeśli tak, to musisz przepiąć silnik z gwiazdy w trójkąt. Robi się to w tabliczce zaciskowej silnika - trzy blaszki powinny być tak : I I I. Jeśli z uzwojeń wychodzą tylko 3 druty na tabliczkę, to problem.
Nie zgodzę się z jacek9223 ponieważ miałeś tabelkę z rezystancją uzwojeń silnika po odłączeniu go od instalacji pralki czyli wykręceniu wszystkich przewodów z tabliczki znamionowej. Uzwojenia silnika były w porządku więc nic innego nie mogło być źle oprócz tego przewodu między tabliczką zaciskową silnika M1 a obudową pralki- przewód ochronny PE (M1:3-P2:4B)....
Tabliczka zaciskowa typowa dla silnika trójfazowego ale to niczego nie dowodzi. Może to być silnik całkowicie nawrotny i wówczas zmianę kierunku wirowania dokonuje się przez przełączenie kondensatora z zacisku U1 na zacisk W1, a górne zaciski są wolne /niepodłączone. Bez pomiarów rezystancji uzwojeń trudno o poradę.
L1, L2 i L3 podpinasz pod sieć zasilającą (do kabla z wtyczką czy coś). Pozostałe oznaczenia powinny być na tabliczce zaciskowej w silniku (6 śrub).
Wg tabliczki znamionowej jest to silnik 220/380. Czyli jeśli dobrze pamiętam silniki takie łączy się tylko w gwiazdę (?). Tak. Włącznik mam gwiazda/trójkąt. Pod jakie styki podłączyć przewody aby włączał się tylko na pozycji gwiazda Zasilanie na zaciski R, S, T. Silnik do zacisków U, V, W. Zaciski X, Y, Z zostawiasz wolne. Mostki na tabliczce zaciskowej...
Kable podłączyłem na silniku, przy włączniku się właśnie zastanawiam No i ok, że podłączyłeś. Teraz omomierz w łapki i pora na wyłącznik. Wszystko masz opisane. I zestyki przełącznika i tabliczkę zaciskową silnika. Tylko pytanie. Wiesz jak wygląda połączenie uzwojeń w gwiazdę a jak w trójkąt? Przewód ochronny przyłączyłeś tam gdzie powinien trafić?...
Silnik wyciąłem z urządzenia, które służyło do obsługi basenu. Nie wiem czy to filtrowało wodę czy też ją podgrzewało. Na pewno miało zainstalowany jakiś wyłącznik czasowy. Nadmienię że urządzenie jak i silnik pochodzą z Wielkiej Brytanii. Poza tym nie ingerowalem w tabliczkę zaciskową. Silnik wyciąłem z kawałkiem przewodu zasilającego.
To silnik trójfazowy z przełacznikiem "trójkąt" lub "gwiazda" czyli rozruch- praca. Silnik jest na stałe skojarzony w gwiazdę na tabliczce zaciskowej.
Witam! Więc do zapobiegania pracy silnika przy braku jednej fazy należy stosować czujniki zaniku faz a nie polegać tylko na przekaźniku termicznym. Tym bardziej w przypadku silników o dużej mocy silnika, ponieważ jest kilkakrotnie droższy od takiego czujnika. Czujnik zaniku fazy, który nie kontroluje przepływu prądu w przewodach, a jedynie obecność...
Nie da się zrobić odwrotnego kierunku wirowania dla "trójkąta" i "gwiazdy" w przełączniku gwiazda-trójkąt, ponieważ "początki" uzwojeń silnika podłączone są do tych samych faz zarówno w położeniu "gwiazda", jak i "trójkąt". Zmienia się tylko podłączenie "końców" i tu może być pies pogrzebany: o ile w "gwieździe" łączą się "do kupy" i zawsze się spotkają,...
Czy na silniku jest tabliczka zaciskowa?
Silnik podłączasz jak na rysunku poglądowym, wyłącznikiem się później zajmiemy. Najpierw podłącz tą tabliczkę zaciskową.
Witam Wszystko co napisał przedmówca to prawda,ale aby rada była konkretna musisz podać dane z tabliczki znamionowej. Nawet jeśli końcówki nie są oznaczone{sprawdź dokładnie tabliczkę przyłączeniową}to nic się nie dzieje bo przy pomyłce silnik ruszy w przeciwnym kierunku{oczywiście aby nie uszkodzić maszyny nie sprzęgaj silnika z zespołem napędowym}...
Nie układ połączeń, a sposób ich przełączania... Kolego KabanGyver narysuj zaciski i ich oznaczenia w tabliczce zaciskowej silnika. I na "krótko" trzeba będzie sprawdzić obydwie prędkości obrotowe, żeby nie wkradła się jakaś pomyłka. Natomiast jeżeli obydwa wył., stary i nowy są identyczne - to można z nich zrobić jeden poprawny - przekładając i przerabiając...
Witam! Jak najbardziej silnik wymaga przewodu ochronnego. Musisz zastosować przewód o trzech żyłach i podłączyć do gniazda z kołkiem ochronnym. Przewodu neutralnego (zerowego) na tabliczce zaciskowej silnika nie łącz z jego obudową!!! Pomyśl, co by się stało, gdybyś odwrócił wtyczkę w gniazdku? Pozdrawiam Jan
Jest to silnik z 6 przewodami z cewką na 230v to stary używany silnik z motoreduktorem... Jarek9204 - znasz się wogóle na elektryce? Bez odpowiedzi na powyższe pytanie nie ma sensu dalszej dyskusji - silnik jednofazowy i jego układ połączeń dla pracy z przełączaniem kierunku obrotów i wyłącznikami krańcowymi... Po pierwsze wiąże się to z modyfikacją...
Na moim rysunku podałem sposób połączenia na tabliczce zaciskowej silnika dla gwiazdy i trójkąta. Do 12robert12 nie muszę rozrysowywać, bo na rysunku właśnie tak podane są napięcia i nigdzie nie napisałem, że punkt neutralny połączeń silnika trzeba łączyć z N ( a prawidłowiej było by napisać PEN) instalacji. Pozdrawiam.
Numery nic Ci nie powiedzą. Spróbuj zwilżyć tabliczkę znamionową, na mokro przeważnie dużo więcej widać. Daj zdjęcia całego silnika z widoczną tabliczką zaciskową.
Witam! Nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi, więc pytam tu. Problem jest taki: Na tabliczce zaciskowej silnika bocznikowego są oznaczenia D(K), K(H), A(G), C(J). Czy wie ktoś które z tych 4 zacisków są od twornika, a które od wzbudzenia? Jest to silnik KOMEL, dosyć stary, z lat 60. lub 70. Z góry dziękuję za odpowiedź, Dominik3004.
Według tabliczki znamionowej był to silnik dwubiegowy trójkąt/ podwójna gwiazda. 3 kW, 6,7 A przy 1445 obr/min; 3,8 kW, 7,9 A przy 2900 obr/min. Jednak tabliczka zaciskowa z trzema zaciskami wskazuje, że silnik był przezwajany i zrobiono go jako jednobiegowy. Bez bliższych oględzin trudno określić jego aktualne dane. Poznanie jego prędkości obrotowej...
1.Czy mierzyłeś pobór prądu na każdej fazie 2. Połącz na tabliczce zaciskowej silnik w gwiazdę i podłącz go, pomijając istniejący przełącznik gwiazda-trójkąt, po przez jakiś pewny łącznik, np. stycznik. Oczywiście tylko do sprawdzenia. Przewijanie odłóż na koniec, jak sprawdzisz już wszystko. Jeżeli oddasz do sprawdzenia w przewijalni, na pewno będzie...
Uzwojenia silnika są spięte w podwójną gwiazdę no więc każda dostaje po 3 fazy. Tak silnik pobiera prąd równomiernie na 3 fazach (niewielkie odchyłki 6,48A-6,50A). Czy sprawdzono wirnik? Jedynie przez oględziny. Jest to wirnik klatkowy więc żadnych pomiarów tu nie wykonywaliśmy. Nie wywarzano również wirnika. Jakie inne czynności sprawdzające na wirniku...
Witam , dołożę jeszcze kilka rad do pomiarów prądu obciążenia silnika . amperomierz kleszczowy najlepiej założyć na żyłę fazową na tabliczce zaciskowej silnika - jeśli jest taka możliwość - mamy od razu do wglądu jakie obciążenie zostało nadane oraz jaki prą pobiera silnik. Następnym miejscem jest rozdzielnia żyła fazowa na bezpieczniku , styczniku,...
Tak nie da się zidentyfikować silnika, oglądając głównie tabliczkę zaciskową. Silnik ma wyprowadzone 3 przewody, co wcale nie musi oznaczać, że jest skojarzony w gwiazdę. Równie dobrze może mieć "spięty" trójkąt wewnątrz. Na pierwszym zdjęciu są jakieś liczby: -57 ? -930-czyżby obroty? -380- to będzie napięcie zasilania. Może długość silnika, jego wysokość,...
Jarek 198812 To żart, prawda? Ale jutro, powiedz coś więcej o tabliczce zaciskowej tego silnika.
Z tabliczki zaciskowej silnika usuwasz blaszki i łączysz 6 przewodów czynnych i oczywiście żółto zielony (PE). Zakrywasz puszkę silnika i łączysz przewody do przełącznika krzywkowego. Niestety nie! Ten silnik w polskiej sieci może pracować tylko w gwiazdę!
Czy ktoś biorący udział w dyskusji widział kiedyś tabliczkę zaciskową silnika jednofazowego? Ta na zdjęciu wygląda na typową tabliczkę silnika trójfazowego połączonego w gwiazdę. Takie silniki (trójfazowe) z reguły pracują na napięcie 3x400V (dawniej - 380V). Dlatego przystosowując taki silnik do pracy jednofazowej na 230V (220V) należy przełączyć uzwojenia...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
http://obrazki.elektroda.pl/8472400300_1... Tak wygląda typowy rozkład wyprowadzeń uzwojeń na tabliczkę zaciskową.
Każde zabezpieczenie, które nie jest związane z przepływem prądu do silnika ( vide - kontrola faz) to atrapa. Wystarczy, że na skutek nieprawidłowego obrobienia kabla ułamie się przewód przy tabliczce zaciskowej silnika ! Żadna kontrola faz nie zadziała. Skuteczne będzie albo zabezpieczenie przeciążeniowe cieplne ( zwane "termikiem") albo inne zabezpieczenie...
Koledzy. Te stare silniki przeżyją niejeden nowy. Pomierzyć rezystancję izolacji, nałożyć koszulki z włókna szklanego na końce uzwojeń, zamontować tabliczkę zaciskową i osłonę zacisków. Do tego dławice, łącznik i będzie chodzić następne pół wieku.
Masz dwa wyprowadzenia uzwojenia pracy,dwa uzwojenia rozruchowego i dwa wył.odśrodkowego.Nawijając na wałek kawałek taśmy i energicznie pociągając sprawdzisz,które przewody są od wył odśrodkowego(omomierz wykaże przerwę w obwodzie).Schemat podłączenia powinien być wytłoczony na deklu od tabliczki zaciskowej.
Jakbyś spojrzał pewnie raz na tabliczkę znamionową, a dwa na tabliczkę zaciskową, to byś i pewnie się zorientował czemu silnik się cieplutki zrobił.
Pokaż ten silnik, tabliczkę znamionową, puszkę zaciskową - tylko wtedy można będzie coś doradzić.
Spalony silnik w srutowniku to norma, ciezki rozruch robi swoje w silnikach. Moze tez byc oczywiscie przerwa w klatce wirnika, ale wtedy silnik robi sie szybko goracy i ma lekko brzeczacy dzwiek, no i oczywiscie jest sporo slabszy. Proponuje zrobic pomiar napiecia poszczegolnych faz podczas pracy silnika pod obciazeniem, mierzone bezposrednio na tabliczce...
Po pierwsze primo to tabliczka jest do odczytania (może nie w całości), oczywiśnie nie na podstawie tego nieostrego zdjęcia. Po drugie primo - policz przewody wyczhodzące z silnika na tabliczkę zaciskową.
e miał niestety tabliczka jest kompletnie nieczytelne Daj zdjęcia tej skrzynki zaciskowej i oczyść tą tabliczkę szmatką i też daj zdjęcie. I zobacz co jest pod pokrywką silnika. Silnik ma hamulec co też może być problemem dla falownika.
Już jestem do tyłu jeszcze z ameryką ale ten silnik wygląda na dwubiegowy po tabliczce zaciskowej ale nie zaznaczone na tabliczce informacyjnej.
Silnik przełączy się z gwiazdy na trójkąt - nie musze (zresztą i tak nic nie oznaczałem) oznaczac zaciski przy silniku U1, V1, W1 ---> U2, V2, W2 bo moge zgodnie z tabliczką zaciskową silnika U1, V1, W1 ---> W2, U2, V2 http://obrazki.elektroda.net/69_12423350... Widać chyba nigdy nie podłączałeś silnika z przeł. Y->Δ.
Witam ! Ten przełącznik idealnie pasuje do tego silnika , pod warunkiem że ma na tabliczce zaciskowej wyprowadzone początki i końce uzwojenia .
W szereg z uzwojeniem silnika?- nie, to by powodowało asymetrię ,silnik by nawet nie ruszył.Na uzwojeniu był odczep z którego napiecie było prostowane i zasilało uzwojenie elektromagnesu. Wystarczy transformator podłączony pod tabliczkę zaciskową silnika, i problem równoczesnego załączania z głowy , a reszta z prawa ohma,jeżeli drut 0,8 to prąd w okolicach...
Witam Najważniejszy jest przewód żółto-zielony, podłączasz go do obudowy silnika, pozostałe trzy przewody podłączasz pod zaciski z nakrętkami na tabliczce zaciskowej, jeśli obroty nie będą Ci pasować to zamieniasz dwa przewody miejscami (tylko najpierw odłącz napięcie), obojętnie które. Życzę sukcesów.
Czy zabezpieczenie podnapięciowe (<U) i cały ten układ był już zamontowany fabrycznie ?. Gdyż: różnicą między TN-C a TN-S jest taka, że w TN-S występuje przewód ochronny (PE) i neutralny (N), a w TN-C przewód neutrany jest zarazem przewodem ochronnym (PEN). T3 w silniku jest to zabezpieczenie termiczne, które rozłacza obwód sterowniczy stycznika...
Witam Jaki jest układ połączeń uzwojenia silnika i napięcie znamionowe uzwojenia podane na tabliczce znamionowej oraz ilość końcówek uzwojenia przyłączonych do tabliczki zaciskowej silnika? Być może da się zastosować przełącznik gwiazda/trójkąt. Oczywiście zabezpieczenie nadprądowe winno być Typu "C". Pozdrawiam
Dużo lepsze ale masz tu coś pomadrowane bo na zdjęciu "z mazami" były dwa czerwone przewody a teraz jest jeden. I w ogóle jest inny układ połączeń przewodów. Jak dajesz zdjęcia na których przewody są w rozmaitych konfiguracjach to jak mamy coś wywnioskować? Zatem wróćmy do korzeni. Ile i jakich przewodów wychodzi z silnika na tabliczkę zaciskową?
Najpierw doprowadź obszar tabliczki zaciskowej do porządku. Poszukaj odpowiednio oznaczonych przewodów tak jak na schemacie. Nie wiem jak doprowadzisz do porządku bo tabliczka zaciskowa ma ułamany jeden zacisk. Mostki to blaszki które ktoś usunął z tego silnika.
Jak wygląda tabliczka znamionowa silnika ,oraz listwa zaciskowa.
A po co? Możesz zamieścić fotografię tej pompy i tabliczki zaciskowej silnika? Żeby zamieścić tabliczkę silnika muszę ją otworzyć.
Można prosić o wyraźne! zdjęcie tabliczki oraz wyraźne! zdjęcie tabliczki zaciskowej silnika? Bo mam wrażenie że na tabliczce jest ilość faz 1.
dla Mintaj18 Witam ! Czy to może być schemat przełączania obrotów silnika jednofazowego, na tabliczce zaciskowej ? (czyli w miejscu podłączenia uzwojeń). http://obrazki.elektroda.net/56_12316012... Pozdrawiam Stefan
A mi się wydaje że po prostu ktoś wziął tabliczkę zaciskową z silnika trójfazowego i założył do jednofazowego. I ilość zacisków się zgadza, 1 para na uzwojenie robocze, 2 para na uzwojenie rozruchowe, 3 para wyłącznik odśrodkowy.
Witam A dziwny ten silnik częstotliwość 666Hz. I obroty 40000 A można zobaczyć tabliczkę zaciskową ? Pozdrawiam
Wracając do tematu: Czy jeżeli podepniemy fazy w kolejności U-V-W do tabliczki zaciskowej silnika, to w którą stronę będzie się obracał: W prawo, czy w lewo? Podłączając L1, L2, L3 (R, S, T) do zacisków silnika oznaczonych U, V, W silnik powinien obracać się w prawo. W prawo, czyli patrząc od silnika w kierunku maszyny napędzanej (w kierunku przekazywania...
Witam ! Czy trzeci silnik ma zworki na tabliczce zaciskowej ? ( jeśli ma to ile sztuk ? ) Ps. wyczyść silnik przed robieniem zdjęć.
Uzwojenia w gwiazdę nie są połączone wewnątrz silnika tylko na tabliczce zaciskowej. Widać punkt, gdzie trzy przewody są połączone.
Odkręć dekiel tabliczki zaciskowej silnika. Być może na nim jest schemat w jaki sposób zmienić kierunek obrotów. A jak nie ma, to wstaw zdjęcia tabliczki zaciskowej silnika. Takie aby było widać dokładnie wszystkie połączenia.
Wyłącznik jest nieco inaczej oznakowany ale nie ma problemu. Musisz usunąć dwa mostki z tabliczki zaciskowej silnika. Następnie zacisk L1 wyłącznika łączysz z zaciskiem X1 silnika, zacisk L2 wyłącznika z zaciskiem U2 silnika, zacisk U wyłącznika z zaciskiem Z2 silnika, zacisk V wyłącznika z zaciskiem Z1 silnika. Żyłę przewodu zasilającego dołączoną...
Raczej tak ale daj fotki na których będzie widać sam silnik, jego tabliczkę zaciskową, to może prędzej mi się coś skojarzy.
tak jak r-wojt: - miernik izolacji i rozepnij na zaciskach silnik i zmierz stan izolacji wzbudzenia. - co do przedmuchiwania to nie przedmuchuj, tylko odkurz go odkurzaczem w środku, my tak zajechali silnik siemensa za 60tyś bo go przedmuchaliśmy bez rozbierania i problem ustał na tydzień po czym silnik się spałił (zanieczyszczenia wbiły się w uzwojenia...
Napisz coś więcej o ilości końcówek jakie wychodzą na tabliczce zaciskowej. Bez tego ciężko.
według tego schematu (clockwise) podpinam jeden przewód do bezpiecznik a drugi do U1.? Na to wygląda ( nie widać dokładnie oznaczeń na tabliczce zaciskowej ).
tabliczka zaciskowa tabliczka zaciskowa maszyn tabliczka znamionowa silnika
elektryczna tylna klapa pilot toyota baterie arduino przeniesienie projekt
Instrukcja obsługi radia Toyota Auris Hybrid 2013 Wymiana cewki w pilocie Opel - instrukcja krok po kroku