Otwórz puszkę zaciskowa i przełóż mostki. Chodzi o to aby w puszce rozłączyć, rozewrzeć ten mostek zaznaczony na żółto. https://obrazki.elektroda.pl/4209995000_... A zewrzeć, spiąć w sposób zaznaczony na pomarańczowo. https://obrazki.elektroda.pl/5177035400_... A po otwarciu puszki te sześć zacisków powinny być opisane...
Tabliczka zaciskowa typowa dla silnika trójfazowego ale to niczego nie dowodzi. Może to być silnik całkowicie nawrotny i wówczas zmianę kierunku wirowania dokonuje się przez przełączenie kondensatora z zacisku U1 na zacisk W1, a górne zaciski są wolne /niepodłączone. Bez pomiarów rezystancji uzwojeń trudno o poradę.
Taki schemat znalazłem pod Tabliczka zaciskowa
Kombinujesz jak koń pod górę z tym odpinaniem i dotykaniem zyły PE. Ale tabliczka zaciskowa silnika pod specjalnym nadzorem. Kto zakazał ją otwierać??? Z takim podejściem to daj sobie spokój z samodzielnym "diagnozowaniem" bo jeszcze krzywde sobie zrobisz. Wołaj kumatego elektryka, bo bez niego się nie obejdzie.
Kol "jta" tak właśnie było u mnie, więc chyba prawidłowo odczytałem początki i końce uzwojeń. Mam jeszcze jedno pytanie: chciałem kupić tabliczkę zaciskowa do tego silnika ,po zmierzeniu śrub mocujących ich odległość wynosi 35mm i przy tej odległości jedynie dostępne są tabliczki silnikowe zaciskowe 6xM8 ale mają one wymiary zewnętrzne 60x96 mm które...
Schemat mówi co innego, a listwa zaciskowa pewnie zmieniona jest na taką z silnika 3fazowego. Kolego schemat odręczny nie fabryczny . A listwa zaciskowa nie ma nic do tego, tylko tabliczka zaciskowa tego silnika świadczy o tym że to silnik był trójfazowy.
Chodzi mi o to ze w ksiazkach do nauczania przedmiotu takiego jak Maszyny Elektryczne sa opisane i to dosc dokladnie silniki pradu stalego ktore wyrozniaja sie na silniki samowzbudne, bocznikowe, szeregowe i bocznikowo szeregowe. W ksiazkach tych ladnie opisane sa nawet oznaczenia zaciskow uzwojen maszyn pradu stalego i tak uzwojenie twornika oznacza...
Witam - proszę zamieścić fotkę tabliczki zaciskowej tego silnika . Ten przełącznik lewo prawo KEDU ZH-A ma taki układ styków ; Dodano po 53 https://obrazki.elektroda.pl/4339217400_... Dodano po 1 Przykładowa tabliczka zaciskowa ; Dodano po 35 https://obrazki.elektroda.pl/6909584900_...
To nie ma prawa działać. Przeanalizuj co ma robić stycznik S1. Pozdrawiam. Chyba rzeczywiście tabliczka zaciskowa silnika jest źle opisana.
Dużo wątpliwości, a kolega nie pokazuje chyba wszystkiego. Wydaje mi się, że na górze silnika jest jeszcze fabryczna tabliczka zaciskowa pod pokrywką, czy mnie oczy mylą? Można ją zobaczyć?
Silnik autora tematu to jeden z silników SZJd, a tylko puszka i tabliczka zaciskowa od SZJe. Patrząc ile ten silnik jest dłuższy od puszki i jakie ma obroty, to może być to silnik SZJd46a, 1 kW, 930 obr/min, 2,8 A, 380 V skojarzony w gwiazdę.
ale ma 2 prędkości więc pewnie układ ma 6 uzwojeń połączonych w tzw. podwójną gwiazdę A z czego to Kolega wywnioskował ? Z fusów po kawie ? Tabliczka znamionowa silnika pokazana jak ta lala, tabliczka zaciskowa także. Niestety te kondensatory mają tendencje do przebijania się, a to w wiekszosci skutkuje zniszczeniem (spaleniem ) uzwojen. Omomierz i...
ile przewodów dochodzi do tabliczki zaciskowej silnika? Ze zdjęcia schematu wynika, że 6.
(at)gbrzeszczot1990 Tak w Europie silniki wychodzą z fabryk. Z reszta przy podłączeniu zobaczysz to na tabliczce zaciskowej silnika.
Super, że to opanowałeś, przysłałaby Ci się tabliczka 6 zaciskowa i zworki. Tak aby w razie potrzeby przywrócić stare połączenie. Pamiętaj o dobrym zaizolowaniu nowych połączeń!
Kolega w poście drugim podał inaczej końce cewek Nic nie jest inaczej proszę przeanalizować wyprowdzenia uzwojeń na tabliczkę zaciskową silnika z postu 9 w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
(at)Xalar Owszem. Tabliczka zaciskowa do natychmiastowej wymiany. Teraz mierzymy - multimetr na 200 omów i pomiar rezystancji pomiędzy poszczególnymi żyłami, z wyłączeniem żółtozielonej czyli PE, podłączonej do obudowy. Następnie multimetr na zakres 2 MΩ i pomiar miedzy którymś z zacisków fazowych czy żył kabla a obudową. Po tym dopiero można...
Cześć, ostatnio podłączyłem na ogrodzie silnik elektryczny trójfazowy (40 paro letni) który napędza pompę wodną. Zasada działania jest taka, że woda pompowana jest do zbiornika, a gdy zbiornik się napełni silnik jest wyłączany przez wyłącznik ciśnieniowy (rozwiera się) . Wyłącznik ciśnieniowy się zepsuł, przecieka itp. Chciałem kupić nowy i tutaj moje...
Z tabliczki zaciskowej silnika usuwasz blaszki i łączysz 6 przewodów czynnych i oczywiście żółto zielony (PE). Zakrywasz puszkę silnika i łączysz przewody do przełącznika krzywkowego. Niestety nie! Ten silnik w polskiej sieci może pracować tylko w gwiazdę!
Ciekawe jak długo jeszcze będziecie podsyłać mu te schematy, które i tak nijak się mają do wyprowadzeń tego silnika? Jeden z pomiarów powinien wykazać 0Ω chyba że w wył. odśrodkowym jest jakiś rezystor. O jakim rezystorze Ty piszesz, gdzie i po co on by miał być? Tabliczka zaciskowa też nie jest od silnika jednofazowego, tylko od trójfazowego,...
Co tu jest narobione ????? Falownik jednofazowy 220V i silnik w gwiazdę i 400V ?? Jeszcze do tego obudowa do czegoś podłączona ?? Poproś kogoś by ci prawidłowo skonfigurował połączenia i ustawienia falownika, bo to co wyrabiasz, może skończyć się dla ciebie smiertelnym porażeniem !! Echhhh... Silnik w trójkąt (falowniki nie podnoszą napięcia) Zacisk...
Wstaw zdjęcie silnika , z widoczną tabliczką zaciskową. Sprawdź ciągłość uzwojeń.
Witam. No cóż agregat skadrowany beznadziejnie , nie widać całości , nie widać prądnicy, nie widać silnika , jedyne co widać w całości to tabliczka zaciskowa i [ prawie cała] tablica kontrolno-rozruchowa . Z taką tablicą spotkałem się z dwoma rodzajami prądnic na trzech rodzajach silników 1 - prądnica ósemka [ 10 kva] na silniku żyguli [ łada] 2 - prądnica...
założyłem nowy temat choć pytanie zostało zadane gdzieś indziej Sprawa dotyczy silnika klatkowego a konkretnie rozruchu y/d pytanie jest takie dlaczego po włączeniu uzwojen silnika w trójkąt silnik traci obroty, w porównaniu z gwiazdą. Jestem laikiem ale myślałem że silnik potrafię właczyć prawidłowo. Pytanie drugie jak wyznaczyć początki uzwojeń stojana...
Masz dwa wyprowadzenia uzwojenia pracy,dwa uzwojenia rozruchowego i dwa wył.odśrodkowego.Nawijając na wałek kawałek taśmy i energicznie pociągając sprawdzisz,które przewody są od wył odśrodkowego(omomierz wykaże przerwę w obwodzie).Schemat podłączenia powinien być wytłoczony na deklu od tabliczki zaciskowej.
Witam.Silnik od 60-siątki mocowo absolutnie wystarczy , co ważniejsze moment obrotowy jest duży w zakresie obrotów użytecznych więc dynamika zmian obciążenia nie będzie zauważalna na obrotach [ częstotliwości ] prądnicy [ oczywiście jeśli stabilizator obrotów dobrze działa].Druga sprawa , kierunek wirowania o ile jest wymagany , to jego zwrot jest oznaczony...
Witam. Nie. Przystosowany jest on tylko do pracy w trójkącie ( no chyba, że przez falownik z napięciem międzyfazowym równym 220V).Pozdrawiam. W gwieździe. Gdyby był przystosowany do pracy w trójkącie to Y/D można zamontować pod warunkiem posiadania sześciu końców uzwojeń na tabliczce zaciskowej.
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
Ile jest przewodów wyprowadzonych z silnika? Pokaż tabliczkę zaciskową.
Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Wracając do tematu: Czy jeżeli podepniemy fazy w kolejności U-V-W do tabliczki zaciskowej silnika, to w którą stronę będzie się obracał: W prawo, czy w lewo? Podłączając L1, L2, L3 (R, S, T) do zacisków silnika oznaczonych U, V, W silnik powinien obracać się w prawo. W prawo, czyli patrząc od silnika w kierunku maszyny napędzanej (w kierunku przekazywania...
Zauważ, że przed symbolami trójkąt gwiazda są podane napięcia 220 i 380 V. To znaczy że przy napięciu międzyfazowym 220 V silnik powinien być kojarzony w trójkąt natomiast przy napięciu 380 V silnik musi być skojarzony w gwiazdę. W Polsce nie masz napięcia międzyfazowego 220 V. Napięcie międzyfazowe w tej chwili wynosi 400 V. Ten silnik musi pracować...
Wyłącznik jest nieco inaczej oznakowany ale nie ma problemu. Musisz usunąć dwa mostki z tabliczki zaciskowej silnika. Następnie zacisk L1 wyłącznika łączysz z zaciskiem X1 silnika, zacisk L2 wyłącznika z zaciskiem U2 silnika, zacisk U wyłącznika z zaciskiem Z2 silnika, zacisk V wyłącznika z zaciskiem Z1 silnika. Żyłę przewodu zasilającego dołączoną...
Tu jest ewidentnie błąd w połączeniach pomiędzy przełącznikiem, a tabliczką zaciskową silnika. Podaj kolory żył podłączonych do poszczególnych zacisków przełącznika. No i ta zielono/żółta żyła nie powinna być używana jako fazowa, mocno to razi w oczy.
Odkręć dekiel tabliczki zaciskowej silnika. Być może na nim jest schemat w jaki sposób zmienić kierunek obrotów. A jak nie ma, to wstaw zdjęcia tabliczki zaciskowej silnika. Takie aby było widać dokładnie wszystkie połączenia.
A może jakieś zdjęcia?silnika. tabliczki zaciskowej, kondensatora...
Są dwa kondensatory do sprawdzenia o ile nie czuć przypalonych uzwojeń przez tabliczkę zaciskową.
A po zmianie kierunku obrotów na zasianiu obwodu twornika też jest taki efekt? Możliwe, że silnik ma dozwojenie szeregowe, a tu ważny jest kierunek strumienia. Zrób fotkę tabliczki zaciskowej i oznaczeń.
(at)krzysiek7 Przezwajany ewidentnie silnik, i nic o nim nie wiadomo. Czy połączenia dla Dahlandera są poprawne na tej nieoryginalnej tabliczce zaciskowej?
Proponuję otworzyć obudowę tabliczki zaciskowej i obejżeć izolatory na wyprowadzeniach. Silnik 1000V powinien mieć izolatory niższe (mierząc od miejsca gdzie podpinany jest przewód a obudową silnika albo w ogóle nie mieć izolatorów tylko tabliczkę zaciskową) niż na 3300V (ten napewno ma izolatory). Druga różnica to pwadopodobnie silnik 1000V ma wyprowadzone...
Schemat powinien być na wewnętrznej stronie dekla tabliczki zaciskowej. Z podanego linku możesz skorzystać.
Podejrzewam, że przedstawione są wyprowadzenia z silnika do tabliczki zaciskowej. Dla gwiazdy nie ma to znaczenia ale w trójkącie jest to już ważne. Rozłącz mostki i kondensator, zmierz rezystancję uzwojeń i podaj jak wyprowadzenia są dołączone do zacisków.
Jeżeli do tabliczki zaciskowej wychodzi z sinika sześć wyprowadzeń, to można zastosować przełącznik gwiazda/trójkąt.
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Tu coś znajdziesz: http://www.selmex.pl/go.live.php/PL-H58/...
Do rady kivors dodam sprawdzić tabliczkę zaciskową silnika (możliwość pracy silnika w trójkąt), a najlepiej wstaw fotki tabliczki znamionowej i zaciskowej silnika.
Podaj model silnika, zdjęcie tabliczki znamionowej. Odkręć pokrywę puszki zaciskowej i wyślij zdjęcie zacisków, oraz wewnętrznej strony pokrywy puszki (pewnie jest tam schemat).
Te 6 przewodów to napewno końce uzwojeń? Może są wyprowadzone 3 końce tylko podwójnymi przewodami? Zobacz co jest w tabliczce zaciskowej silnika.
Żadnego kondensatora. Styki mają być podłączone zamiast tego styku w silniku. Wciskasz przycisk start-stycznik podaje napięcie -trzymasz przycisk dalej aż silnik wejdzie na właściwe obroty -puszczasz przycisk -rozłącza się uzwojenie rozruchowe -silnik pracuje. Musisz tylko te dwa przewody podłączone do styków w silniku wyprowadzić do tabliczki zaciskowej.
Któryś styk stycznika nie przełącza. jeśli to nowy nabytek może w transporcie coś się poluzowało. Masz schemat? A co tam widać na tabliczce zaciskowej silnika?
A zrób no fotkę tabliczki zaciskowej silnika.
Te pytania powinieneś w pierwszej kolejności skierować do sprzedającego. Jeśli silnik jest sprawny, to dlaczego nie jest podłączony do maszyny, tak jak to powinno mieć miejsce, tylko goły, bez tabliczki zaciskowej, a też bez wentylatora. Czasem okazja nie jest tak oczywista.
Witam. Sprawdź w tej firmie, kiedyś tam kupowałem: ZELTECH, Łódź ul. Elektronowa 6: http://www.zeltech.pl/pl/kontakt.html
Jaki dwubiegowy? Przecież napisał kich w poście wyraźnie1400 1/min.Jeżeli ten silnik ma tabliczkę zaciskową z 3-ma zworkami to typowy silnik klatkowy.Zworki spięte w poziomie (---) - silnik pracuje w gwieździe przy napięciu 400V.Zworki ostawione w pionie (III) - silnik w trójkącie na napięcie 230V i ani grama więcej bo sie skopci.Jeżeli jest napisane...
Od wewnętrznej strony wieka tabliczki zaciskowej silnika powinien być schemat. Na zdjęciach kompletnie nic nie widać.
Zdjęcia uzwojeń pomoże w diagnostyce. Silnik niekonieczne musi mieć uszkodzone uzwojenia bo przyczyną takiego stanu mogą być przewody łączące uzwojenia z tabliczką zaciskową silnika ( przerwa).
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Nie niebieski, bo nie na żadnego sensu przyłączać się do fazy w tabliczce zaciskowej silnika, skoro ta sama faza jest obecna na zaciskach wyłącznika. Jakie są parametry silnika?
Nic nie musisz demontować. Chodzi o tabliczkę znamionową a nie o tabliczkę zaciskową.
Według tabliczki znamionowej był to silnik dwubiegowy trójkąt/ podwójna gwiazda. 3 kW, 6,7 A przy 1445 obr/min; 3,8 kW, 7,9 A przy 2900 obr/min. Jednak tabliczka zaciskowa z trzema zaciskami wskazuje, że silnik był przezwajany i zrobiono go jako jednobiegowy. Bez bliższych oględzin trudno określić jego aktualne dane. Poznanie jego prędkości obrotowej...
I pod środek gwiazdy w tabliczce zaciskowej silnika nie podłączaj nic.
(at)atlantel Uffff. Nie zamieści, bo mu druty wychodzą z silnika, a nie tabliczka zaciskowa. :shocked!:
Silnik SZJFe 24b, 1,1 kW, 1450 obr/min, 10,8 A. Od strony koła pasowego w środku jest wyłącznik odśrodkowy od rozruchu. Czy pomiary rezystancji robiłeś przy zdjętych mostkach na tabliczce zaciskowej?
Najpierw należy sprawdzić ciągłość torów L1, L2, L3 zasilających ów silnik. Chodzi o to, czy pod obciążeniem nie zanika zasilanie jednej z faz, co skutkuje wzrostem prądu w pozostałych. Sprawdź stan połączeń przewodu zasilającego we wtyczce, przy prezostacie, za prezostatem i na tabliczce zaciskowej silnika. Jeżeli w porządku, to spróbuj zasilić kompresor...
Jest dostęp do tabliczki zaciskowej silnika?
Silnik ten można podłączyć na 230V tylko z odpowiednio dobranym kondensatorem przełączając go w tabliczce zaciskowej na pracę w Δ lub wymieniając silnik na 230V jednofazowy. Wprawdzie silnik ten nie posiada jakąś niewiadomą moc ale musisz się liczyć ze spadkiem mocy.
Witam Jaki jest układ połączeń uzwojenia silnika i napięcie znamionowe uzwojenia podane na tabliczce znamionowej oraz ilość końcówek uzwojenia przyłączonych do tabliczki zaciskowej silnika? Być może da się zastosować przełącznik gwiazda/trójkąt. Oczywiście zabezpieczenie nadprądowe winno być Typu "C". Pozdrawiam
Można prosić o wyraźne! zdjęcie tabliczki oraz wyraźne! zdjęcie tabliczki zaciskowej silnika? Bo mam wrażenie że na tabliczce jest ilość faz 1.
Pokaż jeszcze tabliczkę zaciskową tego silnika.
A może by tak jeszcze zdjęcie puszki przyłączowej i tabliczki zaciskowej silnika. Oczywiście kolega sprawdził możliwość uszkodzenia mechanicznego ( czy silnik się luźno kręci).
A po co? Możesz zamieścić fotografię tej pompy i tabliczki zaciskowej silnika? Żeby zamieścić tabliczkę silnika muszę ją otworzyć.
Witam Po mojemu silnik jest sprawny gdzies po drodze niema styku :gniazdo,wtyka ,wyłącznik jeśli jest ,tabliczka zaciskowa silnika -sprawdź to bo przezwojenie kosztuje
Rozumiem, że masz na myśli sposób podłączania wyprowadzenien silnika do tabliczki zaciskowej silnika? Wszędzie w literaturze spotykałem się z pierwszym sposobem i taki sposób zawsze stosowałam ale w praktyce spotyka się również i sposób drugi, dla silnika nie ma to znaczenia.
Witam! Dodam do wypowiedzi kolegów tylko to: 1.Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej silnika, 2.Zrób zdjęcie tabliczki zaciskowej silnika, Możliwe, że po pewnych przeróbkach sterowania i zasilania silnika (jeśli silnik będzie do tego przystosowany) uda się maszynę uruchomić ale nie tak jak podłączył ten elektryk! Pozdrawiam
Najpierw doprowadź obszar tabliczki zaciskowej do porządku. Poszukaj odpowiednio oznaczonych przewodów tak jak na schemacie. Nie wiem jak doprowadzisz do porządku bo tabliczka zaciskowa ma ułamany jeden zacisk. Mostki to blaszki które ktoś usunął z tego silnika.
Sugeruję też sprawdzić wszystkie połaczenia - zwłaszcza tam gdzie są narażone na wibracje, czyli poczynając od tabliczki zaciskowej silnika.
Witam Aby zmienić kierunek wirowanie w jednofazowym silniku klatkowym, musisz zmienić kierunek przepływu prądu w uzwojeniu pomocniczym. Niestety do tego celu na tabliczce zaciskowej silnika musisz mieć cztery przewody. Ty masz tylko trzy. Ewentualne wyprowadzenie czwartego przewodu, raczej zleć jakiemuś autoryzowanemu zakładowi przezwajania silników....
A nie jest to przypadkiem silnik z dwoma prędkościami? Wskazuje na to oznaczenie trójkąt 0 podwójna gwiazda... Pokaż tabliczkę zaciskową tego silnika.
Kompresor już ktoś próbował naprawiać i zamontował dwa kondensatory 60uF/320VAC. Brak opisu na tabliczce zaciskowej silnika, wyłącznik odśrodkowy działa prawidłowo. Po załączeniu rusza na chwilę i po chwili wybija zabezpieczenie termiczne. [/u]
Zrób fotkę tabliczki zaciskowej silnika napisz jaka ma moc. Mam nadzieje że moderator przeniesie ten temat tam gdzie być powinien
Koledzy. Te stare silniki przeżyją niejeden nowy. Pomierzyć rezystancję izolacji, nałożyć koszulki z włókna szklanego na końce uzwojeń, zamontować tabliczkę zaciskową i osłonę zacisków. Do tego dławice, łącznik i będzie chodzić następne pół wieku.
Jaki to silnik, napięcie zasilania, może zdjęcie listwy zaciskowej i tabliczki znamionowej.
Chyba w układzie tylko gwiazda (Y) bo trójkąt (D) pobrałby masakryczny prąd rozruchu. L1, L2 i L3 podłączasz do faz zasilających. http://obrazki.elektroda.net/68_12258194... Z tabliczki zaciskowej silnika usuwasz wszelkie mostki.
Zrób zdjęcie wnętrza puszki przyłączeniowej silnika, tak aby wyprowadzenia z silnika do tabliczki zaciskowej były widoczne. Były silniki gdzie izolacja na tych wyprowadzeniach po latach się rozpadała.
Proszę zamieścić fotkę tabliczki zaciskowej silnika ( listwy ) ale proszę wykręcić mostki te blaszki co mostkuja wyprowadzenia . W ten sposób będzie widać gdzie idą wyprowadzenia od silnika .
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
W tym silniku nie ma i nie było wyłącznika ośrodkowego. Kondensator jest na stałe podłączony. (at)tomki126 więc czekamy na zdjęcie tabliczki zaciskowej z podłączeniami.
Nie zgodzę się z jacek9223 ponieważ miałeś tabelkę z rezystancją uzwojeń silnika po odłączeniu go od instalacji pralki czyli wykręceniu wszystkich przewodów z tabliczki znamionowej. Uzwojenia silnika były w porządku więc nic innego nie mogło być źle oprócz tego przewodu między tabliczką zaciskową silnika M1 a obudową pralki- przewód ochronny PE (M1:3-P2:4B)....
e miał niestety tabliczka jest kompletnie nieczytelne Daj zdjęcia tej skrzynki zaciskowej i oczyść tą tabliczkę szmatką i też daj zdjęcie. I zobacz co jest pod pokrywką silnika. Silnik ma hamulec co też może być problemem dla falownika.
Aby bezpiecznie użyć tego silnika powinieneś: 1. Przed silnikiem zamontować wyłącznik silnikowy - dobrany do mocy silnika, moc odczytasz z tabliczki - jeśli takowa jeszcze istnieje. 2. Sprawdzić ten kabel, który posiadasz - rozkręć go i zobacz, które żyły wchodzą na które styki - ten najgrubszy bolec pełni rolę ochrony i to najważniejszy przewód w...
Przewód zasilający niebieski jest podłączony nie do tego zacisku na tabliczce zaciskowej.
Nie ma sieci 3x230V w Polsce, silnik230/400V zabudowany w maszynie gotowej do użytku nie powinien być wypuszczony do klienta w konfiguracji trójkąt. Albo powinien być jasny zapis że przyłączenia powinna dokonać osoba wykwalifikowana oraz sprawdzić tabliczkę zaciskową silnika.
Pokaż tabliczkę zaciskową.
1. Ten silnik ma być połączony w gwiazdę - i tak zgodnie z foto tabliczki zaciskowej jest. 2. Reszta na Forum: np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic87...
Jeden z tych wentylatorów "ma zmianę prędkości" poprzez zasilanie innych wyprowadzeń silnika, drugi chyba nie. Na pokrywach tych tabliczek zaciskowych powinny być schematy podłączenia. Alternatywnie można wykorzystać: https://obrazki.elektroda.pl/9520147700_... i zamiast przełącznika 1-5 dać dwa przekaźniki/styczniki - niska i wysoka...
Jakbyś spojrzał pewnie raz na tabliczkę znamionową, a dwa na tabliczkę zaciskową, to byś i pewnie się zorientował czemu silnik się cieplutki zrobił.
L1, L2 i L3 podpinasz pod sieć zasilającą (do kabla z wtyczką czy coś). Pozostałe oznaczenia powinny być na tabliczce zaciskowej w silniku (6 śrub).
Na pokrywce tabliczki zaciskowej od wewnątrz nie ma żadnego schematu?
Silnik podłączasz jak na rysunku poglądowym, wyłącznikiem się później zajmiemy. Najpierw podłącz tą tabliczkę zaciskową.
tabliczka zaciskowa tabliczka zaciskowa maszyn puszka zaciskowa silnika
napędu prędkościomierza internet łódź helios helios
Toyota Starlet 1998 – kody błędów TOBD i OBD-II, procedura odczytu, typowe usterki Kod błędu P063872 - problem z przepustnicą w Renault