Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
https://obrazki.elektroda.pl/8954411300_... Masz problem ze silnikiem Sprawdź szczotki i tacho
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
(.) Tyle, że do tej pory tego nie było, a pralka ma 4 lata. Czy stawiać na uszkodzenie elektroniki? (Niestety nie wiem, czy tak samo pralka zachowuje się z pustym bębnem. Tę informację dorzucę później). Ta informacja jest ważna. Do tej pory nie było większych problemów w związku z niewyważeniem bębna (elektronika). Sprawdź silnik (tacho, i ogólnie)....
Problem rozwiązany, pralka wróciła do żywych. Problemem okazał się triak, po wymianie wszystko działa, na razie sprawdzone na jednym praniu+odwirowani, ale jest OK. Gdyby ktoś szukał modelu triaka do ww. modelu (i zapewne nie tylko do tego) to z tego co udało się odczytać jest BTB 15. Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc a w szczególności koledze...
A sprawdzałeś tacho i połączenie z prądniczki do modułu (kostka silnika)? Moduł dostaje sygnał z tachometru? Pomierz napięcia na wyjściu tacho do modułu podczas pracy pralki.
Witam pralka działa. Zrzuciłem silnik, rozebrałem tacho, poskładałem, silnik przedmuchałem, zamontowałem i wszytsko jest ok. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedź. Pozdrawiam
Do sprawdzenia silnik - a najszybciej szczotki - powinny mieć około 15mm, jeśli nie one to tacho, triak.
W tych pralkach silnik ma tylko jedno uzwojenie, tacho dostarcza informacji modułowi sterującemu z jaką prędkością i czy obraca sie silnik. Moduł steruje silnikiem podając impulsami napięcie zasilajace, słyszalny głośniejszy dźwięk przy ruszaniu silnika jest całkowicie normalny (jeżeli o to chodzi) Silnik pracuje ze swoją maksymalną prędkością dopiero...
Prosze o rade jak zdjac kolo pasowe wielorowkowe . Musze wymienic lozyska w silniku MCA38/64 (pralka Gorenje) jak widac wlosi nie przwiduja napraw rego silnika , silnik zanitowany , magnes od tacho przynitowany i jeszcze problem jak zdjac te kolo pasowe. Moze ktos ma jakis dobry pomysl jak to sciagac , bede wdzieczny za kazda rade.:D
Witam. Wpadła mi w ręce taka pralka jw. problem jest z wirowaniem i wejściem na obroty natomiast po zdjęciu paska silnik wiruje normalnie. Czyli mówiąc skrótowo pralka pracuje normalnie bez obciążenia. Silnik sprawdzany, szczotki ok. tacho około 40V na max napięciu instalacja ok. przy wtyczce na module znalazłem 2 przekaźniki wymieniłem, problem nadal...
Tacho pomijasz łączysz pierwszy przewód szczotek i uzwojenia razem, drugi przewód szczotek i uzwojenia podłączasz pod 230 V i nie zapomnij o uziemieniu silnika.
Witam! Oryginalny silnik MCA 38/64-148/KT3 zaliczył zejście z tego świata... Oczywiście najchętniej kupię jakiś używany, oryginalny, ale mam problem aby taki dostać. Są do kupienia podobne silniki ale zamiast końcówki modelu "/KT3" są inne ( np. "/WHE3"). Czy może ktoś mi pomóc i określić jak silnik można użyć zamiennie ( z opisem ewentualnej przeróbki...
zostaw te hydrostaty w spokoju. Szczotki sprawdzone, a pozostałe obwody silnika sprawdzone ? Tacho i stojan ? Jeśli tak i są ok to do obejrzenia moduł, możliwe, że mógł się wypalić na którymś punkcie lutowniczym
czesc mam taki silnik,nie wiem od jakiej pralki ale za łozyskiem komutat jest własnie taka prądniczka i jest mi zupełnie zbędna:) chętny?
Na fotkach owa cewka tacho i widoczny magnes na osi silnika,zaś triak znajduje się na module jest to inaczej płytka sterująca, płytki szukaj po zdjęciu pokrywy górnej. Sprawdź również pompę. Pozdrawiam
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Pralka GORENJE typ PS103/11E , MODEL WA942. Czy ktoś może zna wartości popalonych rezystorów R27 i R26 na module ( o oznaczeniu 430203F) sterowania silnika lub może ktoś wie przybliżone wart. tych rezystorów? Rez. R26 jest szeregowo wpięty w kontakt T2, natomiast rez. R27 jest podpiety równelegle do styku T1 i masy....
Witam Pralka jak w temacie Po wybraniu wirowania pralka odlicza czas i po krótkim wystartowaniu silnika rozłącza silnik. Po kilku minutach wywala błąd F2 i migają wszystki diody. Pompa spustowa sprawdzona. Silnik OK tach ma przejście i po odpaleniu silnika na tacho krótko generuje małe napięcie. Proszę o podpowiedzi co to może być. Dodano po 22 Witam...
Witam Dyskusja jest wspaniała i teoretyczna. Ja pozwoliłem sobie porównać specyfikację części zamiennych do modelu z wirówką 1200 obr i 1400 obr. I co się okazuje. W modelu 1400 obr producent przewidział inne amortyzatory i inne dociążenie frontowe zespoły piorącego. Więcej nie chciało mi się sprawdzać. Sprawa jak widać nie polega tylko na wyłamaniu...
Jaka była przyczyna uszkodzenia tego sterownika? Naprawa sterownika bez usunięcia przyczyny to powtórne uszkodzenie. Napisz coś na ten temat więcej. Przyczyny nie znam:cry: Awaria przebiegała w ten sposób: wstawiłem pranie. Po pewnym czasie zauważyłem, że pranie nie zrobine, woda w pralce nabrana, ale pralka bez zasilania. Wywałiło bezpiecznik nadmiarowy...
Witam, serwisuję pralkę Gorenje WS43121. Problem jak w temacie: podczas wirowania telepie nią i pralka tańczy po łazience. Pralka jest wypoziomowana, nie chwieje się na flyzach/kafelkach/glazurze ;) , bęben nie jest scentrowany, bęben nie ma "bicia", łożyska są sprawne, bęben się nie chwieje na krzyżaku, tj. wszystkie 3 ramiona krzyżaka są przytwierdzone...
Można pod warunkiem że połączenie elektryczne będa takie same jak w poprzednim silniku.Sprawdź czy jest taka sama oporność cewki tacho.Pozdrawiam.
Witamy F4 oznacza uszkodzony silnik. Dokładniej brak sygnału z tachogeneratora do modułu sterującego. Może być uszkodzony tachogenerator na silniku, albo połączenia elektryczne między tachogeneratorem i modułem sterującym. według instrukcji F4 oznacza uszkodzony silnik. Zazwyczaj w takim przypadku jest wymieniany silnik.
Właśnie , w starszych modelach np. Polar stosowano prądnice tachometryczne w silniku , a impulsy z czytywał układ elektroniczny i na podstawie tego następowało wyważanie prania . Jak nie dała rady to wirowanie odbywało się na zmniejszonych obrotach albo wcale . W książce było opisane o kilku stopniowej regulacji obrotów przed rozpoczęciem wirowania...
F4 oznacza kłopoty z tachoprądniczką na silniku. Czy program samego wirowania ( o ile taki jest w tej pralce) programator realizuje bez problemów?
Sprawdż pewność zamocowania tachoprądnicy na silniku - dociśnij. Miałem taki przypadek w innej pralce.
Czy ktoś z Was nie wie jaki silnik zastosowano w pralce Gorenje WA122 posiada dwa uzwojenia jedno z dwoma wyprowadzeniami drugie z trzema (być może lewo/prawo) silnik jest komutatorowy na wale zainstalowano prądnice tacho. w układzie zasilania silnika występuje mostek prostowniczy KBPC oraz triak BTB24 i jakiś tranzystor TOP223 Mostek prostowniczy znajduje...
gorenje pralka tacho tacho pralka gorenje gorenje tacho
amica wymiana pompy huawei echolife hg8245h czcionka chrome
aleksander zawada aleksander zawada
Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania Błąd A3421 w wózkach Still i systemach SSI - przyczyny i rozwiązania