Ja mam dużo takich tachogeneratorów. http://obrazki.elektroda.pl/6115824300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3629806000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8965182800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5690297900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6219534900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7190157400_1...
Całka impulsów z enkodera też daje wynik pomiaru liniowy Daje wynik stały a nie liniowy. Do pomiaru prędkości potrzebujesz przetwornika f -> U.
Sprawdzałeś na nort.pl -> http://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pra... Może warto sprawdzić złącza przy tachogeneratorze i modułach sterujących, oraz oczyścić z pyłu po szczotkach okolice tachogeneratora?
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
Witamy F4 oznacza uszkodzony silnik. Dokładniej brak sygnału z tachogeneratora do modułu sterującego. Może być uszkodzony tachogenerator na silniku, albo połączenia elektryczne między tachogeneratorem i modułem sterującym. według instrukcji F4 oznacza uszkodzony silnik. Zazwyczaj w takim przypadku jest wymieniany silnik.
Dzień dobry, z moich obserwacji wynika, że zmywarka grzeje wodę jedynie w początkowej fazie zmywania. Czytałem wiele postów dotyczących tego typu awarii i niejednokrotnie jako przyczyna podawany był element stanowiący część pompy myjącej z grzałką - cewka tachogeneratora. Czy ten element występuje w mojej pompie ...?? Cewka tacho występuje w komplecie...
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Sygnalizacja niewłaściwej pracy silnika. Sprawdź szczotki, połączenia, kostki, tachogenerator.
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
Musisz szukać sprawnej cewki bo jeśli moduł pracuje z silnikiem komutatorowym to z innym nie będzie. https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac...
Istnieją 2 możliwości czyli uszkodzny tachogenerator silnika, jego okablowanie lub awaria modułu sterującego. Należy rozpocząć od oględzin silnika.
Błąd wskazuje usterkę silnika.Do sprawdzenia tachogenerator itp.
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
1 - 272 2 - 4701
Tachogenerator musi podać napięcie prądu zmiennego o wartościach podanych w poście #3: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... Trochę wydaje mi się mała rezystancja cewki, ale co do jej prawidłowej wartości pewności nie mam. Tutaj w poście #1 są podane te wartości: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Witam Modernizuję napęd na maszynie i mam pewien prblem związany z wykorzystaniem tachogeneratora - nie mogę dostac odpowiedniego. Ma on słuzyć do sterowania obrotami silnika poprzez falownik. Zakres napiecia tacho 0-12v DC bądź wyżej . Czym mógłbym zastąpić tacho praądniczkę ( enkoder z jakąś przetwornicą ?).
Podaj model pralki bo to jest wymagane a co do usterki to jest problem z silnikiem. Tachogenerator do sprawdzenia: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Sprawdź czy silnik nie uległ zalaniu wodą. Rozpocznij od oględzin stanu wtyczki silnika.
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
Jeśli to co piszesz to prawda, zostało Ci sprawdzenie elementów w torze tachogeneratora na PCB.
Poczytaj o sterowaniu fazowym. W skrócie - nie da się "odciąć sterowania triaka od procesora i wlutować potencjometr do regulacji". Musisz od nowa zbudować sterowanie - np. na TDA2086 lub czymś podobnym. Tam jest sensor Hall'a? Coś mi się wydaje, że jednak tachogenerator. Podaj numer PCB. Tak na marginesie - to nie silnik "utrzymuje ta sama moc bez...
W pierwszej kolejności pomiar rezystancji grzałki: https://north.pl/czesci-do-zmywarek/czes... Następnie pomiar cewki tachogeneratora pompy myjącej widocznej na zdjęciu: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Poglądowo...
Hymmm ... Dziwni mnie fakt, że po takich "poszukiwaniach" nie sprawdziłeś najczęstszej usterki - tachogeneratora pompy myjącej :) Ps. W pompie 140002106015 jest ^^
Patrząc na schemat rezystancje o które pytasz powinny być równe. Motor M2. http://obrazki.elektroda.pl/5510305400_1...
Ok - bardzo dziekuje za informacje. Mam nadzieje ze to gdzies zdobede. pozdrawiam
Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Pralka za szybko wykonuje ruchy rewersyjne.
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
A nie prościej zajrzeć do silnika? Czasem bywa tak, że odkręci się magnes tachogeneratora. Chcesz to wymieniaj części na chybił trafił tylko to z pewnością nie będzie uzasadnione ekonomicznie.
Sprawdziłem wszystko Ciągłość uzwojenia prądniczki tachogeneratora nawet po jego podgrzaniu np. suszarką do włosów również? (Prądniczka zamocowana jest od dupki strony pompy myjącej)
Witam. Poszukuje cewkę tachogeneratora do pralki Whirlpool AWM 6071, wiem że występowały razem z silnikiem. Może ktoś ma z rozbiórki?
Na pewno pomiń żółte przewody biegnące do tyłu silnika bo to prądnica tachogeneratora. Może to coś Ci pomoże: https://youtu.be/g-O5mspxqBY
Mogło tak być, że kiedyś zostały niedomknięte drzwi pralki i wygenerowało to błąd E41. Co do błędu E52 to czeka Cię weryfikacja silnika. Możliwe, że będzie luźny magnes pod cewką tachogeneratora, ale co się tak naprawdę stało musisz odnaleźć sam.
Musisz pomierzyć rezystancję cewki tachogeneratora. Nie ma sensu jej wymieniać jeżeli będzie sprawna a tym bardziej magnesu jeśli nie będzie pęknięty.
To teraz trzeba sprawdzić magnes i cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to demontaż modułu sterującego.
Tabliczka tachogeneratora, w języku rosyjskim. Pod schematem prawdopodobnie typ: MI-32T a. Rada na przyszłość - fotki umieszczaj w pozycji normalnej.
Choć temat dawno rozwiązałem, to zapomniałem się podzielić wnioskami. Przyczyną 'wariowania' pralki był uszkodzony tachogenerator. Po zakupie nowego i wymianie pralka wróciła do normy i od tej pory działa dobrze, choć już ma tyle lat!
Cewka jak najbardziej dostępna. https://north.pl/karta/372205505-cewka-t...
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Spróbuj też w firmie ELCAR (22) 838 04 03
To jest Twoja pompa myjąca: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Pomierz cewkę tachogeneratora pompy.
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Wtyczkę wyrzucasz, zarabiasz nowe konektory każdy osobno i podłączasz do gniazda silnika. Oczywiście musisz zachować kolejność podłączenia przewodów prócz tych od cewki tachogeneratora. Kolejną opcją jest kupienie kompletnej wtyczki z zepsutej pralki dawcy z odciętymi przewodami.
Opcja "szukaj" jak widać gryzie :) E52 Tachogenerator przerywa, silnik blokuje się, podłączenie silnika uszkodzone Tachogenerator wymienić, silnik wymienić, przewody wymienić, wymienić płytę elektroniki
A jakie były najczęstsze przyczyny? U mnie to moduł lub cewka tachogeneratora - taki czujnik na pompie myjącej. Problem z przekaźnikami też się zdarza. Przynajmniej mi się zdarzał.
Uszkodzony tachogenerator na silniku.
Do sprawdzenia tachogenerator.
Witam. Wymień cewkę tachogeneratora i po problemie, przecież błąd wskazuje wyraźnie na jego uszkodzenie. Zamontowany jest z tylu pompy myjącej, wstaw dowolną o takiej samej średnicy, jest tego pełno na Allegro.
Jeżeli tachogenerator i wiązka są w porządku, to musisz rozglądać się za modułem.
Szczotki nadające się do dalszej pracy w silniku muszą mieć przynajmniej 15 mm i oczywiście ta część, która wystaje z prowadnicy a nie cała szczotka. Masz multimetr w domu? Sprawdziłeś cewkę tachogeneratora silnika?: https://youtu.be/S8NfyMwd1h4 Stan magnesu też ma kluczowe znaczenie.
Tachogenerator + woltomierza = odczyt Jak dokładnie układ ma sterować przekaźnikiem?
Sprawdz czy tachogenerator nie jest poluzowany.Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o silnik należy również sprawdzić tachogenerator, ale oczywiście awarii mógł ulec moduł sterujący a z racji na żel zabezpieczający przed wilgocią najlepiej oddać moduł w ręce fachowca ponieważ bardzo łatwo uszkodzić moduł permamentnie w trakcie usuwania żelu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Podaj numer PNC Twojej zmywarki, ale powinna mieć taką pompę myjącą: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Sprawdź cewkę tachogeneratora w swojej pompie.
Do przeglądu silnik ze wskazaniem na tachogenerator.
Witam. Był taki temat na forum w którym autor opisywał walkę z błędem E52 i po ciężkich bojach okazało się, że sprawcą była cewka tachogeneratora w której czasowo spadała rezystancja. By nie robić sobie kosztów można poszukać cewki z demontażu i podmienić.
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
dodaję, że średnica wewnętrzna cewki to ok. 22 mm, niestety nie wiem jaki jest gwint w wałku i jaki ma być luz pomiędzy magnesem a cewką myślę, że gdzieś ok. 1-2 mm. Nie wiem czy ta tacho metryczka i tachogenerator to to samo, myślę, że tak. Doczytałem jedynie, że to takie urządzenie do sterowania obrotami pralki.
Brawo szanowni Państwo! To był tachogenerator. Zmierzyłem ją z ciekawości i wyszło, że ma 180 Ohmów. Co ciekawe producent nie przewiduje go jako części zamiennej ale pasuje z innego modelu a o identycznym wyglądzie nr 50229130005. Kupiłem w north.pl bo w kliniceagd brak jakichkolwiek informacji a czas dostawy to masakra. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam...
W tych zmywarkach częstym powodem słabego grzania wody jest cewka tachogeneratora na pompie myjącej. Generalnie dość rzadkim powodem, moze ok 2% wszystkich przypadków niegrzania, podstawa to sprawdzić moduł i grzałkę, a tacho pompy na deser.
Padł tachogenerator. https://north.pl/karta/tachogenerator-do... Właśnie wymieniłem u siebie i działa. Stało się to poprzez zablokowanie sokowirówką.
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek węglowych silnika pralki a jeżeli będą jeszcze długie to tachogenerator do przeglądu.
uzupełniam - udało mi się sprawdzić i ustalić że pompa posiada cewkę tachogeneratora. To musisz ją sprawdzić. Może się zdarzyć że po kilkunastu minutach nie pokaże przejścia. One czasem się psują i dzieją się takie cyrki. Jak coś to chyba mam taką, możesz to zweryfikować tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście do zakupu...
Tachogenerator silnika .
Na pierwotnym sterowniku jest tak samo. Występują skrócone cykle pracy silnika głównego, wychodzi "Koniec", ale po ponownym wybraniu prgramu pracuje dalej. Wiruje też poprawnie, ładnie regulując obroty. Mimo to głównym podejrzanym miałby być aktualnie tachogenerator ? Może to jakieś software-owe postarzanie produktu ... ?
Tak to wygląda. https://obrazki.elektroda.pl/5717250500_...
Znalazłem jak spradzić kod błędu i mam ewidentnie coś z silnikiem bo pokazuje błąd E52, w jednym poście ludzie radzili żeby wysuszyć silnik suszarką do włosów i komuś pomogło. E52 Tachogenerator przerywa, silnik blokuje się, podłączenie silnika uszkodzone Tachogenerator wymienić, silnik wymienić, przewody wymienić, wymienić płytę elektroniki
Proszę: https://youtu.be/3wqQgOWzV_U https://youtu.be/HVlBv8Hkq3A Dwa czerwone przewody pomiń i nie używaj ich w ogóle bo to cewka tachogeneratora i ją spalisz jeżeli podłączysz do sieci. Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do napędu jakiegoś urządzenia to musisz dokupić regulator obrotów bo silnik nie nadaje się podłączony bezpośrednio do napięcia 230V...
Problem udało mi się rozwiązać, padł tachogenerator umieszczony w przekładni głównej. Jako że starły się zębatki przekładni głównej, wymieniłem w całości. Koszt naprawy 25,9 zł. Brawo ja! https://obrazki.elektroda.pl/9870451500_...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam. Oporniki mają oporność 13 kom. Naprawiałem identyczną usterkę w takim samym programatorze. Usterka jest spowodowana zawilgoceniem złącza silnika - przebicie na styki cewki tachogeneratora. Naprawa polega na: wymianie rezystorów, regeneracji ścieżek, wymianie na nowe złącza silnika napędowego. Jest nadzieja, że nie uszkodził się procesor, jeżeli...
Problem był w tachogeneratorze. Oprócz "podkładki" pod pralką były inne części od tachogeneratora. Poskładałem do kupy i pralka działa. Pomógł kecajk49 - dzięki!
Za kąt wyzwalania triaka jest odpowiedzialne napięcie na PIN5. Jednakże PIN3 - kontrola prądu - ma funkcję nadrzędną i blokuje kąt wyzwalania tak by nie przekroczyć prądu nominalnego. Ten prąd zależy od wartości rezystora włączonego w szereg z triakiem (spadek napięcia PIN8-3). Również napięcie z tachogeneratora ma wpływ. Powodzenia.
Po wejściu w diagnostykę pokazuje kod błędu E52 Prosiłbym o pomoc co dalej mam robić Sprawdź najpierw szczotki silnika gdzie znajduje się tachogenerator z tyłu silnika
Do sprawdzenia tachogenerator na silniku.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Bęben pracuje cicho, bez oporów. Zastanawiam się, jak można zweryfikować poprawność sygnału z cewki tachogeneratora.
Sprawdź tachogenerator, jego podłączenie, magnes. Brak informacji o obrotach powoduje zatrzymanie prania
Przemierz cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to wymień triaka.
Cewka tachogeneratora powinna mieć rezystancję w okolicy 150-200Ω. Szczotki 15 mm teoretycznie powinny jeszcze jakiś czas podziałać, ale warto wymienić bo przy takiej długości zdarzały się już problemy z pracą silnika. Zdarza się, że cewka dostaje czasem przerwę, czyli chwilę wykazuje rezystancję podczas pracy silnika a później ona zanika. Należy...
Najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia programatora. Pod wpływem wody wypalił się któryś ze styków sterujących pracą silnika, stąd widoczne smugi pod panelem sterowania. Radzę opisać przewody dochodzące do programatora, odłączyć je i rozebrać programator. Przed tym warto jeszcze sprawdzić wzrokowo sterownik silnika (dolna, tylna część pralki), czy...
E52 Tachogenerator przerywa, silnik blokuje się E54 Przekaźnik silnika uszkodzony
Cewkę tachogeneratora pomierz czy rezystancję ma taką jak ta z oryginalnego silnika.
A szczotki? A tachogenerator?
Na początek sprawdź tachogenerator, czy aby wszystko z nim ok.
https://obrazki.elektroda.pl/9603204700_... https://obrazki.elektroda.pl/2483993800_... https://obrazki.elektroda.pl/2113622000_... Dodano po 1 Tachogenerator prawdopodobnie uszkodzony. Wymienię na nowy i zobaczę czy problem ustąpił. Szczotki jeszcze w dobrym stanie
Myślę, że dopóki Kolega invector nie zamieści schematu połączeń przemiennika z elementem, który nazywa enkoderem, to możemy tu sobie gdybać do końca świata..... Poprosimy o schemat połączeń, bo póki co jest to temat dla wróżki. pozdrawiam P.S. Kolega pomylił enkoder z tachogeneratorem: 1. Jakie napięcie wyjściowe jest z enkodera dla danej prędkości....
Szczotki, Tachogenerator - licznik obrotów, triak silnika do sprawdzenia. Tacho i szczotki na silniku: https://obrazki.elektroda.pl/3483324300_... https://obrazki.elektroda.pl/8458054300_... Triak na module mocy. Coś w tym stylu:
Tachogenerator: https://pl.wikipedia.org/wiki/Prądnica_t... W tym modelu zmywarki zastosowano silnik pralki,tachometryczny, RAST5 2800 rpm. Na osi tegoż silnika zamontowana jest prądniczka tachogeneratora. Obracający się silnik napędza również prądniczkę, która indukuje napięcie proporcjonalne do obrotów silnika. Napięcie z tej prądniczki...
Już nie aktualne.
Zobacz w www.klar-elektronik tachogenerator.
Problem rozwiązany. Padł tachogenerator. Po wymianie działa jak nowa.
Sprawdź tachogenerator. W przypadku przerwy - silnik nie ruszy.
Jesteś pewny że to nie silnik tylko tachogenerator ? W takim razie mi się to nie przyda. Co mogę z nim zrobić ?
Zacznij od szczotek w silniku i tachogeneratora. i tak samo bym zrobił a póżniej wszystkie inne podzespoły;grzałka, termistor, pompa, zawór ,okablowanie takie zachowanie progr. jest charakterystyczne gdy wykryje on uszkodzony podzespół pralki lub nie może wykonać zadanej na programie czynności np. spust wody i jeszcze jedno sprawdż i oczyść dajnik...
Pomierz cewkę tachogeneratora tego silnika: https://fixpart.ie/product/midea-1100201... Uszkodzenie triaka też może wchodzić w grę.
tachogenerator pralka tachogenerator zmywarka tachogenerator pralki
omomierz równoległy zmywarka zasilać kondensator akumulator mazdzie
mosfet płynna regulacja mosfet płynna regulacja
Ekspres Krups nie płucze i nie robi kawy - woda w ociekaczu Czy stara antena satelitarna działa z Polsat Box?