Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Około 200-220 omów.
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Do naprawy silnik a dokładnie zabezpieczenie termiczne wewnątrz silnika (jeśli szczotki i tachometr dobry...)
O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
Sprawdź tachometr silnika a jeżeli sprawny to triak w sterowniku.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Witam, miałem problem ze zmywarką AMICA ZZM436i. Trzy miesiące temu skończyła się gwarancja i pojawił się problem. Zaczęło się od tego, że nie grzała wody (grzałka nie dostaje zasilania). Sprawdziłem grzałkę - sprawna, sprawdziłem przekaźnik na module - sprawny. Wymieniłem czujnik temperatury (stary też był sprawny). Postanowiłem wymienić scalaka z...
Kupiłem nowy tachometr za 30pln (ze zdekompletowanego nowego silnika - ze servisu :) ) i nic. Kupiłem nowy Triak - i to samo. Zamawiam nowy silnik.
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Okazało się że silnik i tachometr są w porządku, winny pozostaje programator. Chciałbym zapytać czy mógłby go któryś z kolegów sprawdzić?
Podstawiając drugi sprawny silnik.Niekoniecznie od tego modelu pralki , aby pasowało mocowanie a kostkę silnika spróbuj sobie przystosować do istniejącej instalacji.Przed tymi działaniami proponuję sprawdzić szczotki , tachometr i wiązkę połączeniową starego silnika.Przelutuj też płytkę elektroniki szczególnie pod przekaźnikami.Pozdrawiam.
Przy w/w objawach najczęściej winien jest moduł, ale zanim wyda się kilka stów na jego zakup warto najpierw sprawdzić, czy tachometr siedzi na swoim miejscu w silniku. Obroty silnika na praniu mogą być wtedy ok, ale na wirowaniu nie. Użyłem w mojej wypowiedzi zbyt dużego skrótu myślowego, przez co jej sens mógł być opacznie zrozumiany o czym świadczą...
Witam, Mam problem z pralką Amica Optima Digital 1000 PCT5510. Pralka nie odwirowuje prania, brak pełnych obrotów. Na programie odświeżanie natomiast wygląda jakby nie miał siły obracać się bęben. Tachometr sprawdzony jest sprawny, silnik tak samo. Czasami w pralce występował błąd E54. W trybie serwisowym pralka osiąga pełne obroty, ale tryb kończy...
Pomocy, Mam problem z pralką amica PA która sygnalizuje kod błędu 7. Sprawdzałem następujące rzeczy test pralki jest ok wszystko działa, zarówno lewe jak i prawe obroty są, sprawdzałem również tachometr pokazuje napięcie od 0 do 19 V przy wirowaniu. Objawy, Na dowolnym programie rozpoczyna pranie normalnie i po około 10 - 15 minutach pokazuje błąd 7,...
Czy ma ktoś z Was panowie schemat do tego urządzenia lub chociaż jak wejść w tryb serwisowy? Zmierzyłem miernikiem silnik. Opór na wirniku około 6?, na stojanie jest 2,4?, tachometr 165,7?. Przy płukaniu daje napięcie z tacho 2V, na stojan 45V, a na wirnik ok 10V. Przy wirowaniu na wirnik i na stojan pełne sieciowe napięcie, a z tacho schodzi 27V do...
Witam Dziekuje wszystkim za odpowiedzi rzeczywiscie musze dokladnie obejrzec te amortyzatory. Sadze ze tachometr i obroty silnika sa wporzadku bo przed wirowaniem jest "faza ukladania bielizny". Zastanawia mnie tylko ten nadtopiony styk w kondenstatorze glownym czy to nie on jest sprawca. Zycze wszyskim zyczliwym osobom z forum bombowego sylwestra i...
Sprawdź i poskładaj prądnicę tachometru bo Ci się rpozłożyłaq na czynniki, traliakow daj spokój!!!
jeżeli sprawdzisz grzałkę tak jak radzą koledzy to ja ci proponuję sprawdzić przy okazji bo to tuż tuż obok grzałki,prądniczkę tachometru bo to ona pdpowiada za obroty (pewnie jest lużna ,wykręcony magnes)
Nikt nic nie wie ? Kurcze, to jak te pralki w ogóle działają jak nikt nie wie co wychodzi z tachometru !
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Masz odkręcony magnes w tachometrze silnika.Trzeba wyjąc cewkę i sprawdzić.
sprawa rozwązana spalony był tachometr.odwrotnie podłączyłem kostkę prz silniku i przez to spaliłem tacho. dziękuje wszystkim za pomoc.
Mam problem z pralką a mianowicie próbuje ona ruszyć to w prawo to w lewo ale niestety za bardzo się to jej nie udaje. Gdy dam na wirowanie to ruszy ale kręci się bardzo wolno. Na zwykłym praniu po wystartowaniu szarpie jakby się próbowała rozpędzić...Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc... Sprawdź mocowanie tachometru:!::!::!:
hmm wszystkie wtyczki podociskalem... a jesli to by byla awaria tachometru?? jak sie go sprawdza??
Kod na coś z silnikiem.Uszkodzone przewody,uszkodzone uzwojenie silnika,uszkodzony tachometr,skończyły się szczotki.
Właśnie takie uszkodzenie przytrafiło mi sie przed chwilą w Amice PA5560A420. Magnesik (wirnik tacho) kompletnie się wykręcił z osi silnika pralki. Wystarczyło wkręcić ten wirnik, poprawić zamocowanie uzwojenia tachometru i jest O.K.
Kupię w przystępnej cenie cewkę tachometru do pralki Amica AWCE12DA.
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
sprawdź przewody czy gdzieś nie są przetarte w amicach tak się działo i niestety najczęściej był padnięty po takich fajerwerkach scalak a on nie jest dostępny jeśli mnie pamięć nie myli
Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Pralka przy załadowanym praniu nie może wejść na wirowanie (rozpędza sie i wyłącza się i tak w kółko).Mam pytanie, czy można jakoś ominąć czujnik tachometryczny, aby pralka pracowała bez niego?
witam na stojanie silnika mam 4Ω wirnik 2Ω prdniczka tachometru 180Ω czy to bedzie OK? Szczotki sa troche zuzyte ale przewodza
Sprawdź tachometr- mógł wykręcić się magnes- nalezy go wkręcić na Locktite zapogajacy odkręcaniu sie śrub.
Dzięki wszystkim za rady. Wymieniłem rezystor od tachometru, co prawda nie wyglądał na przegrzanego, alem może pod napięciem "głupiał". Do tej chwili zrobiłem 2 prania i jest OK. Jeszcze czasami na początku prania przy wpuszczaniu wody czasami słychać "strzały w silnik" ale nie zatrzymuje prania i nie wyświetla żadnego błędu. Kolega Iskrownik napisał,...
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
O, wreszcie jakieś fakty, dzięki ! A pamięta Kolega może coś z tych pomiarów oscyloskopowych prądnicy tachometrycznej ? Np. częstotliwośc wyjściową dla jakichś konkretnych obrotów bębna ? Z tego dojdę jaka tam jest przekładnia. Z tego co zrysowałem z płytki, to procesor mierzy tylko częstotliwość (lub okres) ewentualnie wypełnienie przebiegu z tachometru...
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Sprawdź cewke tachometru , magnes czy jest właściwie osadzony wewnątrz oraz połączenie przewodów z płytką. ort skryn
Masz uszkodzoną prądnicę tachometryczną (uszkodzony magnes lub przerwa w uzwojeniu ).
Witam Silnik dobry,triak wymieniony,tranzystor sterujący triakiem nowy,przekaźniki sprawne. Widzę, że Kolega idzie w dobrą stronę... Zabrakło mi tylko sprawdzenia tachometru na silniku. (Taka mała prądniczka na końcu silnika). Jeśli regulator nie otrzyma odpowiedniego sygnału z tacho, to mogą występować podobne objawy. Pozdrawiam, Karol
Sprawdziłbym cewkę tachometryczną.Jeśli będzie ok to do "zbadania" moduł
Czy potrzebna jest pomoc serwisu? Narazie nie z błędu wynikało by że masz problem z prądniczką tachometru programator może jej nie widzieć a więc prawdopodobnie jest przerwa pomiędzy programatorem a nią , ewentualnie padnięty triak sterujący silnikiem, miernik w rękę i sprawdz ciągłość przewodów , jej opór, no i ten triak. Ps serwis raczej nie będzie...
Witam juz kilka postow przejzalem na ten temat lecz nie zgadzaja sie z objawami w mojej pralce.Wszystko jest ok do mometu wirowania jesli pralka zaczyna sie wkreca na obroty to zaczynaja strzelac iskry na komutatorze i wyskakuje blad e22 jesli obroty wirowania zmniejsze na 100 wtedy z problemem ale wiruje.Po zdjeciu paska silnik pracuje ok.Nie wiem...
E21/22 - uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze Wyimij silnik, na jego tyle znajduje się cewka tacho. Zdejmij ją delikatnie i zobacz czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką (takie okrągłe, plastikowe). Jeśli błąd pojawiał się już wcześniej, jest bardzo...
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
tachometr silnika amica tachometr pralki amica pralka amica tachometr
zdalne otwieraniem pasek zawilgocenia uszkodzenie statecznik elektroniczny
Whirlpool AWM 6071 nie wypompowuje wody przy wirowaniu - przyczyny i rozwiązania Jak podłączyć Creative Inspire P380 w samochodzie?