Około 200-220 omów.
O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Tachometr, czyli co?
Do naprawy silnik a dokładnie zabezpieczenie termiczne wewnątrz silnika (jeśli szczotki i tachometr dobry...)
Sprawdź i poskładaj prądnicę tachometru bo Ci się rpozłożyłaq na czynniki, traliakow daj spokój!!!
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
Nikt nic nie wie ? Kurcze, to jak te pralki w ogóle działają jak nikt nie wie co wychodzi z tachometru !
jeżeli sprawdzisz grzałkę tak jak radzą koledzy to ja ci proponuję sprawdzić przy okazji bo to tuż tuż obok grzałki,prądniczkę tachometru bo to ona pdpowiada za obroty (pewnie jest lużna ,wykręcony magnes)
Mam problem z pralką a mianowicie próbuje ona ruszyć to w prawo to w lewo ale niestety za bardzo się to jej nie udaje. Gdy dam na wirowanie to ruszy ale kręci się bardzo wolno. Na zwykłym praniu po wystartowaniu szarpie jakby się próbowała rozpędzić...Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc... Sprawdź mocowanie tachometru:!::!::!:
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Masz odkręcony magnes w tachometrze silnika.Trzeba wyjąc cewkę i sprawdzić.
Kupię w przystępnej cenie cewkę tachometru do pralki Amica AWCE12DA.
Kod na coś z silnikiem.Uszkodzone przewody,uszkodzone uzwojenie silnika,uszkodzony tachometr,skończyły się szczotki.
hmm wszystkie wtyczki podociskalem... a jesli to by byla awaria tachometru?? jak sie go sprawdza??
Właśnie takie uszkodzenie przytrafiło mi sie przed chwilą w Amice PA5560A420. Magnesik (wirnik tacho) kompletnie się wykręcił z osi silnika pralki. Wystarczyło wkręcić ten wirnik, poprawić zamocowanie uzwojenia tachometru i jest O.K.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Sprawdź tachometr silnika a jeżeli sprawny to triak w sterowniku.
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Sprawdź oporność tachometru, jest na silniku, jakość połączeń w kostce silnika
witam na stojanie silnika mam 4Ω wirnik 2Ω prdniczka tachometru 180Ω czy to bedzie OK? Szczotki sa troche zuzyte ale przewodza
Sprawdź tachometr- mógł wykręcić się magnes- nalezy go wkręcić na Locktite zapogajacy odkręcaniu sie śrub.
sprawdź przewody czy gdzieś nie są przetarte w amicach tak się działo i niestety najczęściej był padnięty po takich fajerwerkach scalak a on nie jest dostępny jeśli mnie pamięć nie myli
Okazało się że silnik i tachometr są w porządku, winny pozostaje programator. Chciałbym zapytać czy mógłby go któryś z kolegów sprawdzić?
Kupiłem nowy tachometr za 30pln (ze zdekompletowanego nowego silnika - ze servisu :) ) i nic. Kupiłem nowy Triak - i to samo. Zamawiam nowy silnik.
Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Pralka przy załadowanym praniu nie może wejść na wirowanie (rozpędza sie i wyłącza się i tak w kółko).Mam pytanie, czy można jakoś ominąć czujnik tachometryczny, aby pralka pracowała bez niego?
Dzięki wszystkim za rady. Wymieniłem rezystor od tachometru, co prawda nie wyglądał na przegrzanego, alem może pod napięciem "głupiał". Do tej chwili zrobiłem 2 prania i jest OK. Jeszcze czasami na początku prania przy wpuszczaniu wody czasami słychać "strzały w silnik" ale nie zatrzymuje prania i nie wyświetla żadnego błędu. Kolega Iskrownik napisał,...
Podstawiając drugi sprawny silnik.Niekoniecznie od tego modelu pralki , aby pasowało mocowanie a kostkę silnika spróbuj sobie przystosować do istniejącej instalacji.Przed tymi działaniami proponuję sprawdzić szczotki , tachometr i wiązkę połączeniową starego silnika.Przelutuj też płytkę elektroniki szczególnie pod przekaźnikami.Pozdrawiam.
Sprawdź cewke tachometru , magnes czy jest właściwie osadzony wewnątrz oraz połączenie przewodów z płytką. ort skryn
Witam, miałem problem ze zmywarką AMICA ZZM436i. Trzy miesiące temu skończyła się gwarancja i pojawił się problem. Zaczęło się od tego, że nie grzała wody (grzałka nie dostaje zasilania). Sprawdziłem grzałkę - sprawna, sprawdziłem przekaźnik na module - sprawny. Wymieniłem czujnik temperatury (stary też był sprawny). Postanowiłem wymienić scalaka z...
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
O, wreszcie jakieś fakty, dzięki ! A pamięta Kolega może coś z tych pomiarów oscyloskopowych prądnicy tachometrycznej ? Np. częstotliwośc wyjściową dla jakichś konkretnych obrotów bębna ? Z tego dojdę jaka tam jest przekładnia. Z tego co zrysowałem z płytki, to procesor mierzy tylko częstotliwość (lub okres) ewentualnie wypełnienie przebiegu z tachometru...
Witam Silnik dobry,triak wymieniony,tranzystor sterujący triakiem nowy,przekaźniki sprawne. Widzę, że Kolega idzie w dobrą stronę... Zabrakło mi tylko sprawdzenia tachometru na silniku. (Taka mała prądniczka na końcu silnika). Jeśli regulator nie otrzyma odpowiedniego sygnału z tacho, to mogą występować podobne objawy. Pozdrawiam, Karol
Witam juz kilka postow przejzalem na ten temat lecz nie zgadzaja sie z objawami w mojej pralce.Wszystko jest ok do mometu wirowania jesli pralka zaczyna sie wkreca na obroty to zaczynaja strzelac iskry na komutatorze i wyskakuje blad e22 jesli obroty wirowania zmniejsze na 100 wtedy z problemem ale wiruje.Po zdjeciu paska silnik pracuje ok.Nie wiem...
Masz uszkodzoną prądnicę tachometryczną (uszkodzony magnes lub przerwa w uzwojeniu ).
Witam Sprawdziłem dokładnie te amortyzatory (wymontowalem i obejżałem) są sprawne. (.) .... Układanie bielizny przed wirowaniem jest dość dziwne: najpierw powoli obraca bębnem po czym nastepuje gwaltowny skok i obroty około 600 - 800 (wtedy jest największe szarpnięcie)....(.) A sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? (silnik SOLE) Pozdrawiam. PS. Chodzi...
Sprawdziłbym cewkę tachometryczną.Jeśli będzie ok to do "zbadania" moduł
Czy potrzebna jest pomoc serwisu? Narazie nie z błędu wynikało by że masz problem z prądniczką tachometru programator może jej nie widzieć a więc prawdopodobnie jest przerwa pomiędzy programatorem a nią , ewentualnie padnięty triak sterujący silnikiem, miernik w rękę i sprawdz ciągłość przewodów , jej opór, no i ten triak. Ps serwis raczej nie będzie...
Przy w/w objawach najczęściej winien jest moduł, ale zanim wyda się kilka stów na jego zakup warto najpierw sprawdzić, czy tachometr siedzi na swoim miejscu w silniku. Obroty silnika na praniu mogą być wtedy ok, ale na wirowaniu nie. Użyłem w mojej wypowiedzi zbyt dużego skrótu myślowego, przez co jej sens mógł być opacznie zrozumiany o czym świadczą...
E21/22 - uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze Wyimij silnik, na jego tyle znajduje się cewka tacho. Zdejmij ją delikatnie i zobacz czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką (takie okrągłe, plastikowe). Jeśli błąd pojawiał się już wcześniej, jest bardzo...
Witam, Mam problem z pralką Amica Optima Digital 1000 PCT5510. Pralka nie odwirowuje prania, brak pełnych obrotów. Na programie odświeżanie natomiast wygląda jakby nie miał siły obracać się bęben. Tachometr sprawdzony jest sprawny, silnik tak samo. Czasami w pralce występował błąd E54. W trybie serwisowym pralka osiąga pełne obroty, ale tryb kończy...
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
Sprawdź silnik czy nie ma widocznych uszkodzeń, okopcenia uszkodenia izolacji przeplone przewody nawojowe. Zwarcia poszczególnych części wirnik stojan do masy.Zwarcie do masy prądniczki tachometrycznej.Jeśli masz możliwość sprawdzenia silnika to sprawdż przy obniżonym napięciu. Przesyłam schemat wyprowadzeń silnika.Podaj napięcie na 2 i 3 a 4 i 5 zmostkuj....
Pomocy, Mam problem z pralką amica PA która sygnalizuje kod błędu 7. Sprawdzałem następujące rzeczy test pralki jest ok wszystko działa, zarówno lewe jak i prawe obroty są, sprawdzałem również tachometr pokazuje napięcie od 0 do 19 V przy wirowaniu. Objawy, Na dowolnym programie rozpoczyna pranie normalnie i po około 10 - 15 minutach pokazuje błąd 7,...
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:) Czy dobrze kombinuję, że muszę kupić stary silnik np. http://olx.pl/oferta/silnik-pralka-amica... i zkanibalizować aby odzyskać tacho? bo nie znalazłęm tacho do amika jako luzaki ale są np. do Beko (http://www.fib.poznan.pl/PL-H4/oferta/1...
Witam, Proszę o pomoc. Uszkodzenie E22 pralka AmicaAWCN12DA. Sprawdziłem silnik na krotko i działa. Oporność tachometru to 183 omy. Sprawdziłem triak i jest uszkodzony, ale oprócz tego znalazłem jeszcze jeden element smd uszkodzony oznaczenie A1 t 75. Przedstawiam element na zdjęciu płyty panelu. Może ktoś pomoże mi rozszyfrować co to za element i gdzie...
Nie opisałeś rodzaju problemu-czy silnik grzeje się,brzęczy,czy nie chodzi w ogóle.Jeśli nie kręci zmierz oporności jak polecił to robić kolega rychomuch z tym że ja ustawiłbym miernik na zakresie 2 Megaomy a najbardziej miarodajny wynik dałby pomiar induktorem ustawionym na pomiarze oporności izolacji-im wyższy pomiar w megaomach to lepiej. Następnie...
Witam! Mój problem polega na tym ,że podczas ostatniego wirowania przy pralce spalił się wirnik silnika, ponieważ kiedyś doszło do przecieku wody i wyniku czego silnik dostał wilgoci. Jednak szybko udało mi się znaleźć silnik od innej pralki ( nie oryginalny od Amicy). Podłączyłem kable jak powinno być i gdy uruchamiam pralkę na wirowanie , silnik zakręci...
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
Czy ma ktoś z Was panowie schemat do tego urządzenia lub chociaż jak wejść w tryb serwisowy? Zmierzyłem miernikiem silnik. Opór na wirniku około 6?, na stojanie jest 2,4?, tachometr 165,7?. Przy płukaniu daje napięcie z tacho 2V, na stojan 45V, a na wirnik ok 10V. Przy wirowaniu na wirnik i na stojan pełne sieciowe napięcie, a z tacho schodzi 27V do...
Witam! Proszę o pomoc w identyfikacji rezystora SMD wskazanego na zdjęciu poniżej. Rezystor ten jest połączony w szeregu na ścieżce z prądniczki tachometrycznej. Wyświetlany jest błąd E27 Dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/13_12215801...
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut do wyprowadzeń cewki przekaźnika odpowiedzialnego za obroty bębna w lewo. Sterownik czekał na sygnał z prądnicy tachometrycznej, którego nie było i stąd to "zawieszanie się" pralki. Temat zamykam
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
Silnik sprawny, filtry, szczotki itd też ok, wg. mnie ewidentnie wina albo prądniczki tachometrycznej albo sterownika. W pralce są dostępne dwie prędkości wirowania 400 obr/min i 800 obr/min, nie wchodzi na te wyższe obroty. Pytanie czy rezystancja tacha jest ok, albo gdzie szukać usterki w sterowniku.
Zauważyłem, że przy silniku jest jakiś czujnik, może być on sprawcą całego zamieszania? Jeśli masz na myśli takie kółko z dwoma kablami to jest to prądniczka tachometryczna i wypadałoby ją sprawdzić.
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
Czy sucho jest na podstawie? Sprawdź cewkę tachometryczną P.s. Jak sprawdziłeś że silnik jest dobry?
Dziękuję za informację. Czy to świadczy o uszkodzeniu prądnicy tachometrycznej i nie ma żadnej możliwości naprawy silnika? Z tego co wiem, jako część zamienna do Amici PA PB i PC występuje ten sam silnik, różni się on tylko prędkością wirowania. Czy można podstawić silnik od starszej pralki na 600 obr/min i aby sie przekonać przed zakupem właściwego...
Właściwie teraz powinienem podziękować za pomoc...ale niestety niema komu, bo jedyna odpowiedź to była "teraz kolej na szczotki", a o tym pisałem wcześniej, że już były wymienione Ale podziękuję chociaż sobie - Dziękuję Ci Mandela, że sobie poradziłeś :). Przyczyną "wariacji" silnika był zimny lut na oporniku 2k7 na płytce programatora, który jest w...
Podłączyłem silnik pod 12V przez żarówkę i bez Parametry pracy 0,8 A praca bez żarówki i ok 120Hz z prądniczki tachometrycznej Pracuje bez zakłuceń
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
Jeśli zaczepy są takie same możesz podmienić, konieczna będzie jedynie zamiana prądniczki tachometrycznej oraz odtworzenie połączeń w taki sam sposób jak na uszkodzonym silniku.
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
Daje nowy temat ze względu że wpisałem nie do tego wątku ( nie ten model ) amica wmn 862M mam tą samą pralkę( 5-6lat) nagle straciła obroty i juz nie ma szybkich obortów elektronika w module remco5153 wyglada ok elementy sprawne(no mogę wymienić kondensatory) chyba wszystkie w tej pralce nie ma żadnego kondensatora rozruchowego chyba że na płytce modułu...
Błąd nr.7 mówi o uszkodzeniu silnika ,prądniczki tachometrycznej .Sprawdź czy ten triak ma takie same wyprowadzenia i czy silnik ma przejścia między uzwojeniami ,na szczotkach. Jeżeli wymieniałeś triaka silnika to musiała być jakaś przyczyna o której nie napisałeś.
Witam jeżeli chodzi o silnik to 2 przewody są od prądniczki tachometrycznej a pozostałe 4 słóżą do zasilania silnika i zamiany obrotów prawo lewo Dodano po 3 http://www.goldhand.com.pl/rtv/-vp9053.h... tu masz schemat do tej amiki
witam, w celu zasymulowania pracy czujnika temperatury oraz pradniczki tachometrycznej, szukam informacji na temat rodzaju generowanych sygnalow oraz ich wartosci. aktualnie nie posiadam pralki, wiec nie mam mozliwosci wykonania pomiarow samodzielnie. pozdrawiam.
prądniczka tachometryczna znajduje sie na końcu silnika wychodzą z niego dwa kabelki sprawdź czy wszystko jest w niej ok czy magnes nie odpadł
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
Witam to typowe dla amiki proszę sprawdzić połączenie od prądniczki tachometrycznej do modułu jeżeli wszystko ok to wymontować moduł zdjąć białą obudowę i sprawdzić styki gdzie wchodzą od prądniczki ewentualnie poprawić dalej pójść po tym połączeniu na moduł i tam na 90 procent wywaliło rezystor smd o wartości 801... Napisz jak to sprawdzisz prześlij...
Testował ktos z tym kondesatorkiem ? u mnie bez efektu :cry: Bo to jakiś "dyrdymał" jest, zupełnie przypadkowy i bez sensu., wynaleziony przez nieodpowiedzialnego użytkownika. Ale pomysł na kondensator może coś wskórać, ponieaważ prawdopodobnie imulsy zostaną spłaszczone. Zera i jedynki chcesz spłaszczać?... :D Analogowy sygnał z prądniczki tachometrycznej...
Dziś sprawdziłem to o czym pisaliście: triak btb12 na zewnętrznych nóżkach - 62 Ω, cewka prądnicy tachometrycznej - 189 Ω.Tego triaka wymienię, ale jutro, bo sklep daleko. Co Koledzy sądzą o tym transformatorze, zasilającym płytę programatora? Na wyjściu wtórnym ma 14,8 v, a powinien 9,5 v. Tak pisze na jego obudowie. Może to on psoci ? Proszę...
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
iskrzy w kostce wychodzącej od silnika miedzy przewodem prowadzącym do szczotki silnika a przewodem od jakiegos czujnika zamontowanego na wirniku silnika (to chyba jakis czyjnik predkosci wiriowania Wymień tą kostkę, może nie jest za późno i nie doszło do uszkodzenia prądniczki tachometrycznej i elektroniki .
To może byc użo przyczyn programator, przewody, silnik kondensator na 100% sprawny bo wiruje ogladnij dokladnie pralke posprawdzaj i napisz cos wiecej o objawach Żadne tam... Poza silnikiem. Uszkodzenie prądniczki tachometrycznej (silnik SOLE). Pozdrawiam. PS. Sprawdź wiadomość na PW.
Zgadza się - staram się nieco poprawić fabrykę - robię to głownie po to, aby się czegoś nauczyć, na pewno nie po to aby zaoszczędzić parę zł - mam w domu jeszcze kilka sprawnych pralek, koszty budowy programatora sa znacznie wyższe od używanej pralki. Zależy mi na tym, aby impulsy tacho pojawiły się możliwie najwcześniej, gdyż od tego zależy między...
Zastanawiam się czy hydrostat się psuje? Widzę, że śruby regulacyjne są zalakowane i skalibrowane w fabryce. Dochodzi tam wężyk od bębna, który musi być drożny i szczelny - i tyle? Wystarczy, że będzie wszystko drożne i szczelne. Hydrostat kalibruje producent, a Ty możesz co najwyżej sprawdzić jego styki. Z ciekawości mojej kolejne pytanie - gdy pralki...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
A gdzie jest ta prądniczka tachometryczna?
Witam ! ... (tzn. prądniczka tachometryczna)... Ta prądniczka tachometryczna, jak ją nazywasz, służy oryginalnemu sterownikowi do odpowiedniego "rozłożenia" ubrań w bębnie aby bęben zbyt nie "skakał" - poprostu bada impulsy w niej generowane i przy zbyt dużych różnicach częstotliwości zwalnia obroty, trochę buja bębnem, znowu przyspiesza, bada itd...
Prądniczka tachometryczna - na forum jest na ten temat wszystko.
prądniczka tachometryczna daje impuls. Co może być uszkodzone ? Triak?
te objawy wskazują na prądniczkę tachometryczną tak jak napisał :arrow: skryn
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
Trzeba zbadać prądnicę tachometryczną, może odkręcił się magnes.
Weż i łaskawie złóż prądnicę tachometryczną bo to jej uszkodzenie mechaniczne po prostu rozłożyła się na części.
A czego. Silnik na obwodzie wzbudzenia ma ok. 2 Ohm rezystancji, sczotki dolegaja do wirnika, pradniczka tachometryczna prawdopodobnie odpada, to co moze byc
jeśli prądniczka tachometryczna jest sprawna to masz uszkodzenie na panelu sterującym. sprawdź płytke na obecność zimnych lutów na przekaźnikach gdybyś nie bardzo mógł sobie z tym poradzić pisz do mnie PW.
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Prądniczka tachometryczna zamontowana na końcu wału silnika. Składa się z: - magnesu (czarno-biały walec ok. 15mm średnicy) wkręconego w wał silnika, - uzwojenia (kształt dużego pogrubionego kapsla ok. 30mmm średnicy) z podłączoną parą przewodów, - pierścienia zabezpieczającego ok. 30 mmm średnicy.
tachometr silnika amica tachometr pralki amica tachometr silnik amica
kondensator pobór prądu automat świateł dziennych wsady flash blaupunkt
odblokować nawigacja becker zasilanie festynu
Problemy z zamkami drzwi w Passacie B6 - przyczyny i rozwiązania Stabilizacja obrotów silnika z prądniczką tacho