Z dużym prawdopodobieństwem: - zardzewiała linka, - spadnięte sprężyny do szczęk, - urwana okładzina.
Spalanie nie wzrasta natomiast czy felgi sie grzeją to ciezko mi powiedzieć ja nim nie jezdze, jak szybko sie nagrzeja? Bardzo szybko, nawet 1km wystarczy. Dodatkowo przy blokowaniu tłoczków (jeśli jest nierównomierne) samochód może ściągać na którąś stronę. Sytuacja się powtarza przy cofaniu?
Może "skończyło się łożysko w pompce. Przy teście pompy pojawił się błąd - przeciążenie. Taki błąd może na to wskazywać bo zbyt duże tarcie hamuje pompkę.
Witam Mam dziwny problem z samochodem. Otóż w samochodzie były wymieniane łożyska. Po wymianie wszystko było w porządku. Jakieś dwa miesiące później przy normalnym hamowaniu było słychać trzeszczenie, tarcie, nie wiem jak to dokładnie opisać. Miałem wymieniać klocki, więc myślałem że to z tego. Dlatego wymieniłem tarcze i klocki. Tydzień spokój i powtórka...
a sprawdz czy plyn dobrze dochodzi gdy jest zimno na dworze.
Mimo że izolowane łożyska zostały sprawdzone i nie wykazują luzu, nadal mogą być lekko naprężone lub dokręcone, gdy są gorące. Oto jak łożyska mogą nadal powodować problemy: Jeśli łożysko ma opór wewnętrzny (nawet bez luzu bocznego), może to spowodować lekkie ugięcie wirnika. To niewielkie ugięcie spowoduje wciśnięcie klocków hamulcowych w tarczę na...
Jak podnoszę i kręcę kołami to nie słychać huczenia, a jeśli chodzi o tarcie to osłona nie ociera generalnie jak podniosę do góry i kręcę kołem to nic nie słychać ani huczenia ani tarcia, tarcie pojawia się przy hamowaniu
z przodu robiłem klocki jakieś 2 miesiące temu, a tarcie zaczeło sie jakies 2 tygodnie temu. Poza tym jak podczas jazdy hamuje ręcznym to tez słychac tarcie
wymienine były opony, zimówki ściagane i na te same felgi załozone letnie Dodano po 2 może rzeczywiście podniose auto odkręce z tyłu koła i założe jeszcze raz albo zamienie koła stronami może to coś da????
Witam od paru dni przy mocniejszym hamowaniu słyszę tarcie w tylnym prawym kole. Jeśli hamuje spokojnie bez mocniejszego wciskania pedału hamulca nic nie słychać. W czym może być problem ? Rok temu wymieniałem tarcze i klocki.
Jak masz kiepskie łożyska, o dużym współczynniku tarcia, to tarcie może znacząco hamować. A jak trzymasz w ręku, to do obracania musisz użyć sporej siły. Ale jeśli tarcza 1 ma bardzo dobre łożyska, to hamowanie będzie trudne do zauważenia (jakby były idealne, nie byłoby go wcale).
Najprościej to zdjąć koło i zobaczyć grubość klocków hamulcowych. Ich minimalna grubość to 2mm. Skoro słyszysz tarcie podczas hamowania to klocki się skończyły i metal trze o metal. Jak najszybciej zmień klocki bo porysujesz tarcze i też będą do wymiany.
Próbowałeś powiesić jakąś gładką kulkę z namalowanym znacznikiem i sprawdzić jak długo się będzie kręciła? W zasadzie tylko tarcie powietrza powinno ją hamować.
Witam. Szukam jakiegoś tropu odnośnie mojego problemu. Obciera mi coś w lewym kole przy skrecie w prawo, tylko przy jeździe bez gazu gdy silnik jest naprezony nic nie Obciera. Nieraz nawet przy jeździe na wprost po szybkim puszczeniu gazu słychać tarcie, jest to tarcie pulsacyjne hamowanie nic nie pomaga jedynie po dodaniu gazu obcieranie ustaje. Blacha...
Jeśli bieg źle wchodzi, to masz problem z synchronizatorami w skrzyni biegów. Są to elementy które podczas zmiany biegów wyrównują prędkości obrotowe kół zembatych poprzez tarcie (hamuje jeden element rozpędzając drugi) tak, abyś mógł zmienić bieg. Przy wyrównanych prędkościach obrotu koła zazębiają się bez chrobotania. Gdy te części są zużyte - sam...
Więcej robię teraz w starych cegłach to najgorsza taniocha się wgryza, ale no nie wiem to moje zdanie mam wiertła hitachi, sirius, globus (polskie zakłady wapienica kupione podobno przez tego od kołków rozporowych koelnera plotki ale nie wnikam ) boscha i jeszcze co by się znalazło i jakoś dawały radę najgorzej jest jak wiercisz w betonie i wiertło...
Jak zrobisz ślizgający się styk łączący magnesy wirujące w przeciwną stronę, to rzeczywiście prąd popłynie. Ale w magnesach będzie miał składową radialną, i to w obu taką, że będzie je hamował. Tarcie styku też.;)
Mnie kiedyś przyszło do głowy nasmarowanie regulatorów luzu szczęk w FIAT. Pręciutko naprawiałem ten błąd. Ale to tyczy działania całego układu. Sam regulator ma o tyle wpływ, że cżęść siły hamowania jest zużywana na tarcie. Jednak on ma być.
Witam. Ostatnio jadąc samochodem (Partner 1.9D 2001) słyszałem kilka razy jakieś tarcie podczas hamowania (teraz już tego nie słychać). Ściągnąłem tylny bęben i mam pytanie czy te bębny i szczęki kwalifikują się już do wymiany? http://obrazki.elektroda.pl/2693428700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4087194200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7106334000_1...
Czyli połączenie powinno mieć taką kolejność? Gniazdo 230-wyłącznik bezpieczeństwa-włącznik falownika-poprawnie ustawiony włącznik silnika-silnik. W momencie gdy będę miał zatrzymać maszynę puszczam wył.bez., silnik hamuje poprzez tarcie o posadzkę, zatrzymuje się i teraz dopiero wyłączam falownik?
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
SeaTools mi nie odpalał, dysk mam już wymieniony. Ten ma S.M.A.R.T. w porządku, ale przy rozpędzaniu się i hamowaniu słychać okropne tarcie. Talerze powinny wydawać takie dźwięki ? Dodam, że tamten tak nie miał
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Nie będzie działać. Jeżeli początkowy ruch nadamy ręką, to czas trwania ruchu będzie zależał tylko od przyłożonej siłyna początku. Układ jest b. statyczny i nie będzie działał nawet w próżni. W warunkach ziemskich dojdzie jeszcze hamowanie tarciem w przekladni, tarciem w łozyskach oraz tarciem powietrza (b. silne hamowanie). W kole pionowym siły grawitacyjne...
Ja też mam taki problem i nie wiem co robic, problem polega na tym ze u mnie w corsie slycha wycie, buczenia wręcz tarcie podczas hamowania na kazdej predkosci, halasuje to strasznie, ze az uszy bolą. Zaczeło sie od zmiany opon zimowych na letnie, na zimowych było wszytko ok, a po zmianie na letnie zaczelo buczec, huczec itp. Zawiozłam wiec samochod...
10 okresów to 1/5 sekundy - a ile czasu kręci się dmuchawa po odłączeniu zasilania? 20 sekund? To by było 100 razy dłużej, więc przez 10 okresów obroty zmienią się może ze 3% (gdyby hamowanie było tylko przez tarcie, to poniżej 1%, ale opór powietrza rośnie z prędkością, i to dość szybko).
Kolego, podstawowy problem, jaki musisz zrozumieć (może jeszcze tego nie wiesz ze względu na wiek) to podstawy fizyki, zwłaszcza procesy zachodzące podczas wiercenia. Musisz wiedzieć, że wiercenie polega na zeskrobywaniu materiału przez obracające się wiertło, więc w miejscu styku ostrza wiertła z materiałem skrawanym (i nie tylko, ale głównie) powstaje...
witam, kiedy odpale silnik ,to przez pierwsze 2-3 minuty nie wyswietla sie zaden 'nienormalny' komunikat na zegarach ,ale jak ruszam i przydusze hamulec to prawie nie hamuje i slychac jakby tarcie blachy o blache i czuc 'odbijanie' na pedale hamulca. po chwili te objawy znikaja i zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie....
Bo jak hamujesz silnikiem to energię kinetyczną samochodu zamieniasz na sprężanie powietrza w cylindrach. A jak jedziesz na luzie to jedyne co cię hamuje to opory powietrza i tarcie kół. Więc będziesz wolniej wytracał prędkość, może i dalej zajedziesz, ale tylko od momentu wrzucenia luzu. Gdybyś miał przejechać 100km stylem że rozpedzasz się do 100km/h...
po rozłożeniu skrzyni, złożeniu jeszcze raz, jest dobrze do temp 70 stopni, póżniej skrzynia lekko sie ślizga, przy hamowaniu silnikiem słuchać tarcie czegoś metalowego, przy niewielkim przyśpieszaniu nic nie ociera. przy temp 120 stopni w skrzyni, nawet nie rusza z miejsca. Decyzja zmiana na manuala. trzy miesiące myślenia główkowania, 6 razy wyciągania...
(at)johnny833 No cóż,- przód do góry i sprawdzić , czy się koła lekko obracają, a później tył do góry i to samo. Dodano po 3 Może się nie znam ale czy po naciśnięciu na hamulec tylko przód wtedy działa? Po naciśnięciu nogą pedału hamulca, hamują wszystkie koła.
Sprawdź czy nie masz rantu na tarczy. Jeśli nie to przejedź kilometr dwa i daj im się ułożyć. Jeśli sprawdzasz ciepłotę tarcz zaraz po hamowaniu to nie dziw się że będą gorące. Ja zawsze gdy zmieniam klocki przejadę się kawałek delikatnie hamując potem dwa trzy razy do podłogi aby ułożyć ewentualnie klocki. A że tarcze się grzeją to jest norma jak się...
Ja też mam swoja tabelkę, dodatkowo też sie nie zgodzę, z wartością na suchej- ABS reaguje zbyt wcześnie, bo lepsze depnięcie zmienia wymiar ogumienia sztucznie na przednich kołach, czujniki juz to widzą i następuje pulsacja, lepsze depnięcie powoduje z kolei większy docisk do powierzchni, to zwiększa tarcie- ale trzeba umieć hamować http://wladcydrog.eu/index.php?option=co...
Z cyklu co to może być: jadę Zafirą B 1.8 puszczam pedał gazu i autko sobie zwalnia hamuje pomału silnikiem i słyszę taki dziwny dźwięk zawsze jak tylko puszcze gaz, jakby ciężko to opisać takie tarcie a bardziej taki dźwięk jak w autobusach jak hamują silnikiem, albo autokary na autostradzie (jak jadą na luzie); jak dodaje gazu to znika ten dźwięk;...
Sprawdź czy bez hamowań koło będzie się grzało, jeżeli jedziesz i hamujesz i do np często i dużo to jest to rzecz w pełni normalna bo działał tarcie,
dE = -u dp; nie ma tu czasu ani drogi. wprowadzamy czas: dE/dt = - u dp/dt; Po pierwsze, 'u' to jest prędkość, czyli droga podzielona przez czas - a więc i czas, i droga tu są. Pewnie że są, ale nie naszego hamowanego ciała. Tylko w jednym szczególnym przypadku otrzymasz przeciążenie: F = -ma, czyli tradycyjna siła bezwładności, zgodna z d'Alembertem...
Tu należy uwzględnić masę, nacisk w kg na cm2. Zmiana szerokości opony nie zmieni znacząco masy, więc ta sama masa przekłada się na większą szerokość, tarcie zostaje ale z racji mniejszej masy na cm2 nie będzie lepiej hamować.
Trzeba by było umiejętnie dobrać się do mechaniki tego magnetofonu. Możliwe, że ze starości gumka napędu talerzyka prawego jest poluzowana i za słaby jest moment napędowy. Możliwe także, że talerzyk się nieco obniżył i wskutek tego następuje tarcie szpuli o obudowę, co hamuje ruch szpuli. Możliwe, że wytarły się filcowe klocki pod talerzykiem prawym....
Proponuje wymianę także klocków hamulcowych. Mogą być poprostu zuzyte (pęknięte, wydarte). Lub któryś z cylindrów nie zostawia odpowiedniego luzu klocek lekko trze stad ten szum. Sprawdzic to można w bardzo łatwy sposób- dotykajac ręką tarczy hamulcowej. Jeśli jest ciepła to wiadomo że występowało tarcie i nie odbił cylinder po hamowaniu. Z tego co...
(at)^ToM^ Po prostu jeśli nie chcesz tracić energii na tarcie to nie pocieraj ;) Trzeba wykorzystać inne rozwiązanie w hamowaniu, gdzie energia nie będzie szła w 100% w straty. Cóż (at)atom1477 ma pokrętną logikę, gdzie bardzo dużo dodaje od siebie, zmieniając całkowicie kontekst. Ty piszesz o tarciu i jak odzyskać energię, która zamieniła się w ciepło...
Witam Dzisiaj usłyszałam dziwne tarcie w skrzyni biegów (dźwięk przypominający trzeszczenie metalu). Tarcie występuje tylko i wyłącznie przy jeździe na 6 biegu. Nie słychać go na żadnym innym biegu ani na luzie. Hałas jest słyszalny od razu przy przerzuceniu na 6 bieg. Nie pojawiają się żadne inne dźwięki przy zmianie biegów. Tarcie jest jednostajne,...
Sprzęgło zużywa się nie przy zmianie biegów, Też się zapędziłeś w kozi róg, też się zużywa bo za nim złączy wałki to musi być tarcie inaczej byś silnik zadusił albo zniszczysz tarczę, więc też się zużywa, mniej ale nadal. O paleniu gumy i jeździe na pół sprzęgle tutaj nikt nie mówi bo to oczywistości.
Dziś po wczorajszym remoncie pojechałem w trasę po ok.20km. lampka ABS zgasła, jednakże podczas hamowania słyszałem tarcie jakby moje szczeki hamulcowe nie posiadały okładzin i pedał bardziej szarpał pod nogą. Po jakims czasie znowu lampka ABS sie zapaliła a podczas hamowania szumy zniknęły. Wróciłem do domu i znowu zdjąłem bęben, bo nie dawało mi to...
No właśnie. Jak koła zablokujesz to na pewno szybciej nie wyhamujesz. Tarcie statyczne jest większe od dynamicznego. Jak jedziesz to pomiędzy kołami a asfaltem jest tarcie statyczne dzięki czemu "trzymasz" się jezdni. A jak blokują się koła to występuje tarcie dynamiczne czyli tarcie zmniejsza się! To tak w dużym uproszczeniu. No ale mi nie chodzi...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Witam, Jaka jest różnica pomiędzy http://www.tamel.pl/szh.php silnikiem z hamulcem a silnikiem samohamowanym? Silniki te są normalanie zahamowane czy normalnie zluzowane? Jak długo może pracować taki hamulec? Do tej pory używałem do zahamowania falownika(hamowanie prądem stałym), ale to zbytnio nagrzewa mi silnik. Dodano po 52 Po rozmowie z działem...
Moc nominalna prądnicy to jest taka moc, jaką prądnica może oddawać w przewidzianych dla niej warunkach (np. czas pracy, temperatura otoczenia itp.). Zwykle moc nominalna jest powiązana ze sprawnością: jeśli sprawność jest 85%, to prądnica o mocy 850W będzie "w sobie" traciła moc zamieniając ją na ciepło w ilości 150W, ale to też oznacza, że jej oporność...
To jest chyba bardziej efektywne i zwarte piasta z dynamem Ale chyba te dynamo zawarte w piaście stawia podobny opór jak dynamo tradycyjne, w odróżnieniu od dynama magnetycznego, które stawia opór pomijanie mały. Tarcie takie samo jak w zwykłej piaście chyba że chodzi ci o hamowanie magnetyczne , które jest pomijalne w tym przypadku :D
Mam kilka pytań o ten sprzęt: 1. Hamulec silnika capstan jest w pozycji PLAY niepodniesiony (hamuje silnik słychać jego tarcie) przy przewijaniu w obie strony jest on podnoszony przez ramię od spodu i unoszony. Czy to normalne zachowanie ? czy coś jest uszkodzone? 2. Pływa mi dzwięk, odtwarzam na mono bez gł wizyjnych. Obraz jest co chwilę zaśnieżony...
Twoje założenie byłoby słuszne gdyby współczynnik tarcia między oponą a asfaltem był większy od tego między tarczami hamulca i klockami. A tak nie jest. Dodatkowo blokując koła tracisz całkowicie kontrolę nad kierunkiem ruchu pojazdu (tarcie na dwóch oponach na pewno nie będzie identyczne).
Witajcie. Mam problem z dynamiką jazdy w mojej astrze( wersja g 1.6 16V 98r )mianowicie raz na jakiś czas silnik wskakuje na ok 1500 obrotów z czego potem się normują przy 1000, a czasami od razu na 1000 wskoczą.I tak jak obroty taka dynamika.Przy wskoku na normalne auto prawie stoi w miejscu.W 2 sytuacji jest trochę lepiej z przyspieszaniem( czuć ze...
Moim zdaniem jest tak. Silnik jako układ zamkniety wytwarzajacy moc mechaniczna i ciepło sam reguluje zapotrzebowanie na paliwo i powietrze do jego spalenia. Nie ważne czy to jest gaźnik czy wtrysk. Zasada jest ta sama. Ilość zużytego paliwa zależy głownie od oporów ruchu jakie pokonuje silnik. A są to: -opory wlasne silnika (tarcie, spreżanie, bezwładnosci...
Witam, Mam problem z samochodem Zafira A 2000r. Podczas hamowania silnikiem ( jeździe na biegu bez dodawania gazu ) słyszę dziwne tarcie, szum z przednich, bądź przedniego koła. Wcześniej raz świeciła się kontrolka ABS raz znikała - teraz pali się nieustannie. Nie sprawdzałem jeszcze czy felga mi się nadmiernie nagrzewa. Czy można obstawiać to na łożyska...
Witam, takie hamulce mają dość duże tarcie statyczne i wątpię żeby zluzowany już hamulec "popuszczał", myślę że problem tkwi w innym miejscu. Jeśli puszcza hamulec zwiększ napięcie sprężyn. Siła hamowania nie zawsze zależy od szczeliny, zależy jaki to typ hamulca.
to nie perpetum mobile zadnej mocy tak nie odzyskacie bo alternator dodatkowo obciazy silnik aprad pobieze z akumulatorow wy go tam oddacie spowrotem ale pomniejszony o sprawnosc silnika i alternatora aby to dzialalo alternatorow nalezalo by uzywac jako pomoc w hamowaniu (czesc energi zamienaiajaca sie w cieplo przez tarcie na hamulcach byla by odzyskiwana...
witam, Po lekturze i wyciągnięciu wskazówek z omawianym problemem z abs wymieniłem pierścienie, bębny, szczęki, poluzowałem linkę ręcznego by się wszystko dotarło. Nie słychać już po przyciśnięciu hamulca jakby naciągającego regulatora, pierścieni, ale problem z "skaczącym" pedałem nadal mi doskwiera. Mało tego, przy hamowaniu ostrzejszym słysze jakby...
Dawno temu stosowano takie uproszczone rozwiązanie, gdzie długości półosi były różne ze względu na położenie mechanizmu różnicowego względem osi pojazdu. Taka asymetria sprawia że różnie przekładają się siły napędowe na koła i ma to znaczenie w postaci pewnych różnic w prowadzeniu się samochodu podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem. Jako wytłumaczenie...
Jak dobrze zrozumialem, w tym rowerze jest w tylnym kole tzw. "torpedo" i jako hamulec jest metalowy bęben i rozpierane mimośrodowo metalowe rolki. Torpedo a hamulec rolkowy to zupełnie coś innego. W hamulcu rolkowym hamowanie odbywa się poprzez tarcie krzywki o bęben. Powstają tam bardzo wysokie temperatury, dlatego stosuje się tam dużą tarczę odprowadzającą...
Witam, mam problem w moim Polo 1.4 16v. Podczas jazdy z prędkością między 50-90km/h odczuwam co jakiś czas drgania/tarcie na tyle samochodu. Dzieje się to niezależnie czy jestem na zakręcie czy jadę prostą drogą. Zależy mi na diagnozie tego problemu i czy jest to coś poważnego. Nie wiem czy problem leży gdzieś w zawieszeniu czy może np. w układzie hamulcowym...
Ja miałem sytuację, że po wymianie hamulców z tyłu po kilkuset kilometrach zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk. Takie tarcie jakby metal o metal. Rozebrałem hamulec i okazało się że samoregulator spadł i ocierał się. Był tak wytarty, że trzeba było nowy założyć.
Może jego silniczek ma mniejsze tarcie na łożyskach, a może panel daje większy prąd. Gwoli wyjaśnienia. Łożyska w takich silnikach RACZEJ nie mogą hamować wirnika aż tak. Natomiast wiele ma dokładność złożenia silnika. Położenie szczotek MUSI (!) być w dokładnie ustalonym położeniu względem stojana (magnesów stałych). Przy nawet niewielkim przesunięciu...
Pozwolicie że wtrącę do wątka swoje 3 grosze. Po pierwsze musimy rozróżnić tarcie toczne od ślizgowego. Aby mieć małe opory toczenia podłoże i koło powinny być sztywne (patrz łożyska) oraz mieć możliwie duże średnice kół (patrz wzór). Chcemy aby siła tarcia była mała (zużycie paliwa) Teraz przejdźmy do momentu w którym tracimy przyczepność (np. zablokowane...
Czy na pewno silnik jest do przewinięcia ? Czy lakier na uzwojeniach jest zwęglony i śmierdzi ? Ja rozebrałem swój silnik. Uznałem, że uzwojenia są w porządku. Łożyska obracają się lekko. Przesmarowałem oring. Cofnąłem wentylator prawie do segerka (mniejsze tarcie klocków hamujących). Przy wkręcaniu szpilek należy zachować ostrożność (kruchy materiał...
Prędkość to raczej zależy od wydajności "wiosłowej" wioślarza. Musi on machać wiosłami z określoną częstotliwością a prędkość przesuwania wiosła w wodzie musi być równa (utrzymanie stałej prędkości) lub większa od prędkości łodzi (lub przesuwającej się wody) by nie hamować. Prędkość łodzi nie jest do końca stała zmienia się łódź dostaje impuls od wioseł...
Jestem w posiadaniu stycznika ID7 z cewką na 230V~, ma on skok zwory 22mm i tyle siły że by mi tę klapkę urwał. Jednak się da... Smile To że się da nie ulega wątpliwości, a z tym urywaniem to masz trochę racji siła odwrotnie proporcjonalna do odległości daje bardzo duże przyśpieszenia, w końcowym zakresie ruchu potrzebny będzie jakiś układ hamowania,...
Witam serdecznie, Mam problem ze skrzynią biegów. Na 3 oraz 4 biegu przy dodawaniu gazu słychać tarcie. Problem występuje tylko przy dodawaniu gazu. Przy jeździe na biegu bez gazu oraz na sprzęgle jest cisza. Dodatkowo przy cofaniu po puszczeniu sprzęgła samochód hamuje (włącza się ABS). Będę wdzięczny za podpowiedź.
W tym problem, że wszystko jest wielokrotnie posprawdzane. Wszystko ładnie odbija. Nawet dzisiaj jeszcze raz zwiększyłem szczelinę szczęki bęben. Podczas jazdy bez hamowania jest dobrze. Jak mocniej parę razy zahamuje, to bęben jest gorący, czego nie mam w punto I. Nie wyobrażam sobie jazdy po górach. Czy szczęki powodują takie tarcie.
Tych potężnych kilogramów to się nie lękam.Na moich średnicach będą malały, ale prędkość łąncucha będzie nawet ponad 10 m/s.Pocieszam się, że nie będzie tam ostrego żwiru, a i zapwenię smarowanie (są jakieś smary w postaci żelowej).Najwyżej będę hamował pedałami lub obciążeniem.Mam sprawne - dobrze działające - urządzenie przeciwburzowe. Zauważyłem,...
Dzięki. Teraz już wiem iż ABS jest sprawny, a przyczyną jego włączania jest niehamujące jedno koło. Tylko cały czas zastanawiam się, dlaczego przy wyższych prędkościach nawet przy dość ostrym hamowaniu się nie włącza? A, zapomniałem wcześniej napisać, że kiedy działa ABS to z pod maski dobiega dziwny pisk, jakby tarcie metalu o metal choć to tylne koło...
Witam Mam taki problem, samochód opel astra II stał nieużywany około 40 dni, był zaciągnięty ręczny, po tym okresie spuściłem ręczny, przy próbie ruszenia usłyszałem wyraźny trzask puszczających hamulców. Pierwsze przejechane kilometry słychać było tarcie hamulców i dało się odczuć trzepanie tyłem samochodu, przy próbie hamowania silne bicie z tyłu...
Co do tarcia - jest przypływowe, które np. powoduje, że Księżyc jest coraz dalej od Ziemi, bo krąży wokół niej wolniej, niż Ziemia się obraca, i w tą samą stronę - zyskuje energię potencjalną kosztem energii kinetycznej obrotu Ziemi. Jest również tarcie między Ziemią, a materią znajdującą się w przestrzeni międzyplanetarnej, i promieniowaniem Słońca...
Dojeżdżasz na poziomej drodze do skrzyżowania i musisz wytracić prędkość, możesz wtedy: 1. wrzucić na luz i naciskając hamulec wytracać prędkość - bardziej zużywają się hamulce, silnik zużywa paliwo. 2. hamować silnikiem i w końcowej fazie zatrzymania użyć hamulców - silnik nie zużywa paliwa hamulce się mniej zużywają (krócej są używane). Co twoim...
Witaj, Niekoniecznie będzie tak jak piszesz. Gdy będziesz jechał po drodze/polu/czymkolwiek o jednolitej nawierzchni - takie samo tarcie dla obu gąsienic - to pojazd powinien jechać prosto. Padło wcześniej hasło szpera i jest to słowo klucz dla projektu z niezależnym hamowaniem. Ono znacznie zmniejsza próg, w którym zaczyna się kręcić jedno koło. Dalej,...
OK, panowie, ale wytlumaczcie jedna rzecz - nie rozumie "obciazenia mechanicznego prądnicy" - moc generowana przez pradnice zalezy od predkosci z jaka sie obraca "wirnik" - zdaje mi sie ze im szybciej sie obracaja elementy w generatorze tym wyzsze generuje napiecie po transformacji uzyskuje sie wieksza moc ale w jaki sposob to bardziej obciaza mechanicznie...
Tak oczywiście falownik będzie miał możliwość zwrotu energii. Co do drugiego, to czy w przypadku napędzania wentylatora nie jest to oczywiste? Pytam, bo nie wiem. Może inaczej: kiedy konkretnie falownik może zwracać energię? Czy tylko podczas hamowania silnika, czy podczas zmniejszania obrotów też? Bo może po prostu nie ma takiego pojęcia (chodzi mi...
Ślimak - odpada - duże tarcie i zużycie - pojazd niezapewnia równomiernego obciążenia : udeżenia, wstrząsy itp dodatkowo dzieciak niebedzie mógł popchnąć przestawić ręcznie auta jak zwolni gaz to nastąpi gwałtowne hamowanie i straty energi przy normalnej przekładni te problemy odpadają i dodatkowo dochodzi doładowanie akumulatorów podczas zwolnienia...
Po przekroczeniu zbyt dużego napięcia na szynie DC kondensator wyleci w powietrze czy są inne konsekwencje? Rozsadzi tak samo jakby podłączyć do kondensatora 100V napięcie 200V. 1. Czy odłączając silnik - wyłączając klucze będzie on działał jak generator? W końcu jest masa która się obraca więc pewnie doładuje też kondensator? Wtedy energie kinetyczną...
Dzięki za uwagi, po nich (już inny mechanik, przynajmniej za przysłowiową flaszkę rzucił szybko okiem na kanale) i w sumie część rzeczy potwierdził - szczęki całe więc będzie trzeba grzebać:/ A jeszcze jedno pytanie - nie wiem czy związane z tematem. Już od jakiegoś czasu słyszę delikatny dźwięk tarcie dochodzący z lewego koła - brzmi jak tarcie klocka...
Dokładnie, i świadczy że Ty jej nie masz. A ja i Madrik tak. Cieszy mnie to bardzo, bo na tym "chyba" polega system cywilizacji... Z tym że cywilizacja trochę innymi prawami się kieruje.... No tosz mówię, przedstawiłeś funkcje, czyli nie wynalazek. Wynalazkiem jest sposób realizacji funkcji. Ty mówisz, a ja znam życie... Myślisz, że jak przedstawisz...
W sumie to nie chce mi się za bardzo komentować ostatniej wypowiedzi, ale w większości tyczy moich wypowiedzi więc co nieco napisze. Pozwoliłem sobie trochę policzyć moce i energię i zakładając masę auta 1000kg, przyspieszenie opóźnienia przy hamowaniu a=7,5m/s2 i prędkość początkową v=50km/h wyliczyłem moc hamulców 57kW rozkładając to na 4 koła potrzeba...
Zważ że ta energia, którą dasz układowi na rozruchu zostanie stracona na przekroczenie martwego punktu, energia zyskana na odepchnięciu(i późniejszym hamowaniu przez przyciąganie boków magnesów) już nie starczy by przepchnąć kolejną łopatę śmigła przez ten martwy punkt i układ stanie. Tarcie jedynie to jedynie przyspieszy, oprócz tego energia jest tracona...
Rozwiąż zadanie: Do punktu A po szynach kolejowych zbliżają się 2 pociągi. Pociąg P1 ma masę 300000kg i porusza się z prędkością 160km/h. Pociąg P2 ma masę 350000kg i porusza się z prędkością 120km/h. W jakiej odległości od punktu A oba pociągi muszą rozpocząć proces hamowania, żeby zatrzymać się od punktu A w odległości 0,05m? Rozwiązanie: W pierwszej...
mam u siebie odzysk z hamowania, I wiesz co to jest taki bajer ;-P No dokładnie! O dzieki Ci że są jeszcze tacy użytkownicy internetu! O tym mówię. Po co dla bajeru ma być oddawana energia z hamowania do obszernej baterii skoro bardziej sukcesywnie może być oddawana do magazynu awaryjnego w bagażniku (należy pamętać że elektryki mają więcej miejsca...
Poszukaj opisu prądnicy, tzw. amerykanki. Poza tym nic nie osiągniesz jeżeli tarcza nie będzie namagnesowana. Na szczęki nawinięte uzwojenie i działa (aczkolwiek skutki marne). Zjawisko takie występuje w fizyce. Przyłóż do obracającej się tarczy np. aluminiowej dwa magnesy, spowoduje to hamowanie tarczy. A dlaczego? A dlatego że pole magnetyczne z magnesów...
Oki ale moim zdanie rolki pod tuleją nie są napędzane. Widać że rozpoczynają prace dopiero w momencie odpalenia wrzeciona. To zobacz jak się zatrzymują, gwałtownie i z drganiami lewo prawo - czyli zostały zahamowane, z punktu widzenia działania maszyny hamowanie ich jest niepotrzebne, ale są połączone z napędem który dostał polecenie zatrzymania. Chodzi...
Twój główny problem to odbieranie energii z wału oraz pomiary. Pomiar prędkości obrotowej wału będzie bardzo prosty. Pomiar momentu mniej ale o tym za raz. Możesz, a raczej musisz, moc 200kW wytracać na ciepło. Z miejsca więc potrzebujesz na wale hamowni zainstalować dużą metalową tarczę, raczej stalową, zapewniając jej takie chłodzenie by nie stopiła...
Witam, dziś trochę pogrzebałem przy tych hamulcach i tak: Wyregulowałem jeszcze raz samoregulatory, bębny teraz ciaśniej nachodzą, ale kręca się z niewielkim tarciem i nie grzały się podczas jazdy czyli chyba ok. Pedał nieco stwardniał. Tylne koła dalej nie blokowały podczas gwałtownego hamowania na śliskim asfalcie. Gdy miałem uniesione tylne koła...
Mnie zawsze uczono na fizyce, iż tarcie (przyczepność) zależy od współczynika tarcia oraz nacisku. Zatem nie wiem czy dobrze kumam, ale podwojenie powierzchni styku kół z drogą, przy podzieleniu nacisku przez dwa (bo nacisk na dwie a nie jedną oś), powinno dać takie same rezultaty jeśli chodzi o przyczepność jak jedna oś. Jednak zaletę takiego rozwiązania...
nie wiem czy powinienem tutaj ale chyba mozna miec energie prawie z niczego :) , co sadzicie o zyroskopie ustawionym prostopadle do ziemskiej grawitacji , wystapi tutaj moment skrecajacy plaszczyzne wirowania zyroskopu ten moment wystarczy tylko zamienic np poprez przekladnie zwiekszajace obroty na energie elektryczna czyli taka przekladnia jak w zegarku...
A więc ten dźwięk (bardzo przypomina hamowanie na klockach bez okładzin) i wystepuje na zimnym i ciepłym silniku z ta róznicą że na ciepłym jest mniej słyszalny . Co zauważyłem Podczas wciskania sprzegła na na biegu jałowym nic nie szumi ale tylko na wolnych obrotach bo jeśli na wcisniętym sprzegle zaczynam dodawać gazu to tak przy 2000 rpm juz szumi...
Witam. Problem z przeróbką silników rdzeniowych na takie prądnice jest taki, że nie można zastosować zbyt mocnych magnesów, bo w pewnym momencie dochodzimy do sytuacji, że rdzeń zaczyna wchodzić w stan nasycenia, i zamiast zwiększać się wydajność i moc prądnicy, tylko zaczynają nam rosnąć opory magnetyczne i straty w rdzeniu. Ponadto w prądnicach rdzeniowych...
pedał hamulca nie wpada w podłogę , hamulce są w miarę skuteczne , ale pedał jest dość niski i miękki ,zaczyna hamować po wciśnięciu około 3/4 jest to dość nieciekawe. Mam pytanie czy jest to normalne i czy pedał nie powinien być wysoko. Dziękuję za podpowiedz , jeżeli jest miękki to zostaje mi się z tym pogodzić i nie szukać "mrowek":D Dodano po 9...
Cześć! Zwracam się do Was z prośbą o poradę, co może być przyczyną buczenia/huczenia podczas jazdy Volkswagenem 1.9 tdi 90 KM (manualna skrzynia, bez koła dwumasowego) na 4 oraz 5 biegu. Hałas występuje wyłącznie podczas jazdy ze stałą prędkością pomiędzy 70 a 100 km/h, gdy tylko lekko naciskam podał przyspieszenia (utrzymując prędkość). Dodam, że momentami...
Witam, mój nowy zakup ma problemy. Otóż podczas jazdy z prędkością 40 - 70 km/h słychać tarcie (dźwięk jak tarcie szczęk o bęben) na ironie jest jednostajny - niezależnie od prędkości lecz występuje dopiero po 500m. Nie znika przy wduszeniu hamulca, zgaszeniu silnika, wrzucenia luzu, wduszenia sprzęgła. - to na pewno nie łożyska, już jedno na darmo...
Jeśli zly dział to prosze o przeniesienie Mam problem z skrzynią Mercedesem S400cdi 2000r przebieg 250tyś km olej/filtr w skrzyni zmieniany jakieś 7k km temu (bez opiłków) Na zimnym silniku po przełączeniu na pozycje D auto zgaśnie,zadusi się , na chwile pokaże się komunikat ESP na wyświetlaczu.Jeśli zaraz po wbiciu D puszcze hamulec zrobi 2m i zgaśnie.Da...
Dzięki za odpowiedź. Pierwszy elektryk stwierdził reduktor. Zdjęliśmy, rozebraliśmy i wszystko ok. Faktycznie musi być coś w instalacji bo opornica była zardzewiała, styki zgnite więc wydarłem kątówką do żywego i na nowo podłączyłem lecz nic to nie dało. W ogóle listwy w skrzynkach maja pordzewiałe piny, przewody poparciałe itp. Trochę poeksperymentowałem...
Witam Po pierwsze nie znalazłem odp. w innych tematach na elektrodzie więc pisze nowy temat Sprawa wygląda tak/; Odpaliłem dziś samochód wczesnym rankiem podrzuciłem pasażera 8 km i wróciłem do domu samochód działał jak należy. Po około pól godziny odpalam i jadę do pracy i od razu zaczęło coś trzeć na tylnim prawym kole, ok połowa biedy. Wracam z pracy...
Dla akumulatorów prawdopodobnie tak będzie lepiej - przynajmniej według informacji z NASA. Tylko pewnie warto to dopracować pod względem wydajności (moc / masa i wielkość drgań) - myślę, że magnes w rurce jest pod tym względem mało wydajny - niestety przy tej konstrukcji nie da się użyć rdzenia, bo przyciągnie magnes i będzie tarcie hamujące jego ruch....
Witam Wszystkich. Jak w temacie, mam problem ze skrzynią w astrze... Auto ogólnie dobrze się prowadzi, silnik ok, ale strasznie słychać skrzynie. Na "luzie" wszystko OK, podczas jazdy na biegu (na wciśniętym gazie) również wszystko dobrze, problem pojawia się wtedy, gdy np. do jeżdzam do świateł, czy gdziekolwiek i hamuje "silnikiem" (bez sprzęgła)...
tarcie jazda tarcie głośnika tarcie kolach
bateria goclever quantum amplituner pioneer kolumna kalkulator oznaczenia kondensatorów
halogeny dalekosiezne internet mobilny
Lenco DVP-1064BK - Ekran zatrzymuje się na logo Instrukcja obsługi podgrzewacza Siemens DH 1800 - gdzie znaleźć?