Drugie zdjęcie z innego ujęcia,na którym widać lepiej okładzinę cierną hamulca
W twoim opisie jest też przyczyna, żle wykonana wymiana elementów zawieszenia. Na 100% geometria jest zła , tym bardziej że piszesz że drze ogumienie. Ciekawe w jakim celu zeszlifowano ograniczniki skrętu. To właśnie przez ich zeszlifowanie zwrotnica - kolumna przy maksymalnym skręcie kół niszczyła przegub homokinetyczny . On nie jest przystosowany...
Więc sprawdź łożysko piasty koła.
a sprawdz czy plyn dobrze dochodzi gdy jest zimno na dworze.
Bez serwisu się nie obejdzie. Chyba, że czujesz się na siłach. Bez odpowiednich kluczy i ściągacza do koła pasowego ryzykownie podchodzić do tej usterki. Gorzej jak okaże się, że są wżery na wale bębna w miejscu gdzie znajduje się zimerring.
przez dziury w feldze czy ona nie dotyka felgi, ale jest od niej sporo oddalona. Felgi z pewnością nie dotyka bo tak daleko by nie "sięgnęła". Ale z tarczą hamulcową mogła się w którymś miejscu spotkać.
Podnieś lewarkiem koła i zobacz czy któreś nie stawia oporu.
Witam, Jestem posiadaczem hondy civic 1.3 95 r. i mam takowy problem. po wymianie tylnych szczek hamulcowych oraz przewodów stalowych po przejechaniu dystansu ok 10 km przez jakiś czas (ok 2 km) słychać tarcie w tylnych kołach, dodam że tarcze przednie oraz bębny są bardzo gorące, czy objawem może być np. błędne odpowietrzenie układu???
No tak tylko ze ja niemam możliwości pomiarów. Tarcie koła o szynę już policzyłem ze wzrou na tarcie toczne Fgr= (f/R)*g także to już mam za sobą. Teaz potrzebuje policzyć tarcie w lożysku tocznym - mam podany jakiś Mi - zastepcza liczbe tarcia potoczystego, jest to wielkosc bezwymiarowa. Z tego co wiem tarcie w lozysku tocznym to tarcie toczne a we...
Jak podnoszę i kręcę kołami to nie słychać huczenia, a jeśli chodzi o tarcie to osłona nie ociera generalnie jak podniosę do góry i kręcę kołem to nic nie słychać ani huczenia ani tarcia, tarcie pojawia się przy hamowaniu
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
klocki zmienilem 2 miesiace temu a ten problem mam od dwoch tygodni
Zdejmij pasek i poruszaj kołem. Zobaczysz czy się "telepie".
Jeszcze drobna uwaga. Częstą przyczyną pękania obręczy jest pęknięcie plastiku w okolicy osi (jest tam mocowanie w 3 punktach i zwykle jedno lub 2 pękają powodując przekrzywienie osi i tarcie koła o blachę). Swoją drogą nowe koła zamachowe są w North ale cena 60 zł za sztukę nie zachęca. Zwykle 9 na 10 udaje się zregenerować chyba, że już są tak łamliwe,...
wiem ze o maluchach zadko sie juz mowi, no ale mam problem, samochód pali wrzucam biegi i slysze zgrzyt (wg mnie taki jak tarcie koła zebatego o inne koło zebate) i samochód nie rusza, biegi moge włozyc oczywiscie tylko przy pomocy sprzegła, i słychac ze obroty w skrzyni przyśpieszaja wraz z wyzszym biegiem, półośki całe. wiec co sie stało, w kt miejscu...
czyli jakie jest rozwiązanie problemu? Wyregulowanie instalacji ze skasowanym błędem? Regulacja była bez świecacego check'a i za pomoca sondy. reduktor mam nowy, swiece, przewody filtry tez samo tarcie koła wiem że ma wpływ ale wątpie aby az taki bo autko jako tako jedzie. Czy musze sie jeszcze zając ta elektroniką? Bo pewnie poszeł... czujnik położenia...
(at)GruX: moim zdaniem w pojeździe o masie 180kg skręcanie jak czołg jest _głupie_. No chyba, że ktoś nie lubi swojej podłogi i jest przygotowany na częste wymiany gąsienic. Szczególnie, że jeśli na gąsienicach będzie ogumienie, to błyskawicznie zostanie starte/zerwane. 2 koła sa o wiele lepszym rozwiązaniem, rozstaw najlepiej dość szeroki (aby miał...
Z mojej strony to tylko hipoteza. Wydaje mi się że z powodu wadliwego montażu uszczelniacza lub sam uszczelniacz był wadliwy, doszło do przedostania się wody na wewnętrzne łożysko i stąd ten dźwięk. Trzeba by zdjąć pasek z koła pasowego i pokręcić bębnem w celu weryfikacji.
już to 3 razy robiłem i nic nie pomogło w obydwóch kołach z tyłu
1. Tak będzie miał tendencje do ściągania ale temu przeciwdziałają koła ich przyczepność. 2. To zależy od współczynnika tarcia opon (siła nacisku x współczynnik tarcia i mamy wartość siły jaką jest wstanie opona przenieść bez poślizgu). Potem wkracza tarcie dynamiczne. Inna sprawa że podczas przyspieszania rozkład nacisku kół się zmienia (bardziej dociąża...
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...
Bo jak hamujesz silnikiem to energię kinetyczną samochodu zamieniasz na sprężanie powietrza w cylindrach. A jak jedziesz na luzie to jedyne co cię hamuje to opory powietrza i tarcie kół. Więc będziesz wolniej wytracał prędkość, może i dalej zajedziesz, ale tylko od momentu wrzucenia luzu. Gdybyś miał przejechać 100km stylem że rozpedzasz się do 100km/h...
Mam taki problem. Przy skręcaniu kół maksymalnie w prawo słychać takie tarcie w lewym kole, dzieje się to w czasie jazdy... i tylko jak skręcam w prawo. Co to może być? Zawieszenie i sprężyny były wymieniane, tarcze, klocki też są nowe. Czasami słychać mocniejsze tarcie, a czasami lżejsze. Samochód to Toyota Yaris I, 2004.
Na ogół w tych pralkach bardzo często pękały krzyżaki bębna i może to początek uszkodzonego krzyżaka... Poprawiłem TONI_2003
Przyjrzyj się kielichom i poduszkom amortyzatora. Często wyłamuje się część metalowa górnej poduszki amora. Można zobaczyć odkręcając śrubę na amortyzatorze i zdjęciu tego gumowanego talerzyka (komora silnika pod maską).
No właśnie. Jak koła zablokujesz to na pewno szybciej nie wyhamujesz. Tarcie statyczne jest większe od dynamicznego. Jak jedziesz to pomiędzy kołami a asfaltem jest tarcie statyczne dzięki czemu "trzymasz" się jezdni. A jak blokują się koła to występuje tarcie dynamiczne czyli tarcie zmniejsza się! To tak w dużym uproszczeniu. No ale mi nie chodzi...
Skręca to poprzez obrót silników w przeciwne strony, wiem że tarcie jest duże ale koła są w miarę wąskie. Jestem poczatkujacym i czekam na pomoc bo nie robilem nigdy czegoś takiego. Chodzi Panu właśnie o tarcie przy skrecaniu czy nie do końca rozumiem
Podnieś samochód jak do wymiany koła i wtedy kręć kierownicą. Czy dalej skrzypi? Podłóż pod koło dwie płyty stalowe (jedna na drugiej) 20x20cm o grubości rzędu 5mm, oczywiście samochód postawiony na koła (zmniejszone tarcie o podłoże). I pytanie: czy skrzypi podczas kręcenia kierownicą? Podejrzewam górne łożysko kolumny McPhersona, ale chcę wyeliminować...
Wiem właśnie widziałem, łożysko jest na 4 śrubki. No teraz jak skręciłem to przy skręcie słychać lekko już łożysko czeka mnie wymiana. I moje pytanie na jaką siłę dokręcić tą śrubę po wymianie łożyska????
Trudno powiedzieć, czy "gwizdanie" silnika, to odgłos zużytych łożysk, czy to odgłos spowodowany tarciem szczotek. Można ewentualnie wycofać(odkręcić) szczotki i mocno pokręcić kołem pasowym silnika, bez paska. Powinno być cicho.
Nie da się zrobić czegoś takiego, bo nawet jak napędzisz te koła ręką to występują straty na tarcie między nimi itd.
wyrzucenie z synchronizmu Precyzja i jeszcze raz Precyzja, Silnik asynchroniczny (musi być trójfazowy) - o dużym oporze indukcyjnym - po odłączeniu od sieci będzie pracował pulsacyjnie jako silnik i jako wzbudzona asynchroniczna prądnica. Wzbudzona obrotami ponad asynchronicznymi przy 400 V będzie utrzymywać wzbudzenie nawet na mniejszych obrotach...
A przegub zewnętrzny nie strzelałby na maksymalnie skręconych kołach ?
Ja obstawiam, że jest to zamarznięta breja o którą ocierają elementy ruchome, typu koła itp.
Co do momentu to wyjściowo na wale sprężarki będzie taki sam. Podaż momentu będzie większa, silnik przecież mocniejszy. tylko silnik z S1 Do piaskowania i na linię produkcyjną tak. Moment obrotowy w silniku elektrycznym ma to do siebie że silnik ma dość mocy aby szybko wejść na obroty a kompresor jest dość mocno hamowany stąd może dochodzić do sytuacji...
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Mimo że izolowane łożyska zostały sprawdzone i nie wykazują luzu, nadal mogą być lekko naprężone lub dokręcone, gdy są gorące. Oto jak łożyska mogą nadal powodować problemy: Jeśli łożysko ma opór wewnętrzny (nawet bez luzu bocznego), może to spowodować lekkie ugięcie wirnika. To niewielkie ugięcie spowoduje wciśnięcie klocków hamulcowych w tarczę na...
Sprawdź czy nie są zapieczone cylinderki w zacisku tego koła - wygląda że to tarcie klocków powoduje ściąganie i szarpanie.
(at)johnny833 No cóż,- przód do góry i sprawdzić , czy się koła lekko obracają, a później tył do góry i to samo. Dodano po 3 Może się nie znam ale czy po naciśnięciu na hamulec tylko przód wtedy działa? Po naciśnięciu nogą pedału hamulca, hamują wszystkie koła.
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
Zaczyna strasznie głośno szumieć, oraz dudnić w kabinie, jak podniosę auto i obracam kołem to słuchać w jednym miejscu takie trzaśniecie/tarcie
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone. Wyczytałem, że warto zmierzyć rezystancję czujników aby wykluczyć ich przerwę, jutro tego dokonam :) Błędy oczywiście...
Robot nie bedzie amatorską robotą. Dokładność i prezycja wykonania mają decydujący wpływ. Koła w tym przypadku są bardzo ważne ;) Rysunki wykonawcze elementów, zlecenie usługi wykonania (np frezowania na obrabiarkach CNC...). Pozdrawiam kolegów Majsterkowiczów :) Dodano po 3 Przy dużch prędkosciach obrotowych i dużych obciażeniach, nawet koło musi być...
Na aledrogo znalazłem takie cusik https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-klima... Co do regulacji to wykonuje się ją ilością lub grubością podkładek. Na fotce widać taką podkładkę. Regulacja polega na zrobieniu minimalnej szczeliny między...
Dzięki za uwagi, po nich (już inny mechanik, przynajmniej za przysłowiową flaszkę rzucił szybko okiem na kanale) i w sumie część rzeczy potwierdził - szczęki całe więc będzie trzeba grzebać:/ A jeszcze jedno pytanie - nie wiem czy związane z tematem. Już od jakiegoś czasu słyszę delikatny dźwięk tarcie dochodzący z lewego koła - brzmi jak tarcie klocka...
No właśnie myślałem że to łożysko i wymienili w warsztacie ale nadal ciezko kreci się kołem i czuć takie tarcie przy przegubie no chyba że to może coś w skrzyni??
Kilka różnic między Twoim pojazdem a polonezem: a)masa rozkłada się na kilka kół (u Ciebie nie wiadomo dlaczego na jednej gąsienicy) - więc mamy /2 b)Średnica koła to 20cali? -> 50cm, więc promień to 25cm , u Ciebie promień to 0,9m (czyli koło napędzające gąsienice ma 1,8m średnicy?!?) - wiec mamy dodatkowo /4 c)Tarcie gumy o asfalt to jakieś kilka...
Pisząc o paskach nie miałem na mysli ich zużycie lecz kształt przekroju.Paski (okrągłe) współpracują z kołem pasowym tylko wykorzystując tarcie powierzchni,natomiast paski (kwadratowe) zachowują się podobnie jak pasek klinowy.Dlatego efekt jaki uzyskałem zastosowując paski (kwadratowe) zupełni mnie zadawala.Oczywiście wszystkie koła posowe trzeba było...
Witam, Mam problem otóż w czasie jazdy na dłuższych dystansach pojawia się delikatny świst. Jak lekko skręce kierownicą to świst znika. Czasami pojawia się odgłos mocnego tarcia metal o metal. Zawsze wtedy śruby koła są gorące. Mechanik rozkręcił koło sprawdził klocki stwierdził, że wszystko jest ok a problem się powtarza. Co to może się dziać?
Z tego co sie orientowałem: to ok. 300 zł zestaw (napinacz+łańcuch), a 800 zł zestaw (napinacz+łańcuch+koła)
witam, pozyczyłam maszynę Łucznik 884 ale niestety mam problem z jej uruchomieniem:(, prąd dochodzi -ale nie kręci kołem :(, recznie również nie idzie tego koła przekręcić-jedynie przy bardzo mocnym nacisku słychać jakby tarcie plastiku o plastik ale nie rusza ani na milimetr:( czy ktoś może mi doradzić o co może chodzić???
Jestem już posiadaczem traktorka Santinel By Murray 13/102. Okazało się że tarcie w skrzyni było spowodowane tarciem się koła pasowego po ograniczniku, żeby pasek nie spadł. Problem w skrzyni jest tylko taki, że oś wychodząca już na koła rusza się na boki wydaje mi się że jakieś łożyska się tam wysypały. Sama skrzynia jeździ dobrze są wszystkie biegi...
Jeśli chodzi o zapowietrzanie układu to dobrze jest wstawić zworek zwrotny na przewodzie od filtra do pompy.Co do silnika to masz chyba TDCI a nie TDDI? w TDCI często się zapowietrza poprzez nieszczelne przewody nadmiarowe przy wtryskiwaczach.Wymień te gumki koszt niewielki a może będzie poprawa.Co do tarcia to może masz luzy na łożysku piasty.Na luzie...
To nie hałas łozyska a altek na sztywnym kole.
wymienine były opony, zimówki ściagane i na te same felgi załozone letnie Dodano po 2 może rzeczywiście podniose auto odkręce z tyłu koła i założe jeszcze raz albo zamienie koła stronami może to coś da????
Rozumiem, że ta tuleja była w wałku na którym jest to koło zębate. Ten wałek to tez jest w formie tulei bo on przesuwa się po WOM. I pewnie w tym "wałku-tulei" była wprasowana ta tuleja mosiężna aby zmniejszyć tarcie pomiędzy WOM a tuleją z kołem zębatym - cos w rodzaju łożyska ślizgowego. Czy dobrze kumam ? Czy da sie to naprawić ? Żeby ponownie wcisnąć...
Witam, mam następujący problem z pralką Bosch WOL 1650, otóż obracając wałkiem silnika czuję wyraźny opór i tarcie. Od strony wałka z kołem pasowym zauważyłem, że wokół łożyska jest czarny pył. Czy to może oznaczać, że łożysko się kończy a jeśli tak to jak się do niego dostać? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Witam od paru dni przy mocniejszym hamowaniu słyszę tarcie w tylnym prawym kole. Jeśli hamuje spokojnie bez mocniejszego wciskania pedału hamulca nic nie słychać. W czym może być problem ? Rok temu wymieniałem tarcze i klocki.
Czy auto ma zwiększone opory toczenia??? Jeśli ma to zmień elastyczne przewody hamulcowe z przodu. Z zasady działania hamulca wynika gdzie jest tarcie to tam jest ciepło .
"rzężenie, chrobotanie i dziwne dźwięki dalej pozostały" nie pozbędziesz się tego. Przyczyną tego jest tarcie pomiędzy zębem atakującym (mechanizm różnicowy) a kołem na mechaniźmie róźnicowym, czasami przyczyną są łożyska mechanizmu różnicowego
sciagnij prawy dekiel. Trzec może sprzęgło o dekiel. Jan będzie całe to rozbiórka silnika. A na kopnik też słychać tarcie?
Kolego Jacku, pomysł z kulkowym łożyskiem oporowym wydaje mi się bardzo dobry. Dzięki temu nie ma koła "skośnego", które występuje w wielu modelach (hd1090, hds895 i innych profesjonalnych). Bo tam występuje intensywne tarcie, co prawda w kąpieli olejowej. Czy ja wiem czy to takie lepsze rozwiązanie, na pewno dużo tańsze, jak ktoś chce, mogę poszukać...
Tarcie to albo kamień wpadł i przy okazji czujnik uszkodził, albo klocki się skończyły. Po zdjęciu koła wszystko się wyjaśni. Powodzenia
witam zastanawiają mnie wzory na tarcie... w tarciu ślizgowym nie jest istotna powierzchnia ale przecież wydawać by się mogło ze to ma znaczenie... ale nie to zastanawia mnei najbardziej.. ze zrozu na tarcie toczne T = f*N / R gdzie T - tarcie toczne f - współczynnik tarcia danych powierzchni N - siła nacisku R - promień koła jak wynika z wzoru im promień...
Cześć. Ostatnio mój rowerek magnetyczny zaczął wydawać dziwne dźwięki, stukanie, tarcie etc, postanowiłem więc wymienić łożysko koła zamachowego. Mam jednak pewien problem, za żadne skarby nie mogę go ściągnąć. Znalazłem filmik w którym jest pokazany demontaż i schodzi po 3 uderzeniach młotkiem. Ja maltretuję te biedne koło już 2 dzień. Nie jestem żadnym...
Jest to wykorzystanie energi rozpędzonego pojazdu a dokładnie poprzez tarcie na koła napędowe poprzez wał . Mianowicie w suwie sprężania następuje pełne sprężanie , pod koniec tegoż suwu uchyla sie zawór wydechowy , ciśnienie uchodzi na kolektor wydechowy napędzając turbo sprężarkę która w zamkniętej pętli wzmacnia ciśnienie sprężania , a jednocześnie...
Miałem podobną przypadłość. Paski wymieniałem co kilka godzin pracy. Przyczyną było nieodpowiednie dobranie pasa. Był za gruby, przez co nie mieścił się w gnieździe koła pasowego (ma być schowany pod zewnętrzną krawędzią koła). Powstawało zwiększone tarcie i pasek się rwał. Na odpowiednio dobranym pasie już ponad 50 mth i nadal jak nowy. Nierówna współpraca...
Najlepiej przyspawać, albo drutem Gdyby sie tak dało i działało to dobrze, to żebyś wiedział, że bym przyspawał :-P zastosuj koło aluminiowe, łatwiej przykręcić zębatkę Dalej nie rozumiem. Masz na myśli wymianę całego koła? Moźesz teź zastosować wałek napędzający ciernie oponę Widziałem takie rozwiązania, ale czy to nie będzie mocno obniżać sprawności?...
Macek bardzo się mylisz mówiąc że : " Wiec aby udowodnic ze cos jest perpetum mobile trzeba bylo by udowodnic ze wytwarza ono energie nie pobierajac jej z nikad" Ponieważ "perpetum mobile" to urzadzenie, które raz wprawione w ruch nigdy się nie zatrzyma. To oznacza że tylko raz "podajesz mu" energie. Np: gdyby zakręcić kołem od roweru, na które nie...
Moment musi pokonać tarcie toczne oraz siłę bezwładności. Musisz znać jeszcze średnicę koła i wiedzieć z jakim przyspieszeniem chcesz ruszać. Zajrzyj do książek z fizyki do pierwszych klas liceum lub technikum.
Podkładki znajdują się na ośce koła zębatego robota Kasia MPM116. Jest ich cztery sztuki. Czy mają one za zadanie zmniejszyć tarcie i z czego one są zrobione? https://obrazki.elektroda.pl/7006270700_...
Tak mocne tarcie bębna o kołnierz moim zdaniem mogą powodować 2 przyczyny. Zerwany krzyżak bębna lub poluzowanie koła pasowego i w tym przypadku bęben może "uciec" do przodu i będzie tarł o fartuch, ale w tej sytuacji raczej pralka straciła by napęd bębna bo pasek napędowy by spadł z koła a autor tematu nic o tym nie wspominał.
sorry ale koło wam nie będzie działać bo to tylko złudzenie optyczno-myślowe:cry:. gdyby policzyć masę i drogę kuli po łuku w spadku, a potem w pion (w górę) po przez dźwignię i dodać tarcie to siła w kole będzie ujemna - czyli nic z tego.
Głównie poprzez tarcie jest przenoszony moment siły napedzającej .Natomiast cięzar jest rozakładany na obydwa połaczenia
Witam, Mam problem z samochodem Zafira A 2000r. Podczas hamowania silnikiem ( jeździe na biegu bez dodawania gazu ) słyszę dziwne tarcie, szum z przednich, bądź przedniego koła. Wcześniej raz świeciła się kontrolka ABS raz znikała - teraz pali się nieustannie. Nie sprawdzałem jeszcze czy felga mi się nadmiernie nagrzewa. Czy można obstawiać to na łożyska...
To zależy od tego czy masz przekładnie otwartą czy zamkniętą (zrób zdjęcie)) na filmie pierwsza jest otwarta więc smarujesz tylko sprzęgło kierunkowe a koła zębate winne być suche (jedno stalowe a drugie wykonane np. z nylonu- mniejsze tarcie), druga przekładnia na filmie jest zamknięta więc taką się smaruje. Przy cofaniu nie powinny się blokować w...
Raczej cały komplet ,wyjęcie skrzyni to dość pracochłonne czynność, sprawdź jeszcze jeśli masz skrzynię czterobiegową to od strony koła jest dekielek do wyjęcia samego wałka sprzeglowego
...jta gdyby helikopter i śmiglo miały taką samą masę to ogracały by się z jednakową prędkością w odwrotnych kierunkach. W chwili, gdy włączamy silnik, i pomijając tarcie kół helikoptera o podłoże. Jeśli wirnik rozpędzi się na tyle powoli, że siła działająca na helikopter nie przekroczy sił tarcia - helikopter nie zacznie się obracać. To oczywiście...
" w drugim przypadku nie ma kontaktu koła z bieżnią wobec tego poślizg=0 " - a może tarcie=0? Jeśli długość bieżni jest równa długości obwodu koła, to kąt między kierunkami sprężyny i bieżni wychodzi 9 stopni, więc niespecjalnie nadaje się do zaniedbywania. Co ma się stać z kołem, jak dojedzie do końca bieżni, skoro nie ma z niej zjechać? Całość montujemy...
Ciekawe czy nadkola są prawidłowo zamontowane i teraz opona obciera .Skręć kołami max. w prawo sprawdz zamontowanie nadkoli i tak samo w lewo.
Myślałem o tym też. Teoretycznie może mieć większą styczność z podłożem, więc i większe tarcie. ale konstrukcja wydaje mi się bardziej skomplikowana - raczej nie wystarczą 2 koła i zębatki, trzeba by to wzmocnić mniejszymi. I dosyć ciężko jest znaleść gąsienice o określonym wymiarze.
wojtek1234321 dzięki, wymianę tych elementów ogarnąłem już sobie na yt, teraz tylko kwestia czy to na pewno zużyte poduszki mogą powodować ocieranie elementów klimy o coś innego, to brzmi jak tarcie-obijanie się koła o inny stały element, głośny, twardy, metaliczny stukot. Nigdzie nie znalazłem opisu takich objawów przy uszkodzeniu poduszek, ale "niby...
a nie można kół pasowych dorobić, i na nie wcisnąć pasek, aby tarcie było większe, i na to taśmę ?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to inne rowki w kole pasowym jak ma pasek, przez co się wytwarza tarcie i się nagrzewa.
To się chłopaki zagalopowali... 1KM to 735W, zapamiętajcie obydwaj... Co do napędu: Czy silnik pociągnie ? Musisz znac promienie kół (r), siłę potrzebną do zerwania tarcia statycznego toczenia (Ts) i współczynnik tarcia dynamicznego toczenia (µ zależne od materiału z którego zrobione sa koła i powierzchnia, po której się jedzie), maksymalna prędkość...
Gdy ciągnę za linkę rozrusznika tłok pracuje normalnie czyli korbowód jest OK Nigdy nie rozbierałem takiego silnika dlatego bardzo pomocny był by schemat budowy. Gdy kręcę nożem słychać tarcie w silniku. Jak czytałem w innych postach może być zerwany klin na kole zamachowymi nie stety nie znam budowy tego śilnika dlatego proszę jak ktoś posiada schemat...
To wychodzi na to, że muszę znowu wyjąć skrzynie żeby to sprawdzić czy może jest na to jakiś sposób żeby to zobaczyć? Załóż klucz na wał i kręć w ciszy wałem, to może usłyszysz czy rzeczywiście trze blacha. Albo podnieś lewą stronę, bieg 5 i kręć lewym kołem, jest wygodniej. Nie ma drogi by zobaczyć blachę za kołem. Jedyny dostęp to po wyjęciu rozrusznika...
To prawda ,to samo tyczy się samochodów elektrycznych. Jeżeli przejedziemy takim samochodem z punktu A do punktu B a potem z powrotem do punktu A to nie zużyjemy żadnej energii i niema znaczenia jaką trasę przebędziemy (fizyka z podstawówki :) ) . Niestety pojawiają się straty na tarcie powietrza i kół , sprawność silnika i prądnicy też nie są 100%owe...
Środek ciężkości z natury nigdy nie jest w samym centrum - nawet słońce krąży w okół środka ciężkości, który co jakiś czas znajduje się poza jego powierzchnią - ot, grawitacyjny środek ciężkości całego układu słonecznego. Tutaj możemy zastanawiać się, skąd w ogóle bierze się energia. Środek ciężkości z natury nigdy nie jest w samym centrum Zgadzam...
Dokładnie trafiłeś z ta folia teflonowa. To musi być to. Dali ja z tego względu żeby zniwelować tarcie się o siebie cewek. Zrobiłem silnikiem 8,5tys km i tak długo wytrzymała. Szkoda tylko że występuje max w szerokości 50mm a cewki maja 80mm. Dzięki wielkie! https://obrazki.elektroda.pl/5354037200_...
Problem z orginalnymi prądnicami jest taki że nawet jak nie produkują prądu stawiają jakiś spory opór. Tarcie o oponę też jest niekorzystne. Od pewnego czasu produkuje się dynama montowane w piaście przedniego koła. Co prawda też stawia niewielki opór to odpada tarcie o oponę i taka prądnica działa o wiele lepiej. Poza tym pracuje cały czas więc wydaje...
poprzez tarcie dwóch metalowych powierzchni powstaje ładunek elektryczny Powstaje cieplo ale nie ladunek elektryczny.
Rozwiąż zadanie: Do punktu A po szynach kolejowych zbliżają się 2 pociągi. Pociąg P1 ma masę 300000kg i porusza się z prędkością 160km/h. Pociąg P2 ma masę 350000kg i porusza się z prędkością 120km/h. W jakiej odległości od punktu A oba pociągi muszą rozpocząć proces hamowania, żeby zatrzymać się od punktu A w odległości 0,05m? Rozwiązanie: W pierwszej...
Podoba mi się ta konstrukcja. Ja w wieku 15 lat miałem kiepski stosunek rzeczy zepsutych do naprawionych/skonstruowanych ;-) Na filmie widać, że przy zawracaniu (skręcaniu) koła mają duży poślizg. Gdyby opony miały wysoki bieżnik, a pojazd stał nie na panelach, a na podłożu zapewniającym dobrą przyczepność, zapewne byłby niezdolny do skręcania, albo...
Może w oba ww. sposoby? Właśnie oba. Do pełnego obrazu brakuje nam jeszcze elementu zwanego przesuwką: https://obrazki.elektroda.pl/3833742200_... Na wałku mamy część sprzęgła zębatego, czyli dosłownie coś w styku koła zębatego o małej średnicy zamontowane na stałe, natomiast zaraz obok znajduje się koło zębate ślizgające się na wałku...
Wydaje mi się jednak, że nie tylko tarcie w łożyskach ma tu znaczenia, ale właśnie także moment bezwładności. Ale może się mylę, czy ktoś jeszcze się wypowie?
Twoje założenie byłoby słuszne gdyby współczynnik tarcia między oponą a asfaltem był większy od tego między tarczami hamulca i klockami. A tak nie jest. Dodatkowo blokując koła tracisz całkowicie kontrolę nad kierunkiem ruchu pojazdu (tarcie na dwóch oponach na pewno nie będzie identyczne).
A co widzisz w nim nieekonomicznego? Ma aż dwa koła. Znacznie ekonomiczniejsza jest jazda na jednym. O połowę mniejsze tarcie o podłoże. :) Lubiących szaleńczą jazdę i szpanerkę na "przecinaka" nie przekona się do turystycznych rozwiązań.
Mam problem z Mercedesem ML W164 320 CDI, rocznik 2005. Słychać podczas jazdy pod nogami kierowcy szum z tarciem. Po puszczeniu gazu wycisza się. Łożyska kół zmienione. Czy to może być przedni most? I jeszcze jeden problem - gdy jest zimny, muszę odczekać ok 30s i odpala normalnie. Jak odpalam od razu, to kręci długo, nie może załapać od razu. Świece...
Osobiście wolę łańcuch w rowerze choćby ze względu na przerzutki. Pasek moim zdaniem ma swoje opory (np. tarcie przy wchodzeniu na koło i przy przeginaniu, ponadto musi być naciągnięty - dodatkowe tarcie w napinaczach) i zmniejsza funkcjonalność napędu. Genialnie zaś podszedł kolega do wykonania dużego koła pasowego. Trzeba zapamiętać ten sposób.
tarcie bębna tarcie skręt tarcie paska
wyciek prądu ademco express minolta 1600w
Nośność belki stalowej IPE 120 mm na ścianie 35 cm Wymiana gum maglownicy - jak to zrobić?