A gdzie to słychać? Z prawej, z lewej, w środku? Dziwaczny dźwięk Może tarcza/hamulce? Np łożysko koła siada, i na skręconych luz powoduje darcie tarczy o klocki/blaszkę
Ale ja ręczny całkiem rozluźniłem i nic nie pomaga. Tylne koła są hamowane jak podniosę auto. Wyjaśni mi ktoś dlaczego jak auto stoi na kołach to można go lekko przepchnąć i nawet się kołysze a nie odrazu staje. Dać sobie spokój? No właśnie mechanik mówił że jak lekko da się przepchnąć auto to że jest wszystko ok. Jednak jak koła podniosę do klocki...
Nie znam jaka firma tych tarcz i też klocków. Możliwe że tanie dziadostwo mogło być wstawione. Kiedyś zainteresowałem się jak się produkuje i przechowuje dobre tarcze i jak nigdy nie kupowałem "chińskich", tak teraz z wielką pewnością kupuję tylko markowe. To nie snobizm - hamulce to jednak ważna rzecz :-)
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
No dobra, to jeszcze coś dodam, co zaobserwowałem i może jeszcze coś podpowiecie, zanim pojadę do mechanika i pomogę mu samemu naprowadzić. Więc zauważyłem, że jak jadę do tyłu przy wolnej jeździe, to nie skrzypi (na pewno nie tak głośno), i jak na postoju kilka razy mocno wcisnę hamulec, to kierownica też przestaje skrzypieć. Czyżby to hamulce? Tarcza?
raczej smaru nie używaj do tarcz bo hamulce nie zadziałają A materiał pod wpływem tarcia się rozgrzewa a jeśli tarcza zaczęła bić to zareklamuj bo poprostu wadliwy materiał z którego jest wykonana Dodano po 1 a jeśli chodzi o bmw e 34 trzeba było zastosować tarcze i klocki brembo
Masz hamulce bębnowe?? z tyłu osłona (tarcza kotwicza) miała odważniki przytwierdzone przeciw drgań. https://obrazki.elektroda.pl/6634157800_...
Nie wiem czy pomoże. Ale jeżeli ten dźwięk to jest tarcie metalu o tarcze, oraz masz klocki z takimi blaszkami co sygnalizują właśnie koniec klocków, to przyjrzyj się osłonie tarczy od wewnętrznej strony. Miałem tak kiedyś w Astrze. Przy zakładaniu tarczy mechanik dogiął ją ( złapał za osłonę i tarczę ) i jak trochę się rozgrzała tarcza/hamulce to tarła...
Chodzi o kompletne hamulce hydrauliczne MT200 bez tarcz.
Temat ogarnięty na górze skrzyni dojście po demontażu lewego koła i zbiornika paliwa
Tu masz rys. jak to jest zbudowane.Ustaw jak na rysunku. Jak nie działa odepnij linke od dzwigienki na bloku,obróć do oporu w kierunku linki i sprawdz czy hamulec działa.Jesli za mało mozesz zdjąc dzwigienke z wałka ,obrócic troche wałek i założyc dzwigienke bardziej do tyłu moze zacznie brac... jak nie to pozostaje odkrecenie pokryw i demontaz.Czasami...
A w tym sensie to tak, ja już od dawna nie daję auta do mechanika, ostatnio sam wymieniałem półosie przednie :) bo miałem kupione kompletne z tarczami i szczękami za psie pieniądze. Zmieniałem całe bo hamulce z przodu miałem już słabe a tarcze zjechane i to taniej mnie wyniosło.
To się rozkłada jak klocki Lego :) Wykręcasz śrubę na wentylatorze i wyciągasz wentylator razem z wirnikiem. Potem odkręcasz i odpinasz cały stojan. Zdejmujesz tarczę hamulca i odkręcasz taki metalowy pierścień i ręcznie wykręcasz cały ślimak. Masz na nim 3 łożyska, dwa większe od góry i jedno małe od dołu.Do tarczy hamulca naszykuj sobie dwie śruby...
zmieniłem je 3 miesiące temu. Jak trafiłeś na kiepskie tarcze, to i tak długo szalałeś ;) Wystarczy kałuża i gorące hamulce, tarcza znowu do wymiany.
Auto nie tak dawno nabyte stąd też dokladnie nie wiem w jakim jest stanie technicznym. Wymienione zostały wszystkie hamulce, tarcze z klockami, a problem mam nastepujacy . Grzeje się hamulec pawy tył , sprawdziłem, czy przypadkiem nie blokują się klocki w prowadnicach ale wszystko jest w porządku. Jazda próbna i to samo. Auto jest w automcie , dzwignia...
Nie ma szans żeby się uszkodziły u mnie zablokowało zacisk jak zjechałem do domu tarcza stanęła w ogniu i niestety lałem wodą i nic się nie stało prosta jak struna te tarczę są super lepsze jak trw czy mikoda
Interesujący post, sporo modyfikacji. Ze swojego doświadczenia serwisowego podpowiem: - chlapacze zrobić ze starej rozciętej dętki, są czarne i ładnie "pracuja". - klocek pod nóżkę 2cm Max., w praktyce wystarczą nakrętki dystansowe pod śruby. A drewno i woda - czy to dobry pomysł? - "ogacanie" amortyzatora i tarczy hamulca to przepis na wżery z rdzy...
Kumpel ostatnio podczas hamowania zerwał gwint przy nakręcanej tarczy hamulca.
czy łozyska są ok? także w skrzyni? wszystkie opony równo wytarte? wszystkie hamulce ok? jeżeli jedno łożysko ma luz i podczas jazdy przestawia się tarcza hamulca blokuje lekko koło to będzie ściągać tylko podczas jazdy. może byc też tylne koło. Tarcze są równe?
Cena? typowa dla silnika tej mocy kupując na OLX. Kolega sprawdzi. Kupując coś takiego mam wszystko bez żadnych transformatorów i dodatkowych wyłączników. Sprężyny dociskają tarczę hamulca po wyłączeniu prądu (3 F)
Na starych tarczach i klockach było bicie na kierownicy przy większej prędkości a także drganie na pedale hamulca przy wciskaniu go, to wszystko teraz znikło, ale na razie zrobiłem trzydzieści pare kilometrów na nowych tarczach i klockach i czuje jedynie minimalną poprawę jeżeli chodzi o hamowanie wobec tego co było na początku na nowych tarczach i...
Był problem z tarczami , są nowe kocki też . Hamulce żyleta,
Podstawowa rzecz: czy smar wpuszczony w tłoczki po obu stronach? Czy przesmarowane tuleje i szpilki w zaciskach po obu stronach? Założę się, że zacisk stoi na tulejach i tu jest problem. Rozebrać, wyczyścić na błysk tuleje i szpilki, przesmarować tłoczki. Zacisk (bez zakłądania klocków) ma pracować po przesmarowaniu tak, że swobodnie przesuwasz go paluszkiem......
Ta wciągarka jest prosta jak konstrukcja gwoździa- projektuję prawie identyczne (mam na myśli instalację elektryczną itd.) na całkiem sporą skalę, tylko na nieco lepszych falownikach. Sprawdzenie hamulca? Odkręć osłonę wentylatora, włącz zasilanie wciągarki (odblokuj grzybka E-STOP) by złapał stycznik liniowy 2K1. Ręcznie załącz stycznik hamulca 2K2...
witam jak wciskałeś tłoczki robiłeś to na odkreconym odpowietrzniku?-nie? No to masz przyczyne cały syf z zacisków wpompowałeś do abs i pompy hamulcowej. Pewnie na zgaszonym silniku jes wysoki pedał a jak zapalisz to leci do ok. 2cm nad podłoge?
Najczęstszym problemem, jak koledzy piszą, to hamulec, który albo trzyma (nie puszcza) i wtedy się "grzeje", silnik nie ma siły, termik wywala itd., albo hamulec nie trzyma i np. opada pancerz rolety. Przyczyn może być wiele, dlaczego się tak dzieje - najczęściej to problem z ruchem posuwistym pierścienia wraz z tarczą hamulca po wałku wirnika - czasami...
Miałem kiedyś podobny problem , mocno nagrzewały się tarcze czyszczenie zacisków nic nie pomagało.Usunięcie ''ranta'' na tarczach okazało się skuteczne.
Mając podłączone napięcie do hamulca ,należy go wyregulować jak piszesz ,lub nawet rozebrać ,wyczyścić i poskładać .Zazwyczaj jest to hamulec z tarczą cierną na wielowypuście ,lub wieloklinie tak jak w samochodzie.Tarcza się może zacinać na wałku silnika i stąd problem .Również po odblokowaniu hamulca należy sprawdzić szczelinę między tarczą hamulcową...
no to kto ma racje? Auto toczy sie lekko tylko jak podniose to lekko hamują tylne kola, na starych tarczach nic nie bklokowalo
Ten sworzeń to może blokada na górzyste tereny Możliwe ale blokada jest na wale więc po drodze jest jeszcze sprzęgło które też może puścić. Powierzchniowo hamulce mają większą powierzchnie niż tarcza sprzęgła ale może konstruktor założył że hamulce plus blokada wału i jest bezpiecznie :-)
Hamulce nie odbijały, tarcza się przegrzała i zwichrowała, do wymiany. Auta na ręcznym na długo się nie zostawia.
Jest możliwość. Natomiast szukaj takiego samego samochodu z tarczami z tyłu i dokonaj wymiany.
Tarcza zużyta równo na obu stronach? Sprawdź czy przewody elastycznie nie puchną.
Witam, Zakupiłem takie tarcze hamulce Brembo od oficjalnego dystrybutora. A tu taka ciekawostka. Obydwie tarcze w zestawie posiadają ubytek materiału. W poprzednim zestawie tego samego producenta tylko jedna tarcza posiadała taki ubytek materiału a druga nie. Piszcie jak wiecie dlaczego to nacięcie jest zrobione przez producenta? Pozdrawiam wszystkich...
Dziękuję za odpowiedzi. Dziś podmienie dla pewności kabel ABS. Był sprawdzany na zwarcie jest ok. Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zawór główny WABCO 9710023000 modulator Wabco nie znam oznaczeń może kierowca znajdzie nr. Z boku naczepy EBS149. Poziomowanie COLAS Haldex. Zawór hamulca postojowego przy...
Widzę, że niektórzy dają rady nawet nie wiedząc jak wyglądają w hondzie tylne hamulce. skan z manuala: http://img520.imageshack.us/img520/6854/...
Coś mała ta prędkość maksymalna ;) Do tego dziwnie rozwiązane hamulce - z przodu wyraźnie mniejsza tarcza...
Panowie....w przypadku pilarki DWE 7492 ODŁĄCZYĆ PRZEWODY ŚRODKOWE 21 I 22 /przewody hamulcowe/ i po balu żadnej iskry nie zobaczysz ,,pilarka zatrzymuje się 5 sekund dłużej...pozdrawiam
Napompuj hamulce, jeśli tylny zacisk będzie trzymać to poluzuj odpowietrznik, jak zacisk po tym puści to wtedy wymieniaj przewód elastyczny, w innym wypadku przyczyna gdzie indziej.
Przyczyną okazał się hamulec silnika, rdza tarczy hamulca, pomimo sprawności elektromagnesu, hamulec nie zwalniał się. Sam silnik na krótko działał poprawnie. Dopiero po rozebraniu elektromagesu kapnąłem się że jest tam cewka elektromagnesu szeregowo z mikroswitchem. Jeśli moduł nie widzi rezystancji uzwojenia elektromagnesu, widzi przerwę lub zwarcie...
....albo urwany jest kabel do klocków tego się nie kasuje, podpinasz i działa, to działa na zasadzie przerwy w obwodzie .. tarcza przecina kabelek jak jest zciurana i tyle
Zaciski po regeneracji, nowe tarcze, hamulce, płyn i śmiga
To sprawdź grzanie się tarczy bez używania hamulca. Przejedź kawałek (dobrze by było z 0,5-do1 km) bez używania hamulca, rozpędem, aż do samoczynnego zatrzymania. Stań, sprawdź wtedy temperaturę tarcz. Jeśli będzie podobna w obu kołach, to wszystko w porządku. Jeśli jedna tarcza znacznie bardziej ciepła, to coś jest nie tak.
Napisałeś, że po naciśnięciu hamulca zaciski trzymaj OK, a odpuszczają? Możesz mieć spuchnięte wewnątrz giętkie przewody hamulcowe i klocki nie mogą odbić. Na fotce ewidentnie widać, że tarcza jest skrawana. Powinna błyszczeć a nie takie zadry.
Pogrzeb w sieci bo chyba kiedyś trafiłem na artykuł o wzmocnieniu hamulców w Megane II i przejściu na tarcze 300mm. ze Scenica, pisali, że wymieniają tarcze, jarzmo i klocki, zacisk pozostaje i Megana lata na tarczach 300. Wynika z tego, że zwrotnica jest taka sama Tu gość wsadził 3setki: https://megane.com.pl/topic/61377-wi%C4%...
siema faktycznie po 3 dniach abs i esp zgasło ale profilaktycznie dzisiaj zmieniłem sensory abs wszystkie na nowe i tylne hamulce razem z tarczami na nowe No normalnie to nienormalne.
Chyba znalazłem przyczynę. Jaka powinna być grubość tarcza hamulcowych kwalifikujących się do wymiany??
Kilkanaście lat temu była, a może i jest dyskusja do tej pory nad wyższością/ przewagą hamulców bębnowych nad tarczowymi - tam też właściciele liczą centy - więcej przejechanych km bez wymiany części więcej dolarów w kieszeni. Auto można zamówić z przednimi bębnami lub tarczami - ale hamulec jest. Oczywiście firmą, która sprzedaje tarcze jest europejska...
Odkręć przednie koło, popsikaj WD40 i zobacz wtedy, ale ja myślę, że skoro on jest nowy to potrzebuje jeszcze tych "paru" kilometrów i się wszystko spasuje. Dodano po 4 Może coś trze o tarczę hamulca? Albo coś z piastą nie tak? Zrób nim jeszcze ze 100 kilometrów i zobacz czy problem nadal występuje, czasami tak jest, że potrzebuje trochę przejechać...
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek To nie są objawy zapowietrzenia. I odległości nie mają tu zastosowania. Hamulce...
Popatrz jak jest mocowana tarcza hamulca, może to pomoże
Witam, zgłaszam się do was z problemem hamulców, a mianowicie jakieś 3 dni temu poczułem jak pedał hamulca wcisnął mi się do samej podłogi, i pomyślałem że są zapowietrzone a więc odpowietrzylem. Na drugi dzień miałem ten sam problem i zobaczyłem, że cieknie mi plyn z tarczy hamulca, czym może być to spowodowane? Z góry dzięki za pomoc ;)
W mazdach czasami stają prowadnice,tłoczki i klocki spowodowane jest to rdzą. Sprawdz które koło sie najbardziej grzeje ,sprawdz czy któraś tarcza nie jest przebarwiona . Proponuje rozebrać hamulce i posprawdzać Na tylnej osi masz wkręcane tłoczki
Kolego Robokop u mnie bylo pomp juz 4, a 2 z nich byly nowe.... Co do mechanizmu halulca recznego to racja moze powodowac pewne problemy, ale nie w samochodzie kolegi Davida bo blizniaka, co oznacza hamulec zasadniczy na tarczy a hamulec reczny na bebnach
Lita tarcza ma inną grubość i wydaje mi się że był inny zacisk.
Witam. szczerze wątpię ze w opakowaniu bosha były by innej firmy klocki lub tarcze. Poza tym na tarczach i klockach powinny bym napisy informujące o modelu oraz marce części. Co do piszczenia to albo prowadnice mogą się przycierać lub są zatarte, albo klocek blokuje się w jarzmie. W jednym i drugim przypadku klocek nie przylega do powierzchni całą swoja...
Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
Nie wiemy, Ty masz auto, Ty masz dźwięk ;) Tyle, że nie powinieneś używać auta, bo jeśli zerwana jest okładzina, uszkodzony samoregulator lub ugnita tarcza kotwiczna, możesz się zdziwić naciskając hamulce.
Witam. Udało się rozwiązać problem? Jaka była przyczyna? Mam ten sam przypadek, pierwsza oś słabo hamuje (ciągle utrzymuje się nalot na tarczach).
okazało się że klocki się spaliły (przegrzały) bo tłoczki się zablokowały po rozruszaniu zacisku i wymianie klocków i po przetoczeniu tarcz hamulec zaczą pracować jak należy
Ja miałem taki sam problem w Mojej Kia Cee'd. Problemem okazała się krzywa tarcza hamulca. Po wymianie problem zniknął.
W każdym aucie, w którym miałem manualny ręczny na tarczach z tyłu, były z tym problemy. Albo słaby, albo hamulce trzymały. Obecnie mam tarczo-bębny i ręczny blokuje koła na suchym asfalcie (auto 1,5t). Najlepsze teksty, to wymiana płynu np co dwa lata, kiedy ja jednym autem w dwa lata robię 60.000km a drugim 6.000km ;) Trzeci przemycony temat, to kwestia...
przyczyną mogą być progi na tarczy jesli one są to dopuki klocek nie dotrze sie do tarczy będziesz miał przez jakiś czas głębszy i gumowy pedał.Jeśli przed wymianą było dobrze i jest płyn to zobacz jakie masz tarcze.
Albo klocek nie ma równej powierzchni albo tarcza jest "brzuchata" albo jedno z drugim. Jeśli jesteś pewien zacisków i prowadnic to możesz zostawić żeby się dotarło. Możesz też zamienić klocki stronami (z lewego koła na prawe i na odwrót), jeśli krzywy klocek to wtedy tarcza z drugiej strony będzie tak wyglądała.
Powinien być przy tarczy hamulca lub we wahaczu
No właśnie wycieków nie widać, przy odpowietrzaniu przelałem już tyle płynu, że starego pewnie w układzie już dawno nie ma. Próbowałem też odpowietrzać razem z vcds-em lecz niestety i tak po zadziałaniu abs-u hamulce znowu się zapowietrzają. Nie ma mowy o krzywych tarczach. Płynu raczej nie ubywa, a jeśli już to w prawie nie zauważalnych ilościach.
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
A jak bierze ręczny? Stan tylnych zacisków ma wpływ na działanie układu hamulcowego. Jak znam życie przeważnie każdy skupia się na przodzie, a tył albo stoją zaciski, albo prawie brak tarczy.
Będzie czuć czy się napręża, czy nie. I przy zwolnionym hamulcu powinien byc lekki luz pomiedzy pancerzem a tarczą hamulca
Witam, przychodzę z zapytaniem w jaki sposób mogę zweryfikować nieszczelność serwa? (sprawdzałem wężyki podciśnienia, na pompie vacum daje -0.9 bar, a na gruszce turba jest -0.6bar) zauważyłem również że hamulce nie biorą równo (przód nowe klocki, na tyle są stare) praktycznie na żadnej z czterech tarczy hamulce nie biorą na całej powierzchni tarczy....
Zawsze ustawia się odległość(na luźnej lince) między bębnem a szczęką na początku.Potem ustawia się linkę.Jak tak robiłeś to ok.Jak dalej nie hamuje to albo linki kiepskie albo coś nie tak w środku.Trzeba rozebrać i skontrolować.
Jeżeli odkręciłes elektromagnes to teraz musisz ustawić poprawnie szczelinę powietrzną. Hamulec nie ma szans aby działał odwrotnie, raczej mylisz uderzenie tarczy hamulca z uderzaniem stycznika.
Jeżeli jest krótsza , to idzie wyregulować . Obie mają napinać tak samo . Dodano po 11 Jak wygląda tarcza ?
Sorry że tak późno ale dopiero teraz był czas tu wejsc xd okazało się że te kawałki metalu to tarcza hamulca ręcznego 😑
Z tym powietrzem tak ma być.(w kabinie)
Volvo s80 II. Wymieniłem hamulce z tarcz 300 mm na 316, cały komplet tarcze + klocki firmy Brembo. Z lewej strony tarcza jest ścierana równo, z prawej nie do końca (foto). Zaciski i jarzma, przed założeniem, zostały pomalowane proszkowo. Wszystkie gumki, uszczelniacze są nowe, wszystko zostało przesmarowane zgodnie ze sztuką. Ostatnio rozebrałem zacisk......
Jesli jest tarcza hamulcowa to nie ma problemu. Ja mam wal kardana a hamulce bebnowe😕 Dodano po 19 Tak to wyglada: https://obrazki.elektroda.pl/7746347000_...
Hamulec działa w momencie wciśnięcia sprzęgła. Sprawdź okładziny i tarczę hamulca, możliwe ze trzeba go wyregulować.
Jasne że można, przecież traktorki nie wyginęły. Widać że kolega dwa posty wyżej nie ma pojęcia do czego ma tarcze hamulca a do czego wariator. Paranoja ;) U mnie zaś problem innego typu. Podczas jazdy pod górę wypina się bieg "do przodu" i wskakuje luz. Nie rozkręcałem jeszcze skrzyni ale podejrzewam że coś tam jest albo wytarte albo.. sam nie wiem....
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Witam ziomka z Mikołajek! Dziś rano hamulec prawie wpadł w podłogę! Odróżniam twardość pedału od skuteczności hamowania. Dziś dodatkowo zadziałała rdza na tarczach, bo stał przez miesiąc ale to dwie różne rzeczy. Podejrzewałem też klocki, że z plasteliny ale pedał nie powinien lecieć do podłogi -chyba, że rzeczywiście z plasteliny ;). Do Mikołajek dwa...
A co z tą tarczą, czy mogła się przykleić do docisku? Trudno wyobrazić inną przyczynę. Raczej dźwigienki nie odpadły samoistnie po dwóch latach postoju. Spróbuj "zerwać" , uruchamiając na najwyższym biegu i ostro hamując na wciśniętym sprzęgle (oczywiście jeśli są hamulce :D ) Powodzenia.
Sprzeglo/wysprzeglik/hamulec walu skrzyni. Najbardziej prawdopodobne uszkodzenie sprzegla ktore nie odpuszcza do konca i przy okazji wytarlo juz tarcze hamulca .
Planowałem zastosowanie czujnika Halla. W necie widziałem takie rozwiązanie z czujnikiem umieszczonym na tarczy hamulca.
Po prostu koleś wjechał nim na rolki i sprawdzał hamulce i powiedział, że gdyby było na tarczach bicie to by mu pokazało na monitorze. Tylko że podczas takiego sprawdzania koła raczej nie kręcą się szybciej niż 10km/h
Mam uszkodzone łożysko w tylnym kole .Łożysko takie można kupić razem z tarczą hamulca. Czy jest możliwość kupienia samego łożyska lub jakiegoś zamiennika?
Pompa musi się tyle cofnąć tyle żeby odsłonić otwory do uzupełniania płynu. Jak są zamknięte za każdym dobiera płynu. Z tego powodu hamulce są OK po upuszczeniu płynu do następnego przyciśnięcia na pedał.
Sprawdź osłonę tarczy zacisku hamulca - blaszany element osłaniający tarczę i zacisk hamulca od środka samochodu. Jak się podgięła to może powodować takie odgłosy.
ja nie zamawiam z Allegro części bo to dla mnie żaden interes i bez sensu zamówione zostały w IC Żaden interes? Kupowanie u sprawdzonych sprzedawców często się opłaci. Tym bardziej w porównaniu do InterCarsu, który ma nierzadko wysokie ceny (często wzięte z kosmosu). Ile wydałeś na części? Jeżeli piszczą klocki uznanego producenta to tylko i wyłącznie...
Czy przed wymianą tarcz klocków ,hamulec był bardziej skuteczny?.
Jeśli kombinowane było z magnesami wcześniej(aby zwolnić licznik), a teraz zostały zdjęte to rozmagnesowały hamulec tarczy licznika i przez to wskazanie może być zaniżane. Zobacz czy jak włączysz spore obciążenie i zostaje ono wyłączone to tarcza zatrzymuje/zwalnia w miejscu czy powoli "schodzi z obrotów"? Czajnik będzie dobry do tego testu.
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Co z tego ze było ostre dohamiwanie, po to są hamulce w samochodzie! Chyba ze tarcze były założone z harta itp. Albo było wjechane w kałuże na rozgrznych tarczach, podejrzewam ze usunięte zostały tylko skutki... Pozdrawiam ;)
Po wymianie łożyska i po dokręceniu nakrętki proponowałbym zrobić próbę. Zakładam, że jarzmo i zacisk hamulca będzie ściągnięty. Należy założyć tarczę hamulca, koło i je pchnąć dosyć energicznie ręką. Powinno zrobić kilka obrotów przed całkowitym zatrzymaniem. Wtedy mamy pewność, że nie ma zbyt dużych oporów na łożysku.
Witam.Hamulec w tym zastosowaniu nie jest najlepszym pomysłem ze względu na: za dużo rozruchów i zatrzymań,może przechodzić poza punkt zatrzymania,zwłaszcza po nagrzaniu tarcz hamulca,Pozdrawiam
Toku74, dwie sprawy: 1. co to jest chamulec? 2. czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoja najmocniejszą stroną. Metiuk: głowy sobie obciąć nie daje, ale na 99,9% tam są tarczo-bębny. Czyli hamulec zasadniczy tarcza, hamulec pomocniczy bęben. A bęben w swojej konstrukcji jest szalenie prosty, tylko niestety jego skuteczność jest nienajlepsza.
P. Błażeju (moderator?), obróbka na tokarce tarczy jest zjawiskiem normalny, wielu kierowców tak robi by uniknąc zbędnych kosztów wymiany. Wystarczy obrobic po 0,2cm z każdej stron i nasza tarcza jest gladka, dłużej wytrzymuja wtedy hamulce bo nie ma zarysowań a co do cylinderka to zapiekł sie i potrzebana byla sila, ale tu pomógł p.Basstec. Dziekuje...
Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
hamulce tarcza hamulce magnum hamulce tarcza ukośnica
panele dachy płaskim wodomierz magnes bezpiecznik wycieraczka tylny
prostownik ideal sharp lodówka
Kondensator C4184 w Harman Kardon AVR 760 z 2009 roku Możliwość generowania prądu z radia kryształkowego