Cześć. Opel w wałkach rozrządu w silnikach np Z12XE, X10XE i itp. z łańcuchem rorządu stosuje dwa różne tarcze impulsowe jak na rys oznaczone nr 3 i 4. Pytanie (pomijając potrzebną dystansówkę dla jednego z nich) czy można zamiennie je zastosować np zamiast 3 dać 4? Pomijam fakt po co Opel dokonał tej zamiany?
Hejka, Chodzi mi po głowie następująca "zabawka". Rozebranie starego prlowskiego telefonu typu tulipan lub podobne i zrobienie z niego czegoś fajnego. Zastanawiam się, jak najlepiej podłączyć styki tarczy telefonicznej do arduino. Nie chodzi o inne napięcia itd, bo same styki byłyby podłączone bezpośrednio do arduino, ale o dwie rzeczy: 1) Styki są...
Hej, mam trochę inny problem z takim modułem z transoptorem szczelinowym. Nie chcę zakładać tematu bo w tym układ został dobrze "rozgryziony". Odbieram sygnały za pomocą zewnętrznego przerwania i dostaje dużo więcej przerwań niż jest faktycznie impulsów - na tą chwilę robię to w Arduino, ale na STM32 było podobnie. U mnie opornik dla diody transoptora...
tarcza eliminuje trzaski związane z impulsowaniem numeru, ale słychać jeden trzask na początku kręcenia i drugi trzask na końcu powrotu tarczy... jak włączyłem diody jak wyżej zamiast trzasków słychać tylko takie ciche tyknięcia :) edit: właśnie ten schemat też znalazłem :) thx
O których dokładnie wsuwkach/mikro-przełącznikach mówimy dokładnie. Wolałbym być już wstępnie przygotowany, jak się dobiorę do pacjenta. :P Wsuwki (Męskie i Żeńskie) to są zakończenia kolorowych przewodów, które podłączają (łączą): linie telefoniczną, mikrotelefon, i tarcze wybierającą w aparacie. Mikro przełączniki to te elementy które wykrywają podniesienie...
Kto z Was pamięta stare aparaty z kręconą tarczą do wybierania numerów w sposób impulsowy? W niektórych instytucjach nadal królują takie telefony. Połączenie tarczy wybierczej z komputerem jest bardzo proste i może go wykonywać każda osoba nawet nie znająca się bardzo na elektronice. Połączenie jest realizowane za pomocą jednego z wolnych szeregowych...
Od jakiego operatora jest łącze ? Może pracować tylko w "Tone" i w pulsie nie działa. Można łatwo samemu sprawdzić. Większość aparatów ma przełączniki "Pulse-Tone". Jeśli nie masz takiego aparatu, to wystarczy przy podniesionej słuchawce kilkukrotnie puknąć widełkami. Gdy sygnał zostanie przerwany, to znaczy, że centrala przyjmuje również wybieranie...
Koledzy tak więc udałem się do wodociągów i ręce mi opadają. Nikt nie potrafil mi odpowiedzieć jaki to regulamin , przepis zabrania instalowania czegoś w pobliżu licznika. Jedyne co potrafili powiedzieć "przepis jest i to ich licznik". Tłumaczę pomiar optyczny czujnik jest nad licznikiem itp. Ale według nich jest przymocowany klips do licznika. Więc...
Centralka Strowgera odwraca polaryzację i jest to już rzecz sprawdzona. W moim przekonaniu, jeśli chodzi o część "analogową" trzeba będzie się nieco wzorować na translacji wychodzącej, którą narysował Zutket w wątku o centrali Strowgera. Przykładowo, transformator z jednej i z drugiej strony warto odseparować kondensatorem, choćby po to, by się nie...
Dzień dobry! Słyszałem, że możliwe jest podłączenie telefonu z wybieranie impulsowym (np. taki z tarczą) do systemu telefonów MB. Czy ktoś z Was wie jak to zrobić? Z góry dziekuję za pomoc!
Dobry wieczór, jestem nowy. Czytałem już artykuł na temat podłączania telefonu stacjonarnego z tarczą (PRL itp.). Posiadam ten telefon i chciałbym, aby dało się z niego dzwonić. Dowiedziałem się, że muszę kupić router GSM, który umożliwi wybieranie impulsowe. Chciałbym się dowiedzieć: - Jakie urządzenie polecacie (w przystępnej cenie)? - Czy wystarczy,...
1. dokładnego położenia wału napewno nie ustalisz, bedziesz mogł jedynie rejestrowac jego obroty. 2. wez tez pod uwage, ze zeby w cewce wytworzył sie prąd to magnes musi byc w ruchu. wiec przy małych predkosciach silnika ruch moze nie byc wogole wykryty, a gdy wał sie nie bedzie krecił, to wogóle nie bedzie zadnch impulsów. 3. silnik bedzie pracował...
Niestety układ ze zwykłym zwieraniem lini nie dziala. Można teoretycznie wybrać numer przyciskiem od słuchawki. Podnosze słuchawke i klikam na szybko na przycisk, przestaje klikać, odgłos w słuchawce milknie wiec coś wybrałem. Teraz podkreślam ! jak klikne na widełki słuchawki (odkładam słuchawke) napięcie w gniazdku jest równe 50V ! wiec układ ze...
A jak już koniecznie chcesz elektronikę, to ostatnia wersja bodajże aparatu Bratek miała zamiast tarczy klawiaturę, która działała impulsowo a nie tonowo. Siedziała tam jakaś hybryda.
witam mój problem jest następujący posiadam stary telefon z tarczą numeryczną i wybieraniem impulsowym. zmieniłem ostatnio operatora linii telefonicznej i okazało sie ze u nowego operator nie ma możliwości korzystania z tel.z wybieraniem impulsowym. Czy istnieje możliwość jakiejś niewielkiej przeróbki tego starego telefonu?? pozdrawiam
swoją przetwornicę zbudowałem w większości z elementów z odzysku i z tego co było pod ręką, niektórych takich jak bezpiecznik, czy kondensatory filtrujące na linię +/-35 pod ręką nie miałem. Na przekładnik prądowy użyłem rdzeń toroidalny o wymiarach ok. 23/13/7. Trafo sterujące w ostatecznej wersji nawinąłem na TX25/15/10-3E5, na tym rdzeniu właściwie...
Albo interkom albo centralka telefoniczna. Więcej niż dwa to ile? Bo tysiąc to też więcej niż dwa:D Jeżeli masz 4 pary pomiędzy aparatami to możesz połączyć każdy z każdym, trzy przyciski wywołania i masz interkom, bez żadnego kręcenia tarczą. Jeżeli chcesz wybierać numery to potrzebna jest centralka - czyli obojętnie ile miałaby mieć numerów wewnętrznych...
Te bramki które miale w ręku miały wybieranie impulsowe. Jeżeli telefon nie ma wybierania tonowego to można zastosować DIALER. Były do kupienia z 20 lat temu. To pudełko wielkością paczki papierosów z klawiaturą i głośniczkiem. Przykładało się to do mikrofonu i wybierało numer z klawiatury.
Skorzystaj z jakiejś oferty z tablica.pl np: ( nie mam z tym ogłoszeniem nic wspólnego) dogadaj się z gościem, niech wyśle zdjęcia lub film, jak centrala pracuje i po kłopocie. Zapytaj o możliwość wybierania impulsowego - niezbędna dla starych telefonów z tarczą. Telefony na korbkę to typy MB i do nich tylko centralka ręczna (taka jak kiedyś w wojsku),...
Żeby sprostować: 1. Zegar zabytkowy, mechaniczny który nie chodzi - zaniedbania moich poprzedników... Ze względu na trudny dostęp do tarcz uruchmię kiedy będzie pewna pogoda i bezwietrznie. 2. Niestety, ci którzy poprzednio uruchamiali zegar zlikwidowali mechanizmy kuratntu i pozostały z nich tylko młotki na linach. 3. Początkowo chciałem zakładać i...
PAS = pedal assistance sensor. Zwykle robią to tak, że jest tarcza, która się kręci razem z pedałami, na niej jest kilka magnesów, a obok nieruchomy czujnik pola magnetycznego. Przypuszczam, że gdy przy czujniku jest magnes, to czujnik daje połączenie wyjścia z masą, a jak magnesy są daleko - wyjście nie ma żadnego połączenia 0 i w środku jest tranzystor...
Dzięki, bo też mnie to interesowało. Jedyne bramki które mi działają z dekadą to Grandstream HT502. Już nowsza seria 70x najpierw nie działała w ogóle, a potem po długich bojach ze 'społecznością' poprawili soft, ale z naszymi telefonami robi tyle błędów że nie da sie poprawnie nic wybrać (może wina współczynnika wypełnienia? Bo zmiany / likwidacje...
Cześć w pierwszym dniu nowego 2019 roku :) Poniżej wersja beta kodu buforującego, testowałem na tarczy i działa. Zwolnienie translacji testowałem przez zatrzymanie tarczy w położeniu gdy styki pulsujące są rozwarte, po 5s zwalnia linię zewnętrzną.
Więc potrzebujesz zasilacza 4,5-5V 1A starczy. Ten OK ale 6V ? Poproszę jakieś inne opcje, bo większość drogo bo są dedykowane. A nie wiem czy najtańsze będą dobre. sprawdź czy w otworkach do rzutek nie tkwi gdzieś złamana końcówka lub któreś pole nie zwiera. Sporo tych dziurek, trochę było zakurzone, baterie nowe. A, rzutki muszą być dość lekkie,...
Masz przykład dwóch "Bratków" jeden z tarczą a drugi z klawiaturą... Żeby było ciekawiej, przykład Bratków zarówno z tarczą jak i z klawiaturą z ,,wolnym" białym przewodem. Wniosek z tego, że RWT w aparatach z elektronicznym układem wywołania nie była stosowana zwora, którą można było zdjąć i w to miejsce włączyć dodatkowy dzwonek.
Są przystawki, które zamieniają sxs na DTMF. Jeśli chodzi o internet, to może nie na temat ale dam odpowiedź. "Dodam jeszcze że grandstreamy działają z wybieraniem impulsowym jako chyba jedyne bramki. Ale: starsze trzeba aktualizować firmware. Trzeba też aktywować w ustawieniach "Enable pulse dialing". Niestety też bramki przed HT812 są nadwrażliwe...
Odnośnie pierwotnego wątku. Mam bramkę VoIP Grandstream HT801 i telefon RWT CB-49 pięknie z nią działa (no może czasami w słuchawce słychać jakieś nietypowe szumy - ale zakładam że to wina wkładki lub samego aparatu). Dzwonek dzwoni przy połączeniach przychodzących dość głośno (można wybrać dwie częstotliwości), wybieranie impulsowe działa bezbłędnie...
Jeśli nie masz sprzętu do diagnostyki, no to nie pójdziesz tą drogą. Temu konwerterowi może nie smakować timing impulsów, może napięcia. Szklana kula więcej nie wie ;) Przypnij drugi aparat równolegle do 'line', sprawdź czy słychać tony dtmf, podczas wybieranua tarczą pierwszego aparatu. I pozostaje próbować inne konwertery. Przy okazji - jaki typ tego...
Potrzebujesz bramki VoIP, która akceptuje wybieranie impulsowe. Temat wielokrotnie poruszany na forum. Poczytaj na początek [url=]Link
Kto lub co jest dostawcą usług telefonicznych? Operator usług telefonicznych,obecnie Orange(wykupił Telekomunikację Polską SA),lub np. operator kablowy,komórkowy,internetowy .Z reguły mają wszystkie te usługi z telefonicznymi włącznie choć system wybierania impulsowego jest przeważnie zarzucony jako nieefektywny (wydłuża czas wyboru abonenta,brak możliwości...
Masz rację dlatego nie poleciłem takiego telefonu tylko analogowy z wybieraniem tonowym, bezprzewodowe mozna kupić już nawet za 50 zł, kilka takich rozwiązań montowałem z routerem B525 plus antena zew. dla osób starszych, nie potrafiących korzystać z WIfi Calling. Obsługa słuchawki telefonu bezprzewodowego z duża klawiaturą nie jest dla nich trudne,...
Wywołanie nie jest konieczne, bo wystarczy postukać widełkami lub wykręcić tarczą impulsową dowolną cyfrę. Drugi telefon będzie podzwaniał. Oczywiście optymalnie zrobić układ jak na obrazku powyżej lub podobny. Najbardziej optymalny jednak sposób to zakup centralki, która obsługuje aparaty z wybieraniem impulsowym.
Sigi-moduł z sierry DOHC (silniki rodziny N9) na pewno nie bedzie pasował.Ani z mdelu wyposazonego w układ wtryskowy,ani z modelu z gaźnikiem.Nie będzie bo z EFI nie ma wewnętrznych układów realizujących wyprzedzenie zapłonu w funkcji zwiększenia obrotów.Z gażnkowego też nie,bo jakkolwiek realizuje funkcję wpomnianą wyżej,ale współpracuje z indukcyjnym...
Witam. Licznik ma służyć do odczytu czasu odtwarzania taśmy w trzech prędkościach, 9,5cm/s, 19cm/s i 38cm/s. Koło impulsatora ma wymiar ok. 60mm i z niego ma pochodzić sygnał do synchronizacji obrotów Capstan'a. Sam czas odtwarzania nie wiele mi da, bo nie będę wiedział w jakiej pozycji jest taśma po przewinięciu np. 559m. Dokładnie to ma wyglądać tak,...
Wczesniej nie napisalem: moj sprzet to Alan 102 + antena SIRIO 63cm. Samochod - Polonez 1.5 SLE. Zaklocenia mam nie z zasilania a z 'powietrza' - poniewarz slysze 'pykanie' narastajace z obrotami silnika uwazam ze jest to instalacja zaplonowa. W moim poldku zastosowany jest tzw aparat zaplonowy bezstykowy - cewka i tarcza impulsowa. Sygnaly ida na tzw....
Zabawa w sensowanie pradow , przesuniec fazowych itp. moze byc troche uciazliwa, i nie do konca pewna w dzialaniu. W ukladzie zaslaniania zaslon w oknie pracuje u mnie silnik, ktory wyposazylem w cos w rodzaju tachometru zrobionego z zcujnikow optycznych wzietych ze zwyklego myszaka. Gdy silnik sie kreci, odbiornik odbiera strumien IR przerywany przez...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. EBS 04321-03 To błąd logiczności czujnika prędkości koła prawego tył. Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy szczelina pomiędzy tarczą impulsową a czujnikiem nie jest za duża ,czyli docisnąć czujnik do tarczy. Przydało by się także sprawdzić czy podczas wymiany tarczy hamulcowej nie został skrzywiony pierścień ABS.Jeżeli szczelina ok i tarcza...
Tylko jedno koło rozrządu ma tarczę impulsową dla czujnika wałka rozrządu - nie wiem, jak to jest rozwiązane mechanicznie w KIA - sprawdź, czy nie mogła przestawić się tarcza impulsowa względem wałka rozrządu, tak samo tarcza przy zębatce wału korbowego - dla ECM ważna jest synchronizacja miedzy impulsami z wału korbowego i wałka rozrządu. W przypadku...
Jeżeli jest to Twój pierwszy projekt to sobie odpuść. W koszty pójdziesz i nic nie zrobisz. Takie zadanie to nie zadanie dla elektryka. Jak nawet nie wiesz tego że telefon jest zasilany z linii telefonicznej i czym sie różni wybieranie tonowe od impulsowego i chcesz to ustrojstwo zasilać z jakiejś bateryjki z filtrami ( :D :D :D :D ) to po prostu ....skrajnie...
Błąd ten jest przyczyna zbytnio oddalonego czujnika od koronki.Wartość szczeliny nie powinna być większa niż 0,5 mm. Zdarza się że poprzez krzywą tarcze impulsową jest on odpychany od koronki lub tarcza impulsowa jest w kiepskim stanie przez rdze. Czasem problem można rozwiązać stosując wymianę czujnika na markowy (Haldex lub Knorr-bremse). Czujniki...
Jak powinna wyglądać tarcza impulsowa współpracująca z czujnikiem CNY 70? Jaka powinna być odległość czujnika od tarczy (w charakterystyce elementu wyczytałem, że to 0,3 mm - trochę mało). Czy czujnik powinien widzieć tarczę prostopadle czy pod kątem? Czy kontrast pomiędzy białymi i czarnymi polami tarczy musi być duży?
Nie krokowy przypadkiem? W znanych mi skanerach nie było silników DC Kolega narysował silnik z dwoma wyprowadzeniami to raczej zwykły DC chyba, że to pomyłka. Skanerów nie rozbierałem ale w drukarce atramentowej HP do napędu wałka był zwykły silnik DC z przekładnią i tarcza z przeźroczystego tworzywa z naniesionymi promieniowo liniami oraz czujnikiem...
CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać po wymianie sprzęgła to dobrze by było sprawdzić , czy czasem nie jest uszkodzona tarcza impulsowa na wale korbowym...
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
jeżeli nie ma mostka prostowniczego to nie jest to telefon elektroniczny tylko zwykły . każdy telefon elektroniczny posiada mostek prostowniczy , który służy do zasilania telefonu. w takim wypadku ten telefon posiada tarcz numeryczną impulsową. jeżeli w tych telefonach występuje zwarcie to może ono występow3ać na chaku widełkowym lub tarcz numeryczna...
wielkie dzięki za schemat bardzo mi pomogłeś mam tylko jedno pytanie zauważyłem że układ jest sterowany przez tarcze impulsową ,ile musi być nacięć na tarczy aby układ działał prawidłowo? czy można to zastąpić czujnikiem indukcyjnym? Znalazłem jeszcze inny schemat czy możnaby zamiast tyrystora z kondensatorem zastosować tranzystor mocy i zamiast 200V...
Śmiem wątpić czy jest to najmniejszy telefon... :) Może najprostszy ale na pewno nie najmniejszy. Przede wszystkim musisz mieć taką tarczę do impulsowego wybierania numerów, jak w telefonach zprzed 20 lat. Ja myśle że jak już skombinujesz stary telefon z taką tarczą to nie musisz niczego robić -bo już będziesz miał telefon jaki chcesz zbudować...
55W , to stosunkowo nie duża moc, to mniej niż żarówka (100W). Regulację obrotów silnika dokonuje się przez zmianę napięcia zasilania. W regulatorach "bezstratnych" można tego dokonać np. za pomocą regulowanego autotransformatora, lub bardziej skomplikowany sposób, za pomocą regulatora tyrystorowego. Przy tej mocy, można też z powodzeniem włączyć rezystor...
Duże to urządzenie? Ten ruch to "tam i z powrotem" o te 25'? Czy za każdym razem w jedną stronę? Jeśli ruch nawrotny, to sprawę załatwi jakaś przekładnia samohamowna (np. ślimakowa z mechanizmu wycieraczek samochodowych) i dwa wyłączniki krańcowe. Jeśli w jedną stronę, to jakby ten ruch podzielić na jakąś całkowitą dzielną 360, to można to zrobić na...
starego typu - nowego ? podkowa cz\y ten drugi ? jak dobrze pamiętam to były dwa rodzaje podkówek ( czyt czujnik) czyli dwa rodzaje kół impulsowych w przekładni i pamiętam że też kiedyś kupiłem złą przekładnie z nie tym kołem pojechałem do chłopaków zajmujących się regeneracją przekładni i zmienili mi za 30 zl tarcze impulsową
witam, Passat B6 BKP, trafił z problemami z rozruchem. nie zapala ale bez jakiejś logiki w tym, raz jak trochę pochodzi raz na zimnym, czasem zapala i gaśnie, a czasem gaśnie podczas pracy na jałowym. Diagnoza testerem - P3008 Czujnik walka rozrządu. Poza zakresem tolerancji. Synchronizacja walka z wałem, skacze od 4 do nawet 17 stopni. Jak odpali pokazuje...
Skoro z akumulatorów to zostaje sterowanie z PWM poszukaj tranzystorów z serii IRL i po połączeniu kilku + rezystory równoważące mogło by to działać. Nie wiem czy potrzebna jest ci stabilizacja obrotów. Wykonałem kiedys taką prace dyplomową sterowania silnikiem DC za pomocą PWM z stabilizacją obrotów na tarczy impulsowej z regulatorem PID. Pozdrawiam...
Duzo by o tym pisa. Z funkcjonalnego punktu widzenia servo zasadniczo uzywa sie do pozycjonowania ( n.p. ramienia robota, kolek, czegokolwiek ) w zakresie do 180 stopni. Serwa zasadniczo nie obracaja sie wokolo. Silnik krokowy moze obracac sie o dowolna wielokrotnosc kroku, lub nawet o drobniejsze kwanty przy uzyciu tzw. microsteppingu. Jesli chodzi...
Jeżeli jeszcze mogę coś dodać na tym forum i w tej sprawie, to mając trochę doświadczenia, głównie w przeróbce maszyn, podpowiem kilka spraw. 1. Pasy zębate nie wchodzą w grę ze względu na swoją elastyczność. Frezarka potrzebuje bardzo sztywnego napędu. Nawet, jezeli bedziesz frezował tylko tworzywa sztuczne, to powstające przy tym wibracje będa powodowały...
Układ tzw CDI (capacitor discharge ignition - zapłon z rozładowywanego kondensatora (wolne tłumaczenie)) jest zbudowany najprościej jak sie da - chodzi o wzgledy awaryjności najlepsze są najprostsze rozwiazania. Kondensator ładowany jest przez jedną diodę (tylko jedna = jedna połówka zasilania). napięcie kondensatora jest doprowadzone przewodem do cewki...
Fiu, fiu - rzekł Ćwirek... Jeśli już tak chcesz, to proszę: projekt sterownika na procku, dorobienie specjalnej tarczy impulsowej, zdjęcie krzywych wyprzedenia zapłonu i charaktrestyki pracy silnika zależnie od warunków, zastosowanie czujników położenia przepustnicy, podciśnienia w układzie dolotowym, spalania stukowego i jeszcze kilka innych. Port...
potencjometr moim zdaniem nie jest najlepszym pomyslem, i malo precyzyjnym przede wszystkim. lepiej poprostu wykorzystac tarcze impulsowa i zliczanie impulsow(cos jak w myszce ;) ), jesli i tak ma byc stala komunikacja z komputerem, to bedzie latwiejsze i precyzyjniejsze.
Mamy więc kilka rozwiązań na UPS-a do telefonu, jednak chyba najtaniej i najprościej wyjdzie zwykły telefon przewody. U mnie nawet stary "Tulipan" z tarczą impulsową działa. Oczywiście nie połączę się tam gdzie trzeba wybrać samemu numer wewnętrzny.
Zastanawia mnie to dlaczego nie moge się połączyć z systemem diagnostycznym. Inne vw łączą się bez problemu. (urzywam Tester Plus Magneti Marelli ) Dodano po 7 1mm to może być trochę za dużo właściwie tak dużej szczeliny jeszcze nigdzie nie widziałem To dziwne, bo to jest przeciętny odstęp czujnika od tarczy impulsowej.
No i co z tego że tak samo montowany, ale tarcza impulsowa może byc inna, zresztą ten 1,8 tez był na Multecu. Chłopie, weź że jaki tester, podepnij, test elementów wykonawczych-> test iskry i zobacz czy bedzie. Jak tak, to masz wsio ok, a sterownik się gubi na sygnałach inicjujacych
Trudno powiedzieć. Hallotron może być uszkadzany przeciążeniem-za duży prąd w obwodzie elektrody wyjściowej, pracuje tam tranzystor w układzie OC, może być uszkadzany termicznie, i mechanicznie-tarcza impulsowa po nim trze, zwłaszcza jak jest duży luz na tulejkach wałka aparatu
Najlepiej bylo by zczytac bledy z systemu abs moze byc ze poprostu ktorys z czyjnikow ma zla odleglosc od tarczy impulsowej i abs jest nadpobudliwy poprostu
Najprawdopodobniej masz uszkodzony przewód elektryczny który dochodzi do któregoś z czujników.Odepnij wtyczki i zmierz napięcie ,na każdy z czujników powinno dochodzić napięcie 5V.Sprawdż odległości czujników od od tarczy impulsowej na piaście.Jeżeli wszystko ok pozostaje diagnoza komputerowa.
Jeden pin to pewnie masa, drugi to +12(zasilanie silnika)ze sterownika, a trzeci to pewnie powrót z tarczy impulsowej z mechanizmu wycieraczki do sterownika, żeby wiedział kiedy wyłączyć w skrajnej pozycji wycieraczkę.
A co będzie jak pojedzie po gęstej wysokiej trawie... Łodygi trawy spowodują fałszywe odczyty przesłaniając transoptor. Najlepszy by był enkoder inkrementalny taki stosowany w automatyce i zamontowany na osi (gdyby ona się kręciła :) ) Ale mimo wszystko projekt i wykonanie mi się bardzo podoba. Od razu falownik + Simatic S7 i LCD dotykowy do obsługi...
1 obrót cylindra to 1 arkusz więc jeśli na osi umieścimy "podziałkę" z drukarki atramentowej HP (taki foliowy krążek z naswietloną podziałką) i element odczytujący (takze z tej drukarki) wtedy uzyskamy kilkaset impulsów na 1 obrót - czy wtedy bedzie łatwiej? np. 1 obrót = 500 impulsów 500 impulsów = 1 ark. 250 impulsów/sek = 0,5 ark/s =1800ark/h Zakres...
uszkodzony czujnik położenia wałka.jego objawem jest własnie wkręcanie sie tylko do 4500obr/min czy po wymianie to sie zmieniło.sprawdz przejscie miedzy czujnikiem temperatury a sterownikiem ECU.sprawdz diagnoskopem jaka temperature widzi sterownik w wartosciach rzeczywistych.i porównaj z pomiarem temperatury cieczy zwykłm multimetrem złe .sprawdz przejscie...
Silnik z przekładnią kątową, na końcu koło na pasek klinowy. Jeśli było w warsztacie samochodowym, to pewnie służyło do sprawdzania alternatorów. Z tyłu tarcza impulsowa, która może służyć do sprawdzania/regulacji obrotów.
Z tego co zdążyłem siępo czasie (dość długim) zorientować, odbywa się to wyłącznie programowo, zliczając czas pomiędzy zębami. Drugą sprawą jest fakt, że w przypadku sterowników Boscha korzystających z takiej tarczy impulsowej, GMP w 2 i 3 cylindrze przypada 78 stopni po wystąpieniu brakujących zębów przy czujniku.
A może być tak, że ani jedno, ani drugie, tylko w tarczy impulsowej pod kołem rozrządu /na godz 12/ i pasuje kołek od napinacza paska wielorowkowego Dokładnie tak jest,że ani jedno ani drugie tylko otwór w tarczy na godz 12.. Wprawdzie otwór w bloku jest ale już w kole zamachowym go nie ma.
Wstaw impulsator do skrzyni 6 biegowej. Otwór powinien byc. Przerabiałem na skrzyni 5 biegowej do 1.8 turbo - udało sie tak zrobic. Trzeba też dołożyc tarcze impulsową.
Bo tam masz czujnik wału, zaś aparat to wyróżnienie bodaj czwartego cylindra, dlatego jest tylko jedna szczelinka w tarczy impulsowej. Ustawianie robi sie poprzez VAG, nie pamiętam kanału i wartości, jak jest dobrze to powinno pokazac bodaj 212.
Zła odległość któregoś z czujnków od tarczy impulsowej albo pęknięta któraś z koronek na przegubach. Przy hamowniu z większych prędkości wszystko jest pewnie ok a jak samochód parkujesz i powoli wytracasz prędkość to wtedy bicie w pedał.
knorrbremse 2.2 lub 2.3 bierze też pod uwagę stan zużycia okładzin hamulcowych. Gościu, marki Ciężarówek ci się pomyliły.W DAFie czujnik zużycia okładzin nie ma nic, ale to nic do systemu EBS, z resztą jak kolega Kowal 3376 napisał. Dlaczego wszyscy od razu nic tylko: czujniki i tarcze impulsowe! A może usterka jest w obwodzie czujników ciśnienia powietrza...
Dwie śrubki, trzeba zdjąć tarczę impulsową. Nie ma tam nic do czyszczenia.
Najzwyklejszy Hall szczelinowy - VW, Łada Samara itp. Pewnie że byłby dobry, kwestia precyzyjnego wykonania i osadzenia tarczy impulsowej.
Witam. Problem Polega na tym zaczne od ABS Gdy jadę kontrolka mniej więcej zapala się jak prędkościomierz przekroczy mniej więcej 60 km/h Prawdopodobnie masz na którymś z kół za dużą szczelinę pomiędzy tarczą impulsową a czujnikiem ABS , lub za duży luz na łożyskach.Proponuję zrobić diagnozę ABS które koło "zgłasza "problem.Instalacja będzie ok bo po...
Tyle tylko że x16sz ma odczyt z wieńca koła pasowego, a nie tarczy impulsowej przynitowanej do wału korbowego. Zdjęcie z prawidłowej perspektywy potrzebne. Chyba że to nie 1.6 8V.
Jeżeli błędy pojawiają się po włączeniu zapłonu to obstawiam na brak ciągłości instalacji od modulatora EBS do sensorów. Jeżeli błędy pojawiają się dopiero podczas jazdy to raczej będzie uszkodzenie mechaniczne(za duża szczelina,luz na łożyskach,krzywa (uszkodzona) tarcza impulsowa.
Na początek sprawdź tarczę impulsową i sensor ABS koła prawy tył (szczelina).
Jak działa czujnik to ja wiem. W pierwszym poście napisałem, że z pomiarów wynika iż na wyjściu jest cały czas +5V, niezależnie od położenia tarczy impulsowej. +5V jest też na 2 pinie przy odpiętej wtyczce czujnika, mierząc od strony instalacji. Potrzebuję tylko info czy tak powinno być i mam uszkodzony nowy czujnik, czy też jakieś zwarcie/uszkodzony...
Z doświadczenia wiem, że masz do wymiany koło napędzające wałek rozrządu. Jest to choroba wszystkich TDI na pompowtryskach. Nowe koło ma odstęp około 2-3mm między tarczą impulsową, a zębatką paska rozrządu. Zużyte koło nie ma odstępu i te dwie powierzchnie trą o siebie podczas pracy silnika, czego naocznym skutkiem jest rdzawy nalot na kółku rozrządu....
Hasła dla ciebie - transoptor szczelinowy, transoptor refleksyjny. Tarcze impulsowe. Zajrzyj sobie do myszki komputerowej i starych polskich magnetofonów, gdzie autostop był realizowany na impulsatorze optycznym. A to, jak daleko odsuniesz nadajnik i czujnik za pomocą światłowodu, to już twoja fantazja.
Pozostaje jeszcze mechaniczne uszkodzenie tarczy impulsowej.
:arrow: emeryt2 Napisane w pierwszym poście jak byk - panie fizyk! W pierwszym poście jest czujnika i tarczy impulsowej z układu ABS samochodu - potrafisz na podstawie tej informacji ustalić, jakie napięcie daje ten czujnik i czy zależy ono od prędkości obrotowej tarczy? Jeśli potrafisz, to opisz, jak to zrobić, może czegoś będę mógł się nauczyć.
Odległość czujnik tarcza impulsowa 0,5 mm.
Zawory nowe, naprawiona głowica. Nowe dźwigienki. Silnik 8V. Jeden wałek. Jak zablokuje wał korbowy i wałek rozrządu blokadami to przy próbie obrotu dochodzi do kolizji. W tarczy koła impulsowego nie ma otworu na kołek blokady. Podejrzewam że może koło zamachowe jest od innego typu silnika i dlatego otwór blokady wychodzi w innym miejscu. Jak pamiętam...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Jest kilka metod stabilizacji obrotów silników DC: - sprzężenie zwrotne na podstawie prądu silnika ( rozwiązanie popularne, ale kiepskie ) - sprzężenie zwrotne na podstawie sygnału z prądniczki tachometrycznej ( kosztowne ) - sprzężenie zwrotne na podstawie częstotliwości sygnału z tarczy impulsowej ( stosowana w wyższej klasy gramofonach np. WG1100fs)...
Gdyby to były wartości ustalone na stałe, to najprościej by było na tarczy impulsowej i krańcówkach. A Ze ma być ustawiane, to wykonać komparator i sterować z niego mostek H. W sumie można by nawet wykorzystać elektronikę z regulatora położenia reflektorów z jakiegoś auta. Ilość możliwych nastaw można będzie sobie ustalać na przełaczniku i podawać tylko...
Po podpięciu vag wyskakuje błąd 00287 - ABS wheel speed sensor: rear right (G44) Masz tam system TEVES który wywalając błąd 00287 nie rozróżnia usterki elektrycznej od mechanicznej i równie dobrze może to być to co koledzy wyżej napisali,a może to być przyczyna czysto mechaniczna np.zanieczyszczona koronka na piaście.pozdr. A skąd pewność że to Teves,...
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować z modułami ze starego poloneza - GL118...
Nie mogę znaleźć dokładnego opisu błędu. Ale błąd może być spowodowany luzem na piaście koła, uszkodzeniem tarczy impulsowej, za dużą szczeliną powietrzną czujnika, uszkodzoną wiązką do modulatora.
ABS się wyłącza w trakcie jazdy, gdy system stwierdzi zbyt dużą różnicę prędkości poszczególnych kół, przy nieaktywnym hamulcu - generować podobny błąd może własnie zafajdany błotem i opiłkami, bądź skorodowany pierścień zębaty/tarcza impulsowa przy kole, a także luźno zamocowany czujnik, bądź uszkodzone łożysko koła.
1) To jest najłatwiejszy i najprostszy sposób sterowania poprzez analogi jeżeli sterujesz falwnikami na silniku 1 i 2 - do wykorzystania w każdym falowniku. Można ewentualnie sprzęgnąć falownik z enkoderem dla uniknięcia zmian prędkości przy obciążeniu (poślizg silnika) 2) Jeżeli silnik 1 nie ma falownika to proponuje najprościej: a) enkoder inkrementalny...
Sprawdź tarcze impulsowa koła pasowego (napylana warstwa magnetyczna) , może przy wypadku się uszkodziła a jest dość delikatna
Jeżeli masz ustawiony rozrząd prawidłowo na znakach i mimo to silnik nie zapala, to pozostają dwie możliwości: 1) Koła zębate na poszczególnych końcach wałów nie są trwale osadzone lecz mają luzy (np. pęknięty klin blokujący); 2) poszczególne czujniki obrotowe tj. czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego oraz czujnik położenia wałka rozrządu...
niesamowity atut, jest analogowa. Informacja na niej jest ciągła w czasie, czyli zgodna z naturą ludzką. A widziałeś może cyfrowego człowieka? Używasz telefonu z tarczą impulsową? Czy może jednak komórki? Albo, o zgrozo, smartfona? ;) Odnoszę wrażenie, że tu kolego chciałeś mnie poniżyć. Wyciągnąłeś ten fragment z większej mojej wypowiedzi, całościowo...
Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.