W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Masz zardzewiałe tłoczki na obrzeżach(pod osłonami przeciwpyłowymi) cofnąłeś tłoczki i teraz wżery nie pozwalają im cofnąć się po ustaniu hamowania. Tłoczki do wymiany i będzie latać.
Piotrek, a pompy hamulcowej przypadkiem nie zmieniali? Bo może się okazać że nie cofa się tłoczek w niej do końca.
No ale co zrobić żeby się nie grzały. Cy jeśli nie posmarowałem cylinderków specjalnym smarem to to może powodować ich blokowanie i stały naciska na klocki?
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Na początek wężyki gumowe przy kołach. Najtańsza opcja.
Szczęki hamulcowe mają samoregulację. Śruba (jak to ta o której myślę) służy do cofnięcia szczęk używanych by zdjąć bęben. Po wymianie szczęk powinieneś ocenić też bęben. Jeśli jest nowy poskładaj wszystko i po kilkukrotnym naciśnięciu pedału szczęki powinny się prawidłowo ustawić. Może być że szczęki się blokują. Nasmarowałeś samo napinacz? Może grzać...
Dzień dobry Jakkolwiek moja prośba wydaje się głupia, proszę przeczytajcie wstęp do końca, zanim mnie ocenicie i skrytykujecie. Chciałem poprosić o opinię na temat stanu hamulców (załączonych zdjęć) w moich samochodach po wymianie kół. Zmieniam koła sam, niby tylko 60 zł, ale przy kilku autach w rodzinie i wolnym dniu zawsze to parę groszy zaoszczędzę....
Mam punciaka 1 z 97 r. Chodzi mi oto ze przednie hamulce sie grzeją. Ale jeszcze jest taka kwestia ze juz mialem wymieniane przednie węże miedziane i elastyczne nic nie dalo nadal cieple są i nawet samochod bardziej hamuje na tyl niż na przód. Moze ktoś doradzi mi.? Moze zaciski mi nie odbijają skoro mam cieple przednie felgi.? A i pedał mam delikatnie...
Witam, mam problem z moją Viki. Otoz przy hamowaniu drga mi pedla hamulca. Czy ktos wie jaki jest powod? Hamulec jest bardzo dobry, nic nie piszczy itp. Gdy nacisne go bardzo szybko i mocno to drga minimalnie.byłem wczoraj na przeglądzie i pan stwierdził ze mam krzywe dość mocno przednie felgi alu. moze to oddziaływać jakoś na hamowanie ? felgi sa wyważone...
Witam wszystkich. Jestem tu pierwszy raz. Mam problem z hamulcami przednimi w Punto 1.1 S. Prawy hamulec nie cofa i cały czas jedzie się na hamulcu (jechało bo teraz stoi) a lewy nierówno bierze. Przy wymianie klocków na nowe stwierdziłem, że wewnętrzne klocki (prawy i lewy) są "jak nowe", a zewnętrzne cienkie jak listek. Czy wystarczy rozebrać cylindry...
W aucie co jakiś czas powiedzmy co tyśiąc km odkręcam koła i przekładam je i problem taki że teraz obydwa koła z prawej strony nie da się nigdy ściągnąć a te z lewej zawsze delikatnie schodzą. Co może być przyczyną że te dwa koła się tak sklejają do piast i tarcz. Zaznaczam że tylko dwa lewe, czyli przód i tył. Nie rozumiem dlaczego tak jest te same...
Poruszam ponownie temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Trzeba było trochę poczekać i sprawdziłem co jak się robi na yt. Tłoczki i jarzma są niezatarte. Dziwni mnie jedno mianowicie czemu wszystkie cztery koła w tym samym momencie mają ten sam problem? Dziwi mnie też fakt, żeklocki tj. nie dociskają całą powierzchnią tylko...
Witam. Mam problem z tylnymi hamulcami - słabo hamują. Prowadnice pracują swobodnie klocki nowe tłoczki są w porządku. Pedał hamulca jest lekko miękki. Jak się napompuje to jest twardszy. Układ jest odpowietrzony. Proszę o rady, gdzie szukać przyczyny? Jest też Abs ale nie sprawny to raczej chyba nie ma wpływu?
Witam. Co z tymi tarczami nie tak? Rysy to nie są bo nie czuć nic przy dotyku, są gładkie. Zetrzeć też nie można tych, nie wiem jak to nazwać. Ta pionowa linia też jest gładka. Dodam że hamulce działąją dobrze, nie są wyczuwalne żadne bicia przy hamowaniu. https://obrazki.elektroda.pl/6006574000_... https://obrazki.elektroda.pl/6811788600_...
Witam. Dzisiaj na przeglądzie wyszło, że wszystkie koła z prawej strony hamują słabiej niż z lewej. Co może być przyczyną? Różnice są niby w normie, ale naczepa była pusta.
Witam. Ostatnio moja siostra zaciągneła hamulec ręczny na mieście jej nie odbił jak go zdjęła. Przyjechała takim do domu, smród w garażu był spory. Na zegarach palia się kontrolka ABS, która jak samochód ostygł zgasła. Zdjąłem koło tylne i tarcza hamulcowa była czerwona na brzegach jakby ją ktoś farbą pomalował (taka niby rdza), klocki wyglądały na...
W samochodzie Volkswagen Bora 1.9Tdi 2002r.bardzo grzeją się tarcze hamulcowe nawet po przejechaniu 500metrów.Powymieniałem klocki hamulcowe i wszystkie koła obracają się lekko,nawet na zapalonym silniku nic nie blokuje kół (podobno tak sprawdza się serwo ).Hamulce działają dobrze tylko że się bardzo grzeją .Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi...
Mam pewien problem z ABS, a mianowicie kontrolka zapala się dopiero po przekroczeniu 100km/h do tego 3 z 4 tarcz się mocno grzeją (1 ma normalną temperaturę). Świadomy jestem tego, że problemów z ABS może być wiele ale czy to normalne by tarcze nagrzewały się do tego stopnia by mogły poparzyć? Dodam, że wymieniałem klocki (wszystkie) i tarcze (tylko...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek Połowa sukcesu to zastosowanie odpowiedniego smaru kompatybilnego z płynem hamulcowym, "gumki" też można zmienić bo to niewielki koszt. Jaki system hamulcowy?
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Ale co się grzeje zacisk, czy tarcza hamulcowa?
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Witam ,proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z hamulcami.Otóż wymieniłem uszczelniacze w pompie hamulcowej,jak również klocki na osi przedniej i okazuje się,że grzeją sie tarcze hamulcowe,zaznaczam ,iż zaciski są po regeneracji.Co może byc powodem tej usterki,proszę o poradę.
Przyczyną może być awaria któregoś z czujników prędkości kół umiejscowionych przy tarczach hamulcowych.
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Kolego, przyczyn może być na prawdę wiele, począwszy od paliwa, kończąc na hamulcach. Musisz starać się eliminować wszystko po kolei. Czy silnik był dotarty po remoncie, czy zmieniłeś filtry paliwa, czy układ paliwowy nie jest gdzieś przypchany itd. Myślę że jednak przyczyna będzie leżała po stronie silnika, gdyż hamulce gdyby się gdzieś blokowały to...
Ford C Max MK4 po zwolnieniu pedału hamulca przez kilka sekund hamulec jeszcze hamuje, jest to bardzo uciążliwie podczas jazdy w ruchu miejskim, powoduje grzanie tarczy hamulcowych i dodatkowe zużycie paliwa. Czy ktoś spotkał się z takim objawem , proszę o ewentualne wskazówki co w tej sytuacji należy zrobić, aby wyeliminować ten defekt. Z pozdrowieniami...
Panowie, ale teraz to nie wiem czy sobie żartujecie, czy piszecie to z praktyki. Przecież tam jest spora temperatura. Zwykły ŁT albo grafitowy chyba nie wytrzyma? A niby skąd ta temperatura na prowadnicach ? Grzeją się najbardziej tarcze, klocki z racji materiału już średnio, zaciski ledwo co. Smar daje się tam tylko po to, żeby na skutek korozji nie...
Czy wymiana felg na aluminiowe w Oplu Zafirze ma wpływ na grzanie się tarcz hamulcowych w przednich kołach ? Wymienione zostały również śruby mocujące ponieważ ,,oryginalne'' były zbyt krótkie
Chcesz mi powiedzieć że zrobiłem ponad 40tyś km na zapieczonych prowadnikach , tłoczkach czy cylinderkach i tego nie sprawdziłem? Na zapieczonych tłoczkach nie ujedziesz 4km a my rozmawiamy o 40tyś . Auto normalnie jeździ w trasy, nic sie nie grzeje, nie ściąga przy hamowaniu.
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
Przyczyną był tłoczek w zacisku hamulcowym. Wyciągnięcie, przepolerowanie tłoczka i jego gniazda w zacisku drobnym papierem ściernym, a następnie nasmarowanie póki co zliwkidowało problem. Jesli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, zwróćcie uwagę czy nadmiernie nie grzeje się tarcza hamulcowa lub tak jak u mnie nawet felga. Pozdrawiam :)
Witam Po wymianie klokow hamulcowych z tylu w Seacie Leon 1p ktora dokonal mechanik. Zauwazyłem ze pedal hamulca strasznie miekko chodzi przy pierwszym hsmowaniu, dodatkowo z tylu z lewj strony strasznie grzeje sie tarcza, klocek i cala alufelga wrecz jest goraca i smierdzi spalenizna.Mechanik stwiwrdzil ze ta lewa strona byla zapieczona i nie dzoalala...
Zaciski zostały zregenerowane, wymienione przewody elastyczne, problem dalej się pojawiał… pomogła wymiana zacisków hamulcowych na nowe 🫡 Temat kończę i dziękuję za wszystkie sugestie, pozdrawiam
Mam problem z naczepa marki Schmitz z 2001 roku. Od czazu do czasu podczas jazdy blokuje mi sie tylna os w naczepie. Dopiero co zostaly w niej wymienione na wszystkich osiach tarcze i klocki hamulcowe, dociski. Jaki moze byc problem grzania?
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Powoli dobiega drugi rok użytkowania samochodu. Na liczniku prawie 40 tys km. Jak nie patrzeć - roczna średnia „spalania” to 16kWh na 100km. Bateria trzyma pojemność - staną zdrowia wykazał 88%. Reszta samochodu trzyma się dzielnie, na wiosnę zaczęło rzucać kierownicą, ale pomogło przerzucenie kół z przodu na tył. Na jesień czekają mnie...
Dobra jeżeli chodzi o te ciepłe felgi to wszystko się rozwiązało. Przez stary płyn hamulcowy się grzały bardzo a teraz po wymianie jest wszystko wporzadku. Dziękuję wszystkim za pomoc Dodano po 45 Wymiana płynu hamulcowego
Zobacz, czy tarcza kotwiczna nie dotyka(jest blisko) tarczy hamulcowej. Objaw podobny będzie.
Witam, proszę o pomoc mądrzejszych od siebie, problem dotyczy tylnej osi, auto to Volkswagen Bora 1.6. Wymieniłem osłony, które chronią tarcze hamulcowe. Zaciski, tarcze, klocki wszystko nowe tylko piasta z łożyskiem ta sama. Poskładałem no i grzeje się łożysko jak diabli, próbowałem dokręcać i odkręcać mocniej, słabiej, wszystko z wyczuciem. Ale nic...
Jeszcze raz zobaczę temat dotyczący układu hamulcowego autorstwa kolegi to nie będzie nawet ostrzeżenia, tylko od razu ban.
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Jak mogą działać prawidłowo skoro z przewodu nie leci płyn? :?: . W fiatach przewody miały tą wadę, że puchły od środka aż do zamknięcia światła . Efektem było grzanie się tarcz bo klocki "nie odbijały".
Od momentu kupna samochodu Passat b6 mam ten sam problem, grzeje się tylne koło. Wymieniałem już tarcze, klucki, łożysko z piastą, wężyk hamulcowy i cały czas ten sam problem. Podłączali komputer i niby tam nic nie widzą i że zacisk też jest ok. Co to może być? Facet mówi że może to być problem z ABS.
(at)alibabai A co ma zapowietrzony układ i ABS do grzania się hamulców? Pomijam fakt, że ABS nie ma możliwości "dociśnięcia" klocków.
A zacisk hamulca Ci nie trzyma? Nie grzeje się felga?
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Witam mam problem z moim coltem 1.3 benz 2010. W czasie jazdy zaczynają hamować same hamulce LP i PT. tak że aż tarcze się grzeją. Po wymianie pompy hamulcowej problem nie zniknął, po wymianie pompy i sterownika ABS problem nie zniknął, po odłączeniu kompa ABS problem nie zniknął, Przód i tył zaciski ruchome na prowadnicach. Przewody elastyczne drożne....
Najpewniej wymienione klocki lekko trą o tarczę, co powoduje grzanie się i rozgrzanie płynu hamulcowego do tego stopnia, że ten się rozszerza i samoistnie ściska klocki. Zorientuj się, czy koła są gorące. Jeśli tak- to pewnie klocki są źle założone/za grube.
Podłącz manometr zamiast odpowietrznika i sprawdź ciśnienie płynu hamulcowego na kole. Zweryfikujesz ciśnienia, czy masz prawidłowe.
Sprawność pojedynczej przekładni zębatej średnio wynosi ok. 98%, więc w typowym dostawczaku, gdzie od czasu do czasu w moście podczas jazdy po łuku dochodzą jeszcze straty na satelitach można przyjąć straty rzędu 2,5%. Jeżeli przyjmiemy, że silnik ma 100KM, to straty (zamieniane na ciepło) wynoszą ok. 2 kW. Więc taki most - zwłaszcza latem - będzie...
Podczas jazdy bez hamowania jest dobrze. Jak mocniej parę razy zahamuje, to bęben jest gorący Więc podczas jazdy szczęki Ci nie odbijają i tyle. Albo masz skorodowane tarcze kotwiczne albo rozwarstwiły Ci się elastyczne przewody hamulcowe. Nawet dzisiaj jeszcze raz zwiększyłem szczelinę szczęki bęben. Tam jest samo-regulator luzu, po kilku hamowaniach...
Witam kolegów Byłem dzisiaj w salonie hyundai i stwierdzili uszkodzone przednie amortyzatory oraz uszkodzone łożyska górnego mocowania amortyzatorów . Zrobiłem zakup tych części bez wymiany bo chcieli zedrzec że mnie skórę za usługę . Koszt za wymianę dwóch amortyzatorów F175 plus vat , więc postanowiłem zrobic to samemu w garażu . Moje pytanie : Czy...
grzeją tarcze tarcze hamulcowe przegrzane tarcze hamulcowe
lexia sterowniki interfejsu sterownik poduszka fabia moduł zigbee
tester rezonatorów kwarcowych agregat prądotworczy
Czy silnik 600W 24V wystarczy do wózka paletowego 1500kg? Jak połączyć ogniwa 3,6V 3500mAh, aby uzyskać 24V 70Ah?