Tak, o to chodzi. Sprzedawca jest troche optymistyczny co do zastosawania w samochodach. W samej 307-ce jest ich ponad 20 roznych. Trzeba wiec zamowic w serwisie wg VIN-u.
Taśma pod kierownica przelamana
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany.
Nie, ale sprawdź czy cała jest taśma, pod kierownicą masz taka taśmę jak sprężyna w zegarku, zobacz czy masz plus "u dołu"tej taśmy, zdejm plastiki osłaniające kolmne kierownicy.
Jeżeli masz kierownicę z multifunkcją i brak oznak włączenia tempomatu oraz świeci kontrolka od SRS to najprawdopodobniej uszkodzona taśma pod kierownicą. Reno mają "samokasację" błędów. jak jest dobrze to kontrolka sama gaśnie.
Albo nie ma masy, albo nie idzie sterowanie czyli taśma pod kierownicą.
Poduszka kierowcy. Wejdź w bloki pomiarowe i tam będzie lepiej widać. Uszkodzona poduszka lub taśma pod kierownicą.
(at)tzok Piękny przykład. Zresztą serwisy nie sprzedają w pakietach np. taśma pod kierownicą+poduszka kierowcy.
Pierwszy problem powstał dwa miesiące temu kolega podłączył swoje urządzenie do diagnostyki i problem został rozwiązany skasował błąd .Od pewnego czasu kontrolka airbagu potrafiła się załączyć w czasie jazdy jak i wyłączyć.Obecnie od kilku dni caly czas jest włączona użyto ten sam sprzęt do diagnostyki i wykazało kod B0101.Zastanawiam się nad taśmą...
Taśma jest wpinana na kostkach albo wsuwkach. Podstawowa wiedza i jest to do zrobienia w domu,oczywiście zwrócić trzeba szczególną uwagę podczas demontażu poduszki i odpowiedniego ustawienia taśmy.
Jeżeli w liczniku jak i w EDC jest błąd o braku komunikacji to sprawdź instalację CAN między ABS a licznikiem (w nim jest bramka CAN). W liczniku w bloku 125-126 powinno być widać czy widzi sterownik ABS, to samo będzie w CAN GATEWAY w bloku 25-26. Poniżej schemat do ABS z ESP BOSCH 5.7
Jak migała w 206 z 2001 to była uwalona taśma pod kierownicą.
Będzie pasować, śmiało można zakładać. Nie pamiętam jak jest z poduchami, chyba trzeba podjechać na kompa i wykasować błąd. Co do adaptacji taśmy nic takiego się nie robi. Aby zaprogramować ESP należy przekręcić do końca w jedna a następnie w drugą stronę aby komputer zaprogramował sobie położenie kierownicy wtedy kontrolka od ESP zgaśnie.
W kierownicy jest wiązka kabli z środkowej płytki pod klaksonem do płytki w obudowie podstawy. Pewnie ta taśma/przewody uległa uszkodzeniu od kręcenia kierownica w lewo/prawo. Wystarczy ją naprawić wymienić.
Taśma pod kierownicą uszkodzona. Pytanie czy kiedyś to robiłeś. Bez prądu, miernikiem z daleka od żółtych kostek i pinów poduszki. I zaznacz położenie kierownicy względem kolumny. Najpierw przestudiuj instrukcje wymiany dwa razy żebyś nie musiał trzeciej tasmy zakładać po skręceniu kół do oporu.
Witam. Przekaźnik nr 3. Tak taśmę można sprawdzić miernikiem. Badasz omomierzem przejście. Ma być blisko 0 ohma. Rozumiem że bezpieczniki sprawdzałeś?
Witam wszystkich serdecznie mam pytanie od niedawna wysiadł mi klakson poczym po kilku dniach wrócił i teraz znikną na stałe byłem przekonany że wysiadł sygnał wymieniłem bezpieczniki całe chyba że jest jakiś przekaźnik w najgorszym przypadku taśma pod kierownicą. Poradzi ktoś coś gdzie szukać
Gdzie w Vw passat b8 1,8tfsi z 2015r. jest czujnik skrętu g85 1) maglownica (Przekładnia) 2) po kierownicą - taśma od airbag
Okazało się, że była uszkodzona taśma pod kierownicą. zamykam temat
Przeważnie jest tu gdzie taśma poduszek no gdzieś pod kierownicą. Wpisz sobie w google czujnik skrętu do twojego samochodu,zobacz jak on wygląda i szukaj. Nie mam takiego samochodu więc nie pójdę i nie zobaczę.
No i tu jest dziw. Na stałe ma minus 12V. Tak jakby brakowało mu plus 12V. Po podłączeniu minusa do brązowoniebieskiego(mi się wydawało, że brązowo zielony, ale mogłem pomieszać) nic się nie dzieje. Po podłączeniu plusa - tyka przekaźnik 104 - wg. książki od świec żarowych i na wtyczce klaksonu mam i plus 12V i minus 12V. Jednak po podłączeniu pod klakson...
Poducha świeci bo pewnie taśmę ukręciłeś - gdy miałeś zdjętą kierownicę to taśma się ustawiła w złej pozycji a po założeniu się urwała. Wspomaganie nie działa bo pewnie nie włożyłeś bezpiecznika w odpowiednie gniazdo.
Może być taśma pod kierownicą uszkodzona, wyłącznik świateł STOP przy pedale hamulca, sprawdz czy sygnał dzwiękowy (klakson) ci działa bo jeśli nie to właśnie ta taśma pod kierownicą może być uszkodzona
Radio będzie OK. Do wymiany taśma = zwijak pod kierownicę. Nie jest kolega pierwszym, kogo dotyka w/w problem.
Oj wydaje mi się że to BSM włącza klakson, światła oraz resztę pierdół z komory silnika. Taśma pod kierownicą cała? Bezpieczniki sprawdzone? W momencie naciskania na klakson słychać czy gdzieś przekaźnik nie pyka?
Przełamuje się taśma pod kierownicą
Pewnie taśma pod kierownicą. Jedź do elektryka.
Znajomy wysunął taką samom teorie (jakaś taśma pod kierownicą) Tylko jak to sprawdzić :?:
tasma kierownicy
Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci? Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika...
Wyciągnijcie poduszkę odłączcie przewód od klawiszy na 4piny i sprawdźcie, kierunki będą działać, światło wsteczne również i normalne włączanie radia. Jeszce tego tematu nie rozgryzłem ale tyle już wiem. Czy była wymieniana taśma pod kierownicą?
Taśma pod kierownicą ,99% problemów to je uszkodzenie w kasecie. Niestety to jedyny elemnt który pracuję mechanicznie. Z czasem przeciera się, plącze ,załamuje czy przerywa.
Co mówi diagnostyka? Sprawdzona została taśma pod kierownicą?
Kupilem ja na olx ale taśma co miałem na trzy ramiennej zwykłej kierownicy nie pasuje. A z kierownica nie było taśmy i podejrzewam że jest ona z e39 polift.
Klasyczny objaw uszkodzenia taśmy zwijaka kierownicy.
prawdopodobnie jest to taśma pod kierownica
Pewnie taśma pod kierownicą poszła
w tym aucie taśma i kierownica są dokładane czyli sterowanie radiem, nie bardzo rozumiem co mają wspólnego ze wspomaganiem
Instalacja do radia powinna być w każdym samochodzie - wiązka z plusem, minusem, 2 przewody CAN, przewody głośnikowe, parę innych cienkich kabli i kabel antenowy. Całość przewodów zakończona wtyczką Fakra, antenowy taką małą, zatrzaskową wtyczką. Jeśli tego niema to trzeba będzie dorobić wtyk do radia i do anteny. Sterowanie w kierownicy jest podłączane...
Nowy może być z auta o innym wyposażeniu i raczej nie jest to wina sterownika . Jeśli zaświeca ci poduszkę kierowcy winna pewnie będzie taśma pod kierownicą .
Proponuje rozkręcić drążki z końcówkami oraz połączenie kolumna - maglownica i ustawić po mniej więcej tak aby koła były na wprost, ustawić na prosto kierownicę i wtedy próbować to połączyć. Problem wyjdzie jeśli w kierownicy jest poduszka i jest taśma. Jeśli kierownica nie będzie centralnie względem taśmy tylko obrót czy dwa przekrecona to taśma się...
Widać, że wszyscy znają temat z mitów i opowieści. W tych samochodach normalna sprawa to uszkodzenie taśmy poduszki przy kierownicy. Gdy kręcimy kierownicą taśma zwija się i rozwija, kontaktuje, albo nie i dlatego miga kontrolka.
Taśma kierownicy do sprawdzenia/wymiany.
Podczas jazdy przy skręcie w lewo notorycznie zapala się kontrolka ESP co skutkuje tym iż system ten nie działa na prostych kołach zdejmij kierownice i kręć delikatnie taśmą w lewo do lekkiego oporu żeby jej nie zerwać i potem w prawo, policz obroty od lewej do prawej, cofnij na środek i załóż kierownice, idę o zakład ze jest kierownica z taśmą o jeden...
czemu taśma pod kierownicą? PRZECIEŻ błąd dotyczy poduszki PASAŻERA!!!
Po prostu taśma na miernik i to wszystko. Oby dokładnie, bo będzie to samo. Kierownicę zostaw.
Sama kierownica wielofunkcyjna to dopiero poczatek. Taśma pod kierownicą powinna być standardowa ale brakuje jeszcze instalacji do modułu J453-MULTIFUNTIONSLENKRAD który zamontowany powinien być za osłona nad nogami kierowcy. On przetwararza sygnały z kierownicy na odpowiednie komendy i wpina sie w szyne CAN.
przyczyną były kable pod fotelem, nie były przymocowane i uległy uszkodzeniu podczas przesuwania fotela. Uszkodzona była również taśma pod kierownicą. Dzięki za podpowiedzi
Obstawiam, że to wina taśmy zwijaka, ale klakson zadziała raz na długi czas. Jak wytrzyma bezpiecznik i sąsiedzi, to wciśnij przycisk klaksonu i kręć kierownicą. Jeżeli taśma jest uszkodzona, to dźwięk klaksonu w czasie kręcenia kierownicą będzie przerywany.
Bezpiecznik jest w obwodzie wykonawczym, nie wiem od której strony mierzyłeś taśmę, mam nadzieję że od strony poduchy i poducha była wyjęta. Druga strona taśmy (a dokładniej gniazdo )jest zaraz za kierownica w tym czarnym plastiku w kórym jest schowana taśma.
Może być taśma air bag pod kierownicą.
Mam problem ponieważ nie działa licznik przejechanych kilometrów. Po przejechaniu 1km, 2km na liczniku nadal 0.0 . Wszystkie pozostałe zegary działają obrotomierz, prędkościomierz, zegarek. Nie wiem czy to ma coś do tego taśma zwijaka pod kierownicą bo ostatnio zmieniałem. Po wymianie tej taśmy wszystko też działa tempomat, przyciski w kierownicy. Podpinałem...
Przyczyną nie działającego tempo matu była uszkodzona taśma kierownicy. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Proszę, taśma zwarta (ta pod kierownicą do airbagu i klaksonu).
Może źle ustawiona taśma poduszki.
Po co wywalać immo jak samochód odpala to tylko kaleczenie tu 5 minut i jest w ori kolego sprawdź wtyczki za radiem a to że nie miałeś sygnału i migała ci lampka to prawdopodobnie taśma pod kierownicą
miałem taką samą sytuacje co prawda auto miało poduszkę ale to nie ma znaczenia klaksonu też nie miałem a powodem była przerwana taśma pod kierownicą można polutować samemu ( w zależności od tego gdzie jest przerwa) koszt używanej taśmy to około 50 zł
Otóż powiedzcie mi czy to normalne, że taśma airbagu szoruje i wytwarza taki dziwny dźwięk przy skręcaniu kierownicą? Kupiłem nową i jest to samo. Pacjent to Audi A3 8L FL 2000 rocznik
Elektryk mówił ze maglownica i ta taśma pod kierownica jest napewno dobra jedynie może byc coś z czujnikiem albo z modułem. Nie mówił mi jakie miał błędy Dodano po 2 A jak wymienię ten czujnik i moduł to muszę jechać na adaptacje? czy samo poprzez kręcenie kierownica się naprawi
Czołem, Panowie otóż mam problem ze swoim autem - zauważyłem, że podczas obracania kierownicy mam moment w którym "blokuje" się kierownica - tzn. trochę ciężej idzie, po czym znów pełny obrót idzie gładko. Na komputerze brak błędów. W ostatnim czasie wymieniałem moduł pod kierownicą, gdyż robiłem upgrade zwykłej kierownicy na multifunkcję. Czy taśma...
Witam. Mam Tourana pierwszej generacji do roboty na brak klaksonu. Taśma - OK moduł pod kierownicą - podmieniony z testera klakson jest Na testerze brak aktywności przycisku. Jakiś schemat by się zdał.
Możliwe uszkodzenie taśmy w kierownicy.
Zmiana manetki, na jakąkolwiek nie spowoduje wystąpienia takiego błędu.. (chyba że zrobi się to nieumiejętnie).Wydaje mi się że taśma pod kierownicą uszkodzona, lub jej połączenia albo sam zapalnik poduszki.
Witam ponownie Welkie podziękowania dla kolegi łinta dzięki któremu dowiedziałem się że mruganie kontorlki poduszki z przrwami ok 3-4 sekund to uszkodzona taśma pod kierownicą, po wymianie wsztstko wróciło do normy Jeszcze raz dziękuje Adam
Witaj, sam posiadam e46 z silnikiem m47n. Podejrzewam, że temat jest podobny. Udało mi się dołożyć multifunkcję, tylko nie obyło się bez dołożenia okablowania. Taśma jest taka sama jak do kierownic bez multi, także jej nie wymieniasz. Brakowało mi przewodów. Jednego do kompa, i kilku do obsługi radia, podświetlenia i takich głupot. Jeżeli silnik nie...
witam mam zamontowane radio CDR2005. chciałbym kupić oryginalną kierownicę ze sterowaniem i podłączyć sterowanie radia. wiem, że potrzebna jest do tego taśma pod kierownicę ze sterowaniem no i schemat. czy ktoś mógłby podać mi numer GM tej taśmy i może załączyć schemat elektryczny, jak to zrobić?
Witaj! Potrzebny Ci jest kierownica z multifunkcja, taśma i moduł pod kierownica, radio i cala reszta oczywiscie sterowane po CAN'ie ;) Pozdrawiam i życze powodzenia
W sumie to można wymienić samą taśmę, są w sprzedaży gotowe, razem z wtyczkami, nic nie trzeba lutować. Uwaga na specyficzny sposób prowadzenia taśmy. Oczywiście w celach edukacyjnych…
Moduł CIM pod kierownicą,druga opcja to taśma w kierownicy. Najłatwiej sprawdzić komputerem.
Taśma kierownicy uszkodzona, do wymiany.
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Ktoś ma jakiś pomysł ? Poszukałem trochę i potrzebna są na pewno: Przełącznik w deskę Kierownica z multifunkcja Taśma kierownicy Uchwyt taśmy Jeszcze tylko nie wiem w co wpina sie tą taśmę.
Ja bym szukał problemu w kostkach pod kierownicą, kostka w kierownicy, taśma.
Mam tester delphi obd2 . Tylko nie chciał się połączyć normalnie przez wysokoprężny 1.5 tylko wszystkie silniki i tam nie ma opcji z aps esp. I żadnego błędu. Używałem tego testera na innych samochodach i wszystko mogłem sobie posprawdzać Dodano po 1 Jak wykonać kaibracje czujnika ?
Trzeba zdemontowac poduszke,zatrzaski od tyłu kierownicy,odkrecić kierownice,obudowe i taśma bedzie jak na dłoni.
Doprowadzenie Astrę do instalacji orginalnej nie jest tanie: 1. Nowa kierownica ze sterowaniem 200-250 PLN 2. Taśma pod kierownicę 100-120 PLN 3. Wykonanie instalacji (niektórzy moga zrobić to samemu) łącznie 300-370PLN Tańszy biznes to dostosowanie sterowania radia do sterowania Joystikiem SONY (ale według mnie lepiej wygląda sterowanie w kierownicy...
Taśma z kierownicy nie ma nic do tego.
Takie same są. Poduszka pasażera od anglika może być inna. Skoro teraz lampka sie nie świeci i błędów w sterowniku poduszek brak to wystarczy tylko włożyć poduchy. Sprawdź jeszcze napinacze bo skoro wypaliły poduchy to i napinacze też. Zobacz gdzie jest rezystor dla poduszki kierowcy. Jak w kierownicy to ok, jak pod manetką to jeszcze pewnie do wymiany...
Jasne że pod kierownicą jest taśma do poduszki - jest w "zwijaczu" który umożliwia obracanie kierownicą bez zerwania jej :) - uwaga przy pracach z przekładnią kierownicy - zachowac poprzednie położenie koła kierownicy wzgledem przekładni. Możesz ją wypiąć i sprawdzić przejscia zwykłym omomierzem.
Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag pod kierownicą ma tu jakieś znaczenie ? Mogłeś.Ustawiłeś pewnie niepoprawnie wałek.Teraz wejdź w parametry i zobacz jak widzi czujnik kąta.
Taśma jest za kierownicą, w obudowie. Nie sprawdza się wizualnie. Miernik. Już Ci pisałem, oddaj auto, tylko zwiększasz szkody.
To jeździ z Volvo FH 2005r. W koniu jest błąd ESP naj prawdopodobnie poleciała taśma pod kierownicą (wyświetla błąd Jaw rate sensor (czujnik prędkości myszkowania-ale to chyba błąd tłumaczenia). Z inną naczepą jak jeździł nić się nie działo. Czyli na próbę odłączyć przewód "ABS/EBS" i tak trasę zrobić?
A gwiazdki przy których były? ICL 5 - przycisk info zwarty do masy lub napiecia akumulatora lub w ogóle nie jest podłaczony Jest kilka błędów dotyczacych komunikacji z tachografem itp. Jedź kiedyś na diagnostykę niech Ci to usuną. Chyba koszt rzędu 150zł. Jeśli przy ICL 5 jest gwiazda to oznacza, że problem tkwi w tym co wymieniłeś prawdopodobnie.Może...
Najczęściej problemem jest taśma z przewodów w środku kierownicy. Niestety po kilku latach kręcenia kierownicą przewody nie wytrzymują i urywają się.
Ma ktoś schemat podłączeń / wtyczki do tego sterownika, żebym mógł prześwietli czy widzi poduszki i napinacze. Nie mam czym się z nim połączyć, a kontrolka sygnalizuje błąd. Usterka pojawiła się nagle, wcześniej przez 2 lata posiadania auta nic się nie działo. Kostki pod fotelami usunięte, zlutowane na stałe. Taśma pod kierownicą sprawdzona.
mam zwykłą kierownicę z poduszką Osiem ostatnich znaków VIN?
Ok dzięki za zainteresowanie tematem ale nie wiem co to jest ten cim i co ma wymontować sprzedawca i jakie są problemy z zamontowaniem nowej taśmy i tego ustrojstwa czy lepiej mieć to w dup.. i jechać do serwisu.
Nie nie nie - pisałem że na 2 była masa i że jej nie ruszałem. Która taśma? Rozbierałem całą kierownicę i badałem wszystkie kable w niej - były OK.
Uszkodzony zwijak taśmy .tzn taśma .
Dochodzi jeszcze uszkodzona taśma między przełacznikiem a kierownicą. Częsta przypadłość..
Witam. Mam taki problem: BŁĘDY SILNIK: Control Module Part Number: 06A 906 033 Component and/or Version: SIMOS33 1,6l 2V 00HS3087 Software Coding: 00031 Work Shop Code: WSC 00046 2 Faults Found: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-00 - - 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 -...
Pod kierownicą jest sama taśma do poduszki
Mam zapaloną kontrolkę airbag w Passacie B5 1998r. Odczytałem błędy okazało się że uszkodzona jest taśma pod kierownicą oraz brak zasilania czujnika uderzenia bocznego od strony kierowcy. I mam dwa pytania gdzie znajduje się czujnik poduszki bocznej od strony kierowcy (słupek boczny czy w drzwiach) i jak zdjąć poduszkę kierowcy? Pozdrawiam
Jak w/w brak klaksonu (czasem), to w zależności od położenia kierownicy (skrętu). Bezpiecznik ok. Napięcie dochodzi do trąbki :-) Potrzebuje schematu, aby wymienić ewentualnie kabelki. Pytanie jeszcze, czy sygnał jest powiązany z taśmą do poduszki pod kierownicą?
czy połączenie z innymi modułami jest ? We francuzach poduszki to skomplikowany system , czujniki w drzwiach i słupkach , złącza po fotelami , czujniki położenia siedzeń , kierownica (taśma), zegary. Podłaczasz plipa czy coś innego ?
Witam --jeżeli po uruchomieniu silnika pokręceniu wprawo do końca kierownicą przytrzymaniu chwile potem w lewo do końca przytrzymaniu chwile następnie wyprostowaniu na wprost kierownice i przejechaniu 500/1000 m kontrolka nie zgaśnie to może być poważniejsza usterka np.:nie zgrana taśma pod kierownicą z maglownicą ,,,,po remoncie zawieszenia nie wyposirodkowanie...
mówisz że były wymieniane drążki-a więc była demontowana maglownica.W wyniku tego kierownica wykonuje niczym nieograniczone ruchy (w kierunku obrotowym),i dochodzi do zerwania taśmy pod kierownicą.Ewentualna też przyczyna to żle zakładadana przekładnia-w chwili gdy taśma nie znajdowała się w pozycji zerowej.
Wymieniając przełącznik, pewnie zamontowałeś na chybił i podejrzewam już zerwaną taśmę. Na moje podejrzenie to: zerwana taśma bądź (o ile taśma cała) nie została ustawiona w pozycji "zero", mając uwzględnioną kierownicę na wprost. Zobacz w parametry kąta skrętu i jakie odchyłki ma, a jeżeli nie pokazuje, to zerwana taśma.
Witajcie, od 2 tyg. jestem posiadaczem Polo 1.4 LPG. Dzisiaj żona zgłosiła mi że nie działa klakson, pewnie nie działał od 2 tyg. lecz nikt tego nie sprawdzał. Zacząłem od klaksonów, zlokalizowałem, sprawdziłem, są sprawne. Rozebrałem kierownicę i sprawdziłem piny od klaksonu, zwierają, bezpiecznik nr.46 podobno jest od klaksonu, jest OK. Taśma pod...
Tak , trzeba go pod cos podpiąc bo przyczyn moze byc wiele , chodzby zerwana tasma w kierownicy ...
taśma peugeot kierownicą mondeo kierownicą sprinter kierownicą
sterowniki przemienników dźwięki biosu award prowadnica kulkowa
Schemat elektryczny modemu lodówki Bosch KGN36KLEC Telewizor włącza się, ale ekran gaśnie - co robić?