Wniosek- turbina wali olejem , albo odma .
Jeżeli z odmy wycieka płyn chłodniczy to w silniku zamiast oleju powinieneś mieć mazię w kolorze kakao. Jeżeli nie to jest to woda.
Jak by odma była zatkana, raczej dawno by wywaliło co innego. Temat prostej wymiany uszczelki zamienił się na wymianę odmy. :lol: A oleju w dolocie i tak nie unikniesz ,bo nawet nowa pokrywa będzie puszczać jakiś olej w dolot. Dlatego przy tandetnym EGR zawsze będą wycieki z ośki i grzyba. Może pokrywa jest odkształcona albo uszczelka tandetna,albo...
Mam problem z wyciekiem oleju z EGR. W EGR oleju jako tako nie ma więc nie cieknie z niego, a po prostu nim wycieka. Olej pochodzi z zepsutego separatora oleju (potocznie zwanego odmą) lub z turbiny.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Napewno zatkana odma...
Napisz co z olejem ,zużyte pierścienie to branie oleju ,dymienie , wycieki z odmy .
nieefektywność odmy nie nieefektywność tylko silnik dmucha w skrzynie korbową lak lokomotywa.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Wymień odmę silnika i wyciek zniknie
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
mam golfa 4 tdi ale do 4 tys chyba jeszcze go nie kręciłem i nie zamierzam bo to nie benzyniak, z tym zasyfionym egrem miałem podobnie i tak jak pisze kolega wyżej odpiąłem przewód od odmy i dałem przewodem pod auto a w dolocie zaślepilem kołkiem
Witam..Popieram kolegę Milejow , większość przypadków ,które miałem kończyło się na pierścieniach biorąc pod uwagę ,że inne dolegliwości są ok. (wycieki , turbo , odma itd). pozdr.
Ale cos slyszalem o odpowietrzeniu skrzyni korbowej ze to czesto z odmy jest zasysane troche oleju i widac na turbinie.
U mnie jest trochę inaczej, rurka z odmy wsadzona do butelki, nie chlapie olejem wcale. Natomiast, zaczyna wyrzucać olej przez uszczelkę pod pokrywą zaworów. Np zdjąłem rurkę odmy z rury do turbo (oczywiście otwór w rurze zaślepiony) i jazda próbna 3km. Wracam, a olej spod pokrywy zaworów wylał sie i całkowice wypełnił gniazda 2 i 3 wtrysku, po ponownym...
Przyczyn może być kilka , jedna z nich np. przytkana odma silnika. A jeszcze pisownie popraw bo Ci posta usuną.
W poniedziałek wyślę zdjecia Dodano po 7 Ja to dałem do mechanika któremu ufam w 100% regenerację glowicy robił tgz szklorz w Goleszowie a turbiny ktoś w Warszawie dwie puszczały..,jedna z innego miejsca wszystkie trzy do dupy odma sprawdzona przy pierwszej wszystko ok.
Skoro auto jeżdzi normalnie a silnik jest tak zachlapany, że trudno zdiagnozować skąd wycieka olej, to proponuję najpierw umyć porządnie silnik (silnik musi być gorący i mycie albo specjalnymi środkami, albo gorącą wodą i silnik NIE może pracować!). Po wysuszeniu/odparowaniu silnika, normalnie użytkować z tym, że często zaglądać z latareczką do komory...
Witam radze jeździć nie jest to grozne dla auta byle filtr powietrza nie był zabrudzony olejem Jeśli wyciek pochodzi z turbiny (smarowanie ośki) jest to bardzo groźne dla silnika, może doprowadzić do rozbiegania silnika. Należy zdjąć rurę filtr powietrza - turbina, i sprawdzić stan turbiny, luzy wirnika. Bardzo prawdopodobne że olej pochodzi z odmy,...
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Napocztek płukanka jak zrobi na YouTubie. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Jeśli po pluka nce się poprawi ciśnienie idziemy dalej. Dajemy ceramizer i sprawdzamy ciśnienie Myjemy silnik sprawdzamy czy niema wycieków. Miska olejowa szelnosc poladzen miska dół silnika Pokrywa Górna walkow blok. Blok silnika dół silnika na uszczelce. Kolekror wydechowy blok....
Witam, W sobotę odebrałem samochód od mechanika. Podobno turbina nie ma żadnych luzów, więc jest ok. Olej w dolocie, jak twierdzi mechanik może pojawiać się z powodu przytkanej odmy (na silniku widać też spore wycieki z okolicy pokrywy zaworów). Turbo raczej wyeliminowane, dalej zostaje zagadka dymienia przy rozruchu, sprawdziłem dziś świece żarowe,...
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
silnik ma ma zjawisko podobne do odmy przyczyną tego stany jest uszkodzona turbosprężarka lub uszkodzony, względnie uszczerbiony grzyb zaworu ssącego... Zobacz także czy na filtrze powietrza i przewodzie powietrza jest olej jeśli tak to usz. jest turbosprężarka może być też tak że z łożyska ślizgowego wirnika turbiny wycieka olej który dostaje się pod...
Uszczelniacze niby można wymienić ale prowadnicy zawodowej czy zaworu już nie a to tu przeważnie jest problem przy takim poziomie poboru oleju. Zresztą to jest diesel i w kolektorze jednym i drugim jest raczej nadciśnienie (chyba że odma padła) i takiej ilości tędy nie jest wstanie przelać. Najczęściej to wycieki ,turbo (zagięty spływ i nawet turbo...
Ten element to intercooler czyli chłodnica powietrza doładowanego, widoczne na fotce dolne wejście do intercoolera posiada łączkę z gumowego węża zabezpieczoną dwiema metalowymi sprężystymi obejmami, dalej znajduje się plastikowy tłumik doładowania, który połączony jest dalej wężem z wylotem powietrza doładowanego z turbosprężarki. Znajdujący się w...
Najpierw podaj ile ubywa Ci oleju w silniku. Jeżeli jest to prawie nie zauważalne to jedynie uszczelnij to miejsce w którym widzisz wyciek. Z tego powodu iż może to być olej z odmy. Szukając na forum można znaleźć wypowiedz kolegi Sztomela odnośnie oleju z turbiny
Wklej tu kolego foty tego czegoś co nazwałeś turbosprężarką i tych miejsc z nagarem bo chyba omyłkowo wziąłeś kolektor ssący wraz z obudową EGR za turbinę, są tam dwa a nie trzy otworki :D Jeśli z tych otworków pod pokrywką siłownika zaworu EGR wydostaje się olej to oznacza to, iż wewnątrz obudowy EGR pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją, w której się...
pojawily sie wycieki z turbiny pytanie brzmi gdzie te wycieki się dokładnie pojawiły ? jeśli zauważyłeś ślady oleju w wężu powietrza doładowanego (za turbiną na drodze turbina-intercooler-kolektor ssący) to będzie to olej z odmy - sprawdź wtedy rurę dolotową powietrza do turbiny (od filtra powietrza do turbiny od miejsca gdzie w tę rurę wchodzi wężyk...
Trochę poszperałem i natknąłem sie na temat odmy, ze niby drobinki oleju nia uciekają. Odma jest poprowadzona do rury :filtr powietrza - turbina. (?Ale wyciek?) Jest juz to trochę uciążliwe gdzie nie stioiji tam plamka. Dodam ze ma już 244 tys przelatane w tym ja 70 tys. No i mógł byc zrobiony o ta setkę do tyłu. Osobiście pilnuje chłodzenia tubawki...
Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki...
silnik może być dobry tylko uszczelniacze stwardniały od temperatury i nie uszczelniają trzonków zaworowych i to jest powodem wycieku oleju Tak oczywiście kolego-przez turbo do wydechu.Panie moderatorze -proszę..... Do autora-odpal silnik i odkręć kolek wlewu oleju-jak syknie masz zapchaną odmę jak napisał kolega wyżej.
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Witam. Zacznę od początku. Jakieś 3 m-ce temu kupiłem VW SHARANA 1.9 TDI 110km.AFN. Wszystko ładnie chodziło, aż pewnego dnia wydmuchało mi uszczelkę z pod filtra oleju (dodam że wyciek był jak z hydrantu) w przeciągu paru minut 3 litry oleju ubyło. Pomyślałem że może ktoś nie dokręcił filtra tak jak powinien. Ale zaraz po tym zdarzeniu wymieniłem olej...
mechanik odłączył jakis przewód u góry nad silnikiem i tam przeciągnął palcem i widać było olej. to normalny objaw, że jest tam olej bo jest to wyprowadzenie odmy z silnika do dolotu czyli rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbiny, tym przewodem wraz z gazami ze skrzyni korbowej dostają się również drobinki oleju pozostawiając na ściankach...
Napiszę tak kolego, albo chronisz swój silnik albo środowisko, które na tej nieszczęsnej odmie i tak nie zrobi żadnych bonusów, jeśli jesteś mechanikiem to w pierwszej kolejności powinieneś dbać o silnik klienta, jeśli chcesz ratować środowisko to wycofaj silniki spalinowe i ucz się działania ogniw paliwowych wodorowych lub elektrycznych - może za...
koledzy wewnątrz jest od oleju... na próbe za późno. głowica zrzucona. nafta zalana na tłoki i czekam co będzie. chociaż ostatecznie nie wiem jak długo będzie sciekać na dobrych pierścieniach. pomiar pokazał dobre cisnienie, na jednym garze ciut za wysokie więc raczej sączenie przez uszczelniacz... co to znaczy ze odma jest jak w 1.9 tdi? aha... rantu...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Dzień dobry, od wielu lat borykam się z "przeładowywaniem" turbiny i jakkolwiek to nie zabrzmi moża z tym żyć... (o tym później) Zanim zacznę to proszę skupić się na tym w czym jest problem, wszystkie uwagi dotyczące tematu i propozycje pomocy będą cenne. A osobą, którze mają zamiar hejtować (nie mylić z konstruktywna krytyka) i pisać, że moje auto...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
buderus wyciek delonghi wyciek nivona wyciek
instalacja drukarki canon pixma chłodzić pasywny bateria kontrolka toyota carina
maszyna lichtenberga naprawa potencjometru
Wibracje w Zetorze 10145 od 1500 obr./min - przyczyny Pilot do ramki cyfrowej HSG1058 - gdzie kupić?