no właśnie tak zrobiłem ;p dzięki wielkie :D
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Witam serdecznie, Posiadam takową kosiarkę, wymieniłem pierścienie i także dymi mi z odmy po kilku minutach pracy silnika. Gdy silnik pracuje pod obciążeniem dymi jeszcze bardziej. Sprawdziłem: 1. Pierścienie - założone są prawidłowo. 2. Nie mam luzów na zaworach. 3. Tłumik jest drożny. Nie wiem czy zawór odmy jest sprawny. Czy w zaworze odmy powinna...
Taka ryska? Pierścienie na tłoku też maja szczelinę i jakoś to nie powoduje awarii.
A pierścienie tłokowe mam nadzieje dobiorę z jakiejś osobówki, najwyżej lekko się podszlifuje na zamkach- płacić za oryginały 40-60 zł to bezsens. Może już dość tych bzdur.
Myślałem przeczyścić gaźnik i tak zrobie, ale czy może być coś z zaworami i jak się mają domykać Zawory są ok (a tak pozatym jak sie zamieni stukacze to bedzie coś nie tak), czy może to być wina pierścieni?
Witam Po pierwsze super fotka w profilu witam kolegę strażaka. A co do kosiarki to spróbuj ją odpalić bez tłumika bo ja tez miałem taki problem jak zalałem tłumik olejem lub benzyną. Jeśli problem będzie dalej się pojawiał bez tłumika to znaczy ze ciągnie olej z bloku sprawdź gładź cylindra i zalecam wymienić pierścienie zakładam ze chodzi na mieszance...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
A jak tam wygląda cała reszta w tym silniku? Ile ma sezonòw przepracowanych? Zrobiłeś jakieś oględziny, testy, pomiary, jakie ma zużycie cylinder-tłok-pierścienie, jak tam głowica- zawory szczelne, itd,itp.
Może benzyna, która była wlana została zmodyfikowana, a silnik jest do remontu. Znajomy też kupił taką kosiarkę, do czasu kiedy miał w baku paliwo, kosiła, choć była słaba. Na nowym paliwie, w ogóle nie miała chęci zapalić. Pomogła dopiero wymiana tłoka i pierścieni.
Ten drobny wyciek pochodzi z odmy i w silnikach, które maja przepracowane sporo godzin, jest rzeczą normalną. Ubytek może być spowodowany uszkodzeniem uszczelniacza walu, oraz spalaniem oleju w cylindrze. Spowodowane to jest wytarciem cylindra i zużyciem pierścieni.
Dziś doszedłem do wniosku że pierścienie są w słabej formie. Moje pytanie brzmi czy warto je wymieniać czy raczej cały tłok z pierścieniami ?? Proszę o jakieś wskazówki jak to samemu zrobić
Nowe pierścienie, w starym cylindrze, często powodują spadek kompresji. W Tecumsehach cylinder zawsze wyciera się owalnie. Silnik zapalasz z założonym nożem, oczywiście.
Bo może być wydarty cylinder ze wymiana pierścieni nic nie da.
Stuki to luzy na korbowodzie lub ułożyskowaniu wału. Spalanie oleju, to pewnie wytarty cylinder i pierścienie. Moim zdaniem, remont jest nieopłacalny, przy takich objawach to jest przeważnie złom.
Jak to sprężanie mierzyłeś? Silniki w kosiarkach przy 4 atm zapalają bez problemu. Z tym minimum 12 atm to, trochę przesadziłeś. Tecumseh nie publikuje takich danych, i tak naprawdę te pomiary nic nie dają. Wyniki są zróżnicowane, nawet w nowych silnikach tego samego typu. Pomiar od 4 do 7 atm są normą w tych silnikach ze względu na odprężnik. Wymiana...
W taki sposób to nigdy tego nie naprawisz, prosimy o zdjęcia, a Ty ciągle zadajesz pytania. Może jakaś wróżka odpowie. Jeżeli chodzi o ręczne sterowanie, aby ono działało, to i tak musi być sprawny regulator odśrodkowy. Gdzie Ty słyszysz dzwonienie, coś wali w silniku ja diabli. Przyczyn może być kilka, luz na korbowodzie, ułożyskowanie wału, wytarty...
Mam problem z silnikiem Tecumsech. Pewnego razu kosiarka kosiła aż stanęła i została pozostawiona na ok. rok postoju. Ostatnio postanowiłem się za nią zabrać i naprawić, wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i wyczyściłem gaźnik. Ostatecznie kosiarka odpaliła i kosi, ale słychać w niej metaliczne stuki, nie pamiętam czy przed zepsuciem...
Jeszcze jedno, po zgaszeniu, z filtra powierza wylatuje siwy dym, widoczne zawór dolotowy też trzeba dotrzeć, i luz wyregulować. Zależy w jakiej pozycji zatrzyma sie wał. Bo może też w takiej że zawór ssący będzie otwarty. Lecz pomimo tego nie powinien wydobywać się siwy dym. Może to wskazywać na to że do komory spalania dostaje się zbyt duża ilośc...
Nie wiem jaki to model, oznaczenia zatarte, ale wygląda jak bv153, problem polega na tym, że po odpaleniu z odmy cieknie olej, do tego olej przepala (siwy dym) - chciałem zapytać, czy warto brać się za naprawę, na pewno walnięta jest uszczelka pod głowicą, a ten olej sugeruje, że pierścienie do wymiany, albo cylinder już wyszlifowany, silnik swoje lata...
Jeżeli korbowód pękną gdy tłok był w najniższym położeniu to często uszkadza on dolną krawędź tłoka i wtedy nie chce on wejść głębiej do cylindra. Wtedy, można go wyciągnąć tylko po wyjęciu wału. Druga sprawa, jeżeli cylinder jest wytarty to u samej góry powstaje próg, tłok dochodzi do samej górnej krawędzi cylindra i nie chce wyjść, ponieważ o próg...
Spaliny wydostające się przez odmę to skutek przedmuchów do komory korbowej (pierścienie lub prowadnice zaworów) Jeżeli wyciągałeś tłok to pierścienie ustawione są teraz w innym położeniu, stąd te przedmuchy. Cylinder, w tych silnikach, wyciera się zawsze owalnie. Powinny się ułożyć gdy silnik trochę popracuje. Uszczelka głowicy w Tecumsehach powinna...
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Witam. Silnik Tecumseh Ventage 35. Obroty pulsują tzn. silnik jakby się dusił, potem nagle dostaje wysokie obroty i znowu się dusi i tak w kółko jednostajnie. cykl trwa około 1 sekundy. Jak zatkam mniej więcej 80% dolotu dłonią obroty są takie jakie powinny być. Gaźnik wyczyszczony, klin sprawdzony, nóż wyważony, wał prosty, nie łapie lewego powietrza,...
Pierścienie i luzy zaworowe, w normie. Gaźnik, nawet nie wiemy jaki to model, były rożne montowane. Tak samo regulator obrotów. Cewka zapłonowa, przewodem do góry. Niema możliwości regulacji punktu zapłonu. Odprężnik na wałku rozrządu, może być odśrodkowy lub stały. Luz na korbowodzie - jeżeli duży, to pewnie niedługo wyjdzie bokiem silnika. Zdjęcia...
Niebieski dym z tłumika i duży apetyt na olej świadczy że silnik kończy swój żywot. Wszelkie remonty typu wymiana pierścieni itp. to tylko chwilowe odroczenie wyroku i niepotrzebne koszty, ale to tylko moje zdanie.
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
A mi się wydaje, że zapłon jest zbyt wczesny lub zbyt późny, co tłumaczyłoby zerwanie klina na kole magnesowym. Ale skoro to sprawdziłeś to ten trop odpuszczamy. Kolejny trop to zawory lub rozrząd. Sam z siebie raczej nie przeskoczy, ale niewykluczone, że ktoś kiedyś jak składał to go źle złożył. Co do kompresji to miałem silnik który miał 3 bary kompresji...
Jeśli iskra jest i nie znika w tajemniczych okolicznościach, to pozostałe przyczynie niepracy silnika to: 1. brak właściwej mieszanki paliwowo powietrznej, którą iskra byłaby zdolna zapalić 2. niewłaściwy moment przeskoku iskry 3. brak tzw. kompresji w silniku- czyli zużyty tłok, cylinder i pierścienie lub jakieś problemy z zaworami (podparte, nieodpowiednie...
Wymiana oleju teraz pomoże ? Jak umarłemu kadzidło. Jak posypanie syfa pudrem. I będzie równie skuteczne. Nie zrozumiałeś, co ci napisali użytkownicy wyzej? To wyjaśnię - przez twoje zaniedbanie doprowadziłeś do skrajnego zużycia silnika. Pewnie, jakby go rozebrać, to ukaże się obraz nędzy i rozpaczy - zużyty i porysowany cylinder, tak samo tłok, do...
Witam ponownie klucze udało mi się dostać za 100zł i myślę kupić 2gi kąplet i je troszkę zeszlifować na piramidkach :). Podczas założenia ich pod pierścień trochę odstawały tak jakby były za mocno zgięte. Jeżeli nie znajde skrzyni to będe musiał kombinować. Mam nadzieje że uda mi się. Pozdrawiam
Jestem bardzo początkujący w dziedzinie silników kosiarek więc proszę o wyrozumiałość. Miałem problem z kosiarką Tecumseh z silnikiem 3,5 KM. Nie mam dokumentacji tej kosiarki (kupiona używana) więc nie wiem konkretnie jaki to model (mogę zrobić zdjęcia jeśli trzeba). Pierwsza usterka: Zimny silnik odpalał normalnie (przelanie, pociągnięcie, ewentualnie...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
Witam ponownie. Nie miałem na myśli pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrze, ale tą metodą też da się sprawdzić i określić poprawność jego działania. Oczywiście zużycie w obrębie cylindra, tłoka, pierścieni, oraz szczelność zaworów, odpowiedni luz zaworów, będzie miała wpływ na wyniki tego pomiaru. Producent założył, że przy sprawnym silniku i mechanizmie...
Witam, kupiłem kiedyś kosiarkę samobieżną z silnikiem tecumseh lav 30, a było to z 6 lat temu. Kosiarka była używana, chodziła raz lepiej raz gorzej, w końcu padła, a w zamian została zakupiona inna nowa. Ostatnio mając trochę więcej czasu postanowiłem zająć się nią i rzuciłem ją na warsztat. Silnik został przeze mnie rozebrany na części pierwsze, wymyty...
(...) chem tylko przez filtr powietrza, próba palenia na płaka podlanie paliwa na denko tłoka tym samym się kończy linka gazu i rozruchu w dobrej pozycji. 1. Iskra jest. 2. Świeca mokra. 3. Kompresja jest. 4. Pływak w gaźniku cały sprawny. 5. Gaźnik wyczyszczony. Co może być powodem problemu z rozruchem? Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
Na pewno zrobię, jak będą gotowe od razu je wrzucę na forum. Co do łożyska, to taki mój patent, jest to górna cześć, przy kole zamachowym, na szczęście bo w dolnej części nie zdałoby to egzaminu, w tych rozmiarach. Zastosowałem łożysko igiełkowe 25/32/20. Otwór w bloku wyfrezowany do wymaganej 32. Czop wału przetoczony na 20 mm o ile pamiętam, i nabity...
Tak wiem że brakuje wentylatora , osłony , też specjalnego noża z dużymi łopatkami , raczej się nie opłaca to kompletować , ten silnik działa doskonale , tzn po remoncie jest: wymieniłem w nim między innymi pierścienie ,i teraz pali za pierwszym lekkim pociągnięciu i pracuje równo , mam takie trochę hobby z remontem małych silników itp , tzn posiłkuje...
Dzień dobry, mój problem z tym silnikiem jest taki, że stracił moc, przy większym obciążeniu zaczyna się dusić i troszkę dymi na szaro. Dodatkowo po jakimś czasie zaczął wyrzucać olej. Odkręciłam głowicę i wygląda to wszystko tak: http://obrazki.elektroda.pl/4714490600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1527309500_1...
Kolego nic nie piszesz, czy w czasie rozbiórki silnika był w nim olej. Pewnie coś jeszcze było, bo jak twierdzisz cylinder, tłok, wałek rozrządu i wał silnika są dobre. Może "zapchany" jest kanalik doprowadzający olej do smarowania dolnej części wału ?. Po delikatnym przeszlifowaniu wału i otworu w dolnej pokrywie silnika dobrze byłoby zmienić pierścień...
Po wymianie klina kosiarka odpala "jak złoto". Mam też wrażenie, że zyskała na mocy i spala mniej benzyny. Nadal lekko poddymia, zwłaszcza przy większym obciążeniu, ale generalnie jest ok. Stary klin został ścięty całkowicie, przesunięcie kątowe było około 30°, więc nie było szans na uruchomienie silnika. Zaczynam się zastanawiać nad wymianą pierścieni,...
Witam, Poszukuję kompletu pierścieni tłokowych do chińskiej kosiarki zakupionej 8 lat temu w Biedronce. Silnik 118 ccm 3,5 KM o oznaczeniu DYMIP60FA, choć to nie za wiele mówi. Średnica cylindra 64 mm, grubość pierścieni uszczelniających 1,5 mm (rowek w tłoku 1,6 mm), szerokość 2,6 mm (zmierzona największa na obwodzie), grubość pierścienia olejowego...
tarcza obraca się swobodnie, nawet zbyt swobodnie, ma całkiem spory luz. Prawdopodobną przyczyną nieprawidłowego działania jest jedna z trzech pierścieni (nie wiem jak to sie fachowo nazywa, zaznaczyłem to na zdjęciu). Te "pierścienie" są ułoże jeden na drugim i właśnie jednen z nich (ten który dotyka tarczy) jest ewidentnie dorabiany i chyba jest zle...
Witam, dostałem za darmo kosiarkę z tym silnikiem, która ma problem z odpalaniem. Gdy chwilę postoi to da się ją odpalić tylko wiertarką (nasadka i kręcenie od góry), natomiast gdy silnik jest już mocno ciepły i ledwo zgaszony to da radę odpalić za pomocą szarpaka. Gaźnik i filtr powietrza został dokładnie wyczyszczony, ale mało pomogło. Czyściłem...
zużyte pierścienie pierścienie ślizgowe matiz pierścienie
kabel antenowy ekranować tokarka samoróbka ominąć drzwi
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
Niedziałający klawisz zatwierdzający Mastercook MFM 570 Dekoder Canal+ HY4001 - problem z Bluetooth