Sprawdził diody i są ok. Nowy elektro-regulator. Powiedział że ładuje. Co ciekawe zauważyłem że na zimnym silniku jest 14.2V. Spada ładowanie jak złapie trochę temperatury.
W Brawie bez zapłonu czujniki pokazują taką temperaturę. Pozdrawiam.
pompa paliwa, albo czujniki temperatury,
A może to będzie czujnik temperatury?
podlaczenie pod kompa rownierz nic nie wykazalo Jaką temperaturę wskazują czujniki temperatury ?
http://obrazki.elektroda.net/47_12316981... Sprawdź przekaźnik i czujniki temperatury.
czy wiadomo jaka ma być rezystancja przy temperaturze zero?????
Jak słychać gruchotanie to pewnie do wymiany.Większość sterowników przy odpięciu czujnika temp. reaguje włączeniem wentylatorów, gdyż sterownik nie wie jaka jest temp. i awaryjnie nie dopuszcza do przegrzania. W parametrach widać mimo tego najniższą programowo temperaturę.
Mam problem z licznikiem od temperatury zmieniłam licznik i nic nie dało skacze do góry a temperatura silnika jest dobrze
Czujnik temperatury w tym aucie masz przy termostacie. Objawy wskazują zdecydowanie na ten czujnik.
A jaką temperaturę osiąga silnik?
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
Na biegu jałowym chcesz mieć obieg w nagrzewnicy? Temperatury silnika nie podasz?
A tak spytam: Jakim programem patrzyłeś w sterownik silnika? Jeszcze spytam: Jaką temperaturę widzi sterownik?
Byłem już z nim u wszystkich mechaników i elektromechaników Wiesz chociaż czego mu brakuje do odpalenia? Iskra, wtryski, dolot, wydech, temperatura jaką widzi sterownik? Sprężanie? Tak to sobie można gdybać.
zacznij od swiec i przewodow,zobacz uszczelke pod głowica,a jak z temperatura silnika było ostatnio?
temperatura w granicach ok.100 stopni,weze gorace (wspomoglem wtedy zalaczajac klimatyzacje zeby jakos temperatura spadla)
Problem ze wskazaniami temperatury. Według euroscana wszystko jest ok, czyli czujnik temperatury który steruje jeszcze pracą wentylatora sprawny, pozostaje sam licznik, gdzie zasilanie jest ok, wskażnik poziomu paliwa również jednak temperatura po włączeniu zapłonu unosi się tylko w pozycje początkową i dalej po nagrzaniu silnlka nic. Początkowo myślałem...
Witam. Tak mi radzicie będę musiał sprawdzić na diagnostyce, bo jak wyżej nadmieniłem wentylator, rezystor wentylatora, stycznik, bezpiecznik, termostat i czujnik temperatury są sprawne. Czujnik i rezystor są nowe.
sprawdż rezystor silnika wentylatora
Nick masz <Ocean> , ale musi on być bardzo płytki , bo jesteś oszczędny w ortografi. Pierwsze sprawdzić czujnik temperatury , ten dla ECU.
Wróżenie z fusów, jak kolega wyżej. Ja tam stawiam na standard, zatarta pompa paliwa. Ewentualnie lubiły czujniki temperatury zasysanego powietrza siadać.
Witajcie ! Wiem na pewno, że jest tutaj wiele osób, które na pewno będą potrafiły mi w jakiś sposób pomóc. Od jakiegoś czasu w moim samochodzie zaczęła falować wskazówka na wskaźniku temperatury chłodzenia silnika. Nie faluje ona non stop - ale są momenty, że dochodzi do pułapu czerwonego. Następnie po jakimś czasie opada i ponownie powoli zaczyna iść...
a zatarty rozrusznik ma coś wspólnego z gaśnięciem,spadaniem obrotów jak temperatura silnika wzrośnie???? powyżej 90 stopni....
W czasie testów po przeprogramowaniu sterownika ciśnienie i temperatura były pokazywane prawidłowo. W jednym przypadku ( na początku ) pokazywał bzdurne ciśnienie i temperaturę - 78 st. !!! Potem było ok.
panowie dziękuje za pomoc wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy
dzisiaj sprawdziłem całą wiązkę i nic nie znalazłem, czy dobrze myślę, żeby sprawdzić na których pinach w komputerze powinna występować masa i puścić tam nowe przewody od akumulatora? pytanie z innej beczki, po co w czujniku temperatury wody 3 piny?
Albo czujnik temperatury w określonych zakresach temperatur ma jakieś stany nieustalone i silnik wzbogaca mieszankę.
Podłącz pod komputer , może wyświetli błędy. Ja miałem taki przypadek i wtedy wymieniałem czujnik temperatury przy kolektorze ssącym i było ok
czyjnik temperatury paliwa sprawdzałeś?czujnik temperatury silnika? pierwszy ma dwa piny drugi trzy!
Wcześniej temperatura nie przekraczała 65 stopni, dopiero teraz przy buczeniu potrafi przekroczyć nawet 80 stopni.
Witam.Mój problem polega na tym ze nagle przestał działać predkosciomierz ,obrotomierz , wskaznik temperatury i wskaznik poziomu paliwa .Gdzie mam szukac przyczyn .Fiat brava sx1,6 16 V z 1999r.
nie wiem czy kogoś to zainteresuje ale ja zrobiłem komputer na 89s8252. pokazuje zegar, prędkość, dystans, prognoza na ile kilometrów zostało paliwa, czas podróży, zużyte paliwo, paliwo w zbiorniku, średnie zużycie, średnia prędkość, prędkość maksymalna oraz temperatura w środku i na zewnątrz. zpomniałbym o najważniejszym pokazuje oczywiście chwilowe...
Nie tankowałeś ostatnio na jakiejś "dziwnej" stacji? Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia? Robi się ciepło i przyczyną mogą być zerwane przewody przy czujnikach. Przy wyższej temperaturze izolacja się rozciąga powodując "niedostyk" przewodu.
jak kopci na czarno to dostaje za dużo paliwa. Te czujniki możesz jeszze raz przejrzec. szczególnie temperatury. może leją ci wtryski benzynowe, lub gazu jesli masz sekwencje.
Witam ponownie. W końcu wybrałem się z usterką do mechanika. Mechanik podpioł tester do auta i okazało się, że uszkodzony jest czujnik temperatury. Po wymianie czujnika temperatury objawy opisywane wcześniej ustąpiły. Dodam, że mechanik wymienił też termostat bo silnik był cały czas niedogrzany, być może to spowodowało uszkodzenie czujnika temperatury....
Jak są osobne żarówki dla świateł mijania i świateł drogowych to mogą się palić równocześnie. W poldku i FSO z czterema reflektorami przy zapalonych światłach drogowych w wewnętrznych reflektorach paliły się światła drogowe, a na zewnętrznych światła mijania. W jednej żarówce równoczesne palenie się dwóch żarników jest niewskazane - może dojść do rozerwania...
ja sprawdziłbym czujnik temperatury silnika, potem czujnik położenia wału... a- KTS łączy się z tym sterownikiem.
(...) , nowy aparat zaplonowy, filt paliwa w tamtym roku wymienialem kontrolka o....... Gdzie ten silnik ma aparat zapłonowy? Proponuje sprawdzić czujnik temperatury w termostacie (ten żółty) i czujnik położenia wału.
Spróbować musisz na samostart jeżeli się uruchomi normalnie ,to wtryskiwacze są lekko uszkodzone.W miejsce czujnika temperatury wepnij dekade pokaż do komputera że silnik jest zimny.
Mam Fiata Brava 1.2 16V r2001. Latem klimatzyacja pracuje prawidlowo, freon wzmieniony. Temperatura na dworze spada do 6°C i po klimie. Pada deszcz a ja nie daje rady z parowaniem szyb. Serwis powiedzial ze to zabezpieczenie przed zamarzaniem. Czy nie da sie z tym cos zrobic. Jest mi bardziej potrzebna jesienia niz latem.
Masz regulator przy parowniku? (takie pokretełko z ząbkami - u mnie z prawej strony) Sam podreguluj - daj mu troszeczkę więcej, I spróbuj efekt. Do jutra wytrzyma, a gazownikowi powiedz że kręciłeś (to się robi w warszacie, ale tak mi gasł mój punto, a w trasie byłem, że pomogło - pojechałem do gazownika po powrocie i nie było zastrzeżeń). Ale nie za...
Powiem ci tak, patrząc na panujące teraz temperatury to proponował bym 10w40 ma bardzo dobrą strukturę w temperaturach minusowych jak i plusowych, a co do marki to ja zawsze lałem Mobil 1 ale to rak naprawdę twój wybór pozdrawiam
Witam otóż mam problem z Fiat Brava 1.6 16v 90KM 95r Otóż jak jest zimny ciężko pali na pb gdy już odpali ładnie jezdzi do czasu aż sie zagrzeje gdy temperatura osiągnie około 90 stopni wtedy go dławi szarpie po dodaniu gazu a nawet strzela tak jak by mu sie zapłon przestawiał to wszystko dzieje sie na pb na gazie jezdzi ładnie nie ma z tym żadnych...
Tak jak napisałem w temacie, kontrolka fiat code nie chce zgasnąc przez co nie moge zapalić samochodu. Immobilajzer nie chce odczytać kodu z kluczyka. Wcześniej miałem już ten problem więc poszedłem dorobić kluczyk, wywaliłem tylko 150zł i po 2 tygodniach problem znowu powrócił :/ Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale zimą kontrolka nie zapalała mi się...
Dzięki śliczne za schemaciki ale musiałem szybko rozpracować temat. Okazało się że przekaźniki sterowane są bezpośrednio z komputera. Czyli przyczyny posostały dwie: albo komputer albo dualny czujnik temperatury; postawiłem na tańszy element -czujnik. Problem rozwiązany. Dziękuję za podpowiedzi.
A podłączałeś na komputer, może jakiś czujnik wyrzuca śmieci przy większych temperaturach? Wiem że też są przypadki że komputer jest źle ustawiony (fabrycznie) i przy ciepłym silniku kiepsko pali (bodajże np. golf 3 w tdi miał serię z takim błędem)
Nie odczytuj błędów, bo nie ma po co (nic nie piszesz, żeby świeciła się lampka awarii układu wtryskowo-zapłonowego) tylko parametry bieżące - interesuje Cię w szczególności widziana przez sterownik temperatura silnika (engine coolant temp.) i temperatura zasysanego powietrza (intake air temp.). Jak nie potrafisz zlokalizować kolektora dolotowego to...
Po pierwsze diagnostyka, czujnik temperatury, sonda lambda. Oczywiście pytania dotyczą jazdy na benzynie. Jak tu będzie wiadomo to potem możemy podziałać z gazem.
W tych silnikach nie pozostaje ci nic innego jak tylko zacząć od diagnostyki komputerowej. Szybko i pewnie. A tak na marginesie to możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury silnika. Czy auto ma gaz? Jeśli tak to to bez podłączenia do kompa nic nie zrobisz.
Reakcja na temperaturę, to zimny pewnie zimny lut. Rozebrać, przejrzeć, poprawić. Kontrolki - zasilanie na nie w ogóle jest? Trzeba sprawdzić na pinie licznika. Sprawdź również stan masy.
Kolejny samochód spoza listy zrobiony Euroscanem. Tym razem Polonez 1.6 z wtryskiem Bosch Motronic. Poszedl na Fiacie Brava 1.4 16V ten 3 numer komputera. Parametry live w normie poza temperatura silnika - pokazywal na cieplym silniku 25*C. Wyskoczyly mi 3 bledy: sonda, EGR, i jakiś KEY? Sonde dalo sie skasowac ale pozostalych juz nie. Co to za blad...
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
ok ide do auta coś kombinować Dodano po 36 nagrzałem silnik tak z 40% temperatury i odkręciłem najpierw całkiem korek a potem tylko troszeczkę i nie lało się tym zaworkiem :)dzięki:)
Wg mnie zbyt duża powierzchnia to stożek. Powinno być tylko krawędź ścięta, by nie rozrywać uszczelniaczy przy zakładaniu. To twoje zdanie, producent miał inne - zobacz nowe prowadnice. Znowu się wziąłeś za robotę przez przygotowania merytorycznego. Aby uniknąć zbędnej roboty i dyskusji, bądź uprzejmy zmierzyć wystawanie nad kadłub głowicy wszystkich...
Witam. mam problem z moim fiatem. Mianowicie chodzi o to, że gdy auto jest zimne wszystko jest ok. problem pojawia się na Ciepłym silniku. Zapala się kontrolka od wtrysku (tzw. Marchewka), wymieniłem listwę wtryskową i wtryskiwacze. silniczek krokowy, kolektory dolotowe powietrza filtr powietrza, kable i świece. sprawdziłem również pompkę paliwową lecz...
ok temat rozrusznika całkowicie zamykam wszystko jest z nim ok okablowanie, klemy itp... wychodzi na to że w wysokich temperaturach silnik nie chce zapalić (rozrusznik ma ogromny opór) i pytanie czy jest to wina jakiegoś czujnika, czy może błąd w komputerze???....a może termostat jest winien i komputer przy nagrzanym silniku nie pozwala go uruchomić
Problem miałem podobny a więc odpalam silnik (Brava 1.6) silnikiem trzęsie, brak wysokich obrotów charakterystycznych dla ssania a ponadto po około 10 min. pracy załączał się wentylator chłodnicy jakby silnik miał ponad 90 stopni C. Podłączyłem do Euroscana i...żadnych błędów. Wymieniłem czujnik temperatury silnika i...po problemie. Silnik pracuje,...
Witam, pierwsze co - to swiece zaplonowe, bo to wyglada na typowa 'awarie swiec' - czyli maksymalne oblepienie elektrod swiec warstwa '2mm niespalonego nagaru'... Widuje czasem 'na zlomie / gory swiec zaplonowych - po kilkaset sztuk' wyrzucanych z warsztatow samochodowych - bo sa wlasnie maksymalnie zaklejone / oblepione niespalonym nagarem...Glownie...
Witam wszystkich, mam problem z fiatem brava 1.9 jtd . Problem pojawia się w momęcie uruchamiania auta, nawet na lekko ciepłym silniku ( nie mówiąc już o gorącym ) nie gaśmie kontrolka od wtryskiwaczy i nie mogę go odpalić . W momencie kiedy temperatura spadnie do "0" odpala się normalnie , kontrolka po chwili gaśnie i dalej wszystko jest ok do momentu...
Czujnik nie ma nic do tego, niemożliwe jest takie wyprzedznie zapłonu w tym systemie, aby cofało tłoka. Robotę się zaczyna od stwierdzenia czy nie stawia oporów mechanicznych wał silnika, miałem takie przypadki w brawach, gdzie wału rozgrzanego silnika nie mogłem obrócić kluczem nasadzonym na centralną nakrętkę koła pasowego. Jeżeli chodzi o rozrusznik,...
Jak kręci to jest kompresja, odpali gdy jest temperatura na + ale wtedy jak jest zimny to przebiera, szarpie. Świece są wilgotne od paliwa iskra dobra akumulator jest mocny bo kręci dobrze. A u mechaników byłem najlepszych w okolicy. Brak LPG
Jak faluja to moze byc uszkodzony parownik, albo po prostu jakis czujnik temperatury ci zaczyna nawalac. Pewnie ktorys z tych w kolektorze ssacym. Moze byc rowniez problem z zaworkiem recyrkulacji spalin. Moze byc tych rzeczy od groma, tez to przerabiam.
Na tym zdjęciu termostatu nie ma bo został zdemontowany. Czerwone "kółko" to czujnik temperatury na licznik a to drugie to tylko rura wodna. http://obrazki.elektroda.pl/1173208600_1...
Witam wszystkich ! Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.6-16V. Wszystko fajnie, ale od pewnego czasu zauważyłem, że moja "Włoszka" chyba trochę za dużo pali. Szukanie przyczyny rozpocząłem od sprawdzenia sondy LAMBDA, ale test wypadł pozytywnie. Dodam, że nie zapala się żadna kontrolka z błędem. Występuje jednak dziwne zjawisko-po...
Witam jak w temacie posiadam Fiata Brava z 96r silnik 1.6 16V SX i od pewnego czasu przestawały działać liczniki (prędkościomierz i obrotomierz) zaczynało sie nie pozornie po odpaleniu silnika wszystko działało ale jak zaświeciło się już światła to wszystko gasło nawet wskazówka poziomu paliwa spadała w dół... jedynym chyba działającym wskaźnikiem została...
Niezupełnie smietnik , przeczytaj jescze raz dokładnie pierwszego posta u samej góry ...:D Z pierwszego nic nie wynika, a z któregoś nastepnego - że trzeba wstawić (cos tam)- w niektorych przepływomierzach jest jakas dioda półprzewodnikowa ale czy ona jest dodana w celu regeneracji?- sprawdzę na regenerowanych. Powierzchnia pomiarowa w nich ma około...
Witam jak w temacie ,rok temu było to samo, wymieniłem czujnik położenia wału na nowy oryginał bosch ale nic nie dało jeździłem z tydzień i samo nagle przeszło, Tydzień temu objawy wróciły, jak zimny idzie idealnie , jak temperatura wzrasta do normalnej to zaczyna gasnąć bardzo nierówno pracuje na wolnych obrotach aż w końcu całkiem gaśnie. Komputer...
Masa jest OK. Wskaźnik od temperatury jednak dobrze pokazuje. Chyba mam coś z termostatem bo faktycznie jest zimny cały czas. Dodano po 5 Gdzie w fiacie brava znajduje sie termostat i jak sie go wymienia ?? może sie da naprawić w prosty sposób ??
Chciałbym zaznaczyć że mam silnik 1.4 8 V w sienie,kolega w bravie ma 1.4 12 V i wymieniałem u niego wałek oraz magistrale i wiem że w tych silnikach to siada lecz nie słyszałem o tym że wałek w 8V by siadał.Świece mam prawidłowe- symbolu nie pamiętam ale chyba była cyfra 5 w oznaczeniu i jakieś literki.Dodam jeszcze że mam do wymiany termostat gdyż...
Problem dotyczy Fiata Brava JTD 100km CF3 Od jakiegoś czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka check engine. Zapala się ona jedynie na 4 i 5 biegu. Na 4 biegu gdy obroty są powyżej 3,5 tys i na 5 biegu powyżej 150 km/h obroty ponad 3 tys. Nie ma tego problemu natomiast gdy auto nie jest rozgrzane do 90 stopni jeżeli ma do 90 stopni około 80-85 (na niższej...
Masa powietrza w silniku wolnossącym może być liczona na podstawie obrotów, informacji o otwarciu przepustnicy i podciśnieniu. Masz błąd czujnika MAP i to jest Twój problem - nieprawidłowy sygnał podciśnienia w kolektorze (albo nieszczelny kolektor). Tak to się przelicza: IMAP = RPM * MAP / IAT / NC MAF = (IMAP/60)*(VE)*(ED)*(MMA)/(R) NC - liczba obrotów...
Witam serdecznie wszystkich i proszę o pomoc. Pytanie zadałem na forum Brava ale nie otrzymałem satysfakcjonującej i jednoznacznej odpowiedzi, dlatego pytam tutaj i liczę na pomoc. W moim fiacie Brava 1.4 12V z 1998 roku wysiadł licznik z elektronicznym przebiegiem kilometrów (początkowo resetował się dość rzadko, potem coraz częsciej, by w końcu odmówić...
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Jeśli na zimnym silniku sonda stoi na bogatej to zmniejsz PWA lub minimalne otwarcie krokowca dla jałowych, np masz -10 zwiększ na -15. Sonda musi pracować od ubogiej do bogatej przy każdej temperaturze, a ograniczenia otwierania i zamykania silnika krokowego powinny być jak najmniejsze. U Ciebie ktoś dla obciążenie rozjechał -30 i +30 (albo i więcej)
czy po demontarzu czujnika temperatury i ciśniena powinien być wymieniony ten oring czy jest to zalecane ,czy po czyszczeniu przepustnicy nie zaleca się wymiany tego uszczelnienia pomiędzy przepustnicą a kolektorem? spróbóje jeszcze wyczyścić silnik krokowy i zrobic reset silnikma przebieg 100 000km
Cze. Mialem podobny przypadek z fordem .Był robiony remont silnika , autko chodziło do momentu uzyskania temperatury , potem była totalna padaka:brak mocy przepały itp.Okazało sie ,ze silnik był za bardzo spasowany, sterownik odczytywał b.duze obciązenie i zmieniał dawke wtrysku i przestawiał zapłon .Sprawdź wtryski , może nie pracuje na wszystkich....
Witam, mam problem w bravie z żarówkami podświetlającymi deskę rozdzielczą - nie zawsze wszystkie się zapalają - głównie w okloicy prędkościomierza i wskażnika temperatury. Po porządnym puknięciu w plastiki z reguły n apewein czas jest ok. Wyjmowałem już raz wskażniki al eni emogę zdiagnozowac w czym jest problem - żarówki, gniazda żarówek , kostki??...
Witam, chciałbym Was prosić o radę dotyczącą pomocy w znalezieniu przyczyny problemu z moim fiatem brava, mianowicie jak odpalę silnik na benzynie to zaraz mi gaśnie, chyba że non stop dodaję i puszczam gaz to wtedy nie zgaśnie, jak wcisnę pedał gazu do oporu to tez słychać że silnik się "dławi" i po chwili gaśnie. Natomiast jak przełączy się na LPG...
Witam! Najpierw Seat: wskaźnik podłączamy jak był oryginalnie w liczniku - zasilanie (15) do plusa, masę (31) do minusa i wyjście na czujnik. W samym czujniku interesują nas dwa piny, numer 2 oraz 4: http://obrazki.elektroda.pl/8992128000_1... Piny 1 i 3 widoczne na foto dostarczają informacji komputerowi silnika; zostawiamy je wolne....
Panowie prośba o zweryfikowanie rodzaju rodzaju oleju: Wcześniej Koledzy wspominali o klasie GL4/GL5/GL4-5 Ja dostałem właśnie od kolego takiego screena: https://obrazki.elektroda.pl/6531754100_... Gorąco proszę o weryfikację. Tak na marginesie... czy dobrze rozumiem wybór oleju silnikowego pomiędzy 5W30 a 10W40 - zależny od temperatury...
Masz problem bo coś się z autem dzieje czy masz problem, bo wpadłeś na pomysł, żeby go przemierzyć i wyszło Ci że coś się nie zgadza? 5V to zasilanie czujników - idzie z ECU, powinno być stałe i stabilizowane. Czujnik temperatury jest włączony między masę a swój pin (i pasowało by, że na pinie czujnika temperatury przy odłączonej wtyczce jest 5V a przy...
Mam problem z fiatem brawa 1.4 12v muli go na benzynie.Odpalam go np po nocy :cry: :?: w benzynie nie wchodzi na obroty. a gdy dodam gazu to gaśnie. Czasem w czasie jazdy szarpie i dławi go.Wymieniłem już katalizator silniczek krokowy czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury, kable, świece, filtr paliwa ,parownik .Już nie mam pojęcia co...
Aha rozumiem kolego Tzok ale no właśnie cieżko uwierzyć że z tego powodu by silnik nie odpalał . Jutro sprawdzę impulsy na wtryskiwaczach , a możliwe że z powodu niskich temperatur i ta wilgoć pod maska spowodowała uszkodzenie któregoś z obwodów sterowania wtryskiwaczami ?? Dodano po 35 Jeszcze jutro przy tej czynności którą będę wykonywał( sprawdzanie...
Jak w temacie w mojej bravci po odpaleniu olej gaśnie od razu jednak po zmianie obrotów sinika na wyższe bądź gdy przy ruszaniu obroty lekko spadną zapla się kontrolka oleju.Po dołożeniu obrotów do 3k gaśnie. Mówimy o silniku zimnym. Po rozgrzaniu do temperatury optymalnej na wolnych kontrolka mruga .Rok 97 B\LPG najechane niecałe 190000 tyś.Nie wiem...
Opisywana instalacja to : Landi Rezo (system wtrysku ster. Elektronicznie LCS1) we Fiat brava 1,6 16V Dziś chciałbym omówić temat wymiany filtra umieszczonego przed elektrozaworem w instalacji gazowej … Jak każdy wie filtry w naszych autkach powinno się wymieniać co roku .. W przypadku intalacji gazowych radzi się to samo czyli co 10 .. 15..tyśkm...
Pomysł z tym nie jest głupi. Jednak jak już ktoś wspomniał ''to nie ta moc''. Miałem kiedyś Fiata 125p, padł mi zawór do nagrzewnicy tak, że nie mogłem go zamknąć ponieważ zamknięty przeciekał. Było upalne lato, temperatury w cieniu około 30 st. Układ ogrzewania w samochodzie podczas włączenia zimnego nawiewu nie tylko zamykał ten zawór, ale i zakrywał...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zakładam nowy temat gdyż nie mogę znaleźć ani samemu zlokalizować przewodów do których muszę podłączyć sterownik LPG (Galileo IS170TC). Przeszukując forum "elektroda" znalazłem temat dzięki któremu udało mi się tylko zlokalizować przewód TPS (Przewód oznaczony "C" w kostce). Pozostało jeszcze odnaleźć przewody : -Czujnika...
Odgrzeję kotleta. Kolega ma takiego Telvis'a w Galancie. Po pierwsze primo, LCD jest wrażliwy na temperaturę. W chłodne dni są "lagi" wyświetlania, o mrozach nie chcę nawet myśleć. Czy da się więc podmienić ten LCD na jakiś ekran z telefonu komórkowego? Załatwia to też drugie primo, czyli taką sobie czcionkę i kiepski kontrast w wariancie "białe na...
troszke sie zdenerwowałem na tych "mercedesiarzy". Piszą o fiatach że to gówno a nigdy takiego nie mieli. Nie powiem że jestem znawcą bo mam fiata punto II z 2002roku i jest to dopiero mój dryugi samochód ale ludzie, bez przesady. Kupiłem go dokładnie rok temu. Do tamtej pory był serwisowany w aso i miał udokumentowany przebieg 81 tys km. Pojechałem...
Problem zaatakował mnie wczoraj na głównym skrzyżowaniu :-) auto mi zgasło po przejechaniu 50km (samo) i nie chciało odpalić. Jak odstało kilka minut to odpaliło bez problemu, ale po przejechaniu kilometra znowu zaczęło nagle tracić na mocy i nie miało siły jechać, więc odstało trochę i tak z 5 razy stawał-jechał. Kumpel mnie w końcu odholował bo 20...
Witam Gdzie znajduję się ten rezystor: http://obrazki.elektroda.pl/3490641100_1... Szukałem po instalacji i nie mogę go znaleźć... Samochód przyholowali do mnie od konkurencji, miał obcięty kawałek instalacji od wtryskiwacza i czujnika temperatury powietrza (czyli od zespołu wtryskowego) do pokrywy zaworów... ta cześć została zamieniona...
Brak wskazań na panelu "zegarów" w BRAVA SXOpis uszkodzenia: Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na panelu zegarów działają tylko żarówki. Brak wskazań obrotów silnika, temperatury, stanu paliwa, brak również wskazań na wyświetlaczu LCD. Diagnoza: Uszkodzony zasilacz panelu t. z. układ scalony L 4938 ND (regulator napięcia) Załączam schemat...
Witam. Tak jak napisałem w temacie, mam problem z prędkościomierzem. Cała historia zaczęła się jakiś miesiąc temu kiedy jadąc do pracy silnik nagle zaczął działać jak diesel (1,4 12v) i po chwili zgasł. Diagnoza była brutalna - silnik umarł (obróciły się panewki). Już byłem bliski oddania fiacika na złom jednak znalazłem w dobrej cenie kompletny motor...
Witam forumowiczów Ostatnio zdarzył mi się dziwny problem. Mianowicie mam instalacje LPG IIgen. Załącza się ona tylko po przekroczeniu 2000obr/min bez względu na temperaturę. Widać to na na diodach od włącznika i słychać przełączający się zawór pod maską. Poza tym jak za szybko przełączę na gaz to silnik zdycha bo parownik zimny. Ostatnio jadąc na LPG...
mam astre 1,3 cdt . Było tak, jak dzień ciepły od 7 stopni w górę paliła super, jak poniżej musiałem długo kręcić. Podpowiedzi były takie świece żarowe-wymieniłem, potem przekażnik świec wymieniłem, komputer nie pokazał nic, potem była wersja ,że paliwo mi się cofa bo wysiadł zaworek w pompie. Było to całkiem prawdopodobne ale nie było jakoś czasu l...
Witam. Wiadomym jest,że w Bravach problemem jest elektryka zegarów.U mnie ogólnie zegary działają sprawnie,choć przy lekkim stuknięciu w tablicę ruszy się nieznacznie wskaźnik temperatury.Nie to jednak stanowi problem,a samo podświetlenie.Przepalały się czasami żaróweczki podświetlające zegary i żeby uniknąć uciążliwego problemu ciągłego rozkręcania...
Jeszcze taniej - sprawdź czy termostat utrzymuje zamknięcie na zimnym silniku. Z doświadczenia wiem że to ma duży wpływ na zużycie paliwa w obecnych temperaturach.Do ponad 80 stopni Celsjusza po odpaleniu zimnego silnika, chłodnica powinna być zimna
Co do CF to ci nie doradze narazie sie w to nezaglebiam moze za jakis czas rozwina karty flash-owe obecnie sa takie na zlacze PCI Express SanDisk Vaulter Disk ale to tylko wspolpracuje z dyskiem przyspieszajac system :) kombinuje nad mocowaniem dysku obecnie w prototypie mam zawieszenie na gabce jest lekki wiec obecnie wystwrcza podstawa jest mocowana...
Cześć, mam problem z moją Bravą 1.2 16V z 1999r. a mianowicie problem mój zaczyna sie w momencie złapania temperatury przez samochód (połowa skali), auto ma problem z przyśpieszenie i czuć że brakuje mu "chwilowo mocy" na niskich biegach (2,3) przez około 2-4 sekundy potem problem znika (na piątym biegu około 110km/h- czuć delikatne pływanie). Mam napewo...
brava temperatura czujnik temperatura brava brava brava
miele temperatura mocniejsza bateria telefonu polonez wentylator chłodnica
zmywarka electrolux mikrokomputer cobra1
Rozmiar klucza Torx do cewki zapłonowej Renault Programowanie biorytmów na Arduino MEGA z LCD