Najprościej i najszybciej bez ciągnięcia kabli było by wykorzystać gniazdo OBDII . Będzie to możliwe jeśli posiadasz smartfona (tablet) i kupisz dodatkowo ELM327 (cena to około 20 zł) z bluetooth , ze sklepu ściągniesz apke (https://www.youtube.com/results?search_... ) to da Ci dostęp nie tylko do temperatury...
Witam masz to tu. http://obrazki.elektroda.pl/9648640000_1...
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Przy zużytych trzonkach albo prowadnicach powinien pobierać olej, zwłaszcza z zimnego rozruchu. Niestety wtedy trzeba zrobić remont głowicy, ustawianie zaworów nic wiele nie wniesie. Jakie masz teraz ciśnienia po ustawianiu luzów i jaki MAP po zagrzaniu silnika do temperatury pracy?
czujnik temperatury wymień - skoro woda w chłodnicy się gotuje a na wskaźniku masz 60-65 stopni. Jak przegrzałeś silnik to za jakiś czas uszczelka pod głowicą będzie do roboty. Możesz wymontować termostat i zobaczyć w jakim jest stanie. Zrobić próbę w garnku z wrzątkiem. Bo może zamiast płynu chłodniczego była woda! i zamarzło (miałem taki przypadek...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa w Citroen C5 2.0 16V.
Kable od BSI są już wyprowadzone pod ten czujnik dokładnie znajdują się pod podnóżkiem od kierowcy , odkręcamy podnóżek i tam znajduję się kostka wystarczy doprowadzić do niej 2 kable jeśli ktoś będzie zainteresowany to dokładnie zrobię zdjęcie jakie to przewody i gdzie trzeba wpiąć 2 piny
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
A to auto widzi temperaturę zewnętrzną jako parametr w sterowniku silnika? Trzeba też by poobserwować temperaturę zasysyanego powietrza.
Temperatura Fapa czytana z obd Czym odczytujesz tą temperaturę?
Sprawdzałeś czy w ogóle załącza się kompresor po włączeniu AC? Musi być to słyszalne. Druga sprawa, jeżeli się załącza kiedy zmienisz temperaturę na panelu z zimnego na ciepłe zmienia się temperatura powietrza w ogóle? Może się okazać, że mechanizm z silniczkiem już nie działa. To również jest słyszalne jak przestawisz temperaturę.
Za katalizatorem czy za filtrem? Jakie odczyty temperatur?
Sprawdz sonde temperatury wewnetrznej. Pozdrawiam
Czujnik temperatury jest w lusterku. Wydaje mi się że jest to prawe lusterko.
Sprawdzałeś po komputerem jak kształtują się pomiary czujnika temperatury?
Jest tak tani, że nie zastanawiaj się tylko wymień!. W tym silniku jest tylko jeden czujnik od wszystkiego! możesz podłączyć komputer i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje czytnik
Nie bo narazie auto jeździ, nic się nie dzieje. Te 20% to tak jest wysterowane przez ECU fabrycznie. Mam prośbę czy możesz sprawdzić jaką temperaturę będzie miał po ok 10 minutach od zatrzymania auta po jeździe kiedy był rozgrzany do 90° ale tylko mały obieg czyli rozgrzej do 90° i jak wskazówka osiągnie 90 to zatrzymaj pojazd i sprawdź po 10 minutach...
Tak. Czujnik temperatury zewnętrznej, oznaczony na schemacie jako jeden z dwóch czujników temperatury.
Problem z czujnikiem temperatury, sonda lambda oraz czujnikiem ciesnienia MAP sensor. Za dziwne wskazania odpowiada pewnie czujnik temperatury, ale reszta też dobrze byłoby się zająć.
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
dwa przewody czarne Dodano po 12 Kurcze mam ten sam problem i podobny temat na "elektrodzie" ale nikt na niego nie odpowiada , nikt właśnie nie pomógł moja xsara też z 1998r , próbowałeś podłączyć już ten czujnik , jeśli tak to podrzuć na które przewody powinien iść z góry thx. dwa czarne przewody
Może gdyby był normalny gaz to temperatura była by niższa z kratek.Ale ogólnie dosyć dobry wynik.Widzisz,nabijacze nie znaleźli usterki ale fachowcy nie nabijają gazem więc raczej nie licz na odpowiedź.😉😂
To się robi na wagę a nie na ciśnienie, ciśnienie jest zależne tylko od temperatury.
Temperatury.
Dzieki ... Jestem juz umowiony w warszyacie... Ten błąd w związku z małą różnica ciśnień może mieć związek posrednio z tym uszkodzonym czujnikiem temperatury?
Błąd 1804 wskazuje że kończy się sprzęgło, to jest błąd wysokiej temperatury zespołu sprzęgła że łapa wysprzęglika Tam nie ma żadnej łapy, jest hydrauliczny wysprzęglik z czujnikiem położenia i temperatury
Witam, kolego jeśli masz taką możliwość to podłącz jeszcze raz kompa i sprawdź jaką czujnik odczytuje temperaturę.
To jest nanoszone,tylko w wysokiej temperaturze.
Czujka temperatury
To niech podłączą urządzenie diagnostyczne I sprawdzą w parametrach temperaturę.
Czy udało się w końcu podpatrzeć odczyty temperatur?
temperatura stanęła na 21 stopniach Uszkodzony jest panel klimatyzacji, zanieś go do fachowca albo kup nowy.
A tak ogólnie to świece grzeją czy masz błąd w sterowniku silnika bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Nie patrz na to że zapala się spiralka jakby świece grzały bo to nic nie znaczy. Ja mam uszkodzony sterownik od świec i jak jest zimny to napewno ciężej odpala niż jak stoi w garażu i temperatura jest 18 stopni.
sprawdz luzy na zaworach..
Witam. Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcie poglądowe i zaznaczyć gdzie jest czujnik płynu chłodniczego? Mam podejrzenie który to ale nie jestem pewny. Bo problem jest takiego typu że skacze wskaźnik temperatury.
Z lusterka do 10 pinowej kostki w drzwiach dwa szare kabelki dalej do sterownika w drzwiach i tu dochodzi sygnał analogowy z sterownika do BSI sygnał cyfrowy z bsi do licznika z licznika do wyświetlacza też digital signal.
Czas zrobić diagnostykę z podglądem LD. Ciśnienie, na szynie, obroty, temperatura.
Co z przepustnicą? Egr elektryczny czy zwykły przepływka to tylko podgląd parametrów masa powietrza zasysanego i temperatura
2,0 hdi 2002
Wychodzi, ze masz gdzies zwarcie na instalacji - konkretnie czujnika temperatury.
Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie.
z zapalaniem nie ma problemu. Zastanawia mnie czemu zimą nie gasł czy na reglulator cisnienia może mieć wpływ temperatura?
Dla potomnych . Winien był zielony czujnik temperatury .
Mam pytanie-, jakie są objawy uszkodzonego czujnika temperatury? Chodzi mi o zachowanie silnika podczas pracy i rozruchu. Konkretnie chodzi mi o SAXO 1.1. PS, który czujnik temperatury w tym autku odpowiedzialny jest za impuls do kompa? (Są dwa obok siebie)
Wiec skad i gdzie masz blad, o ktorym piszesz? Nie znam tego modelu C5, ale w wiekszosci samochodow PSA byl tylko wskaznik poziomu. Jesli jest temperatura, to najczesciej, po wlaczeniu zaplonu wskaznik pokazuje poziom oleju, a po uruchomieniu temperature (ten sam czujnik poziomu/temperatury).
Albo zaworek wtryskiwacza nieszczelny. Zrób test przelewowy na gąrącym silniku.
Samochód nie był pod komputerem,a usterka powstała w niskich temperaturach.
Czujnik ciśnienia i temperatury. Denaturat to nie jest dobry pomysł..
sprawdż czujnik temperatury
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
Czujnik temperatury? On odpowiada też za kontrolkę STOP.
Może w jakiś sposób masz cały czas otwarty duży obieg i płyn zasuwa przez chłodnicę bez względu na temperaturę. Jak zjeżdżasz z góry bez gazu, temperatura wyraźnie spada?
Witam. Temat stary i bez odpowiedzi ale może ktoś coś? Czy problem został rozwiązany? Mam identyczny i ręce mi opadają.
Dobrze Ci pokazuje te parametry temperatura silnika z kosmosu
Moze czujnik ładowania jest uszkodzony i reaguje na wysokie temperatury.
Sprawdż czujnik temperatury powietrza.
Ok dzieki
Po zastanowieniu nad tym tematem, doszedłem do wniosku, że jeśli zastosuje czyjnik analogowy wkręcany w chłodnice, to nie osiągnę zamierzonego celu, ponieważ, woda przez chłodnice nie płynie cały czas, tylko po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury
Witam I ja mam podobny problem z grzaniem świec , mianowicie na zimnym silniku nie grzeją a jak odepnę czujnik temperatury silnika wskazówka wchodzi na czerwone pole to świece grzeją gdzie może tkwić przyczyna? doszedłem że grzaniem świec steruje pośrednio komputer poprzez sygnał z czujnika temperatury a dalej przez moduł grzania świec wie ktoś jakie...
na beznzynie też się grzeje, ale na gazie szybciej i do wyższej temperatury.
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
Słuchaj, jeżeli masz wąż górny gorący a dolny zimny to nie otwiera termostatu wtedy może wskazywać wysoką temperaturę.
Jest drugi czujnik, na deskę, musisz dobrze poszukać, w nim tkwi przyczyna.
Czujnik temperatury wykluczony. Ten niebieski czujnik to jednak taki dziwny zielony. Oporność czujnika prawidłowa w całym zakresie temperatur.
Lambda i krokowiec do weryfikacji :idea: Znasz pojęcie czasu wtrysku i jaki powinien być w zależności od temperatury ?
Jasne kris81orzesze, dobra rada, niech jeszcze rozdupi BSI, może tam coś znajdzie? Wlodarczykjacek - takie zachowanie się kontrolki oleju jest zupełnie prawidłowe, zapala się ona tylko wtedy kiedy masz problem z ciśnieniem oleju bądź jego temperaturą.
Ale wracając do meritum tematu. W moim aucie jako tako nie ma silnika krokowego. Jest sterowanie elektroniczne. Jak inni będą to czytać...... Są Citroeny C2 z silnikiem 1.4 benzyna, które maja wymienne silniczki krokowe i są też takie jaki ja mam - gdzie jak coś będzie mu dolegać to trzeba wymienić cała przepustnice wraz ze sterowaniem. Dobrze mówię?...
Podaję sposób z innej marki - nie wiem, jak to zadziała w Citroenie ale nie szkodzi spróbować. Jak problem wystąpi, to polej pompę porządnie zimną wodą (np z węża ogrodowego) żeby ją schłodzić. Jak auto odpali, to problem jest mechaniczny wewnątrz pompy - traci ciśnienie przy wysokiej temperaturze.
U córki w Peugeocie, z takim samym silnikiem, termostat utrzymuje temperaturę 102-104°C.
Witam proszę opisz czy rozwiązałeś problem. Właśnie mam to samo co ty. Zaczęło się od błędu czujnika ciśnienia powietrza a potem temperatura klimatyzacja ogrzewanie itp.
sprawdz zasilanie i mase na wtyczce stera z podpietym sterem zobacz czy masz 5 V na wtyczce od czujnika temperatury
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
W układzie ciśnieniowym jest podwyższona temperatura wżenia wody dlatego temperatura silnika rzędu 90-98 nie stanowi żadnego problemu.
Jasne, że świece odgrywają bardzo ważną role nawet w takich temperaturach, wymień świece i będzie wszystko w porządku! :) Pozdrawiam.
Tak kolejność kabli dowolna.
Czujnik temperatury paliwa?
Ale tamten temat nie jest zamknięty. a ogrzewanie nie działa. A węże do nagrzewnicy są gorące? Czy stwierdzasz, że leci zimne powietrze? STOP się zapala bo przekracza temperaturę. Wentylator chłodnicy się uruchamia?
http://obrazki.elektroda.pl/4572215800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4572215800_1...
Wrzucam jeszcze filmik z dzisiejszego, porannego rozruchu. Nie było mrozu, templ. w ok. 5st.C, odpalił za 1razem ale po długim kręceniu :( http://www.youtube.com/watch?v=0QpRyRTVx...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Na jego podstawie jest dobierany czas grzania świec żarowych. Jeżeli czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to sterownik przez krótszy czas steruje świecami. Wyższa temperatura nie jest interpretowana jako błąd. Dlatego proponuje aby specjalista rano przed uruchomieniem...
Myślałem raczej o nieodpłatnym pożyczeniu od sąsiadów, znajomych... Ogólnie Twój tok rozumowania jest słuszny, wezwać fachowca, niestety nie wszyscy odkryli jeszcze ekonomiczne uzasadnienie takiego działania. Pomijam tu przyjemność samodzielnego, hobbistycznego grzebania w aucie w ujemnych temperaturach.
Witam serdecznie. Mam problem z czujnikiem temperatury silnika, Citroen ZX, pojemność 1,4, rocznik 1995, na gaźniku. Wskazówka na zegarze temperatury cały czas skacze, w górę i w dól,czasami się normuje. Przy dużych obrotach schodzi nawet do zera. Zaznaczam, że silnik dobrze pracuje, woda w chłodnicy się nie gotuje. Co jest tego przyczyną, czy należy...
Trasa to cały czas miasto i start z zimnego silnika i pokonanie 8 km. Z powrotem podobnie. Silnik po przejechaniu ok 2 km ma 2 kreski temperatury.
zalezny od temperatury :D
Sprawdź wszystkie temperatury w dolocie - przepływka - temperatura powietrza doładowania
Jeśli wymontowanie tej nagrzewnicy nie stanowi problemu to przelej przez nią ciepłą wodę i zobacz czy równomiernie na całej powierzchni robi się ciepła. Z tą siłą nadmuchu bym polemizował. Ustaw sobie obieg wewnętrzny i dopiero wtedy zobacz czy się zmienia siła nadmuchu podczas zmiany temperatury.
Wskazania temperatury w porządku? Komp. samochodu widzi prawidłową temperaturę?
https://obrazki.elektroda.pl/7661205800_... https://obrazki.elektroda.pl/2870061600_... https://obrazki.elektroda.pl/9134801400_... Co może być przyczyną pęknięcia obudowy termostatu ? Czy pęknięcie wynika z wady termostatu, czy z usterki silnika ? Wewnątrz termostatu widoczny jest osad. Czy jest to...
Citroen C3 2011r Witam, nie wiem czy problem był już poruszany na grupie, bo nie mogę znaleźć nic na ten temat, problem z temperaturą zewnętrzną i silnika w citroenie C3 2011 1.6hdi. Pierwszy problem: temperatura zewnętrzna świruje, pokazuje całkiem inne wartości niż są w rzeczywistości, po wymianie czujnika znajdującego się w lusterku bez zmian. Drugi...
A co ma wspólnego termostat z wentylatorem? Wentylator powinien włączać się na 1-szy bieg po włączeniu klimy niezależnie od temperatury silnika.
Problem polega na ginięciu kierunkowskazów w okresie gdy na zewnątrz są wysokie temperatury Citroen Xsara Picasso 2000r, podczas jazdy w nocy wszystko ok. Drugi problem że wszystkie elementy elektryki - podnoszenie szyb, wycieraczki, kierunkowskazy działaja dopiero przy uruchmionym silniku.
witam mam problem z berlingiem 2,0 hdi 2005 rok zimny silnik nie odpala swiece wcale nie grzeja a czytalem ze powinny zawsze tylko czas sie skraca ze wzrostem temperatury.
Stawiam na uszkodzony termostat. Długo się rozgrzewa lub nie trzyma temperatury roboczej.
A co z czujnikiem temperatury? Rozważał ktoś to, czy temperatura ma wpływ na dawkę paliwa?
Jak działa ta grzałka? Kiedy powinni się pojawić jakieś napięcie na tej wtyczce? Działa to tak, że przez większość czasu nie ma napięcia na wtyczce i na silniku utrzymywana jest temperatura ok. 103 stopni. Ale przy dużych i średnich obciążeniach pojawia się napięcie i grzałka rozgrzewa termostat, żeby otworzył się w temperaturze niższej.
Dzieki za zainteresowanie Chodzi mi o to ze kręcąc wskazówkami licznika i obrot. w przeciwną stronę napotykam lekki opór w tym momencie wskazówka jest na zero (licznik i obrotomierz) demontując je nie ma żadnego problemu ustawić je zpowrotem w to samo miejsce (wskazania sie nie zmienią nie będzie przekłamań) Ze wskazówkami paliwo i temperatura jest...
czujnik temperatury sprawdzales
zielony - wtrysk niebieski - wskaznik temperatury brazowy - klimatyzacja
Jak się włoży rezystor zamiast czujnika temperatury, to jakie jest wskazanie w Lexii, czyli jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
Citroen Jumper 2018r 2.0 130KM. Podczas jazdy nagle skacze wskazówka temperatury na maksa i szarpnie autem, komunikat za wysoka temperatura. Po dosłownie sekundach wszystko wraca do normy, wskazówka na połowie temperatury. Zdarza się to co kilka dni, nieraz nawet na zimnym silniku.
citroen temperatura citroen temperatura oleju citroen temperatura silnik
skoda 16555 citroen peugeot dozowanie nabłyszczacza zmywarka
roznicowke schemat instalacji domowej siłownik hamulca
Strzelanie silnika w gaźnik: przyczyny i rozwiązania Jak zgrywać filmy z YouTube - narzędzia i legalność