Czujnik masz w lusterku zewnętrznym,silniczek za radiem.
Raczej nie, Z reguły jeden jest brany po uwagę do wyświetlenia temperatury zewnętrznej, tu wg mnie z lusterka.
A czy czasami nie jest tak,że komputer sam sobie wstawia uśrednioną wartość temperatury w przypadku uszkodzenia czujnika??
Nie musi być "gazownik". Ktokolwiek z testerem czytającym Twój sterownik, bo rozumiem, że problem jest na benzynie. Samemu, to możesz pomierzyć multimetrem czujnik temperatury.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
cena za rurę i dwa trójniki masakryczna :O rozumiem że to rozwiązało wszystkie problemy z wahaniami temperatury.?
Tutaj masz trochę informacji na ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jeżeli jest w aucie klimatronik i włączony na auto to może wentylator chodzić. Chociaż najczęściej takie zachowanie jest z uszkodzenia czujnika temperatury. A skąd te odczyty temperatury ?
Czujnik temperatury wewnętrznej do układu klimatyzacji. Owszem jest to czujnik i nawet do klimatyzacji ale nie temperatury tylko nasłonecznienia.
Pytanie czy któryś ze sterowników mógłby wprowadzać zakłócenia i miało by to swoje odbicie na sygnale temperatury?
sprawdz czujnik temperatury
Co może być przyczyną , uszkodzony wskaźnik na tablicy ? Najprawdopodobniej. Zegary w Focusie mk2 znane są niestety z problemów z zimnymi lutami, które pojawiają się po kilku latach eksploatacji samochodu. Dotknij jeszcze dla pewności obudowy termostatu, tam gdzie jest czujnik, czy robi się ciepła w trakcie pracy silnika. Ale z tego co się orientuję...
Klima działa bardzo dobrze, potrafi zejść do 2 stopni (mierzone w wylotach powietrza). Utrzymuje temperaturę.
Jak się nie mylę to w parametrach rzeczywistych podczas diagnostyki są wartości silniczków sterujących klapami powietrza. Będzie wiadomo jak jest ustawiona klapa zmiany temperatury.
hmmm no ale jest cos nie tak jesli tak stwierdza sterownik :) czujnik temperatury ?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.
Czy skasowanie błędów przywróci temperaturę ?
Podłączyłem komputer pod obd i program fordscana wywaliło błąd wysokie napięcie obwodu czujnika temperatury zewnętrznej po skasowaniu błędu temp pokazuje w miarę ok może 1-2 stopni różnicy ale to normalne po ponownym odłączeniu wtyczki od lusterka błąd wrócił pytanie brzmi czy od czasu kiedy zmieniłem to lusterko błąd tkwił i to było przyczyną nieprawidłowych...
Jaki błąd, niewystraczająca wydajność układu oczyszczania spalin, czy przekroczona graniczna temperatura katalizatora?
A czujnik temperatury płynu sprawdziłes?
dziękuję Ci aabgrx5 miałeś rację mam Forda Focusa 1,6 ZETEC Męczy łem się od 2,5 roku z temperaturą skakała jak szalona : odpowietrzanie, wymiana pompy , czujnika, podłączanie do komputera - kupa pieniędzy i nic.... A tu nagle Twoja rada. Nie wierzyłem ale cóż zrobić? w sumie żaden koszt. Dobrałem klucz i wykręciłem czujnik jak kazałeś. Co się okazało?...
Witam.Mam taki sam problem z skokiem temperatury,termostat i czujnik wykluczam.Czy ktoś od tego czasu rozwiązał zagadkę z falowaniem temperatury ?
20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 Taka temperatura nie powinna jeszcze przełączać obiegu na chłodnicę. Sprawdź czy ona jest ciepła. Może też czujnik temperatury fałszować pomiar .
Proponuję zmierzyć rzeczywistą temperaturę np. pirometrem. Może wskaźnik jest uszkodzony..?
Raczej wygląda na sprawny,jest nowy i opór zmienia się wraz ze zmianą temperatury.
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Witaj błędy świadczą o zbyt ubogiej mieszance,sprawdż na kompie czy sterownik widzi dobrą temperaturę.
Długo się nagrzewa, dopiero jak go przykatkuję, to dobija do tych 85 °C. Zauważyłem, że termostat i temperatura zewnętrzna zaczęły wariować w podobnym czasie. Jak sprawdzić tę temperaturę, ponieważ mechanik ostatnio, jak sprawdzał, to przytrzymywał jakiś guzik i mu wyskakiwała temperatura. Ja dziś próbowałem i nic mi nie wychodziło na ekraniku.
co teraz?? wymień akumulator, albo podładuj chociaż, bo marny już pewnie jest i za bardzo spada napięcie podczas rozruchu przy niskich temperaturach
Temperatura wzrasta powyżej 90s, gdy zbliża się pod czerwony gaśnie, jeśli ostygnie odpala jedzie i dalej, po czym temperatura wzrasta i znów to samo. Może ktoś pomoże?
A Rozrusznik Chodzi Dobrze?? Bo często jest tak że przy minusowych temperaturach Omyka się zębatka??
Pedał gazu i sterownik pompy miały by takie objawy dopiero po złapaniu temperatury przez samochód?
Sprawdziłbym czy świece dobre czy dostają napięcie a najbardziej mnie dziwi że nie kupiłeś sobie najtańszego elm327 oraz pstryczek za 2 zł ściągnął program forscan lub elmconfig i wszystko byś wiedział a tak tylko domysły .
Czujnik temperatury płynu do wymiany. Popularna przypadłość w tych autach/silnikach.
Temperatura którą pokazuje wskaźnik zmienia się tak samo jak temperatura odczytywana przez komputer
Bardziej bym potrzebował zależność temperatury na głowicy od rezystancji.
Witam , jest taki problem otóż.Po uruchomieniu silnika znika temperatura zewnętrzna , pokazują sie tylko 3 kreski poziome.Zapala się kontrolka ręcznego i nie pokazuje kiedy są włączone długie i migacze.Gdy wyłącze silnik temperatura pokazuje normalnie także nie grzeje przednia szyba. Wie ktoś czym jest to spowodowane.
Witam, mam problem z focusem mk1 1,6 benzyna z LPG. Wczoraj podczas jazdy autostradowej w deszczu przez około 200km zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika. Normalnie stoi pionowo a kilkukrotnie w kilka sekund powędrował na czerwone pole na maksa. Gdy za pierwszym razem zauważyłem ten skok szybko zdjąłęm nogę z gazu i się zatrzymałem myśląc że...
Witam Mam problem w fordzie fokus 1.8 TDCi z 2000 roku a mianowicie - szybkie nagrzewanie się auta - spadek mocy przy wejściu wstaznika na czerwony pasek (ale to raczej normalne tryb awaryjny czy coś w tym stylu) - brak wylotu ciepłego powietrza z wentylatorów Po ostygnięciu auto jeździ bez zarzutów Co może być powodem awarii ? Dodam że po otwarciu...
Witam. Mam problem z temperaturą wody. Podczas jazdy Temperatura wody nagle podnosi się do Max i silnik jak by tracił moc gdy puszczę pedał gazu lub wrzucę na luz temperatura zaczyna spadać i tak za każdym razem...
Witam. Mam zapytanie co do temperatury silnika w Ford focus 1.6 16V MK1 Benzyna. Po wymianie sterownika ECU (komputer) temperatura po odpaleniu po około 4 minutach jazdy wskazuje powyżej połowy ( na zdjęciu pozycja wskaźnika nr2). Numery komputera są takie same co miałem stary. Mam pytanie: Jaka to może być temperatura normalna czy za szybko się faktycznie...
Dziwne rzeczy jakby się zatarło to tak, ale siadło od temperatury to dziwne :?:
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
witam chcialbym odswiezyc temat mam dokladnie takie same obiawy I bardzo mnie interesuje jak ten problem zostal rozwuazany?????
Wymienić filtry, przedmuchać całość sprężonym powietrzem, doprowadzić do właściwej temperatury i będzie ok. Rzadko kiedy żeby psuły się czujniki temp.
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
Rozumiem że wymieniłeś wskaźnik temperatury silnika, a nie czujnik temperatury w silniku? Co komputer pokazuje? Test wskazówek był robiony?
Sprawdź czujnik temperatury. Od tego zacznij.
Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.
Zabity dpf popiołem. Chyba ze różnicowy fałszuje
[quote="teskot"]Elektryczne ogrzewanie przedniej szyby w fordach oparte jest istotnie na cieniutkich drutach oporowych w szybie. Widać je szczególnie pod słońce. Takie ogrzewanie uruchamia się oddzielnym przyciskiem obok włącznika ogrzewania szyby tylnej. Nie ma to nic wspólnego z nawiewem czy klimatyzacją. Takie ogrzewanie podzielone jest na dwa obwody-strona...
No rozumiem, ale ostatnie dni jest poniżej 5 rano więc powinno grzać.. Nie wiesz może który to czujnik temperatury za to odpowiada?
Cuda się dzieją przy temp. -20°c. Elektryka i elektronika szaleje, trudno gdybać jak się niema garażu ogrzewanego przez 24h. U mnie nie raz takie czary się działy o tej porze roku . :cry: To wcale nie jest ironia, tylko praktyczne doświadczenie. Wszystko ustało po wzroście zewnętrznej temperatury.
Też tak sądzę, że dawka paliwa nie jest odpowiednia. Komputer pokazuje temperaturę jaka jest na dworze, nie silnika. Od silnika jest wskazówka temperatury cieczy. Aby sprawdzić to chyba musiałbym wpiąć się pod komputer? Nadmienię, że wcześniej mówiłem o temperaturze jaką pokazuje komputer na dworze. Nie chodziło mi o temperaturę silnika, bo tego nie...
korek korkiem ale przy tej temperaturze ster powinien załączyć wentylator.
Tak tęż podejrzewałem.Ciągne dalej temat .Czemu wypięcie przewodu nie powoduje świecenia kontrolki na desce?.I dalej, gdzie szukać czujnika temperatury silnika?.
Światła skandynawskie. Bardzo dobry system. Denerwuje mnie ta sytuacja bo chciałbym założyć Drl, Sądzisz, że będziesz miał jakieś "okrutne" oszczędności? Włóż między bajki. Pozdrawiam. Zamontowałem "system skandynawski " w Skodzie z 1994 i jestem super zadowolony, mimo, że Skoda nie przygasza świateł przy uruchamianiu. Uruchamiam stare auto z włączonymi...
Oczywiście ,wymiana silnika rozwiąże te problemy tylko musisz kupić silnik lepszy niż ten który masz,przyczyn może być wiele ale powinien zdiagnozować to mechanik który rozbierał auto, czy wcześniej gotowało i wyrzucało ci płyn z chłodnicy ? ubywało płynu?musiałaś go dolewać? silnik osiągał za wysoką temperaturę?
Zacznij od sprawdzenia temperatury krzepnięcia płynu chłodniczego.
Jak mają izolacje na sobie to nie ma to wpływu. Tu trzeba mu robić hot starta. Jak masz kessa to przerób sobie mapę. Nie miały izolacji zaraz przy sterowniku z 5mm bez izolacj i były to jednak dwa dolne, próbowałem to nieco podratować ale wyszło że zrobiłem to na Janusza :| Nie mam kessa.
1-2 to tam są czujniki nie wiem czy nie temperatury??
Sprawdź kable zasilanie i masa. Możesz dać na próbę drugie. 4mm² do testu starczą. To ma czujnik temperatury pod akumulatorem?
Witam. Mały problem (tak mi sie przynajmniej wydaje) dotyczy opornika dmuchawy w Fordzie jak w temacie, przepalił się bezpiecznik termiczny w oporniku, wymieniłem i śmiga na wszystkich biegach lecz opornik okropnie się grzeje, aż się z niego dymi. Wiem że opornik zamontowany jest w komorze wentylacji aby się tam chłodził ale czy aż tak dużą powinien...
Czy temperaturę powietrza dolotowego też widzi poprawnie?
Ech, kobieta. Kolor ma nikłe znaczenie w tym przypadku. Wszystkie płyny są mieszalne. Ważne żeby płyn był przystosowany do układów z elementami aluminiowymi i miał odpowiednią temperaturę krzepnięcia.
Zapomniałem dodać że jak zimny to jedzie jak głupi. Po uzyskaniu temperatury zaczyna świrować.
Kupiłem focusa i co zauważyłem. Jak temperatura jest powyżej 15st to ładnie odpala a jak poniżej to za 2-3 razem odpala. Oczywiście po nocy jak zimny całkiem silnik. Co może być przyczyną?
pisze ze to tdci to jaki zawór na pompie wtryskowej trzeba zobaczyc przebieg przyrostu cisnienia do kontroli przelewy Jak już pisalem przelewy są ok, ale jak sprawdzić ten przebieg przyrostu ciśnienia?? Na 99% tutaj nie ma żadnych zaworów zwrotnych. W pompie są 2: regulator wysokiego ciśnienia i elektrozawór gaszący silnik. Szczelność ukladu sprawdzalem...
Od ciśnienia i temperatury gazu. Małe ciśnienie = słaba wydajność = wysoka temperatura. Niedziałający wentyaltor klimatyzacji = wysoka temperatura. Wentylator się włącza?
Witam, słaba bateria w pilocie lub/i słaby akumulator jak dla mnie.
Narazie nic nie mierzyłem bezpieczniki są wporządku po wyjęciu radia też wszystko wygląda ok.
Czy wie ktos może kiedy , w jakich okolicznościach dochodzi do nich prąd? przy jakiej temperaturze? Przekaźniki sprawdziłem, i są ok
Kolego a może tam nie ma tego VOBASTO tylko Ci sie coś uroiło! :) A pozatym to MASZ POJĘCIE DO JAKICH TEMPERATUR TAM DOCHODZI??
Nie jest to kwestia czynnika a bardziej silniczka co steruje klapą od temperatury.Zablokowany na podawanie ciepła. W sumie nie wiemy, czy leci ciepłe, czy gorące. Dlatego wspomniałem o również o klapkach. W sumie na początek wystarczy dać dmuchawę na max, i szybko zmienić temperaturę z ciepłej na zimną i przysłuchać się , czy słychać zmianę dźwięku.
W dieslu zawsze będą się włanczały się świece, jest tak w VW, fordach, toyotach. Czas ich działania zależy od temperatury silnika. Pozdrawiam
A czy aby silnik nie jest przełożony na inny?? Jaką temperaturę silnika widzi ECU?
Klient poinformował telefonicznie że po moich "zabiegach" auto zachowuję się jak najbardziej OK. Najbardziej stawiam na krótką instalacje elektryczną silnika wskutek czego naciągała się przy hamowaniu silnikiem i powodowała "cuda".
A świece żarowe mają zasilanie, czujnik temperatury silnika jest sprawny?
mam osobny włącznik na podgrzewanie przednie szyby komputer steruje wiatrakami czy czujnik temperatury?
Wyjmij radio, odkręć konsole środkową (4 śruby) wyjmij konsolę i sprawdź przy pokrętle czy nie załamała się linka. Jak tak to wyprostuj i możesz kręcić dalej :)
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
Forumowicze. Czy naprawdę nikomu się nie chce poświęcić dosłownie 2 minuty żeby sprawdzić w swoim focusie temperaturę o którą prosiłem ?, post wyżej.
No chyba tak zrobię, ale dodam jeszcze, że dziś, o godzinie 5, jest dość chłodno i wilgotno i przez prawie 15 km, bo tyle mam do pracy, prawie nie było słychać skrzypienia, dopiero zacząłem słyszeć, jak już parkowałem, czyli podczas takiej wolnej jazdy. To jest dziwne. Czy temperatura ma w ogóle jakieś znaczenie co do jakiegoś zawieszenia?
Zrobilem coś takiego do focusa http://obrazki.elektroda.net/86_12325708... R1: 330 ohm resistor R2: 13k ohm resistor T1: 4k7 ohm 25.C thermistor, B=3977 T2: as above Temp Ohms -21 9700 -3 5550 0 5210 12 3550 24 2414 26 2280 31 1900 58 770 Tylko jest problem bo temperatura jest zawyzona o 2 stopnie.co zmienić,nie znam sie za bardzo,schemat otrzymałem,dzięki
Robili to dwoma testerami. Sprecyzuj to jak możesz sugerujesz ze temperatura się nie pokazała bo tester lipa? Jakieś inne propozycje...
Sprawdź wtryski oraz przekaźnik świec żarowych, i na kompie czy czujnik temperatury silnika pokazuje wiarygodne parametry.
a może u ciebie pompa wody ma oberwane łopatki? Zaobserwowałeś ja zachowuje się temperatura na wskaźniku? Jaka temperatura jest na chłodnicy jak "puści" termostat.
Witam, mam focusa tdci 115km, 241tys.km Mam podobny problem, mianowicie przy nizszych temperaturach i zimnym zilniku przy odpalaniu auto musi troche pokrecic i strasznie przy tym szarpie silnikiem, jak zaskoczy to jest ok, chodzi normalnie, moze lekko faluja obroty przez pierwsze momenty. Czy to moga byc siwece, albo bezpiecznik od swiec? Prosze o porade.
Tak, przy odpalaniu i jak silnik jest zimny to może kopcić bialym dymem i nierowno pracować Przy niesprawnych świecach żarowych owszem , z komina zachmurzy, ale tylko przez kilkadziesiąt sekund, ale nie przez 10-15 minut aż do rozgrzania. Odnośnie chmurzenia oraz niskiej kultury pracy motoru może mieć wpływ nieodpowiednie wyprzedzenie początku tłoczenia...
Czujnik położenia wałka do sprawdzenia. W diagnostyce powinno wyjść.
Jak na zimno nie kopci, a w miarę rozgrzewania zaczyna co raz bardziej, to ja bym obstawił na czujnik temperatury (silnika lub powietrza).
Witam. Nie potrafie nigdzie znaleźć temperaury chłodziwa w Focusie 1.6 '02, przy jakiej powinien się włączyć wentylator. Prosze o pomoc.
Tak napisałeś że nie idzie się połapać. Jeżeli przy zimnym silniku sterownik silnika widzi że silnik jest zimny a licznik że jest 75 to nie jest przyczyną Twoich problemów. Jeżeli jest odwrotnie (licznik pokazuje 20 a sterownik silnika 75) to musisz wymienić czujnik temperatury dla silnika (nie dla licznika). Przez to znikają objawy jak się nagrzeje...
Sprawdź czujnik temperatury paliwa. podpinałeś się pod kompa ? może problem jest w sterowaniu pompy
Długo trwało ale sprawa była zawieszona dla dwóch przyczyn: 1. Gwarant poprosił o czas 2. samochód wyjechał "daleko od domu" . Jednak wszystko dobrze się kończy. Wymieniona została deska rozdzielcza (zrozumiałem, że również ze zmianą oprogramowania komputera, ale nie mam pewności bo z mojego punktu widzenia naprawa polegała na oddaniu samochodu do serwisu...
Zagrzej silnik do temperatury pracy. Potem zdejmij przelewki z wtrysków i odpal jeżeli będzie się mocno lało z przelewu wtryskiwacza to znaczy że jest już kiepski, ale to ci dokładnie powie ktoś kto naprawia wtryskiwacze. Ewentualnie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia.
Oba wentylatory podczas pomiaru wyjęte z obudowy, rezystor dmuchawy też na wierzchu A nie jest to tam tak urządzone, że rezystor jest umieszczony/zamontowany w strumieniu powietrza/kanale nawiewu wentylatora w celu jego chłodzenia podczas pracy? Tu był "na wierzchu" i może dlatego takie temperatury...
focus temperatura focus wskazówka temperatura focus temperatura silnika
antena ogrzewanie tylnej szyby zworka pinem cordoba pompa paliwa
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Amica 57GE3.33HZp – znaczenie symboli, termoobieg, zapalarka, zabezpieczenie gazu Opel Zafira – migający wyświetlacz podczas jazdy i świecenie po wyjęciu kluczyka