Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
z przebiegiem 75tys to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ? Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ? Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała. znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując...
A widzisz kolego. Tak jak pisałem im niższa temperatura tym czas grzania świec dłuższy. Masz prawdopodobnie zwarcie na czujniku temperatury i komputer nie załącza świec. Odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy lampka świeci dłużej, a wtedy zapali od obrotu.
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Trzeba z tym pojechać do elektryka-elektronika, bo nie ma sterowania tym przekaźnikiem z komputera silnika. Powodem może być coś z przewodami we wtyczce wielopinowej komputera silnika lub uszkodzony któryś przewód w wiązce. Ja zaznaczyłem w czerwonym kółku, co trzeba sprawdzić. Przekaźnik, z tego co mi wiadomo, się nie uszkadza, gdyż jest na tranzystorach...
Moja teoria na ten temat jest taka: Kiedy odpinasz wtyczkę temperatury silnika, to symulujesz mu temp. -40°C, sterownik uruchamia fizyczne grzanie świec i zwiększa dawkę rozruchową, przez co silnik odpala od strzała. W tym silniku, z tego co pamiętam, fizyczne grzanie świec przy rozruchu jest uruchamiane dopiero poniżej 5°C, najciekawsze jest to, że...
Witam. Mam taki problem z KIA Sportage 2013r., 4AWD, Diesel, Automat. Brak napięcia na szynie zasilania świec żarowych. Temperatura poniżej zera kłopot z odpaleniem, myślałem, że na świece przyszedł czas wymiany, ale okazało się, że przekaźnik nie podaje napięcia na szynę. Świece pomierzyłem i są Ok. Wymontowałem przekaźnik i mam pytanie jak go sprawdzić,...
Witam Ponownie. Dziś miałem dopiero czas zagłębić się dalej w temacie grzania świec. Warunki jakie miałem, to zimne auto po nocy i temperatura otoczenia -1 stopień - po przekręceniu kluczyka kontrolka od podgrzewania świec żarowych świeciła się dłużej niż przy temperaturze dodatniej lub jak auto ciepłe jest - ok 8 sekund. Po odpięciu czujnika temperatury...
http://obrazki.elektroda.pl/4380379400_1... Cóż, takich termometrów było już wiele, ale mój wyróżnia się kompaktową budową i obudową idealnie pasującą do auta. Wygląda jak fabryczny. Po włączeniu zapłonu przez minutę pokazuje napięcie w instalacji samochodu (u mnie podczas grzania świec i potem przez resztę czasu po uruchomieniu diesla),...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Wydaje mi się, że w fokusie mk1 zawsze po przekręceniu kluczyka załączają się świece. Było koło 20st jak sprawdzałem czy jest napięcie na świecach. No i było przez te kilka sekund. Ale może czujnik temperatury sie psuć i nie działa prawidłowo w pełnym zakresie a w pewnym przerywa czy coś...? Bo jak dobrze rozumiem sterowanie czujników polega tylko na...
Co prawda jeżdzę benzyniakiem, ale robiłem kiedyś z golfem II TDI. U niego jest przekażnik sterujący świecami koło skrzynki z bezpiecznikami w środku samochodu. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny układ zawsze włącza świece na taki sam okres czasu. Ciepły silnik zawsze ma lepiej zapalić, bo optymalna temperatura pracy to około 90°C.
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Mam problem z porannym odpalaniem silnika Fiata 1.9 jtd o mocy 115km. Mimo że czas pracy rozrusznika nigdy nie przekracza 1 - 1,5 sekundy czasami silnik odpala "brzydko". Zazwyczaj łapie zdecydowanie na wszystkie gary z takim uderzeniem i od razu chodzi. Zdarza się jednak że tego uderzenia nie ma, silnik przez chwilę "przebiera", zatelepie budą i dopiero...
szczepciu23, skoro masz silnik TDI to musisz wziąć pod uwagę, iż silniki TDI grzeją świece żarowe dopiero jak temperatura silnika spada poniżej 5*C - jeśli zatem temperatura będzie wyższa niż 5*C to świece nie będą grzały gdyż ECU (sterownik silnika) nie poda za pośrednictwem danych z czujnika temeperatury silnika sygnału do przekaźnika nr 103 (umieszczonego...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Na jego podstawie jest dobierany czas grzania świec żarowych. Jeżeli czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to sterownik przez krótszy czas steruje świecami. Wyższa temperatura nie jest interpretowana jako błąd. Dlatego proponuje aby specjalista rano przed uruchomieniem...
Czy ktoś w swojej łaskawosci oświeci mnie dlaczego temperatura zastępcza po wypieciu wszystkich czujników temperatury wynosi tylko -5.4 stopnia gdzie powinno to być - 30 ? Proszę mnie naprowadzić gdzie mam szukać.
Witam, Przymierzam się do kupna małego auta i założenia instalacji LPG. Przetrzepałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nigdzie nie znalazłem wprost tego czego szukam. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Poniżej pytania z małym wstępem: 1. Istnieją podstawki pod wtryski bosch do LPG. Wtryskiwacz benzyny ma jakiś kąt rozwarcia...
Możesz sprawdzić czy idzie prąd na świece żarowe i ewentualnie wydłużyć czas grzania. Login potem dopasowanie kanał 12 i zmieszać wartości do 32600 lub mniej. A co ma długość grzania świec latem przecież one się tylko teraz na chwilę załącza i wyłączają się bo temperatura jest jaka jest i po drugie on ciężko odpala jak jest ciepły silnik.
Z tego co doczytałem to 30 sekund jest dogrzewania po uruchomionym silniku. Gdzie tak doczytałeś? Pierwsza generacja przekaźnika nie miała dogrzewania. Pojawiło się później, jak zaczęły się pojawiać normy ekologiczne dla diesli. Tu masz tabelkę: https://obrazki.elektroda.pl/8795340800_... piszesz, że świece grzeją przez 30sek, a zgodnie...
Witam Postaram się dokładnie opisać mój problem z tym autem, więc: auto: golf 4 1.9 tdi PD silnik ATD sterownik 038 906 019 DD usterka: zbyt krótki czas nagrzewania świec żarowych trwa on mniej więcej 1 sekundę (lampka na desce tak samo 1 sekunda i gaśnie) przy tym temperatura silnika jak i powietrza ujemna około -10 stopni po uruchomieniu świece dogrzewają...
Właśnie koledzy wszystko wskazuje na to, że będzie to rozrusznik. Raczej zapowietrzanie się, eliminuję dlaczego? Dlatego, że wczoraj zrobiłem autem jakieś 200km. Dzisiaj rano temperatura 0 stopni, wsiadam, grzeję świecę i auto odpaliło bez żadnego problemu. Co do grzania świec to udało mi się zrobić pomiar tylko na jednej i brała około 17-18A w czasie...
Witam. Posiadam Clio jak w temacie Clio IV 1.5 dci z 2013 roku. Problem polega na tym że przy temperaturach jakie teraz występują samochód bardzo ciężko odpala. Jak się okazało nie ma podgrzewania świec żarowych. Nie ma znaczenia jaka temperatura na zewnątrz świece nie grzeją. Sprawdzane probówką. Świece wszystkie dobre nie dochodzi do nich prąd. Przekaźnik...
Witam 1. lampka ostrzegawcza dotyczy temperatury płynu chłodzącego lub poziomu płynu chłodzącego. Jeżeli po rozruchu silnika lampka nie zgaśnie lub zacznie migać w czasie jazdy to: - temperatura płynu chłodzącego jest za wysoka lub - poziom płynu chłodzącego jest za niski. (opis z instrukcji). Więc włączenie się lampki na zimnym silniku raczej nie ma...
wracając do tematu ciężko odpalany silinik miał problem z rozrusznikiem ponieważ skończyły się szczotki na rozruszniku. Przez co w czasie mrozu nie było odpowiedniej kompresji na tłoki, po wymianie szczotek rozrusznik pracuje dwa razy szybciej i auto odpala. W dalszym ciągu nie wiem jaka była przyczyna krótkiego grzania świec żarowych , mechanik mi...
przy procesie regeneracji filtra dpf bardzo wazna jest temperatura najlepiej jechac na 3 biedu ok 100 120km/h temperatura dochodzi nawet do 620 stopni pamietaj nie przerywaj procesu
Niewiem jaki silnik zamontowałeś ale w tych latach wiekszość diesli tego koncernu posiadała ten sam automacik . jestem pewien że 3 minuty grzania świec to stanowczo za długo i jest duże prawdopodobieństwo że te świece które masz już się uszkodziły a niestety jest ich kilakanaście rodzai tak samo wyglądających a muszą być odpowiednie do rodzaju silnika...
Witam, mam taki problem posiadam Skode Octavie 1.9 TDi 110km 2000 r . Ostatnio miałem taki przypadek że raz występuje grzanie świec żarowych raz niema czasami jak jest samochód nagrzany mocno temperatura otoczenia to po kilka razy przekręca się kluczyk i niema grzania świec wygląda tak jak by coś nie stykało i nie załączało świec. Próbowałem odpiąć...
A co do temp. grzania świec to zazwyczaj gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60 stopni, swiece przestają się załączać.
Więc tak. Dzisiaj rano jak auto stało cała noc. Kontrolka świec ( na dworze -10 ) dosłownie mrugła na sekundę. Po przejechaniu 20 kilometrów zgaszeniu i próbie ponownego startu kontrolka się już nie zapala. Auto zalane jest verwą z orlenu i mimo takich mrozów jakoś odpala - widać silnik jeszcze zdrowy. Świece wszystkie 4 są nowe. Napięcie na aku nie...
nie odpala jak temperatura zbliża siędo zera stopni Podłącz diagnoskop i sprawdź jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika ?
Kilka podstawowych rzeczy odnośnie świecy płomieniowej. Jak w nazwie widnieje ma ona wytworzyć płomień przez co podgrzeje powietrze. Montuję się taką ilość świec ile jest kolektorów czyli rzędówka 1 świeca, V-ka 2 świece lub jedna na rozgałęzieniu. Ktoś pisał o 4 świecach ale to chyba w silniku z lokomotywy. Nie przesadzajmy, możemy sobie tylko zaszkodzić....
grzanie świec rozpoczyna się gdy temperatura spadnie poniżej +5 stopni NIE JESTEM PEWIEN ale świece odpalają się też przy wyższych temperaturach tylko nie jest to sygnalizowane na desce. Nawet jak kontrolka świec gaśnie to one i tak grzeją jeszcze przez jakiś czas. Można by podpiąć VAGa (jak masz) i sprawdzić czy ECU wydaje komendę grzania świec przy...
Jak nic nie podłączysz pod T to przekaźnik będzie grzał przez chyba 40 sekund od włączenia zapłonu. Podanie plusa na 50 powoduje wyłączenie kontrolki L i za 2-3 sekundy odłączenie świec jeśli włączenie rozrusznika nastąpi przed upływem czasu grzania wynikającego z rezystancji czujnika temp. Po upływie czasu grzania przekaźnik się za chiny ludowe nie...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Wyjmij wtyczkę z czujnika temp tego przy termostacie, jak odpali to znaczy ze przyczyna taka jak pisałem wyżej - najprostsze rozwiązanie - kupić wyłącznik który ma styki normalnie złączone, po naciśnięciu guzika są rozłączone - ciągniesz kable od tego czujnika przy termostacie i wpinasz w obwód ten wyłącznik... ja mam ten wyłącznik w schowku, kable...
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/.P
A są problemy z odpalaniem?Może być ,że temperatura zewnętrzna jest zbyt wysoka aby zadziałał sterownik od grzania świec. Jak myślę,jest to silnik od BMW 2.0d można spróbować podłączyć go pod komputer i po wyświetlanych błędach dowiedzieć się co w nim siedzi; Brak komunikacji oznacza brak przejścia na przewodach, zaśniedziałe kostki lub brak (pełnego)...
Temperatura była w granicach 20 stopni przy temp zew 12 (silnik nie do końca mógł ostygnąć) wiec chyba ok
VP44 to typ pompy wtryskowej produkowanej przez BOSHa. Sterownik o którym jest mowa umieszczony jest na pompie wtryskowej (typ PSG5) - całość to pompa VP44. Jaka jest temperatura widziana przez sterownik ECU. Podepnij rezystor zastępczy zamiast czujnika temperatury i zjedź rezystancją poniżej 0 stopni celcjusza. Jeżeli świece nie będą dalej grzać to...
Witam, Problem dotyczy agregatu TK T600R. Agregat po włączeniu nie odpala. Sterownik załącza się i wyskakuje czerwony trójkąt, temperatura mruga. Świece nie grzeją, nic się nie dzieje. Nawet stycznik nie klika? Aku naładowany, nawet próbowałem odpalić z kabli. Bezpieczniki całe, te na płycie też. Jakieś pomysły...
Witam. Auto jak w temacie. Mam pytanie dotyczące kontrolki świec żarowych. Czy po każdym włączeniu zapłonu powinna się pojawić na liczniku. W aucie klienta dzieje się to losowo. Raz zaświeca się na sekundę innym razem nie. Brak związku z temperatura otoczenia i silnika. Zimą tez występuje ten "problem". Czujnik temperatury silnika sprawny - wskazania...
(at)urbens napisał, że świece grzeją się w ciągu 50 sekund i właśnie na taki czas można ustawić przekaźnik czasowy. I nie ma tu już większego znaczenia jaka będzie temperatura otoczenia. Chodzi mi o to żeby nie komplikować zbytnio układu. Rozwiązanie z przekaźnikiem czasowym i dwoma przekaźnikami zwiernymi np. typu 541 jest najprostsze z możliwych.
czy stoi jedną noc czy tydzień to temperatura silnika i płynu chłodzącego jest taka jak otoczenia, przyczyny ciężkiego odpalania szukałbym raczej w paliwie niż w długości grzania świec. nie wiem jaką dokładnie masz pompę wtryskową ale może paliwo Ci się cofa lub pompa zasysa na przewodach (wężykach) lewe powietrze i przez to ciężko ma odpalić (miałem...
Prawidłowa temperatura załączenia elektrycznej pompy to 93°C. Numery oryginalnych czujników: 251 919 501 D - 2-pinowy od grzania świec żarowych 701 919 369 C - 4-pinowy od wskaźnika i dodatkowej pompy
Witam, mam następujący problem: Przekaźnik świec podaje napięcie jeśli jest silnik w miarę ciepły i jest temperatura powyżej około 5 stopni. Jak juz silnik jest zimny i na dworze zimno napięcie świece dopiero dostają podczas rozruchu silnika i jak mu się uda odpalić to świece dalej się grzeją (czytałem że to jest ok bo w ten sposób silnik się dogrzewa...
Witam w ciągu ostatniego tygodnia było dość mroźnie posiadam golfa IV 1.9 tdi 110km i jak to z dieslem podczas mrozu miałem problem z odpaleniem rozgrzewałem świece 2 a nawet 3 razy podgrzewałem filtr paliwa mocną suszarką aż był ciepły ( nie stoi na dworze ani w podgrzewanym garażu ale pod dachem i śnieg ani deszcz na niego nie padają) niestety nic...
temperatura grzania świec zarowych sterownik grzania świec moduł grzania świec
szlifierka taśmowa budowa akumulator zamiennik otwierać klapa elektryczny
bateria niteo bateria parkside
Trust niemiecka klawiatura – polskie znaki, układ Polski (programisty), AltGr, QWERTZ vs QWERTY Windows 10, Trust, niemiecka klawiatura – polskie znaki, AltGr, konfiguracja PL (programisty)