Chciałem zapytać jaka jest u Was typowa tks zakładając, że: 1. Grzejcie podłogówkę i wchodzi w nią 26-30oC 2. Grzejecie CWU do temp 40-45oC a także zakładając: - PCi gliko-woda, - Powiedzmy na czynniku R407C, - Dzieje się to przy obecnych temp. DZ (~ -2/2 ), Pytasz o temperaturę końca sprężania, a podajesz bardzo odległe od pytania parametry i to tylko...
Dla zrozumienia jak działają układy chłodnicze trzeba zapoznać się z tym wykresem, i go zrozumieć. https://obrazki.elektroda.pl/6504919300_... przegrzanie jest 11,3C Przegrzanie nie może być 11,3°C, przegrzanie podaje się w K. I jeśli wychodzi ci że masz 11,3K przegrzania tzn że zawór dławiący podaje za mało czynnika, i ciepło które...
Sorry, trochę zajęty ostatnio W dobrym kierunku podążasz, ale nie doceniasz "skali problemu". Przykładowo 2 bary na wyjściu parownika, to temperatura parowania dla r134 ok 1C, zawór rozprężny ze statycznym przegrzaniem 6K, da na wyjściu parownika 7C. Dla tego ciśnienia R600a wymaga prawie 20C by zacząć wrzeć, a ma tylko 7C. Więc TZR będzie zawsze,...
To są w zasadzie parametry poprawnej pracy pompy ciepła. Ja nie mam zastrzeżeń. Temperatura końca sprężania jest wzorowa.
Na razie nic nie robiłem. Od jutra rozbieram traktorek. Demontuję silnik i przekładnię. Mam ubytki "lakiernicze". Trzeba wyczyścić i pomalować, coby rdza nie zżarła. Dorwałem się serwisówki w PDF-e , ale nie do końca rozumiem o co chodzi. Tłumaczenie translatorem PROCEDURY SERWISU I KONSERWACJI Wszystkie procedury serwisowe i konserwacyjne przedstawione...
Kolega ma rację zbiornik cieczy bez elektrozaworu przed kapilarą grozi zalewaniem sprężarki, separator na ssaniu może nie wystarczyć do jej zabezpieczenia. 29bar przy Tks 90 to przed przeróbką wymienników, czy po? Rzeczywiście bardzo chaotycznie piszesz i trudno jest się w tym połapać. Wysoka temperatura końca sprężania to efekt ciągle dużego przegrzania...
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie...
Jeśli zrozumiałem to masz wątpliwości co do staranności badań. Mogę cię zapewnić że wykonywało je grono fachowców i pod uwagę były brane wszystkie aspekty. Warunki zewnętrzne temperatura silnika (tak naprawdę to kompresora pompy ciepła, bo taką funkcję spełniał) itd. Zjawisko na które zwróciłem uwagę opisałem na tyle na ile mogłem. Oscylogramy to tak...
Więcej wiary w domorosłych chłodniarzy :) Zbigniew proponuje zagniatać bezpośrednio rurę pionową zbiorczą rurę ssącą powyżej pierwszej dolnej sekcji. Moim zdaniem był by to strzał w kolano, bo tam są duże przepływy przegrzanej pary, lepiej zagniatać rozprężoną nie odparowaną ciecz na rurkach cieczowych za rozdzielaczem. Przegrzanie - pisałem, że mam...
1. Jakie powinny być prawidłowe ciśnienia wysokie i niskie. Jest cały wachlarz prawidłowych ciśnień. Bo są zależne od temperatury skraplacza i parownika. 2. Jakie powinny być temperatury podczas pomiaru. Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź to: temperatury zastane. Nie masz za bardzo wpływu na temperaturę parownika, na skraplacz jeszcze jakoś można wpłynąć...
To ja rozszerzę pytanie. (at)ElektrodaBot Jakiego oleju użyć dla czynnika chłodniczego R600 z temperaturą końca sprężania 120°C i ciśnieniu 18 atmosfer absolutnych?
Z wykresu mocy pobieranej widać że ta moc spada z czasem oraz piszesz że różnica temperatur między wlotem a wylotem wynosi 14,5 stopni. Wnioskuje że urządzenie nie jest wstanie wejść na wyższe obroty bo ma problem z pobraniem ciepła z otoczenia. Czy przypadkiem zimne powietrze nie odbija się od ścian mebli i nie wraca z powrotem do urządzenia? (at)jack63...
Co da ci para przegrzana w cylindrze przed cyklem spalania? Wyższą temperaturę końca sprężania czyli większa szansa na spalanie stukowe. Kolejna sprawa to taka para zabiera przestrzeń która mogło by zajmować powietrze (więc działało by to jak EGR), mniej powietrza to i mniej paliwa trzeba wytrysnąć do cylindra. Niby będzie to oszczędność (ale tylko...
Na temperaturę przy końcu sprężania temperatura na dolocie ma niewielki wpływ, praktycznie - żaden. Zasadniczy wpływ ma tu stopień kompresji powietrza. Chłodniejsze powietrze - więcej powietrza w jedn. objętości - większa ilość powietrza w cylindrze - większa jego kompresja - wyższa temperatura przy końcu suwu sprężania. Paliwo w silniku diesla nie...
Domyślam się, choć odpowiedź nie padła, że są to presostaty. Jeżeli tak, to ten na wyższe ciśnienie zadziałania będzie zabezpieczający, a ten na niższe włącza wyższy bieg wentylatora. W zasadzie, poza spadkiem ciśnienia wynikającym z oporów przepływu, ciśnienia na obu presostatach powinny być prawie takie same. Więc ich położenie jest dowolne względem...
skąd się bierze taka wartość Exhaust? Może to temperatura sprężarki. Exhaust temp: 77 to Tks, czyli temp końca sprężania, a nie temp sprężarki! Jest to najczęściej temp mierzona zaraz za króćcem tłocznym sprężarki i nie jest wcale wysoka. Sprawdź sobie temperaturę powietrza za sprężarką "kompresora" do pompowania kół albo nawet temp pompki do roweru....
No to mówimy tutaj o przemysłowej sprężarce pokroju 120m3/h i 2MPa to szukaj jakiegoś doprężacza, np. od Airpola np. ADP300-150. Jeżeli ktoś myśli o sprężaniu w jednym stopniu do tego ciśnienia, bez międzystopniowego chłodzenia sprężarką chłodniczą, to trzeba być ostrożnym z takimi poradmi bo można zbudować niechcący silnik Diesla zasilany mgłą olejową......
Za schemat bardzo dziękuję. Zmuszasz mnie do agresywnego stwierdzenia, że nie wiesz o czym piszesz. Ile widziałeś w życiu zatartych agregatów lodówkowych? Odpowiem. Kilkadziesiąt . A Ty ile sprężarek chłodniczych, niekoniecznie lodówkowych, w ogóle widziałeś na oczy? Ja zajmuję się chłodnictwem zawodowo na co dzień od dziesięciu lat. Mam uprawnienia...
Na plaku to i bez iskry odpali. Ta... Ciekawostka biologiczna. Kolejne dziecko Neostrady, bez szkoły podstawowej...... Kolego zanim kogoś zaczniesz obrażać to się upewnij że masz rację, ponieważ na plaku to i diesla odpalisz, w twojej podstawówce nie uczyli co to jest samozapłon? Uczyli że diesel to ma stopień sprężania większy od benzyniaka. Wiec...
Biały dym to nie spalone paliwo a więc temperatura w cylindrze była za niska. A temperatura jest niska z dwóch powodów: pierwszy- jest zima więc jest zimno drugi- zbyt małe ciśnienie sprężania. Pomiar tego drugiego odpowie na pytanie czy układ tłok- pierścienie- tuleja jest we właściwym stanie technicznym czy to może już początek końca. A tak jak przedmówca...
Jest jeden problem - niska temperatura pod koniec suwu sprężania - niższa niż wymagana do wystąpienia samozapłonu. Powoduje to niska temperatura ścianek cylindra, głowicy, denka tłoka - odbierane jest ciepło od sprężanego powietrza. W niskiej temperaturze olej ma wysoką lepkość (większe tarcie - niższa prędkość obrotowa wału) akumulator daje mniejszy...
Witam ! słaba wydajność pompy czy brudny filtr paliwa będą najbardziej zauważalne przy wysokich obrotach silnika (duże zapotrzebowanie na paliwo). Skupiłbym się na przewodach wys. napięcia (wieczorem, atomizer z wodą i na pracującym silniku rozpylić mgiełkę na przewody zapłonowe) czasami fajnie to wygląda jak kable mają przebicie. Potem wszedłbym w...
Rewelacja, a od kiedy? Bo LPG to stal bo tania. Co innego CNG bo tam już waga by mocno wzrosła. Raczej do kiedy. Jakieś 10 lat temu widziałem zbiornik na LPG plastikowy, zamiast koła zapasowego pod bagażnikiem. (at)E8600 oczywiście, bo gdy sprężasz powietrze jego temperatura rośnie zgodnie z równaniem Clapeyrona.
Ciekawe jak będzie z temperaturą, gdy jednak ta sprężarka osiagnie sporą próżnię. Może sie mocno grzać... W końcu stosunek ciśnień będzie dość duży. 10 razy mniejszy niż przy sprężaniu.
Kompresor - chłodnica - parownik - kompresor ... I tak w kółko. pv/t = const (wzorek z fizyki). Sprężony gaz robi się gorący, jest następnie ostudzony do temperatury otoczenia (nie do końca). Później zostaje odparowany, więc jest temperatura spada i chłodzi wsad w zamrażarniku. Tak rozprężony i ogrzany ciepłem wsadu znów jest sprężany, chłodzony......
Wtrysk wody ma też swoje wady. Przede wszystkim przy zimnym silniku uniemożliwi rozruch silnika Po raz kolejny napiszę że woda jest podawana jedynie przy wysokim obciążeniu silnika, na poziomie nieosiągalnym w zwykłych samochodach jakie macie w domach. W komorze spalania w takich warunkach, niezależnie od temperatury silnika ciśnienie na koniec sprężania...
Mam podobny problem i poszperałem trochę w necie. Jest kilka potwierdzonych przypadków, że przyczyną był rozrusznik. Zdziwiłem się trochę bo skoro kręci to nie obstawiał bym tej części. Jednak w dieslu duże znaczenie ma szybkość z jaką spręża powietrze (temperatura) bo w końcu uruchamiany jest od rozgrzanego powietrza przy wspomaganiu świec żarowych....
No tak luzy sa kasowane hydraulicznie. Ale przecież instnieje wstępna regulacja luzów na niepracującym silniku. Zawór mógł się tak nadpalić lub wyrobić, że nigdy nie zamyka się do końca i jest mniejsze ciśnienie sprężania w danym cylindrze. Można zlokalizować cylinder w ten sposób, że na pracującym ciepłym silniku po koleii wyciągać przewody od świec...
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Cześć. Mamy drugą w nocy, standardowo zawędrowałem cholera wie gdzie w internecie i trafiłem na ludzi, którzy kupują urządzenia zwane po angielsku "cryocooler". Urządzenia te potrafią tak mocno się ochłodzić, że na części cryocoolera zaczyna się skraplać tlen i azot z powietrza. Zasada działania tego urządzenia jest dosyć prosta - najpierw mocno sprężamy...
Bo to, co liczysz, nie działa w praktyce. Prąd chwilowy będzie o wiele większy. Start "z miejsca", przełamanie sprężania, zanim energia koła zamachowego będzie na tyle duża, żeby płynniej się obracać. Dolicz do tego jedną ważną rzecz. Prąd rozruchowy akumulatora to maksymalna wartość prądu, jaką akumulator może dostarczyć przez 30 sekund w temperaturze...
Pisząc o temperaturze możliwie niskiej miałem na myśli temp. zbliżoną jak najbardziej do temp. otaczającego powietrza (oczywiście mowa o silniku w stanie nagrzanym a nie pod czas mrozu -30 stopni). Pod koniec suwu sprężania temp. czynnika w cylindrze zależenie od stopnia sprężania dochodzi do 500 stopni (paliwo odparowuje), jeżeli komora spalania posiada...
myślę, że to zależy od producenta silnika. w internecie są wzory do wyznaczenia nominalnego ciśnienia sprężania silnika. p1*V1 = p2*V2 gdzie: p1 - jest to ciśnienia atmosferyczne które teoretycznie panuje w cylindrze na początku suwu sprężania p2 - jest to teoretyczne ciśnienie które panuje na końcu suwu sprężania V1 - jest to objętość skokowa cylnidra...
Chyba nie do końca rozumiem... z Clapeyrona wyciągnąć mogę (chyba, że się mylę) temperaturę, ciśnienie ewentualnie objętość. A chodzi mi o to, ile kW dostarczonej do silnika energii elektrycznej mogę ze sprężonego gazu odzyskać jako ciepło.
Pewnie powodował chłodzenie silnika (co już zauważył kybernetes 24 Sty 2012 00:09), i to kiedy silnik zasysał mieszankę, powodując obniżenie temperatury również podczas sprężania - niższa temperatura podczas ssania zwiększa ilość zassanej mieszanki, niższa temperatura podczas sprężania - zmniejsza pracę przy sprężaniu; przy spalaniu i tak powstawała...
Dłuższy skok to więcej czasu na odebranie energii z gazów w cylindrze, bo powoduje zmniejszenie maksymalnych obrotów. Chyba nie bardzo. Wprowadza raczej więcej strat ciepła do cylindra. Druga sprawa wydłuża się wykorbienia czyli zwiększa się moment obrotowy przy tym samym średnim ciśnieniu w cylindrze lub ten sam moment przy mniejszym ciśnieniu w cylindrze....
Witam, czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny? Zamiast świecy wstawić gruszkę żarową o odpowiedniej pojemności, dorobić wtryskiwacz, pompę etc. Czy to zadziała? Może ktoś już tak robił? Nie ma to do czegoś służyć, ma to być działający model silnika średnioprężnego. Nie bardzo rozumiem o co Ci Chodzi ? Domyślam się że chodzi...
Witam, jakiś czas temu kupiłem Forda Galaxy z 2001r z silnikiem 2,3l Auto po niżej ceny giełdowej, bo nie jeździł na gazie, szarpał przy hamowaniu i lekko podszarpywał w czasie jazdy, ale cena i stan ogólny sprawił że kupiłem. Po przyjeździe zrobiłem hamulce ( nie związane z tematem) i wymieniłem przewody wysokiego napięcia. Po tym zabiegu jeździł jak...
I wg mnie ciśnienie sprężania masz dobre. Więc po co drzeć głowice?? Pozostaje odpytać elektronike, jakie parametry są widziane przez sterownik silnika jak np. temp silnika. Ale w tym przypadku stawiam że to nie wina złej temperatury. Kolejną sprawą jest "obmacanie" instalacji elektrycznej. Jednym słowem szukać i eliminować i dojdziesz końca. Cytujac...
Wiem że nie do końca wykonałem zalecenia kolegów z forum, ale nie miałem dostępu do autka tylko wczoraj dostałem go dosłownie na pół godziny i pooglądałem jak to wygląda jak się odpala na zimno. Bardzo zaskakującym i ciekawym zjawiskiem była jedna rzecz. :) Autko jak jest zimne i się w/w odpali to łapiąc po kolei za rurki kolektora ssącego stwierdziłem...
majki69 ! Chwila na zastanowienie: - sprawność silnika termodynamicznego jest określona nie przez skład paliwa i inne ćmoje - boje, tylko przez temperatury. Chcesz podnieść sprawność? - Podnieś temperaturę spalania, bo obniżyć temperatury otoczenia się nie da. Temperatura spalania jest ograniczona wytrzymałością materiałów, z których zbudowano silnik....
Chyba się już nikt więcej tematem nie interesuje :) Ja jestem z budową mojego kompresora prawie na mecie ale jeszcze przydałoby się kilka usprawnień m.in. chłodzenie. 1 Marcin co do Twojego pomysłu uważam, że w teorii wyszło by to nieźle ale zastanów się nad kilkoma kwestiami aby zaoszczędzić wiele godzin pracy która może się do niczego nie przydać...
Uważam, że to bardzo dobry pomysł, nie wiem czemu ludzie się tego boją jak jazdy dieslem na opale;) Wydaje mi sie że masywność wykonania i trwałość sprężarek chłodniczych dalece przewyższa tradycyjne kompresory powietrza. KOnstrukcja zaworów listkowych jest podobna, dlatego nie wiem czemu miałby się na nich spiekać olej, problemem natomiast może być...
Prośba o rozwinięcie - kompresor nie tłoczy i leje (nie jestem specem w kwestii pracy kompresora) ... Ja akurat jestem fachowcem od sprężarek i instalacji chłodniczych, ale też nie wiem o co chodzi z tym "laniem", więc dołączam się do prośby. Ostatnio trafiła do mnie pompa po instalatorze klimatyzacji i generalnie gość chciał nabić czynnika portem...
To co mam to nie jest normalne. Owszem układ jest zamknięty . Tyle ,że gdybym wentylator nie był na krótko , to temperatura nie zdążyła by przekroczyć progu załączania czujnika wentylatora a brak by było już połowy płynu w chłodnicy. Nie rozumiem do końca stwierdzenia , że w zamkniętym układzie chłodzenia (jaki często w francuzach) jest duże ciśnienie....
W sumie racja z tą zmianą stanu skupienia. W parowniku mamy temperaturę 80-90 stopni, a w tej klimie potrzebujemy dużo mniej. Przy nadciśnieniu 0,8bara i niskiej temperaturze mogło by jeszcze nie dojść do istotnej zmiany stanu skupienia. Twój pomysł ze sprężarką jest o tyle ,,nie z tej ziemi" , że trzeba by sprężyć gaz o nie do końca wiadomym stanie...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Cytat z Wikipedii. Może to być to, ale nie musi... Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) - zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym, spowodowane przedwczesnym samozapłonem tego paliwa. Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania...
Jeżeli sprzęt pracuje na okrągło, to jaka ma być temperatura w komorze? Bo może przy tej ciągłej pracy, może powinna być niższa jak te -21 C. Może osiągnąć nawet -32oC. -25oC to obowiązek! Czy zaszronienie jest w miarę równomierne? Czy może w jednym miejscu robi się "bula" lodu? Termostat może być uszkodzony lub kapilara (jej koniec) nie jest we właściwym...
Głowiczka sprężarki swoją temperaturę uzyskuje szybko, i ona utrzymuje się na mniejwięcej stałym poziomie. To tak nie do końca, sprężarka pracuje bez chłodzenia, a żeberka nie są w stanie wychłodzić jej jeśli pracuje przez dłuższy czas, choć rozpatrujemy sytuację że pracuje z pękniętym wężem - czyli powietrza na dobrą sprawę nie spręża tylko przetłacza,...
laser końca pierze końca gorącego końca
przewód diagnostyczny powiększyć partycję komputer przegrzewa wyłącza
podwójny schodowy schemat sterownik schodowy
Hasło do falownika AISWEI Solplanet – domyślne loginy, registration code, reset Wi-Fi CAN vs UART – różnice, zastosowania, standardy ISO 11898, UART TTL, CAN FD, magistrala, mikrokontrolery