(at)ElektrodaBot określ parametry punktu potrójnego dla gazów takich jak azot, argon, butan, dwutlenek węgla, hel, metan, ksenon. Temperaturę podaj w stopniach Celsjusza a ciśnienie w Pascalach.
Problem rozwiązany. Założyłem z folii aluminiowej ekranowanie kabli WN od ksenonów. Problem z temperaturą na wyświetlaczu był spowodowany zakłóceniami od ksenonów. Problem z błedem "spalona żarówka" rozwiązało podpięcie zasilania osobnym obwodem od włącznika do dodatkowych przekaźników.
Witam, Jak w temacie, polecacie jakiś pewny sklep internetowy, z którego można zamówić palniki do ksenonów D2S o temperaturze barwowej 6000k+ ?
A gdy ten ksenon się włączył po jakimś czasie to na zegarach przestało pokazywać średnie spalanie. A tego jaki może być powód? Dodano po 25 I jeszcze jedno. Można zmienić wskazania na zegarach? Chodzi o to aby zamiar średniego spalania pokazała np. Jaki dystans mogę zrobić albo średnia prędkość lub temperaturę silnika?
Ja pisze o HID :-). Dobrą barwę uzyskuję tylko z oryginalnych palników HID, i najczęściej kupuję właśnie palniki HID firmy Philips o temperaturze 4300, w oprawce (standardzie) D2S.
...heh...nie zgodzę się, że jeśli moc żarówki jest taka sama to i światłość. Technologia wykonania też ma duże znaczenia. Bańka wypełniona sprężonym ksenonem pozwala uzyskać wyższą temperaturę skrętki, a więc więcej światła o wyższej temperaturze barwowej. Wystarczy porównać żarówki H4 Hungary z np. H4 Vision+. Różnica jest kolosalna, moc ta sama. -...
To, ze żarówka jest wypełniona ksenonem nie znaczy, ze ma świecić jak HID. Ksenon stosuje się , żeby umozliwić podniesienie temperatury skrętki (ma ciaśniej upakowane atomy od halogenu i atomy skrętki nie dyfundują tak łatwo przy wyższej temperaturze). Żarówka taka swieci nieco jaśniej, ale różnicy jakiejśc kolosalnej nie ma. Okazuje się, że nawet najlepsze...
Mocniejsze żarówki mogą dobić instalację elektryczną (jeżeli jest oryginalna), a temperatura żarówek dobije z czasem odblaski. Pomijam fakt mandatów.
Tak, masz rację jednak to nie temperatura niszczy żarnik a przynajmniej nie bezpośrednio. Działa to na tej zasadzie że tłuszcz pozostawiony na szklanej bańce, niszczy jej powłokę przez co gaz w niej jakim jest halogen nie wyłapuje zużytych cząstek żarnika a te nie powracają z powrotem na żarnik, przez co przepala się on bardzo szybko. Jednak sam tłuszcz...
--> Popieram wypowiedzi moich przedmówców co do halogenów zwykłych i MH. Mianowicie zwykły halogen ma temperaturę barwową ok. 3200K natomiast MH ma od 4200K do 5200K. Chodzi o to, że im wyższa ta temperatura barwowa tym światełko bardziej zbliżone do białego. Wierzcie mi bo sprawdzałem na zwykłym halogenie 150w 24V z rzutnika slajdów i na halogenie...
pająk wedlug mnie to mh150w ksenon to będzie mało 1.jest to stary projektor i ma duże straty światła a warto założyć bo : 1.masz w nim dużo miejsca każde oświetlenie się zmieści 2.napewno będzie lepiej niż masz teraz -jaśniej -mniejsza temperatura (można by wyciszyć wentylatory) -mniejszy pobór prądu
No może i tak jest, ale światło fabrycznego ksenonu to tzw. zimna biel czyli o wysokiej temperaturze barwowej. Początkowo oko przyzwyczajone do "pomarańczowych" odcieni reflektorów innych samochodów może postrzegać je jako niebieskawe, co po chwili mija, a mając takie światła w samochodzie z pozycji kierowcy postrzegasz je jako czystą biel. Gdyby były...
Palnik ksenonowy to nie jakaś żarówa żeby "ciągnąć prąd" jak jakiś palnik halogenowy (nota bene halogen może mieć swiatłość porównywalną do xenona, ale jego sprawność (duuużo energii idzie w podzczerwień) i bezwładność nie da efektu stroboskopowego, poza tym to inna długość fali .... czyli jak to mówią telewizorki "nie ta temperatura światła"). W ksenonie...
Ciepło nie - po pierwsze palnik emituje błysk trwający powiedzmy jedną tysięczną sekundy szkło samego palnika i sam charakter promieniowania (ksenon) nie ma zbyt dużej wartości promieniowania podczerwonego.Ponadto nie bardzo widzę możliwość uzyskania takiej temperatury by powietrze rozszerzyło się tak by kartonik był w stanie podskoczyć o 5mm - nierealne....
W/g mnie soczewki mają sens pod ksenony, a ksenonów tam nie założysz. H7 w lampach soczewkowych mają krótką żywotność bo jest problem z temperaturą. Szukaj zwykłych lamp, najlepiej markowych, odpuść sobie tanie zamienniki typu TYC, Depo i im podobne. Z tego co na szybko sprawdziłem to fabrycznie nawet OPC nie miała soczewek, więc jeśli masz soczewki...
Właśnie ogladałem i zauważyłem, że te drozsze maja przetwornice. Jednak te które ich nie wymagaja, te ksenono-podobne musza swiecić troche lepiej niz taka zwykła zarówka, nie chodzi mi o nie wiadomo jaka temperature światła rzędu 7000k wystarczy mi 4500. Na jednej z aukcji przeczytałem NOWA GENERACJA ŻARÓWEK WYKONANYCH W TECHNOLOGII HID – WYPEŁNIENIE...
Chciałbym kupić jakie lampy robocze do ciągnika bez żarówek i założyć do nich żarówki xenonowe. Dobra koniec pie.....a o niczym.. Tak możesz kupić , kup takie z przezroczystym nieryflowanym szkłem i załóż chińskie ksenony , koniecznie 4300K. Wyższe temperatury są mniej widoczne. Na ksenony zachowaj gwarancje i upewnij się ze będzie do zrealizowania...
Po odpięciu czujnika nic się nie zmienia. Cały czas mam +60. Sprawdzałem miernikiem i prąd tam dochodzi, omomierz też pokazuje wartości na wtyczce stale rosnące. Zastosowałem kontakt spray próbowałem kręcić wtyczką w różne strony i kompletnie nie ma reakcji tak jakby problem tkwił nie w tym miejscu. Nie wydaje mi się aby to było coś z instalacją bo...
Problem rozwiązany. Niestety wymiany wymagał sterownik ABS. Niestety nie można było go również rozebrać sposobem opisywanym przez MIKRUSA - mimo że mam omegę B - to elektryka jest już z C (jakaś przejściówka) i sam sterownik jest całkiem inny. Nie da się go rozebrać bez piły albo przecinarki :cry: w ogóle nie wiem jak oni go w fabryce złożyli w całość...
lampy LED Philips X-tremeUltinon. Po umieszczeniu ich w reflektorach przystosowanych do żarówek halogenowych wszystko działa jak trzeba, strumień świetlny jest właściwie ukształtowany i ma wyraźną linię cienia. Jednak poważny producent jakim jest Philips wyraźnie informuje, że te lampy nie posiadają homologacji drogowej... Czy wiadomo dlaczego nie...
Większość ludzi posiada zestawy ksenonowe, one właśnie charakteryzują się niebieską poświatą (sam takich używałem przez 4 lata - instalacja xtec H4 - niestety musiałem zrezygnować po dwóch konfiskatach dowodu) Co do samego ich użytkowania to nie ma z tym problemu świecą bardzo poprawnie, W drugim aucie mam seryjną instalacje ksenon i prawdę mówiąć nie...
Witam Po zapłonie, napięcie na lampie wynosi około 15v i jest stopniowo zwiększane do wartości 70-80v, jeśli lampa jest sprawna, a to zależy od kondycji gazu oraz elektrod, a na to ma wpływ ilość wyświeconych godzin, gaz oraz elektrody ulegają wypaleniu, gaz zamienia się w biały osad a elektrody zmniejszają swoja objętość . Przy znamionowym napięciu...
Witam, Podłącze się pod temat i zapytam czy w zwykłych żarówkach halogenowych (h7, h4,h1) może znajdować się gaz "xenon" ? Jak wiem, w ksenonowych żarówkach świeci właśnie ten gaz, a w halog. żarnik. Czy jest więc możliwe aby zwykła żarówka halogenowa z marketu z napisem na opakowaniu np. "xenon super white", posiadała wewnątrz i żarnik i gaz "xenon"...
Witam, Wypompowując powietrze musisz uważać, żeby szyby do środka nie zassało. Ewentualnie prościej - w kolektorze 2 korki i przedmuchać go gazem. Co do gazu... Ponawiam ważniejsze pytania: - meandrowy układ rury na panelu zrobić w pionie czy poziomie (wysokość kolektora 180cm, szerokość 80). Co przemawia za pionowym układem, a co za poziomym? - w jaki...
W świetlówkach kompaktowych jak i wszelkich innych głównym czynnikiem wpływającym na stabilizację strumienia rzeczywiście jest zmiana składu mieszaniny gazowej, a dokładniej parowanie rtęci do przestrzeni wyładowczej, która w stanie zimnym w wielu świetlówkach jest częściowo lub w większości w postaci tzw. amalgamatu. Pod wpływem temperatury wywołanej...
Witam Panów.Na początku chcę podziękować koledze Milejów bo wszystko działa jak należy. Natomiast macie rację wszystko powinno być w literze prawa lecz ja wybrałem trochę inną drogę ale nie żałuję bo też chcę w nocy widzieć drogę,pobocze i pieszych i na sto procent nikogo nie oślepiając.Teraz mam już wszystkie auta przerobione i powiem tak:Audi jeżdze...
Czy są prowadzone badania/pomiary temperatury i zawartości CO2 w wodzie oceanicznej? Czy można gdzieś poczytać o zmianach tych parametrów? Trochę kopałem w googlu i nie udało mi się znaleźć. Nie tak dawno oglądałem wyniki badań dla argonu, tlenu, CO2 i ksenonu. Jak skojarzę gdzie, to podlinkuję. Na ten moment mam wyglądający w miarę sensownie (nie...
Chciałbym opisać tu dwa problemy, które w tym wątku są poruszone, ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pierwszy to moc z testu, kupiłem 3 tygodnie temu lampę led uliczną 50W i owszem ma fajny górny kształt jako radiator, ale jest lekko ciepły i myśle że ma mniejszą powierzchnie oddawania ciepła niż ten radiator z pierwszego zdjęcia. Led pobiera 50W...
Z tego wszystkiego obecnie najgroźniejszy (słowo użyte "nieco" na wyrost) był Cs-134, a teraz Cs-137 (bo ten drugi "żyje" dużo dłużej, i w tej chwili jest już bardziej aktywny, niż ten pierwszy). Łączna aktywność ich obu jest obecnie około 4*10^16 Bq, co podzielone przez powierzchnię Ziemi daje 80 Bq/m² - taka ilość rozproszona w powietrzu, czy...
Po podłączeniu do komputera brak jakich kolwiek błędów. Czasami wyświetla się błąd prawej lampy przedniej jak miga lecz pomiga zapala się i błąd znika. Wspomnę jeszcze że, gdy miga wszystko wentylator chłodnicy włącza się a temperatura zewnętrzna na konsoli wskażników znika. Jak światła się załączą wszystko jest ok:)
A co wy na taką wiadomość : "1 lutego 2003 roku miała miejsce katastrofa promu kosmicznego Columbia, w której zginęło siedem osób. Choć olbrzymie ciśnienie i wysoka temperatura w momencie wejścia statku w atmosferę rozerwały go na strzępy, właśnie udało się odzyskać część danych zgromadzonych na dysku komputera pokładowego. Powszechnie wiadomo, że komputery...
Można użyć generatora gorącej plazmy oraz odpowiedniego układu nadprzewodzącego, który generowałby silne, magnetyczne pole osłonowe utrzymujące metrowy słup plazmy o średnicy ~3 cm "w ryzach"... Inaczej by się rozlazł na boki i nawet zaszkodził użytkownikowi. Wysuwałoby się toto wtedy z rączki przy włączaniu jak na filmie, miałoby ograniczoną długość...
Dzień Dobry, Samochód to Seat Altea XL 2012r. silnik 2.0 TDi CR CFHC. Zalany został moduł ASF (sterownik poziomowania i skrętnych lamp ksenon) który generował zakłócenia w sieci CAN. Praktycznie każdy sterownik generował błędy o komunikacji linii CAN. Po zdemontowaniu uszkodzonego modułu ASF wszystko wróciło do normy oprócz wspomagania elektrycznego....
hmmm, powiem tak mailem taki problem w astrze gsi i alfie romeo wymienilem aku w gsi i dalej tak samo bylo jedynie 500rms, a treaz mam audi i moce do 2,5kw i nic mi nie przygasa nawet na postoju :] Jak masz to zasilane z drugiego aku to uwierze, a takich bajek nie pisz ze nie przygasa, bo ciekawi mnie czy jak kręcisz rozrusznikiem to też nic nie przygasa......
7200 czy 6000 Kelvinów to temperatura barwowa i nie ma znaczenia (prawie), tu chodzi o natężenie światła wyrażane w lumenach. W Polsce granica konieczności używania samopoziomowania i montażu oczyszczania klosza to jak dobrze pamiętam 2000 lumenów. Ksenony mają z reguły około 3500 lumenów. Skoro wszystko jest ok, to czemu chcesz je demontować do przeglądu...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Kolego sprawa jest prozaicznie prosta z samopoziomowaniem lub masakrycznie trudna. Jeżeli nie masz schematu kompletnego do takiej instalacji to sobie odpuść. Jeżeli masz problemy z oświetleniem drogi to zacznij od podstaw.Zmierz napięcie na żarówkach i sprawdź stan odbłyśników i szkieł w reflektorach. Jeżeli nie potrafisz tego ocenić to jedź na stację...
Koncepcje wykorzystania napędu nuklearnego powstawały z ogólnego entuzjazmu co do energii atomowej. Od połowy XX wieku elektrownia jądrowa pozostawała: „najbardziej ekologicznym” źródłem energii. Jednocześnie zdecydowanie przewyższała elektrownie słoneczne i wiatrowe pod względem stabilności wytwarzania elektryczności. Wiele rodzajów transportu zostało...
też tak sądzę - żarówki mogą emitować raczej podczerwień ,chociaż może to chodzi o te gazy uszlachetniające wypełniające bańkę zarówki - mogą się jonizować i moze sie dziać zjawisko podobne jak w świetlówce - tam wykorzystywany jest luminofor...ale 14-16V to zbyt niskie napięcie raczej by coś takiego spowodowało,a druga sprawa te które niby nie promieniują...
ksenony za drogie na coś takiego, gadałem z facetem który się na tym zna i powiedział że to jest z pozoru banalne pytanie a jednak nikt nad nim się nie zastawiał ale z tego co on się orientuje to żarnik w H4 nagrzeje się bardziej lecz bańka słabiej ponieważ argon jest lepszym izolatorem od próżni. A z termometrem to sam wpadłem na pomysł żeby poeksperymentować...
No dobra, dostałem ciekawą informację od mechaników, którzy chwilowo zajmują się autkiem. Porobiono pomiary w pewnym okresie czasu (podpięcie bezpośrednio pod alternator) i okazało się, że alternator po kilku minutach na włączonych samych światłach mijania (co prawda ksenony, no ale...) generuje 2 razy mniej prądu: - na początku daje 70A - po jakimś...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Dzień dobry. Może ktoś się orientuje co może być przyczyną wysokiej temperatury i w efekcie topnienia przełącznika świateł ? Daewoo Lacetti 1,8. HB. Mam go od ponad 6 lat. Od ponad 6 lat czyli od początku jeżdżę na żarówkach H4 100/90 W. Nigdy absolitnie żadnego problemu z tym nie było ( zresztą w innych pojazdach też ) Przeciążyłeś instalację i należy...
Raczej nie kombinuj z żarówkami o większej mocy ( mogą się wypalić lustra i wytopić konektorki na przewodach - temperatura ! - przerabiałem to z 80W Teslami. Tylko Nissan Primera wytrzymywał 100W ) Ja od pewnego czasu używam marketowych :D żarówek halogenowych z bańką wypełnioną gazem - ksenonek pod dużym ciśnieniem ( tak było napisane na dość profesjonalnym...
Jeździłem 10 lat na xenonach teraz mam zwykłe H4 ...masakra. MASAKRA to znaczy dobrze czy źle ? Czy ktoś zastosował LED H4 ? Proszę o wrażania, opinie, a w szczegółowości o jazdę nocą, jazdę w deszczu. Są do kupienia teraz LED : https://www.motochemia.pl/bosma-zarowk... ,ze temperatura barwowa ma znaczenie...
..., że fabrycznie siedziały tam Tungsramy. Fabryczne sześć lat przetrwały i świetnie świeciły. Teraz mam Tungsram plus 60 ..., nigdy w życiu już nie dam się nabrać na jakieś Philipsy osramy itp Rozgryzam aktualnie zawiłe problemy dotyczące jakości żarówek w motoryzacji. Wszyscy producenci pracują w oparciu o technologie Osram lub Philips. Tungsram...
Witam, Elektryk zamontował mi zwykłą lampę halogenową nad wjazdem do garażu, która posiada także czujnik ruchu z czujnikiem zmierzchowym. Problem polega na tym, ze lampa nie działa gdy wjeżdżam do garażu autem. Mam długi, prosty wjazd. Jak jadę samochodem, to lampa się praktycznie nie włącza (sporadycznie włączy się jak już połową auta jestem w garażu...
Witam. Mam Golfa 3 z silnikiem 1,8 mono. Instalacja gazowa Lovato. Sterownik silnika krokowego LOV-EKO z diodami (samouczący). Przełącznik do gazu mam trzypozycyjny przełączający na gaz tylko od obrotów, bez kontroli temperatury. Chciałbym się trochę więcej dowiedzieć na temat żółtej diody w sterowniku... Mam tak zrobione, że w przełączniku do gazu...
Wracając, kolejny argument, to wypalanie wkładów (blaknięcie) oraz matowienie szkieł z poliwęglanu - ktoś zrobi w 2 lata 200 tys. km. będzie doskonale wiedział o czym piszę. Nie każdy ma światła dzienne i na ledach. A to dobre :-) Mamy kilkanaście samochodów w firmie, niektóre z przebiegiem ponad 300tys i nie zauważyłem żeby szkło i plastiki lamp matowały...
Problem dotyczy zasilenia przetwornicy ksenonowej w światłach mijania w moim motocyklu. Ale od początku: Oryginalna instalacja elektryczna wykonana jest w taki sposób, że w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce zapalają się tylko światła postojowe, mijania zapalane są w tym samym momencie w którym dokonuję rozruchu (odpalam motor). I teraz o ile...
Podstawy tuningu auta. Zacznijmy od tego, czym jest sam tuning, bo to wcale nie jest takie oczywiste. Słownikowa definicja będzie dość sztywna: "Tuning" w języku angielskim dokładnie znaczy dostrajanie. I chodzi tu tylko o dostrajanie i ulepszanie podzespołów samochodu czy też motocykla mające na celu osiągnięcie jak największej prędkości, skrócenie...
mruganie ksenonów przetwornica ksenonów schemat ksenonów
cyfra moduł gniazdka angielskie uzwojenie robocze
antywirus norton antywirus norton
Dynamiczny kierunkowskaz LED 6 diod – najprostszy układ NE555 + CD4017 lub ATtiny85 Ogranicznik prądu do wiatraka: wewnętrzny czy zewnętrzny? BLDC, DC, AC, PolyFuse, e-Fuse