Witam .MFD to komunikat od temperatury oleju.
Numery pinów są opisane na wtyczce przy krawędzi gdzie wchodzą przewody.
Ja bym wlał 20w50 zaliast 15w40 :D ten pierwszy jest jeszcze gęstrzy podczas temperatury pracy silnika.
Od spodu w misce olejowej
To otwórz klapkę tam masz bezpiecznik. Od lewej czujnik temperatury, ciśnienia oleju, temperatury powietrza.
jak jest prawidlowa temperatura oleju dla Golf II 1,6D niestey wskaznik tem cieczy mi nie dziala wiec pytam o olej (licznik z MFA)? Pozdrawiam Irek
Czy czujnik temperatury oleju sygnalizuje ECU temperaturę silnika?
1 ciśnienie oleju 0.3 bar 2 temperatura dla przekaźnika świec, przekaźnik najlepiej podłącz od 2-ki 3 temperatura na zegary 4 ciśnienie oleju 1.8 bar, jak nie ma czujnika to przewód podłącz do masy
Witam . To nie jest kontrolka oleju - tylko przekroczenia temperatury płynu chłodzącego razem na jednym wskazniku temperatury .
Masz klimę ? Zmierz po prostu temperaturę innym termometrem.
Jeżeli licznik nie widzi sygnału z czujnika to błąd będzie tylko w liczniku. Powinieneś wejść w bloki pomiarowe i tam zobaczyć jaki jest aktualny poziom oleju, jego temperatura i jaki jest wymagany poziom oleju.
Wentylator na bank nie działa. Już sprawdzony na krótko i ani drgnie. Jutro spróbuję upchać w aucie wspomniany wentylator od Golfa IV. Na oko są identyczne.
Może być cieknący regulator ciśnienia lub uszkodzony czujnik temperatury silnika. A co do czujnika ciśnienia oleju to należałoby zmierzyć manometrem jakie jest ono faktycznie.
Czujnik oleju w misce nadaje cyfrowo sygnał do zestawu wskaźników, wysyła paczki danych o poziomie i temperaturze oleju, więc miernikiem nie jesteś w stanie sprawdzić czy działa ok, jedynie diagnostyka komputerowa
No i jeszcze jeden czujnik ciśnienia oleju gdzie się znajduje? Ten to jest chyba przy obudowie filtra oleju, na dole po prawej stronie. A ten czujnik temperatury oleju to na dole pod silnikiem? A ten to raczej tak, to jest chyba poziomu oleju i temperatury w jednym.
Po prostu do sprawdzenia czujnik temperatury oleju i czy jego podłączenie jest dobre jak również wężyk podciśnieniowy idący do licznika.
No widzisz, a niektóre mądre programy każą monitorować temperaturę oleju w skrzyni, a nie silnika....
Chyba trochę za dużo 120 przy spokojnej jeździe? Optymalna temperatura to pomiędzy 90-100 stopni. Czy latem czy zimą jest zawsze 120 przy normalnej jeździe. U kolesia w golfie przeważnie temp. oleju wynosi 100-105 przy temp. wody w 90 stopni.
Jeździsz na krótkich dystansach,silnik ne uzyskuje temperatury?
Są na pewno niezamienne , tak samo jak golf 3 i nowsza polówka, czujniki oleju, paliwa temperatura głupieją po zamianie.
Wpływ ma wyraźnie temperatura silnika (oleju)...
Wymień filtr oleju na jakiś markowy (np MANN) taj jak napisał Ociz i zmierz to ciśnienie oleju. Wymiana oleju na 15W40 nic Ci nie da oprócz tego, że będzie utrudniony rozruch w minusowych temperaturach.
Hej dołączam się do tego postu czy coś wiecie na ten temat. Mam podobny problem ale mi się pokazuje temperatura oleju, powietrza, ale nie prędkość i spalanie...
wlasnie doszedlem sam do tego od czego jest ta wtyczka, a mianowicie od czujnika temperatury oleju, ktory byl wykorzystywany gdy golf mial dodatkowo MFA zamontowane. Zamykam.
Nie da się. Nie da się określić prądu pobieranego przez rozrusznik. Umówmy się że mówimy o silnikach benzynowych o pojemności 1000cm³. Prąd rozruchowy będzie zależał od stopnia "zużycia" danego silnika (panewki, pierścienie, kompresja itd itp) a przede wszystkim od gęstości oleju (czyt: temperatury ). Na przykład: mierząc baaardzo starego golfa...
przypadłość VW . świeci kontrolka lub miga. brak masy na zegarach lub przepalone ścieżki w liczniku. sprawdzenie poprawności podłączenia jest na pierwszym miejscu. bywają przypadki że zamieni się przewód i przy zimnym silnik temperatura wskakuje na maxa. więc szukaj
witam od pewnego czasu mam problem z moim golfikiem mianowicie gdy osiąga temperature 90 stopni włacza sie kontrolka oleju i pikanie pik pik po zatrzymianiu samochodu na 1min cos za szybko spada temperatura bo poniżej 70 stopni troche to wkurzajace sprawdzałem ciśnienie oleju jest wporządku zmieniałem 2 czujniki ten niebieski i szary aha i licznik ale...
Nic nie szkodzi na przeszkodzie przejrzeć wiązkę - wtyczki, przeczyścić styki, podczas pracy silnika zerknąć w jakim tempie idzie przelew do zbiornika płynu ( to da pogląd na pracującą pompę wody ). Możliwe iż to jednorazowy wybryk ECU miałem tak z olejem w Golf IV
Witam! Mam następujący problem : kiedy rano jest niska temperatura na dworzu nie mogę odpalić silnika. Po ok. 6-8 próbach odpalenia powoli załapuje i zapala. Do tego podczas tych kilku prób mryga kontrolka cisnienia oleju i po chwili już nie świeci i tak w kółko aż odpali po czym już w ogóle nie świeci i silnik odpala. Gdy zgaszę silnik i próbuje znowu...
jezeli to sie dzieje przy duzych predkosciach samochodu a na postoju nie masz tego(jak go trzymasz na wysokich obrotach) to mozliwe ze to jest poprostu wina licznika poniewaz w golfach 3 lubialy pekac scizki i gdy sie nagrzewal swiecila sie kontrolka od oleju albo temperatury. podobny problem z licznikami i kontrolka oleju byl w ibizach
Witam czujnik od wsaznika w tablicy to ten pod tymi dwoma ktore sa na gorze.zalozony jest osobno pod spodem nad filterm oleju
na początek wymienić olej sprawdzić wtryskiwacze czy się zamykają i czy nie leją sprawdzić sondę lambda i czujnik temperatury
przy zimnym to samo temperatura nie ma znaczenia dodam ze pompa olejowa jest w zamienniku
kontrola ciśnienia oleju to podstawa,szczegulnie w wysilonych silnikach,vw\audi oprucz kontrolki stosuje brzęczyk-dobry pomysł lecz zdarza się brzęczenie bez uruchamiania silnika-mam audi z bajerami:napięcie akumulatora,ciśnienie oleju,temperatura oleju-dobry i przydatny sprzęt,może warto w coś takiego zainwestować?
Ostatnie zdjęcie oczywiście sonda lambda, pierwsze na 90% światła przeciwmgłowe, drugie czujnik ciśnienia lub temperatury oleju (ten występuje tylko w niektórych wersjach).
Co do poduszek, to jeszcze tego nie rozgryzłem. U mnie było tak, że po odpaleniu auta kontrolka od poduszki tak bardzo leciutko żarzyła się a po jakiś 20 s zapalała się. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu ta sama sytuacja. Wpieniło mnie to i podałem masę na pin w liczniku odpowiedzialnego za AIRBAG. I juz się nie świeci. Z rzeczy które mi nie "chodzą"...
tulejki na rozruszniku albo akumulator . Może do tego wszystkiego gęstość oleju w silniku pod wpływem temperatury
temperatura powietrza dziala ,ciśnienie oleju też przebyte kilometry coś jast nie tak raz pokazuje np7 raz sie znieniają a raz nie
Właśnie i jest podana specyfikacja oleju w zależności od temperatury ale może się mylę.
Dzięki.To prawdopodobnie będzie to bo poza czujnikami od temperatury od oleju nic tam nie mogę wypatrzyć.
A może po prostu koledze padł czujnik ciśnienia oleju lub wsuwka z niego spadła.Należy sprawdzić ciśnienie czujnikiem zegarowym i wtedy ewentualnie rozważać co dalej.A co do temperatury to sprawdź masę silnika.
Ten niebieski to do komputera idzie temperatura silnika -regulacja czasu wtrysku. Znaczy to że działa. Do roku 87' 850 1/min po 87' 950 1/min. przy temp oleju 80 st.
witam sprawa ma sie takczujnik temperatury jest cały w oleju z silnika czy to może byc przyczyną
skoro prawdopodobnie przybywa oleju, kopci i pokazuje jakiś sporadyczny błąd sondy to prawdopodobnie przelewa paliwem jak jest w fazie rozgrzewania a winny jest czujnik temperatury silnika który zaniża wskazanie.
spróbuj do garażu wstawić najlepiej by był ogrzewany lub spróbuj ogrzać jakimś farelem tylko nie przesadz z temperaturą bo będzie odma do wymiany
Witam mam problem po nagrzaniu silnika pali mi się kontrolka oleju(ta sama jak przy braku oleju) zostały wymienione panewki silnik nie traci mocy nie kopci obroty na miejscu .temperatura silnika w normie proszę o pomoc jaka może byc przyczyna tego komunikatu.
Witam. Po wymianie czujnika oraz puszczeniu nowego przewodu z nową wtyczką kontrolka zapaliła się po dwóch dniach, ale okazało się, że oringi uszczelniające wtryskiwacze 03L 103 070A są delikatnie wilgotne, a gdy olej osiągał temperaturę około 80 stopni, to olej wyciekał z tych oringów i całe wtryskiwacze pływały w oleju. Już jeżdżę cały tydzień i kontrolka...
mam pytanie co to może być gdy temperatura oleju wzrośnie blisko do 100 stopni kontrolka z brzęczkiem zaczynają sie odzywać w golfie 1.8 gti z MFA Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
mam taki sam samochod kolego jak opisujesz mysle ze czyjnik zostal celowo odpiety gdyz ten typ samochodu tak ma jezeli jest uszkodzony czujnik to czasami na zimnym silniku nie mozna go uruchomic bo podaje bledny pomiar do komputera sterujacego wtryskiem i nie wlacza ssania nalezy wymienic czyjnik ale nie na podrube za 20 zl tylko oryginal bo to nic...
Na czym konkretnie polega ten problem z fałszowaniem wskazań paliwa, i czy temperaturę cieczy też pokazuje błędnie?
tylko ze do starszych silnikow 15w40 musi byc tak slyszalem G... prawda, podgrzej sobie sobie oba oleje do wysokiej temperatury i wtedy porównaj ich lepkość (nie gęstość!), im lepszy olej tym mniej się zmienia w stosunku do temperatury.
Gdyby mieli ori w okolicach 60zł za litr, to nawet bym się nie zastanawiał. Oczywiście nie ma 100% gwarancji, że wymiana oleju wystarczy, ale jak już podstawowa lepkość się różni, to może będzie ok. Sprzęgło musiałoby nie rozłączać do końca, taki przypadek też znam, gdzie w pudełku było nie do końca takie sprzęgło, jak miało być, ale jakimś cudem dało...
Podepnij się gdzieś pod VAG przed wymianą. Naprawa przez wymienianie ewentualnych powodów może być kosztowna. Do kontroli sonda lambda oraz ciśnienie paliwa/regulator ciśnienia paliwa i dla wszystkiego czujnik temperatury dla ECU. Paliwo ścieka do oleju bo dostaje go znacznie za dużo.
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
G266 to czujnik poziomu i temperatury oleju. Można wyłączyć go poprzez zmianę kodowania licznika, nie trzeba do tego zmieniać wsady.
U mnie mruga kontrolka oleju na zimnym silniku. Chodzi mi o stan jak się przekręci kluczyk i się kontrolki zapalają. Zawsze kontrolka oleju zapalała się a nie mrugała. Teraz mruga a po odpaleniu już nie. Gdy silnik jest ciepły nie ma taqkich objawów. CZy może to być spowodowane ujemnymi temperaturami na dworze czy może mam się zacząć martwić o stan...
wczoraj dolałem do golfa olej i tak jakby zakręcił i znów to samo teraz muszę poczekać aż temperatura na zewnątrz się podniesie może to jednak nie silnik
Zmierz ciśnienie oleju w całym zakresie temperatury pracy, sporo Ci to powie.
Wszystko ok.Wytrzyma.Ekomomiczne to takie, które zużywają mało paliwa.Ale nie da się jeździć benzyniakiem przy 1200. Jest jeszcze punkt, w którym silnik osiąga moc maksymalną.I moment. Trzeba znaleźć coś pomiędzy nimi.Wskazówka nie powinna wchodzić na czerwone pole i tyle. Obserwować temperaturę i smarowanie,usterka chłodzenia czy problem z olejem są...
Ogólnie to włącza kontrolkę gdy stan jest zbyt niski. Można odczytać poziom oleju ale w blokach pomiarowych za pomocą interfejsu. Sam tego raczej nie ogarniesz (chyba że zamontujesz licznik z Golfa 4) bo tam masz na jednym przewodzie sygnał poziomu oleju oraz jego temperaturę.
Cześć chciałem zapytać o sądzicie o pewnym temacie, a mianowicie miałem niedawno remont silnik wszystko hula jak trzeba. Do silnika został wlany olej castrol 10w40 a ja z ciekawości patrząc jaki olej powinien być w moim aucie według strony carstrol to 5w30. Pytanie moje czy przy następnej zmianie wlać taki jak był czyli 10w40 czy jednak stosować sie...
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Na wolnych obrotach przerywa, czasami gaśnie. Na większych obrotach jest ok. Po odłączeniu czujnika temperatury chodzi normalnie jak powinien. Świece, kable i kopułka, ciśnienie na tłokach oleju, sprawdzone jest dobre. Czujnik temperatury tez jest wymieniony. Co to może być? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Miał iść na sprzedaż czyli pewnie pójdzie za bezcen... Jak to sprawdzić? Jest to możliwe, że przez niskie temperatury i czas "samo z siebie" tak się zrobiło?
Witam. Golf III 1,6 100koni Panowie zauwazylem nastepujace objawy ktore mnie przerazily: Pod korkiem wlewu oleju jest biala maz, ktora niestety nie znika nawet w dzisiejszych temperaturach. Wyciagajac bagnet poziomu oleju zauwazylem taka sama maz na bagnecie. Plyn chlodniczy ubywa niewiadomo gdzie, niby jest jakis nieszczelny waz, ale watpie zeby w...
Proponuję sprawdzić ciśnienie oleju zegarem ( manometrem) mechanicznym, oczywiście po rozgrzaniu do temperatury nominalnej. Oby to nie był objaw wypracowanego układu korbowego, a ile ma to autko przejechane kilometrów i czy jesteś pierwszym właścicielem ?
Mam problem z Golf ll 1.6 1990r mruga mi kontrolka od ciśnienia oleju i od temperatury ciśnienie jest w porządku
Rozpiska pinów licznika 28pin: 1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa 2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego 3 - Masa 4 - Przełącznik reset od MFA 5 - Masa 6 - Przełącznik pamięci MFA 7 - Wyjście sygnału prędkości 8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie) 9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie) 10 - Zacisk 1 (W) 11 - Stały + 12 - Podświetlenie...
Wyczyściłem odme zamarzła ta puszka wypłukałem wszystko gorącą wodą później wrzątkiem wyleciało mnóstwo glutów. Przy okazji znalzłem dziurę gdzie mógł ciągnąć lewe powietrze. Miskę olejową podgrzałem elektryczną kuchenką turystyczną :) Po odpaleniu wszystko jest ok silnik zagrzałem. Robię krótkie odcinki na LPG. Na przyszłość pewnie będę musiał co jakiś...
Bez oleju możesz zatrzeć wszystko. Czyli pierścienie na tłokach, wałek rozrządu, pompa oleju, turbina, popychacze. A nie zaobserwowałeś aby temperatura znacznie przekraczała 90*C bo ten silnik taką przeważeni utrzymuje
Opisuję spotykane komunikaty wyświetlane na FIS, pół-FIS i MFA ... dane pochodzą z internetu i moich obserwacji Kategoria A (Wyświetla czerwone symbole wraz z dodatkowymi sygnałami dźwiękowymi-trzy następujące po sobie) STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG....
Dobry wszystkim. Na weekend umówiony jestem na serwis olejowo filtrowy. W niedzielę miałem taka sytuacje ze zaświeciła mi się ikonka czerwona o oleju,po sprawdzeniu rzeczywiście bylo minimum więc dolałem i na bagnecie pokazywało połowę. Podczas jazdy nic się nie świeciło i było wszystko ok. Natomiast wczoraj rano po odpaleniu auta i przejechaniu około...
swiece nie maja tutaj nic do rzeczy... przy dzisiejeszych temperaturach na zewnatrz ostatnio rzecza jaka sterownik wlaczy w TDI sa swiece żarowe ... :wink: To że przy takich temperaturach bez nich zapali to nie znaczy że ich nie używa.
gotująca sie woda w ukladzie chlodzenia moze byc spowodowana nieszlelnoscia w ukladzie chlodzenia sprwadz wszystkie polaczenia przewodow gumowych jesli nic nie widac to obejzyj dokladnie do okola glowice przy uszczelce czy nie ma nigdzie nalotu jezeli masz plyn w ukladzie i odkec korek od oleju czy na korku nie znajduje sie zoltawa maź...
Jak zdejmiesz łapacz powietrza to powinna być, za takim wspornikiem pasa, tam idzie zasilanie na czujnik poziomu i temperatury oleju oraz zasilanie, zalanie tej kostki powoduje w najbliższym czasie wypalenie dziury w płycie licznika.
Jest taka możliwość że przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje i zawór ciśnieniowy nie zadziała, czasem się zdarzy przy uruchamianiu silnika "wyrzuci" korek zaślepiający z pompy oleju. Moja propozycja taka zdjąć misę olejową i obejrzeć pompę.
Przewody wymieniliśmy w maju, płyn w chłodnicy jest .. sprawdze jeszcze świece i czy nie bierze lewego powietrza . A co do zapachu to jak przejechałam już jakiś kawałek było czuć taki dziwny zapach jakby goracego, przepalonego oleju nie wiem jak to nazwac
Nie podłączyłeś czujnika ciśnienia oleju ani ładowania, oraz kontrolki przegrzania jako w AAA sa 3 czujniki temperatury w tym jeden podwójny.
Przy filtrze to czujnik ciśnienia oleju, a w głowicy temperatury. Dodano po 1 Z szarą izolacją to czujnik ciśnienia- zapomniałem dodać.
Zrób ponownie diagnostykę sterownika i wykasuj błędy hahaha, dobre! adaptację czujnika temperatury i ciśnienia oleju niech zrobi, co za parodia. vwprzemo wyszukiwarki użyj (i bierz pod uwagę całą grupę VAG)
Witam otóż mam problem z moim golfem polega on na tym że podnosi się stale temperatura wody nie jest to jakoś tragicznie ale przekracza sierodek oczywiscie wentylator schłodzi mi tą temperaturę no ale cykl sie powtarza i po jakimś czasie zaczyna sie zapalac kontrolka od oleju ale jak przygazuję to gaśnie. a dodam ze termostat tez juz wyjełem
Czy mogą na to mieć wpływ te trzy przewody, które są na zdjęciu ? Jeśli tam jest słaba masa, to jest możliwe, aby występowały takie objawy ? Starałem się później dokładnie przeczyścić te styki, ale efekt wciąż ten sam. Działa tylko wskaźnik temperatury i paliwa i ta migająca ciągle kntrolka oleju...
Cześć. Biały nalot na korku oleju często jest wynikiem nie dogrzanego silnika jest to normalne zjawisko kiedy temperatura otoczenia spada a samochód porusza się na krótkich odcinkach. Jakie są objawy obroty falują czy nie pracuje na wszystkie cylindry ?
Co do samej wymiany oleju to jakbyś chciał to strzykawką wcisnąć to byś się wściekł bo wejdzie tam pewnie ok 2 litrów oleju, najlepiej kupić mały lejek i po kłopocie, a olej uzupełnia się na lekko rozgrzanym, zgaszonym silniku. pozdr Oj bzdety kolego piszesz. Do suchej skrzyni wchodzi 5,75L, przy statycznej wymianie ok 3,5, więc kupujesz 4. W żadnym...
To, że na benzynie auto działa lepiej/ poprawnie, nie znaczy, że problem jest z gazem. Może przedwczesne zużycie elementów silnika od gazu- nie jest to jednak najzdrowsze paliwo. Auto na benzynie- tym bardziej ten prosty silnik potrzebuje dużych nieprawidłowości, żeby nie działał płynnie. Co innego na gazie, gdzie wszystko musi być perfekt, żeby go...
Jak mnie pamięć nie myli to w tej wtyczce będzie +zapłon, +wtryskiwacze, 50 do rozrusznika, czujnik temperatury, czujnik ciśnienia oleju i chyba sygnał obrotów, ale nie jestem tego pewny więc musisz sprawdzić.
Witam. Mam problem w ustaleniu czy licznik który chce kupić jest z ekonomizerem. Nr licznika to :1H0 919 881 N.Nad wyświetlaczem jest napis km, l/100k, znaczek temperatury i oleju. Wiem że takie liczniki były puszczane w golfach w wersji TDI GTI w 97r. Czy po tych nr jest mi ktośw stanie powiedzieć czy to jest ten licznik.Gość ma jeszcze jeden taki...
Przy jakich obrotach było te 0,9 bar ? Tutaj masz z serwisówki. Dalej zwiększać prędkość obrotową. Przy 2000/min i temperaturze oleju 80°C nadciśnienie oleju powinno wynosić co najmniej 2,0 bar. Przy wyższej prędkości obrotowej ciśnienie oleju nie może przekroczyć 7,0 bar.
Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju? Jeżeli to pytanie do mnie, to na ciepłym i zimnym silniku powyżej 1600-1700 obrotów ciśnienie wg wskaźnika w kabinie było takie same, a przy pomiarze manometrem wynosiło 4 atm. Na ciepłym (normalna temperatura pracy silnika) na wolnych obrotach w późniejszym okresie spadło do ok. 1.6 atm.
Witam może być przerwa w obwodzie czujnika wzrostu ciśnienia oleju i bedzie też sygnalizować jak odbrze pamietam żółty przewód.
Ja mówiłem o czujnikach ciśnienia oleju a nie temperatury. Tempomat nie ma nic do MFA. Poczytaj sobie, jak działa czujnik w głowicy a jak na dole.
Czy silnik utrzymuje Ci równe obroty, jak ma tą podwyższoną temperaturę? To kolego masz taką wysoką temperaturę nawet teraz w te mrozy?Ludzie piszą że wymień termostat co nie zawsze pomaga bo problem tkwi w czym innym, w wielu przypadkach jest tak że po wymianie termostatu jest jeszcze gorzej. A pompa wody jak? Jest obieg cieczy? Dodano po 3 Może być...
Ok, bo generalnie jest problem z olejami - bo jest Motul, Castrol, Fuchs, Liquid Moly itd..a nawet jak wiadomo oryginał. Każdy jeden olej ma zwolenników i przeciwników. Chodzi mi o to żeby ta zamiana coś dała, na porządnym oleju skrzynia powinna odżyć, tak mi się wydaje, chociaż dodatkowo problem może tkwić tez gdzie indziej. Generalnie jak spróbowałem...
Witam . Posiadam golfa IV z 2000r z silnikiem 1.4 75 km . Od pewnego czasu gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni zapala się kontrolka oleju i znika dopiero wtedy gdy temperatura spadnie choć troszeczkę. Sądzę że nie jest to problem pompy oleju ze niby olej rzadki ale to nie możliwe ze gdy temperatura silnika spadnie o 1 stopień to olej gest niejednokrotnie...
Mam golfa II 1.6D ale silnik jeszcze śmiga. O takich instalacjach słyszę pierwszy raz i podoba mi się to ale ciekaw jestem czy nie szkodzi to silnikowi.
Nic nie wymieniać, odczytać błędy raz jeszcze z dalszym ciągiem opisów. Teraz nie wiemy czy ECU nie widzi czujnika w kolektorze czy nie podoba mu się tylko ciśnienie bo ciągnie lewe powietrze. Czujnik temperatury jest w czujniki MAP więc oba błędy tyczą się tego samego urządzenia. Z ostatnim to nie wiadomo czy zacięty EGR, zapchany czy niesprawny elektrycznie....
Witam Czy ktoś posiada schemat pinów w w/w sterowniku? Potrzebuje go ponieważ auto jest po kolizji (sporo urwanych kabli) i są błędy dotyczące przepustnicy i czujnika temperatury oleju. Sterownik to Bosch: MED17.5.5 03C 906 016 BM 0 261 S06 488 Pozdrawiam
Witam Panowie (tudzież Panie) i od razu przejdę do setna sprawy mam VW golf 1.6 rocznik 90 z LPG. Z tego co już wiem silnik PN, gaźnik Pierburg (oznaczenia nie znam ) . Cały z nim problem to rożne OBROTY: - gdy silnik jest zimny startuje z minimalnego pułapu, cały czas falują od ok 200 do 1000 - dalej np gdy dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło zapalają...
A po za tym nierówna praca silnika i ciężko z odpaleniem. Gdy zimny silnik to odpali a po chwili gdy złapie temperaturę to bez ustanku można kręcić i nie zapali golf 3 silnik 1.8 90 km
Płynność oleju i jego lepkość podaje się w 2 temperaturach przy 0*C i przy 100*C Większość olejów przy 100*C czy to 0W czy 15W będzie mieć podobna płynność Zmiana oleju za bardzo nie pomoże do wymiany pierścienie lub uszczelniacze zaworowe
citroen temperatura oleju volvo oleju temperatura temperatura oleju skrzynia
radio kondensator trzeszcz polonia sygnału pralka candy zapchana
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Wybór silnika dla Mercedesa ML W164: Benzyna czy Diesel? Wymiary monitora 27 cali w centymetrach