Nie działa klima w Tucsonie CRDI z 2007. Jest diagnoza, że czujnik temperatury parownika klimatyzacji jest wadliwy. Gdzie go znaleźć? Ktoś pomoże?
Warto sprawdzić czujnik temperatury parownika klimatyzacji, tylko nie wiem gdzie go szukać w Tucsonie.
Czujnik parownika może znajdować się w przewodzie zasilającym do parownika. czyli jest do wymiany przewód. były też wersje z czujnikiem na przewodzie. ale proponuję jeszcze sprawdzić czy nie za dużo masz czynnika w układzie powinno być około 550-600 g jeżeli jest za dużo to zawór będzie odcinał ciśnienie i nie pozwalał się włączyć agregatowi. który...
Witam odświeżam temat bo u mnie też ten czujnik pokazuje - 40 i 5v a nie znalazłem konkretnego tematu z odpowiedziami. U mnie objaw uszkodzenia tego czujnika objawia się inaczej a mianowicie auto nie grzeje, powietrze leci ledwo ciepłe a jak temperaturę ustawie na hi na auto to wentylatory rozpedzają się tylko do 5 a powinny do 7. Wszystko inne jest...
15 bar to za duzo. Podejzewam ze jest to 2 predkosc (szybka). Powinienes miec małą predkosc przy ok 10 bar. Wszystko zalezy od temp zewnetrznej. Sprawdz czy działaja ci 2 predkosci wentylatorów?
Zamarza parownik klimatyzacji (ten w środku) najczęściej przyczyną jest czujnik temperatury parownika - uszkodzony lub wypadł ze swojego miejsca.
Najlepszym sposobem na oczyszczanie i odgrzybienie klimatyzacji, to najpierw trzeba się dostać do parownika klimatyzacji, a w Peugeot 307 1.6 Jest bardzo prosto bez kombinowania, od strony filtra kabinowego, czy przez dmuchawę, dzięki podpowiedzi na forum jest dostęp przez czujnik temperatury parownika klimatyzacji, wystarczy go wyciągnąć, delikatnie...
Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
Jest to czujnik temperatury temperatury parownika. Wyłącza klimatyzację jeśli temperatura parownika lub temperatura na zewnątrz spadnie do określonego poziomu. Naprawić to się raczej nie da. Według mnie tylko wymiana na nowy.
Może zacznijmy od początku czy urządzenie niedomagało zgłaszało błędy ,czy po prostu sprawdzałeś parametry pracy. Może urządzenie jest całkiem sprawne tylko sprężarka się wkręca aby odpowiednio dogrzać chłodnice jednostki wewnętrznej a punktem odniesienia jest tylko czujnik temperatury na parowniku .U siebie mam zainstalowaną klimatyzację Fujitsu i...
Nawet jak oszukasz czujnik to i tak jest ryzyko zamarznięcia parownika.
HP rośnie do ok 15 bar i to jest jak najbardziej ok przy obecnych temperaturach (ok 30°C), natomiast temperatura parownika prawie nie spada. Sprawdzałeś ile czynnika jest w układzie ?
Wiatrak od klimy nie daje rady schłodzić parownika podczas wysokich temperatur i sterownik klimatyzacji przełącza na wentylator chłodnicy o większej wydajności.
Coś jest zapchane. Zawór rozprężny lub dysza dławiąca drugą opcja to uszkodzony czujnik temperatury parownika przez co sterownik nie ogranicza pracy sprężarki klimatyzacji.
Przecież ta klima grzeje a nie chłodzi, zobacz temperaturę parownika. A jaką masz temperaturę parownika np po półgodzinnym postoju ?
OK - będę w domu koło 17 to sprawdzę dokładnie temperaturę
A jak z temperaturami skraplacza i parownika gdy jest problem.
brak czujnika temperatury parownika
Zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ. Czujnik temperatury parownik wypadł z miejsca?
Tylko to oznacza że parownik zamarzł. Bo inaczej tej wilgoci przy temperaturze ujemnej by nie złapał (oszronił parownik).
Czujnik temperatury parownika.
Rozłącza Ci czujnik temperatury parownika jak będzie cieplej to czasy pracy sprężarki się wydłużą.
Jaki odczyt z czujnika temperatury zewnętrznej? Przy jego braku czy odczycie poniżej 5 C nie załączy. Czasem błąd ECU (sterownika silnika nie pozwala załączyć klimatyzacji np za wysoka temperatura płynu chłodzącego). Drugi podejrzany to czujnik temperatury parownika. Odłącza sprężarkę gdy temperatura spada poniżej 4-5 C (zapobiega zamarzaniu parownika...
Po prawej stronie pod schowkiem jest biała wtyczka 2 pinowa łapiesz przekręcasz do przodu i wysuwasz taki długi czarny plastikowy pręt z czujnikiem. Przez niego się dostaniesz do parownika. Wpisz w Google, czujnik temperatury rdzenia parownika grafika
Witam. Problem z klimatyzacją. Pacjent to Mercedes Sprinter 416 2.7cdi 2005r. Wyskakuje błąd B100B klimatyzacja się nie włącza. Błąd B100B Czujnik temperatury parownika podmieniony i bez zmian. Na jednym i drugim zawyża temperaturę o około 6 stopni
Sprawdź temperaturę parownika
Przed wymianą wskazywał 25 stopni , a po wymianie ile? Sam sobie odpowiesz na pytanie .Jak najbardziej ma wpływ na działanie klimy , nie dopiszcza do zamarznięcia parownika .
Klima od razu po odpaleniu silnika powinna dmuchać ustaloną temperaturą? Nie, to chwilę zajmuję bo najpierw parownik musi uzyskać odpowiednią temperaturę a później musi nastąpić schłodzenie kanałów wylotowych, wtedy dopiero temperatura się ustali.
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
a co z przelotem w parowniku też powinien być bezproblemowy? Kolego to niemożliwe żebyś zatkał parownik czy skraplacz. Po pierwsze zmierz temperaturę parownika.
Nie kojarzę aby tam był czujnik na parowniku, przez to jest czujnik temperatury zewnętrznej aby nie pracował kompresor poniżej 5 stopni bo może dojść do zamarznięcia parownika. Presostat nie załącza klimatyzacji - on ma nie dopuścić do załączenia kompresora przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika oraz wyłączyć go przy zbyt wysokim i włączyć wtedy 2 bieg...
Witam wszystkich mam problem z klimatyzacją w Kia Sportage 3, przy wyższych temperaturach zewnętrznych przestaję chłodzić. Pomaga wyłączenie całkiem klimatyzacji na parę minut i włączenie jej ponownie. Czy ktoś z was miał taki problem ?. Czy może być to spowodowane uszkodzonym czujnikiem parownika i gdzie go szukać ?
Pozostał jeszcze czujnik temperatury parownika.
Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
Daj spokój. To jest przekombinowane :twisted: Gaz musi mieć odpowiednią temperaturę ,żeby mógł odparowć. W powietrzu ile masz 20-30 stopni.
Sprawdzasz żądanie klimatyzacji, ciśnienie w układzie i temperaturę parownika .
Co jeszcze mogę sprawdzić temperaturę parownika
A jak widzi temperaturę zewnętrzną oraz temperaturę parownika, przecież to prościutki układ.
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Jaką temperaturę ma parownik?
Temperatura parownika ?
Są generalnie trzy opcje. Zapchany filtr kabinowy, czyli brak odbioru "zimna" z parownika co powoduje jego zamarznięcie. Uszkodzony zawór rozprężny objawy jak wyżej, czyli przeciąganie nieodparowanego czynnika do sprężarki co spowoduje uszkodzenie płyty zaworowej. Uszkodzony zawór regulacji pojemności skokowej kompresora w pozycji na maksymalną pojemność...
Polo 9n 2002r. W klimatyzacji mam błąd 818 - czujnik temperatury parownika g263. Delphi pokazuje cały czas 99 stopni. Czy ewidentnie uszkodzony czujnik, może przewód przerwany, lub zwarty, a może jeszcze coś innego powoduje ten błąd?
W polo często pada czujnik temperatury parownika ale to najczęściej objawia się błędem w sterowniku klimatyzacji manualnej. No chyba że twój czujnik nie padł całkiem a tylko zaniża temperaturę na minus wtedy klima nie wystartuje. Poszukaj tego tematu na necie jest o tym dużo "czujnik temperatury parownika Polo"
Może i masz rację,ale z racji tego,że klima pracuje tak a nie inaczej jest niewydajna, z kratek leci ledwo 10-11 stopni i to ciągłe załączanie sprzęgła sprężarki mnie mocno denerwuje. Pewnie trzeba by zobaczyć w innym egzemplarzu jak to pracuje,ale jak dla mnie to porażka. To są dosłownie na postoju 30s pracy i pewnie tyle samo przerwy.Dziwne,że tak...
Auto jak w temacie po włączeniu klimatyzacji bądź też nie i ustawieniu temperatury na minimum, z nawiewów dmucha gorące powietrze. Klimatyzacja się załącza i parownik ma temperaturę ok 5st. Jaka może być przyczyna ?
U mnie w masterze jest problem z tym że zamarza parownik. Zaczyna wzrastać temperatura nawiewu po wyłączeniu klimatyzacji na parę minut wraca do normy do kolejnego zamarznięcia. Nie wiem co może być przyczyną. Na parowniku nie ma czujnika szronienia itp. nie mam wiedzy czy w sprężarce jest jakiś zawór wydajnościowy. Nabijacz stwierdził że ilość czynnika...
Wymienić czujnik temperatury parownika (ten parownik pod deską) od klimatyzacji. Jest też opcja, że w/w interfejs nie czyta poprawnie.
czynnik r134a, był nabijany azot by sprawdzić szczelność - jest ok, osuszacz wymieniony, zaglądałem do zaworu rozprężnego i jest tam czysto. W sumie to nie sprecyzowałem pytania - co powoduje rozłączanie kompresora by utrzymać optymalne ciśnienie ? Presostat czy czujnik temperatury parownika ? Jutro sprawdzę przekaźnik klimatyzacji, chociaż nie znam...
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
Tytuł Klimatyzacja Usterka Klimatyzacja nie działa skutecznie. Przyczyna Usterka sprężarki układu klimatyzacji. Usterka przewodów lub złączy komunikacji CAN lub usterka jednostki sterującej sprężarką układu klimatyzacji. Ciśnienie w układzie klimatyzacji jest za niskie lub za wysokie. Mógł wystąpić przeciek w układzie. Uwagi Układ kontynuuje sterowanie...
To zostaw klapę na razie i doprowadź układ klimatyzacji do porządku. Temperaturę możesz sprawdzić na rurkach od parownika.
Może być problem z cewką lub z czujnikiem temperatury. Ja bym na parownik nie obstawiał.
Główny temat postu: podłączenie czujnika temperatury parownika Klimatyzacja manualna ma dwa miejsca uaktywnienia jej w PP 2000: - kalkulator BSI - kalkulator silnika Każdy z kalkulatorów indywidualnie sprawdza błąd czujników, które do niego są podłączone. Czyli kalkulator BSI sprawdza czujnik temperatury parownika (nagrzewnica / chłodnica) w przedziale...
Błędu nie musi być, a jaka temperatura parownika i inne temp. (zewnętrzna).
Cześć co wymieniłeś na nowe? Ile masz oleju w sytemie teraz? Czy kompresor był zalany olejem? Nabij 850g czynnika. myślę ze czeka Cię wymiana parownika. Masz możliwość podglądu temperatury w sterowniki?
tego błedu nie skasujesz on zawsze powróci błąd stały w matizie chyba że masz klimatyzacje
Padł czujnik temperatury parownika , dojście do niego jest okropne po wymianie klimatyzacja ruszyła .
Poszukaj na testerze jaką temperaturę widzi czujnik parownika, wg jego danych załączana jest sprężarka.
Czujnik temperatury parownika(monitoruje go ECM) nie pozwala włączyć klimy w niskich temperaturach.
Coś mi się wydaje że jest za mało czynnika. Nabite dla zwykłego LT a ten pewnie ma jeszcze drugi parownik z tyłu. Tu dokładnie to co napisał kolega wyżej. Manometry i do tego kontrolką podłączona do sprzęgła klimatyzacji.
Klimatyzacja w samochodzie w każdym trybie pracy włącza się i wyłącza na podstawie wartości odczytanych z czujników (m.in. temperatura wnętrza, temperatura parownika). Podobne działanie możesz zaobserwować w lodówce. Nie szkodzi to układowi klimatyzacji, bo do takiego trybu pracy jest zaprojektowana. Zakładam, że mówisz o klimatyzacji we współczesnym...
Czyli co proponujesz? jakoś go przedmuchać/odkurzyć? Coś to pomoże? Auto jest z 2009 roku mam pełną książkę serwisową i nie ma nigdzie informacji na temat klimatyzacji, czyli przypuszczam że 8 lat nic nie było robione. Jednak wymiana i koszty są dość sporę, a nie mam problemów z klimatyzacją, temperaturą w aucie czy cokolwiek.
więc tak dzisiaj przyłożyłem się bardziej do pomiarów, na zaworze sprężarki jest napięcie 12v po uruchomieniu silnika czyli pracuje ona na 100% możliwości, ciśnienie LP 2.5 ciśnienie HP wacha się między 9 a 11, wentylator pracuje ale nie z pełną mocą co trochę mnie dziwi, myślę że wszystko jest w porządku i więcej z tego nie wycisnę, temperatura na...
Cześć, Czy udało Ci się rozwiązać problem? Też mam coś podobnego, tylko jak u mnie dam na 16 stopni, to klimatyzacja chłodzi, z nawiewów górnych oraz dolnych leci zimne powietrze, które ma 3 lub 2 stopnie, a jak już dam 16.5 na klimatronicu, to tak jakby klimatyzacja się wyłączała, a temperatura z nawiewów idzie w okolice 13-14 stopni. Ponadto jak...
Nie wymieniaj w ciemno, bo to nic nie da, zrób diagnostykę, jeśli się nie da, pomierz miernikiem i zobacz co odcina, czujnik ciśnienia czy np temperatury parownika np.
Sprawdź temperaturę parownika
5,5 st C to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę warunki pomiaru Polemizował bym. Jak ustawię minimalną temperaturę i najniższy nawiew mam w granicach 0,5 do 2 stopni na wylocie z kratki. Autor napisał, że ma ustawioną siłę nadmuchu na połowę, a to nie to samo co najniższa prędkość u Ciebie. Im powietrze przepływa szybciej przez parownik, tym będzie...
Jakie temperatury na rurkach od parownika?
Zrobione, czujnik wysokiego ciśnienia to betka, ale czujnik temperatury parownika dodał trochę roboty.
Moim zdaniem to auto nie ma czujnika G109. Jest czujnik G114 i jest on w obudowie nagrzewnicy po stronie nóg kierowcy. Jak sprawdził nabicie klimatyzacji? Jakie to niby są ciśnienia? Kompresor jest załączany przez auto, wentylatory na chłodnicy działają? Ta temperatura to chyba na kanale 60 bo 61 to chyba wersja softu. Rurki od parownika zimne? Panel...
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
Zobacz też parametry parownika (temperaturę). Nie ma :cry:
W tym układzie przekaźnik kompresora klimatyzacji włancza sterownik silnika. Najlepiej podjechać jak masz gdzie i sprawdzić błedy w sterowniku klimatyzacji i silnika. Jeżeli jest czynnik chłodniczy został czujnik ciśnienie w układzie, czujnik temperatury parownika, na zewnatrz, czujnik temp silnika. Jak jest błąd w układzie klimatyzacji to po włączeniu...
Witam. Mazda 626 1,8 rocznik 1998, problem z klimatyzacją. Czujnik temperatury parownika rozłącza cały układ przy temperaturze około 2°C, po czym klima ponownie uruchamia się (po około 40 sekundach), przy temperaturze około 7°C. Cykl ten powtarza się bez końca. Co może być przyczyną? Ponieważ sam czujnik temperatury w parowniku chyba działa prawidłowo?...
Zrobione działa , na postoju temperatura parownika oscyluje w okolicy 1 st , żadna z porad nie była pomocna ale dziękuję za udział w dyskusji .
-dodatkowy czujnik temperatury do nagrzewnicy Czujniki są 2, temperatury parownika i wnętrza, poza tym jest jeszcze czujnik nasłonecznienia Schematu nie mam
KOlego, to chodzi o to że spróbuj na 1 biegu wentylatora, włącz klime i zobacz jakie widzi temperatury evapa po dłuższym czasie, komputerem.
Czujnik temperatury parownika? Czas na diagnostykę właściwym sprzętem i podejrzeć wszystkie parametry pracy systemu klimy.
Jakie ciśnienia w układzie? Jaki odczyt temperatury wnętrza? Jaki odczyt temperatury parownika? Jakie odczyty temperatur z wylotów? Spróbuj zrobić pomiary, podłączyć komputer i odczytać wartości czujników w climatroniku.
Klima wygląda ok. Temperatura na parowniku jak najbardziej prawidłowa. Prędzej szukaj nieszczelności gorącego powietrza od strony nagrzewnicy, to podnosi temperaturę na wylocie.
witam jestem na etapie montazu klimatyzacji manualnej do citroena c2 i mam takie pytanko czy moze ktos z was wie gdzie powinien byc wpiety ten 3 pinowy czujnik klimatyzacji? z czujnikiem temperatury parownika poradzilem sobie jest to 40 pinowa kostka w bsi moze ktos wie na co jescze zwrocic uwage zakladajac klime? Z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc
Witam. Ford Mondeo 2.0 TDCI 2017r (DCM6.1). Nie działa klimatyzacja. Nie załącza się sprzęgło sprężarki. Dziwny przypadek, gdyż w samochodzie wszystko wygląda w porządku. Układ jest szczelny, ciśnienie około 6 Bar, brak błędów. Inne parametry też wyglądają ok. Samo sprzęgło przy teście elementów wykonawczych w PCM klika. Temperatura parownika około...
Czujnik parownika do wymiany,tez tak mialem z temperatura
Witam! Nie ma ktoś może całej dokumentacji? Chodzi mi o blok sterowania klimatyzacją? Pozdrawiam!
[quote="Kaziu1991" Mechaniczne zabezpieczenie przed zbyt wysokim ciśnieniem jest zawsze![/quote] Oczywiście że jest, a jest nim wytrzymałość materiałowa parownika, skraplacza i rurek. Dobrze dajesz, dawaj nastajaszczije newsy.
Odczytaj vagiem temperaturę parownika w momencie jak przestaje działać.
I tu się mylisz, bo w autach nie jest to zwykły TZR którego działanie znam doskonale (20lat w zawodzie :), natomiast nigdy nie zagłębiałem się w to jak regulują rozprężne w autach, z obserwacji wynika że do temperatury odparowania -1 pracuje jak zwykły TZR natomiast minimalna temperatura parowania to zwykle jest -2st i niżej nie schodzi, a to dla tego...
Przyłącze się do tematu Cześć . O niedawna mam berlingo z 2012 roku z silnikiem 1.6 HDi 92 (DV6DTED) 9HP . Niestety samochód nie posiada klimatyzacji i postanowiłem ją zamontować. Problem jest z: 1. podłączeniem czujnika temperatury parownika do BSI (która wtyczka i które piny) 2. podłączenie czujnika ciśnienia klimatyzacji do ECM 3. Podłączenie przewodów...
Podstawowa sprawa to pomiar ciśnienia. Może być problem ze sprężarką, zaworem przy parowniku.
Tak, czujnik odpowiada za możliwość włączenia klimatyzacji. Poniżej pewnej temperatury nie da się jej włączyć. W moim aucie też z grupy VAGa jest to coś właśnie poniżej 5°C. Jeśli dobrze kojarzę to ma to zapobiegać zamarznięciu parownika klimatyzacji.
Podstawa to niech twój spec sprawdzi do jakiej wartości schodzi ciśnienie na stronie zimnej przy włączonej klimie i do jakiej temperatury schodzi parownik.
Czarny nalot to tlenek miedzi , wygląda jakby rurki w wysokiej temperaturze długi czas przebywały, plastikowa obudowa się nie odkształciła? Grzejesz tą klimatyzacją?
To że wymieniłeś czujnik na nowy nic nie znaczy. Ireneo napisał wyraźnie "co widzi komputer" inaczej pisząc jakie ciśnienie widzi komputer, jaką temperaturę parownika widzi czujnik, jaką temperaturę zewnętrzną widzi komputer itd.
Zabezpiecza parownik klimatyzacji przed zamarzaniem (odcina kompresor, przez co w niskich temperaturach nie wystartuje lub będzie pracował z przerwami.
Świeci kontrolka, czy fizycznie chodzi sprężarka ? Bez włączonego nawiewu parownik szybko osiąga temperaturę bliską zeru i sprężarka i tak się wyłączy do czasu, aż temperatura parownika się podniesie, co przy braku nawiewu trochę potrwa.
Na parowniku musi być czujnik temperatury bo jak automatyka ma się dowiedzieć o tej temperaturze?
Klima w w124 jest dosyć skomplikowana , nie rozumiem jednego czy sterowanie klimy z panelu jest realizowane tylko przyciskiem i działa zero jedynkowo czy jest jakiś sterownik który bada temperaturę parownika i dzięki temu włącza klimę i wyłącza jak temperatura jest za niska ?
Wersja z automatyczną klimatyzacją i dwoma wentylatorami: https://obrazki.elektroda.pl/3855978400_... A5 - konsola wskaźników A35 - sterownik silnika A57 - sterownik skrzyni biegów A63 - sterownik klimatyzacji A91 - sterownik ogrzewania A95 - sterownik wentylatora A123 - wzmacniacz czujnika prędkości A161 - wyświetlacz B24 - czujnik...
parownik klimatyzacja klimatyzacja parownik parownik temperatura
oznaczenie zmywarka siemens wersja oprogramować elm327 transport kolumn
nawadnianie trawnika virago xv535
Brak komunikacji z CAN Gateway w Audi A4 B7 - Adaptacja akumulatora Zasilacz cyka przy wyłączonym komputerze - co robić?