Nie zapominaj że jest długi dolot, i silnik poprzecznie a korektor dolotowy za silnikiem wiec pęd powietrza go nie wychładza a wręcz rozgrzewa...
Ja bym sobie odpuścił i zblokował na zimnym na stałe. Nie ma teraz strasznych mrozów,zysk z tego niewielki w porównaniu do strat kiedy leci cały czas gorące. Nawet kiedy działa to poprawnie to zysk jest prawie żaden. Opieram się na podglądach z różnych aut i stwierdzam że konstruktorzy słusznie od tego odchodzą. Wystarczy rzucić okiem na jakieś konstrukcje...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Może być filtr, może być także czujnik, jeżeli jest zespolony z czujnikiem temperatury, to wszystko zaczyna do siebie pasować.
Witam. Mam paska z silnikiem 2E, u mnie czujnik temperatury powietrza ma taką samą charakterystykę jak czujnik temperatury silnika,nie wiem jak jest u Ciebie ale może być tak samo.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Takie coś znalazłem w sieci: P0113 Kod MITSUBISHI możliwe przyczyny Wadliwy czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) Brudny filtr powietrza Wiązka czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) jest przerwana lub zwarta Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) No to dobrze znalazłeś .Sprawdź jeszcze...
http://obrazki.elektroda.net/96_12007689... http://obrazki.elektroda.net/96_12007689...
https://obrazki.elektroda.pl/6337314600_... Poszukaj
Witam znalaz ktos umiejscowienie tego czujnika mam taki sam problem z tym samym silnikiem
Jak masz 5v to nie masz masy .Tyle i aż tyle. W innym przypadku siedzi ECM.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Jaki silnik? Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest przeważnie w przepływomierzu, w dieslu dokładnie tak jak myślisz. Faktycznie. Mój błąd. Nie miałem jeszcze tego modelu. Sprawdziłem, cztery przewody dochodzą do MAP Sensora, to tam siedzi IAT. Symbol BOSCH 0261230299
Trociny już wypalone :) Ogólne wrażenia: - Bardzo niska wartość opałowa, a przy tym temperatura wody. W moim przypadku niemożliwe osiągnięcie temperatury powyżej 40-45°C. - Szybko się wypalają, dając przy tym niewiele energii. Cały zasyp kotła wypalał się w ok. 2 godziny. - Generują ogromne ilości dymu, który jest mocno wybuchowy, o czym się przekonałem...
31 - czujnik predkosci obrotowej - brak sygnalu 45 - sonda lambda - mixtura rich 71 - czujnik temperatury powietrza dolotowego - napiecie zbyt wysokie
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Witam jak rozwiązałeś ten problem ponieważ mam to samo a mój mechanik nie bardzo wie za co się zabrać.
Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem. Map sensor znalazłem, niestety nie mogę znaleźć tego dwupinowego w dolocie, który mierzy temperaturę.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Tzn temperatura jest zawsze +2 +3 stopnie wiecej niz w przepływomierzu. Czyli jak na dworze jest temp 15 to w dolocie jest 17, 18 stopni w załączniku wysyłam wydruk z diagboxa
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witaj kolego, widzę że nie zrozumiałeś tego co napisałem. Nie chodzi tu o wymianę, ale o pełne dane tego czujnika, pełną jego charakterystykę. Wymiana jest dziecinnie prosta, to potrafi raczej każdy, ale już co sie dokładnie wpina, tego już wiekszosc nie wie.
Jaki silnik dokładnie w tej Corsie? ps. Założyłeś 2 takie same tematy - skasuj jeden. Pozdrawiam
witam, Panowie normalna cena dla zakładów to około 180zł za 29 zł to chyba popłuczyny z baniaka hehehe, troszkę napisze o sobie , pracuje w tym zawodzie od 1973 roku, nieskromnie może ale troszku szkół pokończył w tej materii , popisał na temat zasilania wtryskowego i diesli ,i benzyną zasilanych silników , sam eksploatowałem sam, WV wariant na full...
A jak mamy się ustosunkowywać? Tabelka OK. Trochę nie rozumiem dalszego drążenia tematu, wszystko zostało raczej wyjaśnione. Zimą auto będzie palić więcej, paliło by podobnie lub może ciut mniej, i miało by troszkę większą moc gdyby latem go zasilać zmrożonym powietrzem. Zimą warunki są inne, inne opory toczenia, inne gęstości płynów, trochę inna temperatura...
Jeśli dobrze wymigałeś, to masz takie błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin P0180 Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa A P0110 Awaria obwodu temperatury powietrza dolotowego Czyli EGR do przeglądu i prawdopodobnie usterka elektryczna. Samodzielnie - możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki i zasilanie...
(at)carrot sugerujesz, że po pokręceniu rozrusznikiem kilkadziesiąt (sumarycznie) sekund temperatura wewnątrz wzrasta na tyle, by radzić sobie z aktualnym (załóżmy zaniżonym) ciśnieniem paliwa? Z obudową filtra powietrza wszystko na pewno jest ok, bo podczas odkręcania przepustnicy, cyzszczenia jej, silniczka korkowego, wymiany filtra powietrza oraz...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
tomaszeknce Witam! Mam bardzo podobny problem. Silnik 1.6 AVU. 2002 rok w Octavii 1.6 SR. U nmie też rozerwało obudowę termostatu, dokładnie tak samo jak na Twoich zdjęciach z tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... . Czy możesz potwierdzić że termostat był kupiony jako część "o jakości oryginału"? Dodatkowo stanął u mnie wentylator...
A nie ma żadnych błędów w silniku?
Do sprawdzenia na początek czujnik temperatury powietrza dolotowego i jego okablowanie.
co do amd to sie nie przejmuj nawet przy 55 stopniach - 60 to coś już nie tak...... dyski robią swoje - seagate grzeją się strasznie ale to przez wyciszenie jakie mają(cos kosztem czegoś) czipset(zalezy jaki) tez potrafi się bardz nagrzać grafika robi swoje no i cdromy które potrafią być bardziej gorace od radiatora procka jak zaczniesz lawinowo zrzucać...
Dzień dobry mam pytanie odnośnie temperatury powietrza dolotowego czy ta temperature mierzy czujnik w przepływomierzu czy czujnik Map sensor ciśnienia bezwzględnego? Jest to Renault scenic 2 1.5dci 101 km.
Błąd P007d.Vin: WDD2052371F272244.
Ja tam też nie widzę. Może to temperatura silnika.
Dołączam się do pytania.
witam Chciałbym aby ktoś znający sie na rzeczy pomógł mi zbudować sterownik do pieca C.O pompka 230V AC wentylator 230V AC zawór dopływu powietrza ( silnik krokowy który napędza śrubę o bardzo drobnym gwincie. Wysuniecie śruby powoduje podniesienie klapki i dopływ powietrza do pieca ) Sterowanie manualne Chciabym aby były 3 przyciski do sterowania pompka,...
Reduktor jest podgrzewany, bo gaz w czasie rozprężania POBIERA ENERGIĘ zewnętrzną. Jeśli by ni podgrzać reduktora to gaz zamroziłby wszystko. W reduktorze następuje zmiana postaci ciekłej na gazową,, dlatego potrzebne podgrzewanie. W mikserze czy kolektorze nie następuje już tak duże rozprężanie, dlatego kolektor dolotowy ani powietrze do mieszanki...
Po pierwsze - temperatura silnika, najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat w układzie chłodzenia a uszkodzenie polega na tym że jest cały czas otwarty ( a nie powinien być ) z tego powodu silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury. Jedyne co można zrobić to trzeba go natychmiast wymienić bo będzie to miało przełożenie na zużycie paliwa no i...
"W kolektorze woda się nagrzewa i zamienia w parę, a ta przy temperaturze 130 stopni doprowadzana jest do kolektorów ssących po drugiej stronie silnika. Para dostaje się do cylindrów z powietrzem (choć lepiej byłoby bez) , a gdy pompa wciśnie olej na świece żarowe, rozkłada się na tlen i wodór i jako mieszanina piorunująca zwiększa siłę wybuchu w cylindrze"...
Przecież do kolektora dolotowego cały czas jest zasysane zimne powietrze to jaka ma być jego temp?? Dla pewności można wyjąć czujnik i ogrzać go gorącym powietrzem i zobaczyć co pokaże.
Masz komputer bo błedy odczytujesz to sprawdź parametry rzeczywiste wtedy jak autko dobrze działa i jak ma problem, sprawdź temperaturę powietrza dolotowego, silnika , położenie przepustnicy , pedału gazu itp, to pewnie najszybciej ci coś podpowie,
Masz sekwencje czy mikser. Musisz pojedzić z 50 km na benzynie , kilka razy odpalić i zobacz czy odpalanie wróciło. Ale i tak podejrzewam pompke lub wtryski.
Dlaczego ma piszczeć? Czas wtrysku wystarczy? Program to eobd facile. Z google Play I jeszcze mnie zastanawia dlaczego pokazało temperaturę powietrza dolotowego 41
Czujnik ten znajduje się w gumie dolotowej zaraz za filtrem powietrza. Prawdopodobnie nie podlączyliście go wymieniając filtr lub przy okazji zdjęcia tej gumy
Witam. Pokazuje mi na Vag bląd czujnika temperatury powietrza dolotowego ale nie wiem gdzie go znaleść? Może ktoś pomóc? Patrze zaglądam i nie widzę go.[/b]
Drugi czujnik temperatury powietrza dolotowego znajduje się w pobliżu kolektora dolotowego turbosprężarki lub na nim. Wymieniłem go niedawno po wymianie czujnika MAP, ale bezskutecznie, a kod błędu P0096/95 zniknął. Mam błąd P0095, który wskazuje na uszkodzony czujnik AIT. Mój van to model Master z 2020 roku, więc czy czujniki AIT i MAF będą połączone
A co pokazuje analizator spalin?
powietrza dolotowy czujnik dolotowy powietrza czujnik powietrza dolotowy
awaria ekspresu philips przelewowy zawór napiąć zasilać kineskop
synchronizacja pilota peugeot hilti udaru
Windows 11 nie wykrywa joysticka USB/Bluetooth – diagnostyka i sterowniki RMX-80 potencjometr efektów – trzaski, skoki, wymiana, czyszczenie