przy dodawaniu gazu wartości wzrastały i malały a przy wolnych obrotach wartości w miejscu I jest możliwość, że to właśnie tak powinno być. To sonda z jednym drutem - bez podgrzewania. Jej odczyty brane są pod uwagę tylko przy pracy w zamkniętej pętli - czyli przy temperaturze silnika i przepływie spalin gwarantującym jej właściwą temperaturę pracy.
Witam. Mój problem to nierówna praca silnika, chodzi tylko na średnich obrotach, jak mniej gazu to gaśnie. Tak samo na benzynie i na gazie. Wymieniłem komputer, czujnik temperatury powietrza razem z wtryskiwaczem i nie pomogło. Myślę o czujniku wody, ale nie wiem czy on ma aż taki wpływ na przerywaną prace silnika? Prosiłbym o opinie i rady. Pozdrawiam.
jest jeszcze czujnik temperatury płynu (w termostacie) i czujnik temperatury powietrza (obok wtryskiwacza) Ja bym najpierw wymienił czujnik temperatury, może komp myśli że jest strasznie zimno i dlatego go tak przelewa sprawdź najpierw wtyczkę (chyba niebieska) czujnika temperatury na termostacie w głowicy (koło cewek zapłonowych) Nie spotkałem się...
Mogą być zużyte wtryskiwacze (można zrobić test przelewowy i sprawdzić), zapchany filtr paliwa...itd.
Pytanie dotyczy MAN TGE (VW Crafter) 2.0TDI BiTurbo 177km 2019r. Kod silnika DAWA Problem. Rano czym zimniej tym gorzej silnik pracował - nierówno. W miarę wzrostu temperatury silnika praca polepszała się. Diagnoza - wtryski do regeneracji. Okazało się że wewnątrz wtryskiwaczy nagar, czarny syf. Zdjęcie poniżej przedstawia wnętrze wtryskiwacza. Bus...
np opel GM Multec (na przykładzie Opel Astra 1,4) Bieg jałowy-od 0,64 do 1 ms bieg podwyższony,silnik nieobciązony,3000 obr.na minutę-4,6 ms jak wyzej,jazda na biegu 4---6 ms BMW 525i,bieg jałowy-1,2 ms 3000 obr,na min-2,4 ms bieg jałowy i nagłe wcisniecie pedału przyspieszenia-dochodziło do 20 ms w obu przypadkach silnik był nagrzany do temperatury...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Zwróć uwagę, że te "termoodporne" sterowniki orginalne to zwykle są hybrydki. Zwykła "elektronika lutowana" jeżeli jest w komorze silnika to albo umieszczona w zimniejszym miejscu albo wręcz wewnątrz. Proponuję poszukać sterownikowi lepszego miejsca pod maską. Koło akumulatora, na podszybiu (tu uwaga na wodę) itp. Napisz jakie auto, może coś się wymyśli.....
Gdyby srebrny przekaźnik był uszkodzony, nie miałbyś też sterowania nastawnikiem wolnych obrotów. Faktycznie, przy opisywaniu objawów choroby zapomniałem wspomnieć o tym, że silnik - jeśli się go już uruchomi - po nabraniu optymalnej temperatury pracy (85-87°C ) ma podwyższone wolne obroty tj. ok. 1100-1200 rpm, zamiast dotychczasowych 750-800 rpm....
Czyli próbowac jeszcze raz zakodowac? Zacytuję ci fragment oryginalnej fordowskiej instrukcji dotyczącej napraw i diagnozowania układów CR Delphi. "Dostosowywanie do wtryskiwaczy. Ze względu na tolerancje mechaniczne, które zmieniają się w trakcie eksploatacji zaworów elektromagnetycznych wtryskiwaczy, moduł IDM musi być w regularnych odstępach czasu...
Witam. Walczę z problemową Fabią ze starym typem LPG w rodzinie. Mały przebieg, ale od lat wiele problemów - prawdopodobnie kiedyś ktoś coś spieprzył i tak się to ciągnie. Sytuacja wygląda tak, że na PB na biegu jałowym silnik pracuje źle - trzęsie się, krztusi itp. bez względu na temperaturę. Na LPG wszystko jest jak trzeba. Niedawno wymieniono UPG...
Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie składało się: Silnik krokowy unipolarny 0.9°/krok odpowiedzialny...
50 obrotów to trochę nie wiele, ile trwa pomiar? Pisałeś, że regulacja czasu wtrysku jest od 1 do 100ms, czy taki zakres jest na dowolnej prędkości obrotowej silnika? Myślę, że właśnie długi czas pomiaru jest łatwiejszy do stwierdzenia, który jest uszkodzony, bo będzie widać jego pracę, wahania w wydajności, temperatura korpusu, choć to drugie to nie...
Korekcje wtryskiwaczy są czasami mylone. Dlaczego? Otóż korekcje to nic innego jak wartości przyśpieszenia wału korbowego na danym cylindrze. Na wartość przyśpieszenia cylindra wpływa szereg czynników tj szczelność (sprężanie i zawory), temperatura, powietrze (jego masa, temperatura i zawartość gazów z recyrkulacji) oraz dawka paliwa (czas, temperatura...
Czy ten sposób odczytu jest dobry??? i te błędy??? ten wykaz mam z infotecha ale dla golfa 2 1.6 silnik PN i gdzie ewentualnie może się znajdować ta lampka co ma migać??? ( wiem że w oplu miga chech engine, a tu jako takiej nie ma ) Odczyt: - Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej...
Witam wszystkich mających ten problem, a mianowicie brak impulsu na wtryskiwaczach które powinno generowa ecu.nie mówie tu oczywiście o braku zasilania wtryskiwaczy od strony przekażnika czyli katody po przekręceniu kluczyka. Przyczyny takiego zjawiska są następujące: 1.immo odcieło programowo pompe paliwa i wtryskiwacze 2.instalacja między ecu a wtryskami...
aklo , to masz cholernego pecha. Ja mam Prinsa od ponad 4.5 roku. W tym czasie miałem problem z nim po 2.5 roku (przebieg na gazie 55 tys.), wtedy regenerowali mi na gwarancji reduktor, ale nie wiem do końca czy zasadnie bo problem pozostał (serwis z tym nie umiał sobie poradzić). Usterka znikła samoistnie jak się skończyła gwarancja. Drugi raz rozbierany...
Samochód w czasie jazdy gdy przyspieszam ma chwilowy zanik pełnej mocy tak jakby jedna świeca nie paliła.na wolnych obrotach jest podobnie. Kolejnym objawem jest rosnąca temperatura na wskaźniku. Wskaźnik temp w czasie jazdy idzie w górne położenie i po chwili spada na wartość normalną i tak proces się powtarza. Dzisiaj wskaźnik tylko w górnej pozycji...
Pewnie nic nie sprawdził i nic nie pomierzył, a dodatkowo trwa w błędzie co do sposobu dzialania tegoż. Zasilany "plusem" z tego samego obwodu (bezpiecznika) co elektrozawór EVAP i IACV. Sterowany z pinu "6" sterownika Digifant, pod warunkiem że pinie 32 tegoż pojawia się sygnał pracy rozrusznika. Pracuje tylko i wyłącznie razem z rozrusznikiem. Paweł,...
Na tydzień możesz odpiąć i nic sie nie stanie. Ewentualnie radio będzie wymagało kodu jeżeli jest fabryczne. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika bo to przyspieszy znalezienie usterki. Ja bym stawiał na lewe powietrze - np uszkodzona gumowa podstawa przepustnicy lub uszkodzony TPS - wytarte ścieżki w czujniku położenia przepustnicy....
Witam, Ponad miesiąc temu będąc w trasie nagle zaczęło śmierdzieć ropą w moim Focusie MK1 1.8 TDDI (90 km) hatchback. Zjechawszy na parking cały silnik był w ropie. Pojechałem do mechanika, okazało się, że strzeliła zaślepka wtrusku (ta maksymalnie po prawo od przelewu), zrobił coś prowizorycznie i przestało śmierdzieć paliwem. Z czasem nagle zaczęło...
Witam. Jestem posiadaczem ciągnika MTZ Belarus 952 Euro 3 z 2010r. przebieg ok. 2000 godzin W ubiegłe lato zaistniał następujący problem otóż pewnego dnia ciągnik zaczął dymić na szaro jak lokomotywa, pracować nierówno. Po diagnozie ustaliłem że winne są "lejące" wtryskiwacze. Instalacja paliwowa w tym ciągniku oparta jest o pompę wtryskową "ruską"...
Zrób test przełaczaj na gaz tylko jeden wtryskiwacz i tak po kolei. Patrz przy ten na pracę silnika i temperatury oraz ciśnienie. Inna sprawa że masz valteki....
(...) o się krztusi. Silnik nie pracuje równomiernie i traci moc. Jakbym miał za wysoki Ping 🫣 Zapaliła się kontrolka ESP i pali się cały czas. Jaki może być powód? Dużo czytałem i ponoć wymiana świec może pomóc? Niestety nie jestem ekspertem jeśli chodzi o auta,wiec każda rada będzie pomocna. Dziękuję! Witaj na forum! Z opisu Twojego problemu wynika,...
Z tego co wiem to czas, czyli ilośc paliwa wtryskiwanego nie jest zależna od rezystancji wtrysków :-). Na samo sterowanie wtrysków nie powinno to mieć znaczenia, ale nie wiem czy ECU nie zapisze jakiegoś błędu przy włączonym zapłonie a odłaczonych wtryskach. Efektem może być praca ECU w trybie awaryjnym Temperatura silnika, temperatura powietrza, sonda...
Kolego NOM! Jeśli nie znasz zasady działania sondy lambda w praktyce to nie wypowiadaj się na ten temat. Poza tym masz najprostrzy z możliwych sterownik gazu, działający na trochę innych zasadach. Próbkowanie sondy (3-10Hz) nie jest przenoszeniem informacji w czasie rzeczywistym o mieszance gazowej na kolektorze ssącym! Od wydania gazu przez attuator...
Czy mógłby mi ktoś poradzić. Problem mam taki ze gdy silnik się dobrze nie rozgrzeje to wszystko jest wporzodku ale jak złapie trochę temperatury to obroty zaczynają skakać na gazie jest mułowaty dużo pali. Na bezynie jest podobnie nawet czasami dośc często,jest tak gdy dodam gazu to silnik wchodzi wobroty a potem nagle ustaje.po przelączeniu na lpgi...
witam wszystkich Problem jest taki gdy jest zimny odpalam go bez problemu zapala i po 5s pracy zaczyna pracować nierówno to znaczy tak jak by na 2-3 cylindry, po rozgrzaniu pracuje na wszystkie ale czasami zdarzy mu się to samo zachwianie pracy gdy pracuje nierówno odpinam czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym lub wtryskiwacz sterujący i zaczyna pracować...
Jest taki jeden problem, a nazywa się on "mapka", jest benzynowa i gazowa, jeśli usuniesz wtryskiwacz benzynowy to mapka benzynowa będzie ci się próbowała załączyć i napewno wyskoczy tzw. "czek", po drugie nie ma opcji jeżdżenia przy sterowniku staga na samym gazie, ponieważ on ma ustawione, że włącza się na benzynie i przechodzi przy odpowiedniej temperaturze...
Witam Na pewno jakby Koleżanka uzupełniła w profilu informację o miejscu zamieszkania łatwiej pomóc, ponieważ ktoś z nas mógłby mieć warsztat w okolicy. A wracając do tematu: -filtr cząstek stałych często jest problemem (szczególnie podczas jazdy po mieście, ponieważ nie ma jak przeprowadzić pełnej procedury regeneracji, krótko mówiąc - dłuższa jazda...
Witam, przeszukałem wiele wątków ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Zacznę od początku. Mam Tigrę z silnikiem X14XE. Jakoś w listopadzie zaobserwowałem, że samochód zaczął strasznie dużo palić (15l/100). Oprócz tego nic absolkutnie się nie działo. Na początku grudnia podczas mrozów zaczął na zimnym silniku jakoś głośno pracować (tak pierdział jakby coś...
Witam Jestem posiadaczem Peugeota 307 sw rocznik 2005 silnik 1,6 hdi 92 kuce bez FAP-a. Przebieg 240k km.Brak jakichkolwiek błędów które dotyczyły by obiegu powietrza czy paliwa. Problemy z szarpaniem silnikiem pojawiły jeszcze w poprzednim roku gdy zaczęło robić się chłodno. Szarpie tylko na zimnym i zadymi na niebiesko chwilę. Gdy się rozgrzeje jest...
witam serdecznie po przerwie, Jeszcze raz dziekuje za wszystkie pomocne wskazówki, jestem w trakcie realizacji mojego projektu. Posiadam już sterownik gazowy, wiązki ora zpotrzebne czujniki. Czas otwarcia oraz częstotliwość pracy wtryskiwaczy będzie zastąpiona poprzez generator sygnału prostokątnego, prędkośc obrotowa również, całość zasilona będzie...
.Wiadomo zapalam na benzynie po osiągnięciu temperatury przełącza na LPG Do tego miejsca ok. i odcina zasilanie pompki paliwa Nie znam takiej instalacji, która by odcinała zasilanie pompy benzyny. Mało tego, podczas jazdy na gazie, w sytuacjach spadku ciśnienia gazu np. nagły gaz w podłogę część wtryskiwaczy gazowych jest odłączona (aby ratować ciśnienie)...
Witam, mam problem z jeepem, dokładnie brak wskazań temperatury i ciśnienia oleju. Zegary działają, dając niewielką rezystancje między masą a wejściami <np 50ohm> wskazówki podnoszą się np na wskaźniku temp jest lekko ponad 100*C. Przy silniku znalazłem jedynie jeden czujnik wkręcony w głowicę, znajdujący się w okolicy wtryskiwaczy i świec żarowych,...
Witam serdecznie. Posiadam Peugeota 406 2.0 HDI po lifcie (2001r) Auto sprawowało się bardzo dobrze przez około 4 lata, niestety ostatnim czasem pojawiły się problemy mianowicie dość ciężki rozruch (zimnego) silnika, a po rozruchu nierówna praca silnika (falowanie na obrotach). Falowanie jest moim zdaniem bardzo duże w plus i minus 100 obrotów, silnik...
Cześć, mam problem z e30 318 z silnikiem M40 z 1992 roku. Samochód wyposażony jest w sekwencyjną instalację gazową. Podczas pracy na gazie nie występują nigdy jakiekolwiek problemy. Pracując na zasilaniu benzynowym samochód pracuje bardzo nierówno, ma problem z wchodzeniem na obroty, dusi się. Czasami problem samoistnie ustępuje i silnik pracuje normalnie...
Wszystko sprawdziłem i wszystko jest okej . A co dokładnie sprawdziłeś ? Nie masz iskry - cewka ma zasilanie ? Są impulsy sterujące cewką ? Wtryskiwaczami ? Nie masz pompy - przekaźnik pompy ma zasilania ? Słyszysz jej krótką pracę po włączeniu zapłonu ? Nie masz kontrolki silnika - żaróweczka ma zasilanie, w ogóle komputer ma zasilanie ? Ma prawo...
Witam, Zauważyłem ostatnio dziwną zależność w swoim 1.6 HDI a mianowicie od czasu do czasu podczas porannego odpalenia potrafi przez pewien czas po odpaleniu nierówno pracować. Auto odpala bez problemu od tzw. strzała. Dodatkowo odczuwam że jak auto odpali normalnie i popracuje przez z 30 sekund to wówczas tak jakby również silnik pracował nierówno....
Sprawdziłeś ten czujnik temperatury cieczy G62? najlepiej jak byś podłączył kompa i porobił logi statyczne wszystkich czujników które są odpowiedzialne za skład mieszanki, sonda lambda czujnik temperatury cieczy G62 MAF zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości czujnik temp. zasysanego powietrza czujnik położenia przepustnicy dodaj również...
Kontakt s serwisem agis był bardzo owocny. Serwisant stwierdził że moja krzywa z poprawkami jest zupełnie błędna. I miał rację . Z powodu lenistwa nie rozwierciłem dysz -na co wskazywał program lecz sztucznie zwiększyłem poprawki o 30 procent .Nie jest to dobre rozwiązanie -powoduje zalewanie silnika gazem ale jeździć można. Krzywa ze zdjęć poprzednich...
Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do...
Problem był w sterowniku silnika. Zawiozłem sterownik do Brwinowa koło Warszawy w godzinach pracy po pracy odebrałem gotowy samochód. Drgania i temperatura zrobiły swoje. Koszt 300 zł. Samochód od kilku dni wreszcie jeździ.
W ajm pompa vakum ma jeszcze doczepioną pompę paliwa. Zasysa paliwo z filtra (lub jest podawane z lekkim ciśnieniem - max 1 bar) i wtłacza w kanały głowicy tak by mogło napełnić pompo-wtryskiwacze. Prawidłowe ciśnienie na niej to ok 1,5 -2 bary na wolnych obrotach i około 6-8 bar przy 2000-2500 rpm. Pompowtryskawacze mają takie małe dziurki przez które...
Cześć, jestem użytkownikiem samochodu Peugeot 207 vti 1.6 z instalacją gazowa AG SGI 3 i reduktorem AC STAG R02 EL (oryginalnie był reduktor GFI/ Teleflex). Podzielę się informacjami, jak tanio naprawić tą instalację, może komuś się przyda. 1. Regeneracja starego reduktora GFI/Teleflex. Od razu lepiej o tym zapomnieć. Oryginalny zestaw naprawczy kosztuje...
Witam Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post, więc .... Posiadam fabię 1.4 mpi z LPG. Instalacja lovato 2 generacji (mieszalnik), sterownik autronic AL700, emulator wtryskiwaczy Lecho 4, reduktor tomaseto AT100. Od pewnego czasu, jeżeli samochód postoi kilka dni, po uruchomieniu na benzynie i przełączeniu na LPG silnik traci obroty, rzuca nim i gaśnie....
Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia sond lambda, poobserwowania ich pracy podczas jazdy, oraz związanych z nimi korekty długoterminowych. Niestety ale Chevrolety nie lubią zamienników czujników i sondy lambda trzeba szukać oryginalnych, bądź wysokiej jakości, bo wszelkie uniwersalne, w szczególności Delphi, na nic się nie zdadzą. Ja u siebie też...
Witam wszystkich. Mam dziwny problem z LPG. Zacznijmy od tego, że mnożnik jest koło 1 ale biegu jałowym bardzo mocno zalewa silnik gazem co powoduję nierówną pracę silnika, z drugiej strony na pełnym obrotach również zalewa silnik gazem oraz pojawia się błąd, że wtryskiwacze gazu są całkowicie otwarte. Pojawia się również błąd zbyt niskiego ciśnienia...
Witam. Problem jest taki, że na benzynie praktycznie nie da się jeśdzić, brak mocy, szarpanie, no tragedia. Na gazie jest w porządku. Sygnał z lambdy na gazie oscyluje tak jak powinien, natomiast na benzynie utrzymuje jakieś 0,04V. Sonda reaguje na psiknięcie plakiem w dolot, więc raczej jest sprawna. Ciśnienie benzyny 3,5 bara, wtryskiwacze pylą równo...
Tak to bywa, gdy osoby niekompetentne lub jeszcze gorzej, bez pojęcia, zabierają się za diagnostykę z wykorzystaniem oprogramowania pobranego z internetu z bardzo średnim crackiem... Jeśli powiedzieli Ci, że nie wiedzą, jaki to błąd, proponuję zmienić mechaników... Ja się wcale nie dziwię, że ciężko odpalał albo w ogóle nie odpala :) KOD BŁĘDU P1206...
Witam, Mam problem z swoim samochodem oplem meriva b 1.4 turbo 2016r. mianowicie na zimnym silniku chodzi idealnie ale kiedy złapie chociaż trochę temperatury zaczyna chodzić nie rowno i wyskakuje błąd P0007 ( wysokie napiecie w obwodzie sterowania elektrozaworu odcinającego wysokie cisnienie paliwa ), dodam że wyskakują jeszcze bledy z wtryskiwaczami...
uruchomienie integratora sondy to juz duzo dobrze byloby obejrzec parametry pracy dynamicznie na monitorze za pomoca diagnoskopu na moje oko to ten samochod gdyby byl sprawny nie powinien spalac wiecej niz 6 litrowna100 jest jescze kilka punktow do sprawdzenia np: zasilanie sterownika a potem pomiar temperatury integrator sondy lambda a dopiero na koncu...
odnośnie pomp w pandach faktycznie wytrzymują 20tyś i padają ale nie jest to regółą ! padają na gazie i na benzynie taki ich urok serwis fiata umywa ręce i nie reklamuje. Osobiście zrobiłem całą flotę samochodów fiata dla pewnej wielkiej firmy montująć lpg.Część z nich uparła się na odłączenie pompy co i tak nie uchroniło ich przed wymianą pompy która...
Tak na marginesie naprawiałem już dwa samochody po zastosowaniu "złotego środka do łatania nieszczelności układu chłodzenia". Ten "złoty środek" pozapychał cieńkie wężyki prowadzące z głowicy do zbiorniczka wyrównawczego. Nie było obiegu i termostat w tym przypadku (wraz z czujnikiem temperatury) nie dostawał gorącego płynu do jego otwarcia. Płyn wybijało...
Złe spalanie w cylindrze wywali także bład tego czujnika. A co sondy na to? Nie wywali błędu czujnika temperatury spalin. Po odłączeniu tego wtrysku na pracującym silniku nie zauważyłem zupełnie różnicy w pracy silnika (dalej pracował identycznie kulejąc, jak z podpiętą wtyczką). Odłączyłem wtyczkę od wtrysku na 5 cylindrze, może troszeczkę silnik...
Nie, woda nie uszkodzi systemu AdBlue, ale wygeneruje błąd mówiący o wysokim stężeniu NOX w spalinach.To po krótce działa tak: System dostrzegł warunki pracy silnika, przy których ma zacząć dozować AdBlue do układu wydechowego (temperatura spalin za i przed katalizatorem, prędkość obrotowa silnika w odpowiednim zakresie, położenie pedału gazu w odpowiednim...
Witam w moim przypadku polo pracuje nierówno na benzynie bez względu na temperaturę i wyrzuca błąd ubogiej mieszanki na pierwszej sądzie wgrałem nową mapę do sterownika benzyny i trochę pomogło i zaczął w miarę normalnie palić a w twoim przypadku nie wiem jaką masz instalację gazową i jakie wtryskiwacze gazu.Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę benzyny.Może...
Te błędy nie........natomiast złe parametry poniżej wypisanych czujników powodują ograniczenie mocy: - Czujnik ciśnienia doładowania - Czujnik temperatury w układzie chłodzenia - Czujnik temperatury powietrza doładowania - Czujnik prędkości obrotowej silnika na kole zamachowym dodatkowo - Elektrozawór hamulca wydechowego - Wtryskiwacze
Temperatura jest do przyjęcia trochę za niska ale nie powinno mieć to znaczącego wpływu na pracę silnika. Jak masz jeszcze stary termostat to wrzuć go do garnka z wodą po staw na gazie, włóż termometr i obserwuj przy jakiej temperaturze się otworzy. Spróbuj się dostać do regulatora ciśnienia paliwa na listwie, odchodzi od niego wężyk podciśnieniowy...
Witam Na poczatku opisze problem: Posiadam samochód Fiat Punto II silnik 1.2 8V z 2002 roku, od niedawna ma problemy z pracą na benzynie, problemy te pojawiają się w bardzo róznych momentach wiec trudno sprecyzowac czym są spowodowane, raz gdy silnik jest rozgrzany raz gdy zimny po przejechaniu kilometra albo pięciu, czasami ma problem z zapaleniem...
Witam. Przepraszam za ewentualne złe umieszczenie tematu w dziale, i proszę administratora forum o ewentualne przeniesienie tematu. Z góry dziękuje za wyrozumiałość. Opis samochodu Opel Astra silnik to X14XE czyli typowa 1.4 16V Przebieg 155000 km z tym 13000 km od założenia gazu Gaz to stag 200 z wtryskiwaczami hana Świece, olej, przewody WN, filtr...
Witam Czy temperatura parownika ma jakiś krytyczny wpływ na pracę instalacji tak jak w przypadku temperatury gazu w map sensorze? Do rzeczy. Padł mi w aucie przewód paliwowy i ni diabła od ręki go nie dostane mechanik też ma z tym problem. Auto jest mi potrzebne choćby po to aby gdzieś wreszcie dostać te upragnione wężyki.. W jaki prosty sposób zmusić...
Witam problem dotyczy Passata B4 z 1995r. 1,9 TDI 110km chodzi głownie o nierówną pracę silnika (przerywa, kuleje) pomimo, że wymienione zostało praktycznie wszystko tzn: sprawdzone ciśnienie sprężania 30bar na każdym cylindrze, wyczyszczony układ paliwowy, nowy filtr paliwa oraz zaworek, wymieniona pompa paliwa bo wyglądało na nastawnik, brak ważnych...
autoas: napisałem na forum to co przekazał mi mechanik (uszkodzenie czujnika pracy silnika); jeśli to Ci poprawi humor - masz rację - nie mam pojęcia o elektronicznym sterowaniu silnika Dodano po 1 Oto co znalazłem w necie odnośnie najczęstszych objawów uszkodzenia sterownika silnika (może komuś to pomoże): występowanie usterki po nagrzaniu się silnika...
Samochód nie ma spadków mocy, nie bierze oleju. Przy -15 pali na dotyk, nie buja silnikiem i nie dymi, dopiero po przejechaniu ok 1 km zaczyna nie równo chodzić i dymić. Trwa to około 4 min potem ustępuje. W lecie po przekręceniu kluczyka od razu zaczyna nierówną pracę i dymi, za chwilę przestaje i wszystko wraca do normy. Dodano po 3 Zastanawiam się,...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Witam, problem występuje kiedy silnik jest urchamiany na zimno. Kiedy dostanie temperatury jest wszystko ok. Jeżeli chodzi o gaśnięcie to jest istna loteria. Raz zapali od razu, raz zapali i zgaśnie od razu jak po odpaleniu silnika puszczę kluczyk, raz mogę "gnębić" rozrusznik nawet i 10 sekund bez skutku i odpali dopiero po wyłączeniu i włączeniu zapłonu,...
Emulator tylko odcina wtryskiwacze benzyny podczas pracy na lpg, COŚ innego włącza gaz, i ten emulator. Zobacz skąd wychodzi ten niebieski przewód do emulatora > znajdź centralkę gazu. Może być razem z przyciskiem zmiany benzyna/lpg, który też jest do niej podłączony, a może być osobnym pudełkiem, lub to ten przełącznik. przełącznik gaz /benzyna przestał...
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...
Witam mam takie pytanie czy czujnik temperatury silnika tz.płynu chłodzacego ma wpływ na nie równą pracę silnika. Objawy są takie odpala od strzału tylko jak jest zimny to trochę nie równo pracuje i trochę kopci na czarno. Wtryskiwaczy po regeneracji przepływomierz powietrza nowy Egr nowy. Proszę o podpowiedź
Reasumując całość awarii okazało się że winny jest komputer silnika. Lekkie ogrzanie opalarką i problem znikał. Zimny lut na procku. Nie brałem go pod uwagę w związku z temperaturą silnik ponieważ jest on odizolowany od silnika, ale prąd przepływający przez niego w trakcie pracy również go rozgrzewa. Wymiana komputera załatwiła problem. Dla potomnych...
Skoro ponownie masz błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze to podmień świecę z innego oraz zmierz kompresję na wszystkich. Swoją drogą nie wykluczone że leje wtryskiwacz. Ogólnie to chyba jeden z gorszych silników.
Sprawdż go na komputerze czy nie ma błędów jeśli nie to zmierz ciśnienie na tłokach. Jeśli na jednym będzie mniejsze to tak się samochody zachowują przy odpalaniu na zimnym silniku. Jeśli jest wszystko ok. to jedynie cewki uszkodzone (jeśli już świece wymienione tak jak piszesz). Wtryskiwacze, pompa odpadają jeśli na gazie jest tak samo. Czujniki temperatury...
Nie.To złącze wtryskiwacza i czujnika temperatury powietrza zasysanego. Nastawnik jest poniżej-takie czarne.Przykręcony trzema śrubami Torx T25
Witam Luzy zaworowe moi zdaniem odpadają ponieważ tak jak kolega wspomniał wcześniej jest wnim hydrauliczna kompensacja luzów,a dotego niedalej jak 15000km temu padła uszczelka pod głowicą (a że jestem maniakiem jeżeli chodzi o samochód wszystko musi grać,auto ma zapalić i odrazu ma być gotowe do trasy zeby nigdy niebyło niespodzianek),zrobiłem całą...
Witam Mam od dłuższego czasu problem z moim lanosem z instalacją gazową. /lanos z 2001roku/ Na początku było wszystko OK. Problemy zaczęły się sie po pewnym czasie. Instalacja gazowa jest z tzw podłączeniem do kolektora. Zapala sie go zawsze na benzynie i dopiero po wejściu na obroty około 2000 przełącza sie na gaz. Problem polega na tym że obecnie...
Witam Mam OMVL Dream XXI N i od paru tygodni próbuje walczyć z kiepską pracą silnika po przełączeniu się na gaz... szarpie, trzęsie autem, nie jest dobrze. Ustawiałem już zarówno bogate jak i ubogie korekcje temperaturowe przy temperaturze przełączania się i nic... dalej kiepsko. Moja temperatura przełączania to 30 st. Wtryskiwacze FAST REG czy jakoś...
U mnie jest przewód powrotny paliwa a mimo to czy mam pompę wyłączoną czy włączoną, temperatura wtrysków jest ta sama, nie mam zielonego pojęcia w jaki to sposób ma paliwo chłodzić wtryski przepływając przez LISTWE A NIE PRZEZ WTRYSKI! Zupełnie inna sytuacja jest w przypadku wtrysku bezpośrtedniego gdzie wtryskiwacze mogą się przegrzać bo ich koncówki...
Oscyloskopem tego nie sprawdzisz ,najłatwiej DIAG-em lub PPS-em.Sterownik silnika reguluje ciśnienie na zaworze aby uzyskać kąt wtrysku zgodny z mapą ,na podstawie informacji z czujnika na kole zamachowym,czujnika z wtryskiwacza,temperatury i obciążenia silnika.
Witam serdecznie. Mam pewną zagwozdkę i nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć. Auto po odpaleniu kopci na jasno przez kilka chwil. Podczas normalnej jazdy po mieście wszystko jest ok, do momentu aż postoję troszkę dłużej na luzie, bez obciążenia. Auto zaczyna delikatnie, rytmicznie, prychać, jakby z jednego cylindra i równocześnie z rury wydechowej wydobywa...
Witam , to co opisuje kolego to typowy przykład braku paliwa w pompie wtryskowej , trzeba szukać przyczyny ! Po kolei sprawdzać , przecież jest zima woda mogła zamarznąć gdziekolwiek , po kolei - kranik , odstojnik pod nim , przewód do filtra , filtry , odstojnik pod pompą ręczna no i na końcu pompkę zasilającą czasem lód utknie pod zaworkiem i lipa...
Mam to samo, przeczyść przewody od czujnika temperatury, silnika krokowego, czujnika położenia przepustnicy, wtryskiwaczy oraz te w czarnej puszce z lewej strony silnika pod szybą. Ja używałem płynu do osuszania przewodów i połączeń nie izolowanych.
Witam. Bardzo prosze was o porade w związku z heblem, którego niedawno zakupiłem Samochód VW T4 2,5 benzyna+lpg sekwencja rok 2000. Auto świeżo zakupione z teoretycznie drobną usterką- mianowicie silnik przerywa na zimnym (choć niezawsze ) -jakby chodził na 4 z 5 cylindrów. Przy zakupie poruszałem przewodami WN i jakoś pomogło. Całą drogę (500km) ciągle...
Wstępnego podgrzewania w stagu nie widziałem raczej nie ma. Temp.przełączenia mam ustawioną na 30 stop. ale zmieniałem róznie do 40 stop.i to samo czujnik temp. gazu zamontowałem bezpośrednio przed rozdzielaczem (grzebieniem) na poszczególne wtryskiwacze. Po przełączeniu na gaz temperatura gazu w fazie lotnej ma ok 7 do 10 stopni. Ale auto szarpie...
Witam ! Od ok roku mam kłopot z samochodem Renault Scenic 1,9 dCI 2000 r. Przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok. 6 stopni silnik nierówno pracuje. Odpala bez problemu ale dopóki się nie rozgrzeje pracuje nierównomiernie, tak jakby "pompował na obrotach". Po przekręceniu kluczyka słychać chyba pompę w komorzy silnika która wydaje takie dźwięki "łit...
No więc tak. Ciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym około 350 mBar. Według mnie w porządku. Wydaje się jakby za dużo lał wtryskiwacz. Jest taka możliwość że założony jest o innym wydatku? Były w ogóle różne typy wtrysków np. dla 1.6 i 1.4? Jak ciśnienie paliwa obniżę do około 0,2 bar to lambda zaczyna oscylować. Ewidentnie za dużo...
Sterownik + przycisk. Podłącz pompę paliwa bo ma chodzić nawet przy pracy na LPG. W sumie to na razie dałem sobie spokój z jakimiś modyfikacjami, zgodnie z zasadą "działa - nie ruszać". Ale tak mnie zastanawia, skąd bierze się zalecenie, aby pompa paliwa działała ciągle? U mnie gazownik (12 lat temu :)) dał po prostu 1 przekaźnik który zasila albo...
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Sprawdź pod komputerem wskazania czujnika temperatury.Tak na początek. No i co to za instalacja.Jeżeli emulator wtryskiwaczy i sondy nie będzie pracował prawidłowo ,będzie powodował rozjeżdżanie się mapy benzynowej,co po jakimś czasie "uczenia" się od nowa ustawień będzie wracało do normy.
Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny . Co zostało zrobione : 1. Wymienione nowe świece NGK . 2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann . 3. Wymieniona nowa...
Jeśli chodzi o piszczenie przyjrzałbym się osprzętowi alternatora, pasek, napinacz itd być może to przyczyna piszczenia. A silnik chodzi normalnie. Ew. Można przyjrzeć się wtryskiwaczom, być może któryś z nich nie podaję odpowiednio paliwa i stąd trochę "nierówna" praca, która stabilizuję się gdy zaczyna łapać temp.
Być może zostaje jednak skasowanie adaptacji - u mnie tak było. Wprawdzie inne auto (BMW E46) ale zasada działania osprzętu silnika jest podobna chyba w każdym z elektronicznym wtryskiem pośrednim. U mnie sonda stała - po wymianie elementów instalacji LPG od reduktora w górę, elementów układu zapłonowego i dolotowego została już tylko "martwa" sonda...
Witam . Pojazd to Skoda Fabia 1.4 16V 100KM. Instalacja gazowa jest sekwencyjna firmy Lovato. Problem pojawił się tej jesieni/zimy. Gdy występuje niska temperatura po przełączeniu na LPG, silnik nie ma pełnej mocy oraz szarpie na wolnych obrotach, lecz nie falują obroty. Po podpieciu do testera diagnostycznego wychodzi cos o zaplonie 3 cylindra, natomiast...
Witam, problem polega na tym, że silnik zaczyna nierówno pracować po osiągnięciu zakresu temperatury 50 -90 st. C. Stwierdzono złe korekcje na trzech wtryskiwaczach - zostały wymienione wszystkie na nowe. Wprowadzono oczywiście kody do sterownika silnika. Niestety problem występuje nadal. Ciśnienie paliwa w momencie "telepania" silnika nieznacznie odbiega...
Dzisiaj podlaczylem sie z interface diagnostycznym, niestety nie mam kodu bledu sondy. Probowalem jeszcze programem PCMSCAN i MultiEcuScan - pierwszy nie mogl sie polaczyc a drugi tez nie pokazuje kodu. Przelaczenie kluczyka na pierwsza pozycje nie daje zapachu paliwa - wykonalem tez testy tak jak widac i zapach paliwa pojawil sie dopiero przy tescie...
Witam , kupiłem Kia Sorento z zerwanym łańcuszkiem pompy oleju , po wymianie Uszczelki głowicy , wypolerowane gniazda zaworów i zawory , pneumatycznych popychaczy zaworów , wszystkich 3 łańcuszków rozrządu , turbo i po regeneracji wtryskiwacze z nowymi końcówkami , wszystkie filtry na nowe , nowe świece żarowe . Na zimny silniku chodzi nierówno i dymi...
i w chwili manualnego przełączenia powinno być słychać elektrozawory.jeśli problem jest z ciśnieniem to czujnik zobaczy że nie ma gazu i zacznie piszczeć ,ale musi otworzyć choć na sekundę elektrozawory. być może jest inny problem ale to już diagnoza testerem . tak mi się wydaje . Dodano po 15 ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić wtyczki od wtryskiwaczy...
Witam. Problem jak wyżej w temacie. Samochód na zimnym silniku ma moc, wystarczy lekko wcisnąć pedał gazu to zrywa się momentalnie i przyspiesza bardzo dobrze , czyli tak jak powinno to wyglądać cały czas. Jednak jak już trochę tak pojeździ i silnik sie rozgrzeje to ma problem. Mianowicie, silnik zaczyna klekotać i głośniej pracować, a z kolejnymi kilometrami,...
Wtryskiwacze do sprawdzenia. Jeżeli odpala na plaka to właśnie oznacza ż silnik nie dostaje czasem odpowiedniej dawki na rozruch. Druga opcja to szalejący czujnik temperatury silnika do ECU Electronic Control Unit. Taką usterkę trudno wykryć bo jest niejednoznaczna, czasem działa a czasem nie.